Primaria Capitalei vrea sa interzica graffiti-urile

de Robert Mihailescu HotNews.ro
Luni, 26 octombrie 2009, 13:05 Actualitate | Esenţial

Graffiti-urile ar putea fi interzise
Foto: Agerpres
 documente
Primaria Capitalei intentioneaza sa interzica graffiti-urile. Picturile pe ziduri si tot felul de inscriptii care impodobesc in prezent cladirile din Bucuresti vor putea fi efectuate, daca hotararea este aprobata, doar cu acordul proprietarului, "indiferent de forma de proprietate", potrivit unui proiect propus spre dezbatere publica pe site-ul municipalitatii.

Exceptie vor face spatiile special amenajate in acest scop in parcuri si in gradini publice.

Cei care vor incalca aceasta interdictie risca sa fie amendati potrivit prevederilor Legii 61/1991 privind sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala, a ordinii si linistii publice.

La 30 de zile de la adoptarea hotararii, administratorii parcurilor si gradinilor publice vor identifica si amenaja "zonele in care sa se poata manifesta persoanele cu aptitudini in acest domeniu".

In expunerea de motive, autorii propunerii afirma ca "graffiti-ul a devenit un fenomen in Bucuresti", este facut fara consimtamantul proprietarului si intruneste astfel conditiile de vandalism.

"Sunt afectate constructii de valoare istorica, garduri, pasaje, statii de metrou, cabine telefonice" generand astfel "disconfort pentru populatie", sustin initiatorii proiectului.


Citeste mai multe despre   



  
1535 vizualizari
  • +7 (7 voturi)    
    Whaat?! (Luni, 26 octombrie 2009, 13:08)

    fanica grafferu [anonim]

    Adica ce, pana acum nu erau interzise? Gen, vandalism? Ce pana mea de hotarare e asta?

    Nu defineste ce inseamna graffiti - e o idiotenie de hotarare. O sa dau un graff pe tema asta
    • +1 (7 voturi)    
      Decaderea artei (Luni, 26 octombrie 2009, 13:54)

      Era si cazul [anonim] i-a raspuns lui fanica grafferu

      Mai mare rusinea cu asa desene peste tot in centrul orasului. Aia de la facultatea de arte plastice nu vad ?Grigorescu, Tonitza...cat sunt de departe! La metrou pe peretii vagoanelor la fel! Mie imi vine sa vomit cand vad un asemena tren. Mi se face brusc rau de la stomac...Trebuie sa astept alt tren la metrou in speranta ca vagoanele nu vor fi mazgalite ... Cand intru in vagon desenat cu grafitti am impresia ca intru in ceva care ma da peste cap , cu o atmosfera greoaie si gretoasa ...
      • -3 (5 voturi)    
        Decaderea ta (Luni, 26 octombrie 2009, 14:12)

        Fane Baros [utilizator] i-a raspuns lui Era si cazul

        Daca tu crezi ca aceasta forma complexa de arta urbana este o decadere a artei inseamna ca esti limitat. Asa cum exista zeci, sute de stiluri si substiluri in muzica exista si stiluri in arta. Fiecare om se regaseste intr-unul sau mai mult si asta ne face sa fim unici. Cum ar fi fost sa ascultam toti stefan banica junior? 22 de milioane de romani?
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Luni, 26 octombrie 2009, 15:15)

          festinalente [utilizator] i-a raspuns lui Fane Baros

          corect. Cred ca a exagerat in mod intentionat si a sublinit bine faptul ca aceasta arta (caci sunt unele extrem de reusite) trebuie sa se regaseasca in zone amenajate special pentru asta. in conditiile actuale pot fi considerate acte de vandalism (la metrou, ziduri in spatii publice, semne de circulatie etc).
        • +1 (1 vot)    
          Gusturile nu se discuta... (Luni, 26 octombrie 2009, 15:19)

          Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui Fane Baros

          dar se pot educa.
        • +1 (3 voturi)    
          V-as admira in expozitii (Luni, 26 octombrie 2009, 17:40)

          Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui Fane Baros

          "Arta" pe peretii caselor, pe vagoane de tren si de metrou, pe casa scarii, in lift, pe garduri etc. este echivalenta cu ascultatul manelelor cu un casetofon pe umar, cu volum la maxim. Nu inteleg de ce trebuie sa vad sau sa ascult "arta" altuia, daca mie nu-mi place...

          N-am auzit pana acum de expozitii de graffiti, dar ar fi o solutie pentru cei care au intr-adevar talent...

          Si asa, cele mai multe dovezi "artistice" se rezuma la niste biete semne grafice fara sens, intelese doar de autor. E doar un alt fel de a "marca" terenul, asemeni cainilor...
          • +1 (1 vot)    
            Mai bine sa va uitati cu atentie... (Luni, 26 octombrie 2009, 19:25)

            Semne grafice cu sens precis [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

            Aceasta asa numita "arta" exprima injuraturi in clar si mesaje dubioase... La adresa cui? Ce credeti?
      • 0 (0 voturi)    
        Dooamne (Sâmbătă, 20 martie 2010, 16:38)

        U.C.B [anonim] i-a raspuns lui Era si cazul

        eu recunosc dau graffiti de kte ori am ocazia si multa lume considera asta un vandalism dar defapt noi punem culoare in vietile voastre... si dak ti se face rau cand vezi un graffiti nu mai iesi din casa pentru k graffitiul e peste tot chiar dak nul vezi
  • -4 (6 voturi)    
    bla bla bla (Luni, 26 octombrie 2009, 13:12)

    Fane Baros [utilizator]

    Si ce cred ei ca vor rezolva cu asta? Parca acum nu e tot a fel...Graffiti-ul face parte din societatea contemporana si si-a castigat locul, parerea mea (si aici ma refer la graffiti-ul care transimte un mesaj sau care e placut la ochi nu la mazgaliturile unor copii de clasa a 8-a facute cu un marker permanent)
    • +2 (4 voturi)    
      ... (Luni, 26 octombrie 2009, 15:23)

      festinalente [utilizator] i-a raspuns lui Fane Baros

      chiar parerea ta. Nesimtirea si vandalismul fac parte ditr-o parte a societatii contemporane din care se pare ca faci parte si tu. Imi place grafitti-ul dar nu pe vagoanele metroului, nu pe zidurile caselor, nu pe strada. Momentan Grafitti-ul prezent peste tot se asociaza perfect cu gunoaiele prezente peste tot pe strazi.
      • -2 (4 voturi)    
        puncte puncte (Luni, 26 octombrie 2009, 16:01)

        Fane Baros [utilizator] i-a raspuns lui festinalente

        Atata timp cat va exista graffiti vor exista ca oriunde doua extreme. Partea de graffiti legala in locuri amenajate, in scopuri comerciale sau la diferite concursuri si partea de graffiti ilegala ce poate fi definita de unii drept vandalism. De aceste lucruri nu puteti scapa, puteti sa dati amenzi dar nu puteti oprii fenomenul. In general oamenii limitati sau trecuti de 35 de ani cred ca acesti "artisti" sunt nu stiu ce golani care strica societatea. Acesti "artisti", incearca si ei sa faca ceva, sa se exprime intr-un fel si in loc sa aveti voi grija de ei ar trebuii sa incercati sa amendati ascultarea manelelor pe telefon in autobuze, cocalarismul in public, incultura si alte alea. Ce mai conteaza ca metrorex plateste cateva milioane (poate zeci) sa curete vagoanele alea antice din '70 cand politicienii va mananca banii. Asta este problema voastra cea mai mare...graffiti-ul. Sunteti penibili, dar asta e parerea mea iar parerea mea nu conteaza asa ca o sa tin pt mine viziunea asupra adevaratelor probleme ale societatii romanesti/bucurestene.
        • +1 (1 vot)    
          Atitudine depasita... (Luni, 26 octombrie 2009, 17:53)

          Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui Fane Baros

          Cel mai mare soc l-am avut in Dresda (oras din fosta Germanie comunista) cand am vazut un cartier intreg cu zidurile acoperite de graffiti. Asa ceva nu vezi in orasele din vestul Germaniei... Au avut si acolo puseuri de personalitate in urma cu peste 30 de ani, dar le-a trecut, fie prin educarea simtului civic, fie prin pedepse descurajante (inclin sa cred ca a fost o combinatie a celor doua metode).

          Iar a propos de cultura, dupa vizionarea catorva galerii cu arta abstracta, m-am convins: parafrazand Poetul, "De la graffiti pana la arta/ E-o cale-atat de lunga/ Ca mii de ani i-au trebuit/ <<Artistului>> s-ajunga..."
  • +8 (8 voturi)    
    Interzis? (Luni, 26 octombrie 2009, 13:13)

    Anonymous [anonim]

    Si ce, pana acum erau permise ?
  • +3 (9 voturi)    
    Interzicere (Luni, 26 octombrie 2009, 13:17)

    TT [anonim]

    Sa inteleg ca pina acum erau permise? de aia unele din vagoanele de metrou arata in exterior ca niste veceuri de la periferie? Eu i-as pedepsi pe cretini cu zile de munca si anume spalarea manuala a tuturor vagoanelor pina stralucesc ca noi. Dar cum sintem in continuua depravare, sint mereu alte lucruri mult mai grave ..
  • -4 (8 voturi)    
    Hahahahaha (Luni, 26 octombrie 2009, 13:27)

    RTT [anonim]

    Pot sa amendeze, dar nu sa interzica :) Pe cand interzicerea esarfelor colorate, a pantalonilor largi? Nu vreti sa ne faceti uniforma, domnilor de la Primarie? O sa va facem noi niste grafitti-uri pe Primarie cand veti da hotararea asta.
    • +1 (3 voturi)    
      ... (Luni, 26 octombrie 2009, 15:29)

      festinalente [utilizator] i-a raspuns lui RTT

      Suferi de vreo tulburare? Deseneaza pe tine grafitti si sunt sigur ca nu iti va interzice nimeni. In fine... nu ai fi primul care si-o fura daca te-as prinde facand "arta" prin metrou.
  • -2 (2 voturi)    
    logic (Luni, 26 octombrie 2009, 13:33)

    geordan [anonim]

    sa nu cumva sa se mazgaleasca stalpii de sustinere la supendata.
  • +1 (3 voturi)    
    Erau permise? (Luni, 26 octombrie 2009, 13:33)

    smc [utilizator]

    Adica pana acum nu erau interzise?
  • -1 (7 voturi)    
    Masura complementara. (Luni, 26 octombrie 2009, 13:36)

    Adrian [anonim]

    Ar trebui sa fie amendati si proprietarii care nu refac imediat fatada cladirii mazgalite (..pardon.. grafitti) (mai ales pe bulevardele centrale).
    • +1 (3 voturi)    
      ... (Luni, 26 octombrie 2009, 15:30)

      festinalente [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      sa ii puna pe "artisti" sa faca asta =))
  • -2 (6 voturi)    
    ... (Luni, 26 octombrie 2009, 13:45)

    Gigi Maybachistu' Contravenient [anonim]

    Imediat ce hotărârea va intra în vigoare, Primăria Capitalei va fi pictată de sus până jos :)
  • +5 (5 voturi)    
    Dumnezeule, deci pana acum erau permise??? (Luni, 26 octombrie 2009, 13:53)

    andreea [anonim]

    Da, ce ma mai mir???
  • +2 (4 voturi)    
    De ce cu acordul proprietarilor? (Luni, 26 octombrie 2009, 14:11)

    Axul [anonim]

    De unde ideea asta ca trebuie sa suport o mostra de "arta urbana roz" doar pentru ca un proprietar de cladire are gargauni in cap?
    Pana la urma, exteriorul cladirilor este spatiu public.
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Luni, 26 octombrie 2009, 15:31)

      festinalente [utilizator] i-a raspuns lui Axul

      depinde de planul urban. In mod normal nu poti sa iti pictezi peretii cum vrei.
  • +3 (5 voturi)    
    Melbourne (Luni, 26 octombrie 2009, 14:22)

    smashead [anonim]

    In Australia primesti 500AUD amenda daca te prind cu asa ceva asupra ta. Numai la noi langa magazinul care vinde spray-uri de pe Stirbei Voda toti peretii sunt pictati de toti pustii infierbantati. Daca le-ar da 10 mil amenda ce bine ar mai fii.
  • +3 (3 voturi)    
    Hotararea zice cam asa: (Luni, 26 octombrie 2009, 14:27)

    StefanAlin [utilizator]

    Hotărârea interzice graffiti pe clădiri fără acordul proprietarilor, indiferent de forma de proprietate, cu excepţia spaţiilor special amenajate de autorităţi în grădini şi parcuri.
    excepţie:consiliile locale de sector pot amenaja şi în alte locuri spaţii pentru iubitorii de graffiti.
    In termen de 30 de zile de la adoptarea hotărârii, administratorii de parcuri şi grădini publice "vor identifica, dota corespunzător şi întreţine zonele în care se pot manifesta public persoanele care au aptitudini în acest domeniu".

    Deci nu se interzice, se reglementeaza.
  • +1 (5 voturi)    
    Să dea D-zeu! (Luni, 26 octombrie 2009, 14:52)

    tov grigorescu [anonim]

    Da' puţin probabil c-o să reuşească cineva să oprească definitiv această tâmpenie.
    Măcar să amendeze bine câţiva 'artişti'...
  • +2 (2 voturi)    
    coji de seminte (Luni, 26 octombrie 2009, 15:07)

    Cristi [anonim]

    Dar scuiptul cojilor de seminte pe jos cand il interzic ?
  • -2 (4 voturi)    
    cultura din spatele grafitti (Luni, 26 octombrie 2009, 15:43)

    artist plastic [anonim]

    In sfarsit, o hotarare normala. Se vede treaba ca se apropie alegerile prezindetiale, Mr. Oprescu!
    Sunt artist plastic in timpul liber (pe langa jobul la care merg 5 zile pe saptamana). Chiar daca nu sunt un consacrat, nu ma mai consider de ceva vreme un amator. Ce vreau sa spun este ca mi se pare incredibila pretentia celor care fac grafitti ca asa ceva reprezinta o forma de arta cu care sa se laude. Desigur ca activitatea lor area de-a face cu arta, dar in aceeasi masura in care, de pilda, ADrian Copilul Minune are de-a face cu muzica. ADica este ceva care in aparenta si pana la un anumit punct poate aduce cu..., dar in fapt este o pervertire si o rasturnare a sensului artei respective.

    Nu am stat niciodata de vorba cu un autor de grafitii, fiindca nu s-a putut lega o conversatie cu cei cu care am incercat. Am fost tratat intotdeauna cu aroganta si ironie, drept un mosulica perimat, cand in realitate nu sunt decat cu doar 6-7 ani mai in varsta si ma pricep si eu la dat cu pensula... :)

    Oare care este cultura lor plastica a celor mai cultivati dintre grafitisti, daca exista vreunul astfel? Nu vorbesc numai de istoria picturii (in ruptul capului nu pot crede ca cel mai "cult" grafittist poate stii mai mult decat 2-3 titluri de panze de-ale lui Monet sa spunem, ca e mai cunosacut de "masa"), ci in primul rand de artisti plastici contemporani din Europa si State.
    • 0 (4 voturi)    
      Jean-Michel Basquiat şi Keith Haring. (Luni, 26 octombrie 2009, 16:48)

      StefanAlin [utilizator] i-a raspuns lui artist plastic

      Jean-Michel Basquiat
      Este primul pictor american ale cărui opere au apărut sub forma unor graffiti pe străzile, metrourile şi pe garniturile de vagoane din transportul în comun ale New York-ului. Basquiat a fost cel mai de succes dintre aşa-numiţii „artişti ai străzii”, lucrările lui ajungând, în prima parte a anilor ’80, în galeriile oraşului New York.

      Keith Haring
      A urmat cursurile Şcolii de Arte Vizuale din Pittsburgh si a celei din New York, ajungand sa expuna in celebra Galerie Tony Shafrazi din New York.

      Dati-mi voie sa va recomand sa cercetati putin si istoria acestui fenomen, ridicat intre timp la rang de arta. S-ar putea sa fiti surprins...
      • 0 (4 voturi)    
        +1 (Luni, 26 octombrie 2009, 17:19)

        Fane Baros [utilizator] i-a raspuns lui StefanAlin

        Felicitari pt comentariu!
  • +2 (2 voturi)    
    OAAAA (Luni, 26 octombrie 2009, 15:57)

    Marius [anonim]

    sa fie permis numai sub autostrada suspendata !
  • 0 (4 voturi)    
    Cuuul! (Luni, 26 octombrie 2009, 16:23)

    artistu suburban [anonim]

    Există băieţi de băieţi care iau apărarea 'artei urba(na)ne'...
    Pun minusuri la comentarii etc...
    Perfect!
    Le doresc exerciţii de artă (sub)urbană pe pereţii vilişoarelor (cu turnuleţe!) mămicilor lor & pe suv-urile albe (desigur!) ale tăticilor lor!
    Multe culori tari & multă inspiraţie!
    Cuuul.
  • +2 (2 voturi)    
    F. BINEEEEE (Luni, 26 octombrie 2009, 17:30)

    Grafitescu Murdarescu [anonim]

    in plus sa fie lasati proprietarii imobilelor mazgalite sa ii traga in tzeapa...
  • +1 (1 vot)    
    Redux (Luni, 26 octombrie 2009, 19:07)

    Deci [anonim]

    Ce redusi, pai ideea graffiti-ului tocmai asta inseamna, sa n-ai aprobare. Graffiti e o forma de protest nu au cum s-o ingradeasca. Cat timp vor fi graffiti pe strazi suntem inca o societate vie, care mai are reactii si care poate sa schimbe ceva!
  • 0 (0 voturi)    
    Pedepse aspre (Luni, 26 octombrie 2009, 21:07)

    Giorgio [anonim]

    Trebuie ca pedepsele sa fie foarte aspre pentru descurajarea acestei manifestari anti-arta. N-am reusit pana acum sa vad vreo mazgaleala din asta numita pompos"grafitti" care sa-mi placa, nici macar una.
    • 0 (0 voturi)    
      graffiti (Marţi, 27 octombrie 2009, 10:26)

      Apostolul [anonim] i-a raspuns lui Giorgio

      Ca și dvs.am rămas stupefiat.
      Citem un interviu ceva timp in urmă,a unui roman
      ce trăiește acum in Spania.La intrebarea ziaristului ce dorește pentru copii lui acesta a spus:să invețe intr-o școală unde acestia să aibe uniformă și
      să locuiască intr-un cartier a căror case să fie
      fără graffiti.Clar!
      Nu știu de ce această lege nu a existat?Așteptăm
      ca să ne ingroape gunoaiele ?
  • 0 (0 voturi)    
    graffitiul arta nu vandalism (Joi, 31 decembrie 2009, 0:35)

    sebi [anonim]

    legea asta este o prostie graffititul este o arta pe care putini o inteleg este un mod de exprimare la fel ca muzica sau dansul este strans legata de muzica hip hop noi ne adresam in special oamenilor care stau toata ziua in fotoliu iar bani le vin ca pe banda si in acelasi timp castigam respectul fata de alti pasionati de aceasta arta vrem sa ne spunem opinia ca daca mergem la primar no sa ne ajute cu nimic cat despre zidurile anti vandalism mi se pare o prostie facute de niste oameni care doar vor sa scape de noi fara sa vada defapt de ce facem chestia asta
    • 0 (0 voturi)    
      Respect (Vineri, 22 octombrie 2010, 20:08)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui sebi

      Ai cea mai mare dreptate, respect omule. Daca sunt ilegale, de ce naiba le mai vand? Sunt tampiti la cap. Lunea asta imi da un prieten un can de spray, si merg sa dau pt. prima data. AM 11 ani. Si ce? Graffiti-ul e o arta moderna. Exact ca cantecul si dansul. Unii sunt priceputi la cantat, unii la dansat, unii la computere si unii la arta urbana. Astia sutem. Romania e o tara de rahat, si de aia protestem cu graffiti-uri.


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version