Traian Basescu despre criticii muncitorilor romani: Sa priveasca la succesul extraordinar pe care producatorii de automobile il au in Romania

de D.G.     HotNews.ro
Marţi, 8 septembrie 2009, 12:45 Actualitate | Esenţial

Presedintele Traian Basescu a raspuns, marti, criticilor formulate de unii politicieni germani la adresa muncitorilor romani: "stiu ca  intr-o tara occidentala, prietena noua, politicienii fac aprecieri despre calitatea muncitorilor romani.... ca sef al statului as vrea sa raspund acestei campanii incorecte... sa priveasca la succesul extraordinar pe care constructorii de automobile il au in Romania", a spus presedintele.

"Este vorba de un parteneriat extraordinar intre manageri si muncitori", a adaugat seful statului.

Traian Basescu a fost, marti, la Automobile Craiova, care lanseaza primul autoturism Ford produs la aceasta fabrica.

Presedintele Basescu l-a felicitat totodata pe Calin Popescu Tariceanu pentru modul in care a purtat negocierile cu cei de la Ford.

Fostul premier a declarat ca acesta a fost un gest elegant de apreciere "o recunoastere a meritului guvernului pentru ca acest proiect sa prinda viata".

Politicianul german Jürgen Rüttgers si-a cerut scuze dupa ce a declarat ca muncitorii romani chiulesc si n-au habar ce fac

"Spre deosebire de angajatii din Bazinul Ruhr, cei din Romania nu vin dimineata la ora sapte la schimbul intai si nu raman pana la sfarsitul programului - ci vin si pleaca dupa cum au chef si n-au habar ce fac".

Cu aceste cuvinte a incercat primul ministru crestin-democrat al landului Renania de Nord - Westfalia, Jürgen Rüttgers, sa castige electoratul (traditional de stanga) din Duisburg in folosul candidatului conservatorilor la Primarie. Discursul din care revista Spiegel a extras acest pasaj, in editia sa electronica de astazi, a fost rostit pe 26 august.

Conform oficialilor conservatori de la Düsseldorf, primul ministru Rüttgers nu a intentionat nici o clipa sa jigneasca, mesajul sau dorindu-se un elogiu la forta de munca inalt calificata din Bazinul Ruhr, in contextul retragerii firmei Nokia de la Bochum la Jucu, langa Cluj. Citandu-i pe oamenii premierului, Spiegel Online mentioneaza ca Rüttgers ar fi avut in vedere faptul ca Nokia avea, la Bochum, cea mai productiva filiala in vreme ce fabrica de la Jucu a devenit cea mai ineficienta din Europa.

Ulterior, Jürgen Rüttgers (CDU), si-a cerut scuze pentru declaratiile la adresa romanilor, motivand ca intentia sa a fost sa-i apere pe lucratorii germani din regiune, nu sa jigneasca pe cineva.

"Am vrut sa-i apar pe lucratorii germani din regiunea North Rhine-Westphalia, ale caror performante sunt recunoscute la nivel mondial si care, din cauza unor decizii gresite, si-au pierdut locurile de munca. Nu am vrut sa jignesc pe nimeni. Dar daca s-a intamplat acest lucru, atunci imi pare rau", a declarat Jürgen Rüttgers.



Citeste mai multe despre   























3124 vizualizari

  • -14 (22 voturi)    
    Sa avem rezon !! (Marţi, 8 septembrie 2009, 12:55)

    Ionescu [anonim]

    Pardon d-le Presedinte,sunteti intr-o mare eroare,succesul se datoreaza unei politici antieuropene,impotriva pietei libere si prin impozitarea excesiva(a se citi strangularea) a pietei masinilor de mana a doua,mult superioare calitativ celor romanesti.Daca piata din Romania ar fi fost ca cea din Germania si Franta,noi nu am fi cumparat Loganuri si Dacia Pitesti ar fi fost demult falimentara !.Asta e adevarul care trebuie spus, d-le presedinte !.
    • -1 (11 voturi)    
      geografic (Marţi, 8 septembrie 2009, 13:04)

      eugen [anonim] i-a raspuns lui Ionescu

      Mai putem completa si cu o eroare geografica, domnu' presedinte vorbind despre o "tara occidentala, vecina noua". Nu ca nu mi-as dori sa fim vecini cu Germania!
      • -1 (3 voturi)    
        Noi opinii de la nemti (Marţi, 8 septembrie 2009, 15:05)

        neamtu [anonim] i-a raspuns lui eugen

        Conform prestigiosului saptamanal german Titanic, Ruettgers nu a vrut de fapt sa spuna ca romanii sunt puturosi sau nepuctuali, ci a vrut sa spuna ca romanii nu au habar de existenta ceasurilor si chiar daca ar avea habar de asa ceva nu ar sti sa citeasca ora pe ele...
      • +1 (1 vot)    
        * (Marţi, 8 septembrie 2009, 15:15)

        porky [anonim] i-a raspuns lui eugen

        fii atent- scrie: prietena noua
      • +1 (1 vot)    
        Geografic 2 (Marţi, 8 septembrie 2009, 16:40)

        Tibor [anonim] i-a raspuns lui eugen

        Era vorba de o tara prietena, nu vecina...
    • -9 (13 voturi)    
      bravo (Marţi, 8 septembrie 2009, 13:05)

      Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui Ionescu

      Bine ca mai vede cineva ca ne laudam cu ceva ce nu mai e al nostru. Nu de alta dar faptul ca loganul se vinde nu e rezultatul geniului nostru ci e rezultatul vanzarii fabricii catre Renault. De aia in alte tari se produce cu sigla renault si nu cu sigla dacia. Si apoi in afara de impozitul pe salarii si impozitele catre bugetul asigurarilor sociale statul roman nu vede nimic altceva de la Renault. Profitul mergand in alte directii.
      Dar presedintele viseaza. Si apoi muncitorii de la dacia sunt putini si prost platiti si daca nu isi fac target-ul zboara. De ce nu zice si de Ford de la Craiova.... a stai acolo nu se face inca nimic...
      Si comparativ cu toata economia sectorul de productie auto e o particica infima. a gasit ce exemplu sa dea....
      • +6 (10 voturi)    
        over done (Marţi, 8 septembrie 2009, 13:47)

        jizas [anonim] i-a raspuns lui Mirela F

        dupa comentariu, pot spune ca ati trait multa vreme in comunism, se si vede dupa cum judecati. nu vreau sa va jignesc, dar sunt sigur ca ati lucrat intr-o uzina, care nu avea de-a face nimic cu competitivitatea. ce dracu sa vada altceva statul roman decat impozite??? unde dracu scrie in economia asta, ca daca ai profit trebuie sa-l imparti cu statul, sau cu nu stiu cine?? poate nu ati vazut cum se munceste afara, dar daca nu-ti realizezi norma, normal ca zbori! poate in uzina unde ati lucrat, se impingeau hartiile de pe un birou pe altul, lucrati doar pt stoc, si luati salar pe degeaba! si ar trebui sa va interesati care sunt salariile + beneficiile in uzinele Dacia, si dupa aceea sa mai puneti putin mana pe un manual de Economie, sau de planificare a productiei-varianta capitalista, nu cea comunista!
        • -5 (7 voturi)    
          gresiti mult (Marţi, 8 septembrie 2009, 13:55)

          Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui jizas

          Am 25 de ani. Sotul meu a fost controlor de gestiune la renault nissan romania. Nu am lucrat niciodata intr-o zina. Sunt partenera intr-o firma de conta si resurse umane. Stiu economie. De aceea sustin ca statul roman a pierdut la negocierea contractului cu renault.
    • +8 (12 voturi)    
      te inseli (Marţi, 8 septembrie 2009, 13:09)

      srg1 [anonim] i-a raspuns lui Ionescu

      Amarnic. Succesul Dacia dateaza dinaintea impunerii taxei de inmatriculare (recunosc, discriminatorie). Succesul Dacia se inregistreaza si in Germania. Dacia exporta in Germania!!
      Acum cativa ani nici nu am fi indraznit sa visam la acest lucru. Iar Germania nu are taxe discriminatorii.
      • +5 (5 voturi)    
        Dacia in Germania (Marţi, 8 septembrie 2009, 14:37)

        play_boy [utilizator] i-a raspuns lui srg1

        Succesul Dacia in Germania se datoreaza in primul rand raportului calitate-pret al masinii, iar pe urma faptului ca tot mai putini nemti isi permit o masina nemteasca. Pentru cat costa si ce poate, e foarte buna, asta o adeveresc si zeci de teste si sondaje, urmate de evaluarea TÜV-ului (inspectia tehnica). Am un bun prieten, neamt, conduce un MCV al firmei! (deci nu o ingrijeste ca si cum ar fi a lui) si masina are deja aproape 200 de mii de km parcursi fara absolut nicio problema tehnica majora => tehnica putina -> probleme putine
    • +8 (10 voturi)    
      Dar unde e rezon-ul? (Marţi, 8 septembrie 2009, 13:13)

      Vercix [utilizator] i-a raspuns lui Ionescu

      E vorba despre procesul de productie, nu despre cat de bine se vinde sau nu Dacia in Romania; dar chiar si asa tot nu ai dreptate din moment ce peste 80% din productia Dacia este destinata exportului, iar din aceasta o parte importanta mergand chiar catre Germania si Franta (unde Dacia are deja o cota de 4% din piata auto franceza). Ca fara acea taxa ar fi fost mai dificil pt vanzarile din Romania e o alta poveste.
      • -2 (10 voturi)    
        dacia nu mai e a noastra (Marţi, 8 septembrie 2009, 13:30)

        Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui Vercix

        e a francezilor. explica-mi de ce in brazilia se produce logan sub marca renault si nu dacia?
        • +5 (11 voturi)    
          nuca (Marţi, 8 septembrie 2009, 13:44)

          ady [anonim] i-a raspuns lui Mirela F

          si daca eraq a ta ce faceai cu ea..////..pt ca nu mergeai pe profit..nu se plateau taxe la stat etc..treci peste bariera psihologica creeata de tatucul ilici ..
        • +3 (5 voturi)    
          Ratiuni de marketing banuiesc... (Marţi, 8 septembrie 2009, 13:46)

          Vercix [utilizator] i-a raspuns lui Mirela F

          ...Dacia e totusi o marca pozitionata mai slab calitativ, lucru care in Europa s-ar putea sa conteze vis-a-vis de Renault (sa-i scada prestigiul si deci vanzarile)
          Nu stiu exact ce ratiuni au stat in spatele pastrarii sau nu a brand-ului Dacia, dar what's the point?
          • 0 (2 voturi)    
            ! (Marţi, 8 septembrie 2009, 13:57)

            Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui Vercix

            Renault are fabrici in multe tari. Nu cred ca toate contractele ce cumparare au fost negociate la fel. Ideea e ca noi cu creierul nostru nu am fi fost in stare. Nici brazilienii singuri si nici mexicanii. tocmai de aceea nu cred ca e bine sa ne laudam cu proiectele si rezultatele altora.
          • +1 (3 voturi)    
            the point (Marţi, 8 septembrie 2009, 14:05)

            Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui Vercix

            the point is: nu toate loganurile vandute afara se fac la noi.
            • +2 (4 voturi)    
              E simplu (Marţi, 8 septembrie 2009, 16:31)

              salcia [anonim] i-a raspuns lui Mirela F

              Acolo unde marca Dacia nu are notorietate, sau are o notorietate foarte scazuta, masinile se vand sub sigla Renault. E foarte simplu, sunt niste ratiuni de marketing la mijloc.

              Nu inteleg de ce toata lumea arunca asa cu pietre in niste (putine) succese pe care le avem...

              Nicio companie nu e perfecta, dar oare chiar nu conteaza deloc ca Dacia + Renault au creat peste 100.000 de locuri de munca, ca platesc corect taxele la stat, ca fac mai mult de 1% din PIB-ul Romaniei si ca au investit peste 1 miliard de eur in uzina?! Asta à propos de faptul ca nu se intoarce nimic in tara.

              Nu trebuie sa ne imbatam cu apa rece, nicio companie nu face acte caritabile. Dar nici sa cadem in extrema cealalta.
            • +1 (1 vot)    
              Si? (Marţi, 8 septembrie 2009, 17:05)

              Vercix [utilizator] i-a raspuns lui Mirela F

              Ti-am dat o statistica pe uzina din Romania, care merge bine...nesperat de bine zic eu...
              In discutie e vorba despre muncitorii romani cu care se poate face totusi ceva de succes, nu despre faptul ca Dacia e romaneasca sau franceza.
              Sincer, daca ramanea romaneasca probabil nu o mai aveam...dar e o alta discutie.
    • +5 (11 voturi)    
      Hmmm... (Marţi, 8 septembrie 2009, 13:16)

      MariusMuc [utilizator] i-a raspuns lui Ionescu

      Fie cum spui tu, dar poate-mi spui si mie, nemtii de ce cumpara Loganuri in draci? Stiu asta fiindca locuiesc in Germania. Banuiesc ca acelasi lucru se intampla si-n Franta, Belgia, etc.
      • -4 (6 voturi)    
        ! (Marţi, 8 septembrie 2009, 13:34)

        Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui MariusMuc

        http://www.informatiiauto.ro/renault-logan-in-brazilia-si-argentina-nissan-logan-in-mexic-sid1084.html

        si le cumpara pentru ca sunt ieftine si au motor renault si piese renault si pentru ca sunt fabricate de renault. Dacia e doar un nume nu o marca. Afara renault produce logan sub marca renault nu sub dacia. Dacia nu mai e a noastra. Nu ne laudam cu ce nu e al nostru. Bravo francezilor. Noi faceam supernova,, Supernova nu s-ar fi vandut la nemti.
        • +1 (3 voturi)    
          Mandru posesor de Supernova... (Marţi, 8 septembrie 2009, 14:24)

          Florin [anonim] i-a raspuns lui Mirela F

          Supernova este prima masina facuta dupa achizitia fabricii de catre Renault.
          Tabla traditionala de Dacia (adica rugineste) in schimb componentele masinii sunt Renault: motorul e ac. de pe Logan, cutia de viteze de Clio, ambreiajul de Laguna I.
          Deci te sfatuiesc sa dai alt exemplu Mirela....probabil ai vrut sa zici NOVA....singura masina 100% romaneasca, gandita de inginerii romani si construita de romani.
          • +3 (3 voturi)    
            bine. (Marţi, 8 septembrie 2009, 14:41)

            Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui Florin

            Nova. Le confund. Desi ai mei au avut dacie pana prin 2000, cand au trecut si ei la renault clio. Ca idee, nu sunt rele masinile, dar singuri nu le-am fi vandut si nu s-ar fi dezvoltat asa piata auto. Sa ne aducem aminte ca la un moment dat iti luai masina doar de la pitesti, nu existau concesionari, dealeri etc. Revenind la subiect, nu cred ca e motiv de lauda. Plus ca mai e cineva pe ici care are dreptate, sunt mai multe utilaje si roboti decat muncitori romani in uzina. Si aia sunt prost platiti. Ca doar de aceea au facut greva. Deci Nova. :D
    • +5 (5 voturi)    
      se scrie reason (Marţi, 8 septembrie 2009, 14:00)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Ionescu

      se scrie reason. Romanii produc masini de calitate la pret redus. Asta se cere acum deci chiar au succes....
      • -1 (1 vot)    
        Se scrie raison :) (Marţi, 8 septembrie 2009, 17:07)

        Vercix [utilizator] i-a raspuns lui atreus

        ...si se pronunta rezon :) mai nazalizat putin...
      • -1 (1 vot)    
        raison nu reason (Marţi, 8 septembrie 2009, 18:08)

        Ionescu [anonim] i-a raspuns lui atreus

        Vrei sa spui 'raison'...e vorba de limba franceza si de dreptate...nu este reason'motiv ' al linbi engleze.Am scris intentionat cu ''Z''.
    • +5 (5 voturi)    
      Rezon Ionescu ! (Marţi, 8 septembrie 2009, 14:10)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Ionescu

      Dar atunci cum explicam succesul Dacia in Germania care are piata pe care ti-o doresti.
      Germania a crescut, dupa razboi, o industrie solida pentru ca cetateanul neamt a inteles ca in constructia pietei interne solide sta succesul industrial nu in export fara ratiune. Vezi si cazul Polonez. Altfel romanul, obisnuit de Ceusescu, ca tot ce vine din exterior este bune ar fi distrus iresponsabil industria si mediul numai ca sa umble cu masina second de 4 litri si sa afume toata strada. In loc de parcul de gunoaie al Europei am ajuns sa avem o industrie competitiva. E chiar foarte rau ?
      Acesta este adevarul. In rest fa ce vrei cu banii tai atat timp cat nu pui in pericol sanatatea altora.
    • +2 (4 voturi)    
      ba pardon! (Marţi, 8 septembrie 2009, 14:21)

      Senna [anonim] i-a raspuns lui Ionescu

      taxele pt. inmatricularea masinilor SH sunt prea mici! ti se pare firesc sa se umple tara de vechituri BMW, numai bune pt. liniute, drifturi si accidente in lant? deja, cand aud despre o tragedie produsa de un tanar, pun imediat pariu ca era pe un BMW SH! in concluzie, las-o usurel, ca nu te-a facut doamna ma-ta la volanul unei masini germane, rromane, iar complexele de barbat slab oricum nu-ti trec la volan, oricat de tare si de tunata ti-ar fi taraboanta!
      • -1 (3 voturi)    
        ?! (Marţi, 8 septembrie 2009, 14:33)

        Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui Senna

        masinile sh pot fi si produse de juma de an. Aia nu e vechitura. Si nu e obligatoriu sa iti iei bmw sh, poti lua si renault sau nissan sau ssang yong sh. Dar nu asta e subiectul.

        Si nu inteleg de ce daca am cumparat masina produsa in polonia, dar cumpararata de la un dealer roman trebuie sa platesc supertaxa... Ca doar dealerul era romam, masina e noua deci unde e vechitura?
    • +1 (3 voturi)    
      ai vrea tu sa fie falimentara (Marţi, 8 septembrie 2009, 14:31)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui Ionescu

      In conditiile in care, conform ultimelor declaratii Renault, 85% din productia Dacia merge la export, nu cred ca ar fi o problema pentru Dacia daca romanii fuduli si-ar cumpara BMW din '80 (eventual tunat) in loc de Logan.
      A fost o strategie castigatoare a celor de la Renault, jumate calculata, jumate bulan (ca a venit criza) care s-au apucat acum cativa ani sa faca masini ieftine in EU cand toti ceilalti se gandeau cum sa le faca mai scumpe.
    • 0 (2 voturi)    
      The cake is a lie (Marţi, 8 septembrie 2009, 17:36)

      Lol [anonim] i-a raspuns lui Ionescu

      Dacia Pitesti nu ar fi dat faliment pentru ca "idiotii" de nemti si francezi ar fi cumparat in continuare fericiti ca au gasit in Romania groapa de gunoi ideala pentru toate jafurile de masini. Impozitarea insa e excesiva pentru ca a fost gandita de niste idioti si modificata de niste cretini, dar nici cu romanul de rand nu imi e rusine cand vad asemenea perle de gandire.
    • +2 (2 voturi)    
      tot despre raison (Marţi, 8 septembrie 2009, 18:01)

      Ionescu [anonim] i-a raspuns lui Ionescu

      Ieri tocmai m-am intors din Germania,am o veste catre toti cei ce se bucura de rezultatele comerciale ale Loganului la nemti, cu incepere de luni saptamana aceasta,ajutorul de 2500 al statului German catre toti cei ce vor sa-si schimbe masina,se suspenda (a se citi incheie).
      Domnilor,sa vedem de acum cata dragoste au nemtii pentru o masina simpla,ieftina,si foarte modesta la finisaje si fiabilitate.Parerea mea personala e ca,guvernul German a gresit cu aceasta lege asa cum a fost conceputa,parerea mea este ca ea trebuia sa se adreseze doar producatorilor germani de automobile,evident ,ei si economia germana erau cei ce trebuiau stimulati,dar....ce sa-i faci in Germania economia de piata si democratia sunt la ele acasa !.
    • 0 (0 voturi)    
      Nika nu ai inteles ! (Vineri, 11 septembrie 2009, 1:13)

      Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui Ionescu

      @ Succesul sta in faptul ca Pitestiul exporta in timp ce alte marci stagneaza.Nici o legatura cu cazanele dinsecind .Strazile sunt pline de rable ce asteapta programul Rabla ! Stangul in dreptul.Deja avem cimitire de masini Carteala pizma sport national Toparceanu.."..zice unui spin: Ia-l de maneca putin." DDD
  • -1 (9 voturi)    
    Ipocrizie maxima (Marţi, 8 septembrie 2009, 13:08)

    Alin [anonim]

    Eliminarea taxei auto pe care o sustineati furibund (si care ne-ar fi transformat intr-o tara eminamente agrara) va spune ceva dle presedinte?
  • -4 (8 voturi)    
    muncitorii romani (Marţi, 8 septembrie 2009, 13:16)

    nicu [anonim]

    da sunt niste putori care nu-si vad lungu nasului care vorbesc in timpul lucrului intre ei, sunt neatenti, impulsivi, ii intereseaza doar ce salar are colegul, vor mai multi bani chiar daca adunat intr-o zi de lucru stau mai mult de 50% din timp. daca nu-i supraveghezi nu fac nimic cum trebuie etc. ce sa mai zic de loialitate intelegere fata de angajator si altele. tot comunist basescule?? indraznesti sa zici de dacia ? incerci sa culegi cumva electorat? cine te mai baga in sema, de douazeci de ani ati distrus invatamantul nu avem specialisti in nici un domeniu ca fmi ne vrea prosti ca sa consumam numa si nimic altceva. /
    • 0 (4 voturi)    
      problema e generalizarea (Marţi, 8 septembrie 2009, 13:48)

      Vercix [utilizator] i-a raspuns lui nicu

      Recunosc ca sunt departe de a fi muncitorii ideali, dar daca fabricile se (tot) muta la noi inseamna ca treaba nu e chiar atat de nasoala cu muncitorii nostri.

      Pe de alta parte, faptul ca precizarile lui Base au efecte electorale nu schimba cu nimic semnificatia lor.
      • +1 (3 voturi)    
        Sunt ieftini (Marţi, 8 septembrie 2009, 13:58)

        Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui Vercix

        Cauta salariul minim garantat in plata in ue si vei vedea de ce. Si din acelasi motiv se muta fabrici de la noi vezi colgate si pepsi sau care naiba era la iasi si s-a dus la moldoveni.
      • 0 (2 voturi)    
        fabricile (Marţi, 8 septembrie 2009, 14:53)

        nicu [anonim] i-a raspuns lui Vercix

        se muta la noi ca avem mana de lucru ieftina, oficiali corupti sau usor coruptibili.

        a si daca nu stiai sa sti ca majoritatea fabricilor din romania vand pe profit aproape zero materialul produs unei fabrici personale din alta tara probabil tara de origine. care la randul ei le vinde cu profit bunicel la beneficiarul final. deci impozitul colectat de romania este aprope nul. e valabil pentru aproape toate fabricile detinute de firme internationale.
        • +1 (1 vot)    
          Dar daca muncitorii ar fi dezastru... (Marţi, 8 septembrie 2009, 16:59)

          Vercix [utilizator] i-a raspuns lui nicu

          ...ar putea sa mai fabrice ceva? Discutia este legata de cat de slabi sunt muncitorii romani. Daca ai nevoie de muncitori calificati - si cred ca se preteaza destul de bine pt industria auto - degeaba te bucuri ca le dai salarii mici pt ca nu o sa realizezi decat un kk pe care sigur nu o sa il vinzi cu succes in Germania si Franta. Restul criteriilor decid ulterior.
          Desigur nu ai nevoie de genii, dar sigur nu se incadreaza in "n-au habar ce fac"
        • +1 (1 vot)    
          Dar daca muncitorii ar fi dezastru...(2) (Marţi, 8 septembrie 2009, 17:18)

          Vercix [utilizator] i-a raspuns lui nicu

          ma refer la situatia in care ai nevoie de muncitori calificati si nu ii gasesti
    • +2 (2 voturi)    
      Ai dreptate (Marţi, 8 septembrie 2009, 14:14)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui nicu

      Chiar mesajul tau arata ca au reusit. Cineva care sustine o asemenea aberatie in termenii agramati, in care o faci, e dovada vie ca invatamantul produce rebuturi. Sau poate ai absolvit la Oxford ?
      • +1 (1 vot)    
        muncitorii (Marţi, 8 septembrie 2009, 14:48)

        nicu [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        sunt un pic prea enervat ca sa mai pot vedea unde am gresit in text... in fine esenta este ca muncitorii romani sunt niste lenesi. o vede toata lumea.

        banuiesc ca si tu faci parte din ei de vreme ce te-ai atacat. problema ta e generala nu vedem decat in curtea vecinului cum greseste de ce greseste ne dam cu parerea pro si contra etc, balariile de la noi nu le vedem.
        asa ca decat plafonat ca tine mai bine agramat.

        ps in contextul tau, "termenii" se scrie cu un singur i.
    • 0 (2 voturi)    
      si??? (Marţi, 8 septembrie 2009, 16:21)

      rdr [utilizator] i-a raspuns lui nicu

      si care-i problema ca muncitorii vorbesc intre ei? ca nu-s roboti.
      • -1 (3 voturi)    
        roboti... (Marţi, 8 septembrie 2009, 17:06)

        nicu [anonim] i-a raspuns lui rdr

        cand lucrezi intr-un mediu mecanizat adica iei o piesa si o pui sub alta presa nu ai voie sa vorbesti cu vecinu de banc de lucru... mai mult nu ai ce cauta fara casti pe urechi ca sa nu surzesti. dar daca ai avea casti pe urechi ai mai putea auzi sunetul sms-ului trimis de nevasta sau povestea picanta a colegului ?? NU
        si atunci ai pretentii de salar mare samd. cand esti muncitor nu trebuie sa socializezi la munca decat in pauza de masa (daca-ti permite timpul) restul 8 ore lucra baiete si asa poate ajungi la nivelu neamtului ... cam asta e ideea. ti-o spun din experienta nu din filme.
  • +1 (5 voturi)    
    industria auto. (Marţi, 8 septembrie 2009, 13:58)

    mircea [anonim]

    De unde veniti baieti?Ce-i care faceti comentarii tampite,pe ce lume traiti?/Industria auto este automatizata si influenta muncitorului asupra productiei este minima-este un sistem antiprost.Probabil ca va trebuie si voua un asemenea sistem.In general, in lume,industria auto este un factor de dezvoltare si progres si este normal ca oamenii politici sa sustina dezvoltarea acesteia-indiferent de culoarea politica.(bineinteles nu ma refer la cei care fac politica suburbana).Daca unele televiziuni fac propaganda inpotriva a tot ce se incearca pentru dezvoltare,corect este sa-i sanctionati.Sunt televiziuni si ziare care critica orice incercare de dezvoltare a Romaniei,le place haosul si incearca sa-l produca.
  • 0 (2 voturi)    
    oare? (Marţi, 8 septembrie 2009, 15:03)

    Catelu [anonim]

    Daca ar fi spus ca muncitorii japonezi sunt mai ineficienti decat cei mexicani, oare se suparau japonezii? Sau tocmai faptul ca are dreptate ne supara atat de tare?
    • +2 (2 voturi)    
      Hmmm... (Marţi, 8 septembrie 2009, 16:35)

      salcia [anonim] i-a raspuns lui Catelu

      De ce trebuie sa fim mereu la extreme?! Ori suntem nemaipomenit de buni la tot ce facem (dar in mod paradox
    • +2 (2 voturi)    
      Tonul supara (Marţi, 8 septembrie 2009, 16:35)

      silicon [anonim] i-a raspuns lui Catelu

      Tonul e jignitor. Este corect si binestiut ca Germania are o traditie industriale exceptionala si muncitori foarte bine pregatiti. Deci e clar ca muncitorii lor, de 3 generatii si mai bine in mediul industrial, sunt mai bine pregatiti decat muncitorii romani. Dar oare asta a spus neamtul ala? A spus ca muncitorii romani nu respecta niciun program, vin si pleaca cand vor si habar nu au ce sa faca. E acelasi lucru? Si nici macar nu e adevarat, iti spune unul care a lucrat la Daewoo. Si daca e asa cum se face ca Renault si Ford produc masini aici? Cum se face ca sunt o puzderie de fabrici de componente pentru Mercedes, BMW sau alte masini germane in Transilvania? Investitorii aia sunt nebuni sa faca produse intr-un asemenea mediu? Nu e mana de munca romaneasca la nivelul celei germane ca si calitate, dar e si de multe ori mai ieftina. Pana la urma se pot face bani buni si aici si produse rezonabile.

      Neamtul ala era doar un politician care manca rahat, asa cum se face peste tot in lume in meseria asta.
  • 0 (0 voturi)    
    Da porumbul ? (Vineri, 11 septembrie 2009, 1:17)

    Danut D Deleanu [utilizator]

    @ Se poate face si claca ! DDD


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri