Dupa 20 de ani

de Emil Stoica HotNews.ro
Marţi, 22 decembrie 2009, 8:40 Actualitate | Esenţial

Se implinesc azi 20 de ani de la rasturnarea regimului comunist. Aveam atunci 14 ani (impliniti), dar parca nu erau 14, ci mult mai multi. Pentru ca a fost o copilarie anormala, cu probleme: caloriferele reci acasa si la scoala, facut teme la lumina lumanarilor, cozi de ore intregi in frig pentru un kilogram de carne. Drumuri la tara, la bunici, in trenuri neincalzite si carat la intoarcere sacose pline cu faina, oua, fructe, carne. Popaganda la TV, propaganda la scoala, frica de vecini ca aveam video si ca ascultam Europa Libera, scrie Emil Stoica pe blogul Jeopardy.

Ceausescu a fost impuscat la 3 zile dupa aceea. Meritat. Stiu, a fost o farsa de proces. Un proces care a durat 1 ora, dar care ar fi putut dura doar 7 minute si cu o decizie corecta de genocid daca procurorii puteau sa prezinte ca dovada cel putin inregistrarea teleconferintei din 17 decembrie 1989.

Romanii au avut curajul sa isi apere drepturile. Au iesit in strada. Si, din pacate, mai mult de 1000 de oameni au murit. Au murit pentru ca nu le-a fost teama.

Nu ne-a fost teama atunci, nu ne-a fost teama nici in urmatorii 20 de ani. Am avut lupte interne, de exemplu intre bucuresteni si mineri. Insa, in cele din urma, am avut si schimbare democratica de regim. In 1996. Apoi inca una in 2000, urmata de o alta in 2004. Iar intre 2004 si 2009 am vazut o democratie functionala: alegeri europene, suspendari de presedinte, alegeri prezidentiale exceptional de disputate, referendumuri pe teme politice.

Economic si social ne-am luat destinul in maini. Am trecut de la o economie si societate unde totul era planificat (este adevarat, destul de prost) de la nastere si pana la pensie la o societate unde educatia si priceperea fiecaruia dintre noi sunt mai importante. Am trecut catre o societate unde avem pensii private, unde munca are flexibilitate, atat geografic cat si in ceea ce priveste meseria pe care o alegem. Avem libertati pe care nici nu le-am fi visat in urma cu 20 de ani.

Nu trebuie sa ne uitam trecutul. Caci altfel nu am aprecia ce avem de facut azi: adica sa ne pretuim libertatile castigate: libertatea economica, libertatea de miscare, libertatea de expresie, etc. Aceste libertati sunt atat de pretioase incat multi le considera un dat. Nu este un dat, ci sunt libertati castigate prin sacrificiul nu numai a celor peste 1,000 de revolutionari morti in decembrie 1989, dar si prin sacrificiul direct sau tacut a milioane de oameni in perioada 1945 – 1989.

Sunt niste libertati atat de scumpe incat nu poti sa nu te revolti cand anumiti indivizi, la 20 de ani de la recastigarea acestora, incep sa le conditioneze. Nu poti sa nu te revolti cand vezi ca anumiti indivizi cer limitarea dreptului la vot, de exemplu. Si nici macar nu isi cer scuze.

Citeste continuarea si comenteaza pe blogul Jeopardy


Citeste mai multe despre   
+ SHARE      
  
1800 vizualizari
  • +6 (8 voturi)    
    20 de ani... (Marţi, 22 decembrie 2009, 9:13)

    dana [anonim]

    Aseara la Realitatea urmaream o "emisiune" si cu niste "invitati".Nu le dau numele ca ...nu conteaza. Toata emsiunea au incercat sa gaseasca ceva care e mai bun acum decit inainte ,sa gaseasca ceva care s-a schimbat. Vezi Doamne nu prea gaseau...E o rusine sa faci asa ceva. Am fost in ziua de 22 in strada. Nu pot sa permit nimanui sa murdareasca acele zile numai din anumite interese. S-au schmbat multe, in bine ,in rau, dar aceste schimbari acum tin de noi, si asta e cel mai important. Sa cinstim eroii din acele zile cum se cuvine si sa apreciem ce am cucerit atunci. Nu trebuie sa uitam cum a fost inainte de 89 si sa nu reusim sa acceptam schimbarea.
    • +2 (4 voturi)    
      schimbare (Marţi, 22 decembrie 2009, 9:39)

      florinc [anonim] i-a raspuns lui dana

      Cu totul adevarat
    • +7 (9 voturi)    
      Realitatea a devenit o mizerie defetista (Marţi, 22 decembrie 2009, 10:01)

      suki [anonim] i-a raspuns lui dana

      Si nu mai merita sa consumi curent si timp pt a urmari asa ceva.
      Si eu aveam 14 ani la Revolutie, si pt mine a fost o revelatie senzatia de libertate ce plutea in aer, era ceva aproape fizic.... greu de descris in cuvinte. Si acum consider ca pt asa ceva merita orice sacrificiu, iar pe magarii astia care ne insulta zi de zi i-as spinzura de limba.
      Perioada de dinainte de 89 a fost foarte grea, inca mi-=o aduc aminte destul de limpede, si pot sa ii contrazic orcind cu fapte pe aia care tot ii dau cu "nu murea nimeni de foame". Se murea incet de foame, de frig; vecinele mele nasteau copii cu rahitism, altele mureau prematur din cauza avorturilor; erau aproape lunar cazuri de mame denaturate, disperate de vicisitudini, care isi omorau copiii....iar procesul se tinea public in scop demonstrativ la cinematograful din cartier...
      Ar mai fi multe de zis despre acea perioada si ma mir de amnezia rauvoitoare a mimozelor din TV; aproape ca le-as dori sa retraiasca acea perioada acum....
      E greu astazi? Sa fim seriosi.....e superb de bine prin comparatie. Am realizat pe cont propriu fara nici un ajutor tot ce aveam nevoie: casa, firma si masina. Toate modeste, dar ale mele si imi e bine asa. N-am nevoie de nimic de la nimeni, imi trebuie doar libertatea si un stat de drept. Iar aceste lucruri le-am inceput la Revolutie si continuam sa le consolidam si azi.
  • -8 (8 voturi)    
    Dreptul la vot (Marţi, 22 decembrie 2009, 9:40)

    Jorge [anonim]

    Ştiu că torn gaz peste foc şi că voi declanşa poate dezbateri furtunoase, dar sunt un susţinător al ideii că de votat ar trebui să se voteze numai la secţii de votare din ţară. Pe mine mă revoltă faptul că oameni care nu vor avea nimic de suferit de pe urma alegerii lor, fiind trăitori bine merci în străinătate, să aibă posibilitatea să hotărască pe cine să suportăm noi, aici în ţară.
    E ca şi cum ai susţine o echipă de fotbal, uitându-te la meci la televizor, aşezat comod în fotoliu, e ca şi cum ai băga pe gât cuiva, forţat, o doctorie amară, fără măcar să fii nevoit măcar să o guşti.
    Dacă vor să voteze, să vină acasă,aşa cum fac şi alţi cetăţeni aialtor ţări.
    • +2 (4 voturi)    
      ... (Marţi, 22 decembrie 2009, 10:58)

      xyz [anonim] i-a raspuns lui Jorge

      Ai tras tu concluzia ca cei care muncesc afara sunt "traitori bine mersi". Se vede ca nu ai muncit niciodata afara si nu stii cum este sa iti fie dor de familie, de parinti, de copii ... Tu stai pe-aici si iti plangi de mila, crezand ca ai mintea mai limpede fata de unul care munceste si traieste in strainatate.
    • +2 (4 voturi)    
      traitor bine merci (Marţi, 22 decembrie 2009, 11:06)

      traitor bine merci [anonim] i-a raspuns lui Jorge

      Da, intr-adevar torni gaz peste foc.

      Probabil ca fara acei traitori bine merci din afara romania intra de mult in incapacitate de plata. Doar 30% din romanii care lucreaza in romania produc ceva. Ceialti sunt angajati la stat sau in sisteme conexe(notari, avocati) si produc doar birocratie.

      In primul rand poate ar trebui sa stii ca daca lucrezi la stat ar trebui sa fi recunoscator romanilor care stau bine merci in afara si trimit bni in tara. Altfel ai fi fost nevoit sa-ti cauti de lucru.
      Daca lucrezi in sectoru privat gandeste-te ca fara acei bani tu ar fi trebuit sa platesti taxe mai mari.

      In plus romanii din afara produc per capita mult mai mult decat cei din ro. Si mare parte din bani ajung in tara. Poate asta ar trebui sa fie un motiv ca ei sa VOTEZE.

      Asta ar fi un argument practic si de bun simt.

      Celalat argument ar fi unul logic. Si anume, dc sa interzici romanilor din afara sa voteze? Dc sa nu iterzici celor de la tara? sau minerilor? sau prostilor? sau pensionarilor? sau ardelenilor sau moldovenilor? ei sunt in stare sa decida mai bine decat romanii din afara?

      Cred ca raspunsu e f simplu. Democratia inseamna ca si cei care au alta opinie decat ai tu au dreptu sa voteze.

      In opinia ta unui om caruia ii e lene sa meaga 5 minute sa voteze ar trebui sa-i dai acest drept, dar unuia care ar fi in stare sa mearga cateva zeci sau sute de km si sa stea la o coada de cateva ore ar trebui sa i se ia acest drept pentru ca viata i-a aruncat mai departe.

      Din experienta mea cei care voteaza in afara sunt oameni care nu au uitat romania si care intr-o buna zi se vor intoarce in tara. Si sunt oameni care au gustat din doctoria aia amara si s-au saturat sa tot guste.

      Cetatenii altor tari pot sa voteze prin corespondenta. E vorba de tari cu o veche democratie(SUA si Elvetia). Poate ar trebui si ei informati de acest punct de vedere.
    • +2 (4 voturi)    
      nu stiu in ce tara (Marţi, 22 decembrie 2009, 11:08)

      ginel [anonim] i-a raspuns lui Jorge

      Nu stiu in ce tara stii tu ca se voteaza doar la sectile din tara si se poate numi democratie.
      In realitate pe ei ii afecteaza ce se intampla aici, chiar si numai ca famililile lor traiesc aici.
      Oamenii aia care traiesc in alta parte nu sunt straini, sunt tot romani. Poate ca daca Romania ar fii un loc mai decent de trait s-ar intoarce.
    • +2 (4 voturi)    
      fii rational, gandesti prea simplist (Marţi, 22 decembrie 2009, 11:15)

      americanu [anonim] i-a raspuns lui Jorge

      cu ce este mai diferit personalul din ambasade de un roman care e plecat la munca in strainatate, sa zicem pt un an sau doi, cu contract de lucru si apoi se intoarce in tara?
      Dupa logica ta, nici personalul din ambasade nu ar trebui sa voteze, cu ce ii afecteaza pe ei alegerile din tara, ei stau binemersi in strainatate pt cel putin 4 ani.
      Apoi, pe de alta parte, cel cu contract de lucru pt un an sau doi, el se va intoarce in tara, dupa doi ani, deci il afecteaza alegerea...iar daca acum e in strainatate si nu poate veni in tara, din lipsa de bani de avion sa zicem, e vina lui?
  • +10 (10 voturi)    
    A venit masina! (Marţi, 22 decembrie 2009, 9:46)

    scharke [utilizator]

    In 1989 aveam 13 ani si jumate insa cred ca fata de cei de aceeasi varsta din ziua de azi aveam 3-4 ani in plus. Mai tine minte cineva strigatul de eliberare "a venit masinaaaaa!"? Asta se intampla, dupa ce sosit fiind de la scoala, mama ma trimitea sa ma asez la coada la blocul turn (asa ii spuneam noi). Nu stiam ce va aduce masina, cateodata venea masina cu oua, altadata cu tacamuri, uneori venea chiar si cu cateva pachetele de cacao. Odata cred ca am prins si portocale, m-am asezat intamplator mai in fata la rand pentru ca venind de la scoala am recunoscut masina. La noi in Moldova macar painea se gasea cat de cat si fara cartela. Pentru carne se faceau liste ca la asociatie si umbla un nene cu biletele cu numere facute din hartie de caiet dictando. Mai tineti minte cuvantul asta "dictando"?

    Stateam deci de la ora 13 cand veneam de la scoala pana seara, cand venea si mama sau sora-mea si mai stateam prin rotatie. Invatasem sa ne jucam stand la coada, cu alti copii. "Flori, fete sau baieti" era un joc potrivit acelor ore. Sau daca aveam ghiozdanul la mine, scoteam o foie de matematica si jucam "avioane" sau "fotbal". Imi aduc aminte ca in 1986 cand a marcat Piturca primul gol impotriva lui Anderlecht eram tot la coada la blocul turn si noroc cu mama care a venit sa ma inlocuiasca sa pot sa vad acea semifinala memorabila.

    Era eliberator, mi se umplea inima de usurare cand un alt copil sau chiar sora-mea venea in fuga din spatele magazinului si striga "a venit masina!". Ne-a marcat ani buni statul la cozi, tin minte agresivitatea, tin minte foamea tuturor de a apuca sa cumpere ceva. Ieseai din magazin cu prada in mina, victorios si cu privirea ingamfata catre cei care stateau la coada si nu stiau daca la ei va ajunge.

    Cand a venit 22 decembrie 1989 strigatul "am invins" l-a acoperit pe celalalt strigat "a venit masina!". Dar n-am uitat...

    scharke.wordpress.com
    • +3 (5 voturi)    
      Emotionant (Marţi, 22 decembrie 2009, 10:39)

      dana [anonim] i-a raspuns lui scharke

      Este imposibil sa citesti acest comentariu si sa nu ai lacrimi in ochi. Si ma refer la cei care au trait acele vremuri. Cine nu a apucat acei ani poate nu va fi miscat asa de tare de ce e scris mai sus, dar sta in puterea noastra sa-i facem sa stie macar despre acea perioada. Sunt convinsa ca repetandu-le copiilor nostri aceste amintiri, chiar daca noua ni se pare ca ei nu aud, vor ajunge la varsta noastra de atunci (20 -25 de ani) si vor cunoaste macar povestile noastre. Si asta va insemna mult!
    • +3 (3 voturi)    
      Corect (Marţi, 22 decembrie 2009, 12:13)

      echo [anonim] i-a raspuns lui scharke

      Asa am copilarit noi. Si eu aveam aceeasi varsta, am stat la aceleasi cozi, imparteam o portocala toata familia ( parca erau cam 3 intr-o punga - si doar una aveam voie sa cumparam ) , mancam branza si carne rar, la fel oua. Stateam la rand la paine. La orice, de fapt.
      Ai facut comentariu foarte emotionant.
      Sa nu uitam acest lucru si sa muncim, sa ne ridicam deasupra acelor vremuri si acestor vremuri prin fortele proprii, prin valoarea proprie.
      Sarbatori Fericite !
  • +4 (6 voturi)    
    ... (Marţi, 22 decembrie 2009, 9:52)

    xyz [anonim]

    Adevarat, dle. Stoica, marele castig al ultimilor 20 de ani este Libertatea. Pacat ca nu am reusit sa aducem si bunastarea in Romania. Poate in urmatorii 20 de ani.
  • +3 (5 voturi)    
    Eu aveam 15 ani (Marţi, 22 decembrie 2009, 10:02)

    mett [utilizator]

    Revolutia m-a prins in Bucuresti in Gara de Nord, parintii ma trimiteau la bunici la tara speriati de ce se intampla la Timisoara. Nu pot sa uit vuietul care se auzea, mai slab la inceput si pe masura ce se apropiau de gara dinspre Grivita, crestea in intensitate. M-am urcat pe gard ca sa vad o mare de oameni si zeci de alti oameni care faceau semnul de "Victorie" de la etaj.

    Atunci am simtit ca se va schimba ceva, in zilele alea am fost romani cu adevarat, frate cu cel de langa mine. Imi aduc aminte ce sentiment a fost sa vin la liceu cu alte haine decat costumul de elev, ce lume pestrita era pe strada, ce veseli si libertini devenisem, asa cum trebuie sa fie orice tanar la 15 ani.

    Sper ca lucrurile sa se schimbe in bine, sa ne aducem aminte ca tara asta inseamna mai mult decat vedem zi de zi in jurul nostru.
    • -7 (7 voturi)    
      Mai (Marţi, 22 decembrie 2009, 10:33)

      Lascar [anonim] i-a raspuns lui mett

      cum sa-ti spun eu...pentru astia de 14 ani libertatea e echivalenta cu chiulul si indisciplina. Preferam strictetea si seriozitatea dinainte a scolii. Restul nu...
  • +3 (5 voturi)    
    Ce conteaza cu adevarat (Marţi, 22 decembrie 2009, 10:19)

    cet23 [anonim]

    As putea sa scriu ore intregi despre lucrurile ce nu-mi convin in Romania de azi. Daca ar fi sa-mi insir nemultumirile (si frustrarile), probabil ca nu m-as opri din scris toata ziua.
    Dar daca fac o comparatie intre ceea ce am obtinut bun si rau in astia 20 de ani, pot doar atat sa spun: per ansamblu, e bine! Pur si simplu, eu cred ca e bine!
    Iar daca ma intorc la nemultumirile mele, n-am cum sa nu recunosc ca cel putin 75% din ele tin de mine si nu societatea e cea care trebuie sa mi le rezolve.
    Societatea in care traim acum, ne ofera libertatea sa ne facem o viata extrem de frumoasa si plina de realizari, sau sa esuam lamentabil! Tine in cea mai mare parte de noi.
    LIBERTATEA... nu este doar un cuvant. Alaturi de sanatate si de timp, este unul din cele mai importante lucruri ce le avem in viata. Nu banii! Banii sunt o resursa extrem de regenerabila.
    Iar cei care se indoiesc, le recomand un singur lucru: sa viziteze Muzeul Memorial din Sighetul Marmatiei, judetul Maramures. Acolo unde a foat celebra inchisoare comunista. Stati linistiti, e curat acolo, e incalzita, aveti tot confortul sa o vizitati. Iar pretul e modic.
    Dupa ce veti iesi afara, in strada, veti simti, aproape fizic, libertatea ce va inconjoara! Nu pot sa va demonstrez asta acum, dar credeti-ma pe cuvant si vizitati acel Muzeu. Chiar si numai pentru acea senzatie care nu poate fi descrisa in cuvinte! Merita!
    Si amintiti-va ca in '89 oamenii chiar au fost dispusi sa moare pentru LIBERTATE! Inseamna ca are o valoare grozav de mare!
    Iar Romania acum.... suntem in UE, in NATO, economia per ansamblu merge... chiar e bine, per ansamblu, cu toata criza cu tot! Criza care va trece!
  • -3 (5 voturi)    
    sa fiu putin carcotas... (Marţi, 22 decembrie 2009, 10:24)

    MirceaA [utilizator]

    daca aveai video, de ce stateai la coada la carne? Ii dadeai macelarului sa vada un film si-ti oprea un pachet de carne. Singura mea grija era sa fac rost de filme noi de la piloti, steward-ese... Filmele le foloseam ca bilet de intrare la carne, cafea, tigari... orice. Cu cat alergai mai mult dupa filme noi, cu atat erai mai cautat de cei de care aveai si tu nevoie. Cu caldura este adevarat... era stresant rau de tot.
    • 0 (0 voturi)    
      ? (Marţi, 22 decembrie 2009, 15:08)

      Nedumeritul [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

      adica invatasei sa "te descurci"... prefer sa muncesc mai mult decat sa "ma descurc" asa...
  • +4 (4 voturi)    
    Aseara...la Inter (Marţi, 22 decembrie 2009, 10:28)

    cezar [anonim]

    Am fost aseara la BARICADA DE LA INTER.
    Acum 20 de ani, revolutia din Bucuresti venea din Timisoara si in Bucuresti.
    Dupa 20 de ani, revolutia din Bucuresti s-a mutat de pe TVR1 pe TVR3.
    Si a a durat 3-4 minute.
    21 12.
    Un eveniment organizat de Paul Cozighian, student la regie-film în ’89.
    Aseară, de la ora 21, premiera unui montaj de 30 de minute.
    Imagini surprinse de el in 21 decembrie ‘89, au rulat în fata hotelului Intercontinental din Bucuresti.
    49 de oameni au fost ucisi atunci.
    S-au rostit numele acestora:
    “Sunt sora... sunt fiul... sunt mama... sunt tatal ..."
    Emotinante cantecele unui grup de copii si poezia lui Mircea Dinescu recitata de Maia Morgenstern...
    Si s-a incheiat cu DJ Vasile ...
    Participanti foarte putini.
    Probabil festivismul si numarul participantilor tin acum doar de evenimente electorale.
    Tot politica e de vina se pare. Ca si in ‘89 !
    Cam atat am vazut aseara,
    ger si singuratate ...
    Durerea si lacrimile ...
    Mamelor...
    Surorilor...
    Fiilor...
    Tatilor...
    Dumnezeu sa-i odihneasca !
    http://frazec.blogspot.com/2009/12/dupa-20-de-ani.html
  • -6 (6 voturi)    
    Anomalii in Romania (Marţi, 22 decembrie 2009, 10:40)

    b09d4n [utilizator]

    Super tare, aveati video si mergeati cu trenul neincalzit... din cate imi amintesc, un video costa cam cat o Dacie.

    Se pare ca anomaliile persista in aceasta tara, indiferent de timpul in care traim.
    • 0 (2 voturi)    
      Te inseli amarnic (Marţi, 22 decembrie 2009, 11:15)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui b09d4n

      O Dacie costa in poarta fabricii 70.000 de lei, dar pentru a cumpara o masina noua trebuia sa astepti intre 5 si 10 ani. De aceea o masina relativ noua se vindea si cu 150.000 de lei (spre comparatie un apartament era aproximativ 50.000 de lei). Vecinul meu si-a vandut Dacia proaspat adusa de la Pitesti, a luat pe ea 140.000 si-a cumparat un video cu 40.000, un Elcrom cu 20.000 si s-a pus pe inchiriat. Intr-un an a cumparat o Dacie neridicata inca din fabrica cu 200.000 de lei.
      • -2 (4 voturi)    
        asta le ziceam si eu (Marţi, 22 decembrie 2009, 12:24)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

        asta ziceam si eu mai devreme, dar se pare ca celor de aici le place sa-si planga de mila.
  • +1 (7 voturi)    
    Meritam (Marţi, 22 decembrie 2009, 10:42)

    K [anonim]

    Farsa de proces, cum o numiti, seamana mai mult a asasinat politic. 7min sau o zi - ce importanta are?
    Dar nu e meritat. Nu o meritau nici sinistrul cuplu si n-o meritam nici noi. Ceea ce meritam era un proces ADEVARAT al comunismului care sa inceapa cu Ceausescu. Din pacate acest pret al Libertatii e patat de aceasta oribila crima. Mai ales ca stim acum ca "teroristii" lui Ceashca erau, de fapt, ai "emanatiei" revolutionare: Iliescu, Roman, Brucan, Militaru, etc. Proportia spune totul: 162 vs. 960 morti dupa 22 Dec.
    Si cei mai trist este ca nu se spune nimic de sutele de mii de romani ucisi de comunism, adevarati martiri ai neamului.
  • -3 (3 voturi)    
    sa nu ne mai lamentam... (Marţi, 22 decembrie 2009, 10:55)

    neintelesul [anonim]

    ce a fost in 89 e lovitura de stat. nu mai am nici o indoiala. o astfel de regie se face ushor cu o mana de oameni la nivel inalt mituibili ca si cei din prezent, o diversiune in care se lasa arme la voia intamplarii spre disperarea oamenilor... tre sa ai doar sangele rece... eu nu ma imbat cu apa rece ca ceilalti care mai cred inca in "mos craciun" - revolutia. un singur lucru vreau sa notati: dc era revolutie poporul isi punea reprezentantii acolo, oameni de rand.... fiind lovitura de stat puterea au acaparat-o vechii activisti! final!
    p.s. ma voi uita cu cinism de azi inainte la toti cei care inca mai viseaza si nu incep sa gandeasca!
    sarbatori fericite!
    • +2 (4 voturi)    
      No comments (Marţi, 22 decembrie 2009, 11:23)

      cezar's [utilizator] i-a raspuns lui neintelesul

      Da. probabil a fost SI lovitura de stat.
      In mod sigur insa nu ti-a murit nici un apropiat atunci. Saiu poate nu ai apropiati!
      Oare te vad si cei care au murit atunci (si care "nu faceau lovituri de stat" ) ?
      Hai sa nu le amestecam!
  • -4 (4 voturi)    
    libertate? (Marţi, 22 decembrie 2009, 11:09)

    calugaru' vaxile [anonim]

    care libertate? singurii oameni liberi sunt cei cu buzunarele pline. si fara datorii ;)

    romania e plina de ... opusul.

    asa ca au murit niste oameni ca sa schimbatz un stapin cu altu'. sau sa ne caram afara. unde se pot face bani din munca cinstita (nu ne impiedica stapinu' sa facem bani, ca-n romania). ergo devenim liberi.
    • +3 (5 voturi)    
      Care libertate? (Marţi, 22 decembrie 2009, 12:05)

      xyz [anonim] i-a raspuns lui calugaru' vaxile

      Raspuns:

      Libertatea de a pleca afara atunci cand vrei tu, sa te plimbi, sa muncesti sau sa ramai acolo definitiv.

      Libertatea de a vorbi liber, de a spune ce te nemultumeste cu voce tare si in public.

      Ti se pare putin lucru?
    • +1 (1 vot)    
      de exemplu (Marţi, 22 decembrie 2009, 15:12)

      Nedumeritul [anonim] i-a raspuns lui calugaru' vaxile

      libertatea de a te vaita aici...
  • -5 (5 voturi)    
    comentariu... (Marţi, 22 decembrie 2009, 11:20)

    Mihai [anonim]

    si ma rog ti se pare ca acum e mai bine??? ti se pare ca acum sunt calde caloriferele??? ti se pare ca acum e cald in scolii?? ti se pare ca lumea nu se duce la tara pentru a umple camara?? ti se pare ca acum nu stai la coada ca sa cumperi salam cu 2mii de lei mai ieftin decat la Billa?? draga domnule, coboara din turnul de fildes in care stai si vino in strada...dute sa vezi cozi la somaj pentru 70 ron, dute sa vezi batrani in spitale, dute sa copii cum stau cu fesu` in cap la ore...dute la oameni in casa sa vezi ce inseamna sa te incalzesti la calorifer electric...ptr tine e normal, daca stai numai in AFIN PLAZZA,MALL VITAN sau MALL BANEASA sa nu vezi toate astea..probabil esti un copil abia iesit din scoala si vrei sa te afirmi prin astfel de articole dar de fapt nu faci decat sa te afunzi si mai rau in masa mare de jurnalisti parveniti...ti se pare ca o duci bine?? mai gandeste-te cand o sa ramai fara serviciu...cand o sa vina banca sa iti ia casa si masina ca nu ti-ai platit rata...cand o sa ramai doar tu singur in fata frigului...atunci eu am sa te astept cu pareri si comentarii despre cat de bine o duci...sarbatori fericite (atat cat poti duce)...
    • +2 (2 voturi)    
      Deep breaths... (Marţi, 22 decembrie 2009, 13:47)

      robert [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Chill out man, your'e making a scene.

      Oricum, vad ca iti place sa te plangi rau de tot. Sau bine de tot, ma rog.
    • +1 (1 vot)    
      DA, e mai bine... (Marţi, 22 decembrie 2009, 15:10)

      Nedumeritul [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      poate tot greu este, dar cu siguranta libertatea pe care o avem merita tot efortul...
    • 0 (0 voturi)    
      Corect (Marţi, 22 decembrie 2009, 16:16)

      scharke [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      Lenesilor le era mult mai bine. Asistatii sociali de azi sunt acei lenesi de ieri.
  • 0 (0 voturi)    
    LIBERTATE (Marţi, 22 decembrie 2009, 16:21)

    mihai [anonim]

    Acum o saptaman am fost in Elvetia...nu imi imaginez daca acum 20 de ani, un barbat de 25 de ani din Bucuresti, fiu de muncitori, putea spune asta...
    Ma infioara gandul ca acum 20 de ani au murit oameni, eroi, pentru ca eu azi sa pot calatori liber.
    Sa pot zbura...
    Aveam 5 ani la revolutie si imi aduc aminte 'pana' de apa, fratele de 3 ani pierdut la coada la unt si porcul carat cu sania de la casa din ferentari.
    Azi, vad magazine pline si cel mai important libertatea de a alege, a calatori a trai si a avea o parere...
    Sarbatori imbelsugate!


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|
Domnule Primar Ai vreo sesizare? Contacteaza-ti primarul!

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri