VIDEO Seful CSM: "Sper ca Guvernul sa renunte la atitudinea aroganta, cinica si ostila fata de magistrati"

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 17 septembrie 2009, 18:00 Actualitate | Esenţial

Presedintele CSM, Virgil Andreies, a spus joi, in plenul Consiliului, ca spera ca Guvernul sa renunte la atitudinea "aroganta cinica si ostila" pe care o are fata de magistrati. El i-a laudat pe magistrati pentru solidaritate si fermitate, dar a apreciat, de asemenea, ca interesul justitiabilului este ca ei sa se intoarca in salile de judecata.
  • "Sper ca macar in acest moment Guvernul sa renunte la aceasta atitudine aroganta, ostila si cinica la adresa puterii judecatoresti. Aroganta a fost modalitatea in care au tratat doleantele sistemului judiciar inca de acum cateva luni. Cinica prin faptul sau cel putin pentru ca atunci cand instantele nu puteau sa functioneze datorita lipsei de citatii au transferat din motive electorale taxele de timbru de la justitie spre autoritatile locale. Ostila prin modul in care s-a manifestat acea comisie in negocierile pe salarizare, la care cu greu am acceptat sa participam. Pe de alta parte, eu cred ca astazi trebuie sa gasim o rezolvare", a explicat Virgil Andreies, potrivit Mediafax.
Presedintele CSM a adaugat ca este momentul a se incerca sa se deblocheze acest conflict. "Cred, in sufletul meu de judecator, ca locul nostru este in sala de judecata, dar cele doua lucruri trebuie sa se intample concomitent", a subliniat Virgil Andreies.

De asemenea, Andreies a felicitat toti magistratii din Romania pentru fermitatea si solidaritatea cu care si-au aparat in aceste zile independenta, considerand ca acesta este cel mai mare castig al protestului, iar acest lucru a inceput sa fie luat in considerare. El a precizat ca magistratii sunt jigniti, umiliti si terfeliti public, iar in prezent judecatorii si procurorii au un volum de activitate mult prea mare.

Discutiile de joi intre membrii CSM, ministru si magistrati au vizat, partial, problemele grilei de salarizare. Unii magistrati au spus ca nu sunt de acord sa fie salarizati la aceeasi categorie cu bibliotecari sefi si ca salariile scad potrivit legii salarizarii unice cu 35%. Totusi, ministrul Justitiei le-a explicat ca in salarii sunt incluse sporurile de stres si confidentialitate, care reprezinta 65% in plus si ca mai mult nu a avut cum sa obtina. El a respins acuzatiile potrivit carora nu a comunicat mai departe doleantele magistratilor Executivului.


UPDATE Magistratii iau in calcul intreruperea protestelor.
Ministrul Justitiei, Catalin Predoiu, a afirmat la finalul sedintei CSM de joi ca s-a votat ca in adunarile generale ale instantelor sa se ia in calcul suspendarea protestelor.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

711 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Stai sa vezi ce terfeliti vor fi ... (Joi, 17 septembrie 2009, 18:38)

    roman [anonim]

    daca dispare Justin Covei din tara.
    • +2 (2 voturi)    
      nu daca (Joi, 17 septembrie 2009, 20:24)

      dum_i [utilizator] i-a raspuns lui roman

      cand.
    • 0 (0 voturi)    
      poate ca sunt naiva... (Vineri, 18 septembrie 2009, 9:52)

      tot roman [anonim] i-a raspuns lui roman

      nu vreau un sistem de justitie terfelit. vreau un sistem puternic si increzator in el. vreau sa am siguranta ca ala la care ma duc sa ma judece nu are 80 de dosare si al meu trece asa... ca ala nu mai poate gandi. ma uit la anglia unde de cate ori cineva indrazneste sa se atinga de magistrati sare opinia publica si apara independenta. in celelalte puteri nu mai am incredere nici cat negru sub unghie, dar realizez ca daca nu incepem sa sustinem un sistem curat de justitie chiar putem merge sa dormim. ori interesul celor de la putere e sa faca o justitie ingenunchiata. ca atunci fac ce vor ei... si da sunt de acord ca sistemul merge rau, dar nici n-o sa se schimbe mare lucru atata timp cat omu` de rand asa ca mine nu incepe sa ceara non imixtiune si independenta. salarii nici inseamna dependenta. buget mic idem.
      • 0 (0 voturi)    
        poate ne explici si noua (Vineri, 18 septembrie 2009, 11:00)

        io [anonim] i-a raspuns lui tot roman

        cum anume "salarii nici inseamna dependenta" ? sau ce legatura are salariul cu deciziile pe care le ia un magistrat intr-un dosar sau altul.
        independenta in justitie trebuia sa insemne altceva: ca altii din afara nu pot interveni peste o hotarire judecatoreasca sau peste munca unui procuror la dosar.
        iar ei au transformat acest lucru in lipsa de responsabilitate a magistratului pentru deciziile sale.
        dependenta in justitie a inceput de multa vreme, odata cu: spaga, traficul de influenta, nepotismul si alte fenomene similare, care in magistratura noastra sint la ele acasa.
        cu toate ca intotdeauna magistratii au avut salarii foarte mari fata de majoritatea bugetarilor.
        • 0 (0 voturi)    
          Dacă mergi cu autobuzul eşti dependent? (Vineri, 18 septembrie 2009, 13:48)

          Toma [anonim] i-a raspuns lui io

          Chiar aşa, nivelul de trai dictează unui magistrat competenţa şi cinstea? Atunci ce caută în justiţie?
          În rest, io zice bine.
  • +4 (4 voturi)    
    Si noi am vrea... (Joi, 17 septembrie 2009, 18:39)

    Andi [anonim]

    ... ca magistratii si conducatorii lor sa renunte la atitudinea aroganta, cinica si nesimtita fata de tot restul populatiei!
    • +3 (3 voturi)    
      exact (Joi, 17 septembrie 2009, 18:56)

      Aka F [utilizator] i-a raspuns lui Andi

      asta vream sa intreb si eu, chiar asa nu le este jena, cand astazi am vazut judecatori care au luat salarii si de sute de milioane si tot ei se plang, imi vine sa vars, ii inteleg ca este importanta si munca lor, dar a cui nu este pana la urma, ca nimic nu apare din neant, asa ca mai scutiti-ne va rog de atatea milogeli, daca era chiar asa rau pentru ei plecau din tara, dar nu am auzit niciodata sa plece vreounul, oare de ce? :))
      • +2 (2 voturi)    
        In strainatate juristii nostrii sunt "zero" (Joi, 17 septembrie 2009, 20:38)

        Marton [anonim] i-a raspuns lui Aka F

        Ar trebui sa stii ca un absolvent de Drept din Romania nu are ca sa faca cu o diploma de jurist in strainatate.Diploma lor nu are echivalenta. Despre ce invata el in Facultate e aplicabil numai in "frageda" si "originala" noastra democratie ca legislatie ,norme procedurale...etc.Adica... in strainatate e muncitor necalificat!!!
        Sunt ENORME DIFERENTZE intre normele juridice,jurisprudenta...etc ce sunt aplicabile doar in tarile respective.Iar in drept internationali nu prea am auzit de vreun "stralucitor" bagat in seama de straini!
  • +3 (3 voturi)    
    referendum (Joi, 17 septembrie 2009, 18:48)

    discutabil_indiscutabil [anonim]

    propun in discutie un referendum in care sa romanii sa se pronunte cat ne putem permite sa platim din pib pentru fiecare dintre puteri: legislativ, executin, judecatoreasca, presidentie.
    in urma acestui demers, judecatorii vor trebui sa se incadreze in acel buget. cred ca in spiritul constitutiei vom putea stabili: fie ne transeaza ei pe noi, fie "transam" fara a santaja pe nimeni disputa.
    pur si simplu nu pot sa suport modul in care judecatorii siluiesc legile. dat fiind abilitatilor lor recent dovedite in in cautarea chichitelor legale, cred ca sunt potriviti pentru avocatura.
    judecatorilor, judecati oare??? nu mai avem bani! nu am chef sa ne imprumutam azi, acum, pentru ca fiul meu sa va plateasca voua salariile voastre de azi!!!!
    referendumul trebuie respectat de oricare dintre puteri!!!! inclusiv de voi.
  • +5 (5 voturi)    
    Eu sper sa va reduca aparatul cu 50% (Joi, 17 septembrie 2009, 18:56)

    Falco [anonim]

    Tot sistemul juridic e putred , eu sper sa il reduca semnificativ si cit mai rapid , procese aminate si reaminate , nu fuctionati sinteti ca o masina buna de casare , valoare mica intretinere prea scumpa.
  • +4 (4 voturi)    
    justitie in "roba alba" (Joi, 17 septembrie 2009, 18:58)

    discutabil_indiscutabil [anonim]

    justitia, cu o imagine de institutie corupta, si-a "castigat" inca una: eticheta de institutie de forta!!!

    in viata reala, departe de roba voastra, nu poti sa ceri ceva unei societati, daca nu-i dai nimic.
    daca din executiv din administratie din alte domenii exista oameni anchetati judecati eventual condamnati, de la voi nimic. nimic.
    Voi sunteti "imaculati" !!
    Ar trebui sa va imbracati in robe albe, pentru ca viata noastra de azi, de maine...e in negru
  • -6 (6 voturi)    
    Erroare! (Joi, 17 septembrie 2009, 19:05)

    muc cel mic [anonim]

    Atitudinea aroganta, cinica si ostila fata de magistratin este proprie Guvernului ci lui Boc. Este o atitudine tipica pentru un asa-zis zrdelean,.
    Nu-i nimc! Timpul merge inainte iar muc cel mic n-o sa fie always prim-ministru. Si nici bese nu o sa ramana forever la Cotroceni.
  • +3 (3 voturi)    
    vai... (Joi, 17 septembrie 2009, 19:12)

    inside [anonim]

    wow!!!! chiar asa?!? e posibil ca cineva sa fie mai arogant si cinic decat magistratii?!? pleaca-n... fundu' Moldovei, cu magistratii tai cu tot! da' nu in moldova noastra! in aia de dincolo de Prut! sau nu; mai bine in cea de si mai incolo, la Tiraspol. acolo, sigur va veti simti in largul vostru, printre tot felul de mafii. veti comunica foarte bine, ca doar aveti acelasi limbaj.
    nesimtitilor!
  • +5 (5 voturi)    
    acum ce mai vor ? (Joi, 17 septembrie 2009, 19:31)

    dadan [utilizator]

    caci legea s-a votat... iar CSM care trebuie sa actioneze ca un mecanism de control si sa corecteze abaterile din justitie , dimpotriva incita la nesupunere ....ar trebui ca in structura CSM sa fie o treime - reprezentanti din societatea civila , o treime din sfera politicului avand reprezentarea din parlament , iar cealalta treime sa fie din justitie...
    un sistem nu se poate autocorecta daca nu are un reper in exterior ci mai degraba are tendinta de autoconservare si autoaparare ceea ce se vede clar din actiunile lor in momentele astea... ar trebui toti care nu se intorc in salile de judecata sa fie destituiti... sunt o gramada de tineri care aspira la posturi de judecatori pe care stiu ca nu le pot obtine atat timp cat nu au parinti judecatori ... nu vede nimeni ca astia sunt o casta inchisa in care nu intra nimeni din afara? mai ramane sa-si imperecheze progeniturile in familie ca nobilii din evul mediu doar ca sa-si pastreze si sa-si consolideze puterea in societate...
  • +6 (6 voturi)    
    magistrati (Joi, 17 septembrie 2009, 19:38)

    lulu [anonim]

    Sper si eu ca magistratii sa renunte la atitudinea cinica, aroganta si ostila fata de interesele Romaniai.
  • +4 (4 voturi)    
    magistrati (Joi, 17 septembrie 2009, 20:09)

    virgil [anonim]

    Oare cum vom suporta in continuare sa fim batjocoriti de aceasta casta superioara condusa de dna Pivnita si de Mari Mattieu cu consimtamantul Barbulestei care se vrea presedinta la SCJ dar dosarul de securist,vezi ce fac cei de la Craiova Coveii,Beuca &Traistaru care taie si spanzura in Craiova cu exceptia odraslei Covei si a interlopilor Iancu si alti, asta este casta superioara a magistratilor
    • +1 (1 vot)    
      in ce tara traim .... (Joi, 17 septembrie 2009, 21:52)

      ionamaru [utilizator] i-a raspuns lui virgil

      ...sa te prosteasca pe fata !
      credeam ca am scapat de liota stanoilor ,predestilor ,dar ne-am pricopsit cu puiutzi lor .Sa te faci nesimtit in vazul lumii si sa nu-ti pese ,e ceva tovarasi magistrati .
  • -2 (2 voturi)    
    mesaj (Joi, 17 septembrie 2009, 20:40)

    adr [anonim]

    catre securisti: mai raspanditi copii! mai raspanditi! nu va inghesuiti toti aici.
    Probabil ca magistratii sa merite respectul tuturor ar trebui sa aresteze cam toata clasa politica in frunte cu actualul guvern.
    • +1 (1 vot)    
      aha (Joi, 17 septembrie 2009, 21:01)

      inside [anonim] i-a raspuns lui adr

      asta este santajul "gratie" caruia v-ati ales cu toate aceste privilegii nesimtite!
      "daca nu ne dati, incepem sa ne facem treaba asa cum ar trebui! si, atentie, ca s-ar putea sa incepem cu voi! " asa ati santajat pe toti cei care au ajuns la putere! asta in conditiile in care voi ar trevui sa fiti cei care impart dreptatea, nepartinitor...
      magistratii din Romania nu sunt alceva decat niste zoaie ale societatii. isi ascund putoarea in spatele parfumurilor si costumelor scumpe. suflete putrede...
      • 0 (0 voturi)    
        ce este mai bine? (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 0:34)

        ext [anonim] i-a raspuns lui inside

        Recunosti si accepti fara nici o remuscare faptulu ca avem o clasa politica ce merita ascunsa dupa gratii dar nu te deranjeaza. Te deranjeaza in schimb sa ai in tara cateva sute de magistrati care sa fie platiti bine pentru a-si face treaba bine. Interesant punct de vedere.
  • +2 (2 voturi)    
    dar invers? (Joi, 17 septembrie 2009, 20:42)

    MirceaA [utilizator]

    dar magistratii cand vor renunta la "atitudinea aroganta, cinica si ostila" fata de cetateni?
  • +2 (2 voturi)    
    dictatura Justitiei (Joi, 17 septembrie 2009, 20:42)

    urania [utilizator]

    Cica Justitia e a treia putere in stat! Eu as spune ca este chiar prima daca avem in vedere ca se judeca singura, nu depinde de nimeni (decat la bani!), nu da socoteala nimanui, nici macar Guvernului, care ii asigura fondurile! Iar cand cineva isi permite sa le dea peste nas, acela are atitudine cinica, aroganta si ostila fata de ea, d-na Justitie!
    "Puterea" celei de-a treia...puteri este atat de mare incat seamana cu dictatura! Rezultate zero, pretentii exagerate si multa, multa aroganta, nesimtire si ostilitate, din 1990 incoace, fata de noi, contribuabilii care le platim toate salariile si sporurile astronomice!
  • 0 (0 voturi)    
    ...... (Joi, 17 septembrie 2009, 20:48)

    doru [anonim]

    Nu ar fi interesant sa avem si o greva a Guverului?
    Pentru salarii mai nesimtite,secretare mai sexy,masini mai negre,spor de stres (din cauza magistratilor).......
    Domnii magistrati s au lasat evident manipulati ,acum toata populatia le este ostila.......ce ar putea sa iasa de aici?
  • -2 (2 voturi)    
    PAREREA MEA... (Joi, 17 septembrie 2009, 21:26)

    pantilimon [anonim]

    Justitia este un a din puterile din stat si nu poate fi calcata i picioare de muc cel mic si marinaru'. Degeaba incearca mnealor pnetru ca nu vor reusi sa infranga vointa poporului.
    MAI TINETI MINTE POZA TAPULUI DUPA CE L-AU VOPSIT PE FATA CU CERNEALA? Inchipuiti-va cum vor arata cei doi intrusi in Executivul romanesc dupa un tratamnet similar dublat de oua si rosii...
    Asta imi place la poporul nostru ca nu uita si nu iarta.
    Romania a aajuns ultima tara din Europa si printre ultimile din lume din foarte multe puncte d vedere. Si asta numai in ultimii 5 ani de domnie a clanului portocaliu al pedeleprelor...
  • +1 (1 vot)    
    Si va mai miratii ??????? (Joi, 17 septembrie 2009, 21:52)

    Badea Ioan [anonim]

    Cum a-u scapat ILIESCU-NASTASE-PATRICIU-VOICULESCU -etc. ?????? Hmmmmm !
    Pe cind o PETITIE la BRUXELS ???
    Cind o noua CONSTITUTIE ??????
  • +1 (1 vot)    
    Santaj (Joi, 17 septembrie 2009, 22:00)

    Balast comunist [anonim]

    Aceasta casta aroganta este platita cu varf si indesat pentru dosarele amanate care au ajuns deja in ianuarie. Nesimtitilor pentru ce va platim atatea luni?
    Ca sa plimbati dosarele pentru ca oricum nu aveti nicio limita si nicio responsabilitate.
    Propun ca salariul sa fie acordat in concordanta cu dosarele amanate. Ce munca telectuala depuneti la amanari?
  • 0 (0 voturi)    
    solutie in justitie (Vineri, 18 septembrie 2009, 3:34)

    laurentiu [anonim]

    Consider ca atitudinea magistratilor este absolut sfidatoare la adresa poporului roman si in consecinta am 2 propuneri:
    1. Pe timpul protestelor sa fie platiti exact pt. munca depusa si evident prin lege sa li se interzica astfel de practici precum pompierii, jandarmii, armata etc;
    2..Sa se faca o restructurare majora precum in Polonia sau Cehia, sa fie dati afara toti si reangajati doar cei care sunt nepatati si care sa dea examen cu experti europeni, alesi aleatoriu si ca o solutie privind monitorizarea justitiei romane de catre UE care este de fapt o rusine nationala. Totodata trebuie sa se impuna acea modalitate prin care la aceiasi fapta sa fie o singura decizie iar cei carora le sunt contestate deciziile sa plateasa inclusiv financiar.
    Doar asa se va purifica atat sistemul judiciar cat si societatea romaneasca.
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Vineri, 18 septembrie 2009, 13:53)

      anda [anonim] i-a raspuns lui laurentiu

      Ar trebui sa semnalati aceste propuneri pe situl Ministerului Justitiei, Presedintiei, PM. Marilor cotidiene, TV si sa incepem sa facem campanie pe net. ESTE EXCELENTA! Mai mult, as propune ca judecatorii sa fie lesi de populatie, ca in USA.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu va mai excitati asa de tare!!Asta este NATIUNEA (Vineri, 18 septembrie 2009, 9:01)

    Babaroasele [anonim]

    Ce va excitati asa de tare?Asa BASE asa Guvern asa Justitie asa POPOR!!!!Cum altfel??Nu sunteti nici voi mai BUNI!!
  • 0 (0 voturi)    
    Nesimtire (Vineri, 18 septembrie 2009, 9:59)

    Addy_ [anonim]

    A zis bine Andi ca magistratii si conducatorii lor sa fie primii care renunta la atitudinea aroganta si nesimtita fata de noi toti si dupa aceea sa aiba pretentii sa fie tratati cu aceeasi moneda. Dar atata timp cat legea din tara asta este aplicata si folosita de cele mai multe ori in interes propriu de catre 'mnealor (vezi procesul de 3 zile prin care si-au recapatat in instanta sporurile de sute si mii de lei )ar fi bine sa bage capul in pamant de rusine si sa puna mana inapoi la treaba pentru care sunt platiti cu bani grei. Vai de mine ,ati saracit... Nu aveti pic de decenta ! Rusine !
  • 0 (0 voturi)    
    tupeu (Vineri, 18 septembrie 2009, 13:48)

    ani [anonim]

    Cat tupeu pot sa aiba acesti indivizi! Ma intreb, cand vom intra si noi in normalitate, de asa maniera incat acesti tupesiti sa plateasca EI daunele la CEDO pentru deciziile incorectedate si nu noi, fraierii, care le platim salarii de sute de milioane, la care se adauga si spagile - fara numar! Atunci, statul ar ave bani sa le satisfaca cererile aberante si nesimtite.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version