VIDEO 1 septembrie 1939. Germania nazista ataca Polonia - actul de nastere al celui de-al Doilea Razboi Mondial, soldat cu 50 de milioane de victime

de Marius Mihaiescu HotNews.ro
Luni, 31 august 2009, 20:18 Actualitate | Esenţial

Hitler, primul discurs in calitate de cancelar
Foto: YouTube
1 septembrie, ora 04:45 dimineata: cuirasatul german Schleswig-Holstein deschide focul asupra bazei poloneze Westerplatte, in apropiere de Gdansk. Se intampla in 1939, iar salvele cuirasatului german au reprezentat primele lovituri de tun ale celui de-al Doilea Razboi Mondial, de la debutul caruia omenirea comemoreaza marti implinirea a 70 de ani.



Un razboi care a costat viata a aproximativ 50 de milioane de oameni. Sovieticii au pierdut, potrivit istoricilor, 25 de milioane de oameni, civili si militari, relateaza AFP.

Dupa ce a reusit sa anexeze Austria, fara a trage vreun foc de arma, in martie 1938, si ulterior teritoriile de vest ale Cehoslovaciei, Adolf Hitler a cerut Poloniei sa-i asigure un culoar de trecere - coridorul Gdansk, intre Prusia orientala si restul Germaniei, cerere respinsa de Varsovia.

La 1 septembrie 1939, fara o declaratie formala de razboi, armata germana ataca Polonia. 17 zile mai tarziu, URSS invadeaza estul Poloniei, in virtutea pactului Ribbentrop-Molotov, semnat in 23 august 1939.

Marti, 20 de sefi de stat si de guvern vor marca acest moment la picioarele unui monument dedicat aparatorilor bazei Westerplatte. Printre invitati, cancelarul Angela Merkel, premierii Vladimir Putin, François Fillon, Silvio Berlusconi si Iulia Timoshenko.

Administratia americana va fi reprezentata de un fost secretar al Apararii, William Perry, si de consilierul pentru securitate nationala, James Jones. Nivelul slab de reprezentare al SUA a suscitat comentarii amare in Polonia.

Momentele-cheie ale celui de-al Doilea Razboi Mondial - AFP
  • 1 septembrie 1939: Invadarea Poloniei.
  • 3 septembrie: Franta si Marea Britanie declara razboi Germaniei.
  • 9 aprilie 1940: Germania invadeaza Europa de nord si de vest, si ocupa Franta intr-o singura luna. In 17 iunie, maresalul Petain accepta armistitiul.
  • 22 iunie 1941: Operatiunea "Barbarossa": Germania invadeaza URSS. Sovieticii opun o rezistenta foarte puternica la Leningrad.



  • 7 decembrie 1941: Japonia distruge flota americana din Pearl Harbor, antrenand astfel intrarea Statelor Unite in razboi. Cateva luni mai tarziu, trupele americane debarca in Africa de nord.
  • 20 ianuarie 1942: Conferinta de la Wannsee, care decide "solutia finala" - exterminarea evreilor.
  • 2 februarie 1943: Victoria sovietica de la Stalingrad. Aproape 100.000 de soldati germani sunt luati prizonieri.




  • 6 iunie 1944: Debarcarea aliatilor in Normandie, urmata de eliberarea Parisului, in 25 august.
  • 28 aprilie 1945: Executarea lui Mussolini. Hitler se sinucide in 30 aprilie.




  • 8 mai 1945, Germania nazista capituleaza dupa caderea Berlinului.
  • 6 si 9 august 1945: Bombardarea atomica a oraselor japoneze Hiroshima si Nagasaki, la ordinul noului presedinte american, Harry Truman.



  • Japonia capituleaza in 2 septembrie.


Citeste mai multe despre   
+ SHARE      
  
6244 vizualizari
  • +12 (14 voturi)    
    ... (Luni, 31 august 2009, 20:29)

    pamfletaru [utilizator]

    17 septembrie 1939. Armata Rosie a invadat Polonia. Asta nu este un moment cheie in desfasurarea WW2?
    • 0 (4 voturi)    
      !!!!! (Marţi, 1 septembrie 2009, 8:24)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui pamfletaru

      nu prea le ai cu cititu"La 1 septembrie 1939, fara o declaratie formala de razboi, armata germana ataca Polonia. 17 zile mai tarziu, URSS invadeaza estul Poloniei"
  • +8 (20 voturi)    
    Minciunile gogonate ale invingatorilor! (Luni, 31 august 2009, 20:42)

    Axul [anonim]

    In realitate, al doilea razboi mondial a inceput prin "pacea" de la Versailles din 1919, prin conditiile de pace absurde impuse Germaniei.
    Austria este un stat german, la fel ca toate celelate, iar pentru a pastra proportiile ar trebui spus ca Germania s-a unit cu Austria!
    "Momentele cheie" enumerate sunt discutabile:
    1-lipsesc invaziile URSS asupra Poloniei si a Romaniei de est, ca efect al intelegerii cu Hitler
    2-Lipseste Conferinta de la Evian-Elvetia, cand majoritatea statelor lumii au compatimit Germania pentru problemele sociale generate de evrei, dar s-au eschivat de la a o ajuta
    3-Nu exista absolut nicio dovada ca la Conferinta de la Wannsee s-ar fi decis exterminarea evreilor!!!
    • -4 (14 voturi)    
      papa...da'nu lapte (Luni, 31 august 2009, 20:59)

      Iabuca [anonim] i-a raspuns lui Axul

      Genul asta de kkturi poti sa le vinzi la colt de strada retardatilor dar nu celor care studiaza documente si nu birfe si propaganda legionara. Prin asta se si deosebeste tara noastra de altele:capacitatea de a inghiti minciuni si cu cit sunt mai gogonate cu atit mai usor de digerat.Sictir
      • +3 (11 voturi)    
        Documentele le-au luat rusii (Luni, 31 august 2009, 21:32)

        Axul [anonim] i-a raspuns lui Iabuca

        Sictir si dumneavoastra, umbra veche!
        Uite un kktzel de studiat, special pentru dvs: cum se face ca baza "poloneza" atacata de germani la 1 sept 1939 se numea Westerplatte?
      • +2 (8 voturi)    
        aloo (Luni, 31 august 2009, 23:19)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Iabuca

        daca esti asa de destept, nu injura ca un birjar, ci combate-l cu argumente. Daca injuri mai tare, nu inseamna ca ai si dreptate, ci doar ca esti mai nesimtit.
    • +4 (6 voturi)    
      Toporul (Luni, 31 august 2009, 21:22)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui Axul

      Austria nu este un stat german, n-a fost niciodata si probabil nici nu va fi.

      Cred ca fiecare dintre noi are o alta lista de momente cheie ale razboiului. Important e sa nu-l uitam si sa nu-l repetam.
      • +5 (5 voturi)    
        Austria este un stat german (Luni, 31 august 2009, 21:38)

        releu [anonim] i-a raspuns lui gigel

        si a fost mereu. La sfr 1RM, austriecii au cerut vehement unirea la Germania in baza doctrinei Wilson de autodeterminare a popoarelor, principiu ce le-a fost refuzat, dar nu cehilor, slovacilor, sarbilor, croatilor, romanilor, polonezilor...
        Dupa al 2RM, s-a renuntat la ideea uniunii politice, dar o oarecare unificare economica tot au facut: schllingul austriac a fost legat fix de marca germana, la un moment dat si pana la disparitia marcii germane.

        Asta este realitatea istorica.
        • +2 (4 voturi)    
          Pai da (Luni, 31 august 2009, 22:39)

          gaspy [utilizator] i-a raspuns lui releu

          Da, austriecii au vrut sa se uneasca cu Germania dupa Primul Razboi Mondial pentru ca din imperiul lor se alesese praful.

          Si da, anexarea din '38 a fost facuta cu trupe naziste dar si cu suport popular.

          Si totusi, nu pot fi de acord cu sintagma "Austria, stat german". Austria are o istorie proprie comparativ cu diversele landuri germane.
    • -2 (8 voturi)    
      mai gandeste-te (Luni, 31 august 2009, 21:41)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui Axul

      daca Austria e stat german, poate si Croatia e stat iugolsav, nu gasesti?
      • +2 (6 voturi)    
        germana (Luni, 31 august 2009, 22:41)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Radu

        limba germana se vb cel mai corect in Austria (adica austriecii vb cel mai aproape de germana literara). eu cred ca am putea spune ca austria este un stat german fara a gresi prea mult.
        • 0 (2 voturi)    
          gresit mister (Marţi, 1 septembrie 2009, 9:25)

          gresit [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          Mister, gresesti rau de tot. Si in brazilia se vorbeste portugheza, desi brazilienii nu is portughezi....despre Austria NU se poate spune ca este un stat german..decat un unii nestiutori.
          • -1 (1 vot)    
            gresesti amarnic (Marţi, 1 septembrie 2009, 11:17)

            leon [anonim] i-a raspuns lui gresit

            gresesti amarnic comparand austria cu brazilia....brazilia a fost o colonie a portugaliei, austria si germania au cat de cat istorii comune.....
        • +1 (1 vot)    
          Austriecii nu vorbesc germana literara (Marţi, 1 septembrie 2009, 11:49)

          Nicu [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          Locuiesc de 7 ani in Bavaria dupa ce am locuit 3 ani in Austria. Pot spune ca limba vorbita in Austria e departe de limba germana literara. Si sunt atatea dialecte, incat un coleg austriac din Graz(Steiermark) mi-a zis ca el nu intelege nimic din ce povestesc schiorii austrieci din Vorarlberg la interviuri.
          Oricum nu stiu cat de importanta e limba in cazul asta. Dupa cum spune Neagu Djuvara, Romania este singura tara mare din Europa care s-a format pe principiul limbii si nu pe baza unei istorii comune.
    • +4 (4 voturi)    
      Cate ceva adevarat dar si aiureli (Luni, 31 august 2009, 22:27)

      gaspy [utilizator] i-a raspuns lui Axul

      Austria nu e stat german. E o tampenie monumentala ce spui acolo. Istoria Austriei e diferita de a ducatelor germane. E drept ca istoria lor e inseparabil legata de a Germaniei, de la Rudof I incoace (aprox. 1300) Austria are o istorie proprie.

      De acord cu alte puncte -- politica europeana referitoare la Germania dupa primul razboi mondial a fost deplorabila.
    • +1 (3 voturi)    
      Procesul invinsilor (Luni, 31 august 2009, 23:15)

      Dalidis [utilizator] i-a raspuns lui Axul

      Cind s-a mai pomenit in istoria lumii ca invingatorii sa-i judece pe invisi drept .."criminali de razboi" ? La bombardarea Dresdei ce-a fost?
    • +3 (3 voturi)    
      . (Luni, 31 august 2009, 23:21)

      sep [utilizator] i-a raspuns lui Axul

      http://en.wikipedia.org/wiki/Wannsee_Conference
      • +2 (2 voturi)    
        Deci imi dai dreptate (Marţi, 1 septembrie 2009, 8:16)

        Axul [anonim] i-a raspuns lui sep

        Pana si pe wiki scrie ca in documente nu scrie nimic despre exterminare, decat daca citesti pe muchie cele doua faimoase foi de hartie A4 si "coroborezi" cu ce spun evreii ca ar fi declarat Eichmann.
        Spune totusi si un adevar: a fost o sedinta de 90 minute, una dintre multele pe care le aveau.
        • 0 (2 voturi)    
          deci tu de fapt ce doresti? (Marţi, 1 septembrie 2009, 11:39)

          gigel [anonim] i-a raspuns lui Axul

          tu vrei sa ne explici ca de fapt nazistii erau aia buni si nici macar nu a existat holocaustul?

          partea cea mai amuzanta e ca nazistii pe care ii stimezi atat s-ar fi uitat la tine ca la un untermensch cand de fapt tu esti doar naiv.
          • +1 (1 vot)    
            Astea sunt documentele, Gigele (Marţi, 1 septembrie 2009, 15:01)

            Axul [anonim] i-a raspuns lui gigel

            Istoria nu se face pe baza a ce vrea unul si altul. Pur si simplu nu exista documente care sa ateste ca nazistii au luat decizia politica de a-i extermina pe evrei. Orice istoric stie asta.
            Deci, nu inteleg tu ce doresti?
  • +4 (10 voturi)    
    Eu aveam senzatia ca.. (Luni, 31 august 2009, 21:02)

    Hmm.. [anonim]

    planul din totdeauna al lui Hitler a fost exterminarea evreilor. Ca acuma sa aud ca de fapt abia dupa ce planurile de mutare a lor in madagascar au esuat datorita blocadei anglo americane, abia atunci s-a decis solutia finala. Cred ca hitler si nazistii nu erau chiar asa de diabolici cum sunt portretizati, dar au pierdut razboiul...
    • +8 (10 voturi)    
      Intotdeauna... (Luni, 31 august 2009, 21:39)

      kalinix [anonim] i-a raspuns lui Hmm..

      ... istoria este scrisa de invingatori.
  • -4 (8 voturi)    
    Sa ne jucam de-a razboiul. (Luni, 31 august 2009, 21:06)

    AlinN [anonim]

    Criza din 1929 a dus in 1939 la WW2. In cazul in care criza din 2009 va duce la un WW3 cine va juca rolul Germaniei. Ce parere aveti de evolutia Chinei, leaganul artelor ... martiale?
    • +8 (8 voturi)    
      lol (Marţi, 1 septembrie 2009, 0:03)

      alex [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Fii serios. China a fost traditional o putere pasnica, nu una razboinica. Artele martiale sunt in marea majoritate defensive, nu ofensive.
  • -5 (7 voturi)    
    Interviu exceptional cu Regele Mihai (Luni, 31 august 2009, 21:27)

    Marius [anonim]

    http://cafeina.ro/2009/08/31/regele-mihai-cand-vezi-ce-au-facut-unii-din-tara-ta-poti-ierta-nu-nu-poti/

    http://www.europalibera.org/content/article/1811256.html
    • +4 (4 voturi)    
      Isi da cu stangul in dreptul, ca de-obicei (Marţi, 1 septembrie 2009, 8:29)

      Axul [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Nu a fost el seful statului in toata perioada Antonescu? Daca nu a fost de acord cu ce a facut Antonescu, de ce nu l-a arestat din prima zi cand au fost trimisi tigani si evrei in Transnistria?
      De ce nu l-a arestat in '42, daca a vazut ca s-au intors doar jumatate dintre evrei inapoi?
      De ce n-a deschis niciodata gura pe tema asta pana in '89?
  • +8 (10 voturi)    
    bun articol (Luni, 31 august 2009, 21:31)

    Hiksos [anonim]

    indiferent de ce spun unii carotasi, initiativa unui astfel de articol este foarte buna. Genul acesta de informatii se regaseste tot mai rar in media romaneasca inecata de politica si scandaluri. Orice articol de popularizare a stiintei, istoriei, etc este foarte binevenit si util.

    Daca tot veni vorba, ww II este rezultatul mai multor politici care au esuat la nivel european in relatiile internationale. Europa statea pe un butoi de pulbere care a explodat, poate nu la fel de evident ca inainte de ww I, dar acum a exitat Omul potrivit sa il declanseze. Hitler insusi, a fost rezultatul dezastrului in care a fost impinsa Germania in 1919.

    Concluzia mea este ca trebuie sa fim foarte atenti la toate reactiile nationaliste care pot aparea oriunde in Europa, deoarece aceste idei au dus la majoritatea razboaielor in ultimii 200 de ani. Daca nu putem schimba nimic din ce a fost, macar sa nu repetam greselile....
    • +5 (5 voturi)    
      Mare dreptate aveti.. (Luni, 31 august 2009, 22:33)

      scooby_doo [utilizator] i-a raspuns lui Hiksos

      ...pt ca practic Germania a intins coarda la maxim, din momentul numirii lui Hitler in functia de cancelar de catre von Hindenburg. Preluarea si a prerogativelor de presedinte al republicii de la Weimar la moartea acestuia, transformarea Germaniei in Reich, inceputul dezvolatarea industriei de razboi, alipirea Austriei si ocuparea regiunii sudete prin Acordul de la Munchen, semnat la 23 septembrie 1938, semnat Edouard Daladier-Franta, Neville Chamberlain-UK, respectiv Benito Mussolini-Italia, toate acestea ar fi trebuit sa constituie destule motive de ingrijorare pt Liga Natiunilor, dar nu afost asa.
      In plus evenimentele premargatoare WW2 trebuiesc privite si la nivel global, pt ca Italia fascista ocupase Etiopia in '36 si Japonia atacase China in '37, iar faptul ca Puterile aliate au privit tacit desfasurea de forte ale Axei a constituit motivul perfect pt declansarea razboiului. Totusi, un rol foarte important in declasarea, desfasurarea si incheierea WW2 l-au avut serviciile secrete
  • +5 (13 voturi)    
    pattern (Luni, 31 august 2009, 22:09)

    sorin [anonim]

    deci...
    - hitler invadeaza regiunea sudeta din cehoslovacia pt ca a gasit el acolo 2 nemti si vrea sa ii elibereze
    - hitler invadeaza polonia ca nu i-au facut partie de schi (culoarul gdansk)
    - stalin invadeaza si el polonia... ca e la moda.
    - stalin intra in basarabia, ca sa o elibereze de jugul imperialist al ocupatiei romanesti
    - stalin mai "elibereaza" si alte popoare (finlandia mai ales :p)
    - americanii intra si ei in teren, ca doara n-or sa stea in tribune. besides, i-a lovit cineva in cot la pearl harbour (asa zice lumea)
    - mai tarziu americanii intra in vietnam, pt un pretins incident in golful tonkin
    - americanii intra in irak, episodul 1 (pe motiv ca saddam a trecut o linie in plus in kuweit)
    - americanii intra in irak, episodul 2: amenintarea fantomei WMD.
    - nato intra in serbia, si "mentine" pacea cu orice pret. (desi nimeni nu era suparat pe pace acolo)
    - rusia invadeaza georgia, si pretinde ca georgia a intrat cu un deget in osetia. (serios?)
    - israel invadeaza libia (ca acolo e un arab care se uita urat la ei)
    - etc

    De fiecare data ni se serveste un motiv cretin pt a ni se distruge vietile. Ne-am saturat de toti acesti nebuni care se afla la conducere si se joaca "war games". Noi nu suntem pioni, statistici, death toll. Noi suntem oameni, copii, familii. Fiecare "victima" e o tragedie in lumea noastra. AJUNGE!

    Imensa majoritate a oamenilor vor doar sa-si duca vietile in liniste: sa creasca copii, sa isi construiasca o casa, sa isi petreaca concediile. Exista insa un minuscul grup violent care din pacate confunda realitatea cu un joc pe calculator. Trebuie sa ii oprim, caci acesti caini turbati nu trebuie lasati liberi. Si putem face asta, luand atitudine.
    • +3 (3 voturi)    
      Sa protestam vehement deci !!! (Luni, 31 august 2009, 23:18)

      BuhaiClujnapocitul [anonim] i-a raspuns lui sorin

      toti suntem anti razboi si pacifisti cand suntem tavaliti pe jos .. vaisamar si rupti in fund. Dar puterea orbeste pe orice pacifist de indata ce o dobandeste. Razboaie, marsavii si conspiratii vor fi cat e lumea... pentru ca asa e firea omului.. batuta rau de dumnezeu. Asa ca asteptativa la rele.. ca sau inmultit mintile bolnave si proaste. Daca vreti sa inabusiti razboiul, trebuie sa inabusiti si violentza si acumularea de putere care il alimenteaza. Cat timp o treime din munca voastra anuala o trimiteti in capitala sa se joace dea razboiul vreun tembel cu ambitii, nu va asteptati la pace.Violentza "poate" va fi extirpata genetic.. "poate".
      • +2 (2 voturi)    
        Wajda (Marţi, 1 septembrie 2009, 6:42)

        Andreia [anonim] i-a raspuns lui BuhaiClujnapocitul

        Wajda este un regizor polonez care a regizat un film "Danton" despre Revolutia Franceza. In acest film urmareste tocmai trecerea de la revolutie la dictatura, de la idealuri la realitatea '"politica" cruda si dura. Merita vazut filmul si apoi meditat pe tema asta!
    • 0 (4 voturi)    
      . (Luni, 31 august 2009, 23:26)

      sep [utilizator] i-a raspuns lui sorin

      "Trebuie sa ii oprim, caci acesti caini turbati nu trebuie lasati liberi. Si putem face asta, luand atitudine."

      Ok. Altceva?
    • 0 (2 voturi)    
      nu pot sa inteleg (Marţi, 1 septembrie 2009, 11:31)

      shout [utilizator] i-a raspuns lui sorin

      De ce ai luat atatea minusuri? Desi mesajul tau contine si ironii (ceea ce mi-a placut), el este adevarat.
      Se stie de cand lumea ca razboaiele produc bani pentru o mana de oameni si ei le vor porni de cate ori va fi nevoie. Este de ajuns sa te uiti cati bani au alocat americanii razboiului din golf, sau unde se duce petrolul de acolo sau cine reconstruieste irakul.

      Singura explicatie pentru minusuri este ca oamenii nu cunosc sau au uitat istoria. Mare pacat...
  • -4 (8 voturi)    
    Prea multi nazisti liberi (Marţi, 1 septembrie 2009, 1:55)

    Tantza si Costel [anonim]

    Pacat ca nu au fost exterminati toti simpatizanti lui Hitler, Mussolini, Antonescu.
    • +1 (5 voturi)    
      adica? (Marţi, 1 septembrie 2009, 2:55)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Tantza si Costel

      adica singurii care au luptat cu arma in mana impotriva bolsevicilor? Inteleg ca te bucuri ca a venit Stalin peste noi.
    • +2 (2 voturi)    
      iar ? (Marţi, 1 septembrie 2009, 9:02)

      gottlieb [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

      devine o placere sa vad ce comentarii tembele puteti posta (asta in varianta in care sunteti 2 minti luminate). voi chiar asa ganditi sau o faceti la misto din plictiseala? ca asa as mai intelege
      • 0 (0 voturi)    
        Urasc nazismul (Marţi, 1 septembrie 2009, 11:56)

        Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui gottlieb

        Urasc nazismul.
        • +1 (1 vot)    
          continua (Marţi, 1 septembrie 2009, 12:11)

          MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Tantza si Costel

          in acea vreme, alternativa la nazism era comunismul. Urand nazismul, iubeai comunismul. Repet... atunci.
        • -1 (1 vot)    
          de ce? (Marţi, 1 septembrie 2009, 12:55)

          gottlieb [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

          As dori sa aflu un raspuns coerent, argumentat.
          • +1 (1 vot)    
            Acesta este raspunsul meu (Marţi, 1 septembrie 2009, 13:43)

            Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui gottlieb

            Membri ai familei mele au fost omoriti de germani in al 2-lea razboi mondial

            Ca sunt nazisti, Wermacht, SS putin conteaza, crima ramine crima.
    • +1 (3 voturi)    
      Dar de bolsevici ce parere ai? (Marţi, 1 septembrie 2009, 10:10)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

      Dar bolsevicii lui Stalin care au ocupat republicile baltice, Basrabia, apoi au atacat Finlanda si au lovit pe la spate pe polonezii impinsi in corzi de Hitler au fost mai buni? Sau te referi la unii comentatori si atunci sunt de acord cu amendamentul ca si simpatizantii bolsevismului stalinist sunt in aceeasi oala.
      • 0 (0 voturi)    
        Mi se rupe de Stalin (Marţi, 1 septembrie 2009, 11:58)

        Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui Un roman anonim

        Mi se rupe de Stalin, ceeace ce stiu ca membri ai familiei mele au fost omoriti de nazisti.
        • +1 (1 vot)    
          Nu pot sa spun la fel (Marţi, 1 septembrie 2009, 12:09)

          Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

          Iar multi membrii ai familiei mele au suferit si in final au murit datorita uneltelor lui Stalin. Dar eu nu pot sa spun ca mi se rupe de Hitler, pentru ca stiu de multiplele porcarii pe care le-a facut nazismul. Desi Cel putin dupa Churchil, nazismul a fost cauzat de bosevism iar bolsevicii au inceput mult mai devreme decat nazistii porcariile si au coninuat cu elele si dupa ce nazistii au fost anihilati.
        • 0 (0 voturi)    
          ok (Marţi, 1 septembrie 2009, 12:12)

          MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Tantza si Costel

          atunci se explica. Ai mei de comunisti.
          • 0 (0 voturi)    
            Fiecare cu viata lui. (Marţi, 1 septembrie 2009, 13:47)

            Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

            Fiecare cu viata lui.
            Respectele si condoleantele (sincere) mele pentru pierderile suferite

            Nu am sustinut comunismul (a facut multe crime si a nenorocit multe vieti) , dar nazismul il urasc visceral ca si pe cei care il sustin.
            • +1 (1 vot)    
              Nazistii ca democratii (Marţi, 1 septembrie 2009, 15:13)

              Axul [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

              Civilii morti in Dresda, Hirosima si Nagasaki se pot numi victime ale democratiei? Cu siguranta ca DA.
              Uraste si democratia, ca numai intamplarea a facut ca membrii familiei tale sa nu fi murit acolo.
  • +3 (3 voturi)    
    articol reusit (Marţi, 1 septembrie 2009, 2:01)

    felicitari [anonim]

    un astfel de articol e o delectare, in marea de stiri de tip "tabloid", pline de scandal si negativism.
  • +1 (3 voturi)    
    de fapt (Marţi, 1 septembrie 2009, 9:06)

    gottlieb [anonim]

    germania a inceput razboiul din saracie. aveau nevoie de resurse pentru a depasii criza instalata dupa primul razboi mondial. restul au fost simple pretexte pentru a da legitimitate actiunilor lor. sa nu credem ca erau tampiti si vroiau ei neaparat sa se bata cu toata lumea din jurul lor.

    dar ce sa faci, istoria e scrisa de invingatori......
  • -4 (4 voturi)    
    Wow... (Marţi, 1 septembrie 2009, 9:19)

    Dorian [anonim]

    Uite-i si pe nelipsitii experti in istoria conflictului. Hotnews-ul e plin de experti in orice. Si, evident, per total, "Germania n-a fost chiar asa de rea". Sa va fie rusine, in loc sa va bucurati ca familiile voastre n-au fost decimate de "bunul" Hitler, voi aruncati cu idei stupide, ca doar nihilismul si curentul legionar sunt trendy. Holocaust n-a fost, americanii-s de vina pt. tot, nemtii de fapt vroiau binele tuturor.
    Oameni de nimic, papagali ce se dau interesanti, cititindu-ne din clasica propaganda a extremei drepte. Niste lasi, in rest. :-|
    • +2 (2 voturi)    
      omule (Marţi, 1 septembrie 2009, 12:14)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Dorian

      se face pur si simplu o discutie despre nazism vs bolsevism, fiecare cu ideile lui. Nu te simti bine decat daca insulti pe cei cu alte idei?
  • +1 (5 voturi)    
    astept cu nerabdare... (Marţi, 1 septembrie 2009, 9:25)

    liviu_ [utilizator]

    un articol despre momentul "glorios" in care am tradat (a se citi "am intors armele") nemtii... si ne mai si mandrim cu asta...

    nu sunt de acord cu ce a facut hittler (sau stalin sau cam orice conducator din perioada aia), dar o tradare ramane o tradare indiferent de conditii...
    • 0 (2 voturi)    
      Intrebare (Marţi, 1 septembrie 2009, 9:44)

      Desteptu [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Chiar daca Romania disparea ca stat ? A fost un act de supravietuire.Nu e ceva cu care sa te mandresti-dar daca vrei sa mergi inainte e necesar uneori. Ca noi mergem mai mult inapoi asta e alta problema !
      Si atunci si acum armata romana era /este prost echipata.Talharii in schimb au fost/ sunt dotati cu tot ce trebuie .
      De fapt parerea mea personala este ca noi nici nu avem o clasa politica reala ci cu totul altceva.Un altceva care impiedica un progres real !
      Pacat !
      • +1 (3 voturi)    
        mda (Marţi, 1 septembrie 2009, 10:06)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Desteptu

        sunt de acord ca suntem prost echipati...
        dar nu sunt d acord ca dispaream ca stat... poate pateam ca germania, dar nu dispaream ca stat + ca exista o sansa chiar sa castige nemtii razboiul.

        ca nu avem o clasa politica sunt (din pacate) de acord... si la cum merg lucrurile nici nu o sa avem
      • +2 (2 voturi)    
        nu (Marţi, 1 septembrie 2009, 12:16)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Desteptu

        Romania nu disparea ca stat, Nu cu Antonescu in frunte. Germania ne putea ocupa de la inceput. Antonescu l-a facut pe Hitler sa plateasca benzina luata de aici in aur. Vagoane de aur... care acum sunt la Rusii eliberatori.
  • +1 (1 vot)    
    E bine si asa (Marţi, 1 septembrie 2009, 12:28)

    AdaMilea [anonim]

    Ar fi bun un razboi / Sa mai rareasca din cand in cand pe cativa dintre noi / Lumea sa se mai aeriseasca / Si macar cativa sa traiasca
    • -1 (1 vot)    
      Crezi ??? (Marţi, 1 septembrie 2009, 12:41)

      Desteptu [anonim] i-a raspuns lui AdaMilea

      Malthus theory !
  • 0 (0 voturi)    
    germania (Vineri, 13 noiembrie 2009, 21:26)

    hitler [anonim]

    bai baieti eu spun k la ora actuala germania este cea mai dezvoltata tara si cea mai puternica.Ea nu avea cum sa se bata cu 4 tari ar fii chiar culmea,dar dak se batea pe rand cu fiecare le face praf pe toate va garantez....adik pe rusi i-a facut praff si pulbere au murit 25 de milioane de soldati rusi va dati seama i-au rupt...Germania e cea mai tare va spun eu.


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|
Domnule Primar Ai vreo sesizare? Contacteaza-ti primarul!

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri