VIDEO CNS adopta un document privind autonomia Tinutului Secuiesc

de D.G.     HotNews.ro
Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 13:41 Actualitate | Esenţial

Peste 400 de persoane participa, sambata, la Adunarea Alesilor Locali din Secuime organizata de CNS si PCM la Odorheiu-Secuiesc. Pe ordinea de zi sunt incluse hotarari care vizeaza sprijinirea proiectului de lege „Statutul de autonomie al Tinutului Secuiesc“, informeaza NewsIn. Tot sambata vor fi alese si simbolurile unice ale regiunii: stema, drapelul si imnul.

Pe ordinea de zi a Adunarii de la Odorheiu-Secuiesc este cuprinsa, la inceput, o declaratie privind reforma administrativa, in care se arata ca actuala impartire teritorial administrativa a Romaniei este depasita, prin urmare reforma administrativa este o problema centrala de interes public.

“Noi, alesii locali din Tinutul Secuiesc, fondatori si participanti ai Adunarii Alesilor Locali din Tinutul Secuiesc, declaram cu fermitate: Tinutul Secuiesc este indivizibil si nu poate fi inglobat intr-o alta unitate teritorial-administrativa. Viitorul acestei regiuni nu poate fi imaginat altfel decat ca o unitate administrativ-teritoriala de sine statatoare, cu prerogative sporite, situata intre limitele sale regionale firesti, formate in cursul istoriei.

La reimpartirea administrativ-teritoriala a Romaniei trebuie avut in vedere principiul european conform careia o regiune nu se marcheaza, ci se recunoaste”, sustin alesii in declaratia respectiva.

La eveniment participa si presedintele Consiliului National al Maghiarilor din Transilvania (CNMT), Tokes Laszlo, unul dintre organizatorii Adunarii de vineri de la Miercurea Ciuc, alaturi de UDMR.

In discursul sau de la Ciuc, Tokes a facut apel la solidaritatea maghiarilor si a spus ca cele doua adunari nu concureaza, ci se completeaza, el fiind un adept al politicii de colaborare, si nu de scindare.

Presedintele UDMR, Marko Bela, a declarat, vineri, la Miercurea Ciuc, inaintea inceperii Adunarii Alesilor locali din ''Tinutul Secuiesc'', ca autonomia teritoriala se realizeaza ''greu, treptat si nu dintr-o singura miscare''.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

3213 vizualizari

  • +11 (21 voturi)    
    dar (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 13:50)

    gnt [anonim]

    este ilegal. rog autoritatile statului sa ia masuri impotriva acestor separatisti. altfel se lasa cu un nou Kosovo.
    • +1 (13 voturi)    
      Lasa-i sa le dea autonomie (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 14:23)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui gnt

      Sa vedem ce rahat or sa faca ei cu autonomia lor. Kosovo e cea mai saraca tara din Europa dupa ce si-a obtinot autonomia lor mult-ravnita.
      • +2 (14 voturi)    
        NU VOR AVEA (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 15:51)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui Frankie

        ba nu, nu ii las sa aiba autonomie. Romania este si va fi un stat national! Maghiarii trebuie educati si reeducati ca romii pana cand o sa inteleaga ca nu au drepturi colective ca minoritate si nu au dreptul sa declare autonomie pe criterii etnice. Asta invata si ungurii din Slovacia si de pe alte meleaguri, desi mai greu! In fond in Romania de ce nu se adopta o lege care sa interzica utilizarea altei limbi in afara celei nationale in administratie. Si inca o lege care sa prevada si niste sanctiuni (gen amenda 2000 eur) Orice stat national care se respecta nu permite unei minoritati inapoiate ca cea maghiara din romania sa declare ce declara ei! Nu pretind sa le fie rusine pentru ca nu ii vad capabili de asa ceva!
        • +5 (5 voturi)    
          Linistiti-va (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 18:13)

          bgd [anonim] i-a raspuns lui atreus

          Mai oameni buni....stati mai calmi....ca nu se intampla nimic cu integritatea nationala. Voi chiar nu intelegeti ce e aia campanie electorala? Cum s-a dus Basescu sa fie huiduit pt niste voturi....asa si astia adopta tot felul de documente numai de ei recunoscute tot pt niste voturi. Suntem minim 80% romani in tara asta....hai sa fim seriosi.
          • -2 (2 voturi)    
            legislativul (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 20:29)

            atreus [anonim] i-a raspuns lui bgd

            stiu ca nu se intampla nimic dar asta nu inseamna ca trebuie sa suport permanent asemenea afirmatii. Sunt cat se poate de calm dar puterea legislativa in romania ar trebuie sa isi faca simtita prezenta si in cazul in care nu exista sanctiuni contra acestor fapte ar trebui instaurate. Ceva de genul : instigare la destabilizarea tarii sau ceva de genul...
            • 0 (0 voturi)    
              care putere? (Luni, 7 septembrie 2009, 11:53)

              m [anonim] i-a raspuns lui atreus

              Puterea legislativa in Romania in primul rand ar trebui sa se ocupe de chestiuni mult mai serioase. Cum ar fi judecarea coruptiilor din parlament, mafiotilor care fac scandal pe strada si pleaca liberi, etc.
              • -1 (1 vot)    
                marginal (Luni, 7 septembrie 2009, 15:43)

                atreus [anonim] i-a raspuns lui m

                da, evident, integritatea statului nu e o chestie importanta dupa tine. Slovacia face ceva in acest sens. La fel si alte state cu minoritati maghiare (deci obraznice).
        • +1 (1 vot)    
          asa si? (Luni, 7 septembrie 2009, 11:48)

          m [anonim] i-a raspuns lui atreus

          Cica minoritati inapoiate... bine ca romanii sunt avansati. Copile tu esti crescut la bloc in apartamentul construit de bunicul tau comunist si ai mancat mamaliga toata viata. Singura ta realitate vine din ce ai vazut la TV si ai citit prin presa. Iar educatia ta probabil ca valoreaza exact 500 euro cu cat o sa te vrajeasca partidul natiunii. Asa ca multumim ca ai comentat si tu ceva "inteligent" si hai mars in fata blocului la scuipat seminte!
      • +4 (6 voturi)    
        despre autonomia cui e vorba? (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 16:05)

        militaru [anonim] i-a raspuns lui Frankie

        Ca avem si noi o familie in bloc care vrea autonomie. Se numeste Gavrila si nu a platit intretinerea din mai. Cica vor autonomie si sa se rupa de la gaze, calanilzare si sa arunce gunoiul pe geam, ca sa nu plateasca masina de gunoi si curatenia la ghena.
        Mai copii, mai lasati-ma cu vrajile astea tocmai acum, in campanie! Ia sa vedem cine castiga de aici?
    • +7 (13 voturi)    
      kosovo (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 15:23)

      ia cucu [anonim] i-a raspuns lui gnt

      Nu au cum sa obtina autonimia decat prin violenta ..si violenta o pot obtine doar cu ajutorul prostimi care raspunde cu violenta in fata unor evenimente de genul asta

      Sunt si unguri prosti si romani prosti, pt autonomie e nevoie de o intalnire violenta intre grupurile astea de cretini. Atata timp cat toata lumea sta linistita acasa si nu raspunde la provocari, nu vor fi niciodata probleme acolo.

      Pe de alta parte, guvernul Romaniei ar trebuii sa inceteze sa vanda drepturi pt a obtine sustinere in parlament pentru ca ei sunt cei care tradeaza tara. Prostimea de pe strada e doar manipulata de agitatori.
    • 0 (8 voturi)    
      Cu rabdare si tact (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 15:32)

      tepes [anonim] i-a raspuns lui gnt

      Nu irebuie bruscati acesti oameni dar trebuie tinuti sub o tensiune continua.In al doilea rind trebuie acuzate la parlamentul european autoritatile ungare de amedtecul in treburie interne ale altui stat si trebuie mers pina la amenintarea cu ruperea relatiilor diplomatic. Atita timp cit vorbesc trebuie lasati in pace insa la cea mai mica intentie de apune in aplicare care sa afecteze statul de drept trebuie aplicata legea cu fermitate,In ceia ce priveste acei mascarici precum garda maghiaraebuie prinsi si sa le ia in freza apoi expulzati iar acei politicieni din ungaria care vorbesc ce nu trebuie expulzati.Si sa va mai spun ceva acesti oameni numai de frica stiu
      • 0 (0 voturi)    
        voronin (Luni, 7 septembrie 2009, 12:00)

        m [anonim] i-a raspuns lui tepes

        Sa inteleg ca tu esti ceva pui de zmeu (care inca nu a reusit sa treaca examenul de ortografie) ca mi se pare mie, dar parca tu ai un raspuns chiar intemeiat. Vb aici de ruperea relatiilor diplomatice, etc etc... Ma gandesc ca ai gandit chiar tot ce ai scris, si la consecinte. Poate totusi nu ti-ai dat seama ca discursul tau parca e inspirat din cel a lui Voronin, asa-i?
    • -1 (5 voturi)    
      eu nu am nimic cu secuii (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 15:58)

      decebal [anonim] i-a raspuns lui gnt

      nu va mai inflamati! secuii sunt si ei romani si trebuie sa respecte constitutia si legile statului romanesc. simplu. ai incalcat legea, amenda si puscarie. asta te arde si te frige, banul si libertatea. de ce sa ne incurcam cu idealisme si alte povesti despre cum o chema pe gaina care a nascut primul ou?! dar noi zicem de secui, cand basescu si "cheama un prieten" sunt total anticonstitutionali?! imi place ca pnl-istii au luat initiativa, alaturi de vadim. bravo!
    • -2 (2 voturi)    
      ete... (Duminică, 6 septembrie 2009, 16:35)

      MirceaA [anonim] i-a raspuns lui gnt

      in orice tara din lume ar fi arestati pentru activitate subversiva.
  • +1 (7 voturi)    
    neinteresant (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 13:51)

    ano1 [utilizator]

    Frectie la picior de lemn pentru ceilalti. Tot ceea ce intreprind ei in acest sens e doar pentru sufletul lor , nua re nicio vaoare formala. Sorry Moghio...
  • +8 (10 voturi)    
    . (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 13:52)

    radukku [utilizator]

    UDMR si Tokes. Acestia sunt cancerul etniei maghiare. Cunosc multi unguri care sunt scarbiti de UDMR. Cred ca UCM o sa devina in curand principala forta politica maghiara din Romania. Cei de la UCM sunt si ei destul de radicali, insa nu sunt asa de populisti si stupizi ca UDMR si "tochesh".
    • -5 (7 voturi)    
      UDMR (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 15:40)

      undo [anonim] i-a raspuns lui radukku

      Unde ai vazut stimabile UDMR in articolul de mai sus?
      • 0 (0 voturi)    
        vai... (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 18:01)

        gonganel [anonim] i-a raspuns lui undo

        ma, tu ai citit articolu? La eveniment participa si presedintele Consiliului National al Maghiarilor din Transilvania (CNMT), Tokes Laszlo, unul dintre organizatorii Adunarii de vineri de la Miercurea Ciuc, alaturi de UDMR.
    • 0 (4 voturi)    
      si eu sunt satula de ei (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 16:41)

      iuliana [anonim] i-a raspuns lui radukku

      Creeaza tot felul de situatii care ii trag in jos pe toti ungurii din tara. Cativa se imbogatesc pe spinarea noastra. Pe cuvant daca nu il inteleg pe Vadim. Si mie mi-a placut atitudinea liberalilor. Este lipsita de patima si foarte curata. Cu alte cuvinte: Ati gresit, platiti, atata timp cat sunteti cetateni romani. Este o lege si trebuie respectata.
      Cu calm si legea in mana. Asa se face treaba.
    • 0 (0 voturi)    
      romani scarbiti (Luni, 7 septembrie 2009, 12:03)

      m [anonim] i-a raspuns lui radukku

      De asemenea cunosc si eu o gramada de romani scarbiti de ... "Bee-ee-cali"
  • +3 (15 voturi)    
    Baieti nu va vad bine (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 13:56)

    George [anonim]

    De cat sa planga mama mea mai bine sa planga mama voastra ...
  • +5 (13 voturi)    
    Daca vor sa moara in saracie (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 13:59)

    worker [anonim]

    Nu au decit. Marea industrie si cometrul infloritor din "Tinutul Secuiesc" sunt sublime dar lipsesc cu desavirsire. Daca oamenii de ind traiesc cu impresia ca liderii lor doresc altceva decit burdusirea propriilor buzunare sa se uite prin padurile Harghitei si Covasnei si apoi in conturile liderilor lor. Si apoi sa traga o concluzie.

    Dargilor: banul se face prin munca si prin relatii comerciale cu cine vrea sa ti-l plateasca. Americanii numesc asta "politica pragmatica" - din filfiit de steaguri si cintat de cintece nimeni nu s-a imbogatit vreodata!

    Si apropos: noua tara "Tinutul Secuiesc" va avea ceva de muncit pina sa intre in UE. Evantual cu rezolvarea problemelor minoritatilor carora "secuienii" le cam dau cu flit.

    E greu tata sa cresti mare!
  • -2 (8 voturi)    
    asa e (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 14:15)

    hartagramz [utilizator]

    impartirea teritorial-administrativa a romaniei este intr-adevar depasita. autonomia va trebui sa se manifeste si la alte regiuni. bucurestiul trebuie scos din functia de "centralizator" cum a ramas de pe vremea comunismului.
  • +4 (8 voturi)    
    Absolut obositoare... (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 14:16)

    big_fufu [utilizator]

    ... sunt aceste demersuri, este plictisitor sa insisti asa ca surdu in toba. Plus de asta, mai e si o sursa de conflicte nesfirsite toata istoria asta. Eternul Laslo Tokes, neobositul luptator pt libertatea popoarelor.... straine lui.
    Si la fel de obositoare e lipsa de reactie a autoritatilor romane. Mereu orbi, surzi si muti la o reala si suparatoare problema. Guvernanti care isi gasesc oricind timp de o sueta, de o birfa, de o incaierare simulata pe la televiziuni, si niciodata timp pentru a transa problemele nationale.
    Din toate astea rezulta o singura necunoscuta: timpul care ne-a mai ramas pina la dezastru, bataie, capete sparte si tot tacimul bine cunoscut; genul ala de reactie exploziva care da bine pe CNN, cu batai, singe, flacari, si apoi expertii care isi vor da cu parerea mirati: vai, dar nimic nu anunta tensiuni interetnice in zona, care era un model de convietuire...etc....
  • +10 (10 voturi)    
    Bla bla bla (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 14:27)

    Luk [utilizator]

    "[...]declaram cu fermitate: Tinutul Secuiesc este indivizibil si nu poate fi inglobat intr-o alta unitate teritorial-administrativa."...
    Eu declar ca, de astazi, acceleratia gravitationala e mai mica in Odorhei. Va simtiti mai usurati?
  • +7 (11 voturi)    
    Tokes si haita lui - lovituri de gratie (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 14:49)

    cet23 [anonim]

    Eu il inteleg perfect pe Tokes si cei cu idei precum el.
    In decursul ultimilor 20 de ani, au primit lovituri dupa lovituri.
    A fost atunci la Targu Mures micul razboi civil intre romani si maghiari. Ala a fost momentul culminant al vietii acestui ... pastor.
    E simplu: cand un roman si un maghiar din Ardeal merg pe acelasi drum si trag la aceeasi caruta, Tokes plange. Si din pacata pentru el, in Ardeal, relatiile interetnice intre romani si maghiari sunt la cote bune, daca nu cumva foarte bune. Asta nu poate decat sa-l doara pe Tokes. Fiindca isi pierde obictul de activitate.
    Nu putem face nimic mai puternic ca sa-l lovim pe Tokes si pe cei ca el decat sa ii respectam pe maghiari, sa-i acceptam in totalitate si sa-i consideram ceea ce si sunt, adica "de-ai nostri". Si viceversa. In conditiile astea, Tokes dispare ca om politic.
    El isi trage seva din conflicetele interetnice. Nu exista asa ceva in Romania? (intre romani si maghiari). Atunci sa incercam sa le creem, spune Tokes si cei ca el.
    Intr-o buna zi, UDMR-ul si Partidul Civic Maghiar vor disparea de la sine in Romania. Fiindca maghiarii isi vor da seama ca sunt inutile. Ce sa apere UDMR-ul, cand minoritatea maghiara, cultura si traditiile ei sunt si mai ales vor fi aparate chiar de catre statul roman? E un proces lung si dar ireversibil. Vor disparea ca si partide politice, transformandu-se in organizatii culturale.
    Imi pare rau pentru tine, Tokes dar imi pare bine pentru mine, dar majoritatea romanilor si maghairilor din Romania chiar n-au nevoie de rahaturi de astea. Ne-am saturat pana peste cap! Ia-te cu Vadim de manuta si duce-ti-va cat mai departe de noi.... Undeva prin Groenlanda si certati-va acolo cat e ziua de lunga. Noi chiar avem alte treburi.
    • +3 (7 voturi)    
      istoria se repeta (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 15:15)

      buncrestin [utilizator] i-a raspuns lui cet23

      Astia is inconstienti, repeta istoria litera cu litera. Aristocratia maghiara ii instiga mai demult pe maghiari sa refaca Ungaria Mare, ca sa-si poata primi inapoi domeniile pierdute. Maghiarii ardeleni, taranii, nici n-au vrut sa auda, ei erau calici si abia statul roman le-a dat o palma de pamant. Acum UDMR si politicienii lor joaca rolul aristocratiei de o data. Ii instiga pe secui ca sa aiba ei masa de manevra si sa puna mana pe resurse, sa se joace si ei de-a "tara" lor, sa poata da frau liber instinctelor feudale...prosti sa fie secuii daca mai pun botul la asa ceva. Sa puna mana pe cartea de istorie, sa vada unde-i duc "liderii" lor...ca romanii i-au lasat in pace sa faca ce vor. Asta nu le place la noii grofi...
      • +1 (1 vot)    
        propaganda (Luni, 7 septembrie 2009, 12:27)

        m [anonim] i-a raspuns lui buncrestin

        Intradevar istoria se repeta dar nu asa cum crezi tu. Mai degraba in sensul ca tu lansezi inca o data propaganda comunista, care a dus deja tara in disperare.
  • -7 (11 voturi)    
    ca bucurestean... (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 14:51)

    alex [anonim]

    doresc autonomie teritoriala pentru Bucuresti ... si in restul tarii sa nu se mai primeasca un leu din taxele si impozitele stranse de aici ...
    • +1 (3 voturi)    
      ca timisoarean..... (Duminică, 6 septembrie 2009, 17:09)

      vasile [anonim] i-a raspuns lui alex

      vreau ca bucurestiul sa fie intr-adevar autonom, si sa circule in restul tzarii cu pasaport si viza. Si sa traiasca numai din taxele din bucuresti, nu din alta parte. Si taxele care le-a strans in bucuresti, sa si le pastreze....
      • 0 (0 voturi)    
        esti bolnav? (Marţi, 8 septembrie 2009, 0:03)

        alex [anonim] i-a raspuns lui vasile

        sau ce? in Bucuresti se strang mai multe taxe si impozite decat intr-o regiune intreaga a tarii... si apropo pentru cei care m-au votat negativ era o ironie dragilor dar se pare nu prea se intelege ... ideea e ca daca nu lucram impreuna pentru aceasta tara se duce totul dracului ... si nu mai vorbim nici de Bucuresti nici de Timisoara nici de Tinutul Secuiesc - apropo parca erau 284 de secui la ultimul recensamant nu?
  • -1 (7 voturi)    
    ce pretentii aveti (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 14:52)

    kalu [anonim]

    de munca nu le arde dar au chef de autonomie. Pai ce sa faceti cu ea ma baieti ma? In cazul acesta nu ar trebui sa mai cereti bani de la guvern si muriti de foame mai ... Dar sa lasam gluma, ce a fost la Tg. Mures floare la ureche daca insistati...
  • +3 (7 voturi)    
    domnii de la putere... (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 14:55)

    eu [anonim]

    unde sunteti? Daca evenimentele respective se intamplau intr-un stat oarecare din occident, domnii cu autonomia'n mana ar fi fost acuzati de tradare pana acum. La noi ce se intampla? Nu vreti sa le compunem si imnul? Cum permiteti organizarea, pe teritoriul Romaniei, de evenimente ce presupun amenintarea integritatii teritoriale a statului Roman? Baietii cu ochi albastri ce fac? S-au privatizat? Nu mai lucreaza in folosul statului? Diplomatie? Armata? Ceva...orice. Sa vad o reactie din partea statului. Sa mearga Basescu prin Transilvania si sa spuna ca Romania nu permite evenimente de genul nu este de ajuns. Romania CHIAR NU TREBUIE sa permita existenta lor!
  • +1 (5 voturi)    
    Religia= Politica? (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 14:57)

    bistrita [anonim]

    In clipa in care religia isi baga coada in politca ies numai nenorociri.Popii alias Tokes ar trebui sa-si vada de cele sfinte. Avem exemolul cel mai elocvent in tarile musulmane unde exista asa numite partide a lui Dumnezeu. Oare asa ceva ne trebuie?Sa intelegem ca cine nu e de acord cu ei reprezinta diavolul? Am impresia ca popa asta isi bate joc de cele sfinte.
  • +2 (2 voturi)    
    http://www.gheorgheni.ro (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 15:03)

    Ovidiu [anonim]

    a remarcat cineva ca site-ul primariei din Gherogheni este DOAR in limba maghiara?
    • -1 (7 voturi)    
      da (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 15:24)

      Y [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      La cati romani traiesc acolo nici nu ma mir .....
    • -6 (12 voturi)    
      altceva (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 15:30)

      Y [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      A remarcat cineva ca siteul primariei Cluj este doar in romama?
      http://www.primariacj.ro/
      Draga Ovidiu! In Cluj sunt circa 20% maghiari.

      Si putem continua asa mai departe.
      vezi : http://www.zalausj.ro/
      Dar nu are rost. parerea mea.

      Si sa nu-mi spui ca traim in Romania si bla bla si ca piinea ce o mancam e piine romaneasca ca si fac infarct :))
      • +2 (8 voturi)    
        asa, shi? (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 15:44)

        manila [anonim] i-a raspuns lui Y

        auzi ma intoxicatule, ce daca sunt 20% maghiari in cluj? ei nu pot citi in romana? o sa ajungeti niste handicapati daca n-o sa stiti romana!

        cat despre gheorgheni.ro, este o calomnie, o insulta oribila adusa tuturor romanilor, atata vreme cat orasul respectiv face parte din teritoriul Romaniei.

        Apropo, degeaba faceti voi valuri, tot nu o sa obtineti nimic. absolut nimic. ;)
    • -1 (5 voturi)    
      Exact, si ai remarcat si ca... (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 15:31)

      Ana [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      in ceea ce priveste cursul valutar, pe acelasi site, sunt date despre eruo, USD si forintul unguresc??? Deci, nimic despre RON... Baieti, v-ati trezit cam tarziu, deja Harghita si Covasna sunt cotate de mult ca fiind...unguresti...
      • -3 (7 voturi)    
        off-off ana (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 15:54)

        istvan [anonim] i-a raspuns lui Ana

        deci eu chiar nu am vrut sa te fac prostuta, dar ar trebui totusi sa observi ca nu numai ca nu apare nimic despre ron, dar ca toate cursurile sunt EXPRIMATE in RON. ducand ideea pana la capat, spun ca din tine nu a vorbit prostia, ci ura. asa-i ana( ce nume simplu :D )???
        • 0 (4 voturi)    
          draga domnule istvan (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 18:12)

          off-offffff [anonim] i-a raspuns lui istvan

          mie sincer si pe romaneste mi se rupe ce apare pe site-ul ala. problema e ca faza cu separatia contravine clar prevederilor constitutiei. si vreti nu vreti stati in romania. daca nu mai vreti sau nu va place granitele sunt deschise. GREATA mea vine din motivele care le aveti sa tot va apuce zazania - fondurile. daca nu e scandal patria mama nu cotizeaza la voi - asta asa e sau ma gresesc???
          • +1 (1 vot)    
            roman (Duminică, 6 septembrie 2009, 11:10)

            yahoo [anonim] i-a raspuns lui off-offffff

            in Los Angeles traiesc o gramada de hispanici dar siteul primariei nu este prezentat intr-o limba columbiana :)

            http://lacity.org/lacity/
      • +1 (1 vot)    
        asa e (Duminică, 6 septembrie 2009, 23:09)

        trm [anonim] i-a raspuns lui Ana

        ar fi trebuit sa scrie si ca in ziua respectiva treaba cu leii romanesti statea in felul urmator :

        "1,0000 RON = 1,0000 RON"
      • +1 (1 vot)    
        Bai desteptaciune! (Luni, 7 septembrie 2009, 12:22)

        play_boy [utilizator] i-a raspuns lui Ana

        Pe site cursul valutar face referire la valoare fata de RON! Poate ai vrea sa scrie 1 RON = 1 RON ca sa pricepi si tu? Ca info: faptul ca forintul unguresc se afla in fata dolarului SUA, este relevant doar pentru faptul ca se efectueaza procentual mai multe schimburi.
  • +5 (5 voturi)    
    Politica UDMR (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 15:25)

    buncrestin [utilizator]

    UDMR a blocat investitiile in Covasna pentru a nu "dilua populatia"

    Presedintele UDMR Covasna, Albert Almos, a declarat miercuri, intr-o conferinta de presa, ca Uniunea nu a incurajat investitiile mari in judetul Covasna, de teama ca o dezvoltare necontrolata a zonei ar fi putut conduce la schimbarea componentei etnice, informeaza Radio Romania Actualitati.

    Almos a precizat ca UDMR si comunitatea maghiara din zona au avut de ales intre a porni pe calea dezvoltarii judetului, fara nicio teama cu privire la "diluarea populatiei autohtone" si a respinge unele oferte de dezvoltare.

    "Istoria va demonstra daca am facut bine sau nu", a declarat presedintele UDMR Covasna, care a amintit de perioada industrializarii comuniste, cand in fabricile din Sfantu Gheorghe au fost aduse sa lucreze multe persoane din afara judetului, cu scopul de a modifica structura etnica a populatiei.

    Declaratiile presedintelui UDMR Covasna, Albert Almos, au fost o replica la acuzatiile aduse recent de liderii PD-L Covasna, care au reprosat UDMR ca ar fi impiedicat dezvoltarea economica a zonei.
    (27 martie 2008)
  • +8 (10 voturi)    
    . (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 15:25)

    Ivanu [utilizator]

    Aici e nevoie de Putin, el ii rezolva imediat pe secui, le dadea autonomie de nu o puteau duce!
    • +2 (4 voturi)    
      Avem si copia lui Putin, Basescu cel mic (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 16:31)

      ELITOMA [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

      Basescu se duce la Covasna ca sa culeaga voturile, dupa scandal. Este atat de previzibil omul asta. Cu tot cu strategii lui. Mie mi-au placut liberalii. "PNL solicită autorităţilor să declanşeze procedurile legale împotriva participanţilor la adunarea organizată de Consiliul Naţional Secuiesc". Cam asa se face intr-un stat de drept
    • 0 (0 voturi)    
      ceausescu (Luni, 7 septembrie 2009, 12:40)

      m [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

      Am avut deja un Putin si se numea Ceausescu. Am vazut deja ce poate.
  • +2 (6 voturi)    
    INVITAŢIE (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 15:26)

    Proletaru [anonim]

    Dom' Preş. dă fuga la festivitate !!!
  • +3 (3 voturi)    
    De-a mama si de-a tata. (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 15:27)

    martianu [anonim]

    Cam asta vad eu, niste copii care se joaca de-a mama si de-a tata. Sunt penibili la modu` indulgent, mai ales ala care "declara cu fermitate".
  • +4 (6 voturi)    
    Salut (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 15:43)

    Ionut [anonim]

    Domne eu nu cred ca mai exista vreun stat in lumea asta unde la guvernare au comunitati minoritare. Cum a fost lasat UDMR sau alte partide sa fie lasate la putere sittin foarte clar ca ei din tot deauna au tras la destramarea romaniei.

    Acuma ce mai ramine de facut, tin sa inteleg ca maghiari au lucrat foarte bine si statul romin a facut ce steis a faca mai bine sa arunce gunoiul sub pres si sa se prefaca ca nu exista. Acuma sa vedem ce soluti gasesc, ar trebui arestati pentru acte teroriste inpotriva statului romin.
  • +3 (5 voturi)    
    Dialog Gyula - Sinedru (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 16:07)

    Rangă [anonim]

    - Neni Sinedru veni-i să-mi dai Ardeal...
    - O! bată-te poalele-n călduri, acu fu Sucă aci
    îl ceru şi-l dădui lui..,
  • +4 (4 voturi)    
    ss (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 16:53)

    soso [anonim]

    daca toate alea nu stiu-cat-de-multe- servicii secrete ale romaniei cu r mic, chiar ar fi existat, si nu ar fi fost folosite ca politie politica-personala a celor care se perinda prin bucuresti cu b mic, atunci acei lideri ai udmr cu litere mici, ar fost de muuuuult arestati si inchisi de acea justitie cu j mic, pentru muuuuulti ani de acum inainte. si nu ajungeau sa taie Harghita si Covasna la gater, sa se imbogateasca de pe urma prostimii, si sa-i indobitoceasca atat de mult incat sa-i faca sa creada ca marea lor problema existentiala e crearea tinutului no man's land!
  • +1 (7 voturi)    
    Secuii... (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 17:17)

    judex [anonim]

    si-au facut imn si steag si si-au declarat autonomia. Si ce daca? De ce nu isi declara autonomia si Moldova, sau Oltenia? In ce lume traim? Nu credeti ca actuala impartire administrativ-teritoriala este perimata? Nu credeti ca secuii s-au saturat de circul politic dambovitean, de incapacitatea politiei si justitiei romane? Eu sunt de acord cu ei. Bravo lor. Cineva trabuia sa dea si un exemplu de normalitate in tara asta tiganizata, saracita si blocata de toate javrele umane.
    Puteti sa-mi dati minusuri, va rog. Eu sunt de acord cu secuii. Eu am vizitat Ungaria si Budapesta si ii inteleg. SI, daca tot este sa puna mana pe Romania toate jigodiile, in frunte cu Vantu, Voiculescu, Patriciu, Iliescu, Vanghelie si Hrebenciuc, am sa fac cerere sa fiu si eu primit in Tinutul Secuiesc.
    • +2 (2 voturi)    
      ?? (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 18:42)

      soso [anonim] i-a raspuns lui judex

      oare....exista cetateni romani de etnie moldoveneasca, sau etnie olteneasca?? ........as fi de acod cu tine, dar atata timp cat autonomia e pe criterii etnice, cred ca esti in afara realitatii. si mie mi-ar place ca Transilvania sa fie o tzara independenta de romania damboviteano-tziganizata, dar nu sunt cetatean roman de nationalitate transilvaneana, si nu-mi doresc autonomie pe acest criteriu de etnie!
    • 0 (0 voturi)    
      Unde-i votul meu? (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 19:00)

      old man [utilizator] i-a raspuns lui judex

      Am votat + la comentariul lui judex, a aparut normal, dar dupa reincarcarea paginii am observat ca sunt 0 (zero) voturi.

      Unde a disparut votul meu? Am incercat sa votez din nou si am primit mesaj ca am votat deja (desi nr. voturilor era 0).
      • +1 (3 voturi)    
        Multumesc... (Duminică, 6 septembrie 2009, 15:59)

        judex [anonim] i-a raspuns lui old man

        si am sa ma mai explic o data. Se pare ca nu prea sunt inteles, iar plusurile imi sunt anulate.
        Sa fie foarte clar. Decat sa traiesc intr-o Ropmanie cindusa de Patriciu, Voiculescu, Vantu, Vanghelie, Hrebenciuc, Iliescu si Nastase, prefer sa-i sprijin pe secui sa-si obtina autonomia si sa fac cerere sa ma primeasca si pe mine la ei. Sper ca am fost foarte clar. Sunt deja satul de tigania si saracia impusa de PSD/PNL in aproape 20 de ani de domnie, directa si indirecta, de blocare a reformelor, pentru ca marii tradari si jefuitori ai neamului sa ne sfideze si sa ne umileasca zi de zi. Mi-e scarba de fetele lor care apar zi de zi la televiziunile aservite si de sfaturile lor mincinoase si parsive.
    • 0 (4 voturi)    
      Si daca.... (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 22:04)

      Gogulet [anonim] i-a raspuns lui judex

      Si daca maine, poimaine, tiganii de pretutindeni vor si ei "autonomie" ? :)) Ce te faci ? Ca si ei sunt o minoritate.... nu ? Habar nu ai despre realitatile din jurul tau :))


      Autonomie ? :)) Ce sa faci vere cu autonomia? Sa ti-o bagi in ..pardon? Sa le dea locuri de munca, nu..."autonomie" ... Auzi la el... :)))))

      Cati ani sa mai treaca pana sa pricepi ca politica la noi e doar o punga cu vorbe goale ?
      • +1 (1 vot)    
        Am un singur raspuns... (Duminică, 6 septembrie 2009, 16:01)

        judex [anonim] i-a raspuns lui Gogulet

        Daca nu ai observat inca, tiganii controleaza deja toata Romania.
    • -1 (1 vot)    
      ungaria (Duminică, 6 septembrie 2009, 11:30)

      yahoo [anonim] i-a raspuns lui judex

      eu nu am auzit de vreo formatiune politica romaneasca din Ungaria care sa participe la guvernare sau care sa ceara autonomie pe criterii etnice, sau care sa proclame vreun tinut romanesc, sau care sa-si faca imn, stema, steg, harti, parlament, etc..

      ce urmeaza acum? ca secuii sa bata moneda? sa-si aleaga "presedinte"?
      • 0 (0 voturi)    
        Ai auzit de vreo formatiune rroma... (Duminică, 6 septembrie 2009, 15:12)

        judex [anonim] i-a raspuns lui yahoo

        sa participe la guvernare si sa domine tara in Ungaria asa cum se intampla in Romania de 20 de ani? Ma refer la PSD. evident.
  • +1 (1 vot)    
    Deci ... (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 19:01)

    Mihai [anonim]

    ... se adevareste analizele expertilor politic, care au zis ca ori de cate ori este o problema majora in Romania, dpdv economic se vor face jocuri ca lumea sa nici nu ovserva asta si sa vorbeasca despre altceva. In acest moment, intr-un moment de criza care este mai profunda si mai dura decat se recunoaste, pentru ca se incearca mentinerea economiei pana la alegeriile prezidentiale. Pana atunci se ia atentia poprului cu:
    - scandaluri politice (Ridzii si Udrea, respectiv Mircea Base)
    - probleme etnice (nu este prima data cand se foloseste ungurimea pentru a lua atentia dela problemele reale)
    - probleme de catstrofe naturale umflate, daca va fii cazul

    Maghiarii nu au nicio sansa pentru autonomie teritoriala in Romania, oricat de favorabila ar fii legislatia europeana pentru asa ceva. Niciodata ... Singurul lucru pozitiv in toate astea este cum ma uit la Vadim ca face infarct in fata camerelor de TV :)
  • +1 (3 voturi)    
    rupti de realitate. (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 19:09)

    radub [anonim]

    Sunt ungurii in general, si nu putin ci rau de-a binelea.
    1. Nimeni in EU - si ma refer la samburele potent.._
    nu vede cu ochi buni nici un soi de autonomie in Europa al vreunei etnii, ptr. simplul motiv ca poate crea un precedent : Corsica s-ar vrea autonoma, Ulsterul, Tirolul italian etc.
    2. Ungurii aidoma vrabiei ce malai viseaza au prezentat de nenumarate ori cerinte si pretentii de-a dreptul ilarice : audienta la Bill Clinton cand era presedinte al USA, pentru aprobarea introducerii limbii maghiare ca a doua limba oficiala intr-o comunitate din Wisconsin unde traiau 19 familii maghiare... este doar un exemplu de parada. In aceiasi comunitate vreo 30% din locuitori erau etnici germani, dar nici unuia nu-i veni idea sa pretinda ca limba germana sa fie declarata oficiala.
    3. Daca guvernul roman ar fi istet, ar introduce o reforma administrativ-teritoariala care sa acored o larga autonomie tuturor judetelor sau regiunilor Tarii in genul statului federal. Dar notiunea de "federalizare" a fost compromisa de regimul Iliescu si este greu de readus pe ordinea de zi. Practic li s-ar fura show-ul dupa Motto-ul :" Ce autonomie vreti ? Toti suntem autonomi !" Orice alta pretentie suplimentara s-ar putea pe drept considera act de secesiune, deci actiune criminala la adresa securitatii statului roman.
    • +1 (1 vot)    
      Südtirol (Duminică, 6 septembrie 2009, 10:56)

      Fritz [anonim] i-a raspuns lui radub

      Südtirol este autonom!!!
      • +1 (1 vot)    
        Da este autonom, dar... (Duminică, 6 septembrie 2009, 17:06)

        radub [anonim] i-a raspuns lui Fritz

        autonomia este mai in intregime de origine fiscala, adica autoritatea Tirolului de sud are dreptul sa-si pastreze intre 60-100%) din incasarile facute din prestatii, servicii, industrie si economie locala. Au dreptul sa-si decida singuri programul scolar (asta exista si in Alsacia) si in mare masura propria-si ocrotire medicala.
        Daca am aplica o astfel de autonomie "Tinutului Secuiesc" care nu produce mai nimic la buget, ar fi o autonomie neechitabila cu mari pretentii aale acestui "Tinut" catre guvern, dar cu incasari infime la bugetul de stat.
        • +1 (1 vot)    
          fabrici (Luni, 7 septembrie 2009, 12:20)

          m [anonim] i-a raspuns lui radub

          Crezi ca e asa de greu sa pui niste fabrici in fiecare oras din investitii straine (exceptand acuma faptul ca e criza). Atata vreme cat oamenii sunt dornici sa lucreze si sa produca cred ca se poate rezolva problema ta.
    • 0 (0 voturi)    
      punct ochit (Luni, 7 septembrie 2009, 12:13)

      m [anonim] i-a raspuns lui radub

      subscriu la punctul 3, cat despre restul n-am ce sa ma pronunt. concluzia desigur e ca nu avem un guvern suficient de istet.
  • +4 (4 voturi)    
    Proclamație (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 19:15)

    ady624 [utilizator]

    Pentru tine, proclam astăzi ca accelerația gravitațională să fie negativă. Ea va avea valoarea de -9.80665 m/s² la o latitudine de 45° N/S. Se votează cu majoritate absolută.

    Drum bun!

    Notă: drepturile de autor pentru ideea cu accelerația gravitațională îi aparțin lui Luk

    Adrian
  • +1 (3 voturi)    
    Intelectualii unde-s (inafara de CVT)? (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 19:41)

    Duduveche [anonim]

    Referitor la iredentistii maghiari ma seaca sa vad cum tac ca porcii in papusoi intelectuali precum HRP, Plesu, Liiceanu, Hurezeanu care pling de mila romanilor ore in sir la Teveuri. dar mereu pe teme neesentiale si niciodata dind in Puterea si mafiotii care ii subventioneaza gras.
    • 0 (0 voturi)    
      duduveche (Duminică, 6 septembrie 2009, 13:41)

      elis [anonim] i-a raspuns lui Duduveche

      sa inteleg ca CVT nu este intelectual si ca nu trebuie sa aiba ceva de spus cand se atenteaza la statul unitar roman?Nu cred ca ar trebui sa fie om care sa traiasca in tara asta care sa nu apere constitutia tarii.
  • +1 (1 vot)    
    Domnule jurnalist D.G., (Duminică, 6 septembrie 2009, 2:59)

    Valentin [anonim]

    Din cate stiu - si m-am documentat, fiindca m-a interesat subiectul - UDMR/ Marko Bela s-a declarat explicit impotriva acestei initiative de declarare a autonomiei. Din pacate, din articol reiese cu totul altceva (vezi si comentariile). Daca as fi UDMR, ti-as trimite un drept la replica usturator.
  • +1 (3 voturi)    
    Daca tot facem turul lumii la tinuturi autonome... (Duminică, 6 septembrie 2009, 20:56)

    Quebecoisfier [anonim]

    ..ungurii din Tinutul Secuiesc sa ia exemplu de la alti zmuciti, cei cate sustin independenta singurului teritoriu vorbitor de limba franceza in America de Nord, Qubecul. Dupa ce au luat-o in barba la 2 referendum-uri, dupa ce au pierdut in fata liberalilor si mai nou a conservatorilor tot terenul politic nivelat de emulatia anilor '75-'80 cand deja se vedeau cu o patrie, un steag, o limba si o armata...si asta in propria lor tara (Quebec-ul), de acum nu le mai ramane decat sa agite steaguri alb-rosii-verzi.... Ce a ramas din toate astea sunt panourile rutiere mai mult in franceza si exotismul provinciei care da bine la turism...
    Interesant este ca cei care apartin clasei educate se opun cu fermitate ideii de independenta. Daca te uiti la statistici o sa vezi ca 90% din intelectuali francofoni sunt federalisti ( vor sa raman in Canada mare) ...ceilalti 10% manipuleaza prostimea....
    Vezi comentariul unui antevorbitor care avea ideea sa le verifice conturile din banca astora care striga autonomie secuiasca...
    • 0 (0 voturi)    
      100% (Luni, 7 septembrie 2009, 12:09)

      m [anonim] i-a raspuns lui Quebecoisfier

      Raspuns f civilizat. Dar sa nu uitam de o mica mare diferenta: diferenta de nivel de trai in Canada si Romania. Sunt ferm convins ca saracia contribuie f mult la problema autonomie. Cand se va rezolva problema saraciei problema autonomiei va fi deasemenea automat rezolvata, fie ca va mai exista sau nu tinut secuiesc.
  • 0 (0 voturi)    
    Un model de echilibru – Tirolul de Sud (Luni, 7 septembrie 2009, 11:31)

    Attila [anonim]

    Un model de echilibru – Tirolul de Sud

    Modelul de Autonomie al Tirolului de Sud, după părerea unor cercetători, poate reprezenta posibilitatea optimă pentru protejarea minorităţilor naţionale şi etnice. Acest model, adeseori, este prezentat ca exemplu pentru rezolvarea problemelor din statele Europei Centrale şi de Est, deoarece permite o anumită autonomie teritorială, minorităţilor fiindu-le rezervate şi o serie de drepturi colective. ...

    Traducere şi comentariu:
    Anamaria Brad şi Mihaela Bucin
    Trento

    http://www.foaia.hu/arhiva/anul-2004/2004-12/5.pdf
  • -1 (1 vot)    
    qqqq (Luni, 7 septembrie 2009, 18:22)

    inima romaneasca [anonim]

    nu trebuie sa uitati crimele savarsite de unguri in ardeal inpotriva romanilor si metodele de eurare etnica suferite romani in propria lor patrie dintre cele doua conflagratii mondiale si in alte momente ale istoriei noastre comune care se traduce printr-un singur cuvant GENOCID. Daca va informati asupra acestor fapte veti avea alta parere despre ce se intampla in trara noastra,a romanilor <<ROMANIA>>din 1989 si pana astazi,cand acesti fii de criminali vor sa ne dea lovitura de gratie prin asa numita autonomie pe criterii etnice,care este de fapt visul neindeplinit al svinismului unguresc adica ungaria mare.NU FI INDIFERENT
  • -1 (1 vot)    
    autonomia tinutului secuiesc (Luni, 7 septembrie 2009, 22:47)

    Zet [anonim]

    Problema care este ? Mai nou acest tinut are si asa numitul Consiliul National Secuiesc, desi nu este prevazut in organizarea administrativa a tarii , acest cosiliu incearca sa conduca acest tinut. Se crede autonom si cu puteri depline. Din punct de vedere constitutional este ILEGAL!!! Mai nou mai marii UDMR incearca sa obtina independenta administrativa si teritoriala a acestei zone. Ce prevede asta? Simplu! De San Marino ati auzit? Un stat in interiorul altui stat. Da, asa vor sa fie si secuii. Stiati ca Romania este data ca exemplu pozitiv pe plan mondial la felul cum isi trateaza minoritatile? Probabil ca da, probabil ca nu. In cate state din lume etniile au drepturi la limba lor materna in scoli? La participare in parlamentul tarii cu drept de vot asupra legilor tarii, de a avea drepturi egale cu cetatenii majoritari din statul in care fac parte. Ce ar insemna asta in Spania, Italia, Franta, Germania, Anglia, Israel etc unde procentul de populatie romana este foarte ridicat. Acestia nu se bucura de atatea privilegii cat se bucura secuii la noi, si mai vin sa ceara autonomie? Dar pana unde nesimtirea?! Sa apara domnul Marko Bela sa spuna ca: “Romania nu trebuie sa fie un stat national!”. Printr-o astfel de declaratie stiti ce face domnul Bela? Sfideaza cartea de capatii , dupa care este organizata si condusa aceasta tara. Primul articol din Constitutie spune mai mult decat clar:”Romania este stat national, suveran si independent, unitar si indivizibil.” Stie domnul Marko acest lucru , dar ne sfideaza, ne jigneste. Si va merge foarte departe, are sprijinul unor partide din Ungaria si astfel va ajunge la Consiliul Europei unde spera sa proclame independenta tinutului secuiesc. Tratatul de la Trianon din 4 iunie 1920 spune clar ca Ungaria recunoaste frontierele Romaniei si anexarea Transilvaniei la aceasta, recunoscand astfel MAREA UNIRE de la 1 decembrie a918.

    Inca ceva, si-au ales steag propriu,imn si stema anuntand prin acestea visul lor de a crea un stat si un
  • +1 (1 vot)    
    La noi in Moldova (Duminică, 13 septembrie 2009, 17:00)

    Maldavan [anonim]

    In Moldova gagauzilor le-a fost creata autonomie inca din 1994, si n-avem deloc probleme cu ei. Voi romanii sunteti sovini si nationalisti, deaceea nu doriti ca ungurii sa aiba autonomie.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri