"Scenariul minimal" prezentat de Mircea Raicu arata ca sumele necesare pentru investitii, in infrastructura Capitalei, pana in 2013 sunt de 2 miliarde de euro, iar scenariul optimist arata o suma necesara de 3,6 miliarde de euro. Acesta a mai prezentat, la conferinta "Bucuresti 2020 - Ce proiect avem pentru un sfert din populatia tarii?" organizata de Ziarul Financiar termenele stabilite pentru finalizarea retelei de metrou, parcarilor subterane, modernizarea cailor de acces in Bucuresti.

Astfel, in 2011 ar trebui, teoretic, sa se finalizeze modernizarea si dezvoltarea cailor de acces in Bucuresti:

  • Reabilitarea Soselei Pantelimon (termen: septembrie 2010);
  • Autostrada A1 - Splaiul Independentei: sosea intre Splaiul Independentei si autostrada A1, cu pasaje supraterane peste raul Dimbovita si Soseaua Virtutii; intersectie cu Autostrada A1 dupa Carrefour Militari (termen: iunie 2011);
  • Bd. Timisoara - Soseaua de centura: prelungirea Bulevardului Timisoara pana la Soseaua de centura, cu pasaj suprateran la intersectia cu aceasta (termen: iunie 2011);
  • Prelungirea Ghencea-Domnesti: largirea Prelungirii Ghencea pana la Soseaua de centura, cu pasaj suprateran la intersectia cu aceasta (termen: noiembrie 2011);
  • Autostrada A2-Splaiul Unirii: conexiune directa Splaiul Unirii cu autostrada A2, prin pasaj suprateran peste raul Dambovita si Soseaua de centura (termen: noiembrie 2011).

(Mai multe informatii, in documentul atasat - prezentare Mircea Raicu)

Gheorghe Udriste, director general Metrorex a prezentat situatia actuala si proiectele legate de liniile de metrou. Potrivit acestuia, tot in 2011 ar trebui pus in functiune racordul 2: 1 Mai-Laminorului, finantat de la bugetul de stat si printr-un credit BEI.

(Mai multe informatii, in documentul atasat - prezentare Gheorghe Udriste)