Interviu HotNews.ro

Ambasadorul roman la Washington: Romania mizeaza pe un nou criteriu de intrare in programul Visa Waiver - rata ramanerilor in SUA dupa expirarea vizei

de Anne-Marie Blajan     HotNews.ro
Marţi, 1 septembrie 2009, 18:20 Actualitate | Esenţial

A. Vierita
Foto: Ambasada Romaniei in SUA
Intrarea in programul Visa Waiver a Romaniei ar putea fi favorizata de un alt criteriu aplicat de americani, rata de sedere pe teritoriul SUA dupa expirarea vizei, insa probabil doar la sfarsitul anului vor aparea primii indicatori, spune ambasadorul roman la Washington, Adrian Vierita intr-un itnerviu pentru HotNews.ro. El spera ca pana la sfarsitul mandatului sau, cel mai devreme la finele lui 2011, romanii sa poata calatori fara vize in SUA.

Vierita, pe scurt:
  • Americanii nu au un orizont de timp pana la care mentin rata redusa de refuz de la 10% la 3%.
  • Posibilul procent redus de romani care raman pe teritoriul SUA dupa expirarea vizei ar putea fi criteriul care ne-ar favoriza in includerea in programul Visa Waiver.
  • Vizita presedintelui roman in SUA e o chestiune prezenta pe agenda si lucram la ea.
Reporter: Ministrul de externe s-a intors din SUA cu un mesaj foarte optimist privind eliminiarea vizelor pentru romani: exista dorinta politica, trebuie doar sa ne rezolvam niste probleme tehnice. Pe de alta parte stiu ca americanii isi testeaza sistemul de colectare a datelor biometrice si au coborat rata de refuz la sub 3%, iar noi avem mult peste 10%, cat ar fi fost dezirabil. In acest context, cum stau lucrurile la Washington, cand vom calatori in SUA fara vize?
Adrian Vierita: As vrea sa confirm mesajul optimist al ministrului, aceasta chestiune a fost evident discutata si vreau sa va asigur de intreaga disponibilitate a partii americane. Si ei, ca si noi au o legislatie, ea trebuie implementata, ea este mai favorabila, uneori, mai putin favorabila alteori.

Aveti dreptate, ati mentionat deja reducerea de la 10 la 3% a ratei de refuz, lucru cauzat de implementarea legislatiei americane, de punerea in functiune a acestui sistem biometric de contorizare a plecarilor strainilor din SUA.

Reporter: Congresul nu mentionase la vremea respectiva, a deciziei, un orizont de timp. Au americanii o data pana la care se asteapta sa fie implementat sistemul?
A.V.: Nu, nu au un orizont de timp si din acest punct de vedere parem defavorizati de aceasta reducere de la 10 la 3% a ratei de refuz. Dar mai exista un criteriu, pe care il asteptam, dar nu stim cand vor fi facute primele evaluari. Acest criteriu evalueaza numarul de sederi peste timpul pe care ti-l permite viza, am sa folosesc termenul in limba engleza cu scuzele de rigoare, acel overstay rate, rata de overstay.

Asteptam sa vedem, partea americana urmeaza sa puna in practica masurile necesare evaluarii acestui lucru, evident la teritoriul Statelor Unite care e un teritoriu mare, si dupa aceea vom vedea. Sper, cu toata precautia necesara, pentru ca nu am niciun indiciu, ca aici sa stam mai bine decat la rata de refuz a acordarii vizelor.

Reporter: Imi permit ca eu sa las precautia la o parte si sa spun ca, potrivit unor informatii pe care le am, se anticipeaza totusi ca am putea fi favorizati.
A.V.: Am putea fi favorizati, dar iarasi nu pot sa va confirm, pentru ca, pana nu avem primele date care sa indice macar o tendinta in sensul acesta, nu pot spune da sau nu.

Reporter: Exista o estimare a momentului pana la care americanii vor avea aceste prime date privind rata de overstay? Din documentarea mea am inteles ca oricum este complicat chiar si pentru ei.
A.V.: Nu e o treaba usoara, este foarte complexa pentru orice stat. Eu sper cat de curand posibil. N-as vrea sa lansez un termen care sa nu fie respectat, pentru ca e un termen asupra caruia nu avem niciun control, dar sper ca pana la sfarsitul anului sau inceputul anului viitor sa avem macar un indiciu pentru acest lucru. Repet, sper, nu pot sa garantez asta.

Reporter: Ce urmeaza daca noul criteriu este adoptat?
A.V.: Daca acel criteriu ar fi indeplinit, solutia ar fi ca impreuna cu autoritatile americane sa vedem ce pasi concreti ar mai fi de indeplinit in directia asta. Si ma refer la ceea ce urmeaza sa realizam impreuna: introducerea pasapoartelor biometrice - Romania a inceput sa le introduca - , incheierea unor acorduri cu privire la schimbul de date si cooperarea in domeniul combaterii terorismului. Sunt pasi concreti care trebuie indepliniti succesiv.

Eu sunt optimist. Nu stiu daca neaparat pe perioada mandatului meu (n.r. mandatul sau a inceput la 23 decembrie 2007 si dureaza cel putin patru ani) se va intampla asta, dar sper cat de curand.

Nu este cazul sa pregatim un raspuns la o eventuala solicitare de acceptare de prizonieri de la Guantanamo

Reporter: Cum abordeaza Romania acea solicitare facuta Europei a partii americane ca statele europene sa preia prizonieri de la Guantanamo?
A.V. Nu am cunostinta de o solicitare in acest sens.

Reporter: Ne asteptam sa ne fie facuta si noua?
A.V.: Vedeti, raspunsul la intrebarea asta tine cont de mai multe elemente. In primul rand trebuie vazut cum evolueaza procesul in SUA. E un proces complex, care necesita masuri de toate felurile, inclusiv legislative, implica foarte multi bani si au fost discutii foarte aprinse in Congres legat de eliberarea transei de bani solicitata de administratie pentru desfiintarea centrului. Deci n-as putea sa fac acum o evaluare in legatura cu asteptarile referitor la o astfel de solicitare.

Reporter: Dar Romania lucreaza la o pozitie in eventualitatea in care i se va solicita sau nu e cazul?
A.V. Nu cred ca este cazul, dupa parerea mea.

Reporter: Periodic apar in presa noi informatii referitor la extradari, la inchisori CIA pe teritoriul statelor est-europene, iar Romania este mentionata de fiecare data. Exemplul New York Times este ultimul.
A.V.: Pozitia noastra este aceeasi, am reiterat-o si de aceasta data, in NY Times, nu am avut niciun fel de mentionare sau referire facuta de autoritatile americane. Repet, de autoritatile americane.

Nu se cunoaste data unei posibile vizite a lui Basescu in SUA

Reporter: In acest an presedintele Basescu nu a participat la sarbatoarea de ziua Americii si s-a speculat ca presedintele ar fi suparat ca noul lider american nu are timp pentru o intalnire cu el. Lucrati la vizita presedintelui in SUA? Va prinde presedintele Basescu, pana la sfarsitul mandatului sau, vizita la presedintele Obama? In ce faza sunteti cu pregatirea unei astfel de vizite?
A.V.: Chestiunea vizitei presedintelui Romaniei face obiectul agendei la capitolul dialoguri la nivel inalt, are si o expresie consacrata, dupa cum vedeti. Ea este in continuu pe agenda noastra, asa cum vreau sa va spun ca lucram in permanent pentru vizite si la nivel de lucru.

Nu va pot spune in momentul acesta, fara a ma fi consultat cu partenerul american si n-am mai facut-o fiind in concediu, dar va pot spune ca este in permanenta pe agenda noastra. Este o chestiune la care lucram.

Reporter: Cum a fost privita absenta presedintelui de la sarbatoare.
A.V.: Sa va spun onest, nu m-am gandit la aceasta chestiune. Trebuie sa va ganditi, referitor la calendarul vizitelor, ca administratia americana este foarte la inceput, chiar daca inaugurarea a avut loc in ianuarie. Sigur ca au fost vizite la Washington si diferite vizite ale presedintelui Obama in diferite zone ale lumii, dar, in general, au fost alese locurile ori de interes strategic pentru SUA, ori zone-problema. Si evident ca noi dezvoltam parteneriatul strategic cu SUA de o maniera serioasa, sistematica, permanenta si acest lucru ne da garantia unei relatii trainice. Chiar cu schimbarea administratiei lucrurile nu se opresc pe loc si vor veni si vizitele.

Reporter: Intr-adevar, vizitele presedintelui Obama sunt un indiciu pentru zonele de interes americane. Recent, in presa americana a aparut informatia ca SUA va renunta la scutul antiracheta din Europa Centrala, la amplasarea sa in Cehia si Polonia. E acesta un semn ca administratia americana nu va avea Europa Centrala si de Est ca zona de interes, o zona in acest moment stabilizata?
A.V.: Este o intrebare interesanta si cred ca este si justificata. Ar fi nelalocul sau daca nu ne-am pune-o. Dar cred ca lucrurile trebuie analizate cu toata profunzimea si tinand cont de toate nuantele.

Este mult prea simplu pentru oricine, inclusiv pentru mine, sa fac o relatie de cauzalitate intre neamplasarea celui de-al treilea pilon cum il numesc ei si interesul pentru Europa. Partidul Democrat, pe parcursul ultimelor decenii, inclusiv pe vremea presedintelui Reagan, n-a fost un sustinator al scutului, nici cand cei doi piloni nu au fost amplasati pe teritoriul Statelor Unite.

Incercand o speculatie, ar fi insemnat ca democratii nu tineau la interesul national si la strategia nationala de aparare? Nu, e o alta viziune. Stiu ca problema amplasarii scutului face obiectul unei analize riguroase in SUA in acest moment, la diferite nivele si diferite institutii ale statului si nu as face neaparat o legatura directa in interesul SUA pentru regiune si aceasta chestiune care tine foarte mult de strategia nationala la SUA. Aici intervin o serie intreaga de alti factori.

Planuri pentru o conferinta de investitii romano-americana

Reporter: Noul ambasador al SUA la Bucuresti spunea ca obiectivul sau primordial este "sa ii ajute pe romani sa iasa din criza", adica o cooperare economica sporita. Ministrul de externe spunea in discursul sau ca parteneriatul Romania-SUA trebuie sa intre intr-o noua faza, cea a cooperarii economice. Exista, in aceasta perioada dificila, de criza, interesul de a investi in Romania, de a dezvolta schimburile comerciale intre cele doua state?
Adrian Vierita: Este o coincidenta fericita, asta in cazul in care credeti in coincidente, ca si ambasadorul SUA in Romania, cat si ministrul de externe a mentionat dimensiunea economica a unui parteneriat care exista din 1997. Dimensiunea economica este extrem de solida, care confera stabilitate unui parteneriat, nu este insa singura. Insa dupa parerea mea, in domeniul economic se poate face mult mai mult in momentul de fata.

Vreau sa spun ca au fost si factori obiectivi, o mare parte a comertului Romaniei se desfasora cu membri ai UE, iar SUA e intr-o pozitie aparte. Pe de alta parte, e cea mai puternica forta economica a lumii si nu poti sa nu ai relatii economice, financiare, investitionale, comerciale, tehnologice cu cea mai mare putere a lumii.

Este o perioada de criza, asta este, insa anul trecut a fost un an foarte bun din punct de vedere statistic al comertului bilateral, care a depasit 2,1 miliarde de dolari. Ne dorim sa nu scadem, sau sa nu scadem foarte mult fata de nivelul anului trecut, dar o sa vedem in ce masura acest lucru poate fi realizat. Anul trecut a fost un varf, ca si in 2005. Probabil ca in acest an nu va fi un varf, dar nu vrem sa scada foarte mult din ceea ce am obtinut din punct de vedere comercial.

Reporter: Impresia mea este ca puneti mare accent pe dimensiunea economica a relatiei bilaterale, daca ma gandesc ca la inceputul mandatului dvs. in SUA ati facut un turneu de prezentare a Romaniei oamenilor de afaceri americani.
A.V.: Da, necazul este ca la vremea respectiva nu stiam de criza. In acelasi timp americanii au o vorba: criza asta e prea buna ca sa o irosim. Asta ne provoaca in mod deosebit. In conditii normale poate nu e mare lucru sa incerci sa lucrezi foarte mult in domeniul economic si sa atragi cat mai multe investitii straine din tara in care esti acreditat. Dar devine o provocare cu atat mai mare cu atat cu cat asta se intampla intr-o perioada de criza profunda. O criza cum - eu imi doresc sa traiesc mult, dar nu cred ca voi mai prinde pe parcursul vietii mele o criza de asemenea profunzime.

Reporter: Exista perspectiva ca, dupa ce-si vor reveni, sa fie din nou interesati de Romania? Ati remarcat interes pentru a investi aici?
A.V.: Da, m-a impresionat nivelul de interes pe care l-au manifestat fata de Romania. Efectiv erau interesati sa afle cat mai multe lucruri despre climatul investitional, dar nu numai, si despre relatii sociale, ca un corolar al relatiilor de munca, despre tanara generatie, despre elitele romanesti.

Eu am in proiect si sper sa realizam sa facem un turneu nu numai in SUA, ci si in Romania, sa organizam o conferinta de investitii in Romania, bilaterala, si lucrez de ceva timp la chestiunea asta, nu cu succesul pe care mi l-as fi dorit, din cauza crizei care ne-a luat oarecum prin surprindere si din cauza schimbarii de administratie. Exista o anumita perioada in care astepti sa vina oameni noi pe care sa ii cunosti.

Reporter: Vedeti aceasta conferinta de investitii romano-americana materializandu-se anul viitor?
A.V.: DA, sper ca anul viitor sa realizam asta.


Citeste mai multe despre   






















3271 vizualizari

  • 0 (10 voturi)    
    eu sper sa nu intram in WWP (Marţi, 1 septembrie 2009, 18:34)

    eu [anonim]

    eu sper sa nu intram in Wisa Waiver Program, o sa ajunga romanasii nostri si pe acolo, capsunari, zidari si alti indivizi de la spania si italia si o sa ne faca de ras mai mult...
    • -1 (5 voturi)    
      ba eu sper (Marţi, 1 septembrie 2009, 18:58)

      bicl [anonim] i-a raspuns lui eu

      romania si-a facut datoria fata de licurici deci e normal ca si licuriciul sa nu-si faca datoria fata de romania
      • -2 (6 voturi)    
        mie mi-e indiferent (Miercuri, 2 septembrie 2009, 11:02)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui bicl

        Oricum nu m-as duce in SUA nici ca turist si in plus fac ceva pe Visa Waiver-ul lor, pot sa vizitez lumea intreaga, ultimii pe lista sunt snobii americani.
        • +1 (5 voturi)    
          . (Miercuri, 2 septembrie 2009, 12:16)

          Mda [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

          :| altu care ii face pe americani snobi, desi el crede ca "lumea intreaga" = un sfert din europa. esti jenant. stai in bucuresti, presupun ca nu ai iesit niciodata din el ;)
          • -2 (4 voturi)    
            wtf? (Miercuri, 2 septembrie 2009, 13:18)

            Anonim [anonim] i-a raspuns lui Mda

            Care un sfert din Europa nene?
            Unde anume in Europa nu poti calatori(fara viza)?
            Sau in resul lumii?
            • +3 (3 voturi)    
              Cam peste tot (Miercuri, 2 septembrie 2009, 14:01)

              Ciprian [anonim] i-a raspuns lui Anonim

              Aproape oriunde vrei sa mergi in lume, ca roman ai nevoie de viza. Iar Europa nu inseamna doar ceea ce e la Vest de Romania. In afara de Ucraina si Georgia, ai nevoie de viza pt tot spatiul ex-Sovietic plus Turcia.

              http://www.mae.ro/index.php?unde=doc&id=5468&idlnk=4&cat=5
    • +4 (6 voturi)    
      Las ca SUA-i mare (Marţi, 1 septembrie 2009, 19:14)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui eu

      se mai dilueaza borfasii romani.
    • +4 (6 voturi)    
      Ai dreptate! (Marţi, 1 septembrie 2009, 19:42)

      Loerincz [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Din pacate majoritatea trage ponoasele pentru anumire grupuri minoritare care fie isi pun cortul te miri unde, fie cersesc, violeaza, fura, samd.

      Deocamdata in parta asta de lume romanii inca au un nume bun. Inca suntem apreciati ca inteligenti si muncitori si oameni de incredere. Dar tare mi-e teama ca in momentul in care vor ajunge co-nationalii nostri pe aici o sa se aleaga praful de tot si toti o sa fim priviti ca niste salbatici! Uite ce s-a intamplat in Europa. In 1990 aveam drept de libera circulatie in Austria si Elvetia. Dupa care cele doua tari si-au inchis frumos portile si le-au tinut asa vreme de 15 ani! Acum usile sunt deschise insa tot ca un popor de tigani suntem priviti.
    • +3 (5 voturi)    
      lasa (Marţi, 1 septembrie 2009, 21:47)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui eu

      ca politia lor face fata. Nu e ca a noastra sau a italienilor. Acolo, daca misti, ai facut pneumonie de la glontul rece. Nu stau sa se imbranceasca cu ei pe strazi.
    • +1 (1 vot)    
      heh (Miercuri, 2 septembrie 2009, 19:32)

      alex [anonim] i-a raspuns lui eu

      lasa sa intram. si sa se duca.

      americanii nu stiu de gluma. cocalarii de pe la noi o sa-si ia cate un glont in cap daca incearca pe acolo ce aici le merge fara probleme. la fel si cu cei care se duc la produs.
    • 0 (0 voturi)    
      capsunarii "este" deja acolo (Vineri, 4 septembrie 2009, 10:05)

      acronim [anonim] i-a raspuns lui eu

      Esti cam in urma frate cu informatiile.
      Gratie pocaitilor, "capsunarii" este deja acolo. Cei mai versati care au reusit sa se ridice ii tin in lesa pe compatriotii lor la un salariu de 5-7$ pe ora, si munca... cat incape.
      Hai la mai mare.
  • 0 (8 voturi)    
    Americani cu gura cascata (Marţi, 1 septembrie 2009, 19:02)

    696557 [anonim]

    Am aplicat la misto pt Green Card. Am fost sunat pentru un interviu si i-am refuzat, le-am zis ca nu ma mai intereseaza.

    A RAMAS CU GURA CASCATA. A inceput sa se balbaie si m-a intrebat de ce nu ma mai intereseaza. Le-am zis ca Europa imi ofera mai multe sanse "sa-mi gasesc fericirea" decat imi va oferi America, si nu trebuie sa ma umilesc. Iar daca mai vreau sa vad America, de vazut am vazut-o aproape in fiecare an (legat de meserie), pot sa-mi iau o viza de turist oricand.
    • +1 (5 voturi)    
      interesant punct de vedere..dar nu te cred.. (Marţi, 1 septembrie 2009, 20:07)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui 696557

      nu de alta dar cunosc atat Europa cat si America la fel de bine (tot legat de meserie) si iti pot spune ca ce poti sa realizezi in America nu vei realiza in veci in Europa ca roman:). ..asta legat de meserie..Legat de cultura..poate ca ai ceva dreptate...acum mai conteaza ce intelegi tu prin fericire.
      • 0 (8 voturi)    
        Viata in Europa e mult mai cool... (Marţi, 1 septembrie 2009, 20:28)

        Gallo [anonim] i-a raspuns lui marlene

        Nu ai atatea ciori pregatite de razboi civil ,nu ai atata amenintare terorista islamica si nu numai ,nu ai atata ovreime care iti inchid usile..standardul de viata e mult mai ridicat in belgia,luxembourg,germania,danemarca ..sa nu mai vorbesc de elvetia
        SUA raman un miraj dar e distrusa de termitele latino si afro
      • +3 (5 voturi)    
        Right... (Marţi, 1 septembrie 2009, 20:44)

        Mircea [anonim] i-a raspuns lui marlene

        Nu stiu daca ai fost sunat sau nu dar eu m-am mutat de curand in Germania (motorul cresterii economice) cu jobul dupa 5 ani de State. Urmeaza sa stau aicea 3 ani dupa care sa fug inapoi in State.
        Europa frumoasa nimic de zis dar parerea mea ca salariile sunt mult mai mici (raportat la preturile din Europa), serviciile de foarte proasta calitate (raportat la USA) si simti asa cum nemtii, cel putin, duc o viata destul de frugala: slaveaza o viata intreaga sa-si cumpere o masina buna, casa, well daca ai noroc ca multi traiesc in apartamente, si nu stiu cum sa salveze fiecare euro.
        In concluzie, Europa e frumoasa - sa o vizitezi, dar ca nivel profesional si convenience America e mult mult mai departe.
        Nu ma credeti? traiti pe ambele continenete si mai vorbim dupa
        • +2 (4 voturi)    
          ma bucur ca am citit mesajul tau.. (Miercuri, 2 septembrie 2009, 14:03)

          marlene [anonim] i-a raspuns lui Mircea

          eu stau in Germania de 4 ani si ma pregatesc sa plec in USA pe o perioada destul de lunga. Stiu ce pierd, stiu ce castig si nu regret nimic..In Europa ma voi intoarce doar ca turist in rest..nu se merita.
          • 0 (2 voturi)    
            propaganda (Miercuri, 2 septembrie 2009, 16:19)

            ciobanas [anonim] i-a raspuns lui marlene

            noi astia din state vrem in europa, si voi aia din europa vreti in state, hahaha
            • 0 (0 voturi)    
              MDA (Joi, 3 septembrie 2009, 2:00)

              Mircea [anonim] i-a raspuns lui ciobanas

              Si eu vroiam in Europa cat eram in State. Acuma ca sunt in Europa..well: America mi-a iesit pe nas in 2 ani. Europa in doar 2 luni. Am noroc ca sunt casatorit cu o americanca si suntem amandoi aicea cu serviciile.

              Ioana are dreptate: Societatea Americana este foarte dura, dar daca esti apr de munca si ai job in State...e mai bine. Daca ramai fara job..atuncea e alta mancare de peste si intr-adevar sucks sa fii in US.

              Oricum, am vazut destul europeni sa emigreze in State (nemtii si italienii fug pe capete), dar nu am vazut multi americani sa emigreze in Europa..defapt nu stiu nici unul. Pana la urma cred ca e o opinie personala a fiecaruia unde sa traiasca.
          • 0 (2 voturi)    
            Indoieli (Miercuri, 2 septembrie 2009, 17:29)

            Ioana [anonim] i-a raspuns lui marlene

            Hmm, nu stiu ce sa zic... in State esti bine daca ai serviciu stabil si bine platit. Daca ajungi la somaj, intr-o luna devii homeless si fara asigurare medicala. In Europa esti mult mai bine protejat (vezi Franta si Germania mai ales). In State trebuie sa fii tanar, frumos si sanatos. Altfel esti un ratat. Cam salbatica societate. O jungla unde ori esti pradator ori est prada.
    • 0 (2 voturi)    
      ptr GC nu te suna nimeni, totul e prin posta (Miercuri, 2 septembrie 2009, 16:18)

      cica [anonim] i-a raspuns lui 696557

      asa ca nu prea cred versiunea ta.
  • +3 (5 voturi)    
    si eu la fel (Marţi, 1 septembrie 2009, 19:20)

    Andrei [anonim]

    sper sa nu intram in acest program, ca altfel toti tigani o sa mearga acolo si o sa ne faca de ras!
    eu am viza pe 10 ani, si nu imi fac tara de ras!
    • +4 (4 voturi)    
      nooo (Marţi, 1 septembrie 2009, 21:49)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      nu ne vor face de ras. Omoara aia la ei ca la tir in poligon.
      • 0 (0 voturi)    
        pai iti dai seama... (Joi, 3 septembrie 2009, 0:15)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

        Iti imaginezi un tigan furand de la un negru?
        Pai o sa iasa cu bataie in cel mai fericit caz, daca nu chiar cu un glonte-n cap.
  • +1 (1 vot)    
    Nici o sansa in urmatorii 6 ani (Marţi, 1 septembrie 2009, 19:50)

    Nicu USA [anonim]

    Nici o sansa pentru romania sa intre in Visa Waiver Program in urmatorii 6 ani.

    De data asta fac si eu ca Silviu Brucan... si sunt sigur ca asa se va intampla ;) Om trai si om vedea...
  • -1 (7 voturi)    
    NU eliminarii vizelor! (Marţi, 1 septembrie 2009, 21:01)

    Houstonianul [anonim]

    Mai multi romani din US cu care am vorbit impartasesc aceasi parere: NU hotarat eliminarii vizelor! Avem nevoie de filtrul interviului pentru a se decide cine merita sa fie lasat sa vina aici si cine nu are ce cauta.

    Cei care primesc viza de turist sau de business, o primesc de obicei pe 10 ani cu intrari multiple. Cu alte cuvinte, odata ce esti verificat, ai liber sa vii de cate ori vrei. Nu e ca la Schengen, cu munti de dosare pentru o viza cu o singura intrare.

    Dar trebuie sa ne asiguram ca tiganii nu vor veni aici cu furturi, violuri, omoruri, fraude sa ne strice noua, romanilor onesti, reputatia profesionala castigata cu greu prin munca.

    Eu sunt si cetatean american si deja i-am scris congressman-ului si senatorului meu sa nu aprobe asa ceva! I-am atasat articole din presa europeana cu atrocitatile comise de bandele de romani care circula fara viza si comit faradelegi. I-am expus costurile ridicate pe care law enforcement agencies le vor suporta ca sa ii prinda pe romanii infractori.

    Incurajez si alti cetateni americani de origine romana sa procedeze in mod similar: scrieti senatorilor vostri sa NU aprobe WWP pentru Romania.

    NU scoaterii vizelor, NU liberei circulatii a bandelor de infractori romani in america, NU defaimarii muncii noastre cinstite aici in Statele Unite! Vreti sa veniti, treceti mai intai pe la filtrul exigent al ofiterilor nostri consulari!
    • -3 (5 voturi)    
      amerloci (Miercuri, 2 septembrie 2009, 0:43)

      Nea Vasile [anonim] i-a raspuns lui Houstonianul

      Asta este unul din motivele pentru care suntem in situatia jenanta in care suntem. Romani care ajung afara si lupta impotriva altor romani. Altii, isi cheama rudele in Italia, Spania, Grecia la munca si nu le mai raspund la telefon pesemne s-au razgandit sau au facut asta doar din obligatie, uitata pe drum spre gara.
      Altii pleaca pe alte continente si de acolo necontenit spun despre semenii lor ca sunt mojici, murdari, criminali si ca nu merita putina demnitate din partea nimanui. Ba mai mult, se apuca sa scrie epistole catre diversi amerloci prin care denigreaza si mai mult imaginea total deformata creata de presa. Acest exemplar de cetatean "ajuns" in houston se pare, este deja cetatean american dupa exprimare. Nu stiu de ce nu primesc interdictie de intrare in Romania si retragerea cetateniei pentru deservicii grave aduse tarii. Sa-si ia toata familia lui de "americani" naturalizati si sa ne lase pe noi in pace aici in Europa. Partea proasta este ca oriunde s-ar duce va fi o venitura, si sper sa guste putin si din adevaratele "bucurii" de a fi american. Oricum partea proasta este ca nici nu-si da seama ca demersul nu conteaza daca interesele sunt mai mari. Sincer nu stiu daca o sa-ti fie vreodata rusine pentru ce ai facut, pentru ca esti american si astia ca voi inlocuiesc prostia si nesimtirea cu mandria.
      • +1 (5 voturi)    
        Eu aduc servicii tarii (Miercuri, 2 septembrie 2009, 8:10)

        Houstonianul [anonim] i-a raspuns lui Nea Vasile

        Vasile, tie sa ti se retraga cetatenia ca esti incompetent sub limita legala admisa si de fiecare data cand deschizi gura aduci grave prejudicii tarii.

        Noi romanii americani care muncim in inginerie, medicina, drept, etc. aducem imense servicii tarii de origine prin munca si reputatia noastra. Pentru cei mai multi americani care ne-au intalnit, imaginea noastra profesionala defineste Romania. Eu nu vreau sa fiu pus in situatii jenante sa explic faptele unor nespalati, infratori si cersetori.

        Noi nu vrem ca niste nespalati si banditi sa vina aici si sa ne faca de rusine cu balabuste, cu puradei in fundul gol, cu alba-neagra, cu manjituri cu fecale si alte blestematii romanesti.

        Tot ce vrem este ca ofiterii consulari sa fie lasati in continuare sa-si faca treaba si sa filtreze ca si pana acum graul de neghina. Neghina, mai exact neghiobii, sa ramana la voi in UE. America isi rezerva dreptul sa-i primeasca numai pe cei mai buni!
        • +1 (3 voturi)    
          Si eu, draga Houston (Miercuri, 2 septembrie 2009, 12:17)

          cristina [anonim] i-a raspuns lui Houstonianul

          In principiu iti accept opinia - ce refuz total este umilinta la care sunt supusa la Ambasada in conditiile in care sunt o inginera cu experienta care castiga f bine si aici-mult mai bine decat media, dar pe munca mea-si obviously fara nici un gand de emigrare. Si iti dau un exemplu: acelasi dosar pus la Ambasada Canadei ca si la Ambasada USA - rezolvat in 3(trei !) zile de Canadieni cu un telefon ...va rugam ca in data de dupa ora 16 sa va prezentati sa va ridicati pasaportul- atat!- si trei interviuri pentru o visa BUSINESS! la Ambasada SUA- jenant draga Houston. Inteleg dorinta de protectie dar ce se intampla la Ambasada SUA din Romania in momentul de fata este mai mult afacere decat siguranta. Si am o veste proasta pentru tine - cat am asteptat eu acolo..trei , scuza-mi termenul!, cocalari cu lanturi la gat AU LUAT VIZA! So....Mai mult ce sa iti spun - dupa cum zicea cineva mai sus - daca politia este pe picioarele ei, poate veni oricine. Ce se intampla in Italia acum se intampla pentru ca politia lor este mana in mana cu capii tiganilor- exact ca acasa! Si, cum bine a zis iarasi cineva mai sus, pentru ca se imbrancesc cu ei pe strada in loc sa ii ridice cu fulgi cu tot si sa ii infunde in puscarie...In rest, toate cele bune! Si inca o chestie, asa, just for you: am avut ocazia sa observ tratamente aplicate de vamesii SUA cetatenilor canadieni ca sa zic asa neaosi - nu de origine romana sau altfel- absolut jenant! Ar trebui sa ii invete cineva sa respecte oamenii..de aceea, vorba de mai sus - am toata lumea la dispozitie, de ce as lasa banii la americani? Daca ma primeste Elvetia, UK, Franta, Spania etc etc etc cu buletinul...nu sunt chiar o infractoare. Si o sa imi folosesc viza de sua 10 ani doar ptr business,! O zi buna
          • +1 (1 vot)    
            Faceti reclamatie (Joi, 3 septembrie 2009, 7:09)

            Houstonianul [anonim] i-a raspuns lui cristina

            Modul cel mai normal, si in acelasi timp cel mai american de a trata problema dvs. este sa faceti reclamatie in scris direct la Department of State (www.state.gov).

            Atunci cand se vor aduna suficiente reclamatii, Department of State va determina daca problemele ridicate sunt justificate, si daca este in interestul USA sa le corecteze.

            Identic si cu vizele: ele vor fi ridicate nu cand vrea Romania, nu cand cer niste birocrati corupti de la Bruxelles care sunt sefi peste o organizatie pe hartie (UE), ci numai cand interesele USA o vor cere.

            Tot ce trebuie sa faca romanii este sa evolueze ca tara pentru a ajunge sa fie interesul USA sa ridice vizele.
        • 0 (2 voturi)    
          pai hai sa vedem (Miercuri, 2 septembrie 2009, 16:43)

          Nea Vasile [anonim] i-a raspuns lui Houstonianul

          Eu am cateva firme in RO in domeniul IT, tu esti sluga la stapan in cel mai bun caz. Nu incerca sa-mi explici mie ce valoare ai tu. Daca esti asa de bazat pe valoarea ta, inseamna ca nici un conational nu o poate denigra, atata timp cat esti oficial amerloc. Esti totally brainwashed, ca tot vorbesti o romgleza de aur. Sictir.
        • 0 (2 voturi)    
          inca ceva. (Miercuri, 2 septembrie 2009, 16:48)

          Nea Vasile [anonim] i-a raspuns lui Houstonianul

          Hiustonian sensibil, cand un nigger comite o crima oribila mediatizata, te uiti cumva suspect la alti colegi niggersi pe care-i ai in birou sau cladire? Pentru ca este faci aceeasi paralela pe baza de nationalitate. Vai de steaua voastra de amerloci.
      • -1 (1 vot)    
        excelent (Miercuri, 2 septembrie 2009, 18:53)

        hail to the thief [utilizator] i-a raspuns lui Nea Vasile

        excelent-adevarat-si trebuie sa recunosc amuzanta exprimare!
        fain comentariul tau si te aprob!100%
    • 0 (4 voturi)    
      Logica (Miercuri, 2 septembrie 2009, 6:27)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Houstonianul

      Comentariul asta venind de la cineva care traieste intr-o tara cu rata criminalitatii de 5.9 si se teme de populatia dintr-o tara cu rata criminalitatii de 1.3. Mda, esti extrem de logic. Acesta este efectul anilor petrecuti in state?

      http://www.politiaromana.ro/rata_criminalitatii_2004_2008.htm

      http://www.drugwardistortions.org/distortion13.htm
      • +2 (2 voturi)    
        . (Miercuri, 2 septembrie 2009, 12:25)

        Mda [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

        "desteptule", alea sunt cazuri raportate, adica la americani politia chiar isi face treaba iar cetateanul se duce pt orice la politie, daca il deranjeaza vreun nebun. acolo sunt TOATE cazurile. in schimb, in romania, cati romani ai vazut tu ca se duc la politie pt probleme pt care ar fi normal sa se duca la politie? si de cate ori isi face politia treaba? deci cazurile raportate sunt mult mai putine decat cazurile reale ;)
        politiaromana.ro... hai ca m-ai facut sa rad. ai dat un exemplu de niste oameni foarte responsabili :))
        • -2 (2 voturi)    
          razi? (Miercuri, 2 septembrie 2009, 16:53)

          Nea Vasile [anonim] i-a raspuns lui Mda

          Doar in SUA isi face politia treaba, in RO astia sunt niste prosti, scriu pasapoartele de mana cu cerneala din calimara la lumina lumanarii. Cum e in lumea civilizata, aveti curent tot timpul? Sa ne aduceti si noua vederi de la voi, unde umbla ingerasi pe strada si nu exista criminalitate decat in filmele propagandistice. Simpaticule.
        • -1 (1 vot)    
          Punctul Patriot (Miercuri, 2 septembrie 2009, 23:10)

          mihai [anonim] i-a raspuns lui Mda

          Nu stiu cum s-a putut naste un om asa de responsabil si de corect intr-o tara in care toti sunt niste ratati si iresponsabili. Deci noi suntem niste ignoranti care mint (umfla cifre) iar tu un american corect. Noi, ignorantii stim ca americanii nu mint niciodata, dar citeste si tu rapoartele scoase la lumina poate ai sa descoperi mai multe despre tara pe care o slavesti atat de mult. Stim ca in Romania se fura, se minte si se inseala dar de aici pana la a jigni un popor intreg e cale lunga. Noi macar ne vedem tara asa cum este. Eu zic sa-ti mai domolesti "patriotismul" pana nu uiti de unde ai plecat si unde ai ajuns si mai ai o farama de luciditate.
    • +2 (2 voturi)    
      cu aceeasi moneda.... (Miercuri, 2 septembrie 2009, 13:53)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Houstonianul

      Este foarte adevarat sa-ti fie frica ca tiganii o sa navaleasca in America si o sa fim priviti ca si bande de hoti si depravati. De acord! Dar trebuie sa ai in vedere ca exista profesori universitari carora li se refuza viza de intrare, si nici macar ei nu inteleg de ce. Ambasada nici macar nu se oboseste sa dea explicatii. Cunosc persoane care au avut viza pe zece ani, s-au intors in tara de fiecare data si cand s-au dus sa mai ia o viza, au fost refuzati fara prea multe explicatii. Romania ar trebui sa raspunda cu aceasi moneda. VIZA pt americani! Daca ne consideram EU, atunci EU ar trebui sa plateasca cu aceeasi moneda: Daca cateva state din EU pot merge fara viza in US (Franta, Germania, etc), atunci doar cateva state din US sa fie aprobate ca sa vina in EU fara VIZA (Texas, Ohio si poate California). Pentru restul,...simplu VIZA! CORECT? Din pacate deocamdata EU e doar de forma, nimic special. America nu este un conglomerat de oameni 100% inteligenti si civilizati, iar cei care sunt foarte mandri ca au ajuns acolo, bunul simt le-ar spune sa-si aduca aminte de unde au plecat. Oricum niciodata nu o sa fie considerati americani, stampila de roman ramane pe viata oricat ai incerca sa o ascunzi. Mai ales ca prevad o engleza vorbita cu accent de roman, care te scoate din carti in 1 secunda!! :))) Poate nepotii lor o sa fie considerati americani. Bafta multa, si fiti mai buni cu noi ceilalti mai putin civilizati si ramasi pe acasa prin epoca de piatra.
      • +1 (1 vot)    
        UE e doar pe hartie (Miercuri, 2 septembrie 2009, 23:55)

        Houstonianul [anonim] i-a raspuns lui dan

        Problema e ca in afara nu considera nimeni UE ca un singur "intreg". Raportarile economice se fac pe tari: "economia Germaniei", "economia Frantei", etc. Nimeni nu vorbeste de "GDP-ul UE".

        A doua la mana: in afara UE fiecare cetatean merge cu pasaportul tarii lui: francez, german, roman. Nu exista pasaport UE. Ca scrie UE pe coperta nu are nici o valoare. Si pe pasaportul Argentinian scrie "Mercosur", dar tot ce conteaza e cetatenia argentiniana, nu ce tari sunt in Mercosur.

        Asa ajungem la a treia problema: UE nu este decat o organizatie internationala regionala, nu o tara. UE nu exista ca persoana juridica, nu poate semna tratate. Cand Romania a intrat in UE nu a semat tratatul de aderare cu UE ca singularitate, si cu 25 de tari suverane (deci au fost 26 de semnaturi pe tratat, nu 2).

        A patra: UE nu exista pe harta! In orice tara intra in orice librarie si arata-mi o harta a lumii cu UE pe ea. Nu exista. Exista tari europene suverane care fac parte din tot felul de organizatii: UE, UEFA, ONU, NATO, OSCE, etc. Apartenenta la fiecare din aceste asociatii nu are beneficii in afara "membershipului" in interiorul acelei organizatii.

        A 5-a: crezi tu ca britanicii sau francezii sau nemtii au sa puna bete in roate la partenerii lor de afaceri americani unde exporta din greu (adica sa le puna viza) ca suparare ca nu s-au scos vizele SUA la romani :-) Mai degraba ii dau pe romani afara din UE decat sa-ti saboteze singuri pietele de desfacere.

        Asa ca nu va mai agitati atat cu UE, doar o organizatie internationala dintre multe altele, si inca una dintre cele mai "diluate", fara "putere" pe scena internationala, fara "forta" in afara ei.

        Mai bine puneti mana si rezolvati cu justitia (cu care va tot bate UE la cap dar fara folos), ca sa reduceti criminalitatea si coruptia si apoi dupa ce o sa va separati intre voi graul de neghina o sa vi se dea voie sa umblati prin SUA fara vize. Nu mai dati vina pe altii, puneti mana si faceti ce trebuie.
    • +1 (3 voturi)    
      de acord.. (Miercuri, 2 septembrie 2009, 14:06)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui Houstonianul

      am viza pe 10 ani pt. USA si nu imi fac griji..Insa sunt pt. NU eliminarii vizelor..Mi-au trebuit 2 ore (cu tot cu coada) sa obtin viza pe 10 ani asa incat nu ma deranjeaza.Insa filtru pt. anumiti romani trebuie sa existe.
      • 0 (2 voturi)    
        discriminare (Miercuri, 2 septembrie 2009, 16:23)

        baci [anonim] i-a raspuns lui marlene

        despre ce filtru vorbesti? in rest e discrminare rasiala daca ne gindim la acelasi lucru
      • +1 (1 vot)    
        hihi (Miercuri, 2 septembrie 2009, 16:29)

        zaboo [anonim] i-a raspuns lui marlene

        vezi ca ai cu "filtru pentru ANUMITI romani" o sa sune clopotelul cu discriminarea si te trezesti dreaq cu celebra madonna la usa =))
  • -1 (5 voturi)    
    Un exemplu de prostie...exemplara (Marţi, 1 septembrie 2009, 22:43)

    TFI [anonim]

    Locuiesc de cca 10 ani in Germania, momentan locat pt business in Bucuresti. M-am lasat cu greu convins de sotie, sa plecam vara asta intr-un concediu prin SUA, eu nefiind in mod deosebit un fan al americanilor.
    In fine, am ales cca. 1 sapt. coasta de vest si restul de pana la 3 saptamani in Hawaii.
    De aici a inceput partea proasta. Neavand cetatenie germana(pt ca tin la a mea romana), a tb sa aplic pt viza, normal mi-am spus eu, fiind in Bucuresti, la ambasada din Bucuresti.(Sotia urma sa aplice si ea in Frankfurt) Plateste taxe, fa rost de extrase din Germania, tot felul de alte acte, porcarii, prostii, solicitate pt o banala viza de turist. Ajung in fine dupa tot acest sir de taxe, cozi, alergatura, mailuri, etc.(foarte mult din pretiosul meu timp), la ghiseul din interiorul ambasadei, unde surpriza...o tipa, functionara, oarecum aroganta, probabil ferm convinsa de ea si de faptul ca americanii sunt centrul universului, imi spune ca relatia mea cu Romania este prea "weak"(slaba)(!!!?), ca cererea imi este respinsa si ca ar trebui sa aplic la ambasada din Frankfurt.
    Cu asta mi-a trecut de tot sa mai vad in urmatorii 10 ani America. Imi venea sa-i bag toata coasta de vest a maretei lor tari, plus o insula din Hawaii, in partea sedentara!

    Ca urmare am organizat rapid un traseu de vis prin Malaezia si Indonezia, unde am cheltuit toti banii pe care ar fi trebuit sa-i incaseze economia lor lovita de criza.(si va rog sa ma credeti, au fost multi)

    Jos palaria pt cel cu ideea cu Green Cardul.
    Eu o sa planific urmatoarea excursie in state, cand ma mai roaga frumos americanii sa-mi cheltui banii de turist in tara lor. Cu stima.
    • -1 (5 voturi)    
      . (Miercuri, 2 septembrie 2009, 0:44)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui TFI

      ce sa spun, marele si importantul roman, cu bani multi si anti-american. degeaba stai prin germania, ca tot stramte iti sunt orizonturile ;)
    • -1 (5 voturi)    
      S-a suparat piticul pe sat (Miercuri, 2 septembrie 2009, 8:13)

      Houstonianul [anonim] i-a raspuns lui TFI

      Ce sa zic, industria americana de turism tremura de frica romanasului de germania ca nu vine el in vizita in Hawaii.

      In caz ca nu stii, majoritatea hotelurilor din Malaezia si Indonezia tot de firme americane sunt detinute. Intr-o forma sau alta tot noua ne-ai adus profit.
      • 0 (4 voturi)    
        Sincer... (Miercuri, 2 septembrie 2009, 10:09)

        Traficantu_De_Influentza [utilizator] i-a raspuns lui Houstonianul

        Eu sper ca dumneata nu existi in realitate...
      • +1 (3 voturi)    
        Daca .. (Miercuri, 2 septembrie 2009, 11:06)

        Mihaela [anonim] i-a raspuns lui Houstonianul

        .. ai fi invatat ceva din cultura americana ai fi invatat de la ei ca niciodata, sub nici o forma, oricat de rai sau de prosti ar fi cetatenii lor, nu se vor dezice de ei, nu vor fi aroganti cu semenii lor si nu vor spune nimic rau despre tara in care s-au nascut. Mai ales in fata altora.
        Insa nu ai invatat nimic. Ai plecat acolo si, in mod miraculos, ti-ai arogat nivelul de tehnologie si de trai al lor ca fiind al tau.
        Iti spune asta o persoana care a fost plecata si s-a intors in tara.
        A emigra sau nu este o decizie personala. La fel si a a te purta civilizat, ca un om cu bun simt si caracter. Incearca sa intelegi ceva din ce se intampla in jurul tau. A fi mitocan si needucat si nerecunoscator si, intr-un fel tradator, nu inseamna ca esti civilizat. Din cate stiu eu, americanii, buni sau rai, prosti sau educati, au respect pentru oamenii care isi iubesc tara. Si nu trebuie sa fie neaparat tara lor. Oare ce parere au despre tine - un om care isi denigreaza locul in care s-a nascut? Un om care daca a plecat crede ca este superior celor din neam cu el.
        Sa stii un lucru: dezradacinat vei ramane toata viata. Nu mai esti nici roman dar nici american nu esti.
        Invata totusi lectia de bun simt . Aroganta nu te ajuta.
        Cat am fost plecata m-am simtit mult mai bine printre ei decat printre romanii din diaspora. Iata si de ce.
        Sa ai succes in viata, iti doresc.
    • +1 (3 voturi)    
      domnule...minti.. (Miercuri, 2 septembrie 2009, 14:23)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui TFI

      Poti aplica pt. viza in Frankfurt neavand cetatenie germana insa dureaza 2 luni..ceea ce se pare ca nu ti-a convenit (e normal nici mie cand a trebuit sa aplic pt. prima data)...Oriunde ti se cere extras..insa daca toate actele si hartiile dumitale trebuiesc traduse ..ca vb. aia nu stie toata lumea germana asta e alta poveste. Lasa-ne cu Germania mareata..m-am lamurit. Ar vrea Germania sa fie la nievlul USA..De asta cand apare cate un american pe langa un neamt imediat isi aminteste ca cunoaste limba engleza..Daca apar eu care sunt roman, ma intreba direct in germana de parca eu as fi obligat asa le stiu limba..
      • -1 (1 vot)    
        nu prea cred ca mint.. (Miercuri, 2 septembrie 2009, 18:59)

        TFI [anonim] i-a raspuns lui marlene

        Sorry, nu am fost in viata mea la ambasada americana in Frankfurt si nici nu am sunat vreodata acolo. Poate nu ati citit dvs corect, ne-am decis mai mult spontan sa mergem in concediu in SUA, eu fiind in Bucuresti pt un proiect de 2 ani iar sotia in Germania. Sincer nu ma intereseaza foarte tare americanii, daca ar fi insa sa aleg, sigur spre tarile EU m-as indrepta. Spre exemplu Germania a fost in 2008 exportatorul nr 1 mondial, cu o populatie de cca 3 ori mai mica decat a SUA. Germania are impreuna cu mai multe tari din emisfera EU o economie stabila si rezistenta la criza, spre deosebire de economia de carton a SUA, bazata pe "bule" imobiliare, consum pe credit, etc. Nu vi se pare ca ec. SUA seamana la acest capitol cu economia romaneasca din perioada actuala? Nu ati citit inca nimic despre gradul de indatorare al poporului american?
        Iar ca simplu sofer, n-as da ever, orice marca auto germana, pe un dric american.
        As mai dori sa completez spre informarea dvs ca am si "wide vision", am vizitat f multe tari din mai toate colturile lumii pana acum, numai in mareata America inca n-am ajuns din pacate pana acum. Poate vreodata, cine stie... Cu stima.
        • +1 (1 vot)    
          exportator nr. 1??? (Joi, 3 septembrie 2009, 11:30)

          marlene [anonim] i-a raspuns lui TFI

          unde ati citit..in bild?? sunt de 4 ani in Germania si am vazut destul de putine produse facute aici (unele chiar mai proaste decat cele din China). Ce economie stabila???Care nu isi poate sustine somerii si betivanii de multi ce sunt??? Ca e mai rentabil daca sunt femeie singura cu copil sa stau acasa si sa imi dea statul decat daca ma duc la lcuru?? Ca daca sunt capabil pt. 2 joburi, unul il dau pe taxe? Ca in Germania stau f. multi cu chirie? Ca nu au casa proprie??Poate singurul lucru pe care il voi regreta din Germania sunt autostrazile insa chiar si aici..daca prinzi vreun "dop" stai si 3 ore aiurea...Va rugam, nu mai denaturati adevarul, mai ales despre Germania..Cu stima, also.
      • 0 (0 voturi)    
        Subscriu (Joi, 3 septembrie 2009, 19:27)

        Mircea [anonim] i-a raspuns lui marlene

        M-am lamurit si eu cu Germania..o tara de queers. Am trait, cum spuneam, pe ambele continente si Germania nu suporta comparatie cu USA ca nivel de trai.
  • -1 (5 voturi)    
    visa (Marţi, 1 septembrie 2009, 23:17)

    roman american [anonim]

    Sa ramna viza pentru romani. Se stea tiganoii si borfasii in EU pentru ca acum fac parte din ea. Este inca destul de furat pe acolo. Noi romanii din US suntem respectati si apreciati pentru ceea ce suntem sis facem aici. Cand Romania va defeni free of romi si banditi sa se ridice vizele pentru RO. Sper ca acelasi lucru il gandesc toti romanii care traiesc si muncesc legal. Sunt acum in vizita in Ro si am un gust amar. Mai este nevioie de ceva timp pentru ca lucrurile sa se schimbe pe aici.
  • +2 (2 voturi)    
    . (Marţi, 1 septembrie 2009, 23:25)

    Mda [utilizator]

    cu toate ca as vrea sa se elimine vizele (pt parinti, prieteni, etc), prefer mai mult sa nu o faca. oricum se vor lamuri dupa cateva luni (daca ne baga in vwp) si ne scot. doar ca o sa aiba "raca" pe noi. asa ca mai bine nu.
  • -1 (3 voturi)    
    io americanu (Miercuri, 2 septembrie 2009, 4:53)

    sam [anonim]

    cine draq se mai duce in sua? pana acu ne ziceau ca trebuie sa avem cip in p... (pasaport, adica), acu ne numara sa vada cati ramanem... :)). ii anunt pe cei de la ambele ambasade, ca nimeni nu mai crede in filme.
    • +1 (3 voturi)    
      . (Miercuri, 2 septembrie 2009, 12:28)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui sam

      daca tu nu vrei, asta nu inseamna ca si altii sunt incuiati, pardon, nu vor nici ei ;)
  • 0 (4 voturi)    
    Ce America.. (Miercuri, 2 septembrie 2009, 8:26)

    defav [anonim]

    dom'le, nu cred ca mai merita sa te duci in partea ailalta a globului ca sa ai succes, daca o faci tb sa o faci definitiv ,decit poate daca esti f. tinar, ai o bursa de studii, esti un geniu, sau aventurier.
    Europa ce are? Si-asa, SUA nu mai e ce a fost ,e un stat politienesc, a decazut, si acolo se munceste f. mult, mai mult ca in UE, sint extreme sociale,materialismul e mult mai pregnant decit in Europa, care e mai diversa, mai relaxata, ai de unde alege.
    • +1 (3 voturi)    
      . (Miercuri, 2 septembrie 2009, 12:29)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui defav

      nicaieri nu am vazut oameni mai relaxati ca americanii. si au o tara f mare, crede-ma, ai de unde alege ;)
      • -2 (2 voturi)    
        Poate (Miercuri, 2 septembrie 2009, 13:27)

        defav [anonim] i-a raspuns lui Mda

        am gresit putin, da ,sint relaxati, chiar putin nesimtiti dupa standardele europene, tara e f. mare, nimic de zis, dar e acelasi sistem peste tot si cultura americana din ziua de azi nu mi se mai pare atragatoare ca in trecut, nu-i mai vad atit de avansati fata de unele state din UE,mai ales dupa 9/11 n-as mai avea nici incredere in guvernul lor.
        Pina la urma e subiectiv , fiecare face ce vrea, in cazul SUA tb sa te gindesti f. bine , distanta e uriasa
        • +1 (3 voturi)    
          in ce sens nesimtiti??? (Miercuri, 2 septembrie 2009, 14:14)

          marlene [anonim] i-a raspuns lui defav

          eu m-am saturat de betivani in Germania ca de mere padurete. Nu mai vb. de nesimtire..Asa ca daca nu cunosti Europa nu vb. in necunostinta de cauza.
      • -1 (1 vot)    
        Relaxati la minte ... (Miercuri, 2 septembrie 2009, 15:21)

        ik [anonim] i-a raspuns lui Mda

        vrei sa spui? Sigur, nu generalizam.
  • -1 (1 vot)    
    o mica minciunica (Miercuri, 2 septembrie 2009, 10:48)

    lies [anonim]

    Rata aia redusa despre care vorbeste ambasada este o mica minciunica amerikana..asta deoarece lumea nu prea mai aplica ca stie ca va fi refuzata...asa ca majoritatea celor care obtin viza is cei de varsta a treia...inafara celor care studiaza acolo...asa ca rata reala e muuulltt mullt mai mare.
  • 0 (4 voturi)    
    Maica sigur in 2011 ? (Miercuri, 2 septembrie 2009, 11:07)

    ik [anonim]

    Eu sunt o batrina care vreu sa-si caute copilul in SUA ale Americii. A plecat de 10 ani si s-a realizat pe acolo tare bine... ma suna asa cam odata la 2 ani... e tare bine maica in US... va rog io grabiti-va ca la 85 de ani ai mei nu se stie niciodata..
    PS: imi ajunge pensia de pe ultimii 5 ani pt avion ?
    (pensia de CAP) si ... te lasa cu gaini la cala ?
    Thank you in advance!
    Best regards,
    O muica batrina cu briul de lina
  • +2 (2 voturi)    
    nu ar fi bine...... (Miercuri, 2 septembrie 2009, 13:19)

    dorinteodor [anonim]

    nu vreau sa aud ca politia americana a oprit o masina cu 21 cetateni romani ("romani") si cu soferul fara carnet asa cum s-a intimplat in germania cu multi ani in urma. dupa o astfel de isprava se vor re-introduce vizele.... eu cred ca toti cei care au cu adevarat treaba in america, au obtinut deja viza.....
    • +2 (2 voturi)    
      nu au fost asa de multi ani.. (Miercuri, 2 septembrie 2009, 14:17)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

      ci doar 2 :) Insa ai dreptate, eu am obtinut viza pe 10 ani in 15 minute..daca stau si adun toate minutele ies vreo 2 ore..Insa tot atat am stat si in Germania pt. o nenorocita de hartie doar pt. prelungire de contract.
  • -1 (3 voturi)    
    @Houstonianul papagal (Miercuri, 2 septembrie 2009, 14:03)

    Ionescul [anonim]

    Pe langa atitudine ta ce denota lipsa de caracter, mai observ si o lipsa crasa de informatie. Afla ca cetatenii romanii pot calatori fara viza in Spatiul Schengen, si in majoritatea tarilor e pe glob. Il aprob pe cel cu Hawaiiul. Nici eu nu calc prin SUA pana nu scot mizeria aia de viza. Sa se spele cu ea pe cap.
    • +1 (3 voturi)    
      . (Miercuri, 2 septembrie 2009, 14:42)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui Ionescul

      importantule!
    • 0 (2 voturi)    
      @Hiustonianu' (Miercuri, 2 septembrie 2009, 15:38)

      Adina [anonim] i-a raspuns lui Ionescul

      Tu, acesta din Houston, daca ai avea timp in cele 10 zile de concediu pe an pe care ti le dau americanii tai, sa mergi in excursii pe glob, tot cu pasaportul romanesc ai merge. Pentru ca, dupa cum se cunoaste, sunt extrem de putine tarile unde se uita lumea cu simpatie la un pasaport american. Ba te mai si ameninta cu bombe unii si altii. Asa ca, ciocul mai micut.
      • +1 (3 voturi)    
        acum mai conteaza si tara.. (Miercuri, 2 septembrie 2009, 15:52)

        marlene [anonim] i-a raspuns lui Adina

        daca te duci sa vizitezi afganistan..poate ca da sau mai stiu eu ce tara din lumea a treia..Insa daca te duci in Europa..crede-ma se uita mai urat la un pasaport romanesc decat la unul american..Asa ca ciocul mai micul ala care nu stie ce vorbeste.
  • 0 (2 voturi)    
    America.... (Miercuri, 2 septembrie 2009, 16:12)

    Care America? [anonim]

    eu am impresia ca cei care vorbesc maret despre america au cam murit de foame pe acasa si au vazut pentru prima data un mall numai cand au ajuns acolo...nu va uitati numai la luxoasa america.....merge-ti in arizona...new mexico....texas...mai pe la tara si vedeti cum arata locurile si cum se traieste...info 35% din americani traiesc in Mobile Home Parks...asa ca mucles voi astia care de la coada la lapte a-ti ajuns la Hollywood...
    • +1 (3 voturi)    
      o parere sincera (Miercuri, 2 septembrie 2009, 19:20)

      cineva [anonim] i-a raspuns lui Care America?

      Parerea mea dupa 25 ani traiti in Romania si 3 in US este ca un single entry nu iti arata America asa cum este. Eu mai echilibrata psihic si mai apta profesional, social si mai "umana" as putea spune decat sunt acum nu am fost ever in Romania. Din multe motive cred, avand de a face cu munca grea pe care am depus-o sa imi fac studii si totala lipsa de respect cu care am fost tratata la toate nivelele in Romania. America m-a respectat pt munca mea si mi-a remunerat-o. Spun asta locuind in Western Pennsylvania, care nu e tocmai foreign friendly.
      Stiu ce spui cu trailer parks si arizona si mississippi si tenessee...Insa daca te uiti la Borat sa vezi ce inseamna country side in Romania si compari, nu stiu daca iesim noi bine...ok, deci compara plan cu plan, DC, NYC, Chicago cu Bucuresi si trailer park cu secventele din Borat.
      Asa ca din punctul meu de vedere experienta americana merita traita, insa cred ca poate fi inteleasa si savurata mai bine si cu foloase mai mari daca suntem un pic mai putin judgemental... Foarte multi in aceste discutii au reactionat exagerat la problema asta a vizelor de US, a calatoritului acolo. Bine ar fi sa ne gandim un pic de ce oare.
      Si eu am stat la cozi copil fiind in Romania si nu era nimic placut. Acum sunt medic in state pe munca mea. Nu am inteles de ce ttrebuie sa folosesti asa un ton agresiv in ultima propozitie...nu iti face argumentele mai puternice...este un exemplu de comportament romanesc...si nu o spun ca o critica, doar o observatie ca lucrurile pot fi spuse si calm.
      • 0 (0 voturi)    
        bora bora (Miercuri, 2 septembrie 2009, 23:15)

        hail to the thief [utilizator] i-a raspuns lui cineva

        nu inteleg de ce se compara romania cu america / astia sug singele altor state precum dracula nostru sugea singele in nuvela lui bram stocker
        astia au furat/sujugat si acelasi verbe la prezent si viitor statele slabe din orientul mijlociu si multe alte zone
        deci nu stiu de unde pina unde se compara satul lui borat cu unele zone din america
        lor ar trebui sa le fie rusine cind se compara la nivelul educational cu state mici din europa
        sau cind se compara la nivel social si drepturi sociale cu state mici
        sau cind se compara la nivel de fericire cu alte state mici
        aia este rusine
        parerea mea este ca lor ar trebui sa le fie rusine!
        rominia nu a avut pe cine subjuga si fura deci opritiva cu asemnea comparatii
        noi vorbim de coruptie interna pe care ar trebui sa o rezolvam dar ei sunt tilhari si criminali la nivel global - si nu stiu cine o sa rezolve problema aia vreodata
        • -1 (1 vot)    
          Viza (Joi, 3 septembrie 2009, 10:38)

          Gofy [anonim] i-a raspuns lui hail to the thief

          Un comentariu adevarat, dar nu uita si coruptia de la ei cei mai mari hoti amintesc aici de afacerea ( Mardoff ) iar vorind de tigani am vazut la tv ca deja cerseau in NY si alti erau la granita cu Mexicul treceau granita. In SUA sunt cei mai multi saraci din tarile dezvoltate, 40.000.000.
          Cei care sunt in SUA deja in primul rind le este frica ca pot ajunge acolo multi oameni capabili
          foarte usor si vor munci pe bani mai putini. Foarte multi romani plecati in America sunt multumiti cu viata de acolo la modul ca pot munci in ,,liniste'' dar tot timpul sunt in criza de timp pentru ca trebuie sa munceasca de obicei 2 servicii,concediu si zile putine libere, iar ei pot merge mereu in vacanta dar destinatii-le turistice sunt departe si moneda devalorizata costa scump o camera de hotel in SUA care are conditii decente,iar tigani mi se par mult mai pasnici decit drogati si negri si hispanici la un loc.As dori o statistica citi romini au in SUA casele cumparate. Am vazut in multe locuri din lume cetateni americani nu sunt iubiti doar bani lor.Am o cunostinta in NY care are 15.000 $ / luna de 14 ani, iar casa nu o are cumparata tot timpul sa plinge ca nu are bani munceste si simbata, eu ca roman nu muncesc de 5 ani si pot sa traiesc si sa merg in toata Europa care mi se pare foarte civilizata si curata, chestia cu vizele este o incalcare a drepturile omului normal trebuie sa-ti ceara doar cazierul si daca este ok nu trebuie bariere.Ideea este muncesti acolo unde cistigi bine si te stabilesti acolo unde doresti, eu am muncit afara 15 ani si stau linistit in Romania ieftin si bine.Jos vizele,traiasca libertatea, va placut de Cicoone ( Madona ) nu a scos un cuvint ne-a luat bani si aplecat astia sunt Americani Escroci cu acte in regula. Si nu mai vorbiti prosti Chiar daca esti American crezi ca gasesti de lucru in Europa in firmele controlate de Europeni ....
  • 0 (2 voturi)    
    Viza (Miercuri, 2 septembrie 2009, 16:35)

    Zoroastru [anonim]

    Cat timp va fi viza, nu o sa ma grabesc sa vizitez Estados Unidos in concediu desi sunt pe lista mea. Am ajuns o data acolo in 2001 dar numai cu viza single-entry. Asta e, recent s-au scos vizele pentru Israel si voi merge acolo in urmatoarea vacanta.
  • -1 (3 voturi)    
    Amnestie pentru vize de intrare in USA. (Miercuri, 2 septembrie 2009, 17:17)

    vic [anonim]

    Ma amuz imens cu citirea comentariilor in legatura cu vizele de intrare in USA! Daca as ajunge vreodata legislator in USA (EXCLUS), le-am promis americanilor sa desfiintez frontierele, sa pun toate drogurile, ilegale, la vanzare in farmacii pentru mai putin de un dolar o doza, bautura mai putin de un dolar o sticla, tigarile 25 de centi pachetul, si sa lasam selectia naturala sa inceapa!!! Aceasta este viziunea mea despre un stat MODERN american! In degringolada si deprimarea in care se afla americanul de rand, acum, ar trebui o armata de psihologi si tone de Prozac, Lexapro, Xanax, Zoloft, Cymbalta si alte neinventate medicamente care sa-i tina pe o linie de plutire. Adevarul este ca in ultimii ani americanii au devenit destul de intoleranti, agresivi si aroganti cu persoane care au cel mai vag accent si care vorbesc l. engleza corect!!! Americanul de rand confunda accentul cu limba vorbita corect! Cat despre viza de intrare in US, in anii 90' i-am promis unei consulese americane total oripilata de 'cozile' de la consulatul din Bucuresti ca-i voi face curatenie in cateva ore. Cand m-a intrebat cum, i-am raspuns ca numai spunandu-le romanilor adevarul despre US!!! Daca cineva doreste sa stie de ce eu sunt aici, va rog sa ma intrebati! Inchei prin a repeta, Romania este o tara frumoasa, cu resurse, inca, oamenii sunt extrem de cumsecade si inteligenti, toleranti cu alte rase, ingaduitori, educati in medie si majoritate. Nu cedati unor imbecili care va spun povesti, care va instiga, care va dezbina, nu generalizati. Fiecare individ are experienta lui/ei personala! Este la latitudinea romanului, si numai a romanului, sa faca din Romania ceea ce doreste!
    • +2 (2 voturi)    
      . (Miercuri, 2 septembrie 2009, 20:36)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui vic

      bine, poti sa ramai aici ;)
  • +1 (1 vot)    
    La ce suspendarea vizelor ? (Miercuri, 2 septembrie 2009, 19:32)

    motul [anonim]

    Dupa ce romanii au vandalizat Europa, urmeaza USA ?
  • 0 (2 voturi)    
    Vorbim de aceeasi masura? (Miercuri, 2 septembrie 2009, 20:50)

    ion ion [anonim]

    Eu cred ca nu. Noi a trebuit sa acceptam sa ne murdareasca soldatii lor homosexuali pamantul scump al tarii cu bocancii lor iar noi trebuie eventul sa facem sluj sa fim primiti in sua.... Voi faceti ce vreti, eu nu m abag in asta. Nu-mi trebuie
    america si sincer mi-ar placea sa nu ii vad prea des pe americani. Fura de la tari ca a noastra, profitand de slabiciunea si incompetenta guvernantilor. A se vedea aici atitudiea ambasadorilor americani de amestec brutal in afacerile noastre, bechtel, lockheed...
    • 0 (2 voturi)    
      o alta parere sincera (Miercuri, 2 septembrie 2009, 22:02)

      cineva [anonim] i-a raspuns lui ion ion

      tonul cu care folosesti cuvantul "homosexual" arata ce homofob esti. nu iti cere nimeni sa faci sluj, ok, ei au o ambasada la care tu poti aplica sau nu. SUA nu va plange dc tu nu vii in state, au aflux mare, de ex din indochina...america de sud si centrala...mai putin europa si in special de est. Faptul ca ii urasti pe americani fara sa le fi vazut ever tara si fara sa ii cunosti de fapt arata cat esti de judgemental. deasemenea, probabil esti complexat in legatura cu imaginea tarii tale (vazuta de pe otopeni/gara de nord, nu neaparat de la tv). atitudinea ta seamana cu "acrii sunt strugurii". Asta o spun pt ca esti prea patimas(a) in a declara sus si tare ca nu iti trebuie, nu o spui calm si asta arata ca nu e din informare si argumente ci mai mult orgoliu "ranit" (nu am inteles prea bine de cine si cum)...ambasadorii nu s-au amestecat deloc brutal, au spus niste lucruri pt ca poporul roman asa se scalda intr-o nebuloasa de prostie si decizii sub orice critica la orice nivel si coruptie ca a crezut si lumea ca ar trebui spuse unele lucruri...printre altele unii ambasadori au declarat cand au plecat ca poporul asta mai are mult "de crescut"...in conceptii (michael green)....F ADEVARAT...pp ca si asta era un amestec brutal dupa parerea ta.
      Afacerile ca afacerile, la nivelul la care sunt ei, crede-ma noi suntem mici copii si stiu f bine sa priofite de toata coruptia din tara noastra...pe principiul pestele mare profita de ala mic si prost pentru binele lui cata vreme va putea/va fi lasat. In cazul Romaniei, din pacate, pentru muuulta vreme.
  • 0 (0 voturi)    
    Cind o fi bunica fata (Joi, 3 septembrie 2009, 5:42)

    vergil [anonim]

    O sa pupe romanii sa ajunga in SUA fara vize..... cind o zbura porcul!
    Ca nu e deajuns ca oamenilor cinstiti si muncitori le e frica in Europa sa spuna ca-s romani, acu' sa se duca tiganii si in America si sa faca reclama?
    Oricum , chiar daca ajung in SUA , acolo ii regleaza tiganii lor!
  • 0 (0 voturi)    
    America imperiul care moare (Joi, 3 septembrie 2009, 10:51)

    Gofy [anonim]

    Oameni sunt multumiti de viata lor in SUA in momentul
    asta...!!!.totul este un HOLIWOD urias...au ales un presedinte ,,foarte capabil'' salarii-le stagneaza de 6-7 ani, iar dolarul nu mai este asa puternic ca acum 10 ani, taxele apasa puternic pe venituri asa ca stati voi cu vize..
  • +1 (1 vot)    
    Problema vizelor e la noi. (Joi, 3 septembrie 2009, 16:19)

    anonim [anonim]

    Sunt multi retarzi in tara asta care au grija sa nu ramanem fara viza. Pentru o persoana normala interviul de viza e ceva banal, se ia fara probleme. Puneti-va in locul lor si ganditi-va daca ati da viza unei populatii bananiere asa cum e mai mult de jumatate in tara asta.
    Cine spune ca americanii sunt snobi, ca nu ar merge niciodata acolo etc denota o ignoranta crasa. America este incredibila si numai cineva care a ajuns acolo poate aprecia acest fapt.
    Prin comparatie chiar si Bucuresti pare doar un sat mai mare aflat la 100 ani in urma ca tehnologie si civilizatie.
  • 0 (0 voturi)    
    Germania vs. America (Vineri, 30 octombrie 2009, 21:06)

    Laurentiu [anonim]

    Locuiesc in Germanica (Turcia100%) de aproape 20 de ani, sunt sigur ca nu exista tara perfecta in lume, dar un lucru stiu sigur si anume: Germania nu e nici un sfert de buna din nici un punct de verdere fata de cum cred unii.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică