Discutia de luni, emisiune HotNews.ro-RFI

VIDEO AUDIO Bogdan Hossu, liderul Cartel Alfa: 300.000 de bugetari concediati nu inseamna o pierdere

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 14 septembrie 2009, 19:51 Actualitate | Esenţial

"Este clar ca sectorul bugetar va trebui in urmatoarea perioada, cinci sau sase ani, sa se restructureze. Cum sectorul economic a pierdut 3 milioane de locuri de munca prin restructurare in ultimii zece ani, cele 300 de mii de locuri de care se discuta pentru restructurarea si eficientizarea sectorului bugetar nu inseamna o pierdere", a declarat liderul Cartel Alfa, Bogdan Hossu, la Discutia de luni, realizata de Dan Tapalaga si difuzata de HotNews.ro si RFI. Hossu sustine ca unele partide sunt interesate sa dezbine miscarea sindicala si admite ca altele manipuleaza protestele sindicatelor.

Asculta emisiunea "Discutia de luni"






Liderul Cartel Alfa a sustinut si in timpul discutiei online cu cititorii HotNews.ro ca disponibilizarile in sectorul bugetar sunt inevitabile: "Sectorul bugetar actual nu poate scapa de o restructurare evident si prin reducerea numarului de personal. Umflarea numarului de posturi s-a facut in principal datorita necesitatilor de satisfacere a cererilor clasei politice aflate la guvernare. Cum din sectorul economic s-a facut o restructurare de 3 milioane de locuri de munca, restructurarea de pana la 300 de mii de persoane pe sase ani de zile din sectorul bugetar este o necesitate care va trebui sa fie acompaniata de un program social adecvat."

Hossu, unul dintre putinii lideri sindicali care se declara de acord cu disponibilizarile din sectorul bugetar, a mai declarat la Discutia de Luni ca Guvernul a intocmit legea salarizarii unice fara sa aiba o baza de date cu functiile tuturor bugetarilor din Romania, cu informatii despre pregatirea si salarizarea lor, cu numarul total de personal.  

"Drept care este dificil de facut o politica salariala, de unificat si simplificat functii in sectorul bugetar. Este facuta cu greu o baza de date la nivelul central, dar nu reprezinta decat 300 de mii de lucratori. Sper ca Guvernul in 30 de zile s-o aiba sa se poata lucra cu ea si sa se corecteze disfunctionalitatile pe orizontala", a mai spus liderul Cartel Alfa.

Hossu: Partidele doresc destabilizarea miscarii sindicale



Hossu sustine ca greva anuntata de Alianta Bugetarilor pe data de 5 octombrie are tenta politica, pentru ca e mult prea tarziu si ca nu se mai poate face nimic in privinta legii unice de salarizare. Hossu mai spune ca separarea actiunilor sindicalistilor din sectorul bugetar de cei din sectorul economic va crea impresia unei dezbinari: "Interesul partidelor este de a crea o destabilizare a miscarii sindicale. 5 octombrie nu mai reprezinta decat o zi cu tenta politica, pentru ca va avea impact mai mult pentru alegerile prezidentiale, care se vor lansa deja, desi oficial campania va incepe pe 22 octombrie."  

Liderul Cartel Alfa n-a precizat daca PDL sau PSD ar fi interesate sa dezbine miscarea sindicala, insa a admis ca unele actiuni greviste ar putea fi stimulate de PSD, care are o alianta politica cu CNSRL-Fratia. Fosti lideri sindicali de la CNSRL Fratia au ajuns in Parlament candidand pe listele PSD. Deputata Maria Eugenia Barna este si vicepresedinte CNSRL, printre cei 11 vicepresedinti numarandu-se si alti fosti parlamentari PSD.  

"Daca faceti apropos la alianta PSD CNSRL- Fratia, noi regretem profund ca, in legea sindicala, coabitarea functiilor sindicale cu functiile politice nu a fost transata", a spus Hossu. Liderul Cartel Alfa sustine ca toate confederatiile sindicale vor discuta marti o posibila actiune comuna.

Mai multe federatii sindicale s-au constituit, joi, intr-o alianta a bugetarilor si au anuntat ca vor picheta sediului Parlamentului in 15 septembrie si vor face o greva generala de o zi, in 5 octombrie. Ei nu sunt de acord cu legea unica de salarizare, cu disponibilizarile in sectorul bugetar si cu cele zece zile de concediu fara plata.

Presedintele CNSLR Fratia, Marius Petcu, a mai spus ca daca Guvernul isi mentine decizia de asumare a raspunderii pe cele trei legi, urmatorul pas va fi greva generala la care sindicalistii din sistemul bugetar nu renunta. Federatia Sanitas intentioneaza sa organizeze un miting in Capitala cu participarea a peste 10.000 de oameni, insa o decizie finala va fi luata in functie de votul din Parlament.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2033 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    ultimii (Luni, 14 septembrie 2009, 20:39)

    marius [anonim]

    in ultimii ani au fost angajati cca. 250 mii bugetari, mare parte in sistemul functionaresc. Majoritatea plimba hartiile degeaba. Afara cu ei.
    • 0 (0 voturi)    
      poate... (Marţi, 15 septembrie 2009, 9:28)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui marius

      dar ar trebui facuta cu cap...
      si nu ar trebui sustinuta concedierea de catre un lider de sindicat. el trebuie sa apere interesele angajatilor nu ale guvernului... dar banii sunt mai presus de orice...
  • -2 (6 voturi)    
    asta da lider sindical! (Luni, 14 septembrie 2009, 20:52)

    clujean [anonim]

    cum kuku poate un lider sindical sa sustina concedierile in masa? au dreptate cei din structurile locale care spun ca liderii de confederatii sunt mituiti de guvernanti ca sa-si tradeze cotizantii! ptiu!
    • +3 (3 voturi)    
      . (Marţi, 15 septembrie 2009, 0:42)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui clujean

      eu l-am intrebat cand a raspuns ca oricum o sa fie restructurat sistemul bugetar. Recunosc ca nu ma asteptam la raspunsul acesta care e aparent de un capitalism pur. Dar de fapt recunoasterea greselilor prin supradimensionarea sistemului bugetar nu inseamna neaparat capitalism, ci pur si simplu curaj. Ca si cum ai conduce tu o gloata de prosti si le zici in fata: "Voi sunteti prosti!". Spui doar adevarul.
    • -2 (4 voturi)    
      Brrr, asa ceva nu s-a pomenit nici inainte de 89' (Marţi, 15 septembrie 2009, 1:06)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui clujean

      Nici in timpul lui Nastase si Iliescu.
      Base e mai tare ca toti
  • +2 (4 voturi)    
    Dai in mine, dai in tine... (Luni, 14 septembrie 2009, 20:58)

    Anonim [anonim]

    Dai in Mine, dai in tine, dai in fabrici si uzine.

    Asta a ramas deviza sindicatului. Am negocieri anuale cu sindicatele si singura preocupare consta in primirea de mocangeala. Sub orice forma, in orice cantitate, moca sa fie.
    Din pacate ceea ce nu modifica actualul guvern este taman legea salarizarii. Si in lipsa unei clarificari a acestei probleme orice este permis:
    - ajutoare cat mai multe si oricat de variate;
    - plati de salarii pentru servicii neefectuate (asa numitele plati compemsatorii
    - sporuri care mai de care (cu toate ca majoritatea normelor de munca au fost abrogate)
    - lipseste posibilitatea de a angaja un om strict pentru o lucrare (daca n-ai mai multe lucrari, tre sa tii prostu la munca sau sa-i dai compensatorii), legea permite angajarea pe termen doar pentru un numar limitat de luni
    - lipseste posibilitatea de a disponibiliza hutupanu daca n-ai de lucru (ai ratat un contract, se intampla) sau de a-l plati pentru cat munceste; munceste 2 ore pe zi, ca-i e lene, sa-l platesti 2 ore si nu mai mult.
    Si binenteles, iate de orice dobitoc, ca in instanta va castiga (statistic 99,9% castiga, pentru ca asta e legislatia actuala)
  • 0 (4 voturi)    
    dino..... (Luni, 14 septembrie 2009, 22:37)

    AYAN [anonim]

    dino de la dinozaurus sindicalus.... asta este mai longeviv ca ceausescu frateee......
  • -2 (4 voturi)    
    huh?? (Marţi, 15 septembrie 2009, 0:48)

    Gigel [anonim]

    Asta e lider de sindicat????
    Poate de Sindicat ;)

    Mi se pare ca trebuie sa ai mare soriciul si tare mica mintea ca sa poti spune ca inca 300.000 de someri nu conteaza... dar probabil acest tovaras de nadejde se viseaza deja premier.
  • -2 (4 voturi)    
    Calul si sindicatul (Marţi, 15 septembrie 2009, 1:46)

    falco [anonim]

    Stiti dece nu s-a inscris calu in sindicat?
    Pt. ca ceea ce ii dadea sindicatul el are de mult .
  • 0 (0 voturi)    
    e discutabil... (Marţi, 15 septembrie 2009, 9:24)

    liviu_ [utilizator]

    in primul rand sindicatele nu ar trebui prin definitie sa spuna ca este bine sa concediezi oameni...
    - depinde cine este concediat. daca sunt concediati pilosii nu o sa se piarda nimic... daca sunt concediatii "Fraierii" care muncesc si sunt pastrati pilosii... o sa se vada...
    - daca tot fac restruturari ei ar trebui sa informataizeze tot, nu sa dea afara niste oameni si atat...

    e o discutie foarte delicata care nu trebuie jucdecata pe impuls (sunt dati afara cei de la particulari... pai sa platesca si aia de la stat, sau sunt prea multi afara cu ei)...

    sunt de acord ca sunt prea multi functionari bublici si cu o informatizare adecvata nu ar mai fi nevoie de multi dintre ei, dai intai trebuie informatizat si apoi dati afara si nu invers.
    sunt de acord de asemenea ca sunt mult prea multi profesori... dar iar reforma trebuie facuta in timp si cu cap...
  • -1 (1 vot)    
    pai ... (Marţi, 15 septembrie 2009, 9:48)

    nety [anonim]

    ... ia uitati-va cum arata dl lider de sindicacat: ochii de abia i se mai vad din osanza, daca i-am vedea burta, am constata ca se revarsa peste curea. hohohoho, cam asta e liderul acesta de sindicat. si atunci cum sa nu vrea el inca vrea 300000 de someri? poate da Dumnezeu sa scapam de el, numai sa nu devina parlamentar (mai sunt cazuri in Romania).
  • 0 (0 voturi)    
    bugetarii (Marţi, 15 septembrie 2009, 10:39)

    fonctionaru* [anonim]

    Toata lumea se ia d ebugetari.
    De acord ca sint pre amulti. Dar de ce toti se uita doar la reducerea costurilor cu bugetarii? De ce nu ne uitam si cum sa marim veniturile? de ce trebuie sa ne uitam doar la unul din aspectele ce au efect asupra bugetului?
    Sa reducem nr de bugetari (externalizarea unor servicii publice, sa restructuram institutii, sa fixam o structura institutionala publica cu limitare la nr institutii si personal), sa crestem veniturile!
    Avem un mare procent din PIB cheltuieli cu bugetarii. Daca externalizam, restructuram reducem valoarea costului cu bugetarii. Dar trebuie si sa crestem PIB/ul ca sa obtinem efectul dorit!
    Legea salarizarii unice nu face diferente intre raspunderea si responsabilitatea unora dintre posturi.

    esti consilier la administrativ si plimbi hirtii, ai acelasi salariu cu unul care lucreaza la achizitii sau buget sau fonduri structurale si care in mod cert au alt nivel de raspundere si incarcare.
  • 0 (0 voturi)    
    Stiti de ce au murit dinozaurii? Inadaptibilitate! (Marţi, 15 septembrie 2009, 10:44)

    qwert [anonim]

    Solutia ar fi sa mai angajeze in 300k de bugetari sa stati cu totii sa plimbati hartiile. Capitalismul se manifesta prin competivitate economica. Daca o firma / structura / agentie ...etc... nu functioneaza atunci ori moare ori se restructureaza ca sa se salveze.
    Voi vreti sporuri salarii indiferent de (in)eficienta structurii ion care activati. V-ati obisnuit ca de bine de rau... paguba sau profit.... institutia sa mearga inainte. Ca de... nu poti inchide primaria...de exemplu. Nu`i asa? Nu intrati in panica stimati bugetari. Aveti oportunitatea sa va integrati in mediul privat unde va asteapta concurenta si munca eficienta. Sa vedeti si voi ce inseamna sf de quarter/ an etc.... si sa masori eficienta companiei si in functie de asta sa iti depinda ziua de maine.
    Da`ti cu minusuri dar sa stiti ca voi ati schimbat sistemul si ati vrut capitalism. Acum dragilor...treziti-va si munciti?
  • 0 (0 voturi)    
    restructurare (Marţi, 15 septembrie 2009, 13:33)

    k7 [utilizator]

    " in sectorul economic s-a facut o restructurare de 3 milioane de locuri de munca,".... s-a zbatut guvernul pentru ei....nici vorba ...acolo 2-3 pana au lasat-o moarta, iar acum cand e vorba de bugetarii,care totusi iau bani de la noi, atata zarva......si noua ne-a fost greu la inceput....dar am mers inainte.
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Luni, 31 mai 2010, 22:13)

    Crainiciuc Elisabeta [anonim]

    Cand v-a fi pichetata Prefectura din Suceava,in ce zi? DORESC sa particip


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri