Le Figaro: Romania, noul eden al studentilor la medicina

de D.G.     HotNews.ro
Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 17:50 Actualitate | Esenţial


Daca in Franta, 85% dintre studentii la medicina esueaza in primul an, universitatea din Cluj, situata in inima Transilvaniei, recruteaza studentii pe baza de dosar. Acest sistem a incurajat pe multi tineri francezi sa-si paraseasca tara, scrie Le Figaro.

Exista un plan B pentru toti cei care sunt respinsi la admiterea la medicina. La Universitatea din Cluj, Romania, sute de studenti francezi ajung an de an pentru a descifra pretiosul “sesam” care le va deschide portile medicinei, stomatologiei sau farmaciei. Daca acum cativa ani erau doar doi sau trei, astazi 262 de tineri au pornit in aceasta aventura. Un exod care a debutat in anii 2000, cand a fost creata o sectie in limba franceza.

“La acea vreme mai multe tari francofone ne-au solicitat sa pregatim studenti in limba franceza”, a explicat pentru Le Figaro, rectorul universitatii clujene, doctorul Constantin Ciuce.

“Formarea studentilor straini este o traditie veche de peste 35 de ani. Cum noi aveam infrastructura necesara si numerosi profesori deja vorbeau aceasta limba, am facut pasul. Intrarea Romaniei in Uniunea Europeana in 2007 ne-a permis sa certificam diploma care acum este recunoscuta de toate tarile din Uniune”, a adaugat Constantin Ciuce.

Modalitatea de admitere este fara indoiala determinanta pentru succesul universitatii din Transilvania. La Cluj, strainii care nu stiu limba romana nu trebuie sa dea concurs de admitere. Sunt selectionati prin concurs de dosare.

“Alegem oamenii motivati care vin din liceele bune dar care nu apuca sa treaca admiterea la medicina din Franta”, admite rectorul Ciuce. Taxele universitare sunt de aproximativ 5000 de euro in timp ce prezenta este obligatorie la 70% dintre cursuri.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















11885 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    . (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 18:08)

    radukku [utilizator]

    Universitatea de Medicina si Farmacie Iuliu Hatieganu e una dintre cele mai bune din tara pe domeniul medicinei dar e si foarte scump daca nu ajungi la buget. In zona gradinii botanice din Cluj pe strada nu mai auzi oameni vorbind romaneste ci araba si franceza. Terasele, de asemenea, sunt pline cu studenti de toate natiile. Nu spun ca e foarte bine ca acceptam studenti care n-au putut sa faca o facultate in Franta dar e bine si asa. Oricum, din cate stiu de prin anul 3 trebuie sa invete toti studentii romana pentru a se intelege cu pacientii din spitale. Poate ca acesti studenti mediocri in Franta daca vor ramane in Romania vor aduce doctorilor de aici mentalitate occidentala.
    • 0 (4 voturi)    
      Frumos! (Duminică, 31 ianuarie 2010, 14:45)

      Gimmy [anonim] i-a raspuns lui radukku

      "... e bine si asa"
      De-aia suntem unde suntem cu cercetarea si invatamantul superior... ca merge si-asa!
  • +6 (12 voturi)    
    Articolul integral (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 18:17)

    george [anonim]

    Cel mai bine ar fi sa cititi integral articolul la adresa http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2010/01/28/01016-20100128ARTFIG00872-la-roumanie-nouvel-eden-des-etudiants-en-medecine-.php
    Jos palaria in fata rectorului de la UMF Cluj !
    • -2 (6 voturi)    
      nu mai spune (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 19:29)

      caligula [anonim] i-a raspuns lui george

      Da'de unde stii tu situatia de la UMF Cluj?
      Jos palaria?
      Pai mai draga, ia intreaba-l tu pe monsieur rector (numele nu-l dau ca nu e fair) cati dintre profesorii din UMF stiu franceza?
      Ia intreaba-l tu pe rector cati dintre profesori au sub 60 de ani?
      Intreaba-l tu pe rector cati asistenti , lectori etc. sunt obligati ca pe banii lor sa faca cursuri de engleza si franceza, ca sa arate dom' rector mai bine pe sticla si hartie.
      Intreaba-l tu pe rector cand s-au platit ultima oara retributiile aferente platii cu ora.
      Dar cel mai important, ia intreaba-i pe studentii de la UMF (indiferent ca sunt straini sau romani) cat de multumiti sunt de calitatea invatamantului, practicii etc. vizavi de cei 5000 de euro anual pe care unii dintre ei ii platesc.
      Vrei sa citesti parerile studentilor? Cauta in franceza despre calitatea invatamantului din UMF Cluj.
      Dupa care o sa vrei sa-ti pui palaria la loc.
      • +3 (3 voturi)    
        daca vrei tu, nu mai spun (Duminică, 31 ianuarie 2010, 14:49)

        george [anonim] i-a raspuns lui caligula

        `Intreaba-l tu pe rector cati asistenti , lectori etc. sunt obligati ca pe banii lor sa faca cursuri de engleza si franceza, ca sa arate dom' rector mai bine pe sticla si hartie.` Nu pot sa-l intreb pe rector. Dar stiu ca nu poti deveni asistent universitar fara sa cunosti o limba straina. Si mai cred ca faptul de a invata inca o limba straina (pe langa cea pe care o stiai la angajare), fie si pe banii tai, este o investitie in propria persoana si, prin urmare, un lucru laudabil.
        `Pai mai draga, ia intreaba-l tu pe monsieur rector (numele nu-l dau ca nu e fair) cati dintre profesorii din UMF stiu franceza?`. Iti multumesc pentru modul de adresare (`mai draga`) care tradeaza respect fata de o parere care nu coincide cu a ta. Daca vrei, ar trebui intrebat dl. rector cati profesori din anii 1 si 2 de studii stiu franceza. Din articolul din Le Figaro rezulta ca incepand cu anul 3 de studii invatamantul se desfasoara in romana.
        Si `to cut a long story short` precizez ca scosul palariei era adresat rectorului strict pentru `lovitura` de a fi reusit sa atraga niste cursanti ( si nu putini) de la care UMF incaseaza o multime de bani. Sunt sigur ca rectorii de la celelalte UMF-uri din tara si-ar dori sa ii aiba cursanti pe francezii respectivi.
        In rest, nu pot sa ma pronunt despre calitatea invatamantului, varsta profesorilor, grosimea plicurilor s.a.m.d.
        Cu toata simpatia, te asigur ca nu sunt din Cluj, nu stiu cine este rector acolo si, prin urmare, nu sunt un postac sustinator stimulat financiar (nu am primit nimic din banii destinati pentru `plata cu ora` de care amintesti in comentariul tau).
        • -2 (4 voturi)    
          nici nu vreau (Duminică, 31 ianuarie 2010, 17:49)

          caligula [anonim] i-a raspuns lui george

          Da, sa inveti inca o limba straina FARA A FI OBLIGAT SAU AMENINTAT de catre rector e foarte bine.

          Dvs. stiti cati studenti straini au semnat contracte cu UMF Cluj in care se stipula negru pe alb ca vor invata in limba lor oficiala, iar cand au ajuns la facultate, limba de predare era romana pentru ca "marii" profesori de la UMF nu stiu nici macar o limba straina?
          Scuzati-ma, MINCIUNA nu este un lucru in fata careia sa-ti ridici palaria.
  • -4 (10 voturi)    
    doar in CLUJ se putea intampla (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 18:28)

    GoPO [anonim]

    Doamne ajuta! Doar in CLUJ se putea intampla.
    Avem un Boc tot din CLUJ! Acum avem si studenti pe banda in CLUJ!

    Doamne ajuta tara asta!
    • +4 (4 voturi)    
      Stai frumos in banca ta (Duminică, 31 ianuarie 2010, 14:49)

      Gimmy [anonim] i-a raspuns lui GoPO

      Si nu da cu batau-n balta politicii , ca te umpli de penibil!
      Sistemul functioneaza in TOATE universitatile de medicina din tara, targeturile sunt diferite: La Cluj frantuji, la Timisoara iindieni si pakistanezi, etc.
      Mai exista un numitor comun: calitatea scazuta a invatamantului si cercetarii, cu varfuri de mediocritate (care sunt considerate excelenta) pe ici pe colo.

      Noi sa fim sanatosi!
  • -2 (6 voturi)    
    Noul Eden?Nu.Noul Spiru Haret (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 19:14)

    Pantera Roz [anonim]

    Pai de ce sa se mai deplaseze tooocmai din Franta la Kolosvaros cind se poate obtine diploma de la Distanta?In Romania torul e posibil si mai au si avntajul ca nu se contamineaza de la medicii roamni cu ciubucareala.
    • 0 (0 voturi)    
      bai pantero (Luni, 1 februarie 2010, 10:31)

      bai pantera roz [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

      medicii sunt ciubucari ca asa e facut sisitemul.dar asta se intampla doar la noi pt ca doar la noi sistemul isi bate joc de medici si profesori.si de aici rezulta si consecintele: bolnavi si analfabeti.

      peste tot in lume medicina e o breasla protejata si nu mi se pare normal ca dupa 6 ani de medicina si 5 de rezidentiat timp in care tot dai examene sa primesti un salar mai mic decat un economist sau absolvent de balet.
      ia vezi cati bani se cheltuie in lume pe sanatate si cat se cheltuie la noi si atunci o sa intelegi de ce sunt doctorii spagari.
      stii vorba aia : de cat dai de atata ai
  • -17 (27 voturi)    
    nu ne mira! Ardealul e fabrica de diplome! (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 19:15)

    constanteanu [anonim]

    Cine nu a auzit de fabricile de diplome false made in ardeal.Vezi facultatile de medicina din Oradea,arad,brasov sau sibiu.Mai era un pic si se faceau facultati de medicina si la Copsa MIca,Medias sau Zalau.- oare de unde atitia profesori peste noapte?Greu de raspuns.Si oare cum vorbesc studentii francezi- care invata la sectia in lb franceza - cu "molcomii" pacienti ardeleni?Cum ii intraba ce ii "dore"?Prin pantomima?:)))))))))).Si ce se mai lauda Univ din Cluj ca e de "probitate" morala.Imi vine sa vomit!
    • +8 (8 voturi)    
      . (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 19:59)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui constanteanu

      uite ca eu n-am auzit de fabricile de diplome din Transilvania. In schimb am auzit doar de laude venite din partea strainilor la adresa acestei universitati din articol. Singurele universitati de medicina care mai merita luate in seama din toata tara sunt cele de la Cluj si Tg Mures si poate, doar poate Bucuresti, la restul nu iti iei examenele fara plicul gigantic pe biroul profesorului. La unele iti iei diploma cu plicul nu doar examenele. Se vede ca nu stii franceza, daca citeai din articol original vedeai ca toti strainii invata in romana din anul 3 pentru comunicarea cu pacientii. Si in 3 ani oricum au vreme sa invete romaneste din viata cotidiana si tv.
      Intri la facultate aici pe baza de dosar dar platesti 5000 euro pe an, fara cazare. Romanii intra pe baza de examen si mare parte din ei vor prinde loc la buget. Ceilalti platesc cam 1000-2500 euro/an.
    • +15 (17 voturi)    
      doua raspunsuri (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 21:07)

      george [anonim] i-a raspuns lui constanteanu

      1. `Si oare cum vorbesc studentii francezi- care invata la sectia in lb franceza - cu "molcomii" pacienti ardeleni?`
      In primii 2 ani ai facultatii de medicina, studentii nu au contact cu pacientii. Este perioada numita preclinica in care studentii invata si dau examene la disciplinele, logic, preclinice (anatomie, histologie, genetica, fiziologie, etc). Studentii au contact cu pacientii incepand cu anul 3. Este de presupus ca niste tineri care au petrecut 2 ani in Romania reusesc sa invete limba romana in acest interval.
      2.`nu ne mira! Ardealul e fabrica de diplome!` Este adevarat. La Oradea au fost probleme (mari) cu eliberarea diplomelor. Au fost si la Iasi (care nu e in Ardeal). Dar la Cluj nu au fost. A-i acuza pe cei de la Cluj de `nazdravaniile` celor de la Oradea este foarte . . . original. Aseara, pe strada pe care stai tu, un concetatean si-a omorat nevasta. Asta te face pe tine si pe vecini criminali? La concluzia asta am ajunge urmarind logica la care ne indeamna titlul pe care l-ai pus comentariului tau.
      • -5 (7 voturi)    
        Minciuni! (Duminică, 31 ianuarie 2010, 10:43)

        constanteanu [anonim] i-a raspuns lui george

        Prietene! te imbeti cu apa rece.Cind la Constanta erau mii de studenti la sectia de limba engleza,greci,arabi,evrei.Clujul abia experimenta cursuri de limba francenza - vorbesc de anii 92- 98.Insa exista o directiva a Uniunii Elene - pe care ziaristii nu o cunosc- ca medicina sa se invete in limba tarii respective- tocmai ca se nu existe probleme de comunicare.Strainii care fac la sectia romana fac un an pregatitor intensiv de limba romana,tocmai din acest motiv si la final se da un examne.daca tu crezi ca poti invata cuvintele de specialitate de medicina- care uneori nici in DEX nu le gasesti te inseli amarnic.Asa ca nu mai turna minciuni!
        Si De unde atitia profesori dupa 90 de s-a umplur ardealul de Facultati de Medicina?Ca doar un prosfesor se formeaza in zeci de ani.?Noi stim ca ardelenii umbla cu matrapazlicuri.Explica-mi si mie!
        • +5 (7 voturi)    
          saracii de voi... (Duminică, 31 ianuarie 2010, 16:30)

          cosmin [anonim] i-a raspuns lui constanteanu

          ...acolo-n sud. demni de mila. va mai si imbolnaviti cu nervii, de ciuda :D
        • +4 (4 voturi)    
          . (Duminică, 31 ianuarie 2010, 17:52)

          radukku [utilizator] i-a raspuns lui constanteanu

          omule, de unde atatia profesori? Institutul Oncologic si Institutul de Urologie din Cluj au primit gradele de "institute" tocmai ca au multi profesori-doctori, pt activitatea de cercetare si sunt considerate ca fiind cele mai bune din tara pe domeniile lor. Asta inseamna in jur de 400 de doctori care predau in facultati doar de la aceste doua institute fara a mai pune la socoteala celelalte institute si spitale din Cluj cum ar fi SCJU Cluj, SCR Cluj (sectia kineto) si multe, multe alte clinici/spitale/institute de stat. Daca zici ca nu merge cercetarea si au aceasta denumire (institut) la vrajeala, te invit sa gugalesti despre pionieratul pe care il au in Romania, regiune si chiar in lume cu noi tratamente si noi tehnici chirurgicale. Tu habar n-ai pe ce lume traiesti dar dai din gura din frustrare si prostie. Si degeaba imi spui tu mie ce a facut Constanta prin anii '90. Daca acum e in situatia in care jumatate din tinerii de acolo fac facultatea la Buc, Iasi sau chiar Cluj (vezi studenta sinucigasa) inseamna ca la voi e buba, nu la altii. Constanta regreseaza si tu mori de ciuda. In loc sa te gandesti de ce se intampla asa mai bine critici pe altii? Afla ca daca m-as fi aflat la jumatatea distantei dintre Oradea si Constanta si ar fi trebuit sa aleg o facultate din aceste orase probabil nici nu m-as mai fi interesat de sectiile din Cta. Alegeam Oradea fara sa clipesc. Ca mediu universitar Cta e undeva pe la nivelul Galatiului, comparatia cu Clujul, Bucurestiul si Iasiul ar fi deplasata.
          Clasificare (parerea mea):
          Rang1: Cluj, Iasi, Bucuresti;
          Rang2: Timisoara, Tg Mures;
          Rang3: Arad, Oradea;
          Rang4: Suceava, Galati, Constanta, Craiova, Ploiesti, etc.
          • -2 (4 voturi)    
            esti beat radukkule?sau drogat? (Luni, 1 februarie 2010, 0:04)

            constanteanu [anonim] i-a raspuns lui radukku

            Si eu daca vreau sa aleg ceva aleg Regatul.nu o sa merg in veci intr-o zona in care nepotismele si aranjamentele sunt la ele acasa.Ai trecut aradul?Acolo amice este o facultate particulara la care predau medicii de familie din arad.Este cunoscuta acea "fabrica " de diplome.Oradea?esti i..diot!Ai trecut Craiova pe ultimele locuri?Esti p.rost de tot! Craiova este unul din centrele medicale cu multe lucrari si publicatii medicale.Insa tu vorbesti cu un creier de musca ardeleana ,plina de ura fata de Regat.Traieste tu cu impresiile tale de frustrat,insa nu ne faceti tara de ris fabricind diplome pe banda rulanta!Mi-e ciuda ca Constanta este al doilea contribuabil la Casa Nationala de Asigurari si bani Constantei se duc in Centre Medicale Frauduloase din Ardeal si beneficiaza de banii dati si de mine niste lepre de ardeleni!
            • +1 (1 vot)    
              . (Luni, 1 februarie 2010, 0:21)

              radukku [utilizator] i-a raspuns lui constanteanu

              cer hotnews sa scoata acest comentariu al lui "constanteanu" plin de injurii, sau sa fie moderat. Nu accept asemenea injurii si nu voi raspunde unei persoane care si-a facut cei 7 ani de acasa la fara frecventa.
              constanteanu, tocmai ai demonstrat ceva. Si acel ceva nu e in favoarea "argumentelor" tale ca sudistii sunt educati. Da, prefer Oradea pentru ca nu vreau sa ma injure cineva ca la usa cortului prin Constanta doar pentru ca sunt ardelean. Sanatate!
              PS: clasamentul e pt mediul universitar nu pt medicina. Esti si plin de inteligenta...
            • 0 (0 voturi)    
              ajutati-l pe constantean (Luni, 1 februarie 2010, 15:27)

              cosmin [anonim] i-a raspuns lui constanteanu

              va exploda de nervi, saracu :D
              trebe sa ai mult tupeu sa compari craiova cu clujul in privinta centrelor medicale. sau sa fii retardat de constanta. :D
              iti doresc sa traiesti mereu in regatul tau si sa nu ne vizitezi niciodata. n-avem nevoie de de-astia ca voi :))
            • 0 (0 voturi)    
              Pt constanteanul (Miercuri, 3 februarie 2010, 0:59)

              pt constanteanul [anonim] i-a raspuns lui constanteanu

              de unde dati ma voi ma bani la buget ca sunteti pe butuci? in ce revista de umor ai citit tu asta ?auzi la el - al doilea contribuabil la casa de asigurari.revino-ti.
              si daca sunt ardelenii lepre de ce veniti ma la noi sa va tratam? e plin institutul inimii sau oncologicul,urologia sau institutul inimii de sudisti veniti la tratat.si-i tratam si-i vom trata mereu cu maxima seriozitate.desi din cati am observat majoritatea au niste deficiente de comportament de educatie.au tendinte de mitocani multi.dar educatia se face acasa.aici la spital tratam boli si incercam sa ajutam oameni,unii chiar daca ne privesc ca lepre de ardeleni.
          • 0 (0 voturi)    
            rangurile universitatilor (Luni, 1 februarie 2010, 11:26)

            Adrian [anonim] i-a raspuns lui radukku

            Sunt in principiu de acord cu aceasta clasificare a universitatilor. Totusi cred ca a plasa Craiova dupa Tg Mures, Aras si Oradea mi se pare deplasat. Sa nu uitam ca pret de multi ani Craiova a fost a 5-a universitate din tara... Mai mult, nici Tg Muresul, nici Aradul si Oradea nu au traditia si dezvoltarea pe care o are universitatea din Craiova. Eu personal as corecta acest clasament punand Craiova dupa Timisoara - rangul 2 si Tg Muresul alaturi de Arad si Oradea.

            Si fac precizarea ca nu sunt ardelean. Dar cunosc destul de bine mediul universitar din Craiova.
      • +4 (4 voturi)    
        corect (Duminică, 31 ianuarie 2010, 11:02)

        Lampedusa [anonim] i-a raspuns lui george

        Si din perspectiva relatiilor interumane e bine.
    • +15 (19 voturi)    
      hmmm (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 22:22)

      marius [anonim] i-a raspuns lui constanteanu

      nu zic ca cei de la Cluj sunt usa de biserica dar nu compara Clujul cu Oradea, ok? eu stiu ca tu la Ct esti frustrat, caci aveti un jaf de universitate. Dupa 20 de ani tot universitatile de la Cluj, Iasi si Bucuresti sunt cele mai serioase. Atit cit se poate in conditiile actuale.
      • +1 (1 vot)    
        hmmm (Duminică, 31 ianuarie 2010, 9:46)

        med [anonim] i-a raspuns lui marius

        dar diploma e aceeasi :)
    • +5 (5 voturi)    
      chiar tu te-ai trezit ma sa vorbesti ? (Duminică, 31 ianuarie 2010, 2:42)

      pt constanteanu sudist [anonim] i-a raspuns lui constanteanu

      constanteanu esti pe spate.fix tu te-ai trezit sa vorbesti?
      daca ai avea putin habar ai vedea ca oradea nu e cluj in materie de facultati.ca si eu despre constanta am auzit ca e plina de interlopi dar de asta nu-mi permit sa afirm ca esti interlop.habarnist da dar asta vine din ignoranta.
      cat despre ardelenii molcomi sa stii ca aia va platesc taxele.ia si tu o statistica si vezi unde e mai mic somajul ,unde se mai si lucreaza ca sa dam bani la buget sa aiba ce fura sudistii.
      daca ar fi dupa mine maine as federaliza tara si ati intra in transilvania cu pasaport ma.si nu sunt ungur dar nici voi nu sunteti romani.poate turci cu bulgari si alte scursuri desi va tineti de romani.
      • -2 (2 voturi)    
        de ce esti rasist? (Duminică, 31 ianuarie 2010, 19:06)

        Lara [anonim] i-a raspuns lui pt constanteanu sudist

        nu am cum sa urmaresc cum sunt cheltuiti banii de la buget, dar daca tot ii dati cu Ardealul ca plateste impozitele pentru toata Romania - ar trebui totusi sa faci o diferenta - poate impozitele platite de ardeleni se duc la amaratii din Baragan, care traiesc toata viata cu veceul in fundul curtii. Constantenii (si in general orasele mari) sunt in stare sa isi plateasca impozitele.

        si nu inteleg de ce ne faci pe toti constantenii scursuri? de ce este vina noastra ca stramosii nostri au fost deportati (in cazul meu) si eu am avut astfel ghinionul sa ma nasc in Romania? sunt, din cauza asta, inferior tie?
        mai iesi prin lume, incearca sa cunosti oameni din alte culturi - e fascinant. trebuie doar sa iti deschizi putin mintea.
        • 0 (0 voturi)    
          draga LARA (Luni, 1 februarie 2010, 10:42)

          aurel [anonim] i-a raspuns lui Lara

          nu e vina voastra ca stramosii vostri au fost deportati.e vina voastra ca sunteti ignoranti.si sa stii ca am fost mai mult inafara si am cunoscut mai multa lume decat tine te asigur.
          treaba e ca ardelenii or fi molcomi dar sudistii sunt puturosi si sunt pusi numai pe smecherii.si daca e asa de ce nu stiu nici un ardelean plecat la sudisti dar stiu n sudisti veniti aici in ardeal.si ce detest cel mai mult e atitudinea cu care vin.au aerul ala de smecheri care sincer la noi nu prea tine.
          si vorbind pe sume , da suntem cei mai dezvoltati din romania,cu toate ca banii care se produc aici aici ar trebui sa ramana.
    • +7 (9 voturi)    
      top3 (Duminică, 31 ianuarie 2010, 11:37)

      patrunjel [utilizator] i-a raspuns lui constanteanu

      Iti aduc aminte ca Universitatea de Medicina Cluj s-a clasat ultima data pe locul 3 in topul tuturor universitatilor din Romania.

      Asta in contextul in care 2 locuri din top 3 au apartinut Clujului. ( UMF + Univ.Babes-B )

      In acest context vorbesti prostii.
      Daca si universitatile de top 3 sunt fabrici de diplome atunci nu ne mai ramane decat sa inchidem invatamantul universitar din Romania .
      Si sa ne facem toti chelneri si pantofari.
    • +4 (4 voturi)    
      :))) (Duminică, 31 ianuarie 2010, 16:29)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui constanteanu

      asa-i, constantene, is acri strugurii :)))
  • -3 (11 voturi)    
    E bine sa fii strain... (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 19:24)

    Luana [anonim]

    ...in cazul asta...pe baza diplomei si notelor de liceu...intri la medicina! Ca student roman, poti sa mananci cartea, daca ai ghinion... nu intri...te descurajezi,dai la altceva...mai incerci un an, te chinui...transpiri....ajungi la disperare...pe cand studentii straini....pac: intra atat de usor...Bravo,Romania!!!!
    • +3 (5 voturi)    
      gresesti (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 21:39)

      nicu [anonim] i-a raspuns lui Luana

      Studentii straini au astfel de avantaje in toata Europa. Nu stiu cat de bine e sa persiste asa, dar nu e specifica noua.
      • +1 (1 vot)    
        ba pardon.... (Duminică, 31 ianuarie 2010, 10:34)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui nicu

        eu n-am auzit pana acum de vreun student roman scutit de examen sau de taxa la admiterea intr-o universitate franceza.

        ba din contra... daca vrei sa iei lectii practice de oftalmologie la Nantes ti se spune cu nonsalanta ca ai venit sa furi locul unui francez si ca ei nu se vor ocupa de tine... te alegi doar cu ce prinzi privind de la distanta!

        dar nu ma mai mira faptul ca un roman isi da demnitatea pe bani. daca ar fi vrut sa pastreze echilibrul, atunci rectorul ar fi permis si romanilor sa fie admisi pe baza dosarului, cu taxa de rigoare de 5000 de euro pe an.
    • 0 (0 voturi)    
      bun (Duminică, 31 ianuarie 2010, 9:29)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Luana

      Bun, tu rozi cartea si te chinui si transpiri, dar nu platesti 5000 de EUR pe an (cum platesc studentii straini).
    • +1 (1 vot)    
      simplu... (Duminică, 31 ianuarie 2010, 11:23)

      cv [anonim] i-a raspuns lui Luana

      Duceti-va in Franta sau in alta tara din UE sa faceti facultatea! Asa veti beneficia de "privilegiul" de-a fi strain la facultate. Veti vedea ce usor este...
  • -3 (3 voturi)    
    facultati romanesti (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 20:11)

    clujeanul [utilizator]

    Asa se ajunge sa se discrediteze invatamantul romanesc,facultatile au ajuns fabrici de diplome,invatamantul s-a despartit de invatatura si scoate rebuturi pe banda rulanta, bani sa vina la d-ni profesori , nu mai intereseaza pe nimeni calitatea ci numai cantitatea.Rusine si dezonoare celor care ne-au adus in aceasta criza.
  • +2 (2 voturi)    
    admitere (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 20:13)

    mike [anonim]

    Mare diferenta intre ei si noi nu exista....doar ca stau mai bine la capitolul finante....Pe de alta parte si in Romania se poate intra pe baza de dosar....Vezi Univ.Titu Maiorescu din Bucuresti....
  • +8 (10 voturi)    
    Multi intra, putini ies (Sâmbătă, 30 ianuarie 2010, 21:12)

    TaniaG [utilizator]

    Pana in anul IV invata limba romana, asta pentru a raspunde unui comentariu de mai sus. Si chiar invata limba romana. Sunt foarte multi studenti straini la medicna, intra multi, dar foarte putini termina. Cel mai greu lucru nu este sa intri la o facultate, ci sa o termini. Multi intra, putini termina. Iar Medicina de la Cluj numai facultate de diplome nu este. Invata de rup studentii de acolo, au multe examene si nu este o facultate usoara. Cititi tot articolul sa va faceti o parere obiectiva.
    • -4 (4 voturi)    
      Hai, las-o jos (Duminică, 31 ianuarie 2010, 14:53)

      Gimmy [anonim] i-a raspuns lui TaniaG

      Ca macane!

      Imi spui tu mie ca e greu de terminat faculta de medicina!? Esti copil sau in afara (sistemului).
      Pai colegii profesori di npreclinic nu-i pica sa nu supere colegii profesori din clinic iar clinicienii isi spun: daca o trecut de preclinic, da-l in ma-sa, il trec si eu ca nu ma doare mana sa scriu un 5 acolo!

      Si uite asa, notele mici si dese, cheia marilor sucese ale medicinei romanesti!

      Noi sa fim anatosi!
  • +4 (4 voturi)    
    francez romanizat (Duminică, 31 ianuarie 2010, 0:14)

    Razvan.P. [utilizator]

    In vara asta am intalnit un francez care a facut facultatea in Romania acum cativa ani(in cluj) si a venit in vacanta, tipul vorbea romaneste perfect, avea si accent de ardelean, la inceput nu mi-am dat seama ca e strain.
    Oricum nu vad nimic rau in asta, a facut cineva facultatea in cluj si poate sa spuna ca i s-a dat diploma pe nimic ?
  • +2 (2 voturi)    
    .....care e ideea? (Duminică, 31 ianuarie 2010, 9:16)

    dru [anonim]

    si eu m-am intrebat des deoarece sunt din cluj si cunosc studenti la medicina straini. romanii de-abia intra si au de invatat enorm, examenele se trec greu, asa ca expresia "clujul e fabrica de diplome" nu se aplica pentru romani. in schimb, se aplica din plin pentru straini. prezenta lor nu e de 70% la cursuri, nici pe aproape. intra la facultate, platesc 5000 de euro pe an si-si iau diploma fara nici cel mai mic stres, e un fel de vacanta de 6 ani in romania in care se distreaza apoi pleaca.nu invata limba romana si nu ar avea de ce sa o invete, la ce bun? si ei sunt exact ca studentii erasmus: vin un semestru, chefuiesc si pleaca, notele sunt din burta bineinteles. romanii cand pleaca cu erasmus primesc ca bursa 300 de euro din care abia supravietuiesc (cu ajutoare de acasa ca altfel n-ai ce cauta la bursa) si invata pentru examene. asa e la noi, romanii se prostitueaza constant ca inainte...
  • -1 (1 vot)    
    botezul anului (Duminică, 31 ianuarie 2010, 10:20)

    gogu [anonim]

    cum, nu scrieti nimic despre botezul de ieri? O sa v-o ia Le Figaro inainte!! Dvs., care sunteti impartiali si faceti critica pozitiva!!!
  • +1 (1 vot)    
    Care-i problema? (Duminică, 31 ianuarie 2010, 10:40)

    marina [anonim]

    Nu inteleg de ce ne doare asa de tare pe noi romanii ca vin francezii sa studieze medicina la noi? Acesti oameni, daca termina cei 6 ani de studiu, vor pleca in tara lor sa profeseze, va fi problema sistemului sanitar francez sa aprecieze daca sint buni sau rai! Deci nu va vor trata pe voi, ca sa puteti spune ca auplatit 5ooo E pe an si nu stiu meserie! Mi se pare absolut benefic pt Fac. de Medicina din Cluj, care este , daca nu stiti, o ff buna scoala de Medicina, recunoscuta in Europa si America, sa scolarizeze cit mai multi studenti straini, aduc bani in tara (taxe scolare, chirii, cumparaturi, etc) Deci care-i problema voastra?
    Ati uitat ca pe vremea lui Ceasca eram plini de studenti arabi, africani,vietnamezi, etc,etc,
    Cu ce v-au deranjat acee\ia ? Sa nu uitam ca un om care face f multa onoare si servicii sistemului, Dr. ARAFAT, nu este chiar cel mai neaos roman !
    N-ati dori mai multi ca el?
  • +2 (2 voturi)    
    Medicina la Cluj (Duminică, 31 ianuarie 2010, 10:50)

    Paul [anonim]

    Eu am terminat medicina anul trecut la Cluj. A fost o experienta unica si foarte frumoasa. Carte se face cata vrei, nivelul de medicina care se practica in clinicile clujene e din ce in ce mai ridicat; de nenumarate ori am vazut pacienti internati din alte parti ale tarii in spitalele clujene(Moldovan, Oltenia, etc). Dar ca orice padure are si UMF-ul clujean uscaturile ei. Nu este deloc aproape de studentii ei, oricat de mult incearca si par a se stradui (mai ales cei din noua conducere) mereu profii au fost acolo sus, si-au vazut de treaba, iar noi am facut ce-am putut. Te simti ca un obiect pe-a banda rulanta tip de 6 ani, unde mai esti slefuit, iti mai dau o forma, alte alea, dupa care esti aruncat intr-un sistem de //. despre care stim cu totii cum e. Nici macar un "multumesc ca ati trecut pe la noi si ati decartat o gramada de bani". Eu am terminat la buget, deci taxa de scolarizare 0 timp de 6 ani, iar cand am facut un calcul aproximativ, in 6 ani, de la taxa de inscriere in admitere, pana la taa de protocol a examenului de licenta(iarasi un //. care se face la cluj cu mare stil) am bagat in UMF cam 8- 9.000RON. Ar lua si pielea de pe tine daca ar putea. Nu stiu cat de usor intra sau nu strainii la Cluj, eu am fost in serie cu linia franceza in ultimul an de facultate, si acolo cam 20-30% chiar stiu cu ce se mananca medicina. Noroc pe noi ca nu raman sa profeseze aici (dar avem si noi poamele noastre, nu ducem lipsa, va asigur). Eu personal sunt mandru ca am terminat la Cluj, fac rezidentiatul in specialitatea dorita tot la Cluj, dar daca nu poti sa ai grija de tine, sa te mobilizezi si sa te motivezi an de an cand vezi ce se intampla cu sanatatea in Romania, esti cam pierdut. In ziua de azi tre` sa fi ori foarte curajos sa faci medicina, ori foarte prost. Sper ca cei care intra de-acuma sa faca parte din prima categorie.

    Toate bune si sanatate multe de la Cluj...(editat de HotNews.ro)
  • +2 (2 voturi)    
    Vive la France (Duminică, 31 ianuarie 2010, 11:47)

    Jekyll [anonim]

    Acu' 10 ani eram cam 4 pe loc la admitere si trebuia sa te-apuci de invatat din clasa a XI-a pentru a avea sanse sa intri. Plus ca dadeai 3 examene: biologie, fizica si chimie. In facultate am dat peste 50 de examene, un examen consistand in 2 probe: practic si scris. Pana de curand cetatenii straini erau grecii, arabii si basarabenii. Si intr-adevar, aveau viata mai usoara la examene. Daca grecii si arabii isi plateau examenele (cu mici exceptii), basarabenii erau "ajutati" gratis. Daca majoritatea grecilor si arabilor se intorceau la ei acasa, fratii de peste Prut ramaneau aici sa profeseze deoarece multi medici romani plecau in timpul, si dupa rezidentiat in strainatate sau la firmele de medicamente. Am vazut cand eram rezident doua grupe de englezi de anul III, si chiar m-a uimit entuziasmul si dorinta lor de a invata. Erau foarte bucurosi ca invata medicina in Romania datorita faptului ca la ei nu prea au contact cu bolnavul in anii mici iar asistentii univ. de-aici isi dadeau interesul sa-i invete meserie.
  • -5 (7 voturi)    
    rusine sa va fie (Duminică, 31 ianuarie 2010, 12:29)

    gigi umefistu [anonim]

    sunt absolvent de UMF cluj si efectiv mi jena de ce se intampla.
    noua conducere a UMF e o fabrica de bani care a tarat in noroi numele acestei universitati.prin faptul ca scolarizeaza francezi scade prestigiul si blazonul universitatii dar cresc conturile conducerii.

    cei de la conducere ar trebui sa inteleaga ca nu banii sunt totul.sunt responsabili sa pastreze,daca nu sunt in stare sa inbunatateasca imaginea acestei scoli medicale care a dat nume grele in medicina romaneasca si europeana.

    rusine rusine rusine
    • +3 (3 voturi)    
      "rin faptul ca scolarizeaza francezi scade prestig (Duminică, 31 ianuarie 2010, 13:21)

      patrunjel [utilizator] i-a raspuns lui gigi umefistu

      "rin faptul ca scolarizeaza francezi scade prestigiul si blazonul universitatii"

      Noroc ca prostia nu doare.

      Si noroc ca nu scadem si mai rau prestigiul universitatilor din Romania scolarizand (DOAMNE FERESTE) si englezi , suedezi sau nemti.

      Romania doar pentru Romani. :)
    • +3 (3 voturi)    
      :))) (Duminică, 31 ianuarie 2010, 16:34)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui gigi umefistu

      asta-i replica zilei: "prin faptul ca scolarizeaza francezi scade prestigiul si blazonul universitatii "
      felicitari! :))
      • 0 (0 voturi)    
        mult va duce ma capu (Luni, 1 februarie 2010, 20:20)

        gigi umefistu [anonim] i-a raspuns lui cosmin

        hai sa facem un exercitiu de logica.
        daca statul roman scolarizeaza studentii care in franta nu sunt in stare sa faca medicina ce inseamna?
        inseamna ca in romania sistemul e mai permisiv.nu-i scolarizati voi ca nu sunt in stare las ca-i scolarizam noi.

        concurenta creaza calitate.asta e secretul.ori la noi nu e concurenta din moment ce-i luam pe cei care i-au respins altii.si la fel se intampla si cu romanii.la sectia romana e la fel.pe vremuri era concurenta de 10 pe loc acum daca sunt 2.
        daca in schimb umf nu scotea in fiecare an 500 si slabi ci 100 si buni , ca pe vremuri era mai eficient.

        iar patrunjel si cosmin acum sper ca ati inteles nuanta.
  • -2 (2 voturi)    
    ...pai numai la noi...! (Duminică, 31 ianuarie 2010, 13:04)

    bm [anonim]

    poti sa-ti faci experienta pe viu fara sa fii tras la raspundere daca-ti moare pacientul pe masa...!
  • +2 (2 voturi)    
    Nu si medicina (Duminică, 31 ianuarie 2010, 15:13)

    etre [anonim]

    Cunosc cazuri de persoane care au cunostinte la nivel de gimnaziu iar acum sunt la facultati de stat.

    Nu stiu situatia de la Cluj, dar stiu ce se intampla la Spiru Haret, Hyperion, Agronomie unde situatia frizeaza incredibilul.

    Speram ca medicina sa ramana detasata de asceste practici , pt binele nostru.

    Cineva trebuie sa puna capat acestor practici. Facultatile sa redevina leganul excelentei iar liceele tehnice sa produca oameni competenti.
  • -3 (5 voturi)    
    Universitatea Araba din Cluj (Duminică, 31 ianuarie 2010, 16:07)

    Jorje [anonim]

    UMF Cluj a ajuns de toata jena. Eu sunt cel putin indignat ce se intampla. Am senzatia ca ar trebui schimbata denumirea in Universitatea Araba de Medicina din Cluj. Calitatea invatamantului este foarte slaba. Studentii straini vin in special datorita faptului ca se promoveaza extrem de usor. Taxe de 5000 de euro sunt si in Germania numai ca acolo nu treci. Aici aveam examene, efectiv luam pe cineva de pe strada cu mine la examen si lua minim 8. Asta e imaginea reala a medicinii din cluj. Sa nu ne mai mintim.
    • +3 (3 voturi)    
      . (Duminică, 31 ianuarie 2010, 18:59)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui Jorje

      tu ai probleme, omule. Ia zi , pe bune, tu unde ai facut medicina? Asta daca ai facut-o. Vorbesti prostii cat casa. Cunosc cazuri de studenti la UMF Cluj care s-au lasat in anul 5 pentru ca nu mai faceau fata. Tu cred ca ai facut medicina pe la Afumatii-de-Carnati, ti-a luat unul din Cluj locul la rezidentiat si acum incerci sa denigrezi o universitate. Esti penibil...
  • +1 (1 vot)    
    universitati de mana a treia (Duminică, 31 ianuarie 2010, 17:00)

    o medicinista [anonim]

    Total de acord cu Jorje. Este surprinzator cat de doritori suntem sa ne imbatam cu apa rece (apropos de ce super facultati de medicina avem). Realitatea este ca nici o univ de medicina din Romania nu va trece de o comisie de acreditare europeana (care ar acredita univ din franta de ex). Si chiar daca multi dintre noi credem ca asta nu se va intampla, se discuta despre cat de variabil este medical training in EU de vreo 5 ani (de cand stiu eu-IFMSA workshop on medical training in Europe-Copenhagen 2005). Imi amintesc si de niste afirmatii ale capilor Ordinului Medicilor francezi despre slaba pregatire a absolventilor romani, acum cateva luni...oricum aceste lucruri nu vor schimba status quo, avem invatamant pe cat investim in el (idei si bani si oameni).
  • 0 (0 voturi)    
    studentui straini (Duminică, 31 ianuarie 2010, 18:22)

    horia [anonim]

    calitatea invatamantului clujean e si nu e, depinde de fiecare catedra si fiecare profesor.la fel cum depinde si de disponibilitatea de a invata a fiecarui student.problema e ca profesorii si restul din corpul didactic se cam fofileaza. la noi in clinica toate stagiile sun tinute de rezidenti("benevol" fara a fi platiti bineinteles).toti sunt cu 1/2 norma pe spital si norma intreaga pe UMF. banii ii iau pe stagii da nu prea dau pe acolo.ce pot sa spun e ca pe ansamblu studentii straini sunt un pic mai respectuosi si mai interesati de ce se intampla la stagii decat ce romani.Oricum 5000 de euro e f mult pt ce li se ofera de banii astia. plus ca ii taxeaza extra ata pe ei cat si pe romani pt orice iti poti imagina.
    oricum la cati bani incaseaza umf ul(cel putin 1mil-2mil euro pe an doar de pe straini) nu se investeste in studenti absolut nimic.
    totul se duce pe sedii , hoteluri si alte active care produc bani la randul lor. ce se intampla cu acesti bani, unde se duc ei asta ar fi interesant de aflat.din pacate bursa unui student la medicina la cj e printre cele mai mici din tara.
    si in final intradevar examenele pt cei de la sectiile straine sunt cu siguranta mai lejere decat cele de la sectia romana.
  • +1 (1 vot)    
    cateva vorbe despre UMF - I (Duminică, 31 ianuarie 2010, 22:09)

    un cadru didactic [anonim]

    Sa va zic eu cateva chestii depre musiu rector Ciuce I-ul. In UMF Cluj sunt vreo 600 cadre didactice si peste 800 de functionarasi care taie frunza la caini. Studentii straini fac oficial incepand cu anul IV stagiile clinice in limba romana (nu au primit aprobare de la minister) dar suntem obligati neoficial sa le predam in engleza sau franceza. Pe hartie strainii sunt mixati cu romanii dar suntem nevoiti sa le facem stagii separate cu ei. Mereu ni se spune ca UMF-ul este in criza de studenti, deci in criza de bani si din presa aflam ca la noi este un Eldorado al studentiilor straini. Salariile noastre sunt de tot rahatul: un asistent universitar ia de exemplu vreo 11 mil lei in mana. Plata cu ora nu ni s-au platit de multa vreme si daca indraznim sa ne facem un sindicat si sa ne cerem drepturile salariale in instanta (cum au facut farmacistii) suntem amenintati ca vom fi pusi pe "lista neagra a rectorului" in vederea desfacerii contractului de munca.
  • +1 (1 vot)    
    cateva vorbe despre UMF - II (Duminică, 31 ianuarie 2010, 22:09)

    un cadru didactic [anonim]

    Desi am adus bani grei din contracte de cercetare ne trezim ca UMF-ul ne mananca sumele alocate salarizarii, uita sa ne cumpere reactivii necesari, ne achizitioneaza echipamente proaste prin tot felul de firme fantoma, desi banii de pe granturi au intrat de mult in conturile universitatii. Avem amfiteatre care dau sa cada peste noi (nu este o metafora !!), ultima reparatie s-a facut pe undeva prin anii '70, iarna trebuie sa stai cu paltonul pe tine pentru ca universitatea "nu are bani sa le repare". Dar sub conducerea lui Ciuce se cumpara terenuri, se construiesc "spatii de depozitare" in valoare de milioane de euro (ultima licitatie s-a facut pe sest prin 22 decembrie !!), se aloca miliarde de lei pentru o pagina de web nefunctionala, se organizeaza noi departamente fantoma: de relatii cu publicul, de paza si
    protectie unde vegeteaza tot felul de pilute.
  • +1 (1 vot)    
    cateva vorbe despre UMF - II (Duminică, 31 ianuarie 2010, 22:09)

    un cadru didactic [anonim]

    Desi am adus bani grei din contracte de cercetare ne trezim ca UMF-ul ne mananca sumele alocate salarizarii, uita sa ne cumpere reactivii necesari, ne achizitioneaza echipamente proaste prin tot felul de firme fantoma, desi banii de pe granturi au intrat de mult in conturile universitatii. Avem amfiteatre care dau sa cada peste noi (nu este o metafora !!), ultima reparatie s-a facut pe undeva prin anii '70, iarna trebuie sa stai cu paltonul pe tine pentru ca universitatea "nu are bani sa le repare". Dar sub conducerea lui Ciuce se cumpara terenuri, se construiesc "spatii de depozitare" in valoare de milioane de euro (ultima licitatie s-a facut pe sest prin 22 decembrie !!), se aloca miliarde de lei pentru o pagina de web nefunctionala, se organizeaza noi departamente fantoma: de relatii cu publicul, de paza si
    protectie unde vegeteaza tot felul de pilute.
  • +2 (2 voturi)    
    cateva vorbe despre UMF - III (Duminică, 31 ianuarie 2010, 22:09)

    un cadru didactic [anonim]

    Ultima gaselnita este sa dam toti un test de limbi straine. Nu este o idee rea, dar desi avem o catedra de limbi moderne (cu cadre didactice de la asistent pana la conferentiar), rectorul a decis sa apeleze la un SRL (ca si ei trebuie sa manace o paine). La fel si cu evaluarea noastra din punct de vedere didactic: studentii completeaza niste chestionare despre noi, care se strang si sunt "prelucrate" de Catalina Ciuce (probabil ca o simpla coincidenta de nume). Si as putea sa va scriu vreo 20 de pagini despre cum functioneaza UMF Cluj. Ideea este ca noi, cadrele didactice ne bagam piciorul ori de cate ori este posibil, incercam sa ne imbunatatim curriculum vitae ca sa nu primim suturi in fund, ne acoperim cu cat mai multe hartii(mai ales inainte de evaluarile ARACIS) si in rest incercam sa supravietuim cum putem (cu pacientii nostri, cu cate un contract de cercetare, cu sponsorizari de la companiile farmaceutice, cu lucrul dupa program la tot felul de cabinete private).
  • +2 (2 voturi)    
    cateva vorbe despre UMF - IV (Duminică, 31 ianuarie 2010, 22:10)

    un cadru didactic UMF [anonim]

    De partea cealalta studentii sunt din ce in ce mai slabi pregatiti, indolenti si obisnuiti sa judece totul in termeni financiari.Nu mai sunt interesati de ce cunostinte acumuleaza. Sunt interesati doar de "impuscarea" unei note cat mai mari care sa-i propulseze pe lucurile fara taxa. Prezenta la stagii a devenit optionala daca ai bani sa platesti taxa de absenta. Acum cativa ani aveai absente nu intrai in examen, faceai recuperari la greu. Acum este suficient sa platesti. Cam asta este cu minunata universitate de medicina si farmacie "Iuliu Hatieganu"

    si despre al ei carmaci.
  • 0 (0 voturi)    
    cateva vorbe despre UMF - IV (Duminică, 31 ianuarie 2010, 22:10)

    un cadru didactic UMF [anonim]

    De partea cealalta studentii sunt din ce in ce mai slabi pregatiti, indolenti si obisnuiti sa judece totul in termeni financiari.Nu mai sunt interesati de ce cunostinte acumuleaza. Sunt interesati doar de "impuscarea" unei note cat mai mari care sa-i propulseze pe lucurile fara taxa. Prezenta la stagii a devenit optionala daca ai bani sa platesti taxa de absenta. Acum cativa ani aveai absente nu intrai in examen, faceai recuperari la greu. Acum este suficient sa platesti. Cam asta este cu minunata universitate de medicina si farmacie "Iuliu Hatieganu"

    si despre al ei carmaci.
  • +2 (2 voturi)    
    inca ceva (Duminică, 31 ianuarie 2010, 22:29)

    un cadru didactic [anonim]

    Am uitat ceva. Dl rector are un adevarat sistem de informatii bazat pe veche infrastructura ceausista (femei de servici, asistente infirmiere etc). Si astia care comenteaza mult despre modul cum a dus de rapa universitatea - au primit numele de "instigatori". De asemenea se mai vorbeste despre excelenta relatie cu unele partide politice si cu o parte a presei (care totdeauna are o atitudine foarte reverentioasa in raport cu domnia sa). Asa ca sunt curios daca IP-ul meu o sa ajunga pe o asa-zisa lista neagra :)
    • 0 (0 voturi)    
      tot ce se poate (Luni, 15 februarie 2010, 16:40)

      un studinte [anonim] i-a raspuns lui un cadru didactic

      Stimate domnule, in urma acestor comentarii atat de pertinente este extrem de posibil ca ip-ul domniei tale sa apara pe lista neagra a rectorului (nu ar fi prima data cand se ajunge aici).
      Din pacate, aveti intru totul dreptate in cele spuse si nu pot decat sa va urez succes si sa fiti auzit!
  • 0 (0 voturi)    
    NU DA CINSTEA PE RUSINE (Luni, 1 februarie 2010, 10:56)

    trif [anonim]

    UMF cluj are de aparat un blazon.are de aparat niste nume.presa si opinia publica e dusa cu presul de catre presa care-si face treaba dupa cum vor unii.

    nu cred ca este o idee bune ca se intampla la cluj.sunt absolvent de cluj si am iubit universitatea asta dar conducerea actuala e o gasca de afaceristi.
    sau de exemplu profi care apar pe la tv sa-si faca reclama - marele prof lucan de la urologie - sunt niste oameni de o moralitate indoielnica.

    domnule rector inaintea banilor tre sa stea educatia.tre sa creati o concurenta caci concurenta produce calitate.nu multi studenti ci putini dar buni.
    si da pe vremuri de criza de ce se fac achizitiile care se fac : terenuri si alte manevre?
    nu se misca un deget fara ca rectorul si gasca lui sa incaseze o parte.
    asta este ceea ce a fost scoala medicala clujeana.
  • 0 (0 voturi)    
    faculta (Luni, 1 februarie 2010, 11:10)

    margagigi [anonim]

    traiasca mama lor la aia de hau avut ideea cu particularili. eu sunt student la medicina la videle. tare faculta . vai mama ei de tara si de educatie .
  • +1 (1 vot)    
    Calcul (Luni, 1 februarie 2010, 12:51)

    calcul [anonim]

    6 ani * 5000 = 30000eur minim incasati de facultate
    La o medie a studentului de 1000 de eur pe luna (chirie - pb nu stau in camine cate 6 in camere, papa - restaurante, s.a.) rezulta aproximativ 70000 de eur cheltuiti de un astfel de student.
    La acesti banuti se mai pot adauga bilete de avion, asigurari, alte taxe, s.a.

    Ca sa nu fim prea docti rezulta ca un astfel de student aduce in tara aproximativ 100000 de eur per total, isi ia diploma si face ce vrea cu ea.

    Sunt ceva banuti pentru un oras precum Clujul....ma gandesc numai la piata chiriilor ca prinde bine ...
  • 0 (0 voturi)    
    transfer facultati (Vineri, 24 septembrie 2010, 13:54)

    droxynika [anonim]

    schimb loc la buget la facultatea de medicina generala din timisoara cu loc la buget la facultatea de medicina generala din craiova
  • 0 (0 voturi)    
    Intelectualilor (Marţi, 13 septembrie 2011, 14:58)

    Anonim [anonim]

    Tot respectu pentru cei care comenteaza pe aici ! Dar ati intrat macar la orice facultate de medicina? fie cluj, fie oradea fie tg mures fie arad? NU CRED. Doar ca asa e in Romania, asta e poporul nostru. Pentru culutura voastra la toate facultatiile de medicina se preada aceasi chestie. Toata treaba tine de student, medicina e 70% studiu invidual. Poti face medicina in Cluj si sa nu stii nimic sau o poti face in Sibiu unde ziceti voi ca e varza si sa stii mult mai multe. Tine de tine. Asa ca...daca intr-o facultate pe care vor o considerati mai prejos din 300 de studenti 1 invata , tot respectu , facultatea isi are locul. :) Popor roman ...doar asta se practica la noi !


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by