Ordinul asistentilor: Asistenta care a uitat un bebelus in incubator nu e vinovata de neglijenţa in serviciu, activitatea ei a fost suprasolicitanta

de A. Neagu, C. Dinu     HotNews.ro
Luni, 30 noiembrie 2009, 12:42 Actualitate | Esenţial

Asistenta care a uitat un bebelus in incubator la Maternitatea Bucur din Capitala si-ar putea pierde dreptul de a profesa pentru 6 luni - aceasta este propunerea Ordinului asistentilor medicali, filiala din Bucuresti, care a anuntat, luni, concluziile anchetei incepute in urma cu doua saptamani, anunta Radio Romania. Reprezentanţii Ordinului au considerat ca asistenta nu este vinovata de neglijenţa in serviciu, intrucat activitatea in seara respectiva a fost suprasolicitanta.

Decizia finala va fi luata insa de Comisia Nationala a Ordinului, dupa ce va analiza propunerea filialei din Bucuresti.

Bebelusul Alexandru a suferit arsuri grave pe 20% din suprafata corpului, dupa ce, in noaptea de 13 spre 14 noiembrie, fusese uitat in incubator de asistenta aflata in tura.  

Copilul a fost supus unei operatii de transplant de piele pe 18% din suprafata corpului. O noua operatie pentru refacerea fetei va fi facuta saptamana viitoare. In fata autoritatilor, asistenta s-a declarat nevinovata, acuzand sistemul medical. Ea a sustinut ca in seara incidentului era singura la 27 de copii. Ea a fost demisa.  

Incubatorul de la Maternitatea Bucur in care a fost ars bebelusul nu corespunde din punct de vedere tehnic, avand probleme de temperatura, umiditate si la sistemul de ventilatie, sustine directorul Oficiului pentru Dispozitive Medicale, Lazar Iordache.


Citeste mai multe despre   



  
1544 vizualizari
  • 0 (8 voturi)    
    Pedeapsa maxima (Luni, 30 noiembrie 2009, 8:49)

    Orpheus [utilizator]

    Sa li se dea pedeapsa maxima. Sunt sigur ca 10% din salariu timp de doua luni ii va face ca in viitor sa fie mult mai atenti!
    • +9 (13 voturi)    
      10% e apa de ploaie (Luni, 30 noiembrie 2009, 9:20)

      enter [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

      Asta e de inchisoare din punctul meu de vedere. Si bineinteles, aplicata celor cu adevarat responsabili de situatie.
      • +3 (7 voturi)    
        Corect (Luni, 30 noiembrie 2009, 12:55)

        Razvan (360romania.eu) [utilizator] i-a raspuns lui enter

        Viata unui copil a fost distrusa. Oare cum va evolua acest copuil? As dori sa stiu mai multe despre el si peste 20 de ani.

        Greseala criminala a asistentei se va resimti pe multi ani de aici inainte.
        • +1 (9 voturi)    
          Sa nu exageram (Luni, 30 noiembrie 2009, 13:33)

          enter [utilizator] i-a raspuns lui Razvan (360romania.eu)

          Si eu sunt parinte al unui copil si sunt convins ca as fi foarte furios daca i s-ar intampla ceva in asemenea conditii, dar sa dau vina pe primul care imi iese in cale mi se pare superficial.
          Inainte de a arunca cu pietre in asistenta, mai uitati-va si imprejur, si vedeti poza de ansamblu:
          - incubator defect
          - personal insuficient
          De acestea nu se face vinovata asistenta. Si daca nu ma insel, aceasta a raportat faptul ca incubatorul are probleme serioase.
          Asteptam sa vedem ce i se va intampla elementului decizional (medic sef/director/ministru) care a decis mentinerea acelui incubator in functiune.
  • +8 (8 voturi)    
    asistenta a fost demisa (Luni, 30 noiembrie 2009, 9:13)

    profesoras [utilizator]

    dar sistemul e subfinantat, nu sunt materiale, nu se verifica aparate (fiindca bani de aparate noi nici gand).
    Si totusi, chiar era nevoie ca bebelusul sa fie pus la incubator ? Din cate stiu, icterul fiziologic trece si fara lampa cu ultraviolete. Cine a dat indicatia sa fie pus bebelusul la incubatorul respectiv (pe motiv de icter) ?
    In plus, asistenta era singura pe tura si mai avea de luat bebelusi si de la sala de nasteri.
    E foarte trist ca lipsa de finantare din sistemul de sanatate se rasfrange asupra unui bebelus. Ce-i mai poate oferi societatea ? Dar viata ?
    • +3 (3 voturi)    
      sunt de acord cu dvs, da'... (Luni, 30 noiembrie 2009, 13:00)

      Rumalun1st [utilizator] i-a raspuns lui profesoras

      Las' ca avem bani pentru ceasuri de 500 000 de cocare in capitala si fregate SH cumparate la pret de nou.
      • 0 (0 voturi)    
        si nu numai.. (Luni, 30 noiembrie 2009, 15:51)

        ady [anonim] i-a raspuns lui Rumalun1st

        100 000 de fosti securisti pensionari cu 4000 ron pensie,18 000 de lucratori in servicii cu salarii babane sa nu disparem ca natiune..pulimea are grija singura de ea..
  • -3 (7 voturi)    
    Pogea e de vina.... (Luni, 30 noiembrie 2009, 9:41)

    Io [anonim]

    Nu-mi inchipui cine altcineva este de vina pentru ca Pogea aduna 2 culpe. Una din ele este faptul ca asistenta era singura la 27 de copii si lipsea din salon pentru ca se ducea sa mai aduca si altii, asta pentru ca ale ei colege erau in concediu fortat fara plata impus de don ministru, iar a doua vina este ca incubatorul era defect, ministerul finantelor strangand cureaua si la utilaje in spitale. Cum era cu responsabilitatea ministeriala?
    • 0 (8 voturi)    
      Gresesti ! (Luni, 30 noiembrie 2009, 10:46)

      neaosh [utilizator] i-a raspuns lui Io

      Nu Pogea e de vina, puteti s-o spuneti direct: Basescu e vinovat !
      :))
      • 0 (10 voturi)    
        verdict corect (Luni, 30 noiembrie 2009, 12:59)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui neaosh

        verdictul dat este corect, nu lucrez in sistemul sanitar si deci nu sunt subiectiv, dar asistenta nu este vinovata

        vinovat este managerul spitalului care a trimis in concediu un personal si asa subdimensionat

        bani pentru udrea sunt, bani pentru campaine sunt, bani pentru spitale nu
        • -1 (3 voturi)    
          Verdict incorect (Luni, 30 noiembrie 2009, 15:12)

          MB [anonim] i-a raspuns lui bogdan

          Daca acea asistenta nu e in stare sa stabileasca prioritati nu are ce cauta in sistemul medical !

          God, cind vad din astia buni crestini care cred ca un sistem e intotdeauna de vina.. nu omul, saracu' ...

          Cind folosesti aparatura electrica NU o lasi nesupravegheata. PUNCT.
    • 0 (0 voturi)    
      Ma laaaasi !!? (Luni, 30 noiembrie 2009, 15:23)

      MB [anonim] i-a raspuns lui Io

      Daca ai venit sa faci sluj pt un partid sau altul aici, nu e locul .

      Oamenii trebuie sa isi inteleaga responsabilitatea si importanta meseriei... nu sa intoarca fundul, si sa stea acasa , ca asa le-a zis ministru' ...
      Pot foarte bine sa isi puna o banderola cu "Voluntar intr-un sistem de mizerie" si sa vina la servici (macar pt banii aia care mai intra in buzunar uneori):
      1. nu isi lasa colegii la greu
      2. cistiga respectul & admiratia pacientilor, si al publicului - lucruri care in prezent sunt inexistente ... si ca sa pui presiune pe guvernanti ai nevoie de sustinere, din toate partile, dar trebuie sa o construiesti si sa stii cum ...
  • 0 (8 voturi)    
    balcanism (Luni, 30 noiembrie 2009, 12:51)

    Tataie [anonim]

    Daca vatmanul de tramvai face un accident pt ca sefii l-au pus sa faca 4 ture una dupa alta e ok ? Unde este coloana vertebrala a profesionistilor romani din sistemul sanitar care sa refuze sa-si faca meseria in conditii in care pericliteaza viata pacientilor ? Pai daca asistenta aia s-a dus la servici si a vazut ca in ziua aia are de 5 ori mai multi pacienti decat putea gestiona, trebuia sa intre in greva foamei si sa cheme televiziunile ! Nu sa functioneze pe sistemul balcanic 'lasa ba, ca merge asa'.
    • +4 (6 voturi)    
      Unii nu gandesc asa (Luni, 30 noiembrie 2009, 13:36)

      enter [utilizator] i-a raspuns lui Tataie

      Ci chiar isi dau silinta sa le rezolve problemele tuturor. Cred ca asistenta se incadreaza in profil. Si probabil ca a venit in continuare la munca si in conditii de suprasolicitare, pentru ca alftel ar fi fost... somera?
      • -1 (1 vot)    
        exact (Luni, 30 noiembrie 2009, 14:55)

        Tataie [anonim] i-a raspuns lui enter

        Asistenta, ca sa nu ramana somera, si-a luat riscul sa arda un bebelus. Am inteles corect, da ?
    • +2 (2 voturi)    
      tu asa ai fi facut? (Luni, 30 noiembrie 2009, 13:37)

      BenHur [anonim] i-a raspuns lui Tataie

      ...dupa ce ar fi chemat televiziunile ar fi fost demisa ca a ridicat covorul si s-a vazut mizeria de sub el.
      • 0 (0 voturi)    
        da (Luni, 30 noiembrie 2009, 14:57)

        Tataie [anonim] i-a raspuns lui BenHur

        Da, as fi facut un scandal public. Nu as fi riscat sa ard un copil. Vad ca toti aparatorii asistentei aduceti ca argument major faptul ca si-ar fi putut pierde slujba. Pentru voi viata unui copil este neglijabila.
        • 0 (0 voturi)    
          Hmm.. (Luni, 30 noiembrie 2009, 19:17)

          Bulan [utilizator] i-a raspuns lui Tataie

          Esti prea copil sa intelegi lucruri de oameni mari mosule!
  • 0 (6 voturi)    
    doctor=spagar (Luni, 30 noiembrie 2009, 13:02)

    bucatar [anonim]

    bai spagarilor, bai incompetentilor, aveti grija ce faceti, intr-o oamenii isi vor face singuri dreptate. copilul ars in maternitate poate va dori sa ii cunoasca pe cei care i-au ars in maternitate.
  • -2 (6 voturi)    
    Normal ca nu e vinovata (Luni, 30 noiembrie 2009, 13:06)

    sile [anonim]

    In Romania se pot gati bebelusi la microunde fara sa fie nimeni de vina.

    Propun sa i de acorde asistentei o renta viagera consistenta, o vila la mare si una la munte, in compensatie pentru stresul psihic la care a fost supusa.
  • 0 (6 voturi)    
    Ce se poate comenta: (Luni, 30 noiembrie 2009, 13:14)

    Laur006 [anonim]

    1. Corb la corb nu-si scoate ochii
    2. Ar fi fost interesant ca acel copil sa fie al unei colege, asistenta/doctorita din acelasi spital, sau al unui politician. Numai ca in aceste cazuri spaga sau frica sunt mai presus de oboseala, surescitare, suprasolicitare si incubatoare defecte...
  • +3 (5 voturi)    
    meseria fiecaruia (Luni, 30 noiembrie 2009, 13:24)

    maryus315 [anonim]

    -ce este un electrician care a gresit o legatura intr-o doza? tot un electrician, asta e se mai greseste.
    - ce e un faiantor care pune gresit o placa de faianta? tot faiantor, o ia jos is o pune din nou.
    - ce e un gestionar caruia ii lispeste un produs? bun de plata dar tot gestionar e.

    - ce e o asistenta care a lucrat 32 de ani ? Prin maineile careia au trecut MII de copii ? Care ti-a pus copilul in brate can ai fost sa-l iei de la maternitate sau la san sa manance. Ce e o asistenta care face ture in nestire, ore suplimentare de nu mai stie pe ce lume traieste din cauza luipsei de personal medical ?
    Ce e o asistenta care cu buna stiinta baga 2 bebelusi intr-un incubator pentru ca nu are unde sa-i punA pe toti ? CARE DINTRE VOI VRETI SA ALEGETI COPII CARE INTRA LA TRATAMENT SI CARE RAMAN AFARA PENTRU CA NU SUNT SUFICIENTE APARATE ??

    Inainte sa aruncati cu pietre uitati-va la pacatul vostru. Noi ne jucam cu vorbe dar ele salveaza vieti. din c..at fac bici sa puste si sa va luatii copii, acasa
  • 0 (4 voturi)    
    Bineinteles (Luni, 30 noiembrie 2009, 13:27)

    Alex [anonim]

    Doar in Romania se poate gasi scuza la orice imbecilitate... normal ca nu e vina ei..in acelasi timp, ea rezolva si problema foametei pe glob. Suprasolicitarea e de vina..
  • -1 (3 voturi)    
    comunistii (Luni, 30 noiembrie 2009, 13:34)

    Yo [anonim]

    Sistemul e de vina...si yo as merge mai departe si as vina pe ceausescu. Daca el ii lasa dotati pe cei din sistemul medical acum nu se intimpla nimic.
    Asistenta merita sa fie platita x4..pt cit efort depune.
  • +4 (4 voturi)    
    Incubator (Luni, 30 noiembrie 2009, 14:07)

    Nicolae [anonim]

    FRATILOR,

    Lucrez in industria aeronautica unde o piesa metalica supusa unui tratament termic nu are voie sa depaseasca temperatura vizata mai mult de
    +/- 1,2grade C.Totul este dublu securixat si dotat cu timere care decupleaza automat si avertizeaza acustic si optic.
    Ce fel de echipamente se folosesc in medicina?
    Sint ele calificate si recalificate periodic?
    Aceasta este o neconformitate si nu se incheie cu sanctiuni asupra asistentei.
    Trebuiesc luate actiuni corective care pleaca de la redacina aparitiei neconformitatii.

    Bine,bagam la puscarie asistenta dar sintem siguri ca sistemul bolnav nu va permite repetarea nenorocirii?
  • 0 (0 voturi)    
    rostul Ordinului (Luni, 30 noiembrie 2009, 14:30)

    Ariel [anonim]

    Ce rost are in conditiile date Ordinul Asistentilor?
  • 0 (0 voturi)    
    dar Sanitasul ? (Luni, 30 noiembrie 2009, 16:29)

    carjan adrian [anonim]

    nu am auzit pozitia Sindicatitui Sanitas , nu stiu daca asistenta a fost asistata de un reprezentant al sindicatului in aceasta cercetare disciplinara , sindicat care negociaza nu numai drepturile salariale in contractul colectiv de munca , ma refer in special la norma de munca si conditiile de munca .
  • +1 (1 vot)    
    Multa ironie si rautate gratuita (Luni, 30 noiembrie 2009, 18:57)

    Mihaela [anonim]

    Ca sa judeci pe cineva ar trebui sa ai datele problemei, iar acestea sunt in posesia celor care o ancheteaza. Ei vor da un verdict corect.
    Nu as dori nimanui sa i se intample ceva asemanator, e foarte greu de suportat ideea ca ai facut un rau, chiar daca, fara sa vrei, cum s-a intamplat in acest caz.
    • 0 (0 voturi)    
      adica (Luni, 30 noiembrie 2009, 19:39)

      Tataie [anonim] i-a raspuns lui Mihaela

      Sa inteleg ca dintre copilul ars si asistenta, sa-mi fie mila de asistenta ? Pai stii ce, mi se face mila de tine daca asa gandesti...
  • 0 (0 voturi)    
    - (Luni, 30 noiembrie 2009, 23:36)

    Gabi [anonim]

    Imi amintesc de sotia pacientului cu penisul retezat de dr Naomu Ciomu care a cerut despagubiri pentru prejudiciu si apoi a divortat. Asa ca parerea noastra...
    Mi-e mila de copilas.
  • 0 (0 voturi)    
    Fara vinovat nu s-ar fi intamplat toate astea (Vineri, 4 decembrie 2009, 8:26)

    Simona [anonim]

    Chiar nu este nimeni vinovat in cazul asta??? Deci se spune ca asistenta n-a avut nici o vina, ca era suprasolicitata. Bine... Dar atunci ar trebui sa se mearga mai departe: daca asistenta a fost atat de suprasolicitata, cine se face vinovat de asta??? Conducerea spitalului? Ministerul Sanatatii care a impus sa stea oamenii acasa in concediu fara salar?
    Oameni buni, este strigator la cer sa se stearga cu buretele acest incident.
    Si ce daca ar fi vinovat chiar Ministerul Sanatatii? Ei nu pot fi trasi la raspundere ptr. consecintele deciziei luate? Adica oamenii mici pot fi trasi la raspundere, dar cei de la conducere nu???

    Sa va fie rusine si celor din instanta, ptr. lasitatea de care dati dovada!!!


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version