Daniel Funeriu: Ordonanta privind reducerea posturilor din invatamant va fi aplicata din septembrie 2010, niciun elev nu va avea de suferit

de Alina Neagu HotNews.ro
Miercuri, 30 decembrie 2009, 14:12 Actualitate | Esenţial

Ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, a anuntat, miercuri, la o zi dupa publicarea in Monitorul Oficial a ordonantei de urgenta privind reducerea cu 15.000 a posturilor din invatamantul preuniversitar, ca aceasta nu va fi pusa in aplicare mai devreme de 31 august 2010. Ministrul promite ca actul normativ va fi pus in aplicare cu costuri sociale minime, iar niciun elev nu va avea de suferit.

"Dialogul cu sindicatele este esential", a mai adaugat Daniel Funeriu, care a anuntat ca reprezentantii sindicatelor sunt asteptati la discutii la minister pe data de 5 ianuarie: "Ii
voi ruga sa imi prezinte viziunea domniilor lor pentru implementarea acestei ordonante. 


Citeste mai multe despre   
+ SHARE      
  
3679 vizualizari
  • +2 (10 voturi)    
    mafalda (Miercuri, 30 decembrie 2009, 14:33)

    dan [anonim]

    chiar asa domnule Funeriu...? nici un elev nu va avea de suferit.. oare pe ce va bazati?... nici nu ati depus bine juramintu ca ati semnat o ordonata prin care fix 15000 de profesori vor fi disponibilizati.. nu 14.999 nici 15001.. fix 15 mii... suna ca am potriveala din condei caci este greu de grezut ca in cele citeva ore de mandat ati analizat tot sistemul de invatamint romanesc si ati si gasit solutia reformarii..... nic un elev nu va avea de suferit.. mai sa fie... ne-am mai pricopsit cu un atoatesiutor.... la multi ani
    • 0 (8 voturi)    
      Pai nu a avut... (Miercuri, 30 decembrie 2009, 15:01)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui dan

      ...timp decat de un calcul de tipul numar profesori in 2009 - numar profesori in 2009 * buget 2010 / buget 2009 = numar concedieri.

      Nu ziceati voi ca e super destept asta ca are nu stiu ce doctorate SF prin strainatate, lucreaza cu "nobelisti" etc? Un singur lucru nu a fost luat in considerare..nu stie deloc sistemul din Ro. Din punctul asta de vedere cred ca era mai potrivit Miclea...

      Oricum cred ca imagine de ansamblu asupra fenomenelor din sistem, structurii acestuia etc nu are nimeni (vezi similar sistemul medical in care ne plangeam ca nu avem doctori dar, culmea, nu aveam posturi pentru stragiari).

      Asta e...sunt curios ce o sa iasa. Asa la prima vedere suna aiurea sa dai afara profesori cand inca nu te-ai atins de "functionarime" si de agentii si de PCR-isti (pentru necunoscatori "pile, cunostiinte si relatii"). Pe de alta parte era de asteptat sa nu inceapa cu aia...doar trebuie recompensati dupa ce s-a reales locatarul de la Cotroceni.
      • 0 (2 voturi)    
        Intr-adevar, a pornit de la bugetul existent (Miercuri, 30 decembrie 2009, 21:54)

        cristiaan [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

        Lumea nu a inteles calculul tau. Regula de trei simpla e complicata pentru unii, care intotdeauna dau minusuri alora care i-au facut sa se simta prosti.

        Sa stii ca nu Funeriu a facut bugetul - sigur nu stie sa faca asa ceva. Probabil a fost asistat de niste oameni care se pricep la asta; insa mai mult ca sigur el a stabilit principiile bugetului Invatamantului.

        Era normal sa se faca reduceri - pentru ca nu ajung banii. Am lucrat 15 ani in invatamant inainte sa plec in privat. Se risipesc multi bani. Intr-un liceu in care am lucrat erau 6 clase de seral. 30% din orele de la seral NU SE FACEAU - erau intelegeri "de bine" intre unii asa zisi profesori si elevi (sa nu generalizati spunand ca niciun profesor nu isi face treaba, caci nu este adevarat). In alte cazuri, se faceau ore doar cu 5-6 elevi - nu se justifica acele clase; si nici salariile platite acelor profesori din bani publici. Pe alocuri prea mult personal TESA; pe alocuri proasta gestionare a banilor. Exista multe oportunitati in scoli, care nu sunt folosite - si ma refer in primul rand la spatiu care ar putea fi inchiriat unor gradinite private / scoli private, iar banii obtinuti ar putea fi o sursa de finantare pentru modernizare si plata salariilor.

        Nu mai vorbesc de performanta invatamantului. E clar insa ca se risipesc prea multi bani, iar reducerile de personal vor fi indreptate spre stoparea cheltuielilor inutile. Asa sper eu.
        • 0 (0 voturi)    
          Prea multi oameni (Joi, 31 decembrie 2009, 14:21)

          Florin [anonim] i-a raspuns lui cristiaan

          Sunt prea multi oameni si prea putine resurse. Cei din fruntea leusteanului vor ca sa le fie bine doar lor. Prin lor inteleg familia, celor apropiati. Ceilalti trebuie sa stranga din dinti. Si daca decedeaza nu-i nicio paguba. E chiar bine. Dupa razboi Europa era distrusa si dupa 20 de ani pana si-n Romania se traia mai bine. Si retineti fara plan Marshal si dupa plata daunelor de razboi sovieticilor. Dar atunci in Romania traiau vreo 16 milioane de suflete nu 25 ca acum.
    • 0 (6 voturi)    
      ai dreptate (Miercuri, 30 decembrie 2009, 15:04)

      ada [anonim] i-a raspuns lui dan

      ai dreptate...e pur si simplu contabiliceasca treaba ..ma asteptam sa vina cu niste previziuni simulari privind fundamentarea acestei cifre...pe de alta parte ma asteptam de la un asemenea ministru sa ne prezinte macar pe scurt viziunea sa privind descentralizare, depolitizarea sist, promovarea pe criterii de competenta, reducerea programelor scolare aberante , viziunea sa privind modul in care trebuie modificat invatamamntul pt a realiza o crestere calitativa subtantiala...mare dezamagire.
    • +3 (9 voturi)    
      chiar asa (Miercuri, 30 decembrie 2009, 15:05)

      mary [anonim] i-a raspuns lui dan

      Daca nu stiai dl funeriu a facut parte din comisia prezidentiala care a lucrat la legea Miclea a invatamantului
      Asa ca nu e tocmai nestiutor fata de situatia din invatamant
      Si cred ca mai mult deact au acum de suferit elevii n-or sa aiba atunci
      La ce invatamant e acum la noi... sa fim seriosi
      Copiii se duc la scoala ca sa aiba de unde sa se intoarca
      Poate atunci or sa fie si profesorii mai constiinciosi si or sa-si dea mai mult silinta astfel incat sa invete si copiii ceva.
      Poate or sa ramana in invatamant profsorii cu adevarat competenti si care fac treaba.
      ce parere ai dl dan de asta? Esti de acord?
      ca-n sistemul privat, cine e competent si vrea sa munceasca ramane cine nu out.
      • 0 (2 voturi)    
        hmmm (Miercuri, 30 decembrie 2009, 15:18)

        alex [anonim] i-a raspuns lui mary

        asta e ca nu cei competenti vor ramane ...din pacate ...ci doar cei mai bazati ...
  • +5 (9 voturi)    
    Mi-as dori, Domnule Ministru, (Miercuri, 30 decembrie 2009, 14:34)

    gabifm [utilizator]

    Chiar sa faceti reforma - in sfarsit.
    Sa nu dati inapoi in fata asa zisilor lideri de sindicat. Sa ii intrebati cand isi vor declara veniturile, cand vor veni la ore, cand vor preda atunci cand vin la ore? Si multe altele.
    Mai bine angajati un sofer + masina care sa ia 5 copii si sa ii duca in localitatea alaturata pentru ore decat sa platim 10 cadre (didactice sau nu) pentru ei.
  • -3 (7 voturi)    
    Jenant, pacat (Miercuri, 30 decembrie 2009, 14:39)

    gigi [anonim]

    Hm,, el da ordonanta pe 23 dec, apoi "invita" sindicatele sa ofere solutii de implementare.
    Pai, dom ministru, matale o dai, tot matale o rezolvi in teritoriu. Hai ca esti baiat scolit prin Japonia.....
    • +1 (1 vot)    
      15.000 (Miercuri, 30 decembrie 2009, 22:30)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      este targetul si se calculeaza macroeconomic. Problema apare ulterior, cand vezi ce tai/ ramane din fiecare scoala, astfel incat suma taierilor mici sa se apropie de valoare propusa. Asa se face orice actiune de reducere de personal. daca ai bani pentru toti, este OK - PeNaListii au avut bani pana la finele lui 2008, cand au guvernat cu psd, apoi si-au platit locurile in parlament cu banii dati nediscrimantoriu (sic) in teritoriu in trimestrul IV 2008,, cu toate ca stiau de criza mondiala si de efectele sale asupra Romaniei. Iar de sindicate, nu mai zic nimic - sunt rosii pana in strafunduri.
  • -2 (8 voturi)    
    buna asta (Miercuri, 30 decembrie 2009, 14:46)

    gigi [anonim]

    "Ii voi ruga sa imi prezinte viziunea domniilor lor pentru implementarea acestei ordonante."

    Adica bagam ordonanta si dup-aia intrebam sindicatele cum s-o aplicam? Genial! :)
    • +4 (6 voturi)    
      Chiar e GENIAL! (Miercuri, 30 decembrie 2009, 16:25)

      je [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Daca ar fi propus el ceva, presa si sindicatele l-ar fi desfiintat.

      Asa sa vina sindicatele cu mega ideile lor de reforma, daca tot nu sunt multumite.
      Dupa ce toata lumea va vedea ca nici sindicatele nu au nici o solutie, vor lasa ciocul mai mic.

      Reforma NU a pregatit-o guvernul actual, ci au pregatit-o romanii acum 20 de ani. S-a amanat aplicarea ei atat cat s-a putut, dar crede-ma ....nu se mai poate.

      Si daca nu intelegi ce vreau sa spun...e simplu. Uita-te peste datele statistice referitoare la natalitate dupa 1989. Ghici ce o sa observi?

      In unele locatii rurale e mai ieftin sa pui un microbuz sa duca/aduca elevii la scoala din cel mai apropiat sat, decat sa platesti 20 profesori sa predea intr-o locatie rupta de lume.
      • -4 (6 voturi)    
        Aberaaatii (Miercuri, 30 decembrie 2009, 17:27)

        Ghe. [anonim] i-a raspuns lui je

        Dl Funeriu lucra in comisie fiind prin strainataturi. E baiat bun da cu lipsuri. Sunt curios cum te poti ocupa de niste teme ce cercetare de nobel si sa stai sa analizezi ( pe bune ) ce se intampla intr-un sistem de invatamant care se schimba la fiecare an ( in cazul cel mai bun).

        Si-n alta ordine de idei, ca sa transporti copii de acasa la scoala si invers pe langa sofer, vehicul mai e un singur mic amanunt: drumul.
        • -1 (1 vot)    
          Amanunt? (Miercuri, 30 decembrie 2009, 18:46)

          vio [anonim] i-a raspuns lui Ghe.

          INtrucat drumurile sunt responsabilitatea altui "mare" reformist pdlist, Berceanu, nu-s o problema. Ca si reforma din invatamant, vor fi dar nu se vor vedea.
  • +3 (7 voturi)    
    NICI O REFORMA (Miercuri, 30 decembrie 2009, 14:48)

    mara [anonim]

    Elevii sufera si vor avea de suferit cat timp in sistemul de invatamant titularizarile sunt facute pe pile, relatii.
    Diminuarea posturilor din invatamant nu reprezinta REFORMA.
    Reatestarea cadrelor didactice, poate.
    Depolitizarea sistemului de invatamant, cu siguranta.
    • 0 (4 voturi)    
      mara... (Miercuri, 30 decembrie 2009, 15:31)

      eugen [anonim] i-a raspuns lui mara

      esti gresit informata!titularizarea se face numai prin concurs !faptul ca tu nu ai reusit sa obti o anumita nota nu inseamna ca se intra pe pile....
      • +2 (2 voturi)    
        Ba tu nu esti suficient informat. (Miercuri, 30 decembrie 2009, 15:55)

        profesoras [utilizator] i-a raspuns lui eugen

        Titularizarea ca examen national era corecta, ce a fost anul acesta in Bucuresti si in general in judetele pilot a fost o mare nemernicie.
        Nota de titularizare este 7. Ghici cati oameni cu note peste 7 s-au titularizat ? Ei bine s-au titularizat in limita posturilor publicate. Si fiindca a fost examen organizat de inspectorate si nu de minister, ia ghici cine a stiut subiectele, cine a venit cu foicele de acasa si cine a copiat ?
        Ar mai fi un aspect, si anume ca directorii in cardasie cu inspectorii pastreaza locuri pentru pile.
        • +1 (1 vot)    
          Adica Coruptia (Miercuri, 30 decembrie 2009, 22:32)

          dan63 [utilizator] i-a raspuns lui profesoras

          in floare, nu? acesta este sistemul creat de psd in 15 ani de guvernare.
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns eugen (Miercuri, 30 decembrie 2009, 16:06)

      mara [anonim] i-a raspuns lui mara

      Eu sunt unul dintre cei care titulatizeaza.
      Ce te deranjeaza mai mult depolitizarea sau demilitarizarea sistemului de invatamant?
  • +2 (2 voturi)    
    - (Miercuri, 30 decembrie 2009, 15:13)

    cred [anonim]

    de ce nu vin la tv parinti, sa vorbeasca despre scoala, de ce nu vin dascali care-si fac meseria din convingere si vin numai lideri sindicali...sa mai vorbeasca si altii...
    • +2 (2 voturi)    
      liceu (Miercuri, 30 decembrie 2009, 16:00)

      dan [anonim] i-a raspuns lui cred

      Toata lumea se plange ca nu sunt profesorii buni....dar copiii? Am facut liceul in 1998-2002, dupa care am urmat o facultate. Liceul l-am urmat intr-o localitate micuta, Oltenita, Facultatea in Bucuresti, Politehnica. Imi aduc aminte si acum ca aproape toti profesorii nostri din liceu erau bine pregatiti, exigenti; am avut profesori buni la : mate, romana, istorie, chimie, geografie, informatica, biologie...si cred ca a fost suficient, unde nu am avut profesori buni: fizica- dar am invatat singur; engleza, franceza, economie, filozofie, etc.-? care le consider neimportante, dar le poti invata si singur. Nu stiu cati dintre profesorii mei au iesit la pensie in ultimii 10 ani.....deci, de ce ar fi mai rau? In facultate nu discutam..aici profesorii nu prea depun suflet in ceea ce fac...astia ...ar fi trebuit sa iasa de foarte mult timp la pensie....si nu au iesit nici pana acum...
  • +3 (3 voturi)    
    Era cazu' (Miercuri, 30 decembrie 2009, 15:55)

    Georgio [anonim]

    Pai nenicule prin Moldova unde comune intregi sunt plecate in Spania exista zeci de comune cu 5-6 elevi dar care au scoala cu director, secretara, contabila, femeie de servici, 5 profesori etc. E de rasul curcilor. Sa nu mai spin ca in municipii e plin de suplinitori pt. ca nu sunt destui profesori de o anumita specialitate iar in orasele si comune e garla de profi care se fac ca lucreaza. Dar de, suplinitorii sunt majoritatea loazele debile a unor potenti de la inspectorate.
  • +1 (1 vot)    
    pentru eugen (Miercuri, 30 decembrie 2009, 15:58)

    mara [anonim]

    Eu sunt una dintre cei care fac titularizari.
    Apropo, ce te deranjeaza mai mult depolitizarea sau demilitarizarea sistemului de invatamant?
  • +5 (7 voturi)    
    super initiativa.. (Miercuri, 30 decembrie 2009, 16:02)

    marlene [anonim]

    era timpul sa se inceapa sa se faca ceva. Pt. cine e interesat de mai multe detalii..cazul facultatea de fizica, platforma magurele. In ultimii ani, toate "panaramele" au ajuns suplinitori, oameni care nu au facut nimic in timpul facultatii, care nici macar nu stiu bine tabla inmultirii. Nu toti absolventii sunt asa, evident..insa cei mai prosti ajung in invatamant, suplinitori...nici macar licenta nu iti mai trebuia la un moment dat..ci doar sa fii absolvent. Si aceasta tactica nu este de ieri de astazi, ci de ani buni.
    Felicitari pt. curaj..e un bun inceput.
  • -4 (4 voturi)    
    Traiti bine (Miercuri, 30 decembrie 2009, 16:41)

    mara [anonim]

    Basescu asigura in 2008 cresteri salariale cu 50%.
    Ce s-a intamplat?
    Reduceri 18 mii posturi in 2009, scaderi salariale cu 15,5% in noiembrie si decembrie 2009, apoi in 2010 reduceri 15 mii posturi pana in iunie si alte 18 mii pana la sfarsitul lui 2010.
    Cine este rasapunzator? Guvernul Boc IV, Boc III, Boc II sau Boc I?
    • +1 (1 vot)    
      Stimata doamna, (Miercuri, 30 decembrie 2009, 22:36)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui mara

      Se pare ca invatamantul nu trebuie sau nu se poate sa fie afectat de criza? sau traiti pe alta lume?
      • 0 (0 voturi)    
        Invatamant, sanatate (Joi, 31 decembrie 2009, 15:56)

        mara [anonim] i-a raspuns lui dan63

        Ai auzit de cyberknife? dar de acceleratoarele care nu functioneaza de la IOB si de care depinde viata miilor de oameni? de incompetenta salvata de malpraxis, incompetenta profesorilor salvata de politic cu doctorate, tituri, ba chiar recunoscuta cu diplome, medalii, ordine.
        Criza? De ce cu invatamant si sanatate?
        Sunt singurele sisteme care asigura pe termen traiul decent al unui popor, un viitor mai bun pentru copiii nostri.
        Criza este scuza guvernantilor incompetenti.
        D-ta Domnule Dan cred ca esti in timpul serviciului, eu imi petrec sarbatorile gandidu-ma la viitorul sumbru al copiilor mei cu astfel de ministri nerespunzatori.
      • 0 (0 voturi)    
        raspuns Dan63 (Joi, 31 decembrie 2009, 21:00)

        mara [anonim] i-a raspuns lui dan63

        D-ta traiesti pe alta lume. Eu sunt profesor de 20 ani. Iar daca in educatie, sanatate nu se investeste (sa nu spun ca guvernantii isi bat joc de aceste sisteme) viitorul copiilor nostri este afectat.
        Ai copii?
        Ai idee cati ani ne trebuie sa avem un sistem de invatamant similar cu cel al Ungariei, Turciei?
  • -3 (3 voturi)    
    Dle Funeriu, diplomele Dvs. sunt echivalate? (Miercuri, 30 decembrie 2009, 18:59)

    Ioana [anonim]

    Dle. important, stiti Dvs. ca trebuie sa va echivalati toate diplomele in Romania pentru a putea fi recunoscute?
    Ati fost numit politic, habar n-aveti de situatia deosebit de dificila a scolii romanesti si a eforturilor depuse pentru aduce o lumina si o mana de ajutor copiilor din mediu rural!
    Inainte de a face o disponibilizare de astfel de dimensiuni se face un studiu de impact! Personal nu va vad pt. multa vreme ministrul acestui minister !
  • +3 (3 voturi)    
    statistica educatie in alte tari (Miercuri, 30 decembrie 2009, 19:19)

    anonim [anonim]

    Si totusi eu nu inteleg daca aceasta reducere de personal este necesara. S-ar putea sa imi scape, sper ca cineva mai avizat ca mine sa ma lamureasca.

    M-am uitat din curiozitate citi 'teachers' (profi) sunt in USA (sursa: http://www.bls.gov/emp/ep_table_102.htm).

    Iata ce scrie acolo:
    Postsecondary teachers = 1699.2 de mii
    Primary, secondary, and special education teachers = 4521.5 de mii
    Other teachers and instructors = 1099.3 de mii
    Asta nu ii include pe cei din facultati.

    In total sunt 7 320 mii de profi (teachers) pt. invatamintul de pina la facultate (facultatea nu e incluse).

    Impartind acest numar de teachers la populatia totala a Americii care e de 300 de milioane rezulta ca ei au un profesor la fiecare 41 de locuitori. Atentie, personalul auxiliar nu e inclus.

    La noi avem in total 333 de mii de locuri in invatamint (din care se reduc 15 mii). Asta inseamna mai putin de 1 profesor la 66 de persoane, caci in cei 333 de mii e inclus si personalul administrativ/auxiliar.

    Pai noi avem mai putini profi/persoana decit in state. Ar fi trebuit asadar sa mai angajam profi si nu sa dam afara.

    Gresesc eu undeva?
    • 0 (4 voturi)    
      da, gresesti (Miercuri, 30 decembrie 2009, 21:39)

      vio [anonim] i-a raspuns lui anonim

      atunci cand contrazici, punctual, un portocaliu care invarte generalitati.
  • +3 (5 voturi)    
    fara "calificativ" (Miercuri, 30 decembrie 2009, 19:24)

    andreea [anonim]

    Sunt absolventa a unei renumite universitati din tara, cu studii postuniversitare (trei masterate in specialitate, la aceeasi universitate de STAT) si lucrez in invatamant pentru ca iubesc aceasta meserie; insa tot ceea ce s-a intamplat in ultimele zile imi da serios de gandit: sa plec din Romania care a devenit o tara unde toti frustratii isi permit sa umileasca o intreaga categorie profesionala din cauza unor "uscaturi", unde ministrul MECI si presedintele isi permit sa vorbeasca despre un sistem fara sa aiba minime cunostinte despre acesta, unde se reduc zeci de mii de oameni care si asa castiga putin (cu o vechime de 9 ani si grad didacti II, eu castig aprox 900 ron) in timp ce ministerul doamnei Udrea primeste fonduri pentru PRIME!!! de zece ori mai mari decat anul trecut...si acesta ar fi doar un singur aspect al nemerniciei pe care o traim noi, "panaramele" si "loazele" din invatamant (ca sa citez pe unii dintre dvs).
    Cu respectul cuvenit tuturor si cu speranta unor vremuri mai bune,
    un umil cadru didactc.
    • -1 (3 voturi)    
      da... (Miercuri, 30 decembrie 2009, 20:40)

      max [anonim] i-a raspuns lui andreea

      pt ce te mai chinui sa explici???!!!nu vezi ca mai nou toata lumea se pricepe la invatamant???

      era clar ca trebuiau platite galetile si pelerinele portocalii...
    • 0 (0 voturi)    
      DU-TE (Joi, 31 decembrie 2009, 14:09)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui andreea

      Daca esti intr-adevar bine pregatita pleaca. Retine insa: bine pregatita inseamna sa faci fata unei concurente de 2000 - 3000 de concurenti pe loc. La stat in Germania cam asta-i concurenta si nu impresionezi pe nimeni cu patalamalele din Romania.
      Mult succes!
  • +1 (5 voturi)    
    O masura curajoasa (Miercuri, 30 decembrie 2009, 19:43)

    lucid [anonim]

    In sfarsit, demareaza reforma jalnicului invatzamant romanesc, dominat de impostura, incompetentza si coruptzia asa-zisilor "profesori", la fel de prosti de la gimnaziu la sorbonicile rasarite ca ciupercile dupa ploaie. Gunoaiele sindicaliste latra ca sa-si apere ciolanul, care e pe banii nostri, ai contribuabililor, dar nu spun nimic despre accentuata scadere demografica, prognoza pentru urmatorii ani fiind cam 50% elevi fatza de anul 2000. In aceste conditzii, cum sa pastrezi acelasi numar de cadre didactice, batandu-tzi joc de bugetul statului? Deja in sistemul pretins "universitar" numarul de locuri la admitere depaseste cu cca 25% numarul absolventzilor de bacalaureat, deci inclusiv gospodinele au loc de student asigurat - invatzamant universitar de masa, precum Cantarea Romaniei odinioara.
    Asa ca semne bune anul are, trebuie inceputa deratizarea scolii romanesti pentru a se asigura viitorul Romaniei ca tzara europeana.
    • -2 (2 voturi)    
      GRESESTI!!! (Miercuri, 30 decembrie 2009, 20:25)

      dan [anonim] i-a raspuns lui lucid

      nu e o masura curajoasa, este doar o masura aberanta , fara nici un rezultat !! crezi ca cei 15.000 de profi care vor fi concediati stau degeaba? vor da afara suplinitorii, dar orele tot trebuie facute si vor fi facute de profesorii titulari care vor fi nevoiti sa ia ore suplimentare, care tot platite din buget sunt, deci cum face economie? nu numai ca orele oricum sunt platite dar celor concediati le plateste somajul. ce incapabili !
    • 0 (2 voturi)    
      doar injurii (Miercuri, 30 decembrie 2009, 21:46)

      lucidulupeste [anonim] i-a raspuns lui lucid

      Dar de unde stii tu ca: invatamantul e jalnic? Ca e dominat de impostura? De Incompetenta si coruptie? Ca profesorii sunt prosti? Ca sindicalistii - tot profesori - sunt gunoaie?

      De unde stii tu astea? De unde ai tu viziunea asta globala? Esti Dumnezeu, Base sau pe la SRI?

      Cat despre falsa problema a economiei........, deh, madam Udrea (cadru didactic la o facultatea particulara - deci o impostoare jalnica, incompetenta si corupta, ba chiar nici desteapta - asa sustii tu) a primit un buget de 4 miliarde E si bani pentru prime! Asta dupa ce micul Boc anuntase inghetari, disparitia primelor si a tichetelor etc.
  • 0 (0 voturi)    
    Masura e clar legata de buget (Miercuri, 30 decembrie 2009, 20:35)

    Ion [anonim]

    dar iata si una noua si gogonata a Ministerului Educatiei: http://www.viata-libera.ro/articol-Educatorii_si_invatatori_incadrati_ca_profesori_2.html
  • -2 (4 voturi)    
    Pierdere de timp (Miercuri, 30 decembrie 2009, 21:06)

    mara [anonim]

    Am crezut ca postarile mele sunt constructive. dar ma uit cum se voteaza si-mi dau seama si cine citeste aceste comentarii.
    Eu am copii si ma gandesc la viitorul lor. Un viitor sumbru cu asemenea guvernanti, sefi, complet neraspunzatori.
  • -1 (3 voturi)    
    Sa traiti cum ati votat ! (Miercuri, 30 decembrie 2009, 21:42)

    Garrry [anonim]

    Ma asteptam sa incepeti cu reducerile din invatamant si sa continuati cu cele din sanatate. Dovediti ca sunteti incapabili si ca politica voastra nu are nicio legatura cu binele romanilor. Averea cea mai importanta a unui popor este educatia si sanatatea. Asadar romani acum primiti portia de incompetenta si nepasare pe care v-ati dorit-o. Sarbatori fericite!
  • 0 (0 voturi)    
    statistici (Miercuri, 30 decembrie 2009, 22:30)

    stat [anonim]

    Marea majoritate a tarilor vest-europene dezvoltate au mai multi profi pe cap locuitor decit avem noi.

    Suntem pe locul 169 in lume ca numar de profi pe cap de locuitor in invatamintul primar si pe locul 51 in lume la capitolul profi in invatamintul secundar (mai sus de clasele primare dar mai jos de facultate)

    Sursa:
    http://www.nationmaster.com/graph/edu_sec_edu_tea_percap-education-secondary-teachers-per-capita

    si

    http://www.nationmaster.com/graph/edu_pri_edu_tea_percap-education-primary-teachers-per-capita

    Multi spun ca prin aceasta reducere de personal a inceput reforma, dar statisticile arata ca de fapt nu avem deloc foarte multi profi / locuitor, ba chiar la invatamintul primar stam prost s-ar zice, caci majoritatea tarilor europene + state+canada au in medie cam de 2-3 ori mai multi profi / cap locuitor decit noi la invatamintul primar.
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Joi, 31 decembrie 2009, 11:00)

      UNU [anonim] i-a raspuns lui stat

      Ai dreptate dar baietii destepti de la PD-L "nu cunoaste " engleza, e sub nivelul lor sa se uite pe net sa se documenteze.Ei "vorbeste" de "succesuri".
  • 0 (0 voturi)    
    m-am saturat (Joi, 31 decembrie 2009, 4:52)

    matrix [anonim]

    m-am saturat de un impostor de presedinte care se pricepe el la toate ... care isi da el cu pararea intr-un domeniu in care nu are nici o competenta... daca ma uit si la anafabeta aia de EBA pe care a facut-o mare europarlamentar zau ca ma gandesc ca totusi ceausescu desi avea doar 4 clase a stiut sa-si creasca copiii...toti aveau la activ facultati grele si doctorate luate pe bune...dar daca boboru a votat impotriva comunismului dar pentru primul securist al tarii faca-se voia boborului....va pup pe toti si ne vedem la cateva mii de km spre vest....plecam toti sa vedem ce dracu mai fac ei singuri aici cu toate loazele
  • +1 (1 vot)    
    Reforma invatamantului romanesc... (Joi, 31 decembrie 2009, 8:17)

    Rescatorul [anonim]

    nu trebuie facuta de sindicate si nici la Realitatea FNi sau Antenele Felix. Sa lasam specialistii sa faca reforma, Daca nu fac nimic, atunci discutam. Dar, trebuie ca scoala sa-si indeplinesca menirea si sa termine cu productia de analfabeti cu diplome si oameni inutili societatii si pietii muncii.
  • 0 (0 voturi)    
    Dar Monsieur le Ministre ce facea? (Joi, 31 decembrie 2009, 12:11)

    Dinu Paturica [anonim]

    Dupa cum se poate observa, din aceasta poveste "lipseste" Monsieur le Ministre de l'Education, romano-francezul, Dr.Ing. Daniel Pierre FUNERIU, caruia Boc i-a bagat sub nas OUG din 23 decembrie si pe care el a semnat-o "ca primaru"! Abea ieri, Monsieur le Ministre, a declarat ca va avea convorbiri cu sindicatele pe 5 ianuarie 2010! Sa discute ce?! Sa negocieza ce?!Hotararile se iau si se comunica la "televiziunea poporului", spre binele poporului care a votat! "VOX POPULI, VOX DEI!
    Va doresc numai bine si "SA STRANGETI DIN DINTI BINE!"
  • 0 (0 voturi)    
    invatamant (Joi, 31 decembrie 2009, 12:28)

    bc [anonim]

    domnilor guvernanti, comunicati cu populatia mai mult. de preferinta prin telev nationala si tv-urile de stiri .presa inregimentata, sindicatele fac jocuri, pt ducerea in eroare, sau chiar antidemocratice. cei mai multi comentatori de buna credinta, spun ca sucesul sta in cominuicare. conformati-va
  • 0 (0 voturi)    
    ordonanta cu efect imediat (Joi, 31 decembrie 2009, 12:52)

    qy [anonim]

    D-le Funeriu dupa aceasta ordonanta nefericit anuntata vei vedea cum iti vor pleca profesorii la mijlocul semestrului, crezi matale ca ei asteapta sa-i dai tu afara si vei acoperi orele cu femeile de serviciu si nici un elev nu va suferi...ai debutat penibil, iar cu Mandas Vergu langa tine care stie multe si ai luat-o ca breloc sau scut pentru sindicate, e nasol...nu va face fata...nu mai canta ca Basescu ca te compromiti, dar daca esti in Guvern concentreaza-te si gandeste-te la educatie nu la ce-ti zice finantistul care nu poate deschide calculatorul de neputinta intelectuala...vei esua si e pacat pentru tine...
  • 0 (0 voturi)    
    Solutia in universitati (Vineri, 1 ianuarie 2010, 20:49)

    Simion Mehedinut [anonim]

    Scoaterea la pensie a profesorilor universitari de peste 65 de ani care au dezvoltat un sistem corupt, clientelar, nepotism, mita, agresiuni sexuale asupra studentelor, invatamant universitar de cumetrie, salarii de cate o suta de milioane. Ar duce la reducerea cheltuielilor bugetare cu o treime.
  • 0 (0 voturi)    
    invatamant (Duminică, 31 ianuarie 2010, 21:56)

    carla [anonim]

    Elevii vor avea foarte mult de suferit de pe urma faimoasei OUG 114/decembrie.Cum credeti ca vor studia elevii nostri unele materii, de exemplu: limba franceza va fi predata de profesorii de educatie fizica sau de religie, biologia va fi predata de profesorii de matematica sau de catre invatatori.Acestea sunt doar doua exemple,asa au inteles directorii de scoli ca trebuie facuta reducerea de posturi, chiar daca esti titular iar prin comasare sau redus orele nu poti sa predai si la alta scoala pentru a-ti completa catedra pentru ca directorii desfinteaza catedre unde nu aveau titulari,si isi impart orele intre ei.Deci si elevii si unii titulari (care nu au pile) vor avea de suferit
  • 0 (0 voturi)    
    invatamintul universitar (Vineri, 5 februarie 2010, 21:59)

    varu sandel [anonim]

    am terminat o facultate acu n ani in urma si nici pana in ziua de azi nu am folosit nici macar 1% din cunostintele pe care a trebuit sa le asimilez fortat.
    e o mare [url=http://universul-pariorilor.ro]tampenie[/url]
    omoriti neuronii oamenilor degeaba


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri