Podul de cale ferata din localitatea sibiana Carta, care face legatura intre Sibiu si Brasov, distrus in urma inundatiilor din iunie 2009, va fi refacut pana la mijlocul anului viitor, a declarat, marti, ministrul interimar al Transporturilor, Radu Berceanu, transmite NewsIn. "Din pacate, trebuie sa o spun, avem probleme cu finantarile, acesta fiind principalul motiv pentru care nu s-au inceput lucrarile. Sper ca undeva in luna ianuarie sa demareze lucrarile, iar in mai-iunie traficul feroviar sa fie reluat”, a spus Berceanu.

Ministrul a mai spus ca lucrarile la centura ocolitoare a Sibiului, pe care a vizitat-o, marti, impreuna cu premierul Emil Boc, se desfasoara conform graficului si spera ca instanta sa solutioneze contestatia depusa pentru tronsonul II al centurii. „Chiar astazi (n.r.- marti, 27 octombrie) este termenul si sper ca justitia sa se pronunte cat mai rapid, pentru a nu mai pierde timpul. In functie de asta, speram ca la sfarsitul anului viitor Sibiul sa aiba centura”, a completat Berceanu.

CONTRAEXEMPLU: In Irlanda, un astfel de pod se reface in mai putin de 3 luni

Pe 21 august, in aceasta vara, podul de cale ferata din nordul Dublinului (Broadmeadow Estuary), pe linia aglomerata care face legatura dintre Dublin si Belfast (Irlanda de Nord), s-a prabusit in apa, la doar cateva minute dupa ce o cursa regulata, plina cu peste 200 de calatori, trecuse pe deasupra. Nu s-a inregistrat nici o victima, iar lucrarile de reconstructie au reinceput in citeva zile, in paralel cu investigatiile menite a elucida cauza prabusirii.

Podul este in prezent aproape gata si va fi redat in functiune pe data de 16 noiembrie, daca testele de siguranta vor avea rezultate pozitive. Practic, lucrarea va fi gata la mai putin de 3 luni de la data inceperii.

Costurile totale sunt de aproximativ 4 milioane de euro. In acest timp, Calea Ferata Irandeza a asigurat un serviciu de autocare intre statiile cele mai apropiate ale liniei feroviare afectata de santierul reconstructiei podului.