Vizita presedintelui Basescu la Chisinau

VIDEO Ghimpu: Romania e gata sa mai deschida un consulat in afara celor de la Cahul si Balti. Basescu: Romania nu va semna niciodata un tratat care sa redefineasca frontiera dintre Romania si Moldova

de Anne-Marie Blajan     HotNews.ro
Miercuri, 27 ianuarie 2010, 13:58 Actualitate | Esenţial


Traian Basescu in vizita oficiala in Republica Moldova
Foto: Agerpres
Posibilitatea deschiderii unui al treilea consulat in Moldova, interconectarea retelelor de electricitate si gaz intre Romania si Republica Moldova, fonduri nerambursabile pentru dezvoltarea infrastructurii educationale in Moldova, deschiderea unei agentii de acordare a cetateniei pentru accelerarea acestui proces si recunoasterea diplomelor - sunt masurile pe care Romania le va lua sau este dispusa sa le ia in viitor, potrivit delcaratiilor la Chisinau ale presedintelui Basescu. Presedintele moldovean, Mihai Ghimpu, a adresat invitatia oamenilor de afaceri romani de a investi in Moldova si a aratat deschiderea noului regim de la Chisinau pentru o buna si stransa colaborare cu Romania.

Cei doi sefi de stat au avut o conferinta de presa comuna, care a putut fi urmarita in transmisie video live pe site-ul Unimedia.md, precedata de acordarea reciproca a unor decoratii. Basescu a primit Ordinul Republicii Moldova, pentru sustinerea aspiratiilor europene ale tarii vecine si pentru contributia la dezvoltarea statului moldovenesc.

La randul sau, presedintele roman i-a inmanat omologului sau moldovean cea mai mare decoratie a statului roman, Steaua Romaniei in grad de colan. "Ea se acorda numai sefilor de stat, iar in Romania este un singur om care o detine, guvernatorul Bancii Nationale", a explicat Basescu, spunand ca ea a fost acordata de doua ori post-mortem. "Este un semn de respect pentru democratia care se instaleaza in republica Moldova si pentru dumneavoastra ca sef al statului care a luat-o pe un drum democratic ireversibil", a spus presedintele Romaniei.

Iata principalele declaratii ale celor doi sefi de stat facute la Chisinau:

Mihai Ghimpu i-a multumit preseidntelui Romaniei pentru acceptarea invitatiei si pentru faptul ca prima vizita din noul sau mandat este la Chisinau.
  • Am avut probleme pana la formarea Aliantei in relatiile cu Romania. V-ati convins cu totii ca, odata cu formarea structurilor puterilor de stat dupa formarea AIE, aceste probleme au inceput sa se rezolve. Primul lucru facut a fost anularea sistemului de vize impus romanilor la intrarea in Republica Moldova. S-a semnat acordul pentru micul trafic de frontiera. Este un lucru foarte bun, care s-a facut pentru cetatenii de pe ambele maluri ale Prutului.
  • Eu consider ca azi nu exista probleme pe care puterea de la Bucuresti si Chisinau sa nu le poata razolva. Suntem doua state, dar la baza acestor state sta acelasi sange, aceeasi cultura, aceeasi identitate, aceeasi limba. In pofida a ceea ce se intampla, nimeni nu ne poate spune cum trebuie sa traim, e o viata traita si lasata din mosi stramosi.
  • despre infrastructura: Avem probleme de ordin politic, economic si social si cred ca sunt toate premisele pentru a le solutiona. Este foarte proasta infrastructura in Republica Moldova, insa sunt fonduri europene prin care o putem ameliora. Inainte de razboi la trecerea peste Prut erau 25-45 de poduri, foarte multe, astazi, chiar si acest acord privind micul trafic de frontiera nu poate functiona pe deplin pentru ca cetatenii trebuie sa se deplaseze 70-100 de km. E nevoie sa reconstruim aceste poduri.
  • despre investitii: Am avut probleme cu investitiile. Sper ca odata ce la putere sunt partide ce creeaza conditii favorrabile pentru toti agentii economici, oamenii de afaceri romani vor investi in Moldova si ii invitam pe aceasta cale sa o faca.
  • chestiunea cetateniei: Acest proces a decurs greu, acum urmeaza sa se desfasoare mai usor. E un drept al urmasilor pe care nimeni nu-l poate contesta si problema si-a gasit sustinere in aceste discutii.
  • despre moldovenii care muncesc in Romania: se poarta discutii in vederea unui acord de protectie sociala a cetatenilor din Republica Moldova care lucreaza in Romania.
  • acordul privind micul trafic la frontiera: Domnul Basescu ne-a confirmat ca daca consulatele de la Balti si Cahul nu vor rezolva problema acordarii documentelor pentru micul trafic de frontiera, Romania e gata sa mai deschida un consulat.
Traian Basescu si-a inceput discursul multumind romanilor din Moldova pentru faptul ca l-au votat in alegerile prezidentiale si a subliniat faptul ca votul lor a fost important pentru castigarea alegerilor.
  • Am convenit sa semnam foarte rapid un parteneriat pentru integrarea Republicii Moldova in UE, pentru a grabi acest proces care trebuie parcurs suficient de rapid pentru ca Republica Moldova sa poata fi inclusa in grupul de tari din Balcanii de Vest din punctul de vedere al accesului catre UE si resursele UE.
  • Am discutat celebrul tratat de frontiera, cum era numit anterior la Chisinau, si vreau sa fiu extrem de deschis: Romania nu va semna niciodata un tratat care sa redefieneasca frontiera dintre Romania si Republica Moldova. Romania a recunoscut frontierele de stat ale R. Moldova asa cum au fost ele mostenite de la fosta Uniune Sovietica. Romania e de acord sa semneze un acord care sa vizeze regimul frontierei existente asa cum a fost mostenita de la URSS si e necesar un astfel de tratat pentru a aduce modul de trecere a frontierei in Romania si UE a cetatatenilor moldoveni la standarde mult mai avantajoase pentru acestia.
  • tratatul privind micul trafic la frontiera: Pregatirile tehnice necesita inca timp, trebuie pregatite acele permise de mic trafic de frontiera si trebuie sa avem consulatele de la Balti si Cahul functionale, asa incat oamenii sa nu trebuiasca sa mearga la Chisinau pentru a obtine actele. Evaluarea noastra este ca cel mai tarziu la 30 martie legea va fi functionala si aplicabila. Ea este in vigoare dar trebuie realizate conditiile tehnice si ne-am angajat ca la 30 martie ele sa fie indeplinite.
Chestiunea cetateniei romane acordata moldovenilor
  • Simt nevoia sa dau si explicatii cetatenilor R. Moldova, parte dintre ei cetateni romani. Este o problema ridicata cu privire la intarzierea in acordarea cetateniei romane.
  • Vreau sa dau o explicatie: legislatia pe care am modificat-o anul trecut obliga la acordarea cetateniei in termen de 5 luni de la solicitare pentru cei care fac parte din categoria celor care au pierdut-o abuziv si urmasi pana la rude de gradul 3. Foarte multi reproseaza ca nu se respecta termenul.
  • Nu exista solicitare care sa nu fi fost acordata in 5 luni dupa ce doasarul a fost complet si corect depus. Marea problema este cu cei care au depus dosarele inainte de intrarea in vigoare a legislatiei si exista un numar de dosare ce trebuie recuperate.
  • In urmatoarele 6 luni dosarele depuse inainte de intrarea in vigoare a noii legislatii vor fi procesate. Pana la 30 iunie, restantele de la sfarsitul anilor '90, inceputul anilor 2000 vor fi procesate si se va acorda cetatenie celor ce indeplinesc conditiile.
  • In sedinta de guvern de vineri se va adopta un act normativ care sa vina in sprijinul urgentarii acordarii cetateniei. Printr-o ordonanta de urgenta se va lua decizia prin care se creeaza o agentie speciala pentru acordarea cetateniei, cu sediul la Bucuresti. Ea va avea inca 5 unitati teritoriale, la Iasi, Galati si la Suceava, la Cluj si Timisoara.
  • As face o atentionare absolut amicala: de multe ori intervin intarzieri pentru ca depunerea dosarului nu respecta integral documentele care trebuie sa fie la dosar. As atrage atentia celor ce solicita cetatenie sa dea mare atentie ca dosarul sa fie complet.
  • Daca pana la aparitia noii legi, inclusiv 2008, Romania a acordat 2.400 de cetatenii cetatenilor moldoveni, in 2009 au fost procesate 20.000 de dosare, 14.000 de cetateni moldoveni au primit deja cetatenia si restul sunt programati sa depuna juramantul. Speram ca odata cu infiintarea noii agentii, viteza de procesare a dosarelor sa creasca, astfel ca niciun cetatean sa nu simta umilinta birocratica de a astepta prea mult.
Cooperarea in plan economic
  • Romania a decis sa acorde un sprijin financiar nerambursabil, derulabil in 4 ani, in perioada 2010-2013, in valoare de 100 de mil de euro, bani care pot fi alocati in 4 transe anuale, in ficare an cate 25 milioane, destinati proiectelor de infrastructura in educatie, modernizarii scolilor si de infrastructura de importanta locala.
  • Conectarea infrastructurii energetice, de transport a gazelor sau feroviara intre Romania si Republica Moldova.
  • In acest sens exista cateva proiecte prioritare: primul, care speram sa devina functional pana la sfarsitul lui 2010, este linia electrica Falciu-Godesti. Pe teritoriul Romaniei, pe o distanta de 28,3 km, ea este terminata, iar in cursul acestui an ea va fi terminata si pe teritoriul Republicii Moldova. Costurile de conectare ni le asumam noi, a spus Basescu, pentru ca sistemul energetic sa fie conectat de cel al Romaniei.  
  • Mai este si proiectul Dochia-Ungheni-Iasi, astfel ca si transportul de gaze pe conducta sa fie cuplat cu cel din R. Moldova.
Situatia din Transnistria

Mihai Ghimpu a subliniat ca nu vede o alta rezolvare decat in formatul 5+2. "Aceasta problema trebuie solutionata pe cale pasnica si prin dialog.
  • Ea nu va avea un succes atat timp cat pe teritoriul R. Moldova este prezenta armata rusa, armamentele si munitiile.
  • Armata rusa trebuie sa se retraga, sa incepem sa democratizam societatea din stanga Nistrului, sa demilitarizam zona si sa vina ziua cand aceasta problema va fi rezolvata.
  • Ministrul de externe rus a spus ca armata va fi retrasa cand va fi rezolvata problema statutului. Statutul e o problema interna, armata e una externa. Federatia Rusa trebuie sa se conformeze deciziei de la Istanbul.
  • Eu, oricum, sper ca vom gasi solutii in aceasta problema, iar un rol important il are si Ucraina, si UE.
Traian Basescu a reiterat pozitia Romaniei:
  • Romania a sustinut dintotdeauna, sustine si acum si va sustine si in viitor ca R. Moldova este un stat suveran si trebuie sa aiba control asupra intregului sau teritoriu. Iar stationarea resurselor tehnice si umane ale armatei ruse pe teritoriul Transnistriei nu e de natura a favoriza solutionarea conflictului.
  • Este un conflict care a intarziat mult in solutionare. Cred ca UE si SUA trebuie sa joace un rol mai important in formatul de negociere 5+2.
Presedintele Romaniei a fost intrebat cum le raspunde celor care il acuza de tentativa de lovitura de stat in Moldova si care nu au gasit oportuna vizita lui la Chisinau.

"Pentru mine nu reprezinta un interes deosebit oamenii politici care, dintr-un motiv sau altul, nu reusesc sa vada sau sa accepte care sunt interesele poporului pe care au pretentia ca il reprezinta.

Romania are obligatia naturala de a sprijini cetatenii R. Moldova sa acceada cat mai rapid catre UE, un spatiu de securitate si in care treptat, asa cum Romania o face de la 1 ianuarie 2007, poti sa iti construiesti prosperitatea. Ea nu se intampla dintr-o data, dar regulile UE permit cetatenilor ca, in timp, sa ajunga la prosperitate. Acest lucru ma motiveaza si nu opiniile unor cetateni care ar fi de parere ca ar fi mai bine sa nu vizitez Moldova. O voi vizita ori de cate ori voi avea posibilitatea", a spus presedintele Romaniei.

Cat despre comentariul privind tentativa de lovitura de stat, Basescu a ras cand a auzit intrebarea si a replicat: "Ma rog. Cum pot sa comentez asemenea afirmatii? Nu pot spune decat ca e o afirmatie care n-are nimic comun cu realitatea. Romania nu are niciun interes sa se implice in afacerile interne ale Republicii Moldova, obiectivul nostru e ca ea sa fie un stat membru al UE, pentru ca acolo toti romanii sa poata circula liber si sa-si pastreze valorile culturale, istorice, limba, drept pe care il are orice popor", a spus presedintele.

Presedintele Romaniei a depus coroane de flori la monumentul lui Stefan cel Mare, prilej pentru multi locuitori ai Chisinaului sa il intalneasca pe presedintele Romaniei. POtrivit Unimedia.md, acolo s-au aflat 800 de persoane, care scandau Basescu, Basescu .

Presedintele roman a raspuns la randul sau, facand bai de multime, strangand maini si imbratisandu-se cu moldovenii.



Basescu a mai avut intalniri cu premierul Vlad Filat, a fost la Cimitirul Armenesc, iar incepand cu ora 16.30 este la primaria din Chisnau, alaturi de intreaga delegatie. In fata primariei, presedintele a facut o alta baie de multime.

Intrebat daca el mai crede in unirea Moldovei cu Romania, presedintele a spus: "Este important sa necunoastem si sa ne iubim. In rest, in UE o sa ne regasim".


Citeste mai multe despre   
















7065 vizualizari

  • -28 (58 voturi)    
    haha, sa mor de ras ! (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 14:49)

    Frankie [utilizator]

    sa ii ajutam pe moldoveni sa-si construiasca infrastructura, da cine te crezi mai Beselule? Cancelarul Germaniei? Ai uitat ca esti seful tarii coruptiei, prostitutiei, nepotismului, pilelor, mafiei, birocratiei, spagii, inculturii, etc ??? Ai uitat ca tu conduci tara lu` Papura-Voda ? Tara fara nici un fel de infrastructura ....
    • +21 (39 voturi)    
      Traiasca Romania Mare ! (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 14:59)

      Nationalist [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      Traiasca Romania Mare !
      Traiasca Romania Mare !
      Traiasca Romania Mare !
      • -9 (13 voturi)    
        Despre patriotism (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 18:55)

        eu romanul [anonim] i-a raspuns lui Nationalist

        Daca Base era cu adevarat patriot depunea o coroana de flori la cimitirul ostasilor romani de la Tiganca.
      • -12 (14 voturi)    
        ce? (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 20:02)

        Vlad [anonim] i-a raspuns lui Nationalist

        in romanica mica nu a mai ramas nimic de furat ca Base a pus ochiul si pe basarabia?
      • -15 (15 voturi)    
        pregatiti trenurile foamei! (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 20:38)

        serghei moldoveanul [anonim] i-a raspuns lui Nationalist

        venim frati romani. Chiar am vorbit cu soata mea olga si cu puisorii mei moldoveni, oleg, vasia, katiusha, svetlana si ivan ca abia asteptam sa ne unim cu voi, frati romani. La chishnau ne urcam in tren si nu ne oprim decat la timisoara, unde ne vom stabili. Va iubim foarte mult frati romani!
        • +7 (13 voturi)    
          mamaligarul se gandeste la mancare nu la natiune. (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 21:05)

          Natinalist [anonim] i-a raspuns lui serghei moldoveanul

          Ca orice mamaligar , gandul zilnic este la mancare. Asta e limita gandirii. Nu au idei sau idealuri despre natiune.

          Au murit zeci de mii de romani sa elibereze Basarabia, iar sovieticii au construit pe mormintele lor ferma de porci.Romanii au fost deportati in Siberii de ghiata.

          ... iar mamaligarul se gandeste la mamaliga. uneori pe ritmuri de manele.
          • 0 (0 voturi)    
            apropo (Joi, 28 ianuarie 2010, 9:31)

            john doe [anonim] i-a raspuns lui Natinalist

            ruski care conlocuiau pajnic cu basarabenii nostrii, pe timpul can' lumina venea dela rasarit si limba rusa era oficiala, ii numau pe bastinasi, mamalijniki.
            usor de tradus.:-)
      • -1 (1 vot)    
        nu ne hazardam putin? (Joi, 28 ianuarie 2010, 13:16)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Nationalist

        moldova ne vrea pentru ca suntem in ue
        ne vom putea uni vreodata, dar ori cand moldova o sa fie cat de cat ok economic (si noi la fel)
        ori cand noi o sa fim smecheri economic si o sa facem ce a facut estul cu vestul in germania...

        pana sa se indeplineasca oricare din aceste 2 conditii (+rusii sa nu faca scandal + UE saf ie de acord) mai e cale lunga...

        momentan moldovenii se folosesc de noi si basescu de ei pentru popularitate. atat si nimic mai mult.

        toti cred ca am vrea romania mare, dar hai sa nu ne imbatam cu apa rece...
    • +28 (38 voturi)    
      gresit (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 15:25)

      xcristi [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Frankie draga, iti plang de mila pentru inima haina pe care o ai! Ai uitat ca sunt fratii nostri? Ai uitat ca si pe noi ne ajuta Europa? Personal, mi-au dat lacrimile de mandrie ca tara mea face pasi hotarati pentru aducerea romanilor basarabeni acasa! In asemenea situatii trebuie sa fim uniti, asa cum am fost si la razboiul de independenta, de exemplu. Si atunci erau costuri de platit, diplomatia europeana trebuia convinsa etc. Cu tact si determinare s-au facut toate! Noi ce facem in viata asta? Dam cu bata in balta, plini de nihilism si autoironie! Atat!? Mai multa minte si aducere aminte! Mai mult respect pentru tine si natiunea din care faci parte! Daca vrei sa vezi tara lui Papura-Voda si saracie du-te in India de pilda. Romania o fi avand ea tare, dar e tara noastra si are un rol de jucat in zona ei! E singurul lucru pe care-l avem si nici nu-ti inchipui ce efecte vindicative are solidaritatea nationala! Cu bine!
      • 0 (0 voturi)    
        sa scriem romaneste (Joi, 28 ianuarie 2010, 12:41)

        radu [anonim] i-a raspuns lui xcristi

        iti apreciez mesajul, dar cred ca daca sintem patrioti ar fi bine sa vorbim si sa scriem corect romaneste.
        vindicativ = dușmănos, ranchiunos, răzbunător cf. DEX online
    • +15 (25 voturi)    
      pai mori o data Frankie (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 16:25)

      hope [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Romania va fi cu un cretin in minus. Si pe celalalt mal al Prutului sunt destui si sper sa ia exemplu de la tine
    • +7 (13 voturi)    
      base (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 16:43)

      john doe [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      stie foarte bine ce fel de tzara a creiat cei multzi ani ai administrarii de dupa lovirutzie.
      si popo'u stie ca stie, d'aia l'a votat a doua oara.
      si milu a stiut, dar s'a lasat invins de sistemul ticalosit, sistem pus la cale de ilici si compania.
      ilici cu prim ministrii lui: vocaroiiu, pedro de apaca,
      bombo, cei mai importantzi responsabili pen' ce descii mata.
      sper ca bas e numai primul dintr presedintzii care vor lupta cu coruptzia, nepotizmul, pilele, mafia, birocratzia, spaga, incultura, etc ....
      daca n'o vor face, urmarea va fi ca romania va deveni prima tzara, exUE.
      as simple as that, my friend...
      • -6 (6 voturi)    
        de fapt chiar lupta (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 21:07)

        Rafael Che Guevara [anonim] i-a raspuns lui john doe

        De fapt impotriva nepotismului este cel mai mare luptator. Nu-i fii-sa europarlamentar? Independent chiar- nu cu ajutorul pilelor din pdl. Si separat de asta are si cultura. Nu Eminescu a creat si el cuvinte noi in limba romana - vezi "murmuitoarelor". Acu' si ia ataca prima pozitie. Si spera sa aiba si multi succesuri.
        • 0 (4 voturi)    
          lupta lui base (Joi, 28 ianuarie 2010, 9:28)

          john doe [anonim] i-a raspuns lui Rafael Che Guevara

          o fi fica'sa europarlamentar, dar a fost aleasa, adica a primit un numar suficient de voturi. exact ca si taica'su. si indenependentul vostru, mitica oprescu, pe un post muuult mai imporatant, tot cu sprijinul unui partid a ajuns.
          asta e sistemul. si base l'a folosit. altrfel nu potzi accede. si fara pozitzie nu potzi influentza mersul lucrurilor. sistemul trebue schimbat. la base se vede ca vrea si'a mai facut si pasi in directzia aia.

          doctore, eu nu sunt pedelizd, dar am votat cu base. poate c'o fi fost influientza flacarii violet, aaaaaa ?! :-)

          totusi, din dinozaurienii dela varfu politichiei de dumb-o-vitza, este singurul care mai pune ceva sperantza in oameni.

          primul presh al raspublicii de peste prut, a aterizat pe otopeni in drum spre bruxel, cu aproape douzeci de ani in urma. pe aeroport a avut loc o scurta intalnire cu primul presh emanat al tzarisoarei. cu acea ocazie, primul presh din moldova ex-sov a facut o oferta primului kaghebist presh, si anuma unirea romaniei cu moldova, in cadrul csi.
          vizita lui base e o lecutza mai altfel, don't you believe ?!
          catindatul mircia -pircia- treanca- fleanca a facut o vizita incognito la moscu, ca impunea stafeta predata da ilici..
          base face bai de multzime la chisinau.
          nu'tzi pare nimic diferit ?! :-)

          comandante che, su tiempo es finito. adios.
          • +2 (4 voturi)    
            eba si nepotismul (Joi, 28 ianuarie 2010, 10:07)

            un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui john doe

            In cazul EBA, nepotismul s-a manifestat prin folosirea unei parti semnificative din resursele de campanie ale partidului pentru campania ei.
    • -2 (8 voturi)    
      Romanii din Basarabia (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 18:36)

      Zak [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      iata ce cred slavii despre romanii din basarabia:

      "prostituatele politice si tradatorii de tara scuipa in sufletul nostru, a neamului moldovenesc numindu-ne romani si mintindu-ne copiii precum ca noi vorbim limba romana! vom lupta prin orice mijloace pentru apararea statalitatii tarii republica moldova, limbii moldovenesti, vom promova valorile nationale! arderea tricolorului tiganesc arborat antilegal pe sediul unei institutii publice constituie un manifest de protest, un act de aparare plauzibil savarsit din intentii patriotice! noi nu sintem romani! noi purtam cu demnitate de veacuri denumirea de popor moldovenesc! necatind la asemanarea limbii romane – o limba artificial create odata cu unirea unui grup de etnii intr-un stat de stransura numit – romania, cu limba moldoveneasca aceste limbi sint diferite iar poporul moldovenesc nu are nimic comun cu statul romania, din contra poporul moldovenesc uraste tot ce se numeste roman, lucru care-l putem demonstra si prin faptul ca din cele mai vechi timpuri la moldoveni in limba moldoveneasca cuvintul roman este un cuvint de ocara prin care se intelege: roman – curva, lepadatura, boratura, lichea, tarfa, tigan, spurcaciune, etc. aici sirul sinonimelor cuvintului roman poate continua la nesfarsit cu alte ocari si injurii necenzurate pe care din mitove etice nu ne putem permite sa le mentionam! traiasca republica moldova!"

      de aia trebuie sa ne pese si de ei, romanii de acolo, pentru ca de fapt tot de noi ne va pasa . doamne ajuta!
    • +8 (8 voturi)    
      Din ce grota....? (Joi, 28 ianuarie 2010, 0:11)

      rugio [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      Cum de nu te ineci cu propriul venin?! Din ce fel de grote ies jivine de asemenea spetza? Dificultatea principala a Romaniei de astazi sunt oamenii (?) de calitatea ta! I se face omului greata cand din vorbele voastre va vede sufletul pocit de ura si rautate neagra...
    • 0 (0 voturi)    
      lol (Joi, 28 ianuarie 2010, 13:14)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      aici ai dreptate...
      nu suntem in stare sa ne facem noua infrastructura si vrem s-o facem pe a moldovenilor :D
  • -23 (43 voturi)    
    asta-i buna... (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 14:50)

    sandra [anonim]

    Romania a decis sa acorde un sprijin financiar nerambursabil, derulabil in 4 ani, in perioada 2010-2013, in valoare de 100 de mil de euro??????? Nici nu stiu daca sa rad sau sa plang...
    • +30 (42 voturi)    
      Ar trebui sa-ti plangi tie de mila (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 15:06)

      Ionel [anonim] i-a raspuns lui sandra

      si sa-ti fie rusine. Moldovenii sunt fratii nostri si sunt mai in nevoi decat noi asa ca trebuie sa le dam si lor din ce avem noi.
      • -28 (34 voturi)    
        daca sint fratii tai, du-te la ei (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 16:22)

        vasilache [anonim] i-a raspuns lui Ionel

        moldovenii sint fratii rusilor si ai moldovenilor de la noi. Sa se uneasca moldovenii intre ei si sa ne lase pe noi in pace, ca m-am saturat de moldovenii astia saraci, puturosi, cersetori, betivi si scandalagii.
        • +18 (20 voturi)    
          SEPARATISTULE! (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 16:30)

          aciduzzu [anonim] i-a raspuns lui vasilache

          Banuiesc ca in restul Romaniei traiesc numai bogati, harnici, independenti financiar, anti-alcoolici si fooooooaaaaaaarte linstiti.

          Jura-te ca nu te-ai fi bucurat daca traiai pe vremea ultimatumului dat de URSS Romaniei pentru cedarea Basarabiei!
        • +16 (16 voturi)    
          Vasilake (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 17:43)

          hope [utilizator] i-a raspuns lui vasilache

          Da de unde esti tu Vasilake??? Nu vrei tu sa te separi cu tot cu...curtea ta sa te faci independent??? ca vad ca treiesti mai bine ca ceilalti romani si nu vrei sa fii asociat cu ei. Sunt Oripilat de gandirea unora.
          "Sa se uneasca moldovenii intre ei si sa ne lase pe noi in pace" ...care voi...noi suntem romani da tu cine esti?
          PS: sunt basarabean
          • -7 (7 voturi)    
            sunt clujean (Joi, 28 ianuarie 2010, 9:30)

            srpc [utilizator] i-a raspuns lui hope

            si as fi fericit sa ma separ, cu toata Transilvania si cu tot Banatul, de teritoriul vostru, care ar trebui nimit Tigania! tot ce e intracarpatic sa fie INDEPENDENT, ca nu mai merge! decat cu nespalatii puturosi si agresivi din regat, mai bine cu ungurii, de o mie de ori.
            • +4 (4 voturi)    
              Cluj (Joi, 28 ianuarie 2010, 11:13)

              hope [utilizator] i-a raspuns lui srpc

              Am fost in Cluj si sincer mi-a placut foarme mult oamenii din acest oras. atunci m-am inscris la facultatea Babes cu toate ca a fost doar un loc repartizat pt basarabeni. Am fost la o Prietena in vizita care statea in gazda la o doamna invatatoare (din familie mixta de romani si Unguri). Ea m-a convins sa stau gratis 3 zile la ea ca apoi sa plec la Bucuresti sa dau examen de intrare la ASE. Ea a fost cea care m-a intrebat de ce nu ne Unim cu Romania. Eu nu pot sa cred ca tu esti un Roman. Daca vrei cu Ungurii dute in Ungaria, o sa-ti fie mai bine, Apropo, procentual in Ungaria sunt mai multi tigani ca in RO. Apropo, pe harta etnica a RO sunt mai multi tigani in Transilvania decat in celelalte regiuni din RO. Ai grija ce spui ca alimentezi Mania romanilor din Transilvani. In rest, toate cele bune pentru Romania!!!
        • +18 (18 voturi)    
          raspuns (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 17:49)

          florin [anonim] i-a raspuns lui vasilache

          Moldovenii sunt romanii ca si ceilalti ardeleni, olteni etc. Tu ai auzit macar o data de Eminescu, Alecsandri, Creanga, Enescu... Acestia sunt pentru tine "frati cu rusii, puturosi, betivi si scandalagii"?!?
        • +18 (18 voturi)    
          Am o mare rugaminte (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 18:07)

          PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui vasilache

          Nu este frumos si constructiv sa ne jignim intre noi.
          Nu cred ca a jigni Moldovenii, Basarabenii, Bucovinenii, Oltenii, Valaho-Muntenii, Banatenii, Ardelenii, Dobrogenii face bine unitatii nationale.
          Vasilache, esti nedrept si primitiv !!!
          • -17 (17 voturi)    
            frate frate, dar branza-i pe bani. (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 18:53)

            gigi olteanu [anonim] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

            nici eu nu sint incantat de "fratii" moldoveni, care i-au tot ales pe comunistii aia de snegur si de voronin. Pana acum se dadeau cu putin si cu betivul de dinaintea lui. De aia ne scumpeste basescu noua curentul si gazele, ca sa le dea moca "fratilor", ca se stie ca astia n-au bani sa plateasca. Auzi dom'le ce generos e basescu, ajutor nerambursabil de 100 de milioane, de parca ar da de la el. Pana acum am fost rai, acum ca rusii le-au taiat macaroana si-au adus aminte de fratii lor din romania. N-am nevoie de frati din astia care vin doar in cersit. Avem destui in romania, cum bine zice vasilache, moldoveni puturosi si betivi
            • +6 (6 voturi)    
              SUNT CINE....VA.!!!!! (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 21:44)

              ion [anonim] i-a raspuns lui gigi olteanu

              A fi OM E LUCRU MARE......a fi dom e o intimplare, asa spune o vorba romineasca mai veche.

              Gigi nu stiu de unde esti, NU este important daca esti oltean, ardelea moldovean, dar stiu ca mentalitatea TA este comunista.

              Cred ca ai auzit ca NU exista padure fara uscaturi.......fie ca e vorba de zona din care esti, religia care o ai.....ori chiar si nationalitatea.
              Esti cineva daca ai facut un efort, pentru aproapele tau.
              TU ce merit ai ca te-ai nascut in Romania, si daca ai fi in locul celor din Moldova si eu ti-as fi adresat comentariul tau, CUM TE-AI SIMTI.????

              SI daca cei din UE ar fi gindit ca tine si NU ne primeau......????

              Daca dam bani poate NU ne convine ca nici noi NU prea avem, dar cred ca daca ne lipseste bunul simt.......SUTEM CEI MAI SARACI.

              A FI OM E LUCRU MARE .....a fi domn e o intamplare!!!!!!!
            • +4 (4 voturi)    
              fratele oltean (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 21:59)

              florin [anonim] i-a raspuns lui gigi olteanu

              Frate oltean, judeci stramb situatia in care se afla romanii moldoveni din RM.
              Fi sigur ca acolo ca si incoace peste Prut (aici intra si Oltenia d-tale dar si a parintilor mei ) densitatea de "puturosi si betivi" e aceeasi!

              Cat priveste preferintele electorale(si aici e bine sa cunosti ca Voronin a fost ales presedinte doar de comunistii din parlament...) ar trebui sa stii deja ce inseamna acela regim comunist strain si propaganda acestuia antinationala! Cei mai in varsta saracii nu mai pot sa se schimbe...Dar uite ce si cum a ales generatia noua de romani din RM, tinerii de 20 de ani, care acum au votat pentru prima oara!
            • +6 (6 voturi)    
              Stimate domn, (Joi, 28 ianuarie 2010, 8:09)

              PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui gigi olteanu

              Am mai intalnit opinia asta despre cei din Moldova-Romania referitor la foametea de dupa cel de-al 2-lea Razboi Mondial, cand a fost seceta.
              Tovarasii Rusi si cei Romani au lasat oamenii sa se descurce cum puteau si au aparut refugiatii din Moldova in Valahia si Oltenia unde si-au dat pe nimic agoniseala pt un pumn de malai !
              Insa dupa cativa anisori CC PRM sau PCR era plin de Olteano-Valahi "competenti" care au concentrat toate investitiile in Sudul Tarii (mai nimic in Moldova, Ardeal, Crisana, Banat) ?!
            • +2 (2 voturi)    
              raspuns de la fata locului (Joi, 28 ianuarie 2010, 11:25)

              hope [utilizator] i-a raspuns lui gigi olteanu

              as zice ca iti pot da un raspuns obiectiv la intrebarea de ce au fost alesi partidul comunist (nu Voronin). Cred ca toti stiu ca in 89 se traia mult mai bine in MD decat in RO. Oameni Buni, a fost razboi, iar taicamiu a luptat pt teritorul MD. dupa razboi s-a dust totul pe apa Sambetei. In 97-98 se dadeau salariile(de 2 bani) profesorilor cu intarziere de un an. In loc de pensii se dadeau Calosi (papuci de noroi) si acelea pe un singur picior. Alegerea comunistilor a fost mai mult ca un protest fata de cei care au condust tara spre dezastru alimentat de nostalgia comunista de pe vremuri.
              La o emisiune ruseasca s-a pus intrebarea:"cine e mai intelept, cel care se gandeste intai la burta sau cel care se gandeste intai la carte" Raspunsul e "cel care se gandeste la burta pt ca daca nu e plina burta, nu mai poti gandi deloc". Nu ne judecati pt ce am fost sau ce am facut. Eu sper din suflet sa nu se mai repete greselile din trecut.
        • +8 (8 voturi)    
          "Sunt întru-totul de acrod cu Dvs. !!!" (Joi, 28 ianuarie 2010, 8:59)

          PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui vasilache

          Te rog sa reflectezi la faptul că moldoveni săraci, puturoşi, cerşetori, beţivi, scandalagii au fost şi:
          Mihai Eminescu, Vasile Alecsandri, George Enescu, George Emil Palade, Nicolae Iorga, George Călinescu, Ion Creangă, Titu Maiorescu, Ştefan cel Mare, Mareşalul Averescu (chiar Basarabean, născut în Babele lângă Ismail, acum în Ucraina )...
          • -7 (7 voturi)    
            lasa textele (Joi, 28 ianuarie 2010, 9:32)

            srpc [utilizator] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

            vorbim despre covarsitorul procent de mutre slabe, ACTUAL, nu de exceptii istorice.
            • +3 (3 voturi)    
              Cinstit vorbind... (Joi, 28 ianuarie 2010, 9:56)

              PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui srpc

              Comunismul a mutat la oras oameni needucati, primitivi, si i-a inghesuit in ghetouri.
              Le a spus ca sunt clasa politica conducatoare.
              Alti tovarasi au abandonat ideologia si au devalizat ceea ce s-a acumulat in anii de dictatura comunista.
              Ca sa ramana la cheremul noilor conducator, aceste aglomerari urbane nu beneficiază de o educaţie corectă şi nici de o asistenţă medicală corespunzătoare.
              Clasa muncitoare a trebuit să plece în masă saă muncească în străinătate de unde trimite bani ăn ţară, pe care Banca Naţională îi evaluează cum îi convine în aşa fel ăncât să întreţină Statul (nu numai bugetarii).
              Masa mare a cetăţenilor cu drept de vot nu are minime cunoştinţe despre drepturile şi obligaţiile cetăţeanului român prevăzute ăn Constituţie.
              Iar Dvs. îmi vorbiţi mie de texte.
              Dvs. sunteţi actual !
        • +1 (5 voturi)    
          unirea (Joi, 28 ianuarie 2010, 9:37)

          susheveanu [anonim] i-a raspuns lui vasilache

          mai mitica, moldova nu'i a voastra, nici ca copiilor vostrii, ci a copiilor copiilor nostrii.
          noi vom face a treia unire, ne vom uni totzi moldovenii si'apoi vom face uinirea mare, peste carpatzi, cu fratzii ardeleni. voi, bucalezii tanatalai, poate va vetzi uni cu bulgarii, ca suntetzi tot asa de grei de cap. :-)
          mergetzi la dunare si'o golitzi dintr'o sorbire.
          pacat ca n'avetzi hotar cu turcii...
      • 0 (0 voturi)    
        voi sunteti nebuni??? (Joi, 28 ianuarie 2010, 13:21)

        hector [anonim] i-a raspuns lui Ionel

        adica romania nu are bani pt infrastructura, somajul (atat in sectorul privat cat si in cel de stat) este in crestere, iar presedintele acorda un sprijin nerambursabil de 100 milioane de euro??? (in contextul in care romania se imprumuta de la fmi, in conditiile pe care toti le cunoastem)

        pe noi, contribuabilii, cine ii intreaba??? unde sunt investitiile care trebuie facute in ro, pentru a ne mari ratingul de tara si sa atragem alte investitii??

        incep sa cred ca siteul asta e controlat de partidul care guverneaza romania, altfel nu imi explic de ce atatea minusuri la cei care il critica (si acum pe drept cuvant) pe basescu. aici nu mai e vorba de o culoare politica a unuia sau a altuia, e vorba ca tara arde si baba se piaptana.

        cei care vorbesc de o unire sunt cel putin naivi. ii rog sa isi reaminteasca prin ce necazuri de factura economica trece si a trecut germania. romania nu isi poate permite din punct de vedere economic o unire cu basarabia. pe bune acum, guvernantii nostri au luat-o razna de tot???
        • 0 (0 voturi)    
          razna (Joi, 28 ianuarie 2010, 18:25)

          florin [anonim] i-a raspuns lui hector

          hector zicea: "cei care vorbesc de o unire sunt cel putin naivi. ii rog sa isi reaminteasca prin ce necazuri de factura economica trece si a trecut germania"

          Tu ai intrebat vreodata un german daca a meritat efortul lor? si daca regreta (re)unificarea Germaniei din 1991?

          Si, te rog, nu mai plange tu din Romania de azi "necazurile de factura economica" ale Germaniei - cea mai mare putere economica europeana!(editat de HotNews.ro)
      • 0 (0 voturi)    
        imi este..dar, (Joi, 28 ianuarie 2010, 13:53)

        sandra [anonim] i-a raspuns lui Ionel

        mi-e mai mila de cei 1 milion de someri romani, si imi plang mie de mila cand ma gandesc cate impozite o sa platesc ca sa acoperim datoria Romaniei, si mi-e mila de cei care trebuie sa stea prin spitalele Romaniei si lista ar putea continua....
    • +18 (20 voturi)    
      da e f buna (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 16:36)

      calin [anonim] i-a raspuns lui sandra

      Pai mai, tu daca ai avea o avere de 10.000 RON nu te-ai indura sa ii dai unui cersetor 1 RON?
      PIB-ul Romaniei e de aproximativ 150 miliarde EURO pe un an de zile. Pe 4 ani vine 600 miliarde euro. 100 milioane euro reprezinta 0.016% daca nu ma insel. Chiar asa mult e?
      • -6 (6 voturi)    
        gresesti prietene (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 20:47)

        contabilul [anonim] i-a raspuns lui calin

        pib-ul reprezinta produsul intern brut. Nu inseamna profit, nu inseamna ca romania a facut un "profit net" de 150 de miliarde. Ca sa obtii acest produs brut, prima data ai niste cheltuieli, care in cazul romaniei, se apropie sensibil de pib, adica romania cheltuie sa zicem 9 lei ca sa obtina 10. La acest profit, adica la max 10% din pib, fa raportarea celor 100 de milioane de euro, sa vezi rezultatul
  • +29 (35 voturi)    
    maldova si ue (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 14:52)

    neaga1900 [utilizator]

    Nu ar fi mai usor pentru ca Moldova , sa devina europeana ,prin unirea cu patria mama!?
    • +20 (20 voturi)    
      inca nu-i presiunea destul de mare (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 16:20)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui neaga1900

      Cand va fi presiunea maselor suficient de mare... va fi si Unirea.

      Pana atunci, Base-i smecher, face pasii necesari si deschide robinetul Unirii. Daca te uiti bine, nici o declaratie oficiala nu poate fi condamnata de nimeni, nici macar de rusi.
      • -3 (3 voturi)    
        presiunea caror mase? (Joi, 28 ianuarie 2010, 9:33)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

        alea de basarabeni care vor la liber in UE, pt. infractiuni? mersi mult.
        • +3 (3 voturi)    
          mda (Joi, 28 ianuarie 2010, 10:02)

          aparatorii ue [anonim] i-a raspuns lui srpc

          basarabenii e otzi !
          apropo, clujene, maramuresul e tot la voi ?
          parca p'acolo erau aia de furau utilaje grele ?!
          de, moldovenii nu e de talia voastra, aaaa ?!
          salutari din mareaUE !
  • -27 (35 voturi)    
    un consulat nou (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 14:54)

    sufix [anonim]

    cumva la KABUL?
    • -21 (35 voturi)    
      Pai.. (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 15:18)

      john [anonim] i-a raspuns lui sufix

      De 100 milioane abia le face Berceanu un km juma' de autostrada .
      Si asa sunt moldovenii saraci , daca intra mafiotii nostri peste ei ,in 2 ani o sa se roage de Putin sa-i integreze in Rusia numa' sa scape de 'Traiti bine' :))))
      • 0 (0 voturi)    
        gresit (Joi, 28 ianuarie 2010, 11:34)

        Ives [utilizator] i-a raspuns lui john

        de 100 de mil Berceanu face doar 10 km. Asa e la noi.
  • +25 (35 voturi)    
    Unire! (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 14:56)

    stramosii [utilizator]

    Curge Prutul intre noi si plinge
    Ca ni-i greu si lui la fel ii greu
    La un val de apa, 3 de singe
    Bietul Prut uitat de Dumnezeu

    Lumea se mai stinge se mai naste
    E ghimpata sirba dintre frati
    Vom avea si noi o zi de Paste
    Hai romani din moarte inviati

    Dar de peste Prut ridica frate
    Ochii tai de-a dreptu-n ochii mei
    Le vom face rind pe rind pe toate
    Daca eu mai vreau si tu mai vrei...
    • +22 (28 voturi)    
      Multumesc, frumoasa poezie.. (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 15:35)

      Romania Dodoloata! [anonim] i-a raspuns lui stramosii

      Sunt multe jivine si ratati, printre unii minoritari de la noi dar si printre romani, care se urasc pe ei insisi, care urasc neamul romanesc, din prostie si incultura crasa.

      Am insa o veste pt ei: Romania va fi din nou Mare, chiar daca crapa fierea in voi acolo in bozgoristan si smirnovstan ! Si veti ajunge si mai minoritari, si chiar mai putin iubiti de romani pt ca va opuneti statului lor!

      Intotdeauna poporul roman a fost subestimat in potential si capacitate de mobilizare, insa nu sunt multe etnii in Europa care isi iubesc cu atata putere si inversunare tara si neamul!

      Au incercat turcaletii, tatarii, au incercat habsburgii si bozgorii, au incercat si rusnacii si tot n-au reusit sa ne desfiinteze ca neam, in sute de ani.

      Simplul fapt ca suntem atestati ca popor aici de 1.500 ani, ca am reusit sa ne facem un stat mare la rascruce de imperii agresive si criminale, ar trebui sa-i puna pe ganduri pe dusmanii neamului nostru.

      Noi suntem pamanteni aici, de dincolo de Tisa pana dincolo de Nistru, din nordul indepartat al Carpatilor (acolo unde ucrainienii inca mai dezgroap cetati dacice) pana dincolo de Dunare, in Timoc si muntii Pindului!
      Ceilalti sunt imigranti, alogeni, strainasi, venetici, neamuri de traista venite la furat si siluit.

      Asa ca un minim de bun simt ar fi pt acestia sa ne recunoasca dreptul de a fi toti romanii impreuna, mai intai romani si basarabeni, apoi impreuna cu fratii bucovineni si cei din Bugeac, cu timocenii si altii de prin imprejurimi.

      Rabdare, discretie, inteligenta, oportunitate istorica, lasati cainii sa latre , vom face Romania Mare!
      • +15 (17 voturi)    
        Multumesc si eu! (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 16:14)

        stramosii [utilizator] i-a raspuns lui Romania Dodoloata!

        Versurile sunt de Grigore Vieru!

        Daca eu mai vreau si tu mai vrei... vom face Romania Mare!
      • -10 (10 voturi)    
        ok (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 19:57)

        Igazsagot Magyarorszagnak! [anonim] i-a raspuns lui Romania Dodoloata!

        Basarabia - pamant romanesc... de acord. Dar atunci sa va luati bocancii imputiti din ERDELYORSZAG! Mars acasa peste KARPATOK!
        Voi faceti romania mare, noi facem NAGY MAGYARORSZAG!

        Acolo puteti sa va uniti cum va place, Ion cu Ion, Ion cu Maria, Maria cu Maria, sau Base cu Ghimpu!

        Flacara violet sa va calauzeasca!
        • +5 (5 voturi)    
          chiar asa? (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 21:10)

          papadie [anonim] i-a raspuns lui Igazsagot Magyarorszagnak!

          genetic intre romani si unguri nu exista deosebire. s-ar putea spune ca ungurii sunt niste romani care vorbesc ungureste. si atunci de unde aceasta inversunarea cu ardealul? frati romani care vorbiti ungureste, treziti-va si alaturati-va marei natiuni a romanilor. aici, in sud-estul europei noi vom face viito.rul
        • +1 (1 vot)    
          ... (Joi, 28 ianuarie 2010, 12:03)

          Valentin [anonim] i-a raspuns lui Igazsagot Magyarorszagnak!

          Pai.... puteti ?
          Io as zice ca nu... de 2 ori a ajuns Armata Romana pana la Budapesta.
          Trecand prin Ardealul romanesc...
          Ati uitat ?
  • -26 (36 voturi)    
    Niciodată, 5 minute etc. (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 15:10)

    Gabriel Popp [anonim]

    Domnul Preşedinte foloseşte prea des cuvinte mari a căror însemnătate nu reuşeşte să o surprindă (sau cu alte cuvinte, cam vorbeşte gura fără domnia sa).
    În orice caz, declaraţiile sale ne umplu inimile de amărăciune.
    Să sperăm totuşi că este doar o scăpare; ce-i drept, a foarte multa scăpare.
  • +13 (25 voturi)    
    unu cu diploma (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 15:11)

    diplomele [anonim]

    recunoastere diplomelor my ass.
    la noi la chisinau s-au facut documentele in 5 zile desi termenul era de 30, de atunci tot stau la minister la bucuresti, din decembrie si inca nu sunt gata .

    bucurestiul, mai rapizi se poate?
    • +8 (8 voturi)    
      :)) (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 18:06)

      diablo [anonim] i-a raspuns lui diplomele

      ai rabdare. pe aici se elibereaza diplomele abia la un an dupa ce ai terminat facultatea.
  • -12 (16 voturi)    
    Gafa! Seful statului a confundat orasul moldovenes (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 16:28)

    RA_GA_FA [anonim]

    Presedintele Traian Basescu a incurcat localitatea Cahul din Republica Moldova cu capitala Afganistanului, Kabul, in momentul in care a trecut in revista, pe scurt, programul vizitei pe care o intreprinde joi in Republica Moldova, scrie Gandul.

    Astfel, seful statului a afirmat, la Aeroportul Otopeni, inainte de a urca in avion, ca se va intalni cu partidele parlamentare la Chisinau si ca va vizita sediul noului consulat roman deschis recent "la Kabul".
  • +15 (19 voturi)    
    Trecut _ prezent_viitor (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 16:34)

    Rafaila [anonim]

    Sint zile mari. Ma intristeaza limbajul de lemn prin care se comunica maretia acestor momente. Frati sintem, vom fi intr-o singura tara, foarte curind. Daca Unirea se cheama acum integrare etc este pentru ca romanul nu mai stie sa ridice fruntea. Din incercarea timida si brusca de a ridica fruntea, romanului ii pica creierul in stomac si incepe a vorbi din burta. Faptele mari ale istoriei nu se infaptuiesc in soapta, nu sint de catifea. Unirea va avea maretia istorica fireasca, la atitea revolutii de catifea nu vom vedea si o unire de catifea ci Unirea Cea Mare. Hai sus!
  • +17 (19 voturi)    
    Basarabia pamant romanesc. (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 16:38)

    mircea [anonim]

    Numai oameni de genul si cu nivelul de cultura a lui Voronin mai pot crede ca astazi se pot rezolva de durata problemele printr-o lovitura de stat.Comunistii au ramas blocati in istorie,in legea pumnului.Rusii ar trebui sa aiba incredere in Romania si R.Moldova,sa-si retraga trupele si tehnica militara,pentru-ca numai asa unii mai belicosi de la Tiraspol se vor gandi si la varianta negocierilor rezonabile si respectabile,pentru-ca atunci cand i-ti respecti adversarul esti castigator,chiar si invins.Politica este arta compromisului si din compromisul acesta in Moldova ar avea toti de castigat.Unii care mai viseaza Moscova ca un centru al comunismului,ar face bine sa se trezeasca din aceste vise.Lumea sa convins ca comunismul a fost un vis urat.Le urez succes basarabenilor in drumul lor spre mana intinsa de Romania.
  • +15 (19 voturi)    
    dati cetatenie imediat romanilor (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 16:44)

    suba [anonim]

    asta trebuie facut acum.
  • +17 (21 voturi)    
    bravo base (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 17:04)

    CLAUDIU [anonim]

    fratii in veci vor fi frati
    (editat de HotNews.ro)
  • +5 (9 voturi)    
    primul pas catre Unire (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 17:22)

    nea vasile [utilizator]

    "Din două una, daţi-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele... esenţiale..."

    Cam asa de "farfuridian" suna "parteneriatul pentru integrarea Republicii Moldova in UE".
    Daca asta inseamna primul pas catre Unire, atunci primesc! Dar sa se revizuiasca partea cu "Republica Moldova".
    Daca nu, atunci NU primesc! Pentru ca va mai dura inca 20 de ani...
    • +8 (8 voturi)    
      Sau un pas inainte - doi inapoi (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 17:57)

      Rafaila [utilizator] i-a raspuns lui nea vasile

      Bre, nea Vasile, acuma si matale, zau, stii... O zisesi! Alde Caragiale a fost socotit de unii un precursor al teatrului absurdului. Pe bune, treaba e cam asa: (un ascultator) Este adevarat ca Basarabia se va uni cu Romania? (radio erevan) Este adevarat. Numai ca nu Basarabia ci Republica Moldova. Si nu se va uni ci se va integra. Si nu cu Romania ci cu UE. (un ascultator uimit) Ei, cum asa? (radio erevan) Este adevarat. Numai ca nu cum asa ci asa cum se doreste.(un ascultator) Dar daca Romania se uneste cu Basarabia in loc?! (radio erevan) Este adevarat. Numai ca nu in loc ci pe loc!
      • +6 (6 voturi)    
        gluma buna (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 19:22)

        nea vasile [utilizator] i-a raspuns lui Rafaila

        Multam, bre Rafaileanule, pentru clarificari si... gluma buna!
        Sa deie Domnul sa se implineasca Unirea pe loc, asa cum zice Erevanul matale...
  • +10 (10 voturi)    
    Politica României faţă de Basarabia (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 18:13)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    are o turnură bună !
    Ion Iliescu (Moş-Covitu) şi Emil Constantinescu (Tighina) aveau belciugul în nas .
    Citiţi istoria cei care nu o cunoaşteţi îndeajuns pentru a vedea cum a luat naştere România Mare şi de ce ! După aceea nu veti mai rosti fraze sforăitoare, patriotarde, găunoase !
  • -10 (10 voturi)    
    Basarabia pamant basarebesc (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 19:04)

    toto [anonim]

    Mergeti la Chisinau si dupa aia mai vorbim. Acolo nu se vorbeste nici romaneste,nici moldoveneste se vorbeste ruseste!
    • +3 (3 voturi)    
      Important (Joi, 28 ianuarie 2010, 9:31)

      luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui toto

      Important este sa gandeasca romaneste, dar mai ales sa simta romaneste. Ei au fost in sfera de influenta a Rusiei. Sa stii mai multe limbi nu este un lucru rau. Sunt convins ca vor sa reincepe sa vorbeasca limba lor materna. Cad vor vedea ca romanii ii vor si ei vor fi mai deschis la unire.
  • +7 (7 voturi)    
    Dumnezeusa binecuvanteze tot terittoriul locui de (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 19:25)

    letitia [anonim]

    Bunul Dumnezeu sa lumineze ,sa dea intelepciune si credinta tuturor romanilor de pretutindeni si multa sanatate varste metusalemice,.Toti sa vedem mana lui Dumnezeu cum realizeaza unirea acestui neam cu o soarta atat de vitregita de secole.Slava Domnului care nu ne-a uitat.Dragi frati nu va muscati,nu va urati intre voi ci fiti uniti,iubiti-va cum va iubeste Dumnezeu,sa putem fi placuti Lui.Dumnezeu sa va binecuvanteze.
  • +11 (11 voturi)    
    Traiasca Romania ADEVARATA. (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 19:26)

    Anonim [anonim]

    Nu exista Romania Mare.

    Exista Romania ADEVARATA !
    Traisca Romania reala !
    Nu o romanie taiata sovietic!
  • -7 (7 voturi)    
    Ce nu se intelege ? (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 20:38)

    gabi [anonim]

    Moldovenii de peste prut au votat 97 % cu base. Acum base da 100 mil de euro pt proiecte. Care proiecte se vor face cu firmele pdl. Si votati ghini !
    • +5 (7 voturi)    
      raspuns (Joi, 28 ianuarie 2010, 0:24)

      florin [anonim] i-a raspuns lui gabi

      Esti cinic si trivial d-le! Nu ar fi mai bine sa-i intrebi pe romanii din RM pentru ce si-au dat voturile 97% cu Basescu? (Si nu cu Geoana cel cu "loteria cetateniei", vizitele de taina la Kremlin, etc...)

      Cauta sa stii adevarul si nu vorbi in numele altora sau insinua lucruri murdare! Ca romanii din RM nu au votat pentru pomeni de la nimeni!

      Sincer, eu sper ca presedintele Basescu sa nu-i dezamageasca din nou pe romanii din RM(si de peste tot) cum au facut toti predecesorii sai din 90 incoace.
      • -2 (2 voturi)    
        nu zau? (Joi, 28 ianuarie 2010, 9:38)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui florin

        au si zis atunci, la urne, ca voteaza pt ala care le da iute cetatenie ca sa poata ajunge in Vest! ce dreaq e de admirat aici? interes trivial ieftin.
        • 0 (0 voturi)    
          raspuns (Joi, 28 ianuarie 2010, 18:52)

          florin [anonim] i-a raspuns lui srpc

          Ce e trivial in a fi roman si a dori cetatenia romana?! Mai ales da ti s-a furat (de catre URSS) (si) acest drept tie sau parintilor si bunicilor tai - ceteteni romani prin nastere si romani din mosi-stramosi!

          Daca romanii din RM ca si cei din Romania pleaca sa lucreze in vest este pentru ca sunt nevoiti ECONOMIC sa o faca! De asta am plecat si eu acum 10 ani cand s-a ivit ocazia. Ce faceam eu ca inginer proaspat absolvent(lucrand ca inginer in 99) in Romania cu 100 $(deveniti 95, 90.... dupa cum batea vantul inflatiei)salariu lunar?! Asa ca fapt divers: ultima cheltuiala in tara inainte de plecare in '99 a fost un palton negru de iarna obisnuit de...90$!
  • -4 (8 voturi)    
    100 mil (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 21:39)

    miky [anonim]

    Hai sa le dam 100 mil sa-i ajutam si apoi sa ne lase in pace. Pana acum voiau catre Moscova caci era gazul ieftin. Acu s-a scumpit si vor Bucuresti. Nu ne mai pacaliti inca odata conasilor!
    • +2 (4 voturi)    
      gresesti (Joi, 28 ianuarie 2010, 8:53)

      Smik [utilizator] i-a raspuns lui miky

      Li s-a scumpit gazul dupa ce au declarat ca nu mai vor Moscova, ci UE
  • -2 (8 voturi)    
    Romania ar fi putut fi Mare si fara UE (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 21:47)

    viorel [anonim]

    Mai lasati-ne domnilor cu Uniunea voastra Europeana. Dupa ce exploateaza resursele tale naturale si umane te mai shi considera cetatean de mana a doua.
    • +1 (1 vot)    
      asta ar fi un alt subiect (Joi, 28 ianuarie 2010, 9:36)

      luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui viorel

      Asta cu mana a doua ar fi un alt subiect. Uniunea Europeana ne cam desconsidera, dar si din cauza politicienilor. Sincer eu nici nu mi-o doresc. Unirea cu Basarabia insa o doresc.
  • -5 (9 voturi)    
    Hei! Noi ce suntem? (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 22:13)

    Cetatean roman [anonim]

    1 milion someri in 2010 fara posibilitate de absorbtie in mediul privat. Cresterea impozitelor fara crestere economica si ajustare salariala. Morti de frig in strada.
    Oameni care isi trag sufletul in copaci pe marginea drumului. Mari infractori liberi. Patriciu, Voiculescu, Vantu etc de ce nu sunt la zdup dupa 5 ani de Basescu si 2 ani de Boc? ( Nu DOAR pentru asta l-au votat romanii?) Capitala fara parcari dar cu primari antreprenori imobiliari ce iti salta masina fara sa iti lase alternative. Parlamentul ala se mai reduce, sau am votat la şto? Eminescu a spus: "de la Nistru pân' la Tisa"...Romanii din Valea Timocului, cei din Ungaria, bucovinenii din Tinutul Hertzei ai cui sunt? Pentru ei de ce nu se inflacareaza inimile politicienilor? Oare nu reprezinta capital politic?
  • +4 (4 voturi)    
    Recomand, in mod special celor mai radicali (Joi, 28 ianuarie 2010, 8:14)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    şi mai agresivi, o cunoastere mai buna a istoriei adevarate a Poporului si Statului Român !
    Pospaiul de cunoştinţe istorice triumfaliste nu ajută la nimic. Şi nici tipul de istorie promovat de filmele istorice de tip Sergiu Nicolaescu.
  • -2 (8 voturi)    
    Mama, ce plang unii de mila moldovenilor (Joi, 28 ianuarie 2010, 9:10)

    mm66 [anonim]

    Vad pe aici tot felul de nationalisti, care mai de care sa aplaude banul public dat cu marinimie la vecini si sa le planga de mila "fratilor" de peste Prut. Astora le doresc multa sanatate si somaj usor cand vor fi dati afara din joburile lor bugetare, spunandu-li-se ca nu mai sunt bani de salarii pentru ca s-au dat ajutoare nerambursabile "fratilor".

    Bai capsomanilor care zbierati despre unire, Germania Federala, care avea economie sanatoasa si tot a avut de tras mai bine de 10 ani de pe urma unirii cu dezastrul economic est-german. Voi cam ce credeti ca se va intampla cu "marea" economie romaneasca daca se lipeste de ea saracia Republicii Moldova? Va spun eu, Grecia va fi un bun exemplu de management economic, comparativ cu noi. Mai ganditi si cu creierul, nu doar cu glandele (ca sa nu zic dosul)!
    • +3 (3 voturi)    
      Să vă preocupe cheltuirea banului public (Joi, 28 ianuarie 2010, 9:59)

      PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui mm66

      pentru Miting-uri electorale, Focuri de artificii, Concerte în pieţe publice, Tot felul de festivaluri, Pensii şi Salarii nesimţite, etc. !
      • -1 (1 vot)    
        pt pensii????????????????????? (Joi, 28 ianuarie 2010, 14:09)

        sandra [anonim] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

        fa tu o cerere ca atunci cand iesi la pensie sa nu iti dea nimic...eventual asa de-o paine pe luna. Ca sa nu mai trebuiasca sa planga altii ,ca tb sa te sustina si pe tine din banul public. Si iti doresc sa traiesti vreo 80 de ani...
        • +1 (1 vot)    
          Stimata D-na Sandra, (Joi, 28 ianuarie 2010, 17:59)

          PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui sandra

          Eu vorbeam despre pensii de zeci si chiar sute de milioane.
          Prin asta am inteles "pensii nesimtite" ! calculate ca recompense politice.
        • +1 (1 vot)    
          Iata exemple de Pensiile "nesimţite" (Joi, 28 ianuarie 2010, 19:50)

          PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui sandra

          Pensiile "nesimţite" le ţin pe loc pe cele mici !
          http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/882261/Pensiile-nesimtite-le-tin-pe-loc-pe-cele-mici--/
          În luna noiembrie 2009, statul plătea pensii pentru:

          •700 de pensionari diplomaţi – cu o pensie medie lunară de peste 5.200 de lei
          •Peste 1.500 de pensionari, fost personal aeronautic- cu o pensie medie lunară de peste 9.300 de lei
          •522 de pensioonari, foşti parlamentari - cu o pensie medie lunară de peste 3.700 de lei
          •385 de pensionari, foşti funcţionari publici parlamentari - cu o pensie medie lunară de peste 3.800 de lei.
          •Peste 2.600 de pensionari, foşti procurori şi judecători, cu o pensie medie lunară de peste 9.000 de lei
          Alţi peste 2.000 de foşti magistraţi se bucură de pensii medii cuprinse între 3.200 de lei şi peste 6.000 de lei.
  • +2 (2 voturi)    
    Unire in suflet si simtiri (Joi, 28 ianuarie 2010, 10:52)

    Gheorghe Buhac [anonim]

    Stimate Domn,
    Nu ai inteles nimic.
    Simtamintele vin din inma si nu din glande.
    Germania federala nu a tras 10 ani pentru unirea cu RDG-ul , daca ati fi citit atent- PRESA VREMII ATI FI AFLAT CA NEMTII DIN VEST AU TAIAT TOATA ECONOMIA SOCIALISTA SI AU TRECUT LA CEA DE TIP CAPITALIST. AU TAIAT PANA SI KARL TSAIS IENA care era cea mai buna fabrica de sticla si aparate optice din lume, asa ca fii mai atent cand vorbesti de ce se intampla in lume.
    Crezi ca daca nu erau banii in visteriile din Vest se mai facea acea UNIRE ?
    Lasa mai bine sa vorbeasca tineri , ei stiu ce vor si noi trebuie sa facem ce vor ei sa-i sustinem in demersul lor de mai bine :

    UNIRE IN CUGET SI IN SIMTIRI.

    PS Tatal meu a murit in 1941 09 01 in al doilea razboi mondial in lupta ARMATEI ROMANE pentru a aduce Moldova de peste Prut la Patria Mama - e inmormantat probabil in acele gropi comune -pe care nu le-am gasit , dar in sufletul meu cred ca el este inmormantat crestineste de fratii mei de peste Prut ,
    Asta inseamna sa fim frati , nu sa aruncam cu noroi uni in alti.
    Cu stima si respect
    Al dumneavoastra
    Gheorghe Buhac
  • +1 (3 voturi)    
    UNIREA...MONARHIA... (Joi, 28 ianuarie 2010, 11:28)

    nelloti [utilizator]

    ...cat ma grabnica. Vrem Romania Mare . Revenirea la Monarhie.Respect pentru toti Romanii adevarati, indiferent unde se afla ei. Cei care nu cunosc istoria sa se abtina. Nu mai vrem sa traim separati. Vrem acea Romanie in care sa traim in demnitate,onoare si mandria de a fi romani. Numai uniti vom invinge.
  • -3 (7 voturi)    
    Cahul (Joi, 28 ianuarie 2010, 11:41)

    Pht [anonim]

    Ieri, Base credea ca face consulat in Afganistan din ce am vazut eu la televizor. Mi se pare o rusine imensa din partea presedintelui Romaniei sa confunde Cahul cu Kabul.
  • +2 (4 voturi)    
    UNIREA...MONARHIA (Joi, 28 ianuarie 2010, 12:22)

    nelloti [utilizator]

    Bravo, domnule presedinte! Daca bolsevicul Iliescu ar fi acceptat propunerea lui Druc in 1992 , eram deja uniti. Dar bolsevicii stalinizati , nu au patrie ci doar interese maladive, acelea de a subjuga destine si a ucide. Doar Unirea ne face liberi ,demni si onorabili. Celor care posteaza si nu cunosc istoria , rusine!!! Daca nu-ti cunosti istoria , esti un om fara identitate. Si multi zombi posteaza doar ca sa se afle in treaba. Felicitari singurului presedinte cu adevarat Roman!!! Unde sunt politicienii nationalisti si fariseii care umplu pana la refuz studiourile televiziunilor? Am observat ca televiziunile au alte ,,subiecte,, fierbinti si nu vizita presedintelui. Unirea este destinul pe care il asteptam.
    Nu mai bagati minusuri, Caci mai mari minusuri decat voi carcotasi zombi , nu exista:)


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version