22 septembrie - ziua renuntarii la masina personala

de Sorana Mihailescu     HotNews.ro
Marţi, 22 septembrie 2009, 6:57 Actualitate | Esenţial

22 septembrie este marcata, la nivel mondial, ca ziua in care se renunta la autoturismul personal si utilizarea unui mijloc de transport nepoluant. Este ziua in care cetatenii incearca sa foloseasca bicicleta, mersul pe jos sau mijlocul de transport in comun.

In Capitala, se pot inchiria gratuit biciclete, de la centrele amenajate in Parcul Kiseleff sau de la punctul 'Cicloteque' de la Facultea de Drept. Cei interesati pot sa faca o plimbare cu bicicleta intre orele 18:00 - 20:00 pe traseul Arcul de Triumf - Soseaua Kiseleff - Piata Victoriei - Calea Victoriei - Piata Natiunilor Unite - Parcul Izvor, informeaza AgerPres


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

2707 vizualizari

  • +2 (16 voturi)    
    nu exista (Marţi, 22 septembrie 2009, 7:26)

    hazard [anonim]

    Ce maaa??? :))) Cocalarii manelisti si jmekerii de banutzu' gata sa lase gipu' sau limuzina????? Tz tz tz.... ce greseala sa gandesti ca Romania s-ar putea alinia la nivel mondial....
    • -3 (29 voturi)    
      Eu nu (Marţi, 22 septembrie 2009, 7:55)

      Sargon [utilizator] i-a raspuns lui hazard

      Eu nu sint manelist si nici "jmeker", dar nu am de gind sa renunt la masina personala vreo secunda.

      Campaniile astea colectiviste "Hai sa..." renuntam o zi la masina personala, la utilizarea calculatorului, la mincare, la sex, etc. mi se par niste aberatii precum constringerile religioase gen post, iar cei care nu participa la acest ritual sint malefici prosti , manelisti , jmekeri, etc. la fel cum religia ii considera pagini, sectari, etc., pe cei care nu le impartasesc credinta .

      Ecologia asta tinde sa devina o religie...

      Stiu ca mesajul meu va supara pe multi, dar colectivismul este absurd indiferent de ideologia care este imbratisata de membri acelui grup.
      • -2 (18 voturi)    
        mda (Marţi, 22 septembrie 2009, 8:11)

        Raz [anonim] i-a raspuns lui Sargon

        i'm with you on that one 1000%

        una e sa consumi responsabil si alta e ce se intampla acum cu actiunile astea gen "saving face". ca sa nu mai vorbim de faptul c ecologia a devenit un marketing ploy de success
        • 0 (16 voturi)    
          @sargon, @Raz (Marţi, 22 septembrie 2009, 8:57)

          razvan [anonim] i-a raspuns lui Raz

          Nu stiu ce sunteti, manelisti sau nu... doar cateva observatii:

          1000% = 1000/100 = 10%. asa ca, desi folosesti un limbaj "elevat" cu multe englizme, ma indoiesc de ... "pragatirea" ta.

          nu cred ca aveti dreptate. nu este nicio religie daca, o zi pe an, incerci sa renunti la propriul tau comfort si la prostul tau obicei, de a te deplasa exclusiv cu masina(pina la alimentara de la colt, sau sa duci gunoiul - am vazut ca mai nou sa practica)

          Cred ca am devenit/devenim o natie de lenesi, si comoditatea ni s-a uract prea mult la cap.

          Plus ca, daca eu merg cu bicileta, multi dintre soferi par sa nu ma observe. Parca nu as avea acelasi drept la carosabi...

          Ce-i dept, stirea a fost promovata prea tarziu.
          • +4 (4 voturi)    
            @Razvan (Marţi, 22 septembrie 2009, 9:17)

            Dan [anonim] i-a raspuns lui razvan

            1000%=1000/100=10, adica de 10 ORI o suta, nu 10%. In ce clasa se invata procentele ? Parca prin clasa a V-a.
          • 0 (10 voturi)    
            drepturile biciclistilor (Marţi, 22 septembrie 2009, 9:30)

            Chris [anonim] i-a raspuns lui razvan

            Ca biciclist chiar NU AI aceleasi drepturi ca un conducator auto, chiar daca esti participant la trafic.

            Daca nu ai carnet auto este de inteles, dar ca idee citirea codului rutier ajuta, un mic citat:

            Art. 135. - Conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere si în urmatoarele situatii:
            g) când efectueaza un viraj spre stânga sau spre dreapta si se intersecteaza cu un biciclist care circula pe o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare;

            daca biciclistul nu este pe o pista, TREBUIE sa cedeze prioritate autoturismelor, chiar daca el merge inainte si autoturismul vireaza stanga sau dreapta

            Atitudinea biciclistilor care cred ca au mai multe drepturi decat scrie in lege, e la fel de periculoasa ca a acelor soferi care cred acelasi lucru despre ei.
            • +2 (6 voturi)    
              prioritate (Marţi, 22 septembrie 2009, 9:57)

              g [anonim] i-a raspuns lui Chris

              art 135 trebuie schimbat in favoarea biciclistilor ...

              amenzile trebuie modificate astfel incat valoarea lor sa descurajeze incalcarea legii

              si nu in ultimul rand .. legea trebuie aplicata ...
            • +6 (6 voturi)    
              de mare bun simt si la obiect comentariul (Marţi, 22 septembrie 2009, 10:04)

              Dan [anonim] i-a raspuns lui Chris

              Chestiunea raspunderii se pune la fel si in cazul biciclistului. In alte tari, unui biciclist, daca se urca beat pe sa, i se ia carnetul de conducere auto daca are asa ceva, pe langa amenzile de rigoare ce-i sunt date. Insa la noi, cultul masinii personale e insotit de aroganta si o foarte mare nesimtire, pentru ca a-i respecta pe ceilalti inseamna prostie. Daca politia ar umbla, spre exemplu, in zonele unde sunt parcari platite, dar masinile stau parcate aiurea (blocand trotuarele sau traficul) s-ar umple de bani. Dar asta e la altii, nu la noi. Ne place cand vedem asa ceva afara, dar ne deranjeaza teribil aici.
            • +4 (6 voturi)    
              Asa o fi (Marţi, 22 septembrie 2009, 10:43)

              cucu [anonim] i-a raspuns lui Chris

              Insa cand virezi dreapta nu ai cum sa stii daca biciclistul merge inainte sau la dreapta... asa ca ar fi bine sa nu omori biciclistii bazandu-te pe o lege proasta gandita si scrisa de niste ignoranti pe care-i alegem cu manutza noastra.
              • +2 (2 voturi)    
                E o chestie de bun simt, nu doar o regula (Marţi, 22 septembrie 2009, 11:20)

                Dan [anonim] i-a raspuns lui cucu

                E obligatia conducatorului auto sa incetineasca si sa se asigure, ca sa nu dea nici peste pietoni, nici peste biciclisti. Daca legea este proasta la noi, te rog sa incerci manevra asta curajoasa pe vreo strada din Germania si vezi ce se intampla daca iei un biciclist pe capota, daca pe acolo este pista pentru ei. Te aranjezi cu o cazare gratis la parnaie si ii platesti ciclistului toate zilele de spitalizare, plus daune si amenzi. C-asa-i la ei: se aplica legea. Si de aia ei sunt nemti si noi nu.
                • 0 (0 voturi)    
                  Asa o fi (Marţi, 22 septembrie 2009, 13:12)

                  cucu [anonim] i-a raspuns lui Dan

                  Dar era vorba de lipsa pistei de biciclete... si nu iti recomandam sa urmezi orbeste regula romaneasca... Despre vestici nu am ce comenta... sint mai vestici la minte... La noi regula nu e gandita de ajuns sa cuprinda toate situatiile practice asa cum ar trebui.
              • -2 (2 voturi)    
                condus preventiv (Marţi, 22 septembrie 2009, 11:22)

                Chris [anonim] i-a raspuns lui cucu

                Nu a zis nimeni sa-l omori, se numeste condus preventiv, nu lovesti pe cineva doar ca nu respecta legea.

                Iar biciclistul trebuie sa intinda mana dreapta daca merge la dreapta.

                Legea nu e neaparat proasta, nu te poti astepta ca o masina care merge cu 50-60Km/h sa puna frana brusc ca sa cedeze prioritate unei biciclete care merge cu 10-15Km/h. Bicicleta poate frana mai rapid, pentru ca are viteza mai mica.
                • +2 (2 voturi)    
                  virajul (Marţi, 22 septembrie 2009, 12:27)

                  gabriel [anonim] i-a raspuns lui Chris

                  o masina care vireaza dreapta tb sa aiba viteza adaptata pentru viraj. de regula in orase un viraj dreapta presupune o intersectare cu zona de trecere a bicicletelor si o intersectare cu zona de trecere a pietonilor. am dreptate ? virezi cu 50 - 60 ? ( 60 oricum depaseste limita legala pe multe artere din orasele noastre )
                • +1 (1 vot)    
                  Probabil ca nu folositi bicicleta (Marţi, 22 septembrie 2009, 13:18)

                  cucu [anonim] i-a raspuns lui Chris

                  Caci atunci cand esti depasit de o masina si tu mergi cu 20-30km la ora (sa stiti ca chiar se poate) pe partea dreapta, nu e chiar usor sa opresti cand ti se taie calea ca masina vrea sa parcheze sau sa o ia la dreapta pe o straduta... Face parte din educatia noastra sa lasam dreptul la utilizarea strazii pentru oricine. Daca tu crezi ca depasind o bitza si taindu-i calea la dreapta cu 50km la ora e ok pentru ca legea iti permite inseamna ca bunul simt nu te ajuta si iti trebuie legi mai exacte care sa-ti zica totul mura in gura.
                • +2 (2 voturi)    
                  Date despre bicileta (Marţi, 22 septembrie 2009, 13:36)

                  Zodrac [anonim] i-a raspuns lui Chris

                  Bicileta cu care circul eu in Bucuresti (un MTB) are o viteza medie de 25Km/h, iar pe liniile drepte depasesc usor 35km/h iar unde exista usoare pante se duce spre 50km/h. O cursiera are viteze de deplasare mai mari in medie cu 10km/h.
                  Legea spune ca trebuie sa reduceti viteza la intersectiile nedirjate (adica nu sunt semne de circulatie care care sa indice drum prioritar sau pierdere de prioritate) destul de mult chiar si inafara oraselor. In oras praca e 30km/h. Daca intersectie e dirijata si voi va pierdeti prioritatea (cedeaza trecerea, sau STOP) sigur nu aveti voie sa intrati in ea cu 60km/h.
                  Iar daca virezi drepata pe un drum perpendicular sigur nu vei avea 50km/h.
                  In general bicileta frineaza mult mai prost decat un autovehicul cu 4 roti, in conditii de urgenta deoarece daca frinezi pe roata din fata risti sa te dai peste cap, iar pe roata din spate nu ai deloc aderenta, ca de aia si la autovehiculele cu 4 roti 85% din forta de frinare se aplica pe rotile din fata.
            • +1 (1 vot)    
              din chicago (Marţi, 22 septembrie 2009, 12:16)

              sofer [anonim] i-a raspuns lui Chris

              9-4-025 Bicycle safety violation–Penalty

              (a) Any person who violates subsection (e) or (f) of section 9-16-020, subsection (c) of section 9-36-010, or section 9-40-060, of this Code, shall be subject to (i) a penalty of $150.00 or, (ii) if such violation causes a collision between a motor vehicle and a bicycle, a penalty of $500.00, for each offense.

              (b) Any person who violates sections 9-40-160 or 9-80-035 of this Code, when such violation interferes with the movement of a bicycle, shall be subject to (i) a penalty of $150.00 or, (ii) if such violation causes a collision between a motor vehicle and a bicycle, a penalty of $500.00, for each offense.
            • +2 (2 voturi)    
              Gresit! (Marţi, 22 septembrie 2009, 12:21)

              Zgabeartza [anonim] i-a raspuns lui Chris

              Daca biciclistul nu se afla pe o pista dedicata lui, el totusi se afla pe sosea si autoturismul trebuie sa-i acorde prioritate daca acesta o are. Pe sosea toti sunt egali, autoturisme, motociclete, biciclete etc.

              Mai studiaza legea.
            • +2 (2 voturi)    
              chicago (Marţi, 22 septembrie 2009, 12:25)

              gabriel [anonim] i-a raspuns lui Chris

              adresa unde pot fi consultate prevederile referitoare la biciclisti ( ar fi buna ideea si pentru politia romana)

              www.chicagobikes.org/bikelaws/?show=chicago
            • +1 (1 vot)    
              Cod Rutier (Marţi, 22 septembrie 2009, 13:18)

              Zodrac [anonim] i-a raspuns lui Chris

              Alineatul g din art 135 din Regulamet nu limiteaza dreptul de circulatie al biciletelor pe carosabil (pe piste pot circula si minori si cu atat mai mult ei au prioritate).
              Bicileta este un vehicul cu aceleasi drepturi ca oricare alt vehicul participant la trafic.

              Ordonanta de urgenta nr. 195/2002 din 12/12/2002
              Versiune actualizata la data de 02/08/2007

              Art. 6.
              ...
              10. bicicleta - vehiculul prevazut cu doua roti, propulsat exclusiv prin forta musculara, cu ajutorul pedalelor
              sau manivelelor;
              ...
              26. prioritate de trecere - dreptul unui participant la trafic de a trece inaintea celorlalti participanti la trafic cu
              care se intersecteaza, in conformitate cu prevederile legale privind circulatia pe drumurile publice;
              Art. 31. - Participantii la trafic trebuie sa respecte regulile de circulatie, semnalele, indicatiile si dispozitiile
              politistului rutier, precum si semnificatia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutiera, in urmatoarea
              ordine de prioritate:
              a) semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier;
              b) semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore ale autovehiculelor, prevazute la art. 32 alin. (2)
              lit. a) si b);
              c) semnalizarea temporara care modifica regimul normal de desfasurare a circulatiei;
              d) semnalele luminoase sau sonore;
              e) indicatoarele;
              f) marcajele;
              g) regulile de circulatie.
              Art. 56. - La apropierea de o intersectie conducatorul de vehicul trebuie sa circule cu o viteza care sa ii
              permita oprirea, pentru a acorda prioritate de trecere participantilor la trafic care au acest drept.
              Art. 57. - (1) La intersectiile cu circulatie nedirijata, conducatorul de vehicul este obligat sa cedeze trecerea
              vehiculelor care vin din partea dreapta, in conditiile stabilite prin regulament.
              Art. 59. -
              (2) In intersectii, conducatorii vehiculelor care vireaza spre stanga sunt obligati sa acorde prioritate de
              trecere vehiculelor cu care se intersecteaza si care circula din partea dreapta.
            • +1 (1 vot)    
              Cod Rutier (Marţi, 22 septembrie 2009, 13:25)

              Zodrac [anonim] i-a raspuns lui Chris

              Bicileta este un vehicul cu aceleasi drepturi ca orice vehicul care circula pe carosabil. SIngurele locuri unde se interzice accesul biciletelor este pe drumurile Europene, daca exista pista linga el si pe Autostrazi.
              Fiti foarte atenti la bicilete pentru ca daca accidentati un bicilist care circula regulamentar sunteti vinovat, iar urmarile pot fi cu atat mai grave deoarece acesta poate suferi traumatisme severe, iar legea nu iarta (bine daca ai mult bani si relatii la noi se mai poate).
            • +1 (1 vot)    
              gresit! (Marţi, 22 septembrie 2009, 15:54)

              dragos [anonim] i-a raspuns lui Chris

              logica total gresita! bicicleta este definita ca vehicul in codul rutier, prin urmare are aceleasi drepturi ca orice vehicul. Art. 135 precizeaza situatiile in care esti obligat sa acorzi prioritate, nu spune nicaieri ca bicicleta nu are prioritate. Asta e concluzia ta de "conservar'!
            • 0 (0 voturi)    
              Ar ajuta si sursa citatului... (Marţi, 22 septembrie 2009, 17:29)

              Meseriasul [utilizator] i-a raspuns lui Chris

              Pt. ca, amice, ori esti dezinformat ori nu esti in stare sa interpretezi corect un text (articol) de lege!

              Tu ai auzit de "prioritate de dreapta"?? Eh, asta te obliga sa-i acorzi prioritate biciclistului, din dreapta ta, care circula paralel cu tine (masina) in momentul in care vrei sa virezi dreapta.

              Of-of...
          • +2 (2 voturi)    
            1000% = de zece ori 100% (Marţi, 22 septembrie 2009, 9:30)

            Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui razvan

            A nu se face confuzia intre "suta-n mie" (gresit) si "mie-n suta" (care intareste expresia, fiind echivalenta cu de zece ori 100%)

            Cu restul sunt de acord 100%.
          • +3 (3 voturi)    
            tu esti varza (Marţi, 22 septembrie 2009, 9:36)

            gache [anonim] i-a raspuns lui razvan

            Din calculul tau genial a reiesit ca 1000% = 10% , asa cum 1 = 2 s.a.m.d. Deci o aberatie. 1000% este de 10 ori mai mare decat 100%, nu de 10 ori mai mic. Mai departe nici nu m-am mai obosti sa citesc.
            NU colectivismului. Am si eu colegi care au imbratisat instant aceste doctrine "ecologiste" si acum dau sute de lei pe luna sa-si ia tot felul de gadgeturi pt bicicilete, productia lor degajand probabil mult CO2.... Deci e chestie numai de snobism, nu de o utilitate clara. Cand ploua sau e frig sa vina cu transportul in comun si sar in masina imediat. Nu mai spun ca tot cu masina merg chiar si pana la coltul strazii....
          • +1 (1 vot)    
            Procent (Marţi, 22 septembrie 2009, 9:52)

            Alexandra [anonim] i-a raspuns lui razvan

            Nu iau partea nimănui prin acest comentariu, doar o remarcă legată de procent:

            1000% = 1000/100 = 10. Şi atât, fără procent.
            La fel cum 100% = 100/100 = 1.

            Se şi foloseşte expresia "mie la sută". Dacă 1 e maximul (100%), 1000% e de 10 ori mai mult.
          • +1 (3 voturi)    
            Offtopic... (Marţi, 22 septembrie 2009, 10:41)

            Handrews [utilizator] i-a raspuns lui razvan

            Ma distrez teribil cand vad cum rade ciob de oala sparta... Tu pui la indoiala pregatirea celorlalti, in timp ce:

            englizme, comfort, sa practica, uract, bicileta, carosabi...

            Succesuri?
      • +8 (10 voturi)    
        In principiu. . . (Marţi, 22 septembrie 2009, 8:12)

        Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui Sargon

        . . . ai dreptate! Nici eu nu sunt de acord cu solutiile astea comode,ca sa zic asa. Dam stirea la ziar (trebuia data cel putin ieri daca nu repetat in cateva zile inainte si insotita de un clip publicitar expresiv) ,unii citesc si se conformeaza, altii nu citesc si nu stiu, unii nu pot renunta la masina fiind si de serviciu, altii nu vor pur si simplu, dar eu, politician investit cu puterea de a lua masuri concrete si de lunga durata in protejarea mediului(pe care nu le iau sau nu sunt in stare sa le gandesc) bifez fericit actiunea si spun cu mandrie: ce grozav sunt! Totusi,draga prietene, si actiunea asta inseamna ceva si nu este rau daca ii dam curs, atat cat putem si daca in ziua asta se degaja CO2 in atmosfera mai putin si cu 1% tot e ceva. Nu? Numai bine si aer curat de respirat!
      • +4 (8 voturi)    
        Nu va supara... (Marţi, 22 septembrie 2009, 8:38)

        Goe [anonim] i-a raspuns lui Sargon

        ...mesajul tau. Sau, cel putin, nu pe mine. Dar ma intristeaza pentru ca-mi dau seama de faptul ca nu avem nicio posibilitate sa iesim din mocirla in care ne aflam. De-aia exista tari civilizate, unde oamenii au inteles ca se poate trai in comuniune cu natura, ca nu-ti trebuie milioane de euro pentru un trai normal, firesc. Incearca sa faci o excursie in tarile nordice si-ai sa vezi ca nu-i nicio problema daca mergi cu bicicleta chiar daca iti permiti "jipane", ca degeaba ai o vila de 'jde camere pentru ca tot intr-un pat de 2 metri dormi, ca este mult mai placut sa mergi in vacanta cu cortul, in natura, decat sa stai in hoteluri de n stele, ca e normal sa nu lasi mizerie si sa nu distrugi nimic in jurul tau, ca poti merge la o cabana fara cabanier si, totusi, sa lasi banii in cutia de pe masa fara ca altcineva sa se gandeasca sa-i fure - si asta in conditiile in care cabanierul trece o data la cateva luni sa-si ia banii si sa refaca proviziile de alimente si medicamente consumate.
        • 0 (6 voturi)    
          Oare? (Marţi, 22 septembrie 2009, 9:53)

          Sargon [utilizator] i-a raspuns lui Goe

          Oricine este nemultumit de poluare isi poate vinde apartamentul din Bucuresti care valoreaza 70.000-80.000 de euro si isi poate cumpara 100 Ha de teren agricol necultivat pe care il poate impaduri cu costuri minime.

          Cunosti vreun ecologist activist roman care a facut asta? Eu nu!

          Cine vrea sa traiasca in mijlocul naturii este liber sa o faca, cine vrea sa traiasca intr-o aglomerare urbana este liber; ambele au o serie de avantaje, dar si destule neajunsuri.

          Sint de acord ca poluarea este un element care ne afecteaza negativ pe fiecare dintre noi si trebuie limitata, dar reducerea poluarii este rezultatul progresului tehnic. Noile tehnologii au randamente mai mari , cu pierderi mai mici (si deci cu mai putina poluare).

          Ultima elucubratie a celor care propavaduiesc "sfirsitul lumii" este minciuna asta cu incalzirea globala. Iernile au ramas la fel de reci, iar verile nu sint deloc mai calduroase, de asemenea, nu vad nicio planta tropicala in flora spontana.

          CO2-ul nu este un poluator; este adevarat ca in ultimul secol a crescut concentratia sa in atmosfera, dar asta a avut drept consecinta cresterea productiei agricole. Daca se va reduce concentratia de CO2 din atmosfera singura consecinta reala va fi o criza alimentara extrem de grava.
      • +2 (10 voturi)    
        Nu sunt aberatii (Marţi, 22 septembrie 2009, 9:34)

        a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui Sargon

        Aici in Bruxelles in fiecare an e o duminica fara masini (obligatoriu). Duminica asta a fost super, toata lumea a iesit ca de obicei cu bicicletele, rolele si sa nu-ti vina sa crezi ce liniste e si ce curat este aerul.
        Si ce daca devine ecologia o religie sau un mod de viata?
      • +2 (8 voturi)    
        Mai originalule... (Marţi, 22 septembrie 2009, 10:20)

        Vasalie [anonim] i-a raspuns lui Sargon

        Sargoane, zici tu ca nu esti manelist sau jmeker, dar ceva "cocalareala" tot iese din tine. Original ai fi, nu daca mergi cu masina pana la chioscul din colt, ci daca ai fi un pic ecologist, intr-o tara de lenesi, care isi imagineaza ca le scade demnitatea si dosul daca merg pe jos sau pe bicicleta.
      • +2 (4 voturi)    
        Ai dreptate.. partial (Marţi, 22 septembrie 2009, 10:48)

        cucu [anonim] i-a raspuns lui Sargon

        De Pasti/Craciun nu ti se pare de asemenea o colectivizare? De 1 decembrie nu e la fel? De 1 aprilie nu e la fel? De HALLOWEEN?! ha? te-ai distrat de halloween? Postul nu este o constrangere ci o credinta, a curatirii interioare. Stai linistit, nu te pune nimeni sa tii post. La fel e si cu ziua mobilitatii. Nu te pune nimeni, poti sa o ignori. Insa vei fi pus sa porti in curand un cip RFID ;) De aia sa te temi mai tare. Tine-ti energia si cuvintele pentru atunci.
      • +2 (4 voturi)    
        Sigur! (Marţi, 22 septembrie 2009, 11:44)

        Ana [anonim] i-a raspuns lui Sargon

        Pai daca campaniile astea ti se par niste aberatii (si, asa cum rezulta, colectivismul in sine te enerveaza, adica tot ce are mai mult de un adept) atunci nu mai trai in societate ci in padure. Animalele nu fac asemenea campanii. Oricum, nici sa nu renunti la masina, polueaza in continuare si castiga kilograme in plus pana cand singura solutie va fi...postul, asta doar daca ai o revelatie. Cele bune!
        • +1 (1 vot)    
          Colectivitate sau colectivism? (Marţi, 22 septembrie 2009, 13:12)

          Banana [anonim] i-a raspuns lui Ana

          Draga Ana, confunzi colectivismul (ca o clasificare a ideologiilor) cu societatea.

          Exista doua categorii de doctrine sociale: colectiviste si individualiste;

          Prima categorie considera ca individul trebuie sa se supuna "vointei colective" in orice situatie (ex: crestinismul medieval, comunismul, nazismul, facismul, social-democratia)

          A doua categorie considera ca individul, ca membru al societatii, are dreptul sa decida in toate problemele care-l privesc cit timp nu afecteaza libertatile celorlalti (liberalismul clasic, ordoliberalismul, libertarianismul).

          Colectivismul, are cateva probleme:
          - nu exista o vointa colectiva (doar interese individuale care pot coincide la un moment dat);
          - nenumarate exemple istorice arata ca in spatele "vointei colective" se afla de obicei vointa unui singur individ: tiranul;
          - intoleranta este o alta problema a doctrinelor colectiviste; nu ii accepta pe cei care nu se supun moralei dominante (numindu-i infideli, pagini, sectari, manelisti, etc.)

          Asadar, draga Ana, mai lasa HI5-ul si mai pune manuta pe cate o carte, ca altfel vei continua sa confunzi termenii... si "colectivitatea" va rade de tine!
      • +1 (1 vot)    
        Crezi tu ca nu esti (Marţi, 22 septembrie 2009, 15:34)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui Sargon

        Mentalitatea individualista opusa solidaritatii si binelui public caracterizeaza "smaecherii" si "cocalarii". desconsiderarea naturii, ecologiei, poluarea agresiva la nivel chimic, lingvistic, vizual acestea sunt elementele definitorii. Nu este suficient sa crezi tu ca nu esti caci mentalitatea te tradeaza.
      • 0 (0 voturi)    
        stai linistit (Miercuri, 23 septembrie 2009, 8:55)

        hazard [anonim] i-a raspuns lui Sargon

        ma refeream la ponderea mare pe care o au cele doua specimene ;)... tu n-ai decat sa nu renunti la nimic...e o tara libera :))
  • +8 (10 voturi)    
    Cam tarziu... (Marţi, 22 septembrie 2009, 7:50)

    MeriPeJos [anonim]

    Era bine daca va informati si postati stirea asta ieri ! Acum, am plecat deja cu masina, as fi mers pe bicicleta...Bine ca n-ati anuntat-o maine...
    • 0 (2 voturi)    
      pai cam asa (Marţi, 22 septembrie 2009, 8:47)

      donache [anonim] i-a raspuns lui MeriPeJos

      acum spuneti? poate ca as fi renuntat la masina. serios.
      gata, am stabilit. hotnews e de vina daca nu se face planul la actiunea asta :)
    • +1 (1 vot)    
      ai dreptatate ! (Marţi, 22 septembrie 2009, 8:53)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui MeriPeJos

      Asta voiam si eu sa zic. De ce ne informeaza Hotnews tocmai acum cand am venit deja la servici cu masina? eu as fi putut lua tramvaiul, ca nu am bicicleta si oricum biciclistul risca sa fie lovit de masini in Timisoara.
      • +1 (1 vot)    
        o iei maine;)) (Marţi, 22 septembrie 2009, 10:38)

        /./ [utilizator] i-a raspuns lui Alex

        PE toate ziarele locale din Timsioara s-a zis inca de ieri stirea, ce sa faci in alte parti stirea nu e la fel de importanta
  • -1 (7 voturi)    
    Transport in comun (Marţi, 22 septembrie 2009, 8:29)

    Bibi [anonim]

    Cu tot respectul si cu toata vointa de a merge la serviciu cu mijloacele de transport in comun, numai ca, ca prin "minune", tramvaiele parca sunt mai rare azi...si cand a venit primul, oricum nu reuseai sa te urci in el....deci, degeaba este ziua renuntarii la masina, daca nu se creaza conditii...
    fraier ala care renuntat azi la masina...
  • +4 (6 voturi)    
    22 sept (Marţi, 22 septembrie 2009, 8:42)

    Lucian [anonim]

    In Romania e cam greu pentru astfel de campanii, in primul rand pentru ca tot romanul are opinia sa proprie, si dupa x ani de comunism, nu vrea sa fie ca altii.

    Pe de alta parte, am citit stirea la serviciu, cand deja ajunsesem cu masina personala :D Cam tarziu...
  • +3 (5 voturi)    
    mesajele ecologiste.. (Marţi, 22 septembrie 2009, 9:08)

    screwball [anonim]

    .. nu vor prinde prea curand la romanasi. pt. ca ecologic nu e "cool". in plus daca, spre exemplu, nu esti in stare sa lasi curat dupa tine la o iesire in natura, n-o sa pricepi in veci care-i treaba cu lasat masina o zi pe tusa.
  • 0 (0 voturi)    
    .... (Marţi, 22 septembrie 2009, 9:22)

    Vladutz [anonim]

    ok, partea buna e ca traficul va fi mai limitat in anumite zone.
    partea nasoala de care nu se zice/stie e ca pentru inchiriat sunt doar 50 de biciclete..... stupid.
  • +6 (6 voturi)    
    si totusi... (Marţi, 22 septembrie 2009, 9:23)

    Lupu [anonim]

    eu am renuntat la masina de 2 luni si mi-am cumparat bicicleta. lucrez in banca de 2 ani, asa ca merg in costum pe ea si va rog sa ma credeti ca ma simt f bine, chiar daca unii se uita chioras la mine. recunosc ca nu stau departe de locul de munca (4km) si am o bucata de drum unde este pista. oamenii sunt f necivilizati; le place sa mearga pe pista de biciclete. nici traseul nu este f usor; in multe locuri nu poti sa treci cu bicicleta peste borduri. cu toate astea, cat timp va fi vreme frumoasa, o sa merg cu bicicleta. e excelent sa faci cate 30 min de miscare dimineata si seara.
    • -9 (9 voturi)    
      HA HA HA (Marţi, 22 septembrie 2009, 10:16)

      jaguarul [anonim] i-a raspuns lui Lupu

      Minti pungasule.Vrei sa te credem???????Apropo la iarna ce faci,iti iei Jeep???
      Ce saraci sunteti voi astia care lucrati la banci!
      Imi dau lacrimile de mila ta:(
      • +5 (5 voturi)    
        amice... (Marţi, 22 septembrie 2009, 10:40)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui jaguarul

        omul a zis ca pur si simplu vrea sa mearga cu bicileta cat inca mai e vreme de bicileta. Asta raspunde la intrebarea ta cu jeep-ul, nu?
        Mai mult nimeni nu a zis nimic de bani / venit sau alte beneficii.
        Cu bicicleta mergi daca iti place nu neaparat ca nu iti permiti bilet de autobuz sau jeep.
        Ce zice omu ce intelegi tu. Mare e frustrarea romanului.... ( sau doar a ta? :) )
  • 0 (2 voturi)    
    Daca nu s-a stiut de azi, hai s-o facem maine ! (Marţi, 22 septembrie 2009, 9:33)

    Ritzi Pitzi [anonim]

    Si eu am aflat azi, dar ma revansez maine, tot va fi o zi fara masina, chiar daca nu s-a aliniat trendului mondial.

    Ar putea fi ca un flashmob, maine toata lumea care citeste hotnews.ro sa lase masina acasa !

    De acord ?
    • +1 (1 vot)    
      De acord (Marţi, 22 septembrie 2009, 9:42)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Hehe, eu am zis ca o las azi la serviciu, si maine dim vin tot fara ea, deci ma revansez cumva :) Nu-i asa ca sunt fraier, dragi romanasi care le stiti pe toate ? :P
  • +3 (5 voturi)    
    Realism vs militantism (Marţi, 22 septembrie 2009, 10:02)

    lee [anonim]

    Toate (sau cel putin multe) miscari ecologiste au ca tel o lume mai curata si mai responsabila ecologic iar ca rezultat o lume mai murdara si mai sictirita de miscarile gen "salvati balenele".

    Asa s-a ajuns ca mai bine ardem carbune si petrol decat sa folosim resurse hidroenergetice sau nucleare, ca nu , se strica habitaclu natural sua apar deseuri radioactive. A ajuns GreenPish sa militeze mai mult pentru a nu folosi tehnologii totusi mai ecologice ( chiar daca nu perfecte ) , uitand intentionat sau nu de energiile extrem de poluante (dar care probabil i-au infiltrat si cotizeaza binisor la "telul" lor).

    De ca oare nu se intelege totusi caracterul "egoist" al civilizatiei umane si sa se incerce sa se reduca "distrugerile" pastrand anumite "nevoi" decat sa se vina cu chestii utopice de genul "nu mai mergem cu masina, nu mai consumam energie electrica, nu mai deschidem aerul conditionat" etc ? E ca si cum un doctor nutritionist mi-ar spune ca daca manac tot anul la Mc Donald's ar trebui ca pe 31 Dec. al fiecarui an sa nu mananc deloc.

    Cam ce i-as spune acelui doctor ii voi spune si celui ce imi va spune ca voi contribui la "salvarea planetei" daca nu voi merge cu masina pe 22 septembrie in fiecare an. Mai bine fac ceea am hotarat sa fac, si anume sa am o masina de 1.8cm , incapatoare pe care o folosesc pentru iesirile din oras cu toata familia ci un Smart pentru mersul prin oras. ( inclusiv pe 22 septembrie al fiecarui an).

    Cat de "destept" trebuie sa fii pentru a crede ca se va putea impune o idee de genul "nu mai folosi masina " si "mergeti cu bicicleta" sau "nu mai folositi energie electrica" si "opriti orice aparat electric din casa". Mai degraba aceste aberatii discrediteaza orice miscare ecologista.

    Nu am mai vazut in ultimul timp deloc ( sau poate ma insel) propuneri realiste care macar sa incerce sa inteleaga ca suntem totusi o civilizatie "consumista" si nu ne putem schimba total modul de viata.

    22 sept. o zi fara masini >2000cm2 prin Bucuresti :
    • +2 (6 voturi)    
      N-ai priceput nimic (Marţi, 22 septembrie 2009, 10:24)

      @lee [anonim] i-a raspuns lui lee

      Mai lee, te dai filozof, dar n-ai priceput nimic. Zilele astea: Fara masina, Fara tigari, Ziua de lupta impotriva cancerului la san si alte asemenea, sunt stabilite simbolic, ca sa constientizeze lumea ca mai sunt si alte probleme pe lume, de care cam uitam.
  • +2 (2 voturi)    
    tarziu (Marţi, 22 septembrie 2009, 10:11)

    viorel [anonim]

    mereu o stire de genul asta apare tarziu sau nu-i asa mediatizata, pana la urma de ce?!...nu-i un meci de fotbal. Manelisti ori nu, cu masina sau nu, religie ori ba, o sa ne transformam, o sa ne atrofiem, albiciosi si fara vlaga, bolnaviciosi cu ochi scosi din orbite....(evolutie)
  • 0 (0 voturi)    
    Trafic (Marţi, 22 septembrie 2009, 11:31)

    Oradeanul [anonim]

    Azi de ziua renuntzarii la mashina, la Oradea a fost intre orele 7-11 cel mai aglomerat trafic posibil. De ce oare?
    • 0 (0 voturi)    
      Trafic (Marţi, 22 septembrie 2009, 14:28)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui Oradeanul

      Pentru ca jumate cautau locuri de parcare, iar cealalta jumate cautau magazine de biciclete :)
  • 0 (0 voturi)    
    Practic (Marţi, 22 septembrie 2009, 12:52)

    Ioanas [utilizator]

    Mai putin simbolism, mai mult pragmatism. Campaniile astea simbolice nu fac efect. Sunt rasuflate pt ca nu dau nici un REZULTAT. Nu crede nimeni in eficacitatea lor. Constientizare? Nu suntem nici orbi, nici debili. Stim bine ca planeta e poluata, ca in Africa se moare de foame, ca se chinuie animale pt stiinta sau circ, ca rasismul inca face victime, ca drogurile fac arvagii, ca femeile / copiii sunt maltratati in multe zone ale lumii, ca se vaneaza foci si balene, si lista e luuuuuunga de un km. Bun, CE FACEM? Revenim an de an cu aceleasi campanii sterile. SI???
  • +2 (2 voturi)    
    despre bicicleta si alti demoni/abordare practica (Marţi, 22 septembrie 2009, 15:02)

    dragos [anonim]

    - bicicleta este in perioada aprilie - sept / oct
    cem mai rapid mijloc de transport in bucurersti
    - am ciclocomputer si viteza medie a bicicletei mele (un city bike cu roti mari de 28'') in oras este de 17.5 km / ora la 4000 de km facuti anul asta in buc in perioada aprilie - sept / oct
    - la masina, viteza medie in oras in aceeasi perioada este de 15.3 km / ora
    - unde mai pui ca te simti grozav mergand cu bicicleta :)

    fara polemici, fara orgolii, fara injuraturi faptele vb de la sine

    dixit
  • 0 (0 voturi)    
    Si eu merg cu Bicicicleta la Birou (Marţi, 22 septembrie 2009, 15:50)

    Bogdan [anonim]

    Am in familie 2 masini: una parcata in fata blocului si una in fata biroului. Am si bani, castig destul de bine. Cu toate acestea merg la birou aproape in fiecare zi cu bicla cca 9 km dus + 9 intors. De ce? Pen'ca:
    1. E mai fun si mai antrenant.
    2. Vit medie 20km/h fata de cca.16 cu masina
    3. Nu am probleme cu parcarea si cu micile deplasari in oras in timpul zilei
    4. Pot sa beau o bere la terasa dupa lucru
    5. Am slabit 5kg in 3 luni fara sa renunt la mancare si la baut o bere si fara sa imi modific cu ceva stilul de viata (cu exceptia bicicletei).
    6. Mi-am redus chelt de transport si pot de banii ramasi sa ma "premiez" cu un gadget in fiecare luna.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri