Politolog britanic despre Revolutia romana: Eroii mor, iar oportunistii ajung in prim-plan

de D.G. HotNews.ro
Duminică, 15 noiembrie 2009, 17:24 Actualitate | Esenţial

Denis Deletant, politolog, istoric si consultant BBC la Revolutia din 1989, a facut, duminica, la Bucuresti, o rememorare a evenimentelor din urma cu 20 de ani, apreciind ca ceea ce demonstreaza Revolutia romana e ca "eroii mor, luptatorii se intorc la casele lor si oportunistii ajung in prim-plan", informeaza Mediafax.

Deletant, care este istoric si specialist in istoria contemporana a Romaniei, s-a aflat la Bucuresti, in calitate de consultant BBC, la 31 decembrie 1989. El fusese anterior de mai multe ori in Romania, inclusiv in 1969, cand a obtinut o bursa si a studiat la Bucuresti. Din cauza relatarilor negative despre situatia din Romania, el a fost declarat persona non grata de catre fostul regim comunist, in 1988.

El s-a referit si la mineriadele din anii care au urmat Revolutiei.

"Incursiunile minerilor in Bucuresti in 1990 si 1991 purtau amprenta tacticilor folosite de comunisti in Romania in 1945 (…) pentru subminarea democratiei si preluarea puterii centrale", a apreciat el.

"Totusi, rasturnarea lui Ceausescu a dus la o revolutie politica. Modelul unui singur partid a fost abolit, au fost organizate alegeri multipartidice, economia centralizata a fost desfiintata iar cenzura, abolita", a spus el.

"Cu toate acestea, puterea legii continua sa ramana fragila si este mare nevoie de o reforma a sistemului judiciar. Lipseste vointa politica de a aduce politicieni proeminenti in fata justitiei sub acuzatii de coruptie. Ramane sub semnul intrebarii daca a avut loc o Revolutie si in mentalitate. Ceea ce demonstreaza Revolutia romana este faptul ca eroii mor, luptatorii se intorc la casele lor si oportunistii ajung in prim-plan", a conchis Deletant.


Citeşte mai multe despre   

 
1611 vizualizări
  • +1 (17 voturi)    
    pina in 22 decembrie 1989 (Duminică, 15 noiembrie 2009, 17:31)

    Doboritorul de Bizoni [utilizator]

    au murit 300 de romani. dupa 22 decembrie 1989 au murit inca 1600 (ucisi sa poata prelua puterea amicul lui Paturiciu, sponsorul lui Crin Antonescu, Ion Ilici Iliescu). restul unde sunt? cu bun simtz se aduna mai mult decit 1142 de romani. mai informeaza-te, crinela!
    • +1 (1 vot)    
      lovitura de stat gorbaciovista din 1989 (Duminică, 15 noiembrie 2009, 18:33)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui Doboritorul de Bizoni

      instrumentul loviturilor de stat ,antrenat atent de Andropov ,a fost junele'gorby'
      programul pleca de la ur matoarele premise -
      1. kgbistii erau mai destepti decat activistii,dar la discretia activistilor
      2.kgbistii munceau o viata pe nimic,activistii aveau toate avantajele
      3.aceasta situatie,numita comunism, trebuie sa inceteze
      a urmat ce cunoastem si acum avem tabloul intors;
      1.securistii au puterea economica
      2.activistii formeaza actuala clasa politica la discretia securistilor
      3.aceasta situatie se numeste democratie ,cu forma particulara in Romania, numita cleptocratie
  • -9 (11 voturi)    
    Misspellinh (Duminică, 15 noiembrie 2009, 17:41)

    Valentinz [hotnews.ro]

    Cred ca il cheama Diletant, nu Deletant!
    • +5 (5 voturi)    
      mai citeste (Duminică, 15 noiembrie 2009, 18:26)

      marius [anonim] i-a raspuns lui Valentinz

      fa o cautare pe google, nu e greu. Dar de, goagle nu e pt oricine.
      • -1 (1 vot)    
        Denis Deletant are dreptate... (Duminică, 15 noiembrie 2009, 20:28)

        Alien [anonim] i-a raspuns lui marius

        ...cand spune ca o 'revolutie de mentalitate nu a avut loc in Romania' si probabil nici nu va avea loc vreodata cu asemenea atitudine/sentimente/resentimente intre romani!!!! Romani, uniti-va nu urati-va!
        Cat despre un alt 'sfant' in calendarul ortodox, "sfantul Google" nu cred ca aveti nevoie, puneti mana pe carte! Cei care 'pun' informatii pe Google sunt probabil educati cu dictionarul de explicatii si nici macar o editie avansata. Cercetati cu resurse proprii.
        Marius, Google este pentru 'oricine ca tine'!
    • +12 (12 voturi)    
      @Valentinz (Duminică, 15 noiembrie 2009, 18:52)

      Manole Buican [anonim] i-a raspuns lui Valentinz

      Nu, Deletant nu este dilentant, in schimb tu esti un ignorant.
    • +1 (1 vot)    
      De fapt il cheama ... (Duminică, 15 noiembrie 2009, 20:25)

      Freelancer [anonim] i-a raspuns lui Valentinz

      ... MI6, pentru cine nu stie, ca-l stie toata lumea ca pe un cal breaz ...
  • +1 (5 voturi)    
    de ce oare ...? (Duminică, 15 noiembrie 2009, 17:41)

    bm [anonim]

    o fi pentru ca eroii sunt doar niste prosti ?
    • -1 (5 voturi)    
      In Anglia e altfel ?? (Duminică, 15 noiembrie 2009, 18:15)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui bm

      Crede cineva ca in Anglia sau oriunde, e altfel ? Auziti cum suna :
      .... pe cand la noi in Anglia oportunistii mor si eroii ajung in prim plan !
      • 0 (0 voturi)    
        Despre Gigi. (Duminică, 15 noiembrie 2009, 19:03)

        Horosanu Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui gigi

        Aveti dreptate. Se spune la noi, "dupa razboi multi viteji se arata." Sigur ori cine are dreptul sa spuna ce vrea, depre noi si revolutia noastra (dar sa aiba bunul simt sa nu ne insulte.) Se spune undeva in Contele de Monte Cristo, " unele pierderi in revolutie nu le va plati nimeni niciodata". Sigur un acest eveniment "extraordinar" nu se poate intampla, oricand si ori unde , si atunci toti "specialistii", din lume, (inclusiv de la noi isi dau cu parerea). Dambla.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu ! (Duminică, 15 noiembrie 2009, 18:51)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui bm

      Sunt oameni simpli , cu coloana vertebrala nicidecum oportunisti .
  • 0 (0 voturi)    
    ??? (Duminică, 15 noiembrie 2009, 18:10)

    sile [anonim]

    E vreo revolutie despre care nu se poate spune ca "eroii mor, iar oportunistii ajung in prim-plan" ?
  • +2 (6 voturi)    
    revolutia de mentalitate nu a avut loc (Duminică, 15 noiembrie 2009, 18:29)

    curca [anonim]

    daca azi traia ceausescu si candida la pres, iesea din primul tur. de accea l-au omorit, sa nu se faca de rusine ca poporul roman l-ar fi reales pe nea nicu, iar occidentul/rusia nu ar fi suportat asta
    • 0 (0 voturi)    
      cam asa (Duminică, 15 noiembrie 2009, 19:36)

      Johnny [anonim] i-a raspuns lui curca

      l-au omorat fiindca i-au luat locul.

      comunistii din prima linie inlocuiti cu cei din linia a doua.

      de ar fi trait ar fi ciripit o gramada de lucruri si alde iliescu nu ar fi pupat 2 mandate si toata gasca nenorocita. oprisan, hrebenciuc, nastase si alte rapciugi nenorocite nu existau in viata publica de ar fi trait ceausescu. pentru a exista ei trebuia sa moara el.

      nu cred ca ar fi mai dorit el sa fie presedinte si oricum n-ar fi mai putut.

      inlaturarea lui ceausescu a fost un mare pas inainte pentru tara romaneasca. moartea doar a lui insa, a fost un mare dezavantaj pentru societatea noastra; cata vreme nenorocitii din aparatul comunism traiesc si ne calaresc bine mersi de 20 de ani si pentru inca pe atat cred eu.
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Duminică, 15 noiembrie 2009, 20:04)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui curca

      ma ingrozesc cand ii aud pe unii (tot mai multi si tot mai tineri) deplangand "iepoca da aur"! ii multumesc electoratului roman majoritar pentru rahatul in care ma aflu si pentru tot mai serioasa intentie de a emigra!
    • 0 (0 voturi)    
      stai calm (Duminică, 15 noiembrie 2009, 22:35)

      Ozzi [utilizator] i-a raspuns lui curca

      Pe Ceausescu l-au omorat ca sa nu fie ei nevoiti sa raspunda la prea multe intrebari "sensibile".

      Cred ca supraestimezi dorinta romanilor pentru comunistm cand spui ca ar fi iesit din primul tur.

      Daca nu murea, Ceausescu astazi, cel mai probabil, isi petrecea batranetile prin vreo puscarie (caci asta o merita pe deplin).

      Sau facea parte din vechea garda comunista alaturi de Iliescu&co.
  • +1 (3 voturi)    
    lovitura de stat din 89 (Duminică, 15 noiembrie 2009, 22:16)

    Nicola [anonim]

    O intrebare pt. cei cu ochi albastrii si haina de piele:
    -cine i-a omorat pe cei 1600 nu cumva chiar voi?.
    Unde sint acesti tovarasi ai lui iliescu?
    Iar acum sunt bine mersii, afaceristi, specialist in dezinformare, manipulare si chiar in conducerea unor parttide.
    Numai daca iese Basescu presedinte vom putea afla adevarul, singurul care acest curaj, le este frica de aceia sunt asa de inversunati pe el.
    Vom vedea ce alege acest popor securalizat de regimurile postcomuniste.


Abonare la comentarii cu RSS


Asigurari si Pensii
Gadget




Vremea la


/
Mâine:
|
 Parteneri
Deutsche Welle
RFI
MedLife
WBS
 






Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version