Prima zi de scoala: Caricaturi cu Boc, carti postale cu Geoana, politicieni pacaliti de profesori. Opt elevi din Fetesti n-au mai ajuns la deschidere din cauza taxei de pod 

de Attila Biro     HotNews.ro
Luni, 14 septembrie 2009, 19:08 Actualitate | Esenţial

Protestul profesorilor din Baia Mare
Foto: eMaramures
Prima zi de scoala a inceput trist pentru opt copii din Fetesti care au absentat de la deschidere  din cauza unei taxe de pod pe care primaria nu o poate plati. La Baia-Mare, profesorii au iesit in strada si l-au caricaturizat pe premierul Emil Boc. In Vrancea, liderul PSD Mircea Geoana a fost prezent la deschiderea anului scolar prin intermediul unor carti postale elctorale impartite de pesedisti parintilor si elevilor. In Sibiu, Raluca Turcan (PD-L) si la Gorj, Dan Ilie Morega (PNL) au impartit elevilor ghiozdane. Morega a plusat cu un calculator si un parculet de joaca. In Drobeta Turnu Severin profesorii i-au pacalit pe politicienii locali si au incheiat festivitatea inainte ca acestia sa ajunga la scoli.  

Opt copii din localitatea Fetesti nu au participat la deschiderea anului scolar. Nu au putut sa vina la deschiderea anului scolar din cauza taxei de 35 de lei de pe podul de la Fetesti. Primarul Catrinoiu Gheorghe (PNL) a explicat ca scolarii nu au participat la deschiderea anului deoarece municipalitatea nu are bani sa plateasca taxa de pod.

"Ei erau adusi la scoala cu un microbuz al Primariei. Este vorba de un drum de vreo 8 kilometri, elevii provin de la fermele din Balta. Microbuzul facea drumul de doua ori pentru ca sunt scolari care invata dupa-amiaza. Astfel ca ne costa pe zi 140 de lei, suma pe care nu o avem in buget", a explicat primarul. Taxa pe podul de la Fetesti a fost introdusa de Ministerul Transporturilor pe 3 august. Potrivit ministrului Radu Berceanu, taxa aduce incasari de 400.000 de lei zilnic.
  • In Baia Mare, prima zi de scoala a inceput cu un protest al profesorilor. Dascalii au afisat la proteste caricaturi ale premierului Emil Boc si mesaje ironice la adresa acestuia: ”Ce e vidul care doare? Capu’ la Boc sa fie oare?”, ”Boc si cu al lui Guvern vara scoala in infern”, ”Bocule, esti mic la stat, dar te dai mare la sfat” sau ”La noi e criza in buzunare. La voi... in capetele goale”, sunt mesajele surprinse de reporteri publicatiei emaramure.ro. Pe una din pacarte premierul Emil Boc era prezentat in chip de maestru gogosar si alaturat era scris mesajul: Avem Ministru/Are Valoare/ Si la gogosi e cel mai tare.
  • Liderul PSD, Mircea Geoana nu a ratat nici el sa fie prezent electoral la debutul anului scolar. In Vrancea, PSD a impartit elevilor si parintilor carti postale care aveau poza lui Geoana si un mesaj special pentru prima zi de scoala. “Prima zi de scoala este un prilej de bucurie si speranta in viitor, atunci cind o noua generatie de elevi intra pentru prima oara in sala de clasa, tara noastra mai face un pas inainte. Le urez un an scolar cu spor tuturor elevilor din Romania”, semneaza Mircea Geoana. Mai multe detalii aici
  • Desi liderii PNL au anuntat ca vor respecta dorinta sindicatelor din invatamant ca politicienii sa nu participe la festivitatile de astazi, Dan Ilie Morega a participat la deschiderea anului scolar la o scoala din colegiul sau electoral, in comuna Runcu, din judetul Gorj. Si nu a mers cu mana goala. A impartit si 200 de ghiozdane si un calculator, noteaza NewsIn. Liberalul le-a mai promis copiilor si un parc de joaca.
  • Raluca Turcan la Sibiu
    Raluca Turcan la Sibiu
    Foto: Rompres
    La Sibiu, deputatul Raluca Turcan a impartit si ea ghiozdane roz unor copii de la o scoala dintr-un cartier marginas al Sibiului. "Fac asta de ani de zile. Parintii mei sunt profesori. Am o responsabilitate fata de oamenii din colegiul meu care m-au ales. Am fost invitata sa particip la deschiderea anului scolar aici, intr-o scoala mica, dar cu probleme mari. Nici macar liderii de sindicat nu-ti pot rapi placerea de a fi langa copii", a declarat Raluca Turcan. Deputatul PDL a mentionat ca ghiozdanele nu au avut sigla partidului.

  • Un episod amuzant s-a derulat in municipiul Drobeta Turnu Severin unde profesorii i-au tras pe sfoara pe politicieni. Primarul din Drobeta Turnu Severin, Constantin Gherghe si deputatul PDL Doinita Chircu au fost pacaliti de profesorii Colegiului National Traian care i-au anuntat ca festivitatea va avea loc la ora 10, dar in realitate a avut loc mai devreme. Cand cei doi politicieni au ajuns in incinta scolii, deschiderea anului scolar a fost deja consumata. Potrivit publicatiei Gazeta de Sud, acelasi scenariu s-a repetat si in alte institutii de invatamant.
  • Presa centrala si cea locala au notat ca politicienii s-au strecurat la deschiderea anului scolar sub diverse pretexte, ba ca si-au insotit copiii ori au anuntat ca nu vin in calitate de politicieni. Asa s-a intamplat si la Cluj unde potrivit Ziua de Cluj, deputatul PDL Mircia Giurgiu a luat cuvantul la festivitatile de la Liceul “Eugen Pora”. “Vreau sa va spun ca sunt sindicalist si am sustinut toate amendamentele primite de la sindicate la legile educatiei”, a declarat Mircia Giurgiu.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

5184 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    BINE LE-AU FACUT! (Luni, 14 septembrie 2009, 19:48)

    dan [anonim]

    Guvernul actual este raspunzator de cea mai mare bataie de joc la adresa profesorilor de dupa Revolutie. Ce sa mai caute politicienii la deschidere? Sa-si mai faca si capital electoral pe spinarea batjocoritilor? RUSINE SA LE FIE!
    • +1 (9 voturi)    
      Vai de voi profesori... (Luni, 14 septembrie 2009, 21:49)

      L&L [utilizator] i-a raspuns lui dan

      si vai de copiii care ies dintr-un asemenea sistem educational, unde educatorii ii invata pe copii ca minciuna si interesul personal sta deasupra tuturor lucrurilor.
    • -3 (3 voturi)    
      nu e asa (Marţi, 15 septembrie 2009, 8:02)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui dan

      sint o mina de profesori platiti de patriciu
      • 0 (0 voturi)    
        bravo lor! (Marţi, 15 septembrie 2009, 14:23)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui gigi

        Ha ha ha! Se pare ca vidul din capul guvernantilor e si in capul tau!
        Profesorii sunt platiti de Patriciu????:P Pai atunci bravo lor, sunt foarte valorosi, spre deosebire de tine, care "periezi" atat de prost incat nimeni nu te ia in serios! Esti penibil omule! Culca-te la loc!
    • +3 (11 voturi)    
      profesori slabi si profitori (Marţi, 15 septembrie 2009, 8:52)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui dan

      Profesorii se plang degeaba. Sunt la fel de lipsiti de caracter si bun simt ca si politicienii.
      Mergeti in scoli la clasa I sa vedeti ce li se impune parintilor: caiete speciale (pe care doar invatatoarea stie de unde le ia si la ce pret), culegeri, figuri geometrice din tot felul de cartoane, servetele role, servetele batiste, sapun lichid, creta, burete, apa plata, hartie creponata, coli de xerox, bani pentru paza, bani pentru fondul scolii, bani pentru amenajarea curtii, bani pentru fondul clasei, voluntari pentru schimbat bancile, pentru pus parchet, pentru cumparat jaluzele, pentru cumparat harti si tablouri in clasa, etc; scoala asigura doar clasa de curs si o invatatoare care face aluzii la un afterschool unde este colaboratoare - meditatii mascate.
      O bataie de joc! profesori si invatatori care abia isi iau titularizarea, care sunt prinsi copiind in examene si abia iau note de trecere, profesori care lucreaza 2-6 or pe zi maxim si au 3-4 luni de vacante pe an, avand pretentia sa ia acelasi salariu cu oameni cu studii superioare care lucreaza 10-14 ore/zi cu 3 saptamani de concediu pe an.
      Vina politicienilor, care exista fara discutie, este mult mai mica decat se mediatizeaza. Profesorii sunt la fel de vinovati, pasivi si ipocriti - e mai usor sa dai vina pe politicienii corupti si inutili si sa ceri tot timpul salarii marite decat sa faci tu ceva pentru imbunatatirea situatiei.

      Nu toti profesorii sunt asa, insa, din pacate, marea majoritate este.
      • 0 (4 voturi)    
        Vina (Marţi, 15 septembrie 2009, 10:47)

        Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui stefan

        Si a cui e vina, nu a politicienilor? Cine ofera salarii de 2 lei, cine nu finanteaza scolile?
        Vina politicienilor este 100% pentru ca nu asigura un invatamant de calitate, invatamant care se poate obtine doar cu o finantare corespunzatoare.
        E ca la supermarket, cumperi parizer si vrei sa aiba gust de salam de sibiu? Nu se poate.
        • -1 (1 vot)    
          cel mai usor e sa dai vina pe altcineva... (Marţi, 15 septembrie 2009, 12:16)

          stefan [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

          ... de vina sunt ceilalti, nu eu...Cam asa se traduce ceea ce zici tu, precum si comportamentul profesorilor, al judecatorilor sau al doctorilor.
          Sunt profesori care castiga din meditatii sau colaborari peste 4-5000 de lei/luna muncind sub 8h/zi. Ei nu au nici o vina ca cer bani parintilor fara o organizare a scolii, fara o decontare, chitante. Nu au nici o vina ca obliga mascat elevii sa faca meditatii cu ei sau sa mearga la afterschool-urile lor. Nu au nici o vina ca abia isi iau titularizarile, ca abia iau note de trecere, ca se comporta ca elevii slabi atunci cand sunt pusi in situatia de a fi examinati.
          Doctorii nu au nici o vina ca nu sunt capabili si nu au nici urma de bun simt cand programeaza pacientii pentru intreaga zi la o singura ora; oameni bolnavi, batrani care vin si stau ca vitele in jurul usii unui doctor pentru o consultatie rapida, superficiala si, de multe ori, inutila. Nu au nici o vina cand cer bani pe fatza sau cand habar nu au sa puna un diagnostic; ori cand, dupa primul consult iti spune ca ar fi mai bine sa te tratezi in strainatate pt ca ei nu au posibilitati.

          Tineti cont ca acest sistem imbuibat de incompetenta, spaga si multa nesimtire este totalmente sustinut de un sector privat subred, unde se munceste pe branci, fara posibilitatea de a protesta (greva in sistemul privat, o gluma), fara posibilitatea de a alege unde sa mearga banii sau ce sa se faca cu ei.
          Mai putin de 2 mil de angajati privati care tin pe salariu tot atatia functionari de stat si de 3 ori mai multi pensionari => poate fi un lucru de acceptat, dar nu si atunci cand 90% din aparatul de stat, cu politicienii in frunte, asa e, isi iau banii degeaba.
          • 0 (0 voturi)    
            a cui e vina? a ta? (Marţi, 15 septembrie 2009, 14:31)

            Bogdan [anonim] i-a raspuns lui stefan

            Cred ca vina incepe de la tine draga Stefan. Ce zici de asta?
            Cred ca datorita unei mentalitati de acest tip, oamenii sunt usor de manipulat. In sensul ca daca nu-ti convine ceva inseamna ca toti functionarii traiesc pe spatele tau (dar tare destept mai esti :P), de parca profesorii, doctorii etc. sunt mai putin importanti ca tine (vedea-te-as pe masa de operatie, sa vad ce "teorii" mai ai). La fel cand firmele "nu marca banul" imediat patronii sunt considerati mafioti, fura statul, sunt parveniti, "bratul legii" s.a.m.d. Pe scurt stereotipiile astea exista deoarece exista oameni ca tine, care vad numai raul in toate lucrurile, care nu iau o pauza sa gandeasca si ca urmare sunt usor de manipulat. Raul incepe cu tine Stefane!
  • +5 (11 voturi)    
    Taxa de pod (Luni, 14 septembrie 2009, 20:52)

    Conciliant [anonim]

    Cred ca toate primariile din sate ar trebui sa introduca taxa de pod sau de podetz, daca au norocul sa treaca o apa prin localitatea lor. Un drum Baia Mare - Bucuresti ar dura peste o saptamana, dar s-ar reabilita bugetele locale.
    • +1 (5 voturi)    
      putina rabdare (Marţi, 15 septembrie 2009, 8:10)

      Catelu [anonim] i-a raspuns lui Conciliant

      Incet-incet acolo ajungem, si apoi baimarenii vor realiza ca Baia Mare - Budapesta dureaza doar 2 ore si e mult mai avantajos.
    • -2 (2 voturi)    
      si ce daca (Marţi, 15 septembrie 2009, 10:42)

      a [anonim] i-a raspuns lui Conciliant

      ...eu nu pot sa citesc un articol care mizeaza pe subiectivism pentru a discuta o decizie obiectiva(buna sau proasta). Nu stiu daca taxa aia de pod e oportuna sau nu, dar cand vine cineva cu un titlu "8 elevi au intarziat din cauza taxei de pod" inseamna ca articolul trebuie sa fie f. slab.

      In Romania nu prea mai exista bun simt in discurs, fiecare incearca sa-si sustina parerile prin toate mijloacele posibile.
  • +6 (6 voturi)    
    Exempt License Plate? (Luni, 14 septembrie 2009, 22:41)

    Houstonianul [anonim]

    Si aici in State exista autostrazi cu taxa, dar anumite categorii de vechicule sunt scutite, incluzand autobuzele scolare. Cum? Foarte simplu, se pune o mentiune pe placa de inmatriculare ca in fotografiile de mai jos:

    http://www.plateshack.com/y2k/Texas/tx-exempt.jpg
    http://www.papl8s.com/stamp_files/SC_47187.jpg

    Ce e asa complicat, nu are primaria Fetesti bani de o bucata de tabla?
    • +1 (7 voturi)    
      aha (Luni, 14 septembrie 2009, 23:11)

      Şvarţenegher şi Vandam [anonim] i-a raspuns lui Houstonianul

      nu e vorba de o tablita... e vorba de legislatie care sa permite 'exemption-ul"... daca iti pui o tablita nu rezolvi daca nu e si legea/regula care sa permita asta. nu peste tot traiesc oameni de talia lui Ciac Noris
      • +7 (7 voturi)    
        Pai legea invatamantului nu este baza suficienta? (Marţi, 15 septembrie 2009, 0:11)

        Houstonianul [anonim] i-a raspuns lui Şvarţenegher şi Vandam

        Pai legea invatamantului nu stipuleaza ca invatamantul pre-universitat este "gratuit", adica platit de la buget (adica din taxe)? Acest fapt nu este implicit suficient ca baza legala pentru trecerea libera a autobuzelor scolare identificate corespunzator prin punctele de taxare?

        La o adica platiti deja scolarizarea prin taxe impovaratoare, de ce nu va revoltati? De ce nu alegeti pe altii mai capabili? Nu mai sunt oameni capabili sa fie alesi sau cum?
      • +5 (7 voturi)    
        ai dreptate !!! (Marţi, 15 septembrie 2009, 1:54)

        semaca [anonim] i-a raspuns lui Şvarţenegher şi Vandam

        Ciac Noris le dadea un cap in gura si tot trecea podu ca sa se duca la scoala. Si dupa ce termina orele trecea pe la Guvern, tot pe pod - inca un cap in gura, sa le rupa gatu si la aia de la Bucuresti. Da noi traim in romania si Ciac Noris la noi e de abia la gradinitza si a fost si bolnav cand era mic.
  • +2 (6 voturi)    
    REFULARE (Marţi, 15 septembrie 2009, 7:08)

    Bibicu [anonim]

    Şcoala este o fabrică de stat, în bancă, mulţi ani, din care cauză majoritatea fac cârcei, la minte, care dau dureri de cap reciproc avantajoase, menţinând ciclul educaţional "cunoştinţe-suferinţe-cunoştinţe" , din care se obţine produsul finit-nonvaloarea, indispensabil urnirii societăţii şi urnelor (de vot, de cenuşă, etc). Din nonvalorile cele mai valoroase, prin selecţie, se alege Preşedintele care stă cinci ani nedumerit, până se dumiresc supuşii că-i nul şi nu-l mai cocoaţă…
  • -4 (6 voturi)    
    A interzic prezenta politicienilor (Marţi, 15 septembrie 2009, 8:42)

    gabifm [utilizator]

    la deschidere mi s-a parut o eroare, ca multe altele, din partea sindicatelor.
    Aceasta decizie a afectat copiii care, daca ar fi venit politicienii, ar fi primit un ghiozdan, un penar, o dulciurica, ceva.
    Asa, ce s-a obtinut?
    Politicienii zic: "Eu m-as fi dus dar am respectat decizia sindicatelor" si astfel au facut o economie.
    Personalul didactic a pierdut oportunitatea de a-si face lobby in mod direct.
    Sindicatele arata ca: "Depindeti de noi, doar noi avem acces acolo "SUS"!
    • +5 (7 voturi)    
      da da (Marţi, 15 septembrie 2009, 9:09)

      moshu [anonim] i-a raspuns lui gabifm

      ai dreptata domne...
      si in noiembrie sa voteze lumea cu cel ce da un mititel si-o berica nu?

      din pacate cei ca tine sunt prea multi ...
      • -1 (3 voturi)    
        Nu este vorba de asa ceva! (Marţi, 15 septembrie 2009, 10:30)

        gabifm [utilizator] i-a raspuns lui moshu

        Ci este vorba de a profita de ei, politicienii, pentru ca si ei profita de NOI atat la vot cat si dupa aceea.
        Daca iti imaginezi ca eu sunt din categoria "micul si votul" - alias Vanghelie, te inseli amarnic.
  • -2 (4 voturi)    
    constatare (Marţi, 15 septembrie 2009, 9:01)

    O fiinta [anonim]

    Cadrele didactice care au recurs la actiunile prezentate in articol sa nu fie surprinse atunci cand elevii lor vor imita comportamentul manifestat de acestea (invatare prin imitare).
    • 0 (0 voturi)    
      alta constatare (Marţi, 15 septembrie 2009, 14:42)

      alta fiinta [anonim] i-a raspuns lui O fiinta

      Din subtextul cometariului tau reiese ca profesorii au facut neaparat ceva rau. Ca ei sunt un model de urmat si e urat ce-au facut, desi sunt vai de capul lor. Asta in comparatie cu politicienii, pe care ii dau banii afara din case, care se plimba in masini de sute de mii de euro si isi trag amante din show-biz....intelegi ce vreau sa spun, decaderea morala totala.
      In conditiile astea, profesorilor cu burta lipita de stomac ar trebui sa le fie rusine sa-i pacaleasca pe pacalicii de profesie??? Pe cei care traiesc de pe urma inselaciunilor?Ba din contra, copiii sper sa fi invatat ceva din asta, ca nu trebuie sa se lase calcati in picioare de niste nesimtiti mincinosi si sa nu-i lase sa profite de pe urma lor. Imi pare rau ca exista persoane ca tine, mai catolici decat Papa de la Roma, care ii arata cu degetul pe niste profesori care nu le-au dat satisfactie unor politicieni nesatui (n-au aruncat cu oua clocite!).
      • 0 (0 voturi)    
        lamurire (Marţi, 15 septembrie 2009, 17:30)

        o fiinta [anonim] i-a raspuns lui alta fiinta

        Cadrele didactice au misiunea de a sprijini si indruma procesul de formare al elevilor. Consider ca modul lor de exprimare, referitor la nemultumirile pe care le au, nu este unul adecvat pentru promovarea unui spirit civic demn de urmat. Scopul scolii este educatia nu propanganda politica. Pentru nemultumirile lor cadrele didactice trebuie sa se adreseze altor persoane/instututii. Ce au rezolvat cadrele didactice prin exprimarea nemultumirolor in fata elevilor? Nimic.

        P.S. Nu am spus ca nemultumirile cadrelor didactice nu ar fi fondate. Si apropo si eu sunt cadru didactic.
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Marţi, 15 septembrie 2009, 13:18)

    liviu_ [utilizator]

    guvernul primeste exact ceea ce merita (desi personal as adauga niste rosii si oo stricate cateva geamuri sparte la masinile personale etc)...
    dar tot nu sunt de acord cu profesorii... lucreaza part time (cam 16 ore/sapt) si primesc bani de full time... (aici nu intra meditatiile, spagile, cadourile si fondul clasei). sa nu mai vorbim ca sunt pregatiti cel putin indoielnic...
    daca ma bazam pe ce invatam in scoala, liceu si facultate acum eram somer...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi