VIDEO Presedintele Traian Basescu propune concedierea angajatilor cu performante slabe in loc de zece zile de concediu fara plata pentru bugetari  

de Carla Dinu HotNews.ro
Vineri, 14 august 2009, 8:48 Actualitate | Esenţial

Presedintele Traian Basescu nu este de acord cu solutia propusa de guvern, zece zile de concediu fara plata pentru toti bugetarii pana la sfarsitul anului pentru a reduce cheltuielile bugetare. Seful statului considera ca ar trebui organizate testari, pe baza carora sa ramana doar functionarii buni. 

"Nu cred ca asta este solutia (zece zile concediu fara plata- n.r.). Avem in administratia locala foarte multa ineficienta", a spus seful statului, joi, la Tulcea, la o intalnire cu autoritatile locale, scrie NewIn.

Traian Basescu a adaugat ca, in conditiile in care, cel mai probabil, Guvernul va lasa la latitudinea sefilor de institutii sa aleaga intre a recurge la concedieri sau a impune concediul de 10 zile fara plata, el recomanda sa se recurga la testari in urma carora sa fie triati angajatii buni, iar cei slabi sa plece.

"Recomandarea mea este, indiferent de culoarea politica a sefului de institutie, solutia corecta este - eu asta as face daca as fi presedintele unei institutii -, as face testari: cei buni raman, ceilalti pleaca. Stim cu totii ca avem un balast la nivel bugetar", le-a spus Basescu autoritatilor locale tulcene.

Seful statului a spus ca prin diminuarea veniturilor, in urma concediului fara plata, atat ale functionarilor valorosi, cat si ale celor mai putin capabili, exista riscul ca cei buni sa plece.

Basescu a mai spus ca statul "a ramas la fel de cheltuitor" si ca nu este capabil sa se adapteze la criza.

"A ramas la fel de cheltuitor, spre deosebire de sistemul privat care si-a ajustat singur cheltuielile", a argumentat Basescu.

Potrivit unor surse ministeriale citate de NewsIn, Executivul vrea sa isi asume raspunderea pe un proiect de lege privind restucturarea unor institutii publice si aplicarea unor masuri cu caracter financiar. Proiectul prevede ca ordonatorii principali de credite pot decide daca angajatii vor avea 10 zile de concediu fara plata in intervalul septembrie - octombrie - noiembrie sau pot decide reducerea programului de lucru astfel incat venitul lunar al salariatilor sa fie fie redus cu 15,5%.

Sporurile care ar urma sa fie eliminate sunt cel de confidentialitate, de mobilitate, de risc si solicitare neuropsihica, suplimentul postului si cel corespunzator treptei de salarizare. 



Citeste mai multe despre   
+ SHARE      
  
3725 vizualizari
  • +7 (9 voturi)    
    eu propun... (Vineri, 14 august 2009, 4:57)

    liviu_ [utilizator]

    in primul rand sa luam niste masuri destepte anticriza... vezi germania, franta, spania etc...
    masurile noastre antricriza au fost ori inutile, ori procriza...

    cu concedierile pe baza performanetelor as fi de acord, DACA, evaluarile ar fi facute calumea... dar evaluarile le fac sevii directi, care au pilele lor, care nu o sa fie evaluate prost chit ca vin la unca din 5 in 5 zile (si atunci sambata)...
    • +5 (9 voturi)    
      angajatii cu performante slabe? (Vineri, 14 august 2009, 10:33)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      cine o sa verifice performantele angajatilor concediati si cum?
      ...fiindca presupun ca pentru angajatii cu "cunostinte" sus puse chiar daca sunt in concediu fara plata se vor gasi performante, iar cei care lucreaza dar nu sunt unsi (suficient) vor trebui sa plece caci poate altii mai potriviti sa plece nu sunt.
      Cine o sa verifice si forteze ca lucrurile sa se desfasoare corect? Basescu? Cum?
      • +3 (11 voturi)    
        ma intrebi pe mine... (Vineri, 14 august 2009, 11:08)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Alex

        intreaba-l pe el ca el a dat propunerea asta...
        cred ca evaluarile o sa fie la modu urmator:
        - votezi PDL? nu? afara
        - ai pule? NU? afara
        etc...

        masurile astea ar merge... daca ar fi facute intr-un stat civilizat unde evaluarea pe baza de performanta se face pe baza de performanta, nu pe baza de spaga, pile etc
        • +2 (6 voturi)    
          Hahaha... (Vineri, 14 august 2009, 11:25)

          tzuptzup [anonim] i-a raspuns lui liviu_

          Ai o mica greseala la a doua intrebare...hahaha...tot pe-acolo, nu e mare diferenta...
      • +2 (4 voturi)    
        Si care-i problema? (Vineri, 14 august 2009, 14:54)

        doi si-un sfert [utilizator] i-a raspuns lui Alex

        Dar in companiile private cine face evaluarea performantelor angajatilor, nu tot seful direct ?

        A, am inteles ce vreti sa spuneti, mai bine renuntam sa concediem bugetarii care o freaca toata ziua la rece pentru ca nu avem cum sa-i evaluam...
        • -2 (6 voturi)    
          O mica mare diferenta (Vineri, 14 august 2009, 18:05)

          bgd [utilizator] i-a raspuns lui doi si-un sfert

          In companiile private sefii directi castiga in functie de performantele profesionale, automat si de performanta angajatilor sai.
          La stat...seful direct castiga in functie de pile, de cat fura, din ce partid face parte....dar in nici un caz in functie de performantele sale sau ale angajatilor din subordinea sa.

          Trebuie sa-i dam afara...doar ca vor iesi descultii, membrii pnl, aia mici, aia saraci, aia fara pile...etc. Asa ca "reforma" asta...e de fapt un fel de selectie "naturala" la stat.
          • +2 (2 voturi)    
            Daca PNL-ul sia angajat multi membri ... (Sâmbătă, 15 august 2009, 10:41)

            doi si-un sfert [utilizator] i-a raspuns lui bgd

            Stai linistit ca in companiile private tot pilele si pupatul undeva primeaza in materiel de promovari etc.Diferenta este ca acesti oameni nu prea au cui sa se planga pentru ca sindicatele nu sunt decat de forma(pe hartie ca asa cerelegea)...Un angajat la stat are mult mai multe "drepturi" decat unul din mediul privat.
            Spune tu te rog care ar trebui sa fie criteriul in baza caruia sa se reduca numarul de angajati din sectorul public daca nu cel al evaluarii performantei?
          • +1 (3 voturi)    
            mediu privat (Sâmbătă, 15 august 2009, 12:12)

            Marian [anonim] i-a raspuns lui bgd

            Am lucrat întotdeauna în mediul privat, aşa că nu ştiu cum este la stat.
            Am şi eu o întrebare pentru bugetari: ce vă împiedică să fiţi atenţi cum se face testarea, să fiţi atenţi ca să fie daţi afară incompetenţii?
    • +4 (16 voturi)    
      eu propun... (Vineri, 14 august 2009, 10:50)

      shout [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      sa-l concediem pe base... performante slabe e clar ca are...
      • +2 (12 voturi)    
        hmmm (Vineri, 14 august 2009, 11:04)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui shout

        eu te sustin
        dar mai sunt si altii pe langa base...
      • +3 (11 voturi)    
        ok (Vineri, 14 august 2009, 11:20)

        dedeiu [anonim] i-a raspuns lui shout

        cu cine il inlocuiesti?
        • -2 (4 voturi)    
          buna intrebare... (Vineri, 14 august 2009, 11:47)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui dedeiu

          din politicienii actiuali daca m-ai impusca si nu as putea alege unu care mi se pare ok...
          • 0 (2 voturi)    
            ok (Vineri, 14 august 2009, 17:53)

            dedeiu [anonim] i-a raspuns lui liviu_

            zi si un nume
            • +3 (3 voturi)    
              Udrea (Vineri, 14 august 2009, 18:26)

              bgd [utilizator] i-a raspuns lui dedeiu

              Ti-am inseninat seara...n-asa?
    • 0 (6 voturi)    
      Eu sunt de acord (Vineri, 14 august 2009, 11:31)

      dragos [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Incepem cu Boc, Udrea, Pogea, huh ?
      • +1 (1 vot)    
        nuuuuuuuuu (Sâmbătă, 15 august 2009, 16:59)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui dragos

        N-ai cum. Bani la partid si pus batista pe tambalul fiscal cum daca nu Pogea? Eliberarea "tensiunilor" lumesti cum daca nu Udrea? Sters la fund cu limba de cine daca nu Boc?
        Mea culpa... I-ai uitat pe Berceanu si Videanu...:D Asfaltul si concesiunile rules.
    • +3 (5 voturi)    
      fumul antidemocratic in ochi (Vineri, 14 august 2009, 11:40)

      Titirca1 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      saracii romani, inebuniti si indobitociti de ceva ani de opresa proasta, uita cu desavarsire ca presedintele nu are nici in clin nici in maneca cu definirea politicilor guvernului. In mod normal, tot ce ar putea face base e sa mearga in vizita la presedintii prieteni in turkmenistan, Kïrghistan si sa semneze tratate.
      El se baga ca ceausescu ca musca in laprte unde nu-i firebe oala constitutionala. Ca maine in vad cu mistria in mâna pe santiere , ca pe Ceasca.
    • +2 (2 voturi)    
      votantul de serviciu sunt ! (Vineri, 14 august 2009, 23:29)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      M-am prezentat mereu la urne si am o propunere pentru Administratia Prezidentiala: in urma evaluarii activitatii ar trebui dat afara omul ala cu privire tulbure si incoerenta in limbaj, aaa, basescu traian parca il cheama...e foarte slab in activitatea de Presedinte si are lacune in educatie, cultura, n-are maniere, e golan si s-a izolat de popor! Propun sa fie dat afara, fie prin reducerea postului, fie cu voia celorlalti votanti de serviciu!
      Nu e corect sa plateasca o tara intreaga pentru greselile functionarului public basescu traian !
      • +2 (2 voturi)    
        corectie (Sâmbătă, 15 august 2009, 17:05)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        NU s-a izolat de popor. N-ai vazut cati rad ca dobitocii cand ii strang mana si-l pupa?
        Ca asta e poporul roman, e partea a doua. Ca pe vremea lui Iliescu.
  • +3 (13 voturi)    
    si asa se va face o asanare! AMIN !!!! (Vineri, 14 august 2009, 5:18)

    iulia [anonim]

    Vor pleca cei angajati in timpul fostelor guvernari (indiferent de eficenta sau ineficienta) si vor ramane portocalii si pesedistii (in functie de cine conduce institutia).

    IPOCRIZIA a ajuns la punctul ei maxim in discursul lui Basescu.
    • 0 (4 voturi)    
      ipocrizie (Vineri, 14 august 2009, 10:06)

      Darian [anonim] i-a raspuns lui iulia

      Ai dreptate, din pacate se uita care sunt activitatile functionarilor publici (le-am pus mai jos).

      (3) Activitatile desfasurate de functionarii publici, care implica exercitarea prerogativelor de putere publica, sunt urmatoarele:
      a) punerea in executare a legilor si a celorlalte acte normative;
      b) elaborarea proiectelor de acte normative si a altor reglementari specifice autoritatii sau institutiei publice, precum si asigurarea avizarii acestora;
      c) elaborarea proiectelor politicilor si strategiilor, a programelor, a studiilor, analizelor si statisticilor necesare realizarii si implementarii politicilor publice, precum si a documentatiei necesare executarii legilor, in vederea realizarii competentei autoritatii sau institutiei publice;
      d) consilierea, controlul si auditul public intern;
      e) gestionarea resurselor umane si a resurselor financiare;
      f) colectarea creantelor bugetare;
      g) reprezentarea intereselor autoritatii sau institutiei publice in raporturile acesteia cu persoane fizice sau juridice de drept public sau privat, din tara si strainatate, in limita competentelor stabilite de conducatorul autoritatii sau institutiei publice, precum si reprezentarea in justitie a autoritatii sau institutiei publice in care isi desfasoara activitatea;
      h) realizarea de activitati in conformitate cu strategia de informatizare a administratiei publice.

      (1) Functionarilor publici le este interzis sa ocupe functii de conducere in structurile sau organele de conducere, alese sau numite, ale partidelor politice, definite conform statutului acestora, ale organizatiilor carora le este aplicabil acelasi regim juridic ca si partidelor politice sau ale fundatiilor ori asociatiilor care functioneaza pe langa partidele politice.
    • 0 (6 voturi)    
      si chiar... (Vineri, 14 august 2009, 10:15)

      Gogosu' [anonim] i-a raspuns lui iulia

      si chiar dc intentia ar fi sincera si testele s-ar da pe bune...dc chiar in ziua testului angajatul e prea obosit sau sufera de gripa porcina, probleme familile etc si pur si simplu nu obtine un scor bun la test cu toate ca este un angajat valoros. evaluarea angajatilor se face pe o perioada mai lunga de timp si cu ajutorul unor KPI care sa indice eficienta angajatilor nu cu un test...cel mai probabil teoretic de cunostinte generale....e cea mai idioata idee pe care am auzit-o!
      • +3 (5 voturi)    
        Poti avea o zi proasta si atunci (Vineri, 14 august 2009, 6:20)

        Falciparium [anonim] i-a raspuns lui Gogosu'

        cand te prezinti la un exame de admitere... sau atunci cand mergi la un interviu pentru un job.... nu vei fi chemat pentru inca o incercare. Oricum, sefii stiu deja pe cine pot da afara.... pe cei fara pile, evident... Iar daca ar fi corectitudine evaluarea angajatilor s-a facut deja in timp....
    • +2 (8 voturi)    
      Basescu (Vineri, 14 august 2009, 10:20)

      Vasii [anonim] i-a raspuns lui iulia

      Dl. Basescu a intrat in campanie iar tinta lui nu sunt functionarii publici care sunt prea putini sa influenteze balanta pentru el (in mintea lui), ci suparatii pe viata care nu au chef sa verifice spusele sale si mananca pe paine orice. A ajuns o copie palida a lui Iliescu care avea un discurs impotriva partidelor istorice care vor sa aduca burghezo-mosierimea in tara si sa vanda fabricile la straini.
      Presupun ca alt candidat placand de la cifre va avea in discurs refacerea imaginii functionarului public si a bugetarilor. Il astept.
      As vrea sa inteleg de ce "Pasarica", si "Tiganca" azi ii canta in struna in loc sa evidentieze aspectul destabilizator al institutiilor si de invrajbire a diferitelor categorii sociale.
      Vant la pupa!
    • +1 (3 voturi)    
      Nu nu... (Vineri, 14 august 2009, 18:07)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui iulia

      Punctul maxim a fost atins in momentul in care a spus ca LEGEA majorarii salariilor profesorilor va fi pusa in aplicare IMEDIAT.
      • +1 (1 vot)    
        n-are maxim (Sâmbătă, 15 august 2009, 17:12)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bgd

        Vorbele sunt ieftine... prostii care cred in ele ne costa mult.
        Base + PDL = reforme si corectitudine, nu-i asa "desteptilor" de sustinatori?
        Vis-a vis de IMEDIAT... Simplu... Romanu' e prost si uita repede. Mai merge prostit de cateva ori. Asteapta pana in toamna...
  • +7 (7 voturi)    
    Sa ramana doar cei care dau spaga (Vineri, 14 august 2009, 5:24)

    Decebal, King of Dutch [anonim]

    Este metoda ideala pentru a promova doar pe cei care dau spaga si de a-i inlatura definitiv pe cei care fac treaba.
    Propun si eu schimbarea numelui tarii in Spagomania. Ca sa stie toti cei care nu vor sa se adapteze, ca este cazul sa plece si sa uite ca au trait vreodata aici.
    • +5 (5 voturi)    
      de acord (Vineri, 14 august 2009, 10:08)

      maria [anonim] i-a raspuns lui Decebal, King of Dutch

      sunt de acord cu tine, decebal! ar trebui sa plecam si sa uitam ca ne-am nascut si trait aici..din pacate cu mare durere in suflet trebuie sa spun ca sunt foarte de acord cu ce ai spus!
  • +3 (9 voturi)    
    Smart Base! :)) (Vineri, 14 august 2009, 5:40)

    bogdan [anonim]

    Mitocanu' pozeaza in salvatorul bugetarilor (performanti) dupa ce nenorocitii aia din guvern vroiau sa le bage mana in buzunar... Iete-asa si-a mai consolidat niste voturi... ;)))
    Cat despre "triere", pai sefu', ia aminteste-ti cum sunt angajati oamenii astia!.. Ma rog, marea majoritate - pe PILE... Asa ca, ce facem? Ii dam afara pe toti???
    Restructurare primesc, da' sa nu se schimbe nimic!
  • +5 (5 voturi)    
    Smeker domnu'... (Vineri, 14 august 2009, 6:02)

    Sebastian [anonim]

    ...Presedinte: daca mergem pe criteriul performantei, dam afara 90% din functionarii de la Stat si atunci sa vezi economie la buget !
    • +1 (1 vot)    
      ... (Vineri, 14 august 2009, 12:00)

      zdragomir [utilizator] i-a raspuns lui Sebastian

      Daca vor fi dati afara cei care colecteaza, incaseaza si contabilizeaza veniturile din taxe... nu va mai exista BUGET.
  • +7 (7 voturi)    
    Ha ha (Vineri, 14 august 2009, 6:22)

    Gigi [anonim]

    In primul rand vreau sa spun ca oricare din cele doua masuri (concedierea pe baza de criterii de pefromanta sau concediul fara plata) sunt masuri "reactive" si nu "proactive". Adica au asteptat sa scada puternic veniturile la bugetul de stat, sa creasca deficitul si acum nu mai au ce face. Trebuie sa ia masuri. Asta spune multe despre calitatea guvernarii.

    Sunt de acord ca si in sistemul public ar trebui sa fie un sistem de evaluare a pefrormantelor. In sistemul privat exista asa ceva peste tot. Cu cat "entitatea" este mai mare cu atat acest sistem este mai formalizat. Dat fiind ca vorbim despre mamutul "stat" cu siguranta nu merge ca in SRL-ul cu 5 angajati unde patronul stie foarte bine cine face si cine nu face treaba.

    Din pacate "evaluarea performantei" (si eventuale decizii ulterioare) nu poate fi o solutie pe termen scurt (urmatoarele 4-5 luni) ci pe termen lung. De aceea nu e singura solutie potrivita (acum cel putin). Apoi mai adaugam problemele cu "cine face testele", "cine le corecteaza etc". La cat de corupt e sistemul parca vad ca dintr-o agentie, birou etc vor lua toti 10...."Ce sa facem sefu', toti sunt foarte bine pregatiti?". Angajarea de consultanta externa duce la cresterea cheltuielilor. Singura metoda ar fi cea a examenelor coordonate la nivel national (ca la bac) cu "curricula" si subiecte stabilite la minister (binenteles adaptate la domeniul de activitate si la nivelul celui testat), "testele" urmand a fi corectate tot acolo. Numai cand incepi sa gandesti un pic "sistemul" de evaluare si iti dai seama ca este ireal sa-ti inchipui ca va produce vreun efect in 2009.
    • +1 (1 vot)    
      dap (Sâmbătă, 15 august 2009, 17:15)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

      Bun comentariu. Doar ca se adreseaza celor care gandesc oricum. Restul pun botul la o demagogie de campanie.
  • +3 (3 voturi)    
    testare (Vineri, 14 august 2009, 6:22)

    Clarisa [anonim]

    Au uitat sa spuna ca functionarii publici angajati "pe bune" dau concurs la angajare. Numai cei pilosi dau "concurs de imprejurari" sau sunt agnajati pe conventii civile cu salariu de 3-4 ori mai mare decat al unui functionar public. Asa cum se cunoaste bine sistemul romanesc PCR (pile-cunostinte-relatii) vor trece testul cei care trebuie sa ramana si nu cei care merita.
  • +3 (3 voturi)    
    In ce tzara.... (Vineri, 14 august 2009, 6:50)

    Florin [anonim]

    crede nea Basnae si Besensac ca traieste? Astia ne cred asa de prosti incat sa nu ne dam seama ca astia ce viseaza noaptea, aplica ziua. Acum ceva zile a aparut minunatul de Boureanu la tv si a dat o axioma: Ca e perfect legal ca unui angajat sa ii spui ca fie accepta 10 zile de concediu fara plata si miscosarea salariului fie il dai afara!
    Fireste a doua zi, un sef de la bugetari a chemat sindicatul la apel si le-a spus acelasi lucru. Am impresia ca pana nu da ciuma in ei, nu scapam. Performante bune? Unde? In ce domeniu?Cine face evaluarile? Toti ai lor...
  • +1 (1 vot)    
    Si sa nu uitam... (Vineri, 14 august 2009, 6:53)

    Florin [anonim]

    de minunatii aia de europarlamentari, care intreg mandatul nu au facut nimic si noi dam cu bani in ei. Si astia de acum, ca aia de inainte: Vorbesc engleza, italiana, rup franceza si germana, cum spunea Gigi. Dar noi dam in ei cu bani...Au astia niste performante....poate la baut, mancat si /
  • +5 (5 voturi)    
    Interesanta opinie (Vineri, 14 august 2009, 6:59)

    Axuletz [anonim]

    inseamna ca o sa-l concediezele pe boc&pseudoguvernul si apoi o sa se concedieze si el?
  • +5 (11 voturi)    
    de acord (Vineri, 14 august 2009, 9:01)

    atreus [anonim]

    100% de acord
    • +6 (10 voturi)    
      Pause (Vineri, 14 august 2009, 9:09)

      G [anonim] i-a raspuns lui atreus

      Da.

      Sa facem testari, sa le evaluam (obiectiv sau nu), sa le contestam, sa ne judecam pe tema asta.

      Intre timp sa nu uite careva sa apese pe Pause.
    • +3 (3 voturi)    
      Adevarul despre CONCEDIERI !!!! (Vineri, 14 august 2009, 9:26)

      xxx [anonim] i-a raspuns lui atreus

      se cheama toti directorii la bucuresti cu organigrame, state de functiuni si deja in afara de posturile bugetate dispar si mii de angajati, listele tot ei le fac pe bunul plac, fara a consulta pe nimeni si fara a tine cont de nimic.. asta s-a ajuns sa ne mancam deja intre noi cine pleaca si cine nu..toate concedierile facute in romania astazi sunt cazuri sociale ! ..adica cei concediati sunt in situatii foarte delicate, ori sunt singurii care intretin familia ori au situatii foarte dificile, iar din salariul lor de 7 mil pana in 10 traiau cat de cat si ei, iar restul, pile cunostinte care au bani, da... raman... si .. vb pe la colturi si dau indicatii de cine sa plece.. este aproape incredibil si ganditi-va ca este doar inceputul...pentru ca astfel de masura va fi in lant..acum posturi bugetate si personalul administrativ vai de capul lor..si dupa..peste cateva luni se va continua..unde ajungem??????????
  • +5 (9 voturi)    
    propuneri... (Vineri, 14 august 2009, 9:01)

    mamalustefancelmare [utilizator]

    Bai fratilor hotarati-va odata. Toti. Timpul trece..Criza ramane. Noi ne afundam in rahat... Faceti ceva odata. Noi nu stim ce sa mai facem si voi va certati ca boiii. Voi nu vedeti ca tara sufera. Criza poate o sa treaca si noi tot crizati ramanem....
  • +15 (17 voturi)    
    propunere (Vineri, 14 august 2009, 9:05)

    mariana [anonim]

    Eu propun sa incepem cu bateriile de teste incepand cu presedintele Romaniei.
    Teste de politica transparenta si eficienta pentru romani, teste de Engleza si inca o limba de circulatie, de Politica externa, de management, Macroeconomie, Microeconomie, de Drept constitutional, etc si nu cred ca ar fi nepotrivit ca si criteriu un doctorat la nivelul presedintelui tarii noastre.Aceste evauluari ar trebui facute din an in an pe parcursul celor 5 ani. Cu extindere la toti cei care ne conduc in functie de post.Doar asa o vom duce-o noi romanii, mai bine. Pana atunci,
    sa nu ne miram de ce ei ajung in top 1000 si noi
    nu ajungem la salariu 1000. cu respect pentru toti romanii care muncesc cinstit.
    • +4 (12 voturi)    
      100% de acord (Vineri, 14 august 2009, 5:26)

      iulia [anonim] i-a raspuns lui mariana

      oare care sunt atributele d-ului Basescu ce-l recomanda pt functia de presedinte? Ca a fost un elev mediocru? Ca nu stie nicio limba straina? Ca foloseste un limbaj suburban ori de cate ori are ocazia? Ca nu rateaza nicio ocazie in a viola constitutia? Ca starea lui de bine e starea conflictuala? Ca, pe plan extern, are o imagine mediocra? Ca isi propulseaza fiica ("acest copil nevinovat" de 30 de ani) in functii platite cu bani grei de contribuabilul european (inclusiv roman) in ciuda faptului ca IQ domnisoarei este mult sub limita de bun simt pt o astfel de pozitie? Ca le-a dat ministere unor personaje precum Udrea, Ridzi % com pt a deturna milioane de euro? Ca timp de 5 ani nu a alimentat decat scandalul politic?
      • +5 (5 voturi)    
        concluzia.. (Vineri, 14 august 2009, 11:01)

        kiki [anonim] i-a raspuns lui iulia

        Si uite asa ai luat voturi negative... deci ai dreptate in ceea ce spui cit timp cineva trage cu batul in tine.

        cind un om este multumit spune la 2-3 cind e nemultumit spune la toti ceilalti. asa si aici cind cineva e multumit sunt sanse mici sa dea vot pozitiv cind cineva este deranjat primesti voturi negative sigur. (s-ar putea sa iau si eu ceva negative.. da nu ma intereseaza, e doar parerea mea nu vreau numaidecit sa o inpartaseasca multa lumea).
    • +1 (5 voturi)    
      mda... (Vineri, 14 august 2009, 9:27)

      nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui mariana

      Testarea alesilor se face periodic, atunci cand ii votam. Metoda e simpla: te uiti in lista si il alegi pe cel mai bun dintre ei. E destul de simplu. Daca ti se rupe si nu vrei sa votezi, inseamna ca nu te intereseaza pe cine angajezi.
  • +5 (11 voturi)    
    De acord, Boc si Base demisia (Vineri, 14 august 2009, 9:12)

    patrunjel [utilizator]

    De acord cu destituirea angajatilor cu performante slabe .

    Primii doi sa fie evident Boc si Basescu care duc tara la sapa de lemn si au "performante" groaznice pe posturile ocupate.
    • +2 (4 voturi)    
      Boc (Vineri, 14 august 2009, 12:07)

      zdragomir [utilizator] i-a raspuns lui patrunjel

      Boc nu cred ca ar fi calificat nici sa coseasca iarba din spatiie verzi de langa Casa Poporului
  • +3 (11 voturi)    
    Idealism (Vineri, 14 august 2009, 9:19)

    Intepatul [anonim]

    Ar fi aiurea, ia ganditiva : directorul sa il concedieze pe fie-su sau fica-sa?*
    Mie imi place de Basescu fiind cel mai competent dintre presedintii pe care i-am avut ,dar ma intreb el ar da-o afara pe Elena Basescu daca ar lucra pentru presedentie, ca proasta-i maica?
    Treaba asta care a propus-o este corecta dar idealista, in Romania nu o sa se intample niciodata.
    Bugetarii sa fie multumiti ca au un loc asigurat , caci nu se plang ei de banii pt. o vacanta de 10 zile.
    Daca ar lucra la patron ar fi multumiti cu propunerea asta decat sa fie dati afara de tot.
    In tari precum Canada, Franta, SUA, Germania , lumea prefera un salariu mai mic decat sa fie dati afara si ce sa spun Bugetarii Romaniei nu pot sa stea acasa fara bani 10 zile, mai sa fie, le plang celularele ca nu mai au 10 zile cum sa isi plateasca convorbirile, televizoarele cu plasama le spanzura prin case, iar casa de la tara plange ca nu mai are ciment sa fie terminata.
    Romanii (Bugetarii) nu trebuie plansi au ei bani , da-i incolo sa fim seriosi pentru 10 zile.
    De fapt toti Romanii cu bani cand le vin rudele din strainatate incep sa se planga ca nu e bine in Romania ca toate sunt scumpe, ei tipa cel mai tare, iar cei care stau in strainatate pe chirii si muncesc (daca au norocul) pentru 1200Euro/luna numai ei stiu cum se descurca. Mi-e lehamite, cum ajungi in Romania, orice cadou le-ai aduce din strainatate se uita stramb la tine si daca ii bagi bani si atunci se uita stramb pt ca vreau mai multi, deaia ti se face scraba sa vi in tara, caci altfel tara noastra e foarte frumoasa de vizitat.
    • +1 (5 voturi)    
      pt.intepatul (Vineri, 14 august 2009, 6:16)

      Clarisa [anonim] i-a raspuns lui Intepatul

      De unde stii tu ca au bugetarii bani sa traiasca fara sa primeasca salariul pe 10 zile? Daca te gandesti la parlamentari, poate. Dar cei care vor fi trimisi in concediu fortat au salarii de 600 pana la 1000 lei si abia traiesc de la o luna la alta cu credite, copii de tinut la scoala (ca tocmai incepe) si cheltuielile curente. Mai bine ai tacea din gura decat sa debitezi ineptii. Sau stai in strainatate si nu mai aduce cadouri celor de acasa scobitori si servetele de hartie.
      • +2 (2 voturi)    
        Auzi Clarisa... (Vineri, 14 august 2009, 18:15)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui Clarisa

        Da cine i-a pus sa-si faca credite? I-a obligat cineva? Eu stiu ca iti faci credit in momentul in care vrei sa produci mai multi bani pornind de la aia imprumutati. Dar na...se pare ca Romania e plina de oameni care consuma pe datorie. Problema e ca si Guvernul e format tot din oameni de genul asta...
    • +2 (4 voturi)    
      Nedumerire (Vineri, 14 august 2009, 6:28)

      Falciparium [anonim] i-a raspuns lui Intepatul

      pai daca este asa de rau sa stai in alta tara.... daca in romania este ca in budai deleanu, unde curg rauri de lapte si miere.... de ce nu te intorci acasa???? si apoi... cine te obliga sa vii cu cadouri??? si cu bani??? iti spun eu, nimeni. doar ca trebuie sa vii cu asa ceva, pentru a le arata celorlalti ca esti realizat.... ca de, tu esti in strainatate....
      asta-i ipocrizie, intepatule

      sa ai o zi buna
  • +4 (4 voturi)    
    Sa incepem: (Vineri, 14 august 2009, 9:34)

    smaranda [anonim]

    cu domnii parlamentari care iau salariu, diurna, diverse sporuri si relaxati chiulesc sedinta dupa sedinta.
    Dupa care putem continua cu toti ministrii, directorii, consilierii si diversi paduchi de birou care primesc salarii uriase deoarece se incadreaza la categoria " studii superioare" , master si doctorat toate facute cam in 1, maxim 2 ani la...Spiru Haret. Si daca mai e nevoie sa taiem atunci sa-i dea afara pe dl. Boc si pe dl Pogea....hai si pe Videanu ca merita!
    Sa traim bine!?
  • +6 (6 voturi)    
    propuneri (Vineri, 14 august 2009, 9:35)

    ioan radu [anonim]

    tot din bani publici sunt si politicienii
    daca e sa facem cum zice base
    in primul rand ar trbui sa plece el,
    dupa aceea, in guvern n-ar mai ramane decat diaconescu la extren
    si in parlament vreo 50-100.
  • -2 (4 voturi)    
    performanta (Vineri, 14 august 2009, 9:35)

    simona [anonim]

    criteriul PERFORMANTA este unica solutie si asta nu pentru ca as fi simpatizanta Basescu, nu, pur si sumplu ca sa se faca curatenie in acest aparat imputit (scuze pt. exprimare) - bugetari.
    daca sistumul privat care contribuie la plata salariilor bugetarilor face acest lucru si restructureaza si mentine doar persoanele care aduc un aport institutiei in care lucreaza, aparatul de stat de ce nu? de ce doar cei din sistemul de stat sa fie performanti? este absolut necesar ca si sistemul de stat macar sa inceapa sa se indrepte catre acest lucru, nu de alta, dar sunt cei care toaca total ineficient resursele acestei tari.poate daca s-ar face asta s-ar gandi de doua ori inainte sa te intampine la ghiseu cu acreala, poate ar respecta orarul de munca, poate daca ar fi remunerati in functie de productivitate si performanta am da si noi inainte.in plus . aceatsa masura ar duce inclusiv la ridicarea nivelului de pregatire al celor care ocupa aceste posturi, nu de alata dar cand stii ca vei fi evaluat, probabil ca vei fi si interesat sa obtii rezultate bune, macar gandindu-te ca in caz contrar vine altul mai bun si ti-a luat postul. Oare va fi posibil asa ceva? Va exista dorinta politica in a se realiza? Greu de presupus.
    • -1 (3 voturi)    
      Stiri pentru Simona (Vineri, 14 august 2009, 7:51)

      Un bugetar [anonim] i-a raspuns lui simona

      Esti desteapta foc, ce sa zic! Pentru tine, bugetarii sunt doar cei din spatele ghiseului. Si eu sunt bugetar si n-am stat in viata mea la un ghiseu si nici n-am avut de-a face cu publicul. Iar de afacerile din Romania, toate sunt hotii pe banii statului. Deci, tot statul va tine si pe voi firmele private de rahat.
      • +1 (1 vot)    
        Stiri pentru bugetar (Sâmbătă, 15 august 2009, 17:24)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Un bugetar

        In momentul in care ai spus ca TOATE afacerile din Romania sunt hotii pe bani statului ai aratat ca esti un adevarat BUGETAR si te-ai descalificat singur Te-as da afara in secunda 1.
        Exista si bugetari care-si fac treaba. Platiti prost. Asta nu scuza nesimtitii si incompetentii din spatele unui ghiseu/birou sau care fac teren (ca sa nu te simti exclus).
  • +4 (4 voturi)    
    Da, face Basescu subiectele... (Vineri, 14 august 2009, 9:36)

    Cristi [anonim]

    Poate termina si Basescu cu tampeniile de genul asta si vine cu ceva constructiv si aplicabil. Daca nu, sa taca din gura, ca numai prostii debiteaza. Cu fiecare propunere pe care o face de la inceputul discutiilor despre criza economica, isi demonstreaza ignoranta atat in domeniul economic cat si in cel administrativ.
  • +5 (7 voturi)    
    DE ACORD!!! (Vineri, 14 august 2009, 9:48)

    REFORMISTU' [anonim]

    bravo base!!! afara cu functionarii cu performate slabe!!! te felicit pentru curajul de a-ti concedia fiica si protejata (cele doua elene). prima e incapabila sa lege 2 cuvinte iar a doua da cu sasele!!! merita apreciat faptul ca este primul presedinte care isi concediaza apropiatii .....
    • +4 (6 voturi)    
      sa-l ajutam pe domnul presedinte (Vineri, 14 august 2009, 5:45)

      euz [anonim] i-a raspuns lui REFORMISTU'

      exact sa-l ajutam pe domnul presedinte sa concedieze pe apropiatii domniei sale

      1. Elena Basescu - personaj mediocru care a ocupat functii (in privat si in public) doar pt ca e fiica lui tata
      2. Elena Udrea - personaj la fel de mediocru, absolvent a unei facultati private dar a numeroase "studii de viata". Performanta ei majora: sotia unui dubios om politic care s-a imbogatit facand afaceri cu statul si favorita presedintelui
      3. Roberta Anastase ... mai tb comentat?
      4. familia Turcan ... unul mare om politic altul purtator de cuvant... ambii doua "ecouri"
      5. Boc... azi declara una, maine revine, poimaine se razgandeste (e posibil mai incompetent?)
      6. Pogea... cel mai catastrofal ministru de finante de dupa revolutie... Domnule Pogea, ce se mai aude de impozitul forfetar? E bun sau nu e?
      7. Boureanu... exista oare un personaj politic mai vulgar si mai nervos decat domnul Boureanu? In rest in toti acesti ani cant a fost in Parlament nu s-a remarcat prin NIMIC


      ... si lista e deschisa!
      • +1 (3 voturi)    
        Ai uitat de Berceanu si de Videanu... (Vineri, 14 august 2009, 18:18)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui euz

        Nici nu cred ca mai are sens sa mai zic ceva de ei...toata lumea stie...
  • +2 (2 voturi)    
    si cine evalueaza? (Vineri, 14 august 2009, 10:03)

    mimi [anonim]

    Eu sunt de acord dar cu o singura conditie, evaluarile/testarile sa fie facute de specialisti din sistemul privat. Daca le fac directorii va fi un esec total mai ales de cand i-au adus pe astia noi pe baza de "contract de management" = carnet de partid. E umilitor sa iti evalueze performanta un personaj de tipul don Costel interlopul sau un fost sef de cadre care nu stie sa scrie.
    • +1 (1 vot)    
      De acord. Si cine face testele ? (Vineri, 14 august 2009, 10:29)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui mimi

      daca testele sunt facute de consilierii ministrului sau ai secretarului de stat, iar evaluarea este facuta de secretarul general cu o mana de directori generali slugarnici, asa cum au fost aranjate concursurile pentru noii manageri ai deconcentratelor, o sa avem performanta pe care si-o doreste presedintele plin de idei, dar lipsit de viziune. nici liberalii n-ar fi facut mare branza, dar ciumpalacii astia au castigat pentru ca au strigat cat i-a tinut gura ca numai ei sunt in stare sa scoata tara din criza. daca se duc toti acasa, se scoate singura mai repede. suntem irecuperabil tampiti. nimeni nu se arata capabil sa faca reforme adevarate, cap-coada, intinse pe mai multi ani. de ce nu baga o lege sa scada salariile bugetarilor, asa cum exista o lege prin care au fost stabilite cele de acum ?
  • +4 (4 voturi)    
    si eu sunt de acord (Vineri, 14 august 2009, 10:13)

    soho [anonim]

    numai ca solutia asta trebuie aplicata de sus in jos
    prima data sa dispara incompetentii din guvern ca d-l boc, d-l pogea, d-na nuti si altii ca ei
    abia dupa sa fie concediati incompetentii din administratie
    ala cu ceasurile poleite cu aur ar trebui sa plece primul !!
    bani la buget s-ar gasi daca cei vinovati ca d-na ritzi de exemplu ar fi obligati sa plateasca banii pe care i-au furat
    euroii de la d-na ritiz si cu ce s-o mai strange de la d-na nuti probabil mai multi ar face milionul de euro de care se tot vorbeste si ar mai si ramane pt la anul cand e vorba de 3 mil euro
  • +1 (1 vot)    
    propuneri (Vineri, 14 august 2009, 10:19)

    mariana [anonim]

    Sistemul politic este singurul sistem de angajare care a ramas neprofesional. Daca te duci sa te angajezi in orice loc de pe fata pamantului te dai de ceasul mortii de atatea teste si interviuri si inainte si in perioada de proba.De unde rezulta incalcarea art. 16 din Constitutie, mai exact ca imcompetenta este pentru unii ciuma pentru altii ciuma.
    Alesii neamului in frunte cu presedintele nu pot fi sanctionati decat cu nevotul. Este corect. Vedeti acum in perioda de criza romani cat de corect e, levier si bumerang care se va intoarce de la .....exact multi pe care pe care i-ati/i-am votat.
    Oameni buni. Nu avem oameni competenti sa ne scoata din criza la ora actuala. criza nu o putem trece decat cumparand produse romanesti. Nu ne scoate
    nici un guvern din criza, ci numai t din posturi, mentinandu-si neamurile lor.

    astept sa fiu contrazis.
  • +4 (6 voturi)    
    Si uite-asa (Vineri, 14 august 2009, 10:29)

    Leo MC [utilizator]

    se economiseste fabuloasa suma de 28 mil euro (parca) adica 1 km si putin de autostrada; pai daca plateam 5 mil euro/km nu ne durea-n dos de criza?
    • +2 (2 voturi)    
      Si strainii ce mai castigau? (Vineri, 14 august 2009, 18:20)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui Leo MC

      Ca doar pt ei muncim...
  • +2 (6 voturi)    
    intrebari (Vineri, 14 august 2009, 11:01)

    Tim [anonim]

    Cum testezi niste casiere?...cum testezi niste profesori de liceu? Nu cred ca poti da niste teste si out...in unele cazuri nici nu vad cum arata testele respective...ex la casiere: care recunoaste mai rapid bani si aduna mai repede??
    Ceea ce a propus Base e ca de obicei pur electoral. Mi se pare jenant sa vii cu o astfel de propunere vorbind din "experienta" ta de primar si ministru...JENANT
  • +1 (3 voturi)    
    Geniala interventie. (Vineri, 14 august 2009, 12:06)

    AlinN [anonim]

    Privesc din punctul de vedere a dlui Basescu. Ai in fata 3mil de angajati la privat care ii platesc pe ceilalti 1.5mil angajati la stat. Cei de la privat ii urasc pe cei de la stat intrucat au salarii mult mai mici decat cei de la stat dar ei platesc salariile celor de la stat. Cei de la stat sunt terminati ca trebuie sa li se scada din salariu cumva (vezi zilele de concediu cu pricina). Cum sa iesi la rampa si sa dai o declaratie la care toti sa juiseze? Prin declaratia data se propune reducerea pe baza eficientei (aberatissim daca ne gandim, pentru ca nu ai criterii , nu ai evaluare, nu ai timp sa faci asta), a 10% din angajatii la stat. Privatii ar fi fericiti sa vada ca sunt ceva victime si la stat. Cei de la stat ar fi fericiti sa vada ca doar lenesii ar fi sanctionati si ei ar continua cu dezmatul pe bani publici. Cei lenesi ar fi si ei fericiti sa se aplice regula intrucat intreaba-l pe cel mai lenes angajat la stat despre ce face el si-ti va spune ca in cele din urma, mai pe scurt Romania s-ar prabusi de tot (daca nu toata planeta) in cazul in care el n-ar mai presta munca facuta in prezent. Rezultatul gargarei prezidentiale va fi evident 0, pe plan concret, economic, si atragerea simpatiei tutulor oamenlor muncii pe plan electoral.
  • +1 (3 voturi)    
    propunere a la base-proasta (Vineri, 14 august 2009, 14:49)

    oana [anonim]

    Ce tot isi baga nasul Basescu asta peste tot..era mai buna variana cu 10 zile fara plata...asa cine trebuie sa plece, cine deranjeaza, tot pleaca...ce competenta, ce testari...?
  • +1 (3 voturi)    
    - (Vineri, 14 august 2009, 20:47)

    a [anonim]

    Crede cineva ca pe base il doare in cot de ceva ?
    Sa fim seriosi
    Base este un mitocan si jumate, numai de el si de "ai lui" ii pasa.
    Eu cred ca noi facem parte dintr-un experiment, mai marii lumii au vrut sa vada cum se poate distruge o natie. Simplu, la carma ei se pune un prost si restul vine de la sine.
    Daca le iese acest experiment, globalizarea lor este ca si reusita:)
    Ce credeti, vor reusi sau nu?
  • 0 (2 voturi)    
    Felicitari Carla Dinu (Sâmbătă, 15 august 2009, 6:43)

    Dumitriu [anonim]

    Articolul publicat a dus la niste comentarii de nota 10. Este suficient sa se numere comentariile anti. pentru a realiza de ce sustinere populara se mai bucura chiriasul de la Cotroceni. Sper ca in noiembrie sa-i expire contractul de inchiriere.
    • +1 (1 vot)    
      disponibilizari (Sâmbătă, 15 august 2009, 12:20)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui Dumitriu

      Văd după comentarii că nu sunteţi de acord nici cu testările, nici cu 10 zile de concediu fără plată. Ar fi bine să vă mai interesaţi câte concedieri s-au făcut în mediul privat şi ce alte restricţii ni s-au introdus din cauza crizei...
    • 0 (2 voturi)    
      nema (Sâmbătă, 15 august 2009, 17:33)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Dumitriu

      N-ai sa vezi, oricat mi-as dori asta. Romanu' e usor de manipulat si uita repede.
      Este de ajuns sa te uiti la unele comentarii (nu neaparat la articolul asta, ce e weekend si la stat nu se lucreaza) si-mi vei da dreptate. Si cand te gandesti ca astia sunt aia care stiu sa foloseasca un calculator. Sa vezi restul...
  • 0 (0 voturi)    
    este extrem de greu sa dai testari (Sâmbătă, 15 august 2009, 8:16)

    moozh [anonim]

    Cred ca Dl Basescu se inseala. NU este cea mai simpla solutie sa dai oameni afara prin teste. Si asta deoarece a da teste inseamana a le elabora si a le valida si inseamna de asemenea sa fie si niste comisii de evaluare si corectare iar oamenii testati sa poata sa faca eventual contestatie asupra rezultatelor si sa fie transparenta. Altfel nu mai suntem o democratie ci un fel de dictatura stalinista in care oamenii nu mai au nici un drept.
    Si eu ca si altii cred ca sistemul bugetar este ineficient si ca sunt foarte, foarte multi bugetari care nu au o activitate precisa si care isi iau banii degeaba.
    Dar asta nu inseamna ca pot fi identificati.
    Pe de alta parte costurile unei asemenea examinari inseamna cateva milioane de euro, daca nu si mai mult , pentru ca inseamna sute de mii de ore de lucru pierdute si blocarea unui intreg sistem.
  • 0 (2 voturi)    
    Ce istet! Epurare, numele tau e testare (Sâmbătă, 15 august 2009, 10:25)

    Keloo [anonim]

    CE ATATEA TESTE? PD-L-istii sunt singurii competenti si eficienti ( Ridzi, Udrea...)
  • -1 (1 vot)    
    exemplul.... (Sâmbătă, 15 august 2009, 11:08)

    belamy [anonim]

    exemplul personal este cel mai convingator....si tzara il va urma.cand tzara este in colaps,nu potzi vorbi de "performantzele" altora,iar pe ale tale le ascunzi sub presh....
  • 0 (2 voturi)    
    Ura! (Sâmbătă, 15 august 2009, 12:22)

    iba [anonim]

    Deci incepe cu ministrii, da?!
    Si criteriile de competenta sunt cele politice, nu?
  • 0 (0 voturi)    
    Prostia si spatiul sunt infinite ... (Sâmbătă, 15 august 2009, 16:13)

    Gogu [anonim]

    Toate functiile de sefi din institutiile statului sunt ocupate de politruci de la PDL si PSD. Ei vor stabili cine este competent si cine nu. Se duce de rapa totul. Asa se face reforma de 20 ani. Rezultatele se vad. Din ce in ce mai rau. Dupa alegeri va fi dezastru, ne place sau nu ne place. Asta vrea Dumnezeu si sfintii lui din PSD si PDL ...
  • 0 (0 voturi)    
    Lehamite (Duminică, 16 august 2009, 11:48)

    stelian [anonim]

    S-a trezit si asta dupa cinci ani de golanie omniprezenta in societatea romaneasca. A, era sa uit ! Anil asta sunt alegeri prezidentiale ! Numai asa se explica toate bagarile astea in seama ale lui basescu. Sa dea Dumnezeu sa nu-l mai apuce luna Decembrie pe scaunul ala pe care l-a ocupat cum l-a ocupat. Si bineinteles ca dupa asta, sa urmeze dosarul legat deflota si alte hotii in care este implicat. Asa se va face dreptate in Romania ! Si asta numai si pentru faptul ca exista si alte cai de a iesi din criza in afara de a lasa niste oameni fara painea cea de toate zilele !
  • 0 (0 voturi)    
    testari (Luni, 17 august 2009, 18:19)

    Ali [anonim]

    In continuare se spun numai aberatii in presa...oare cine il crede pe domnul presedinte??? testari? Cu siguranta vor ramane in sistem tot angajatii adusi pe criterii politice, tot incompetentii vor triumfa! cunoastem "valorile" din sistemul bugetar! vorbesc din proprie experienta... 9 ani in finante..este din ce in ce mai crunt. Angajari care sa fi avut in vedere competenta, performanta, etc... NU S-AU MAI FACUT DIN 2003! Asa ca...trageti dvs. o concluzie daca nu este evidenta...


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|
Domnule Primar Ai vreo sesizare? Contacteaza-ti primarul!

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version