8 olimpici romani, medaliati la Turneul de Informatica de toamna din Bulgaria

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 30 noiembrie 2009, 18:02 Actualitate | Esenţial


Lotul national de informatica a cucerit opt medalii la Turneul de Informatica de toamna, organizat in perioada 26-29 noiembrie 2009, la Shumen, in Bulgaria, informeaza Ministerul Educatiei, intr-un comunicat. Turneul a reunit doua competitii: Balcaniada de informatica pentru seniori si Balcaniada de informatica pentru juniori.

La concursul dedicat juniorilor, elevii romani au castigat patru medalii: una de aur (Vlad Gavrila - Liceul International de Informatica Bucuresti), doua de argint (Dan Mihai Gheorghe - Colegiul National de Informatica „Tudor Vianu" din Bucuresti si Radu Stefan Voroneanu - Colegiul National „Mihai Viteazul" din Ploiesti) si una de bronz (Marius Petcu - Colegiul National „Mihai Viteazul" din Ploiesti). Vlad Gavrila si Radu Stefan Voroneanu au participat si la editia anterioara, unde au fost distinsi cu medalii de argint, respectiv aur.

La randul lor, seniorii au obtinut patru medalii de bronz: Serban Andrei Stan & Tiberiu Savin (ambii de la Liceul International de Informatica Bucuresti), Bogdan Andrei Parvu (Colegiul National de Informatica „Tudor Vianu" din Bucuresti) si Catalin Florian Perticas (Liceul Teoretic „Avram Iancu" din Cluj-Napoca).

Trei dintre laureatii din acest an au in palmares si alte performante notabile la competitiile internationale de profil: Bogdan Andrei Parvu - „argint", in 2008, la Olimpiada Pluridisciplinara din Yakutia si „aur", in 2009, la Olimpiada de Informatica a tarilor din Europa Centrala (CEOI), Serban Andrei Stan - „argint", in 2009, la CEOI si Tiberiu Savin - „bronz", in 2007, la Olimpiada Pluridisciplinara din Yakutia.

La turneul din acest an au participat peste 80 de concurenti din 10 tari.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


1047 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Bravo! (Luni, 30 noiembrie 2009, 18:05)

    Vizitiul [utilizator]

    Felicitari! (Hai sa nu incepem cu laude la sistemul de invatamant). Meritul este al lor!
  • +2 (2 voturi)    
    Bravo lor! (Luni, 30 noiembrie 2009, 19:19)

    Bianca [anonim]

    Ma bucur pentru ei si pentru Romania; sunt mandra cand astfel de stiri ma fac sa ma bucur ca traiesc in aceasta tara. Este meritul lor, rodul ambitiei si muncii lor.

    Daca ne-am concentra mai mult pe educatia noastra, am fi mult mai sus.

    Spre exemplu, doar 210 oameni au citit acest articol; daca era un titlu scandalos referitor la... politica, sa zicem, ar fi fost zeci de comentarii in care majoritatea isi refulau neplacerile de peste zi, sau de ani intregi.

    Pacat ca nu se promoveaza mai mult astfel de tineri. Stiri sporadice, pe ici, pe colo... pacat.
  • -1 (1 vot)    
    Da ... , (Luni, 30 noiembrie 2009, 19:37)

    profu [anonim]

    ... sa nu incepem cu laudele la adresa invatamantului, meritul este al lor. De acord. Dar, nu cumva acest succes indica faptul ca IN INVATAMANTUL ROMANESC SE POATE SI PERFORMANTA? Analizati cum au ajuns acesti elevi la aceste performante. Nu cumva si cu indrumarea unor dascali (aceiasi care sunt intrebati de presedinte cat castiga pe ora)? Nu cumva cu munca multa din partea elevilor, dar si a dascalilor? Nu cumva in aceleasi scoli care (in opinia lui Basescu) scot imbecili? Nu cumva in urma cresterii acestor copii (de catre parinti lor) in spiritul muncii si al respectului? Chiar au aparut asa din neant, fiind singuri "vinovati" de aceste succese (era sa zic succesuri)? Nu suntem prea grabiti sa categorisim lucrurile dupa anumite elemente marginale? Este oare invatamantul romanesc chiar asa cum il eticheteaza unii, sau, mai curand, se vrea o eticheta care sa permita punerea la colt a dascalilor (care mai vor si salarii decente!)?
    • +1 (1 vot)    
      nu indica (Luni, 30 noiembrie 2009, 21:30)

      z [anonim] i-a raspuns lui profu

      Acest succes nu indica faptul ca se face performanta in scoala. Cunosc personal cativa dintre acesti olimpici si stiu cum se pregatesc, si va pot spune linistit ca nu cu profesori, majoritatea carora sunt depasiti de nivelul olimpiadelor. Acesti elevi se pregatesc pe cont propriu si cu ajutorul unor studenti, fosti olimpici, in afara programului scolar. De exemplu in clasa a XII nu este absolut nimic in programa scolara nimic din ce se cere la olimpiada de informatica.
  • +1 (1 vot)    
    Ce chestie dom'le ! (Luni, 30 noiembrie 2009, 20:24)

    Sorin Ciubotariu [anonim]

    Am un prieten italian caruia ii povesteam de un amic belgian, care-mi spumea ca in Belgia, orice societate de sfoft care se respecta, trebuie sa aibe macar doi soft-isti romani. La cele auzite, italianul ma intreaba candid: "Crezi ca in Italia e diferit ?"
  • -1 (1 vot)    
    felicitari (Luni, 30 noiembrie 2009, 21:13)

    felicitari [anonim]

    Da, felicitari lor.
    Dar oare acesti copii invata pe camp? Acesti copii au cativa profesori care ii invata. au avut cativa profesori care i-au initiat in informatica. Au avut o scoala in care au invatat.
    Este evident meritul lor. Dar daca acesti copii nu ar fi avut nimic, decat computerul acasa poate ca nu ar fi ajuns unde sunt.
    Ce vreau sa spun? Mai sunt si profesori care ne facem datoria. Chiar daca conditiile de munca sunt ... asa cum sunt. Asta nu ne impiedica sa ne facem datoria. Si datoria o poti face ca sa scapi sau pentru ca adevarat te intereseaza tinerii cu care lucrezi...
    Pacat ca despre invatamant se spun tot felul de lucruri negative (poate ca in mare parte justificate) dar in general se uita sa se spuna si lucruri pozitive... mare pacat.
    • +1 (1 vot)    
      crezi? (Luni, 30 noiembrie 2009, 22:13)

      \\\\\\\ [anonim] i-a raspuns lui felicitari

      Au invatat fiindca au vrut. Au facut performanta pentru ca s-au dedicat informaticii. Au la activ multe ore de stat in fata computerului si nu cred ca gasesti vreun roman foileton la ei in casa. doar carti tehnice. Am avut in clasa olimpic la matematica. Profesorul era zero barat comparat cu elevul. Colegul meu petrecea ore intregi cu tot soiul de probleme complicate, culegeri peste culegeri. Copilul ala nu iesea din casa, visa matematica. Era varza la alte materii, stralucitor la matematica. Depasea profesorul cum depaseste un lamborghini o dacie. Nu e meritul sistemuluii. Gena si dedicarea lui sunt cele merituase.
      • +1 (1 vot)    
        Nu generaliza (Marţi, 1 decembrie 2009, 12:28)

        Savin Tiberiu [anonim] i-a raspuns lui \\\\\\\

        Sunt de acord cu tine in anumite privinte insa nu e cazul sa generalizezi. Sunt si olimpici internationali care isi dedica timpul si altor materii. Ma refer la partea ca "nu o sa gasesti vreun roman foileton la ei in casa". Aici te inseli. Stiu multi olimpici internationali care au la activ foarte multi carti de literatura citite. Chiar si eu sunt olimpic international la informatica si pe masa mea din camin o sa gasesti mai multe carti de literatura decat tehnice :P (chestiile tehnice le gasesti pe internet :) )
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari! (Joi, 10 decembrie 2009, 4:45)

    Laura [anonim]

    Felicitari tuturor medaliatilor ! Stiu ca au reusit sa ajunga la aceste performante depunand efort si, de ce nu, cateodata, cu unele sacrificii. Personal am onoarea sa cunosc cativa din acesti superbi elevi si nu pot decat sa ma simt foarte mandra in momentul cand citesc despre performantele lor atat nationale cat si internationale.
    Felicitari si profesorilor care ii instruiesc si, de ce nu, si parintilor care investesc bani si timp in pregatirea lor.
    Bravo voua si tineti-o tot asa.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by