Noul ministru al Educatiei: Toceala trebuie sa se termine

de D.G.     HotNews.ro
Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:24 Actualitate | Esenţial


Noul ministru al Educatiei, Daniel Funeriu, intentioneaza sa puna accentul pe latura practica a scolii. "Scoala trebuie sa produca competente necesare pentru viata. Printre ele sunt inclusiv competente practice si nu lucruri care sa nu le serveasca niciodata mai apoi. Probabil va amintiti, asa cum imi amintesc si eu, cand eram copil ma intrebam vesnic la ce imi serveste aceasta toceala. Acest lucru trebuie sa se termine", declara Daniel Funeriu la RFI.

"Cadrul legislativ exista, noua lege a Educatiei prevede acest lucru, iar reforma programei scolare, mai putine ore, o programa mai putin incarcata si mai relevenata pentru viata de zi cu zi va fi unul dintre primele obiective pe care le voi pune in practica, dar nu trebuie sa uitam ca aceasta noua programa nu poate fi facuta, nu poate fi pusa in practica daca profesorii nu primesc formarea continua necesara pentru a o pune in practica", explica ministrul Educatiei.

Si presedintele Traian Basescu a criticat de multe ori faptul ca in scoli si licee se invata prea multa teorie.

Seful statului a spus in repetate randuri ca multi elevi nu raman cu nimic dupa ce termina scoala, pentru ca in loc sa fie pusi sa gandeasca sunt obligati sa invete prea multa teorie.

Daniel Funeriu este decis sa puna accentul pe orele de educatie fizica in scoli. El spune la RFI ca este foarte atasat de ideea ca "sportul este o componenta esentiala a Educatiei".

Sportul este o componenta esentiala a Educatiei

"Sportul trebuie sa fie foarte bine reprezentat in scoala. Avem o problema, problema scutirilor medicale. Multi parinti spun ca "vai, copilul meu este bolnav, nu poate sa mearga la orele de sport !". Sunt ore de sport inlocuite cu alte ore", afirma Daniel Funeriu.

"Sportul este o componenta esentiala a Educatiei, iar eu sunt foarte atasat de acest lucru. Ministerul se numeste acum Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului si voi lucra cu performeri din domeniul sportiv, pentru ca ei reprezinta modele pentru societate. Deci am un angajament ferm pentru sportul in scoala si in activitatile extra-scolare", explica ministrul Educatiei.

O intreaga controversa a aparut acum cateva luni pe tema orelor de educatie fizica din scoli. Fostul ministru PSD, Ecaterina Andronescu anunta la acea vreme ca vrea sa reduca numarul orelor de sport.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5298 vizualizari

  • +18 (22 voturi)    
    Corect (Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:28)

    daniel [anonim]

    Copiii trebuie sa invete in scoala:
    - ecologie practica, sa fie dusi in natura si sa li se explice ce si cum;
    - sa socializeze, sa stie sa se prezinte, sa stie sa poarte un dialog, sa faca macar un semestru de dictie;
    - cum sa se poarte in societate, ce inseamna binefacerea;
    As putea continua, sunt multe lucruri ABSOLUT NECESARE pe care un copil trebuie sa le deprinda in scoala.
    Unii vor spune ca e rolul familiei ptr. asa ceva. Se poate, insa marea majoritate a parintilor au fost crescuti in alt sistem si alt mod de viata, in care ecologia practica, socializarea si binefacerea nu au fost elementele societatii romanesti.
    • +2 (14 voturi)    
      Da (Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:46)

      Gogul [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Si parintii sa stea degeaba ca si pana acum, sa fie niste spectyatori cu pretentii. De parca rostul lor a fost sexul si atat, in rest sa-i educe 100% societatea. Anumite lucruri se invata de acasa. La scoala se invata altele.
      • +8 (10 voturi)    
        din pacate... (Miercuri, 23 decembrie 2009, 14:25)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui Gogul

        ...cineva trebuie sa faca si educatia copiilor! daca familia nu binevoieste, e cazul sa intervina scoala; numarul urias de cocalari si pitipoace cu maneaua si semintele la coltul blocului trebuie redus urgent catre zero.
        • +1 (3 voturi)    
          Si (Miercuri, 23 decembrie 2009, 15:39)

          Gogul [anonim] i-a raspuns lui clujean

          vezi posibila o educare completa a copilului in afara familiei? Ma refer ca model general nu ca exceptie. Si daca da, la noi? Sa postulam ca trebuie e usor, dar ia sa analizam putin. Daca ar fi dupa mine as obliga pretendentul la functia de parinte la examen.
    • +9 (9 voturi)    
      Si inca ceva (Miercuri, 23 decembrie 2009, 14:13)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Ar trebui sa mai deprinda si abilitati cum ar fi logica, persuasiune, leadership, initiativa, si multe alte lucruri absolut necesare in societatea de azi pentru a avea succes. La limba romana copiii ar trebui sa invete nu numai sa compuna un text, dar si sa compuna si sa tina un discurs, abilitate din ce in ce mai importanta in ziua de azi. In ultimii ani a aparut si conceptul de "brain fitness", adica exercitii care sa dezvolte diverse abilitati ale creierului, cum ar fi memorie, logica, orientare in spatiu, rezolvarea problemelor, atentie, etc, sub forma unor mici jocuri pe calculator distractive, captivante si provocatoare in acelasi timp. Cred ca ar trebui implementate in scoli inca de din primele clase, un creier antrenat de la varste fragede se va dezvolta altfel. Am avea sansa sa cream generatii de tineri super-inteligenti care sa aiba un avantaj net in fata celorlalti intr-o societate globalizata si din ce in ce mai competitiva.
    • +2 (6 voturi)    
      Numai parintii? (Miercuri, 23 decembrie 2009, 14:15)

      x [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Numai parintii au crescut in alta "iepoca"?
      Dar profesorii?
      Si profesorii profesorilor tineri?
      • +1 (1 vot)    
        Dar profesorii! (Miercuri, 23 decembrie 2009, 20:14)

        via_rara [anonim] i-a raspuns lui x

        Stimabile,

        Prof. primesc un material uman educat de o manieră zoo, cu probleme de comportament, tulb. de personalitate, parintii dezaxaţi moral , psihic...
        e o placere să interacţionezi cu toţi inocenţii aceştia
    • -5 (11 voturi)    
      domnul ministru (Miercuri, 23 decembrie 2009, 14:38)

      liana [anonim] i-a raspuns lui daniel

      vorbeste prostii. Tocit inseamna sa inveti pe de rost. Nu totul in viata are o logica. De exemplu ce logica are adresa din buletin ? Ce logica are numarul de telefon ? Nici una. Sunt lucruri memorate, tocite. La fel se intampla cu toate lucrurile care nu au nici o logica, dar totusi le retinem.

      O afirmatie cat se poate de proasta: toceala trebuie sa se termine.
      • +1 (5 voturi)    
        corect (Miercuri, 23 decembrie 2009, 15:33)

        Nicu [anonim] i-a raspuns lui liana

        Ce logica are o limba straina?
        Trebuie sa tocesti, si inca bine, ca s-o inveti. Altfel vorbesti ca domnul Boc "aviara gripa".
      • +1 (3 voturi)    
        liana, ai logica (Miercuri, 23 decembrie 2009, 18:56)

        dami365 [utilizator] i-a raspuns lui liana

        in ceea ce spui dar esti pe dinafara.Mai bine ai invata pe de rost comentariul lui Lucian.
      • +1 (1 vot)    
        Mai mai (Miercuri, 23 decembrie 2009, 22:26)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui liana

        Una e sa inveti o formula prin folosirea indelungata la rezolvarea unor probleme si alta e sa o inveti pe de rost de pe azi pe maine.

        Imi pare rau sa-ti spun dar tot ce se invata pe de rost adica prin toceala se uita dupa vreo 2 saptamani in proportie de cel putin 90%.
        • 0 (0 voturi)    
          nu chiar (Joi, 24 decembrie 2009, 11:01)

          liana [anonim] i-a raspuns lui un roman

          "Una e sa inveti o formula prin folosirea indelungata la rezolvarea unor probleme si alta e sa o inveti pe de rost de pe azi pe maine."

          Fals.

          Daca nu mai rezolvi probleme timp de 2 saptamani, asa cum ziceai, uiti formula, deci nu e absolut nici o diferenta.

          Oricum tot ce se invata si nu se foloseste se uita, dar nu de tot, informatia ramane intr-o oarecare masura stocata, iar daca peste un timp recitesti ceva iti aduci mult mai usor aminte decat daca nu ai fi auzit de chestia aia in viata ta.

          Asta e, modelul occidental/american in care totul este doar practic, fiecare stie la perfectie bucatica lui de care se va ocupa in viata, dar daca il intrebi ceva de cultura generala nu mai stie nimic. Spre asta tindem si noi.
    • +3 (3 voturi)    
      National Gallery (Miercuri, 23 decembrie 2009, 15:13)

      sisif [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Am vazut in Londra, la National Gallery, un grup de copii de 10-11 ani stand jos (chiar jos pe podea), impreuna cu profesoara lor (probabil de desen) si discutand despre tablourile din sala in care erau expuse. Era o lectie vie despre desen si pictura. Nu era un monolog al profesoarei ci o lectie cu intrebari si raspunsuri din partea ambelor parti. Cred ca se invata mult mai mult decat o lectie de o ora la clasa.
    • 0 (2 voturi)    
      Limba romana si... scoala (Miercuri, 23 decembrie 2009, 17:04)

      Frobenius [anonim] i-a raspuns lui daniel

      a socializa: a trece din proprietate privata in proprietate comuna

      Esti sigur ca asta trebuie invatat in scoala? Nu crezi ca ar fi bine daca s-ar invata limba romana?
      • 0 (0 voturi)    
        De unde ai scos sensul asta??? (Joi, 24 decembrie 2009, 10:53)

        Cris [anonim] i-a raspuns lui Frobenius

        Numele strain pe care il ai sau ti-l atribui arata clar cat de strain esti de limba romana si sensurile ei... mai citeste un DEX sau mai bine mai abtine-te de la comentarii si admira-ti in continuare belciugele aurite, semintele din punga si ceafa groasa...
      • 0 (0 voturi)    
        de fapt... (Joi, 24 decembrie 2009, 10:58)

        adina [anonim] i-a raspuns lui Frobenius

        A trece din proprietatea privata in proprietatea comuna = a nationaliza
  • +4 (14 voturi)    
    sosele (Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:29)

    reforma [anonim]

    Tocela- cu masura, si cu intelegerea materiei- formeaza anumite legaturi pe creier, drumuri. Cand ai nevoie mai tarziu, mergi pe drumurile respective- daca ele mai exista.
    Conexiuni deja existente.
    Daca tot luati exemplul francez, stiti foate bine ca ati tocit din plin acolo.
    • +1 (11 voturi)    
      asa e, dar n-ai cu cine (Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:49)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui reforma

      Teoria este esentiala, este o forma de intelegere superioara. Practica are un rol semnificativ, dar nu tb exagerata importanta ei. In orice caz, sunt legate. Vedem cum tehnologii de acum 20 de ani sunt acum istorie. Or copiii nu sunt educati pt cativa ani, ci pt o viata intreaga, pt un viitor incert, pt care tb sa aiba cat mai multe competente teoretice. Supraspecializarea de la varste fragede este o greseala cu consecinte incalculabile - parerea mea.

      p.s. nush de ce, dar mi se pare ca Funeriu va fi cel mai funest ministru al invatamantului. poate ma va contrazice.
    • +5 (7 voturi)    
      Vorbim aici (Miercuri, 23 decembrie 2009, 14:37)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui reforma

      de recompensele din sistemul nostru de invatamant.
      Un copil care face legaturi, are imaginatie si-si dovedeste perspicacitatea e notat mai prost decat unul care poate recita materia.

      Tocilarii au fost intotdeauna recompensati cu note mai mari decat cei imaginativi sau inteligenti.

      Asta trebuie sa se termine!
  • +8 (16 voturi)    
    mai bine da popii afara din scoli ca prima (Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:33)

    noe [anonim]

    masura si depolitizeaza invatamantul , profesorii au ajuns sa se certe pe culoare politica in loc sa faca scoala, daca se mai poate numi scoala.
    • +6 (8 voturi)    
      da (Miercuri, 23 decembrie 2009, 14:04)

      Pita [anonim] i-a raspuns lui noe

      Total de acord cu scosul orelor de religie din scoli si cel mult inlocuirea lor cu ore de istorie a religiilor. Biserica poate juca un rol important in societate prin oferirea unor servicii de caritate si sprijin spiritual celor care il doresc dar implicarea ei in politica, in formularea si votarea legilor unui stat modern in secolul XXI este inacceptabila. Puterea pe care o are biserica ortodoxa in societatea romaneasca subliniaza inca odata cat de inapoiata este societatea in general si, din pacate, cat de subru este viitorul ei deoarece nu-i vad pe popi sa renunte degraba la privilegiile pe care le au.
  • +3 (13 voturi)    
    E buna si toceala. (Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:36)

    Constantin [anonim]

    Pe mine m-a ajutat sa retin ce citesc si scriu foarte usor. Citind si scriind, am invatat de unul singur sa vorbesc si sa scriu in trei limbi straine; si toate trei dupa ce am terminat-o cu scoala.
  • 0 (12 voturi)    
    ciudat (Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:42)

    Profesorul [anonim]

    vad ca se face tot timpul confuzie intre invatarea teoriei si toceala. ciudat ca si noul ministru o face. sunt chiar curios cum o sa dezvoltam "robotei" care sa nu stie ce se afla in spatele lucrurililor. dar ma rog probabil ca inca nu s-a lamaurt ca teoria trebuie studiata in liceu si practica in facultate. sunt gata sa salut noile generatii aparute dupa reforma funeriu
    • +1 (7 voturi)    
      unde (Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:55)

      a [anonim] i-a raspuns lui Profesorul

      unde face confuzia asta ca eu nu o vad?
      eu vad ca zice ca e prea multa teorie si nu ca nu trebuie invatata, ceea ce e cu totul altceva si are perfecta dreptate. e mult prea multa teorie, dintre care doar o prea mica parte o folosesti in viata.
    • +3 (7 voturi)    
      din pacate nu... (Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:58)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Profesorul

      In facultate se face enorm de multa teorie. Nu zic ca nu este necesara. dar in momentul de fata la un examen la facultate daca vei face doar partea practica si fara demonstratie (partea teoretica) in cel mai bun caz vei lua 5.
      • +1 (3 voturi)    
        nu-mi aminti... (Miercuri, 23 decembrie 2009, 14:28)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

        ...teroarea "demonstratiilor" la aproape toate materiile de examen!
        • 0 (0 voturi)    
          Demonstratiile (Miercuri, 23 decembrie 2009, 22:34)

          un roman [utilizator] i-a raspuns lui clujean

          Sunt logice si deci nu fac parte din toceala.
          Toceala era cand trebuia sa inveti nshpe strofe din Luceafarul sau o gramada de date din istorie si geografie, aia e ceea ce numesc eu toceala nu demonstrarea pe cale logica a unei teoreme.
    • +5 (5 voturi)    
      poate a fost inteles gresit (Miercuri, 23 decembrie 2009, 14:12)

      mitza [anonim] i-a raspuns lui Profesorul

      Funeriu nu spune eliminarea teoriei, ci inlocuirea tocelii prin activitati practice.

      Teoria este esentiala pt intelegerea fenomenelor din "spatele" lucrurilor, dar si practica si satisfactia lucrului facut de tine, iti ramane in amintire toata viata.

      Sunt exagerat de multe materii in programa scolara (iar invatamantul universitar romanesc e o catastrofa), pt care se pune prea mult accent pe teorie, fara a se aduce exemple concrete unde se aplica in practica. Si ADEVARUL e ca multi invata notiunile ca pe poezie, fara sa faca nici o conexiune logica.

      Sunt de acord cu cateva remarci mai sus care cer DEPOLITIZAREA invatamantului. As adauga si eliminarea nepotismului, introducerea de materiale didactice care sa atraga atentia.
    • +1 (1 vot)    
      Am urat toceala (Miercuri, 23 decembrie 2009, 18:02)

      Inginer [anonim] i-a raspuns lui Profesorul

      Toceala are rostul ei pentru meserii unde memoria are un rol esential: avocati (ca sa tina minte legile), doctori (ca sa puna un diagnostic corect amintindu-si tot ce a invatat), profesori (cei de limbi straine in mod special), etc... Pentru o persoana din domeniul tehnic (un inginer ca mine) esentiala este urmarirea relatiei cauza-efect. Iar pentru asta o minte este antrenata prin invatarea matematicii. Memoria are un rol mai putin important (atentie, nu de neglijat, dar mai putin important), trebuie sa stiu doar ca exista un standard pentru constructia pe care o proiectez/ridic, il deschid citesc si urmez instructiunile. pentru asta nu am nevoie nici sa stiu numarul de locuitori ai Insulelor Caraibe, nici cand a luptat Mircea cel Batran cu turcii la...habar n-am unde, acolo unde a dat cu cusma de pamant si a zis "Fac o lupta cu turcii aici, ca e mlastina".

      La asta se referea si Basescu si Ministrul proaspat investit. Ca sa fim corecti cati dintre noi ar fi trecut clasa la istorie/geografie/economie politica daca profesorii ar fi fost cu adevarat exigenti?
      • 0 (0 voturi)    
        Nu sunt de acord (Miercuri, 23 decembrie 2009, 22:35)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui Inginer

        Toceala is are rsotul pentru actori si altii de genul acesta.

        Nu mi-as pune soarta in balatza cu memoria unui avocat, are carti unde sunt scrise legile si nici viatza in mainile unui medic care a invatat pe de rost, si el are carti unde sa se documenteze serios inainte de a pune un diagnostic.
        • 0 (0 voturi)    
          Intrebarea mea este: (Miercuri, 23 decembrie 2009, 22:55)

          L&L [utilizator] i-a raspuns lui un roman

          Ce face doctorul acela cand are un pacient in stare critica pe masa de operatie? Lasa pacientul pe masa si cauta in carti sau pe Google solutia?
          La fel si avocatul cand pledeaza?
      • 0 (0 voturi)    
        esentiala este urmarirea relatiei cauza-efect (Joi, 24 decembrie 2009, 8:04)

        Dr. [anonim] i-a raspuns lui Inginer

        Asa este si la doctori. Invata teorie, dar trebuie sa faca conexiuni intre efect si posibile cauze ...si sa aplice teoria invatata ca sa stie ce simptome apar in ce boli....
  • +3 (5 voturi)    
    Si atelierul (Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:44)

    Gogul [anonim]

    Si atelierul era o treaba valoroasa. Acum isi dau cu stangul in dreptul si parca au juma' de mana stanga.
  • +2 (6 voturi)    
    Bravo! (Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:48)

    Geo [anonim]

    Va sustin in demersul dvs dle ministru! SPune unul care a tocit mult si degeaba. Pentru "reforma": in Franta nu se toceste, poate la Drept si la medicina. SI invatamantul lor are hibe, dar se pune accent pe "a face sinteza", a gandi, a dezvolta o gândire critica. Da ,da. Hai, ca e primul ministru din Educatie care spune ceva pertinent. Dar din pacate va fi inlocuit in vara, la motiunea de cenzura care va emana de la tocilarele Jeni si Crina. Asta este. Asta avem.
    • 0 (0 voturi)    
      Lasa Franta (Miercuri, 23 decembrie 2009, 22:37)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Geo

      Ca Franta are un numar imprsionant de 'analfabeti' scoliti pe bani grei.
      Si inainte sa sara careva am citit asta intr-un articol in le Monde anul trecut cand asteptam la stomatolog, in Franta bineinteles.
  • +1 (1 vot)    
    Oare (Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:49)

    andreiutz [utilizator]

    Ma intreb ce spor mai au generatiile de azi din scoala cand toti conducatorii/presedinti/ministrii infieriaza atat de tare sistemul actual. Am terminat facultatea acum un an, stiu cum e sistemul, am uitat multe din ce chiar am invatat in liceu, regret chestii pe care nu am vrut sa le invat, dar inca mai tin minte destule. Sistemul curent nu e perfect, dar nu exista sistem perfect. Ma intreb daca as fi fost bombardat in fiecare an cu cat de prost e sistemul, oare cu ce m-as mai fi ales. Si apoi ne miram ca rezultatele elevilor au scazut considerabil in ultimii ani si nu exista respect pentru scoala. Eu zic mai putine vorbe si mai multe fapte d.lor ministri.
  • +2 (2 voturi)    
    hm (Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:50)

    tirolez [utilizator]

    eu sper ca se refera la toceala aia gen "comentarii la romana" pe care au prins-o toate generatiile care au dat admitere la liceu inainte de '99, poate mai e si acum acelasi sistem, eu vorbesc de experienta mea.
    sau din aceeasi perioada, admiterea la ase cand se invata manualul de economie la virgula. cred ca tot de prin 98-99 au introdus grilele.
    sper ca la genul asta de toceala se refera.
    poate erau si genii printre noi care nu se pregateau in mod special la literatura ci doar raspundeau la subiect pe baza lecturilor personale, dar cati? :)
  • +1 (1 vot)    
    intrebare (Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:54)

    Stefan [anonim]

    Daca eu sunt un produs al unui sistem de educatie bazat 100% pe teorie, mai fac o data scoala sau primesc despagubiri?
    • +1 (1 vot)    
      de ce ai vrea sa mai faci odata scoala? (Miercuri, 23 decembrie 2009, 14:15)

      dedeiu [anonim] i-a raspuns lui Stefan

      De la cine sa primesti despagubiri? De la Iliescu? Ceausescu?
      • 0 (0 voturi)    
        ooo (Miercuri, 23 decembrie 2009, 18:40)

        Stefan [anonim] i-a raspuns lui dedeiu

        Pai daca punem problema asa.. trebuie sa primesc despagubiri de la: Constantinescu, Iliescu, Basescu (in ordine cronologica) :-).
  • +3 (9 voturi)    
    dezastrul francez (Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:54)

    Bob [anonim]

    In Franta, tara în care alm avut onoarea sa studiez, s-a plecat pe aceleasi principii in anii 70, si acum 35% din tinerii care ies din sistemul scolar au dificultati mari cu scrisul si cititul sau sunt chiar analfabeti (dupa un studiu facut asupra intregii populatii de 18 ani cativa ani la rând, in care ti se cere sa citesti si sa intelegi un program TV). Alte rezultate ale acestei orientari :

    - aproape nimeni nu mai scrie fara greseli de ortografie
    - nu se mai invata istorie factual, ci se "reflecteaza asupra unor problematici istorice" (adica se discuta ideologic pe teme istorice)
    - se creaza un gap enorm intre cei care urmeaza preceptele scolii si freaca menta, si cei cu parinti instariti care le platesc cursusri de matematica si îi împing de la spate, selectia facandu-se în cele din urma in "classes préparatoires" (= doi ani de pregatire intensa post-bac care se termine cu un concurs de admitere la marile scoli de ingineri si de comert) unde tot tocilarii reusesc... :)

    Asa ca atentie Domnule Funeriu, multe tari au avut ideile dumneavoastra (Franta, Anglia, SUA...) si acum se gandesc serios la "back to basics"...
    • 0 (2 voturi)    
      Faceti o confuzie (Miercuri, 23 decembrie 2009, 14:55)

      Geo [anonim] i-a raspuns lui Bob

      Era vorba de tocit fara "gandit" si despre sport in scoala. Cat despre Franta: nu vad legatura intre parinti saraci si parinti instariti aici. Nu sistemul educativ creaza acest "gap" enorm ci mai degraba economicul si discriminarea la care sunt supusi cei "de origine". Insa sistemul francez este totusi printre cel care face eforturi impotriva discriminarii. AM studiat istoria in ROmania, factual, si nu am facut decat sa tocesc ca asa era natura sistemului mostenit de la ilici si compania. Pe urma am inceput sa gandesc singur si citind, dar dupa. Vi se pare normal? As fi vrut eu sa fiu adus la niste "discutii ideologice" ca macar ar fi fost mai putin insipide decat date si nume. Cat despre ortografia in franceza care e grea; intr-adevar e o problema la elevii francezi. Dar de ce faceti amestec intre asta si ce spune Funeriu? Chiar nu vad legatura. Si inca ceva: ati vazut cum arata o sala de sport intr-o scoala din Franta?
      • +2 (2 voturi)    
        legatura e trecerea timpului (Miercuri, 23 decembrie 2009, 18:36)

        Bob [anonim] i-a raspuns lui Geo

        va spuneam doar unde a ajuns Franta la 20-30 de ani dupa formularea unor idei similare, si deci riscul unui prea mare voluntarism în reformarea învatamântului...

        Situatia generala in scolile publice e urmatoarea: se preda putin, si se învata si mai putin. Aici intervine diferenta între parintii instariti care cunosc sistemul si isi împing copiii de la spate ca sa invete, si ceilalti, care au alte preocupari gen a-si pastra sau a-si gasi un loc de munca. Si aici "proletarii" francezi sunt la acelasi nivel cu strainii. Discriminarea nu explica decat o mica parte din problema...
    • +1 (1 vot)    
      Corect (Miercuri, 23 decembrie 2009, 22:40)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Bob

      Tot in Franta am studiat si lucrat ani de zile la Universitate.
      Pana si profesorii scriu cu greseli gramaticale izbitoare si vorbesc de profesorii francezi.

      E drept sistemul lor de invatamant este mai performant decat cel din Romania, insa sunt altele mai bune in Europa, si de la aceia ar trebui sa invatam, nu degeaba fac si francezii exact acelasi lucru.
  • +3 (5 voturi)    
    (in)competente (Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:55)

    gurka [anonim]

    pentru d-l ministru, competenta in reprezentarea grafica a unei functii (sa zicem) inseamna a sti sa butonezi un TI-80 (graphic calculator). "toceala" inseamna sa o poti reprezenta cu creierul tau. orice "tocilar" poate fi si "competent" dar nu si invers. si asa ajungem rapid la nivelul de habarnism din scolile occidentale.
    • 0 (2 voturi)    
      de ce ai inteles partea extrema? (Miercuri, 23 decembrie 2009, 14:18)

      dedeiu [anonim] i-a raspuns lui gurka

      Nu ai putut intelege contextul respectiv. Evident ca vei citi intotdeauna manualul de utilizare al unui aparat, iar imaginatia ti-o poti dezvolta citind carti sf de exemplu, ce legatura are memorarea extrema cu acest lucru? Cumva ai impresia ca se va face pratica FARA teorie?
  • +6 (6 voturi)    
    problema e realizarea corelatiilor (Miercuri, 23 decembrie 2009, 13:58)

    www.tetatet.ro [anonim]

    Am terminat un liceu de matematica fizica dar modul de predare este dezastruos. Toate chestiile alea cu derivate si limite nu atat ca le-am tocit, ci le-am inteles pe loc, fiind si olimpic la matematica. Problema este ca momentan sunt nevoit sa le reinvat, pentru a putea face diferite optimizari in cercetarea economica. Daca mi-ar fi fost prezentate utilizarile acelor teorii, sigur nu le-as fi uitat. Mai mult decat atat, as fi fost capabil sa generez noi teorii in diverse domenii sau pur si simplu sa inteleg mai usor lucrurile.

    Va recomand si www.tetatet.ro pentru o comunicare mai buna!
    • +1 (1 vot)    
      Absolut corect (Miercuri, 23 decembrie 2009, 14:19)

      etre [anonim] i-a raspuns lui www.tetatet.ro

      Am vrut sa postez ceva mai lung dar nu are rost sa repet cele spuse de tine.

      100% de acord.
    • 0 (0 voturi)    
      exact! (Miercuri, 23 decembrie 2009, 14:21)

      dedeiu [anonim] i-a raspuns lui www.tetatet.ro

      de ce nu tine cont guvernul de idei chiar din partea voastra?
    • 0 (0 voturi)    
      Pardon? (Miercuri, 23 decembrie 2009, 22:44)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui www.tetatet.ro

      Tu la fizica nu ai invatat la ce se aplica derivarea si integrarea unei functii?

      Daca nu ti-au predat cum trebuie este grav, dar ca sa fiu sincer eu am terminat to mate-fizica in urma cu mai bine de un deceniu si pentru mine matematica si fizica se legau destul de bine intre ele.
  • +3 (5 voturi)    
    educatia (Miercuri, 23 decembrie 2009, 14:06)

    mihai [anonim]

    intamplator am avut ocazia sa studiez pt un an intr-o institutie universitara in franta.....ei bine va informez pe aceia care nu cunosc, ca acolo studentii din anul 1,2 concep proiecte, proiecte fizice.....care intra intr-o competitie acerba pt ocuparea primelor locuri; si stiti de ce? ei bine pt ca statul ii recompenseaza pt munca lor - le da bani- foarte multi....evident ca acei studenti sunt impulsionati sa invete, sa munceasca, si cel ma iimportant, invat sa se descurce, sa realizeze ceva din munca lor - si mai evident este ca dupa facultate firmele mari se bat pe ei, si pleaca cu salarii de mii de euro imediat de pe bancile facultaii....un sistem sanatos care functioneaza intr-o tara socialista....la noi ar trebui sa functioneze cu atat mai bine....
    nu tociti, invatati sa munciti, sa va descurcati...
  • -2 (4 voturi)    
    fara toceala.... (Miercuri, 23 decembrie 2009, 14:30)

    cucuvaia [anonim]

    cum potzi ajunge jurist, doctor, botanist..
    chinezii tre'sa'nvetze mii de semne...
    ce'am fi noi, fara memorie ?!
    cine-ar mai recita o poezie ?
  • +3 (3 voturi)    
    Extreme (Miercuri, 23 decembrie 2009, 14:33)

    b09d4n [utilizator]

    Din pacate in Romania se promoveaza doar extremele.

    E clar, toceala nu e buna daca nu e insotita de practica. Dar sa elimini definitiv toceala, nu prea e ok.

    In invatamantul interbelic erau doua directii... una spre toceala si alta aplecata mai mult catre partea practica.

    Ar trebui sa se puna mai mult accent pe eductatie, deoarece altfel ratam "schimbul de generatii".
  • +1 (3 voturi)    
    intrebare (Miercuri, 23 decembrie 2009, 14:36)

    andreia [anonim]

    sistemul de predare trebuie revizuit..........intrebare.....Citi romani ocupa functii importante in alte tari decit Romania....citi romani sunt recunoscuti ca buni specialisti......oare de ce.....?
    Schimbati sistemul de predare si lasati pe cei care au talent si cunostinte sa predea,nu suplinitorii...si inca ceva platiti bine profesorii....si mai discutam atunci.......
  • +1 (1 vot)    
    La noi (Miercuri, 23 decembrie 2009, 14:43)

    Gogul [anonim]

    Problema nu e toceala ci lipsa totala de control. Nu de la toceala pleaca insuccesul scolii, ci de la prea marea relaxare a disciplinei. Nu spune nimeni sa se instituie un climat de teroare, insa fara niciun control, astea sunt rezultatele. Introducerea uniformei ar fi un pas bun de exemplu. Si afara unitatile scolare de prestigiu au uniforma.
  • +1 (3 voturi)    
    Nivelul educatiei este ink in comunism (Miercuri, 23 decembrie 2009, 14:49)

    vlad [anonim]

    Cel mai bine ar fi sa fie si putina practica si teoria mai putina Exemplu la Biologie sa se faca ore si in natura toamna,primavara copilul ar intelege mult mai usor
    La Fizica nu numai teorie probleme si atat ci sa se mai viziteze si laboratorul copii sa fi pusi sa faca si putina actica asa vor prind emai usor legile din fizica si toatae astea. La chimie sa fie pusi sa faca exeprimente cu diferite substante si profesorul s ale explice astfel s-ar prinde si putina chimie, La electrotehnica iar in Laborator sa se conecteze circuite etc, La Istorie si Geografie sa se urmareasca cateva filme documentare si tot asa sa se incerce sa faca scoala mai simpla si copilul sa ramana cu ceva s aicnerce sa-i motiveze chiar cu ce-si doresc copii
    • +4 (4 voturi)    
      nu cred (Miercuri, 23 decembrie 2009, 15:45)

      ada [anonim] i-a raspuns lui vlad

      vorbesti fara sa cunosti, sunt prof de fizica si pot spune cu certitudine ca marea parte a elevilor nostrii nu fac nici un efort de a intelege sau de a face ceva practic si nici nu ii intereseaza, la orice ora de laborator trebuie sa le explici pas cu pas cum functioneaza un aparat sau un circuit nici vorba sa isi puna vreo clipa problema sa gadeasca ceva cu mintea lor, cand au de facut proiecte copiaza de pe net. ..la lucrari prefera sa iti spuna sa li se dea teorie pentru ca teoria o pot invata pe de rost...asa sunt obisnuti de mici doar sa li se spuna ce trebuie sa faca si sa memoreze si evident sa li se puna note cat mai mari....dupa mine numarul liceelor teoretice ar trebui reduse la jumatate si cei mai multi sa mearga spre meserii pentru ca oricum nu sunt capabili de mai mult...cat priveste toceala..fara un limbaj specific fara cunostinte specifice si fara intelegerea unor notiuni nu poti face nimic prin urmare chestia asta cu tocitul e o falsa problema....nu poti intelege matematica, fizica, chimie daca nu iti insusesti cunostinte.
      • 0 (0 voturi)    
        Corect (Miercuri, 23 decembrie 2009, 22:51)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui ada

        Elevii prefera, din prostie sau lipsa de viziune asupra viitorului lor profesional, calea cea mai usoara.
        Dar nu sunt toti la fel.

        Tin minte pe cand eram in liceu, la fizica, aveam si teorie si exercitii la teza, colegul meu de banca mi-a propus intotdeauna sa invete el pe de rost teoria sau sa o copieze in timp ce eu rezolvam problemele. Sincer teoria din fizica de liceu era cat se poate de logica si nu era nimic de invatat pe de rost, dar acesta este doar un exemplu care demonstreaza ca exista ambele categorii de elevi.

        Ce e de facut?
        Nu mai cereti teorie la verificarea cunostiintelor, simplu.

        Cei care nu sunt facuti pentru fizica sa studieze altceva unde nu au cursuri de fizica, tot n-am priceput eu niciodata ce rost avea sa studieze cei de la limbi straine fizica si sa fie cu totii in pragul repetentei.
    • 0 (0 voturi)    
      Glumesti, sper (Miercuri, 23 decembrie 2009, 22:46)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui vlad

      Nivelul educatie inainte de '89 era mult peste btaia de joc de acum.
  • +1 (3 voturi)    
    A toci sau a nu toci ... aceasta este optiunea (Miercuri, 23 decembrie 2009, 15:10)

    ion [anonim]

    Acum stiu de ce sunt atat de breji politicienii din Romania: pentru ca in loc sa invete logic cum stau lucrurile (gandirea logica necesita - dupa cum se stie - un efort deosebit) au preferat intotdeauna sa le toceasca. La ce se poate astepta poporul de la niste oameni care nu s-au aplecat niciodata spre intelegerea fenomenelor, ci s-au limitat doar la repetarea papagliceasca - asta numesc ei retorica - a ceea ce au auzit pe ici pe colo.
    • +1 (1 vot)    
      Ioane (Miercuri, 23 decembrie 2009, 15:51)

      Mix [anonim] i-a raspuns lui ion

      Daca taceai...E voba nu de conflictul simplist dintre toceala si intelegere ci de ajustarea uneia dintre metode.
  • +1 (1 vot)    
    Slava Domnului !!! (Miercuri, 23 decembrie 2009, 15:43)

    nicu [anonim]

    Poate incepem sa punem accent si pe educatie, nu numai pe invatamant.
    Ar trebui ca, in primul rand, scoala sa ajute la formarea unor oameni de calitate, a unor caractere frumoase.
    Ce bine ar fi daca dl. ministru ar citi cateva din aceste comentarii...
  • +4 (4 voturi)    
    vina? (Miercuri, 23 decembrie 2009, 15:43)

    Ava [anonim]

    Nu cred ca "toceala" e de vina pentru ca oricum nu se omoara tinerii cu invatatul. Intotdeauna cine voia, invata, cine nu (majoritatea!), copia teme si alte alea. Am terminat profil economic, nu pot sa ma pling ca am facut prea multa/putina teorie. Problema e ca tinerii vad in jur modele de pitipoance si cocalari si nu se vor obosi niciodata sa se dezvolte cita vreme in Romania modelul de succes este cu totul altul decit cel al reusitei prin intelect si munca!
    • 0 (0 voturi)    
      Bravo (Miercuri, 23 decembrie 2009, 22:53)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Ava

      Excelent punct de vedere!
  • -1 (1 vot)    
    creste spaga la profii de sport (Miercuri, 23 decembrie 2009, 15:49)

    adrian [anonim]

    felicitari! importanta muult mai mare data sportului (ceea ce in principiu nu ar fi rau, din contra), nu inseamna decat o spaga semnificativa profilor de sport. magaria e ca indivizii astia cer copiilor norme pentru performeri, nu sport - miscare - sanatate pentru toti. iar ideea nu cred ca e sa avem un tineret in care ori esti olimpic (la sport) - ori esti repetent. atentie - sportivii de performanta de regula nu sunt si buni pedagogi. despre toceala... invatatul logic si rational - sustinut de exercitii de dezvoltare a memorie sunt cheile succesului. daca materia din scoli trebuie sa fie zdravan taiata si revizuita, sper sa fie taiate partile neimportante, nu cele bune. succes
  • 0 (0 voturi)    
    foarte bine :) (Miercuri, 23 decembrie 2009, 18:54)

    penguin [anonim]

    Pacat ca am crescut intr-un sistem care era facut de oameni cu convingeri comuniste, care nu a sprijinit niciodata ratiunea si se baza pe toceala. Dar ma bucur ca in sfarsit apare un om inteligent cu initiativa, care vrea sa schimbe ceva :) o sa fie mai bine pentru noile generatii. Sunt la linia engleza la facultate si nu se preda ca la linia romana, se face dupa modelul de afara-si e mult mai bine, cred ca daca am incerca sa ne orientam spre asa ceva am avea rezultate mult mai bune :)
    success
  • +1 (1 vot)    
    hmmm (Miercuri, 23 decembrie 2009, 19:11)

    andrei [anonim]

    eu zic sa lasam specialistii in educatie sa decida. Propun o paralela intre cele doua tipuri de educatie universale: Modelul European respectiv cel American. Trebuie sa analizam componentele lor si bineinteles rezultatele lor. Sa punem in tema lumea in ce consta cele doua modele: modelul european (actualmente si in romanica) isi pune bazele pe teoria in ansamblu si se merge spre o specializare de subansamblu insa si aceea mult prea stufoasa; AVantajele ei? oameni culti ce poseda si alte cunostinte decat domeniul in care sunt specializati si in care sunt specializati superficial, insa ei cunosc si ceva arta, istorie , geografie...oameni pe care noi ii calificam drept valori. Pe de alta parte, modelul american, baza este tot pe teorie, insa in ciclul gimnazial se triaza mintile copiilor astfel incat sa ii orienteze spre dezvoltarea capacitatilor superior dezvoltate celorlalte, continuand cu specializarea din acel subansamblu intr-un ansamblu inferior si mult mai rigid, spre exemplu Psihologie -> Psihologia dezvoltarii-> Dezvoltarea postnatala. Ce rezultate sunt? pai sunt specialisti foarte buni pt ca acopera o arie extrem de mica in comparatie cu cea pe care o acopera un specialist din europa. Insa dezavantajul pt persoana este ca el poate discuta doar pe acea tema la un nivel ridicat, insa pe ansamblul general el nu paote purta o discutie la un nivel ridicat. Practic ei sunt specializati pe un capitol pe cand cei din europa sunt pe o carte.
    • 0 (0 voturi)    
      Si (Miercuri, 23 decembrie 2009, 22:57)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      ce se intampla cand nu mai gasesti de lucru pe capitolul tau? Mori de foame ca mintea sa ingustat de mult, de fapt nu a fost larga decat pana a inceput scoala.

      E bine sa fi foarte bun pe o nisa dar sa ai o baza solida macar pe un domeniu, altfel esti pierdut la prima criza.

      Probabil ca e clar ca prefer ceea ce tu numesti modelul European si ma bucur ca am facut asa deoarece m-a ajutat enorm anul acesta de cand cu criza.
  • 0 (0 voturi)    
    x (Miercuri, 23 decembrie 2009, 23:44)

    x [anonim]

    sunt profesor la universitate. sa stiti ca atunci cand am inceput sa pun mai mult accent pe practica la cursurile de actionari electrice si teoria sistemelor studentii mei nu au fost prea incantati. este relativ mai usor pentru ei sa invete si sa reproduca textual o bucata de teorie. este mult mai dificil sa invete sa gandeasca. atunci cand am anuntat ca la examenul meu pot veni cu orice fel de material, au fost si proteste...
    la fiecare laborator ii intreb caracteristicile masinilor electrice. dupa un semestru de verificari saptamanale tot mai am studenti care fac lucrari de nota 3...
    dar se vad si progrese. Sunt si studenti care sunt interesati si isi dau seama ca este nevoie de ingineri pregatiti la ora actuala in romania, pentru industrie.
    asa ca succes ministrului. sa vedem rezultatele. la "teorie" toti suntem buni. sa vedem anul viitor pe vremea asta rezultatele...
  • 0 (0 voturi)    
    dupa cum se vede (Joi, 24 decembrie 2009, 0:03)

    cucuvaia [anonim]

    p'acilea majoritatea e lenesi.
    dece sa mai mergetzi la shicoala, cand se da diplome pe keshi.
    ma'ndoiesc c'ar fi catziva, prin preajma, care pot recita cateva strofe.
    cat de folosit capul, poate la batut piroane.
    se castiga mai bine la tomate'n italia, decat profesor la gheboaia.
  • 0 (0 voturi)    
    credinta (Joi, 24 decembrie 2009, 12:12)

    utu [anonim]

    Religia ar trebui sa se faca la biserica.La scoala sa se spuna o rugaciune la inceputul orelor si una la sfarsit.Eu am asistat la ore de religie la scoala cu profesor si ora de cateheza la biserica cu parintele (avand un copil in plasament).Nu exista comparatie.Pe langa atmosfera din biserica ,au alt grad de participare si o oarecare temperare a zburdaliniciei lor.Sunt constienti ca n biserica trebuie sa ai alt comportament si prezenta domnului parinte este benefica.Pana si rugaciunile altfel suna in biserica.La scoala avem probleme cu disciplina si cu intrebarile obraznice ca sa puna profesorul in dificultate.Din pacate se vad rezultatele acestui invatamant .pentru ca la slujbele de dumineca din biserica elevii lipsesc in mare parte.Aici este si vina parintilor care nu ii mobilizeaza si prefera sa le asculte scuzele .ca sunt obositi si ca trebuie sa se odihneasca.Se impune o colaborare mai stransa intre scoala si biserica si multe ore ar trebui sa se faca la biserica.Ar merita incercarea .Bisericile noastre ar fi iar pline de tineret si sperantele noastre ar renaste.Doamne ajuta ne !
  • 0 (0 voturi)    
    Toceala... inca predomina? (Joi, 24 decembrie 2009, 12:38)

    John [anonim]

    Se mai pune accent pe toceala in scoala in ziua de azi? Aveam impresia ca se punea doar inainte de '89, iar acum nu se pune accent pe nimik...???
  • 0 (0 voturi)    
    Am o propunere pentru dl.Ministru! (Joi, 24 decembrie 2009, 12:38)

    Yokohama [anonim]

    Sa se introduca in licee ore de Etica, in care elevul sa fie educat cu privire la valorile morale fundamentale ale societatii umane contemporane, cu accent pe cele de sorginte europeana. Aceste ore pot contine si cursuri de bune maniere, in special pentru eleve. Este urgent si necesar ca noile generatii de romani sa stie ca nu e moral sa dai mita, sa minti si sa furi. Si ca nu e frumos sa injuri, sa lovesti si sa scuipi pe cineva. Am senzatia ca multi tineri ignora cu desavarsire aceste precepte morale elementare.
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari ! (Joi, 24 decembrie 2009, 19:57)

    Dragomir Paul [anonim]

    Sa vedem acum faptele domnule ministru. In rest aveti deja toata admiratia mea.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by