Film despre capitalismul romanesc difuzat in Franta de 1 decembrie:

Televiziunea ARTE (Franta - Germania): Reteta secreta a capitalistilor romani SOV, Dinu Patriciu, Dan Voiculescu, Ioan Nicolae, George Padure

de Anne-Marie Blajan     HotNews.ro
Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:14 Actualitate | Esenţial

La Piovra: in film, Patriciu deseneaza o caracatita
Foto: Site-ul ARTE
"Capitalism - reteta noastra secreta" a fost difuzat de canalul de televiziune ARTE, in Franta, de ziua nationala a Romaniei. Realizat de Alexandru Solomon, filmul este o serie de interviuri cu cei considerati primii capitalisti ai Romaniei: Dan Voiculescu, Dinu Patriciu, George Padure, Ioan Niculae. Ei au in comun fie afacerile cu statul, munca in comert exterior inainte de revolutie, care insemna implicit, dupa cum explica Voiculescu, si colaborarea cu securitatea. Pelicula intra in intimitatea milionarilor/miliardarilor romani si prezinta imagini inedite cu acestia, realizand portrete in detaliu ale acestora. Filmul poate fi vizionat aici.

Ce ar vedea Ceausescu dupa 20 de ani de la indepartarea lui in Romania anului 2009? Acesta este pretextul de la care porneste filmul si de la intrebarea lui Nicolae Ceausescu: "De cand acesti tradatori m-au executat, cine sunt noii lor stapani?"

Voiculescu in film
Voiculescu in film
Foto: Captura HotNews.ro
Primul dintre ei, Dan Voiculescu, care apare cu un interviu acordat unui post de televiziune anglo-saxon, american probabil, in care vorbeste despre banii Securitatii si despre locul in care se afla ei: in conturile firmei Crescent din Cipru. Cele mai importante declaratii ale sale:

  • Cine a construit capitalismul roman asa cum este el, dupa 20 de ani, in conditiile in care Voiculescu scrie intr-o carte ca "un sistem corupt a fost inlocuit de un alt sistem corupt, nomenclatura a fost inlocuita de o alta, iar mediocrii domina scena tranzitiei"? "A existat si in Romania o categorie din care faceam si eu parte, care lucra pentru multinationale in perioada comunismului. Asta le-a permis sa vada capitalismul inainte de venirea lui in Romania, inainte de asimilarea metodelor de lucru occidentale, fara a parasi tara. Aceasta categorie de persoane reprezinta principala categorie si este cea pura, reala, capitalistii romani".
  • El povesteste ca revolutia din '89 l-a prins in functia de director general al firmei Crescent din Cipru, cu un salariu fabulos pentru acele vremuri, de 5.000 de dolari. "Compania noastra a lucrat in stransa colaborare cu o companie de comert exterior creata legal de statul roman, care si ea era foarte serioasa. Dar care apartinea securitatii statului. Si asta inseamna ca am lucrat cu toate institutiile statului, inclusiv cu securitatea. Iar daca ai lucrat cu aceasta companie erai considerat automat ca ai lucrat cu securitatea. Dar trebuie stiut ca securitatea era singura institutie care acorda o autorizatie pentru acest tip de intreprindere".
  • Compania Crescent pentru care lucra Voiculescu era inregistrata intr-un paradis fiscal in Cipru, se arata in film. In 1990, guvernul roman a angajat experti inspectori financiari canadieni pentru a da de urma conturilor securitatii. Cautau 2 miliarde de dolari disparute.
La fortune de diable, 1991: este un interviu acordat de Voiculescu, in care vorbeste despre fondurile securitatii.
Reporter: In timpul comunismului ati acumulat zeci de milioane de dolari. Unde sunt ele?
Voiculescu: Acesti bani sunt in conturile Crescent din Cipru. Toti acesti bani, profitul net sunt in conturile firmei Crescent in Cipru.
Reporter: Care estimati ca e valoarea companiei (n.r. Crescent)?
Voiculescu: Nu stiu, este un secret, in mod normal? Pentru ca daca e un secret, nu va spun.
Reporter: Puteti sa-mi spuneti daca vreun ban din aceste profituri au fost indreptate spre conturi speciale, dupa caderea regimului ceausescu?
Voiculescu: Nu, domnule.
Reporter: Niciun penny?
Voiculescu: Niciun singur banut.
  • Voiculescu spune ca expertii canadieni le-au spus autoritatilor romane ca Voiculescu trebuie arestat si adevarul despre conturile securitatii vor iesi la lumina. I-am iertat pe canadieni, spune Voiculescu, care sustine ca pentru aceasta afirmatie a expertilor, daca ii dadea in judecata, ar fi castigat procesul.
Realizatorii peliculei se intreaba mai departe, dupa cazul Voiculescu, despre cum s-a construit capitalismul in Romania si prin ce metode banii statului au devenit capital privat. Banii din comertul exterior au fost deturnati tocmai de aceia pusi sa ii pazeasca, de cei mai de incredere, care si-au inceput cu ei propriile afaceri, se arata in comentariu.

Ioan Niculae, patronul InterAgro are tot experienta muncii in comertul exterior si chiar munca in Securitate. Timp de trei ani si jumatate, cand avea 24-25 de ani, a lucrat pentru politia secreta a regimului comunist. Pana in 1980.
  • Putem spune ca oamenii securitatii si-au impartit zonele economice pe care sa le controleze?, este intrebat. "Am lucrat pentru securitate pana in 1980, aveam 24-25 de ani, am lucrat 3 ani si jumatate si am plecat in comert exterior. Cine era suficient de matur si poseda capitalul necesar pentru a demara o afacere la revolutie? Cei care, ca si mine, aveau intre 35 si 45 de ani in 1989. Vrand nevrand, noi am trait intr-un sistem. Ce sa fi facut dupa revolutie? Sa ne retragem, sa disparem? Sa fiu facut vinovat doar pentru ca am lucrat intr-o companie comunista de comert exterior? Care este problema?", raspunde acesta.

Rasfatatul inceputului anilor '90, George Padure, isi marturiseste dezamagirea de a fi cazut in uitare si de a nu fi reusit sa faca bani multi. Pentru ca nu a vrut sa apartina grupurilor care imparteau banii, de fapt, spune el. Copil de nomenclaturist, tatal lui a fost primar al Constantei pe vremea comunistilor, a fugit in Belgia intr-o vreme cand era suficient sa isi spuna numele - zice Padure in film - pentru a obtine avantaje. Dar tatal lui a fost "unul dintre activistii cuminti", care n-a acceptat sfatul sotiei de a face ceva pentru a avea si ei o "cosmelie", pentru ca voia sa puna capul pe perna linistit noaptea. Insa fiul lui s-a intors cu 4 milioane de dolari din Belgia pentru a-si deschide afacerile intr-o "economie perfect instabila". "Unoeri ma simt jenat ca n-am reusit sa castig atatia bani precum altii. (...) Eram preferatul vremii", se lamenteaza Padure, acum e cazut in uitare.

Sorin Ovidiu Vantu (SOV) - arhiva, chemat la Parchet
Sorin Ovidiu Vantu (SOV)
- arhiva, chemat la Parchet
Foto: Site-ul ARTE

Tender, Vantu, Dan Ioan Popescu  - imaginile prezentate de televiziuni cu ei chemati in fata anchetatorilor si concluzia raportului pe justitie din 2009 al Comisiei Europene care noteaza faptul ca niciun caz de mare coruptie nu si-a primit sentinta. Cateva imagini cu oameni pagubiti la FNI. "Justitia este foarte agitata, nu ajungem niciodata la fondul problemei, din cauza viciilor de forma", este comentariul filmului.

Dinu Patriciu
Dinu Patriciu
Foto: Site-ul ARTE
Povestea de succes in afaceri a lui Dinu Patriciu ocupa o parte extinsa a peliculei. In februarie 1990 a creat prima firma privata din Romania, Alpha, un birou de arhitectura, iar primul milion l-a facut un an mai tarziu, din cateva proiecte imobiliare pe niste terenuri pe care le detinea, care au fost vandute unor "antreprenori cu viziune".
  • Filmul prezinta povestea privatizarii Rafinariei Vega, a Petromidia, povestea datoriilor si banii pe care i-a platit Dinu Patriciu si mentioneaza faptul ca datoria de 571 de milioane de dolari trebuie platita statului pana in 2010. In plus, aminteste ca Libia avea o creanta de 85 de milioane de dolari pentru lucrari facute de Petromidia pe vremea lui Ceausescu, o creanta pe care a recuperat-o Patriciu.
  • N-a fost o operatiune imorala, ci una comerciala, spune Patriciu despre aceasta afacere. Probabil e prima operatiune de anvergura de achitare a unei datorii a statului catre el insusi. Dar daca statul era un mai bun negociator? intreaba realizatorul filmului. "Statul nu dispunea de resursele intelectuale sa fie un mai bun negociator. Functionarii din comunism si-au pastrat posturile, nu aveau suficienta experienta in economia libera. Dar capitalismul e imoral. Exista o mitologie pe dos a succesului: nu poti sa ai succes decat daca furi".
  • Patriciu surprinde evolutia capitalismului romanesc prin desen, intai un rechinas, apoi o balena, in final o caracatita. Si marturiseste ca s-a distrat bine.
Gigi Becali e prezent si el in film, ca o evolutie de la arestare pana la a deveni europarlamentar si destul de stigher in hemicilul de la Strasbourg, in timp ce povestea lui Dan Diaconescu si a postului OTV este considerata si ea simbolica pentru modelul de capitalism romanesc.

"Oamenii au reinceput sa ii aprecieze pe securisti, si-au dat seama ca sunt inteligenti si ca au reusit", este concluzia de final a lui Dan Diaconescu. "Romanii s-au obisnuit si cu coruptia, si cu faptul ca hotii scapa nepedepsiti si au ajuns sa le para rau ca n-au facut (furat) si ei".

Asa ca si Ceausescu, personajul care face calatoria in Romania la 20 de ani de la caderea sa ar fi multumit. Multumit ca aceia care au lucrat in comertul exterior au reusit si ca pot exporta modelul lor de capitalism.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

23508 vizualizari

  • +35 (41 voturi)    
    agenturilii (Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:25)

    macchiavelli [anonim]

    cum?! nimik rau de Basescu?! se paote asa ceva?! HUOOOO Occidentului!!! cine e dom'le ARTE asta?! si cum isi permite el sa difuzeze asa ceva?!
    • +27 (27 voturi)    
      :-) (Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:51)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui macchiavelli

      Mai mult, este evident (atentie d-le Gadea!) ca reportajul contine aprecieri subliminale la adresa lui Geoana etc etc.
      • +10 (10 voturi)    
        placinta (Joi, 3 decembrie 2009, 8:21)

        popcorn monta [utilizator] i-a raspuns lui daniel

        aseara la o emisiune tv(la un mogul desta bun)am vazut un filmulet din data de 22.01.1990 am vazut un filmulet cu ion iliescu la o sedinta cu petre roman,taricenu,patriciu,in care ilici zicea:tovarasi eu zic sa nu lasam ca dupa ce au luptat ei asa mult la revolutie ar fi pacat sa lasam pe oricine de afara sa ne ia placinta.dupa ce au trecut 20 de ani se vede cine a luat placinta au impartit-o intre ei.cautati filmuletul e super.asta a fost revolutia pentru ilici,roman,tariceanu,patriciu,doar o placinta
      • -6 (6 voturi)    
        nu mi se pare corect (Joi, 3 decembrie 2009, 11:50)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui daniel

        macchiavelli, si daniel.. de ce vreti sa legati numele Basescu si Geoana de un film despre capitalismul din Romania?

        din cauza oamenilor ca voi mi se spune si mie "postac"
    • +18 (18 voturi)    
      filmul poate fi vazut online (Miercuri, 2 decembrie 2009, 18:12)

      aligator [anonim] i-a raspuns lui macchiavelli

      http://plus7.arte.tv/fr/1697660,CmC=2956902.html

      inca mai poate fi vazut
    • +4 (6 voturi)    
      Re: Agenturilii (Joi, 3 decembrie 2009, 11:45)

      IGNORANTU [anonim] i-a raspuns lui macchiavelli

      In cazul in care nu faci bascalie, ARTE este un post de televiziune franco-german extrem de apreciat. documentarul a fost excelent si mi-a reconfirmat (pentru a cata oara?) faptul ca decizia de a parasi Romania a fost una buna
      • +3 (5 voturi)    
        E super OK acest canal (Joi, 3 decembrie 2009, 12:05)

        cix [anonim] i-a raspuns lui IGNORANTU

        Personal nu as da nici un canal de tv din Romania si nici din Italia pe acest canal. Ma uit cu regularitate fie pentru filmele atent selectionate(artistice in mare parte), concerte, dossier istorice, politice, culturale etc. Pentru toti votrbitorii de fanceza si germana il recomand calduros.
    • 0 (0 voturi)    
      ignoranti (Vineri, 4 decembrie 2009, 20:53)

      doru [anonim] i-a raspuns lui macchiavelli

      huo huo, dar traiesc mai bine decat vom trai noi vreodata daca ne lasam iar condusi ca fraierii de comunisti (vezi iliescu, geoana)
  • +19 (19 voturi)    
    Subtitrare (Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:27)

    Alex [anonim]

    Ar fi interesant de vazut acest film dar unde am putea gasi o subtitrare in romana sau engleza?Si cred ca ar fi bine de vazut inainte de data de 6.
  • +13 (13 voturi)    
    manifestatie-a-circa-o-mie-de-persoane-la-targovis (Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:30)

    radu [anonim]

    http://www.mediafax.ro/social/manifestatie-a-circa-o-mie-de-persoane-la-targoviste-scandand-lozinci-anti-psd-5148650/
  • +21 (21 voturi)    
    Film despre capitalismul romanesc (Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:32)

    Emilia [anonim]

    Sarmana Romanie ,pe ce maini ai ajuns !
  • +20 (20 voturi)    
    banii nostri (Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:37)

    marius [anonim]

    aici sunt banii dumneavoastra!!!
  • +13 (13 voturi)    
    corect.... (Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:38)

    bm [anonim]

    niciun roman sa nu fie bogat !!! La munca ... ! afaceri avem voie sa facem numai noi.. capitalistii aristocrati ... !
  • +23 (23 voturi)    
    Socant (Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:39)

    cristi [anonim]

    Am vazut filmul in Germania aseara, este socant ce se intampla in Romania.
  • +17 (19 voturi)    
    capitalism - reteta noastra secreta (Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:42)

    vera [anonim]

    filmul realizat de alexandru solomon a fost produs si difuzat de canalul tv (avind un profil prin excelenta cultural) franco-german, arte.tv, care are difuzare globala in una din cele doua limbi, franceza sau germana; in urma cu citiva ani, arte.tv era difuzat prin cablu in romania, apoi a disparut, arte.tv a devenit la mai mult de 10 ani de la infiintare un model de succes in lumea civilizata.
  • +20 (20 voturi)    
    statul nu era suficient de destept (Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:44)

    schmoukiz [utilizator]

    Am ras cu amaraciune cand am citit ce-a spus Patriciu: ca statul nu avea destula inteligenta incat sa isi incaseze datoriile de la debitori. Noroc ca s-a gasit un destept, care acum face apologia capitalismului.
    Drama e nu ca sunt bogati acesti securisti, ci ca n-au produs nici macar un surub pe care sa-l vanda pe o piata libera. Asta ar fi insemnat capitalism.
    • +9 (9 voturi)    
      Aveti dreptate (Joi, 3 decembrie 2009, 8:28)

      yyyyyy [utilizator] i-a raspuns lui schmoukiz

      Si adaug ca remarca lui Patriciu este in consonanta cu recentul comentariu al lui Mircea Geoana care a spuns "Mare Britanie, asta-i tara, nu ca Romania tara de doi lei" (intr-adevar pt omul de rand n-au lasat decit doi lei), nu intimplatoare consonanta remarcilor - au crescut la acceiasi scoala, iar Geoana va fi garantia pt Patriciu si pt celeilalti de o seama ca nu li se va intimpla nimic nici de acum inainte -- ii deranjeaza chiar si valurile pe care le creeaza presedintele Basescu, le cauzeaza palpitatii, prefera linistea unei guvernari PSD ca sa se poata concentra la alcatuirea viitoarelor afaceri - doar in timpul guvernarilor PSD si-au pus temeliile fiefurilor si s-au si extins si diversificat ...
    • 0 (0 voturi)    
      tu esti comunist total (Vineri, 4 decembrie 2009, 0:03)

      avenirv [anonim] i-a raspuns lui schmoukiz

      tu spui ca cei de la goldmann sachs nu sunt capitalisti pt ca nu produc nimic decat bani virtuali.
      pai ce spui tu este o dovada de comunism absolut: GS este cea mai respectata firma de pe wall street, cel mai bare brokeraj si cei ce fac cei mai multi bani.
      capitalismul se face la bursa !
  • -25 (25 voturi)    
    Aoleu (Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:45)

    Andy [anonim]

    Asa si? Care-i ideea? Sa ne intoarcem la comunism? Jenant tovarasi! Eu vreau sa traiesc intr-o tara libera in care oamenii pot sa fie inclusiv bogati. Sa nu-mi ziceti ca in Franta nu sunt oameni superbogati?
    • +12 (12 voturi)    
      ? (Miercuri, 2 decembrie 2009, 18:03)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Andy

      tot prin "munca cinstita"?
    • +8 (8 voturi)    
      Romania e inca o republica Socialista (Joi, 3 decembrie 2009, 7:30)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui Andy

      Problema e nu sa ne intoarcem la Comunism, ci sa scapam de el. Nu, inca n-am scapat, desi poate unii aveau aceasta impresie. Comunist este statul care ofera protectie, legislatie si subventii pt corporatii conduse de niste indivizi care n-au ncio legatura cu capitalismul adevarat - cel care rasplateste pe cel ce ofera valoare societatii. Doar comunismul si fratele sau mai mic, socialismul, rasplateste nu valoarea, ci abilitatea de a redistribui banii maselor in propriile buzunare.
      • -1 (1 vot)    
        deci firmele americane care au primit bani de la (Vineri, 4 decembrie 2009, 0:05)

        avenriv [anonim] i-a raspuns lui V.R.

        stat sunt comuniste ? adica bank of america, goldman sachs, etc sunt comuniste ?
        iti dau un sfat: incearca sa fumezi ceva de mai bune calitate. nu fi ciiip.
  • +13 (15 voturi)    
    oare vor plati? (Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:45)

    daniel [anonim]

    Filmul a fost difuzat pe 12 octombrie 2009 :
    10/12/2009 à 10:50

    Réalisé par Alexandru Solomon

    Durée: 55min

    Ieri a fost redifuzat.

    Se stie asta de multi ani. Dar ce sa-i faci.. suntem coruptii europei..si asta vom fi cu oricare guvern ce ne va guverna.
    Vreau punctul 8 Timisoara - referedum.

    Sa nu mai vedem..acesti momenclaturisti la putere.
    Este generatia noastra.. a celor care aveam 10-20 ani de la revoluitie sa facem un viitor mai bun ...

    Basescu sa faca acest referedum cu litera de lege..apoi sa-si dea demisia. Si astfel sa scapam de ..oameni acestia ce ne caca viitorul in picioare.

    Vrem onoare, onestitate si libera exprimare!!!
    • -3 (3 voturi)    
      pc 8 de la timisoara (Joi, 3 decembrie 2009, 11:15)

      ano [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Pc de la timisoara va fi introdus de basescu prin referendum abea dupa 5 ani.. cand o sa ii expire presedentia.
  • +23 (23 voturi)    
    filmul difuzat in Franta (Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:48)

    daia [anonim]

    Daca francezii au prezentat acest film este foarte bine. Asta este adevarata Romanie pe care cetatenii francezi au avut ocazia sa o vada chiar de ziua noastra. Or fi crezut francezii ca acestia sunt romanii cu care ne mandrim si pe mana carora suntem siluiti prin campanii media sa ii admiram? Nu cred. Si am convingerea ca multi romani nu ii admira pentru modul in care si-au cladit imperiile.
  • +22 (22 voturi)    
    film (Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:56)

    CorinaC [anonim]

    Un film extraordinar. Merita vazut. Toata stima, domnule Solomon!
  • +16 (16 voturi)    
    trist... (Miercuri, 2 decembrie 2009, 17:58)

    nelu [anonim]

    Cam Trist ce e in documentarul asta... Pacat....
  • +19 (19 voturi)    
    O frantura (Miercuri, 2 decembrie 2009, 18:04)

    dee [anonim]

    In sfarsit o frantura a realitatii...
  • +8 (8 voturi)    
    Subtitrare film (Miercuri, 2 decembrie 2009, 18:10)

    Alex [anonim]

    Exista o subitrare in engleza sau romana?Multumesc mult,
  • +9 (9 voturi)    
    o mica rectificare (Miercuri, 2 decembrie 2009, 18:13)

    codo [anonim]

    ARTE este un canal tv franco-german. Emisiunea a putut fi urmarita si in Germania :
    Kapitalismus, unser Geheimrezept
  • +16 (16 voturi)    
    refuz sa-l cred pe Diaconescu (Miercuri, 2 decembrie 2009, 18:17)

    stefan2008 [utilizator]

    Refuz sa cred ca "Oamenii au reinceput sa ii aprecieze pe securisti, si-au dat seama ca sunt inteligenti si ca au reusit. Romanii s-au obisnuit si cu coruptia, si cu faptul ca hotii scapa nepedepsiti si au ajuns sa le para rau ca n-au facut (furat) si ei".

    Sunt convins ca romanii s-au desteptat si ca tot mai multi nu gandesc cum zice Dan Diaconescu.
    • +5 (5 voturi)    
      Lui Stefan 2008 (Joi, 3 decembrie 2009, 7:31)

      yyyyyy [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

      Daca s-au desteptat se va vedea duminica pe 6 decembrie ....
  • -9 (17 voturi)    
    niste infractori.... (Miercuri, 2 decembrie 2009, 18:18)

    Monarhist [anonim]

    e limpede ca lumina zilei ca au acumulat averi prin frauda... oriunde in Europa acesti indivizi ar fost dupa gratii... numai ca in Romania avem capitalism de tip ruso-turco-asiatico-mogul... De ce lipseste din relatare cealalata jumatate a Mafiei romanesti, cea portocalie (Videanu, Cocos, Dan Besciu si Grupul Euroconstruct, Umbrarescu, Golden Blitz, fratii Paunescu si multi multi altii ocrotiti de matelot)...
    • +3 (3 voturi)    
      Lui Monarhist - Rectificare (Joi, 3 decembrie 2009, 7:47)

      yyyyyy [utilizator] i-a raspuns lui Monarhist

      Rectificare, nu sunt ocrotiti de matelot - au fost si sunt ocrotiti de guvernarea FSN, si de cele doua guvernari PSD (a se citi PCR) - acestia se lupta acum cu disperare sa cistige alegerile pt ca li se termina miliardele si traind in stil mare au acumulat datorii, vor sa se asigure ca pot continua in acelasi chip si nu vor sa scape ocazia de aur de a intregi capitalul afacerilor personale cu bani ai comunitatii europene, au hotarit deja cine este presedinte - Geoana, cine este prim ministru - Johannis si seful senatului, Crin Antonescu iar in spatele lor va fi ideologul de frunte Ion Iliescu, inconjurat de businessmen - capetele de afis ale celor peste 460 de dosare de mare coruptie pe care Monica Macovei le-a pus pe rol si care nici in ziua de astazi nu au fost procesate, in schimb d-na Macovei a fost indepartata - voturile cetatenilor nu mai conteaza, ei au batut deja palma ...filmul merita prezentat de Realitatea TV care tot rasuceste povestile facute si contrafacute cu copilul palmuit si cite altele de zile insir, au mandat sa o tina tot asa pina pe 6 decembrie; trimiteti url-ul filmului la realitatea TV sa il difuzeze inainte de 6 decembrie la o ora maxima de vizionare, de ce nu, au declarat initial ca videoul cu copilul palmuit le-a parvenit tot prin martor ocular - adresa email este martorocular@realitatea.net
    • -1 (1 vot)    
      retoric (Vineri, 4 decembrie 2009, 10:30)

      monica L [anonim] i-a raspuns lui Monarhist

      Raspunsul se deduce din numarul de voturi negative pe care postarea dumitale le-a incasat de la hotnews.ro
  • +15 (15 voturi)    
    Inca o dovada a cauzei problemelor noastre (Miercuri, 2 decembrie 2009, 18:33)

    Marius [anonim]

    Este ca sintem printre putinele state fost comuniste care nu a avut o lege a lustratiei si au permis fostilor nomenclaturisti sa ia totul.
  • +14 (14 voturi)    
    Hm (Miercuri, 2 decembrie 2009, 18:35)

    R.A.Muresan [utilizator]

    Asteptam de mult un asemenea documentar. D-nul Alexandru Solomon a facut un lucru remarcabil.
  • +13 (13 voturi)    
    Reteta noastra devastatoare (Miercuri, 2 decembrie 2009, 18:42)

    patricia [anonim]

    Am vazut filmul, merita tradus cat mai repede si "gustat" de cat mai multi bastinasi.
  • +14 (14 voturi)    
    unde ne sunt banutii!!!!! (Miercuri, 2 decembrie 2009, 18:49)

    mihai [anonim]

    deci ce mai era de demonstrat s-a demonstrat.banii nostri pe care i-au produs parintii nostri si unii dintre noi in intreprinderile socialiste au ajuns in mainile unora ca voiculescu,patriciu,nicolaie,azi mari milionari in euro.in loc ca acesti bani sa se intoarca in economia romaneasca,in sanatate,educatie,etc au intrat in buzunarele incapatoare ale acestor infractori sustinuti de bunicuta cea saraca si cinstita.ne meritam soarta dragi romani.in loc sa facem ceea ce trebuie facut cu infractorii noi doar ne lamentam ca guvernul nu da nimic,ca nu sunt bani de medicamente,etc,etc.RUSINEEEE
  • +12 (12 voturi)    
    Minte cu nerusinare (Miercuri, 2 decembrie 2009, 19:25)

    Adrian [anonim]

    Averea a facut o pe seama santajului si afacerilor mafiote. Nicidecum promovand "valorile" occidentale de care vorbeste.

    Incearca sa si legitimeze statutul.
  • -16 (18 voturi)    
    BINE CA E MAI BUN BASESCU (Miercuri, 2 decembrie 2009, 20:06)

    Cristian [anonim]

    Care NU a lucrat in asa ceva. El la Anvers a ajuns prin capacitatile intelectuale deosebita ale domniei sale.

    Frati romani! Voi chiar nu vedeti ca hotii striga hotii - sunt toti la fel!

    Hai sa schimbam si noi ca ne-am plictisit de scandalul asta ieftin. Sa vina si oameni mai tineri ca astia sunt toti la fel.
    • +3 (5 voturi)    
      de acord (Miercuri, 2 decembrie 2009, 23:16)

      euue [utilizator] i-a raspuns lui Cristian

      atunci, alegeri anticipate si sa votam oameni tineri nu gugustucii astia de acum
    • +1 (3 voturi)    
      Dragilor (Joi, 3 decembrie 2009, 0:18)

      Goye [anonim] i-a raspuns lui Cristian

      ...nu va mai inflamati atat. Astia suntem!

      Dintr-o generatie profund maculata ies indivizi infint mai periculosi. Iar lupii tineri sunt categoric mai infometati decat parintii lor. Lasati documentarele TV si uitati-va in jur...
  • +9 (9 voturi)    
    o intrebare.... (Miercuri, 2 decembrie 2009, 22:43)

    iza [anonim]

    cum ar fi sa vedem acest film la tvr, miine, in ziua marii confruntari la o ora de maxima audienta? sau poate ca visez doar frumos....
  • +9 (9 voturi)    
    Felicitari (Miercuri, 2 decembrie 2009, 22:51)

    Mirela [anonim]

    Incep sa apara "adevarurile"

    "nu e greu sa gasesti adevarul, e greu sa ai dorinta de a-l gasi" Nicolae Iorga
  • +13 (13 voturi)    
    Arte canal oficial UE (Miercuri, 2 decembrie 2009, 23:00)

    costel [anonim]

    Eu cred ca mai degraba un canal tv semioficial al uniuni europene ( franta + germania ) si mai cred ca au vrut sa ne comunice ceva intr-un mod foarte civilizat si discret.

    Multumim Franta, Multumim Germania
  • +5 (7 voturi)    
    ok (Miercuri, 2 decembrie 2009, 23:01)

    Hintea Paiducul [utilizator]

    cool.
  • +10 (10 voturi)    
    Foarte tare (Miercuri, 2 decembrie 2009, 23:07)

    lucard [anonim]

    Documentarul, il recomand cu caldura tuturor.
    Eu o am cu franceza, dar cred ca ar fi benefic daca ar fi tradus.
    Sa nu mai vorbim ... cel mai bine ar fi sa il vedem pe antene si realitatea tv :)
  • +6 (6 voturi)    
    soarta tarii e in tastele noastre! (Miercuri, 2 decembrie 2009, 23:10)

    iuliu maniu [utilizator]

    daca ar vota toti romanii care stiu sa utilizeze un calculator conectat la internet lucrurile s-ar putea schimba in Romania...
    problema e ca vor merge la vot doar cei conectati la cablu si cei impinsi de la spate de saracie, prostie sau lipsa de caracter.
    • +6 (6 voturi)    
      ai dreptate iuliu maniu (Joi, 3 decembrie 2009, 12:07)

      victor [anonim] i-a raspuns lui iuliu maniu

      ma uit cu stupoare la tatal meu, om simplu ,om de la tara, tot incerc sa-i spun tata nu e bine cu comunistii astia, stiti ce imi spune? cum uitate la geoana ca el vorbeste de saracie de oameni in somaj, ca vine cu jolanes ala independent, ca e de stanga si toti astia de stanga tin cu oamenii saraci, deci concluzie? daca nu esti bine informat te duci dracului cu comunistii de gat. PS: oricum m-am facut inteles in fata lui mama care voteaza cu democratia, si in primul tur votase cu comunistii :)
      • -3 (5 voturi)    
        deci pdl=democratia? (Joi, 3 decembrie 2009, 19:22)

        gelu [anonim] i-a raspuns lui victor

        s-ar putea ca tatal tau sa inteleaga mai multe decat tine...
  • +8 (8 voturi)    
    vazut ! (Miercuri, 2 decembrie 2009, 23:15)

    slider [utilizator]

    foarte bun filmul!
  • +12 (12 voturi)    
    să vedem cu toţii (Miercuri, 2 decembrie 2009, 23:27)

    oricine [anonim]

    la realitatea tv nu se dă??
    • +8 (8 voturi)    
      ... (Miercuri, 2 decembrie 2009, 23:50)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui oricine

      cum sa nu, in heavy rotation chiar, si pe antene la fel, cadru cu cadru cand spune felix ca i-a iertat pe canadieni cand l-au acuzat ca banii securitatii sunt la el.
      ce suflet bun :(
  • +8 (10 voturi)    
    ..... (Joi, 3 decembrie 2009, 0:09)

    goagalitz [anonim]

    Ia uiteeeee, cata mogulime la Romanica noastra. Base, dupa 6 decembrie o sa ai mult de munca. Hai, Romanie, la vot, sa terminam cu sistemul comunist,
    banii de la politicienii şi mogulii ‎corupţi şi bogaţi să ajungă la români!‎ Votam Basescu!
  • +5 (9 voturi)    
    Dans (Joi, 3 decembrie 2009, 0:13)

    goagalitz [anonim]

    Pentru 6 decembrie seara, un marsh pentru tovarasu Geoana, dedicat din tot sufletul meu de roman iubitor de dreptate si adevar, de roman care-l va vota pe Basescu cu toata sinceritatea. Comunistilor, dantzul vostru de adio http://www.youtube.com/watch?v=ffIW_uFJ6_U
  • +3 (3 voturi)    
    toate (Joi, 3 decembrie 2009, 7:49)

    sabo [utilizator]

    acestea erau evidente..
    Doar ca acum sunt atat de puternici si de protejati, respectivii, inct nu mai fac caz de asta si o spun pe fata.
    Sunt deasupra, iar poporul.....sunt sclavii!!!
    Da, asta este.
    Suntem un fel de sclavi, ca re mai rau, nici nu primim mancare, ci doar retete de cum sa murim cuminti!
  • +6 (6 voturi)    
    Trimiteti email Realitatii TV sa transmita filmul (Joi, 3 decembrie 2009, 8:04)

    yyyyyy [utilizator]

    trimiteti url-ul filmului la Realitatea TV
    http://plus7.arte.tv/fr/1697660,CmC=2956902.html

    sa il difuzeze inainte de 6 decembrie la o ora maxima de vizionare - adresa email pt Realitatea TV este martorocular@realitatea.net
    trimiteti url-ul dlui Turcescu care va modera miine dezbaterea candidatilor - poate doreste dl Geoana sa explice cum a actionat partidul pe care il reprezinta in timpul celor doua guvernari ca sa stavileasca acest elan de coruptie - parca domniile lor erau la guveranare cind s-au pus temeliile acestor imperii, poate ne da citeva exemple cum domnia lui personal si partidul au actionat in vreunul din cele 460 de dosare de mare coruptie ...
    • +1 (1 vot)    
      sa vedem (Joi, 3 decembrie 2009, 12:12)

      masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui yyyyyy

      sa vedem daca il si transmit, stiu sigur ca a fost transmis
  • +5 (5 voturi)    
    nesimtirea lui Voiculescu n-are limite (Joi, 3 decembrie 2009, 8:29)

    Criss [anonim]

    Securistul Voiculescu nu vrea sa recunoasca, in ruptul capului ( cum ar zice Baba Floarea) ca si-a insusit cu nerusinare banii firmei Crescent. Si nici ca este securist. Si asta numai datorita blandetii cu care l-a tratat "tovarasa" Justitia Romana. Cum putem acum sa ne gandim macar sa alegem un presedinte al Romaniei ( Geoana) care sa aiba astfel de: "pile","cunostinte","relatii"? Inseamna ca n-am invatat nimic din sacrificiul tinerilor din decembrie '89 si ca devenim complici la alte crime care ar putea trimite, din nou, tinerii sa moara.
  • 0 (0 voturi)    
    Video fain (Joi, 3 decembrie 2009, 8:29)

    anda [anonim]

    Un video amuzant si tare de tot. Despre politica actuala, evident. Enjoy!

    http://ghiocel07.wordpress.com/2009/01/11/animal-planet-pusca-si-curaua-lata/
  • +6 (6 voturi)    
    FILMUL ESTE SUPER!!! ... SI SPER: (Joi, 3 decembrie 2009, 9:02)

    VILI [anonim]

    ...ca fiecare din cei 4 milioane de romani plecati peste hotare sa-i convinga pe ai lor batrani de acasa sa voteze spre europa daca-vor copii sa revina usor usor spre casa...
    ar trebui de asemenea dat acest film si in romania, tradus in romana.
    nu uitati ca arte este canalul europei asa cum este euronews...
    si mai am o dorinta...de cate ori ma uit pe internet la realitatea si antena 3 mor de nervi cand idioatele si idiotii de prezentatori intra pur si simplu peste traian basescu in declaratiile de presa, de campanie....ca si cand ei au ceva mai bun de spus...este incalificabil...sper ca nu se va taia curentul la palatul parlamentului ca sa nu vedem nimic in seara asta...ne-am putea astepta, nu???
  • -5 (5 voturi)    
    magarie (Joi, 3 decembrie 2009, 9:08)

    alex.dumitrascu [anonim]

    Nici vorba de Popoviciu, Paunescu, Cocos, Videanu, Berceanu, Costanda si altii.
    Astia nu se pun ca sunt prezidentiali.
    Destept Solomon, credibila agentie Hot News
  • +5 (5 voturi)    
    Subtitrare (Joi, 3 decembrie 2009, 9:14)

    Alexq [anonim]

    Imi cer scuze ca agasez dar putem face rost de o subtitrare la acest documentar? Este important ca un numar cat mai mare de persoane sa aiba acces la aceste informatii.
  • -8 (8 voturi)    
    off (Joi, 3 decembrie 2009, 9:16)

    marius patrana [anonim]

    Da de oamenii lui basa nimic?De mircea basa de elena udrea si cocosu ei incornorat ca casuneanu regele asfaltului de videanu regele bordurilor de domn min transp care a furat de a scos 1 km de autostrada la 21000000 eurosi spune ca nu e mult de fettele lui ntata si chiar de tata basa nu se spune nimica in film..Imi este greata..de tara in care traim.sa se dea o lege in care sa se confiste toate averikle asa promitea tata basescu.Ca tot ceea ce nu se justifica..etc..MINCINOSUL..MINCINOISII.SI MAI SCOATE SI OAMENII IN STRADA..AICI LA NOI PDL ISITIIA U SCOS OAMENII STIU DIN SURSE SIGURE Au avut un interval de scos oamneii ce dizidenti?Alora li se promitea marea cu satrea de se alatura sin apar pe sticla...scarba imi este jos cu totii...averea sa le aperi, /marirea si al lor bine/ ei bratu tau inarma ca sa lovesti in tine?si pe voi contra voastra / la lupta ei va man?Sa vedem daca dati acest comentariu sa vad cat de corecti sunteti ooff saraca tara bogata.../NOI CERSIM DIN POARTA IN POARTA!
  • +7 (7 voturi)    
    MIZA ACESTOR ALEGERI... (Joi, 3 decembrie 2009, 9:18)

    TOMESCU [anonim]

    ...este cumva desecretizarea dosarelor Revolutiei si mineriadelor????

    Se implinesc 20 de ani...in 2009...2010...2011...

    De aceea au dorit reconcilierea cu Timisoara?

    As dori sa lansati aceasta intrebare candidatului Geoana.

    Multumesc.
  • +4 (4 voturi)    
    CONSECINTELE PORCARIEI KGB-IST-"CAPITALISTE" . (Joi, 3 decembrie 2009, 9:49)

    liviau2005 [utilizator]

    Cititi si voi interviurile, intrebarile si raspunsurile acestor scursuri kgb-ist securiste si veti vedea cat dispret este pentru acesti urangurati criminali securisto-comunisti, falsi capitalisti.Ei capitalizeaza averi doar p[entru a distruge capitalismul occidental, visul stapanului lor ,Stalin.
  • +7 (7 voturi)    
    BRAVO (Joi, 3 decembrie 2009, 10:12)

    calulverde [utilizator]

    EXCELENT FILMUL!
    Jos palaria!
    Multumesc, domnule Solomon!
  • 0 (2 voturi)    
    Inainte aceste canale tv (Joi, 3 decembrie 2009, 10:15)

    gabifm [utilizator]

    prezentau filme cu copii ai strazii, copii din orfelinate acum, asa cum este normal si firesc, apar Vantu, Voiculescu, Patriciu, Becali, etc.
    Hahahaha! Caraghiosi mai sunt.
  • +5 (5 voturi)    
    matrix curat (Joi, 3 decembrie 2009, 10:38)

    un roman [anonim]

    Am ramas cu gura cascata....e incredibil filmul.
    Mi-a venit in minte asocierea Patriciul / Arhitect cu filmul Matrix, in Matrix si acolo e vorba despre un Arhitect... si daca mergem mai departe Matricea e lumea ce ne inconjura,o realitate falsificata.Filmul e realitatea.
    Mergeti la votare duminica!!!!!!!!!
  • -5 (5 voturi)    
    Televiziunea (Joi, 3 decembrie 2009, 10:39)

    GUZU [anonim]

    Televiziunea este Televiziune oriunde in lume.
    Orice canal de Televiziune are nevoie de subiecte, de telespectatori.
    Subiectele abordate sunt diverse si au o anumita tinta.
    Aceasta emisiune a plecat evident pe suportul evenimentelor din Romania.
    Pentru NOI Romani , indiferent de subiect, de personaje este nasol.
    De exemplu actualul presedinte nu a salutat la ziua nationala fostii ( cei doi fosti) presedinti ai Romaniei.
    Televiziunea poate specula in orice fel acest subiect.
    NASOL PENTRU NOI ESTE IMAGINEA GESTULUI.
    Demonstreaza dezbinare,tensiuni,ura, etc. cu asta ne alegem ca si calificativ de tara
  • +4 (4 voturi)    
    Realitatea si Antena3 vor sa difizeze filmul !!! (Joi, 3 decembrie 2009, 10:45)

    slider [utilizator]

    Realitatea si Antena3 vor sa difizeze filmul !!!


    "Capitalism - reteta noastra secreta" Difuzat Franta 2009 Arte TV
    "plus7.arte.tv/fr/1697660,CmC=2956902,scheduleId=2927892.html"
    • +1 (1 vot)    
      filmul (Joi, 3 decembrie 2009, 12:47)

      alex [anonim] i-a raspuns lui slider

      cand? dupa alegeri?
  • +3 (3 voturi)    
    Tre tupeu de Ferentari frate (Joi, 3 decembrie 2009, 10:57)

    Revolutionarul [anonim]

    Cât tupeu trebuie să ai, să declari că eşti director general la o firmă şi întrebat fiind câţi bani are firma în cont, tu să spui cu seninătate că nu ştii, că este secret.Şi sunt români proşti, care nu ştiu că dacă nu erai angajat în securitate nu puteai lucra în occident. Iar dacă hoţii şi golanii sunt prezentaţi pe post de capitalişti ai României, ca luptător-rănit în decembrie 1989, mă piş pe televiziunea francezilor şi aveam eu bănuieli că şi francezii sunt fraieri, dar acum m-am convins.De aceia şi suntem fraţi cu ei. Cam aceiaşi mentalitate.Cine se aseamănă se adună.Din 1848, cu francezii suntem fraţi.Iar Bucureştiu era supranumit micl Paris, că dacă era denumit micul Berlin sau mica Vienă, era altfel în ţară.
  • +4 (4 voturi)    
    Vrem sa vedem filmul la RealitateaTV sau la Antene (Joi, 3 decembrie 2009, 11:15)

    slider [utilizator]

    Vrem sa vedem filmul la RealitateaTV sau la Antenena
    • +2 (2 voturi)    
      DAAA... (Joi, 3 decembrie 2009, 13:15)

      Doctoru' [utilizator] i-a raspuns lui slider

      ....vineri seara, la Realitatea, la o ora de maima audienta!!!...
  • +7 (7 voturi)    
    vorbim,vorbim da nu facem nimic? (Joi, 3 decembrie 2009, 11:32)

    victor [anonim]

    bai fratilor hai sa bombardam mailurile realitatea si antena 3 cu filmul asta, poate,poate il dau pe post, cine e cu mine?
    • +2 (2 voturi)    
      hehe (Joi, 3 decembrie 2009, 12:28)

      masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui victor

      deja am luat initiativa. Nu merita sa facem spam, trimitem unul de persoana si tot ar fi bine
    • -2 (2 voturi)    
      si? (Vineri, 4 decembrie 2009, 10:23)

      monica L [anonim] i-a raspuns lui victor

      De acord, sint cu tine, sa vada tot poporul filmuletul. Dar si tu sa juri pe rosu ca Basescu nu-i la fel de mafiot flescait!
  • +2 (2 voturi)    
    aaa (Joi, 3 decembrie 2009, 12:29)

    justitiarul [anonim]

    Intr-adevar avem un capitalism dupa o reteta secreta care s-a autodeconspirat de-a lungul celor 20 de ani de ''democratie". Va fi foarte greu pina va intelege tot romanul care inca mai pastreaza frica de Dumnezeu sa inteleaga ce au facut acesti citva ''parinti'' sau ''frati'' sau ''semeni'' de-ai nostri ca sa ma exprim intr-o nota crestina .Acesti oameni au aratat un singur lucru nefrica de Dumnezeu si nerespectarea celor zece porunci, pentru ca aceste imitatii de capitalisti romani au mintit, au injurat, au furat, au fost ''desfrinati'', etc si toate acestea s-au intamplat in relatia cu poporul roman si chiar au facut un incest prin actiunile lor la adresa cetatenilor propriei tari . Acesti oameni fac o politica fara Dumnezeu iar cei care ii sustin, gresesc la fel de mult ca ei. Noi trebuie sa luptam pentru ca acest lucru sa nu se mai intimple si singurul mod in care o putem face este sa mergem la vot.
  • +1 (1 vot)    
    neputinta (Joi, 3 decembrie 2009, 13:05)

    d_ecebal1254758727935 [utilizator]

    Sunt de acord ca nu se mai poate face nimic pentru scoaterea adevarului la lumina,dar ma intreb,de ce nu este lasata aceasta tara,in care si noi prostii acestei tari care muncim ca tampitii sa ne facem si noi macar 1%din averea detinuta de acesti moguli care la urma urmei sau imbogatit pe spatele nostru...pentru ca au pe diavolul in ei,si nu suporta faptul,ca noi tamptitii si ,,nesimtitii naibii''..[vorba lui geoana],sa ne permitem sa trim un pic mai bine...dar lumea e oarba,sta in casa si spune,,ce pot sa fac,nu pot schimba nimic''...atunci bravo lor...!!!
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Joi, 3 decembrie 2009, 16:23)

    cy [anonim]

    Acest documentar vazut de aici, din Germania, nu face altceva decat sa imi confirme ca am luat decizia buna: sa parasesc Romania. Totodata simt o mare tristete pentru cei pe care i-am lasat in urma...in timp ce voi abia reusiti sa subzistati (situatie in care am fost si eu), Patriciu & Co. "se distreaza". Nu va mai lasati batjocoriti. Nu mai plecati capul! Nu mai faceti frumos cu caciula in mana doar pentru a avea "liniste". Nu va mai multimiti cu putin...meritati mai mult. Nu vedeti unde s-a ajuns? E posibil ca dupa 20 de ani, ASTIA sa fie conducatorii Romaniei???
    • 0 (0 voturi)    
      si totusi (Miercuri, 9 decembrie 2009, 21:09)

      oda [anonim] i-a raspuns lui cy

      De ce nu vi tu sa ne arati cum sa nu ne mai lasam batjocoriti, sa nu mai plecam capul, din moment ce tu nu te-ai multumit cu putin si ai ales altceva? Arata-ne tu unde si cum anume trebuie sa ajungem!
  • +1 (1 vot)    
    Cititi si raspânditi Mircea Cartarescu (Joi, 3 decembrie 2009, 16:46)

    victor [anonim]

    http://politichie.blogspot.com/2009/12/futevant-presedinte.html precum si
    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/877604/SENATUL-EVZ-Mai-grav-decat-o-crima-o-greseala/
    • -2 (2 voturi)    
      si de daca? (Vineri, 4 decembrie 2009, 10:21)

      monica L [anonim] i-a raspuns lui victor

      Am citit pamfletul, mi-a placut. Si ce-i cu asta, doar n-o sa votez un presedinte pentru ca apreciez sau nu o piesa literara... Si daca trei recipienti de Nobel literar ar scrie proBasescu, tot n-as vota cu asa un personaj fictional...
  • 0 (0 voturi)    
    securisti+comunisti (Joi, 3 decembrie 2009, 18:01)

    dinu marin [anonim]

    s-au discutat,pana acum, lucruri arhicunoscute, pentru cei care au fost interesati sa se informeze cat,de cat.problema noastra a romanilor nu este ca am avea de ales intre un comunist mai mic (basescu) si unul mai mare (gioana).tot un drek e.primul(in ordinea citarii) e mai puslama,golan,needucat etc.,dar gros de obraz ce stie la perfectie sa sterpeleasca "bucatica" din mana celui mai bine-crescut.al doilea e mai scolit,mai educat,dar lipsit de o anume indrazneala ce-i caracteristica celor care au "reusit" in acesti 20 de ani.vad ca unii masoara dimensiunea averilor facuta numai de unii fiind orbi la faptul ca nimic nu misca in societatea romaneasca fara legaturi cu fosta securitate,militie si nomenclaturistii fostelor structuri ale p.c.r,u.t.c si u.g.s.r. probabil ca ar fi mai bine daca marile puteri, ce au impus comunismul in romania pentru a ne mai scoate din bordeie si din analfabetism,asa cum au procedat aducand pe regele carol, sa mai incerce tot cu un strain. dar nu din balcani sau orient,ci din vest.asta tara este greu de condus de catre un autohton.ce sa mai discutam despre comunism sau despre capitalism?comunismul ne-a scos, cumva, din inapoiera sociala in care ne aflam la acea data,dar cu urmari grave asupra mentalitatii indivizilor.capitalismul e care pe care,furatul fiind "religia"celor mai "tari",asa cum a fost de cand lumea.prin urmare,poate ar fi mai bine,ca deocamdata, sa ajungem in anticipate.sa ne mai chinuim nitel,pentru ca o meritam cu totii.
  • -5 (5 voturi)    
    inceput (Joi, 3 decembrie 2009, 21:04)

    Alfa [anonim]

    Daca in contextul alegerilor din acest an Basescu a trait pentru zanzanie si intrigi, si-a permis sa incalce constitutia ce o sa faca intr-un nou mandat? Va incepe cu alegeri anticipate. Bine inteles ca nu va obtine majoritatea visata, mai ales in conditiile caderii economice care va urma, datorita proastei gestionari Boculesti. Deci inca odata alegeri anticipate si tot asa cinci ani. O sa traim ff bine!!!
  • +2 (2 voturi)    
    caracatita (Joi, 3 decembrie 2009, 21:22)

    dan [anonim]

    Patriciu si-a facut autoportretul:)
  • +1 (1 vot)    
    art.lui plesoianu despre d/lBasescu / (Vineri, 4 decembrie 2009, 7:53)

    sorin [anonim]

    Nu/l pot posta. Poti s/o faci tu in locul meu_

    Eate incredibil cat poate fi de ordinar un jurnalist. La facultate, in locul unor materii categoric inutile, ar trebui sa va invete despre moralitate, despre valoare si non valoare, , etc. pt. ca daca ti se pune in mana puterea de a manipula- prin diploma aceea - trebuie sa te asiguri ca proaspatul licentiat, are cel putin putere de discernamant, ca sa nu ne mai legam de limitele profunzimii gandirii..etc.Pentru a- ti da mana sa judeci pe cineva nu este suficianta inmagazinarea culturii. Punct
    Nu-i mare lucru ca n-ai inteles nimic! Nu esti singurul, Domnule Plesoianu. Dar ar fi de bun simt
  • +2 (2 voturi)    
    Televiziunile ne sunt datoare cu acest film (Vineri, 4 decembrie 2009, 14:29)

    Maria H. [anonim]

    Televiuziunile Realitatea si Antenele sunt datoare sa difuzeze acest film, asta ca sa spele macar un sfert din pacatele lor...daca i-ar interesa cu adevarat informarea corecta ar face asta. Se pare ca nu-i mai intereseaza nici ratingul..singurul lor scop e sa isi serveasca patronii si sa invinga minciuna. RUSINE . Voi sunteti unul din tentaculele desenate cu atata voiosie de maestrul Patriciu.
  • +1 (1 vot)    
    genial! (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 1:49)

    Razvan.jbl [utilizator]

    pacat ca nu a fost difuzat si facut cunoscut mai de mult.... :(
  • +1 (1 vot)    
    speranta (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 14:54)

    nicu [anonim]

    Sper ca cei care au furat economia nationala sa fie trasi la raspundere .Sper ca parlamentul sa voteze celebra lege a comunistilor cea cu ilicitul ,care reusa sa tina in frau hotii.Poate ne ajuta Dumnezeu.
  • 0 (0 voturi)    
    De unde il puteti lua (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 16:26)

    Nascut in 88 [anonim]

    Filmul il gasiti pe isohunt si pirate bay. Dar e nevoie de o subtitrare in romana.
  • 0 (0 voturi)    
    Cetateanul turmentat... (Duminică, 6 decembrie 2009, 2:15)

    Gabriel [anonim]

    Oare ce-ar zice Caragiale despre acest documentar?
    Oare ce-ar zice cetateanul roman turmentat si surmenat?"Eu cu cine "nu" votez?:)
    Super interesant,e un documentar extraordinar.. facut de un roman genial.Dupa vizionarea lui....inveti sa spui in toate limbile:"Eu in ce-am crezut pana acum?"
  • 0 (0 voturi)    
    care film? (Miercuri, 9 decembrie 2009, 3:07)

    debusolat [anonim]

    Pe siteul ala arte nu mai e filmul. Chiar numai acolo se poate viziona? Eu n-am ajuns la timp... Au ajuns mogulii inaintea mea si altor milioane, ca si la cascaval.
    Stie cineva unde l-as putea viziona?
    • 0 (0 voturi)    
      Filmul a fost "dat jos"... (Miercuri, 9 decembrie 2009, 8:57)

      rugio [utilizator] i-a raspuns lui debusolat

      Am incercat in fel si chip, dar filmul nu mai este disponibil... Poate vreunul dintre internauti (mai priceput decat mine) l-a descarcat. Il rog sa-l posteze pe You Tube sau pe trilulilu.ro. Multumesc anticipat!
      • 0 (0 voturi)    
        filmul e pe youtube (Miercuri, 9 decembrie 2009, 16:12)

        bogdanG [anonim] i-a raspuns lui rugio

        doar trebuie sa cautatzi dupa "capitalisme notre recette screte"
  • 0 (0 voturi)    
    un link la Film? (Joi, 10 decembrie 2009, 0:17)

    razvan g [anonim]

    Filmul nu mai este disponibil pe site-ul arte.tv!
    Va rog sa postati un alt link unde pote fi vazut filmul.
    Eventual in Engleza, pt ca franceza nu inteleg.
  • 0 (0 voturi)    
    link (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 13:03)

    liviu [anonim]

    Filmul poate fi gasit pe mai multe site-uri de torrente

    de exemplu www.isohunt.com , cauti 'kapitalisme', downloadezi torrent-ul si il deschizi cu o bittorrent si ti-l downloadeaza

    eu inca mai caut o subtitrare in en sau ro
  • 0 (0 voturi)    
    E limpede (Sâmbătă, 3 iulie 2010, 18:32)

    un cetatean [anonim]

    Despre ceea ce s-a vorbit in acest documentar este o firmitura din realitatea vie. Poate cea mai mare parte a adevarului despre -cum a fost Ceausescu inlaturat prin impuscare printr-un plan bine pus la punct din 1986 de clasa politica actuala si prosperii oameni de afaceri care au avut drept scop principal ``Imbogatirea rapida si spectaculoasa`` odata cu distrugerea statului si a tot ceea ce misca in economie- va fi aflata peste 50,poate 100 de ani cand toti acesti criminali vor trece in nefiinta. Din pacate este realitatea cruda si asta ne macina pe toti dar nu constrange pe multi romani sa se trezeasca la viata,sa aiba o atitudine si isi schimbe opiniile de vot care din 1990 sunt aceleasi.Cand cetatenii acestui stat se vor da cu capul de pereti si vor judeca limpede atunci si Romania va iesi din mocirla saraciei !
  • 0 (0 voturi)    
    revoltat (Miercuri, 30 noiembrie 2016, 22:02)

    dan [anonim]

    de ce nu pot vedea documentarul?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă