Ion Bazac: Salariul minim decent pentru un medic ar trebui sa fie 5.000 de lei, fara sporuri

de V.M. HotNews.ro
Vineri, 14 august 2009, 18:35 Actualitate | Esenţial

Ministrul Sanatatii, Ion Bazac
Foto: AGERPRES
"Salariul minim decent" pentru un medic ar trebui sa fie la nivelul a 5.000 de lei, fara sporuri, iar medicii care raman in Romania si fac performanta trebuie sa fie platiti la nivelul Uniunii Europene, a declarat vineri ministrul Sanatatii, Ion Bazac, transmite Mediafax. El a precizat ca personalul medical trebuie stimulat sa ramana sa lucreze in Romania, iar la acest lucru contribuie atat echipamentul care este pus la dispozitie, cat si nivelul salarizarii.
  • "Atunci cand o sa discutam de salarizare, sigur ca o sa discutam de un alt fel de a recompensa material personalul medical si asta va tine foarte mult de competenta si de dorinta lor de a munci. Eu cred cu tarie ca in sistemul de sanatate nu toti medicii trebuie recompensati in acelasi fel, dar cred ca cei care intr-adevar muncesc si raman in Romania merita sa primeasca salarii la nivelul celor din Uniunea Europeana".
Ministrul Bazac a aratat ca inca nu este multumit de nivelul salarial prevazut pentru medici in proiectul legii salarizarii unice, dar a remarcat ca aceasta introduce deja "o diferentiere importanta" fata de salariile din sistemul de sanatate actual. Intrebat cat ar trebui sa fie un salariu satisfacator pentru un medic in Romania, Bazac a opinat ca "salariul minim decent" pentru un medic ar trebui sa fie la nivelul a 5.000 de lei, fara sporuri.
  • "Cred ca o majorare cu 15% ar putea aduce nivelul salariului medicului primar la un minim decent, sa spun asa, s-ar apropia de 50 de milioane de lei (de lei vechi, adica 5.000 de lei - n.r.). Cred ca acesta ar trebui sa fie salariul de baza, decent, pentru un medic primar, la care, sigur, se adauga corespunzator sporuri, vechime si asa mai departe".
Ministrul a adaugat ca, de la 1 septembrie, Romania va trece la programul european de lucru in domeniul medical si, in aceste conditii, "nu se pune problema" ca personalul medical sa plece in concediu fara plata.


Citeste mai multe despre   
+ SHARE      
  
2157 vizualizari
  • +6 (12 voturi)    
    bine, bine... (Vineri, 14 august 2009, 19:00)

    Iliescu2009 [anonim]

    Dar shi putzina pushcarie la prima shpaga luata, sau shi mai grav la ... malpraxis.
    • 0 (4 voturi)    
      subscriu!! (Vineri, 14 august 2009, 19:09)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui Iliescu2009

      ..
    • +2 (4 voturi)    
      ok si ko (Vineri, 14 august 2009, 21:27)

      alpha [utilizator] i-a raspuns lui Iliescu2009

      ok pentru spaga,cu malpraxisul e altceva,tine de inevitabilele erori pe care le poate face orice om.pentru asta s-au inventat in toata lumea asigurarile de malpraxis.
    • +1 (1 vot)    
      va ABEARATI (Sâmbătă, 15 august 2009, 17:48)

      pt voi [anonim] i-a raspuns lui Iliescu2009

      dragii mei deduc ca nu prea aveti habar despre ce vorbiti.
      1.spaga in romania e rezultatul faptului ca desi in orice alta tara din lume medicul e cel mai bine platit la noi e invers.la noi un medic tanar are 9 milioane salar si responsabilitati mai mari decat un absolvent de jurnalism sau stiinte economice care au salarii mult mai mari.asa ca spaga a fost cea care v-o tinut in viata.avem o medicina infinit mai buna decat ce meritati dupa cat platiti.
      2.malpraxis inseamna cu totul altceva decat inteleg mintile voastre de manelisti.greseala se intampla in orice domeniu in care lucreaza oameni.numai la domniile voastre nu.numai voi care nu lucrati nu gresiti.de aia exista asigurari de mal praxis prin care firma de asigurari il despagubeste pe medicul care greseste.ca de gresit gresim toti.dar in romania nu stiti decat atat : malpraxis.va recomand sa va documentati ce inseamna malpraxis in sisteme competente ca sua unde medicul e carat in judecata si asigurarea plateste.
  • +2 (6 voturi)    
    ... (Vineri, 14 august 2009, 19:10)

    Opposite [anonim]

    "Salariul minim decent al oricarui roman ar trebui sa fie 10.000 de lei fara sporuri. " zic eu.

    Intelegeti? Datul din gura e gratis. Multe lucruri "ar trebui" peste tot in lume numai unele "se pot", altele doar "se doresc" sau doar "se vorbeste despre ele ca si cand ar fi bine sa fie dar mai bine ca nu sunt". Pentru ca un lucru spus e ca si jumate facut, nu?
  • +2 (2 voturi)    
    da (Vineri, 14 august 2009, 19:11)

    andy [anonim]

    intr-adevar prima propunere decenta din tot gvn actual. si cum ramine cu legea salarizarii unice?!?
    • +2 (2 voturi)    
      simplu (Sâmbătă, 15 august 2009, 11:43)

      Ozzi [utilizator] i-a raspuns lui andy

      Legea salarizarii unice se va implementa.

      Rasplatirea competentelor va ramane la stadiu de vorbe goale.

      Domnul Bazac primeste un spor de popularitate.

      E usor sa dai din gura. Politicienii stiu de ce.
  • -3 (7 voturi)    
    Se cred zei ! (Vineri, 14 august 2009, 19:16)

    Un pensionar [anonim]

    Nu-i mai satura nimeni,atat de lacomi au ajuns unii medici,iar acum santajeaza cu salariile din UE si ameninta ca pleaca. Oare e corect sa aibe asemenea pretentii salariale,acum cand multi nu stiu ce sa puna pe masa?
    • +5 (5 voturi)    
      cand esti pe masa de operatie... (Vineri, 14 august 2009, 22:12)

      dadan [utilizator] i-a raspuns lui Un pensionar

      chiar ii consideri zei...am avut o experientza in care viatza mea depindea de bisturiul doctorului..si stii care e faza ? doctorul respectiv a facut in ziua respectiva cam la fiecare doua ore cate o smecherie de-asta de salva cate o viatza (inmulteste si fa calculul pentru o luna)....iti spun eu man e priceless, daca viatza unui om are pret atunci doctorii astia ar fi superbogati...in ziua de azi te jecmaneste un mecanic auto cu o banala scoala profesionala...doctorii dupa parerea mea sunt cei mai de pretz bugetari in momentul asta ...dupa aceea sa vina judecatorii, politistii, soldatii combatanti s.a.m.d
  • 0 (8 voturi)    
    salariu (Vineri, 14 august 2009, 19:28)

    Sinoda [utilizator]

    In ce tara din Uniunea Europeana salariul de baza a unui medic este de 6.2 ori mai mare decat salariul minim pe economie si de 3 ori mai mare decat salariul mediu ?
    • +2 (6 voturi)    
      rasp (Vineri, 14 august 2009, 20:13)

      lucian [anonim] i-a raspuns lui Sinoda

      in toate...intelegi?
      • 0 (2 voturi)    
        Argumente (Sâmbătă, 15 august 2009, 0:26)

        Sinoda [utilizator] i-a raspuns lui lucian

        Astept argumente nu slogane
        • +1 (1 vot)    
          argumente?! (Sâmbătă, 15 august 2009, 11:42)

          lucian [anonim] i-a raspuns lui Sinoda

          pai...inainte de a exprima pareri e bine sa te informezi. in franta o asistenta medicala are un salariu de baza de aprox 2000 euro iar un medic de aprox 6000 euro.
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Vineri, 14 august 2009, 23:33)

      Sorin [anonim] i-a raspuns lui Sinoda

      Leafa medicilor in Ro e la un raport mult mai mic fata de echivalentul occidental, comparand cu celelalte categorii de bugetari. De exemplu, unii magistrati au deja salariile celor din occident. S-ar putea sa ma insel, dar apreciez ca profesorii de liceu au un raport de aprox 1:5, politistii de aprox 1:3, medicii aprox 1:10
      • 0 (0 voturi)    
        profesor (Sâmbătă, 15 august 2009, 0:24)

        Sinoda [utilizator] i-a raspuns lui Sorin

        Am inteles ca un profesor cu 10 ani experienta are in franta un salariu de app 1500 euro adica de app 1.5 ori mai mare decat salariu minim. Marirea salariului nu creste competenta profesionala a unei persoane..... si un angajat de la stat nu poate avea un salariu mai mare decat cel ce ii plateste acest salariu, adica a platitorului de impozite si taxe.
  • -1 (7 voturi)    
    Salarizare (Vineri, 14 august 2009, 19:32)

    Dobitocus Anonimus [anonim]

    Daca ii sa judecam dupa competenta lor...nu doar ca nu trebuie platiti, dar jumatate din ei...nu-si merita nici macar primele pentru agricultura.
    Aprox 80% din medici...sint mult prea bine platit...Probabil un 50-80 bani/pe luna...poate si aia ii prea mult. Mai mare incredere am in Tata Floare din colt...cu leacurile ei babesti.

    Si asta o spun dupa ce am avut de a face cu zeci de medici din RO.
    • +2 (4 voturi)    
      nick (Vineri, 14 august 2009, 21:25)

      alpha [utilizator] i-a raspuns lui Dobitocus Anonimus

      ti-ai ales perfect nick-ul.cand majoritatea medicilor buni vor fi in strainatate datorita unor mentalitati ca a ta tata floare isi va deschide cabinet privat.
  • +4 (4 voturi)    
    bravo! (Vineri, 14 august 2009, 19:43)

    ion [anonim]

    perfect de acord. e o meserie ce implica multa pregatire si responsabilitate uriasa. sper sa se realizeze acest lucru cat mai curand. si inca ceva: spaga pedepsita conform legii, fara exceptii.
  • -1 (1 vot)    
    Propun salariul minim sa fie maxim! (Vineri, 14 august 2009, 20:45)

    Politician [anonim]

    Votati-ma!

    Propun ca salariul minim sa fie 1 milion $ / luna pentru medici, profesori si functionarii publici!

    Votati Politician la alegerile prezidentiale! Votati-ma pe mine!
  • 0 (0 voturi)    
    nu zic ca nu-i asa (Vineri, 14 august 2009, 20:58)

    ovidiu [anonim]

    Dar cand tu nu ai bani sa platesti salariile existente restante, vb ca prostanacu': sa pui paie pe foc!
  • 0 (0 voturi)    
    parafrazindu-l pe nea bazac (Vineri, 14 august 2009, 23:46)

    stupidu [utilizator]

    as spune ca: "Salariul minim decent pentru un medic -decent - ar trebui sa fie 5.000 de lei" caci dupa cum stim sint medici si medici. oare cind a zis fara sporuri s-a gindit la spagi? adica fara spagi?
  • 0 (0 voturi)    
    spaga la medic (Vineri, 14 august 2009, 23:57)

    economia [anonim]

    o operatie de colecist (scos fiere laparoscopic) 600 lei ,plus la anestezist 100 lei plus pe la asistente.
    daca nu ai nu te opereaza?????
    rusine pentru medicii din Romania
    • +1 (1 vot)    
      jalnici (Sâmbătă, 15 august 2009, 8:31)

      iememeu [anonim] i-a raspuns lui economia

      Eventual rusine pentru medicul respectiv.Eventual si pentru tine ca dai spaga.El ti-a cerut-o?
      Daca chiar vrei sa faci ceva poti sa-i organizezi cu ajutorul procurorilor un flagrant.A, nu o sa mai fie cine sa te opereze ca toti sunt plecati? Ghinion.
      Poate cotizezi mai mult la impozit, noi primim niste salarii decente, nu mai suntem nevoiti sa plecam si atunci impacam si capra si varza.
      Dar din moment ce nu se intampla, din ce mama dracului sa traiesc si sa invat? Pentru ca stii, ca sa te fac bine am nevoie de carti si documentatie, etc. etc.
    • +2 (2 voturi)    
      serios? (Sâmbătă, 15 august 2009, 17:57)

      a da [anonim] i-a raspuns lui economia

      in sua o apendicita e 20 000 de para.in sua daca nu ai asigurare medicala esti terminat pt ca daca tre sa mergi la medic platesti de te usuci.la noi in tara ii tratam pe toti mizerabilii si care lucreaza si acre nu.la noie gratis totul in materie de medicina.
      daca eu ca si medic ma duc sa-mi repare masina ma taxeaza.mecanicu repara masini eu oameni.o sa zici ca platesti lunar.da platesti dar stii ca medicina costa cel mai mult pe lumea asta si ca in tarile care au inteles asta avem medicina si in tarile in care nu avem cam ce avem noi in romania.nu e normal ca statul roman sa-mi dea 9 milioane dupa cate examene si nopti nedormite am la activ.si pt ca-mi da stii ce o sa fac? o sa plec si o sa uit ca am fost vreodata in tara asta unde orice oligofren emite pareri despre doctori,unde ministrul sanatatii e importator ferrari si unde in spital e o criza de urla
      • 0 (0 voturi)    
        rezidentu"' necajit (Marţi, 15 septembrie 2009, 20:33)

        un roman [anonim] i-a raspuns lui a da

        de ce ai studiat in Romania? de ce nu ai studiat acolo unde vrei sa pleci. sunt de acord ca un medic stagiar sau rezident nu poate trai cu salariul de mizerie pe care il primeste si asta este de condamnat. cu privire la medicii definitivi sau cum se numesc, te las pe tine sa-ti dai cu parerea daca este cazul sa-i vaiti sau nu. (inteleg ca faci parte din sistem, deci trebuie sa sti)
    • +1 (1 vot)    
      raspuns (Joi, 27 august 2009, 20:24)

      laur1 [anonim] i-a raspuns lui economia

      o operatie de colecist (scos fiere-clasic, nu laparoscopic,) se face cand este nevoie (adica in urgentza, ca sa-tzi salveze viatza), fara sa dai un ban.
      daca o faci de fitze, fara sa ai nevoie shi laparoscopic cam asta inseamna, o modica taxa pe prostie..... shi se poate considera o invitatzie la consult psihiatric...
      repet ce am mai spus in nenumarate randuri: shpaga se da la controlori de tren, la medici sespune onorariu....
  • +3 (3 voturi)    
    unu mai prost ca bazac nu exista (Sâmbătă, 15 august 2009, 0:16)

    elena [anonim]

    Sunt medic primar si am un salariu de 2000 RON.
    Vreau sa aflu de la bazacu de cand o marire de 15% poate sa-mi ridice venitul lunar la 5000. Hai sictir, dobitocule!
    • +3 (3 voturi)    
      si e colegul nostru ;) (Sâmbătă, 15 august 2009, 9:57)

      alt medic [anonim] i-a raspuns lui elena

      ...Dar cand spunea ca rezidentii fara garzi, fara sporuri, fara obligatii iau de la 1700 lei NET in sus? L-a crezut o tara intreaga care i-a injurat dupa aia pe rezidenti ca stau boiereste pe umerii boborului.
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns@elena (Joi, 27 august 2009, 21:09)

      laur1 [utilizator] i-a raspuns lui elena

      Nu te ambala D-na doctor, zice shi el ce-i spun consilierii, ca pe el unu nu-l duce capu' la matematici shi alte aritmetici, cam ciudat pentru un dealer de mashini de lux in ro.... da chiar asha, cum vinde el mashini intr-o tzara fara shosele????
      Respectele mele colega, pace
    • 0 (0 voturi)    
      shi nu numai (Sâmbătă, 26 septembrie 2009, 9:40)

      cris [anonim] i-a raspuns lui elena

      Subfinantarea ne obliga la tot felul de mici descurcareli .
      Stai cu ochiu pe asigurat ca pe butelie dar nu ai scule shi chimicale. Ca la priveghi.
      Cind casa doctorului va fi mai mare ca a popii vom fi in capitalism.
  • 0 (0 voturi)    
    salariu medici (Sâmbătă, 15 august 2009, 12:23)

    adi [anonim]

    Nu merita toti, sunt niste incompetenti !
    Mai ales la urgenta!
    La spitalul judetean Satu Mare!Poate se sesiseaza cineva!
    Nu stiu sa puna diagnosticul nici sa investigheze bolnavul!
    Rusine!
    Cum si-au luat diploma???
    Cine ii verifica?
  • +1 (1 vot)    
    medic rezident (Sâmbătă, 15 august 2009, 12:43)

    elena [anonim]

    Sunt medic rezident in specialitatea medicina de familie anul I si salariul meu dupa 6 ani de de stres si nopti nedormite este de 826 dar asta numai ca am spor de 11% ca altfel ar fi fost aprox 700 lei. Medic primar ajungi dupa 16(18) ani de carte: 6 facultate+5rezidentiat(7 ca neurochirurg)+5 ca medic specialist asta in caz ca te dedici si iti iei examenele la timp. Sper ca bunul Dumnezeu sa imi dea sansa sa ajung la minunata varsta de 40 si ceva de ani ca sa profit de marirea de salariu.
  • +2 (2 voturi)    
    Sistemul Sanitar (Sâmbătă, 15 august 2009, 15:33)

    Gabu [anonim]

    Salariu asa de mare?...De acord!...Se "joaca" cu viata oamenilor. E o responsabilitate mare.
    Erorile?...Acoperite de asigurarea de malpraxis daca nu sunt de domeniul Colegiului Medicilor, adica grave.
    Spaga?...E-n sangele romanilor. Ei cred ca asa medicii au mai multa grija de ei. E ceva ce tine mai mult de linistirea propriului subconstient: i-am dat... va avea mai multa grija de mine Desi, in marea parte a cazurilor, nu e asa.
    Jigodii de doctori, ce urmaresc doar profit material si care au jurat stamb pe Hipocrat, din pacate exista, dar nu sunt multi.
    Daca nu se vor mari salariile celor din sanatate si din invatamant pana la un nivel la care sa iasa din discutie coruptia, societatea in care traim nu are nici o sansa de insanatosire. Si lucrul acesta trebuie facut pentru generatiile viitoare. Din pacate, generatia actuala si-a pierdut sansa in 1989 cand Iliescu si ai lui au "confiscat" Revolutia.
  • +1 (1 vot)    
    hahahahahaha (Sâmbătă, 26 septembrie 2009, 8:59)

    cris [anonim]

    Legea cu pricina ii protejeaza social pe cei care emigreaza : militzieni , dreptaci ( patru ani de facultate) shi vechili (manageri).
    Analizati grila , deduceti sistemul de valori promovat , si vedetzi ce vi se coace.
    Shi cititzi juramintul lui Hipocrat ,ca nu este lung si are putzine cuvinte complicate.


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|
Domnule Primar Ai vreo sesizare? Contacteaza-ti primarul!

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version