Taxele de parcare in Bucuresti vor reveni la nivelul din 2009

de Carla Dinu HotNews.ro
Miercuri, 13 ianuarie 2010, 7:46 Actualitate | Esenţial

Taxele de parcare vor reveni la nivelul anului 2009, in acest sens urmand sa fie adoptata la sfarsitul lunii o hotarare in Consiliul General al Municipiului Bucuresti, a anuntat primarul Capitalei Sorin Oprescu, dupa o intrevedere cu edilii de sector.

"Pretul parcarii va ramane la nivelul anului 2009 si vreau sa precizez sa aceasta crestere nu a fost propusa de primarii de sector, asa cum au existat unele voci, ci este numai o propunere a aparatului tehnic", a precizat Oprescu, potrivit NewsIn.

Primarul Capitalei a precizat ca tot in aceasta hotarare de consiliu pe care o va propune se va stabili si modul in care va fi inapoiata diferenta de suma pentru cei care au platit deja taxa marita.

Pe 5 ianuarie, Primaria Capitalei anunta ca va propune, in urmatoarea sedinta a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, revenirea la vechea valoare a taxelor pentru parcarile de resedinta.

Reprezentantii municipalitatii spuneau ca taxele pentru parcarile de resedinta au fost majorate la propunerea primariilor de sector.

Conform unei hotarari a CGMB, bucurestenii urmau sa plateasca in 2010 taxe de pana la trei ori mai mari pentru locurile de parcare, cuatumul anual al acestora variind intre 109,5 lei si 164.25 lei fata de 36,5 si 76,65 lei anul trecut.


Citeste mai multe despre   



  
3550 vizualizari
  • -2 (2 voturi)    
    Asta inseamna ca.. (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 9:43)

    mett [utilizator]

    1. Le-a venit mintea la cap
    2. Nu vom mai avea alte locuri de parcare ("nu sunt bani"), parcati pe unde apucati
    3. Cuiva nu i-a iesit "manevra"
    • +3 (3 voturi)    
      Ti se pare mult? (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 10:07)

      cineva [anonim] i-a raspuns lui mett

      150 RON/an pe un loc de parcare in Bucuresti in zona centrala? Avand in vedere cat de greu esa gasesti un loc liber neplatit?

      Scuza-ma dar nu inteleg de ce va mai luati masini in cazul asta. Dai peste de 10000 E pe o masina si e greu sa platesti 40 E pe an pt un loc de parcare?

      Si mai terminati cu "manevrele", cu isteria asta a manipularii si a conspiratiilor...Tre sa mai apara vreo 2 acum sa zica ceva si de Basescu si de porcina...ca toate sunt legate in aceeasi conspiratie mondiala de a pacali romanii.
      • 0 (0 voturi)    
        loc de parcare (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 13:13)

        alex [anonim] i-a raspuns lui cineva

        Un loc de parcare nou (nu subteran) costa 10.000 EUR. Un loc de parcare al primariei e in jur de 5000 de EUR (ca e vechi si obosit).

        Ar trebui sa li se dea posibilitatea oamenilor fie sa cumpere locul de parcare cu totul (contra 5000 de EUR), fie sa plateasca o taxa anuala. Amortizarea e cam 15 ani, deci taxa anuala ar trebui sa fie vro 300 de EUR.
      • 0 (0 voturi)    
        Problema nu este legata de bani (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 13:14)

        mett [utilizator] i-a raspuns lui cineva

        In Targoviste am inteles ca suma asta se plateste lunar??

        Cred insa ca se pune problema gresit. Cum primaria este monopol, poate pune orice taxe, corect? La fel, noile locuri de parcare sunt pe mana primariei, doar ei pot decide unde si cand se fac si mai ales, cum.

        Inca nu exista locuri de parcare suficiente si, aici vine partea proasta, ma indoiesc ca valorile respective ar fi fost folosite pentru a construi alte parcari. Spun asta gandindu-ma ca au trecut atatia ani, au fost audituri facute, studii de caz, au venit, au vazut si..au plecat.

        Daca vroiau, puteam sa faca deja parcari pentru toata lumea, dar primariile prefera sa dea avize pentru mall-uri, vile si alte dracii fara a se gandi la nimic altceva decat buzunarul "lor".

        Si eu am masina si mi-as dori un loc de parcare. Da, as fi dispus sa platesc mai mult dar in niste conditii acceptabile (ceva securitate -paznic, camera video, cartele la bariera etc). Acum insa nu vreau sa platesc ceva doar pentru ca li s-a sculat sa mareasca taxe ca nu mai au bani la buget. Sa investeasca in infrastructura si voi plati suma ceruta. Pana atunci, o consider doar o alta spaga luata de alt smecher.
  • +3 (3 voturi)    
    Pomana continua (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 9:43)

    cineva [anonim]

    Apreciam decizia majorarii acestei taxe gandindu-ma ca o sa mai renunte posesorii de rable la unele locuri pe care sa le poata ocupa si un tanar activ, cu o masina decenta, dispus sa plateasca mult mai mult pentru acel loc.
    Fara nicio exagerare eu as fi dispus sa platesc 1000 RON pentru un astfel de loc dar se pare ca autoritatile locale nu vor sa stranga bani la buget. Si pariez ca si cu o taxa de 1000 RON/an toate locurile ar fi ocupate, numai ca ar fi ocupate de masini nu mai vechi de 5 ani in timp ce majoritatea proprietarilor de caroserii abandonate ar prefera sa le duca la Remat. Desigur sa se renunte la conditiile tampite din prezent astfel incat si un chirias sa poate obtine un asemenea loc fiindca majoritatea fortei de munca din Bucuresti sta cu chirie in timp ce proprietari de cutii comuniste primite pomana de la Ceausescu traiesc ca niste capuse din chiria platita de noi.

    Numai la mine in parcarea blocului si pe trotoarele din jurul blocului sun aprox 10 masini nemiscate de luni/ani de zile...aproape contopite cu asfaltul.

    De ce nu se face un site care sa ofere posibilitatea reclamarii acestora? Un site unde sa pot incarca poze cu masina in cauza, harta cu locul in care se afla iar autoritatile competente sa poata verifica daca masina are taxele la zi iar in caz contrar sa vina sa ridice gramada de rugina.

    Dar la noi nu se vrea...ne complacem in mizerie...
    • 0 (0 voturi)    
      Rable (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 10:07)

      altcineva [anonim] i-a raspuns lui cineva

      masinile abandonate pot fi reclamate la primaria de sector. in sectorul 1, aceste sesizari chiar au efect, iar rablele sunt ridicate dupa cateva luni, desigur daca nu ocupa locuri platite la zi, caz in care nu exista solutie. nu sunt sigur de alte sectoare, dar merita incercat, fie prin site-ul primariei de sector, fie pe domnuleprimar.ro.
    • +1 (1 vot)    
      Ei na? (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 10:42)

      Marian Grunca [anonim] i-a raspuns lui cineva

      1. Apartamentele construite inainte de 1989 nu au fost primite gratis de proprietari. Au fost platite, numai ca nu prin credit la banca, ci prin rate catre stat (ICRAL), retineri din salariu. Iar proprietarii aia i-au crescut si educat pe tinerii activi care au masini de pana in 5 ani. Asa ca pot primi si ei dreptul de a-si parca dacia din '74 in fata blocului, daca platesc taxa.
      2. Nu poti cere 1000lei/an. Trebuie sa ai o justificare. Un beton turnat pe spatiul verde si marcat cu doua dungi albe si un numar nu inseamna o investitie care sa iti aduca 1000lei/an.
      3. Pentru a reclama rablele, poti face o plangere la politia comunitara, la serviciul parcari etc.
      4. Ar trebui impusa o regula care sa nu dea dreptul sa se primeasca loc de parcare pentru masinile de companie. Atunci sa vezi cate locuri se vor elibera. Nu mai vorbesc de cei care vin acasa si parcheaza in fata blocului autocarul, TIR-ul, camionul de 7,5t, microbuzul etc.
      • +1 (1 vot)    
        Logic pe alocuri (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 11:48)

        xyz [anonim] i-a raspuns lui Marian Grunca

        1. De acord, si cei in varsta au muncit toata viata, nu au furat casele respective.
        2. Nu sunt de acord cu rationamentul. Taxa platita trebuie sa reprezinte o sursa de investitie eventual in alte parcari, nu un cost pentru locul actual de aprcare.
        3. De acord, dar de multe ori ineficient.
        4. Zau? Adica eu daca am masina de la firma, nu am voie sa am loc de parcare in fata blocului? Adica sunt mai putin cetatean platitor de taxe decat unul care isi cumpara masina proprie? (apropo, nu am masina de firma, dar mi-as dori :) )
        • 0 (0 voturi)    
          pai daca e de firma ... (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 13:20)

          firma [anonim] i-a raspuns lui xyz

          ia sa vedem: e masina de firma? este! atunci o folosesti matale DOAR in scopul de a face servicii pentru firma. Asa zice codul fiscal si codul civil. Firma sa faca bine sa parcheze masinile unde doreste/poate. E posibil ca "firma" sa aibe 3 soferi angajati la o masina si masina sa lucreze in 3 schimburi si atunci nu mai are nevoie de loc de parcare.

          Pe de alta parte: iti da firma masina acasa? Atunci se numeste ca tu obtii un avantaj material de la firma. Conform cu codul fiscal, acest avantaj trebuie declarat si impozitat. Declara cineva avantajul asta? Aud?!?! Si mai vrei si loc de parcare de RESEDINTA!!! De aia ii spune de resedinta si nu de firma. Mai intai cei care se duc cu masina de firma acasa sa faca bine sa declare la fisc avantajul material obtinut, sa plateasca impozit si apoi sa aibe tupeul sa deschida gura.

          PS: si eu am masina de firma acasa si e nedeclarata ca avantaj (cand a venit fiscul chiar am declarat ca nu merg acasa cu masina) dar parchez pe unde pot, nu fac scandal sa obtin un loc de parcare de resedinta.
          • 0 (0 voturi)    
            Parcare masini finram (Joi, 28 ianuarie 2010, 15:59)

            Medelin [anonim] i-a raspuns lui firma

            De unde esti prietene de stii tu asa mult legislatia?
            De contract de comodat ai auzit?
            El iti asigura dreptu de utilizare al masinii chair daca nu esti proprietar.
            Ca sa intelegi e ca si cum ai avea masina in leasing pe care nu esti proprietar decat la final cand platesti.
            Fii sigur ca fierma respectiva cotizeaza la primaria respectiva de sector mult mai multe taxe.
            Ce parere ai daca firma respectiva (care da o grama da de taxe inclusiv la primarie ) are sediu langa blocul tau si are un parc de 100 de masini inmatriculate pe Bucuresti.Iti convine ca utilizatorii sai sa le lase la tine in fata clocului seara?
      • 0 (0 voturi)    
        justificare (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 12:05)

        pehash [anonim] i-a raspuns lui Marian Grunca

        1. daca au facut o fapta buna inseamna ca trebuie sa le ignoram greselile?
        2. ai dreptate. nu e normal sa ceri 1000 ron pe an. e normal sa scoti locurile la LICITATIE. este spatiu public. cel care nu are masina sau merge cu bicicleta de ce nu-si poate rezerva o bucata de 2/4 cu cativa ron pe an?
        3. rablele care sunt mutate o data pe an nu pot fi ridicate. ele vor sta acolo atat timp cat constiinta civica va ramane sub nivelul marii.
        4. ar trebui rezolvata problema celor care nu au un loc de parcare mai intai. solutii exista in vest. parcari imense la marginea orasului, conectate la sistemul de transport public.
        • 0 (0 voturi)    
          logica e in toate (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 13:43)

          Marian Grunca [anonim] i-a raspuns lui pehash

          4. Daca ai masina de firma o lasi la firma. Masina e pentru deplasari in interes de serviciu. Adica te duci la munca, iar de acolo pleci unde ai nevoie, daca ai nevoie. Interes de serviciu nu inseamna sa te plimbi cu masina de la munca spre casa si invers. Evident, firma trebuie sa iti asigure loc de parcare la sediu sau intr-un garaj situat in alta parte. Numai ca ei se spala pe maini si dau masinile acasa angajatilor, facandu-i pe acestia fericiti si aglomerand si mai mult zonele dintre blocuri, deja foarte aglomerate.
          Esti platitor de taxe ca toti ceilalti, dar masina aia nu e a ta. E a firmei. Prin urmare nu ai dreptul sa parchezi, decat cand vei avea o masina pe numele tau. Lasa pe cei care si-au cumparat masini si platesc impozitul auto in sectorul ala sa beneficieze de acest drept. Nici macar aia nu au suficiente locuri.
      • 0 (0 voturi)    
        Licitatie (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 13:56)

        Mao [anonim] i-a raspuns lui Marian Grunca

        Ar trebui ca primaria sa organizeze anual licitatie pentru aceste locuri de parcare. Cu banii obtinuti ar putea marii capacitatea de parcare prin parcari supraetajate.
    • 0 (0 voturi)    
      Logică...ilogică (Sâmbătă, 23 ianuarie 2010, 13:21)

      Cardon [anonim] i-a raspuns lui cineva

      Şi când "tânărul activ" va ajunge la o vârstă...mai "coaptă" va ceda locul de parcare altui tânăr activ ? Dacă cineva îşi cumpără un elefant sau o cămilă nu se gândeşte inainte, unde-o "parchează" ? Deci îmi achiziţionez o maşină şi apoi mă gândesc (dacă gândesc) unde-o ţin ? Şi dacă am 2 sau 3 maşini, şi-n plus am şi suport financiar, licitez şi achiziţionez 2 sau 3 locuri ? Deci, cine are bani mulţi poate să-l excludă pe altul care are posibilităţi financiare mai modeste. Trăiască noua ciocoime !
  • +2 (2 voturi)    
    ce naiba ma (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 10:08)

    Andrei [anonim]

    stai ma putin ce-i asta ? 30 de lei PE AN ? E o rusine... sa fie chiar 100 de lei pe luna. Pai daca iti permiti cayenne-ul cum am io in fata blocului cativa, iti permiti sa dai si 200-300 de euro ANUAL pentru locul de parcare asigurat. Io imi parchez masina pe loc privat pentru ca numa acolo am gasit si platesc proprietarului 350 de lei pe luna (ati citit bine) pentru loc si nu ma plang (ce-i drept am si paznic si e inchis).
    Rusine oprescule, bine ca vrei sa bagi buvinieta...
  • +1 (1 vot)    
    mult, bun si pe degeaba (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 10:42)

    vlad [anonim]

    Asa ne place. Daca e vorba sa platim pentru ceva nu mai e bun.

    Suferiti toti care are masina mai tare dar sunteti morti de foame, va inmatriculati masinile in Bulgaria si nu puteti sa platiti 2-3 milioane pe an pt un loc de parcare decent.

    Poate din banii aia s-ar amenaja niste parcari prin oras ca sa nu va mai urcati voi pe trotoare si spatii verzi drept in fata usii unde aveti nevoie.
  • +1 (1 vot)    
    Populism (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 10:49)

    Radu [anonim]

    Atat.
    Pentru a compensa se vor mari alte taxe locale sau nu.
    Cata imaturitate !
  • +1 (1 vot)    
    Felicitari (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 11:04)

    primaru' [anonim]

    Felicitari celor ce si-au spus punctul de vedere in sensul ca este o rusine sa platesti pentru un loc de parcare in Bucuresti cativa firfirici. Sunt posesorul unui loc de parcare si sunt jenat cand aflu ca trebuie sa platesc "fabuloasa suma " de 70 lei/an.
    Chiar nu inteleg edilii ca sunt de-a dreptul ridicoli cu aceste taxe ? Cum este posibil sa ne dorim o capitala europeana cu taxa de parcare "moca"?Desteptati-va fratilor! Iar de la tine , Oprescule , aveam pretentii chiar daca nu te-am votat. Am sperat ca voi vedea un Bucuresti asa cum trebuie dar ........ n-ai cu cine.
    • 0 (0 voturi)    
      Oprescu (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 12:58)

      Marian Grunca [anonim] i-a raspuns lui primaru'

      De la Oprescu nu o sa vedem nimic. De un an si 7 luni (sau cate sunt, cine mai numara?) nu a facut absolut nimic. A, pardon, a fost un candidat jenant pentru postul de presedinte al tarii. Apoi a mai aparut la TV incercand sa arunce vina ne-deszapezirii Bucurestiului pe diversi directori.
      Locurile de parcare nu trebuie scoase la licitatie, ar fi absurd - toti smecherii cu 3-4 "gipane" la usa cutiei de chibrituri ar acapara locurile, fara sanse si pentru "tinerii activi cu masini decente de pana in 5 ani", cum ii numea cineva.
      Si eu sunt de acord cu o taxa mai mare chiar si decat cea in vigoare acum.
  • 0 (0 voturi)    
    oprescu (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 16:27)

    gigel [anonim]

    Oprescu nu a facut nimic???
    Ar fi bine. Din pacate a facut numai tampenii:
    - a pis stalpishori la marginea multor trotuare, reducand si mai mult locurile disponibile pt parcare.
    inteleg ca si pietonii trebuie sa circule, dar pe-acolo nu trece nimeni
    - a pus semne de parcare interzisa si a ridicat masini de pe prima banda a unor sosele cu 2-3 benzi (oricum nu circula nimeni pe banda eliberata astfel) in zone aglomerate, vezi Baneasa.
    Acestui primar pur si simplu nu-i pasa de noi, in plus e total rupt de realitate.
  • 0 (0 voturi)    
    normal ar fi.... (Sâmbătă, 23 ianuarie 2010, 21:46)

    alin [anonim]

    sa avem dreptul la parcare toti posesori de auto...adica platim toti taxa DE 50RON PE AN CHIAR UN NIMIC si pe urma PRIMUL VENIT - PRIMUL PARCAT...cu ce sunt eu mai prejos decat ceilalti cu parcare personala?
  • 0 (0 voturi)    
    pomanagii vor gratis ! (Vineri, 29 ianuarie 2010, 23:01)

    oarecare [anonim]

    Taxa de parcare e prea mica. Am inteles ca se reduce la 50 ron, ca in 2009. De aia parcarile sunt pline de "epave". In mod normal, parcarile trebuie sa fie concesionate la o firma, iar taxa trebuie sa fie lunara 1-5 ron/zi !! Daca ai bani sa-ti cumperi masina, mergi frate cu ea si nu o mai tine sa putrezeasca in parcare.
  • 0 (0 voturi)    
    parcare de resedinta scoasa la mezat (Luni, 1 februarie 2010, 12:59)

    Savu Alexandru [anonim]

    Culmea este ca multi din cei care propun taxe de parcare cat costul unei masini acceptabile nu au nici macar bicicleta! Scoaterea la licitatie ar fi interesanta pentru cei de la DALI care v-ar taxa pentru resedint ci 1,5 ron/h(36 ron/zi). Cati isi pot permite sa plateasca atat ?
    Avem in familie 2 masini la aceiasi adresa si nu am obtinut loc decat pentru o masina, ne-a deranjat dar am recunoscut ca au dreptul si ceilalti din bloc la parcare(care de fapt e ocupata de Cazinourile Dlui Primar General si te certi cu miliardarii de acolo care spun ca pot cumpara tot blocul si ne trimt afara din tara!). Pare totusi o decizie corecta sa primesti doar un loc de parcare pentru o locuinta! Asta in conditiile in care nu exista spatiu suficient! Parcarea de la Dristor a ajuns parcare a Autostrazii Soarelui si a Cazinoului si nu apare nici un avertisment ca e parcare de resedinta! Politia/primaria nu se baga la ridicare masini ca au spus ca au protocol cu aceste cazinouri si nu pot interveni sub nici o forma!!


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version