Cutremur in Marea Neagra, magnitudine de 5,1 grade Richter. Cutremurul s-a resimtit si la Bucuresti

de Redactia Stiri HotNews.ro
Miercuri, 5 august 2009, 10:50 Actualitate | Esenţial

Locatia cutremurului
Foto: Centrul seismologic euro-mediteraneean
Un cutremur s-a inregistrat miercuri in Marea Neagra, resimtindu-se si in Bucuresti, cu o intensitate de trei-patru grade. Cutremurul s-a produs la ora 10:49, in Marea Neagra, la zece km adincime, si a avut o magnitudine de 5,5 grade pe scara Richter, a declarat pentru HotNews.ro Gheorghe Marmureanu, directorul Institutului pentru Fizica Pamintului.

Pe scala USGS, care utilizeaza "magnitudinea momentului" (Mw) pentru a masura puterea seismului, cutremurul a avut o magnitudine de 4,7.

Cutremurul a avut loc pe falia Sabla, in Bulgaria, la circa 30 de kilometri sud de Mangalia.

Ultimul mare cutremur din aceasta zona a avut magnitudinea de 7,2 grade Richter si a avut loc
Locatia globala

Foto: Centrul seismologic
euro-mediteraneean
pe 31 martie 1901.

"Intamplator, ma aflu la observatorul din Dobrogea, asa ca am simtit foarte puternic cutremurul", a mai spus directorul INFP.

Cutremurul a avut loc la 43,85 grade latitudine nord si 28,39 longitudine est, potrivit Institutului National pentru Fizica Pamantului, care indica o adancime de 6 kilometri.

Centrul seismologic euro-mediteraneean precizeaza ca seismul a avut loc la coordonatele 43,37 grade latitudine nord si 28,68 longitudine est. Centrul indica, de asemenea, o adancime de 10 kilometri.

Potrivit Novinite, cutremurul s-a resimtit si la Sofia, cu o magnitudine de 4,7 pe scara Richter.

Cutremurul s-a resimtit puternic pe litoralul romanesc - ce spun turistii

"Eram pe plaja la Mangalia cand a avut loc cutremurul si s-a simtit foarte rau. La inceput am crezut ca trec niste camioane pe langa noi, dupa care toata lumea s-a ridicat de pe cearsafuri. Toti vorbeam despre cutremur. Dupa ce a trecut, multi au intrat in apa. Nimeni nu a plecat de pe plaja", a povestit pentru HotNews.ro Andreea Ionita, turista aflata in vacanta pe litoral.


Citeste mai multe despre   



  
40473 vizualizari
  • +1 (1 vot)    
    dap, l-am simtit (Miercuri, 5 august 2009, 10:51)

    Mihai-G [utilizator]

    tocmai a fost. a durat cam mult
    • +1 (1 vot)    
      A fost de 4.7 grade Richter (Miercuri, 5 august 2009, 11:16)

      Addy [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

      ... dupa cum se poate vedea aici :

      http://earthquake.usgs.gov/eqcenter/recenteqsww/Quakes/us2009jyat.php
      • +1 (3 voturi)    
        s-a miscat scaunul cu mine (Miercuri, 5 august 2009, 12:13)

        Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Addy

        m-am balansat destul de frumos pe scaun in timpul cutremurului
      • +1 (1 vot)    
        Dezinformare sau informare (Miercuri, 5 august 2009, 12:25)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui Addy

        Nu striu ce sa mai cred:

        Hotnews - a fost de 5,1
        fotonsas.ro - 4.8
        earthquake.usgs.gov - 4.7

        Chiar nu se pot pune de acord de cit a fost pina la urma ?

        Sau trebuie sa facem o medie ?
        • +1 (1 vot)    
          informare... (Miercuri, 5 august 2009, 15:28)

          marian [anonim] i-a raspuns lui Alex

          dincolo de priceperea jurnalistilor, "magnitudinea" este o ... aiureala complicata.

          ML- cunoscuta ca "scara Richter" este magnitudinea ce ar trebui calulata pe baza informatiilor (amplitudinea undelor) inregistrate de un seismograf plasat la 600 km de epicentru. De aceea ML se recalculeaza dupa ce informatiile diverselor seismografe intra in calcule.
          USGS foloseste "magnitudinea de moment" Mw care este mult mai legata de "energia ruperii faliei". Este mai realista si mai moderna, a fost introdusa in 77.
          Uneori ML si Mw se potrivesc ca nuca-n...epicentru, de exemplu cutremurul din august '86 din Romania a avut Mw-7.1, adica a fost mai puternic decat "stie lumea"...

          Mai informat acum?
    • +2 (2 voturi)    
      s-a simtit destul de tare (Miercuri, 5 august 2009, 11:22)

      hbunny [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

      sunt la birou undeva pe floreasca, doar la etajul doi, dar s-a simtit destul de tare. daca pana acum cele mai usoare le simteam doar eu, acum au iesit toti colegii din birouri. intr-adevar a fost un pic mai lung, si s-a miscat mobilierul suficient de tare cat sa se vada si sa se simta ca e cutremur. ciudat e ca am vorbit cu cineva aflat aproape de constanta si zicea ca nu a simtit nimic, poate pentru ca era in masina si la nivelul solului nu sunt atat de vizibile efectele.
  • -6 (18 voturi)    
    cutremur (Miercuri, 5 august 2009, 10:52)

    LArSON [anonim]

    Prea mic, nici nu merita mentionat.
    • +8 (14 voturi)    
      bine ma... (Miercuri, 5 august 2009, 11:13)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui LArSON

      si tu ce vrei morti raniti, blocuri cazute, incendii etc???
    • +6 (10 voturi)    
      ... (Miercuri, 5 august 2009, 11:13)

      creatza [anonim] i-a raspuns lui LArSON

      dupa parerea ta, cap patrat, ce ar merita mentionat... poate tu nu ai nevoie sa fii informat si ar fi mai bine sa nu postez comentarii de genul acesta si chiar sa nu citesti stiri, ca tot degeaba...
    • +3 (3 voturi)    
      oximoron (Miercuri, 5 august 2009, 11:26)

      nae [anonim] i-a raspuns lui LArSON

      Hmm, olecuta ilogica afirmatia.

      Daca era mare nu era nevoie sa fie mentionat si nici nu merita - toata lumea stia deja.

      Daca era prea mic iar nu merita sa fie mentionat - nu l-a simtit nimeni.

      Dar asa, cum o parte l-au simtit si o parte nu, chiar se merita mentionat. De exemplu am aflat ceva interesant, nu s-a produs in Vrancea ci in Marea Neagra - lucru destul de rar aparent.
      • 0 (0 voturi)    
        :) (Miercuri, 5 august 2009, 13:21)

        adwtsa [anonim] i-a raspuns lui nae

        "De exemplu am aflat ceva interesant, nu s-a produs in Vrancea ci in Marea Neagra - lucru destul de rar aparent"

        De fapt, cutremurele in Marea Neagra nu sunt chiar asa rare.Sunt mai dese decat restul, insa au o intensitate si o magnitudine redusa, de aceea nu sunt sesizabile ;)
    • +3 (3 voturi)    
      cutremure de suprafata (Miercuri, 5 august 2009, 11:33)

      moi [anonim] i-a raspuns lui LArSON

      cutremurele de suprafata fac ravagii la magnitudini mici, mai cauta... vezi cel din italia cat a avut, si prin grecia acum cativa ani... sa vezi cum la 6 grade cad case... ;)
  • 0 (0 voturi)    
    nu l-am simtit (Miercuri, 5 august 2009, 10:53)

    zgubilitix [anonim]

    au inceput sa sune telefoanele la servici, suntem intrebati daca l-am simtit. nu, de data asta nu l-am simtit...
    • +1 (1 vot)    
      ba eu l-am simtit :-! (Miercuri, 5 august 2009, 21:14)

      dorelicus erctuse [anonim] i-a raspuns lui zgubilitix

      la iiRealitatea TV si Antenele 1,3 (etc. care este) incepind cu 0ra 10:15 (nerefricit moment sa te uiti la TV)....
      am asistat la un circ cu un ochelarist care il intreba pe un specialist in domeniu (seismologie, that is...) ceva cam asa:
      - se va mai intimpla, daca da cind? (mai era sa intrebe si de ce?... :-))
      - la ce replici (si cite) ne asteptam dupa cutremurul de azi, ce intensitate, magnitudine, adincime, etc.(desi era evident ca nu are habar care e diferentza)
      - ce cladiri o sa cada ? unde ? care e treaba cu bulina rosie , de ce nu e MOV? (care bulina ROSIE loveste din nou dupa Aprilie...)
      - la citi mortzi, cadavre, etc ne aspteptam daca o da vie din nou cutremuru'?
      - cit de nsol (foarte) o sa fie?
      - etc, etc, etc.

      Domnu Vintu, se poate domnu? Inteleg ca esti precum a zis nistorescu (cam nasol si perfect businessman, gata sa scurgi singe si toate alea , sa calci pe cadavre ptr interesu personal si averea cu care o sa te ingropi ca faraonii, fara sa aduci nimic bun pe lumea asat cu averea care este...).

      Da chiar asa sa lasi maimutzele sa sara pe ecran la amiaza pe 5 August (ghici de ce e 5 Aug 08 imposrtant?) sa ceara egzplicatzii de curemure, pai se ooa domnu'?

      Dorel @ BXL
  • 0 (0 voturi)    
    cutremur 5 august (Miercuri, 5 august 2009, 10:54)

    d33d33 [anonim]

    da, a fost cam lung;
  • -1 (1 vot)    
    ... (Miercuri, 5 august 2009, 10:55)

    Carmen [anonim]

    L-am simtit - cel mai usor de sesizat a fost ca se zgaltaie televizorul si ecranul laptopului. Ma gandeam sa vad cat de repede apare prima stire. Foarte promt.
    • +3 (5 voturi)    
      Ecranul laptopului (Miercuri, 5 august 2009, 11:09)

      Gabi [anonim] i-a raspuns lui Carmen

      @Carmen
      Daca se zgaltaie, se zgaltaie laptopul cu totul. Nu doar ecranul :)
      • +3 (3 voturi)    
        tastatura laptopului (Miercuri, 5 august 2009, 11:55)

        magic [anonim] i-a raspuns lui Gabi

        la mine s-a miscat doar tastatura... deci o cred
        • +1 (1 vot)    
          La mine s-a miscat motzul rosu de pe laptop (Miercuri, 5 august 2009, 12:58)

          zgabearta [anonim] i-a raspuns lui magic

          Ala care tine loc de mouse, din mijlocul tastaturii.
          A inceput sa vibreze si ma furnica la degete cand puneam mana pe el !
          • 0 (0 voturi)    
            aaa (Miercuri, 5 august 2009, 19:19)

            ispy [utilizator] i-a raspuns lui zgabearta

            naspa laptopu daca are motz rosu.
  • -3 (9 voturi)    
    o zgaltaiala mica (Miercuri, 5 august 2009, 11:00)

    lia [anonim]

    N-a fost cine stie ce.
  • 0 (4 voturi)    
    Curios (Miercuri, 5 august 2009, 11:00)

    Adrian [anonim]

    Eu stau la parter...in afara faptului ca se misca apa in chiuveta si nu stiam de ce....nu am simtit nimic :)) Sigur a avut 5,8 ? La magnitudinea asta ar fi trebuit sa simt ceva...
    • +1 (1 vot)    
      . (Miercuri, 5 august 2009, 11:15)

      Anathema [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      Magnitudinea de 5,8 Richter se refera la epicentru, nu la locul unde erai tu. La mine, par egzamplu, nu s-a simtit nimic. Cutremurele de suprafata nu se propaga pe distante mari.
      • 0 (0 voturi)    
        Cutremur (Miercuri, 5 august 2009, 12:31)

        Gabi [anonim] i-a raspuns lui Anathema

        Nu se propaga la distante mari.S-a simtit la Sofia -500 km de Varna!!!!!!!!!!!!
        • +1 (1 vot)    
          distanta (Miercuri, 5 august 2009, 13:57)

          eu [anonim] i-a raspuns lui Gabi

          Intre Varna si Sofia sunt 380 km in linie dreapta. Pe strada or fi 500, dar cutremurul se propaga in linie dreapta...
      • 0 (0 voturi)    
        Te inseli (Miercuri, 5 august 2009, 14:22)

        Adrian [anonim] i-a raspuns lui Anathema

        Magnitudinea NU se refera DOAR la epicentru. Daca nu cunosti exact mecanismele propagarii si modul in care aceasta se masoara, te invit sa te mai documentezi. Google-ul este un bun inceput.

        Magnitudinea masurata in grade richter este aceeasi in toata zona de actiune a cutremurului. Cred ca faci o mica confuzie intre mercali si richter.
        • 0 (0 voturi)    
          Corect! (Miercuri, 5 august 2009, 15:35)

          Anathema [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

          Stiam, dar pe moment le-am incurcat... Magnitudinea ramane aceeasi, intensitatea scade in functie de distanta pana la epicentru si in functie de geologia solului/placii tectonice...
    • 0 (0 voturi)    
      In mod sigur cert si definitiv (Miercuri, 5 august 2009, 11:34)

      the [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      a avut 5.8,
      mai ales ca in titlu e anuntat de 5,1,
      iar pe situl USGS 4,7 Richter ...

      durata 1,47 secunde ... are dreptate primul speriat ... a tinut cam mult :)))
  • +1 (3 voturi)    
    S-a simtit bine (Miercuri, 5 august 2009, 11:01)

    Grigore [anonim]

    A fost interesanta senzatia ... s-a simtit bine
  • 0 (2 voturi)    
    Iride Business Center (Miercuri, 5 august 2009, 11:04)

    Cristiana [anonim]

    O usoara zgaltaitura pe orizontala s-a simtit pentru aproape 20 de secunde in Pipera, in Iride Park, la etajul 2.
    Ce e mai ciudat ca aproape la un kilometru departare, pe Soseaua Nordului, parterul unei vile, nu s-a simtit deloc.
    • 0 (2 voturi)    
      Sos. Nordului (Miercuri, 5 august 2009, 11:13)

      bobo [anonim] i-a raspuns lui Cristiana

      Sunt pe Sos. Nordului la et 3 si s-a simtit destul de bine. A durat cam mult.
  • +5 (11 voturi)    
    Miscare...seismica (Miercuri, 5 august 2009, 11:04)

    Constantean [anonim]

    Probabil a cazut Mazare.
    • +1 (5 voturi)    
      Am trintit eu usa... (Miercuri, 5 august 2009, 11:13)

      Traficantu_De_Influentza [utilizator] i-a raspuns lui Constantean

      Scuze :)
    • +1 (1 vot)    
      :)) (Miercuri, 5 august 2009, 15:18)

      kukubau [utilizator] i-a raspuns lui Constantean

      Si-a adus aminte cand i-a zis Ilici.... "De ce tzipi, mai animalule???".....
  • +1 (5 voturi)    
    telefoanele jale (Miercuri, 5 august 2009, 11:05)

    corina [anonim]

    Bineinteles au picat din nou telefoanele. Suntem jalnici.
    • -2 (4 voturi)    
      telefoanele jale (Miercuri, 5 august 2009, 11:30)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui corina

      draga mea...poate tu esti jalnica...
      e normal sa pice telefoanele cand toata lumea suna ...
      • +1 (1 vot)    
        tu esti jalnic (Miercuri, 5 august 2009, 12:16)

        alex [anonim] i-a raspuns lui catalin

        Nu e normal sa pice telefoanele cand lumea suna, ca d'aia sunt telefoane, sa vorbesti nu sa stai sa te holbezi la ele.
        E ca si cum ai zice ca e normal ca masina sa se strice cand mergi cu ea.
        • +2 (2 voturi)    
          ce pacat ca traiesc cu asemenea conationali (Miercuri, 5 august 2009, 13:09)

          catalin [anonim] i-a raspuns lui alex

          alex....nu meriti sa iti fac o teorie a functionarii unei centrale telefonice...tot ce iti spun este ca reteaua telefonica nu este dimensionata sa vorbeasca toata lumea in acelasi timp...apropo de masini este ca si cum toata lumea care are masina ar iesi pe strazi...ce s-ar intampla? se numeste congestie...
    • +4 (4 voturi)    
      Nu e jale, asta e situatia (Miercuri, 5 august 2009, 12:10)

      silicon [anonim] i-a raspuns lui corina

      Corina, hai sa iti explic in doua vorbe. De exemplu telefonia GSM foloseste celule GSM(antene). Pe fiecare antena din asta pot intra simultan 16, 32 , etc utilizatori. Cu cat pot intra mai multi, cu atat e nevoie de mai mult echipament in celula, care e mai scump. Chiar crezi ca astia de la Orange, Vodafone, Cosmote, etc isi permit sa SUPRADIMENSIONEZE echipamentele pentru a face fata situatiei de mai sus (suna simultant 70% dintre abonati), situatie care se intampla fix de 2 ani pe an, adica cu o ora inainte de Anul Nou si in primele 10 minute de la un cutremur? Poti sa spui ca sunt rechini, capitalisti, nemernici, dar asta e realitatea: nu se poate face asa ceva, este complet ilogic din punct de vedere economic. E ca si cum ai vrea sa faci autostrada cu 6 benzi pe un drum judetean pentru ca s-a produs un ambuteiaj de la o nunta intr-o sambata seara.
  • -1 (1 vot)    
    cutremurel (Miercuri, 5 august 2009, 11:06)

    cutremurici [anonim]

    eram la tigara, stateam pe scara cabd deodata am inceput sa "shake" dar a tinut o secunda cred. cine spune ca a tinut mult inseamna ca s-a impacientat...:D
  • 0 (2 voturi)    
    blocare hotnews (Miercuri, 5 august 2009, 11:06)

    zgubilitix [anonim]

    imediat dupa cutremur hotnews se incarca din ce in ce mai greu, in unele momente chiar deloc. vad ca si-a mai revenit.

    sa fie din cauza multelor accesari din partea utilizatorilor ce doreau stiri despre cutremur?

    de altfel si situl cutremur.net care imediat dupa cutremur postase un articol a devenit innacesibil, dand mesajul ""this account is currently unavailable due to technical/billing issues.
  • 0 (2 voturi)    
    si la constanta (Miercuri, 5 august 2009, 11:07)

    bibi [anonim]

    si la constanta s-a simtit serios
  • +3 (3 voturi)    
    Cutremur (Miercuri, 5 august 2009, 11:07)

    BGC [anonim]

    Dragutz cutremur, sper ca viitorul sa fie cat mai puternic mai ales in Piata Victoriei, Palatul Parlamentului, s-au pe unde dracu s-or mai ascunde politicienii astia...
    • +4 (6 voturi)    
      . (Miercuri, 5 august 2009, 11:32)

      xy [anonim] i-a raspuns lui BGC

      cand o sa cresti mare, o sa afli ca palatul parlamentului e mult mai solid decat casa ta. acuma du-te inapoi la joaca.
  • -1 (3 voturi)    
    vama e de vina (Miercuri, 5 august 2009, 11:08)

    TT [anonim]

    S-a baut/fumat prea mult aseara in Vama V
    Atnetie la tzunami-ul din weekend
  • -2 (2 voturi)    
    tsunami, ceva? (Miercuri, 5 august 2009, 11:08)

    xtraterestrul [anonim]

    Intrebare pt d-l Gheorghe Marmureanu: poate apare tsunami in Marea Neagra?
    • +5 (7 voturi)    
      Sigur! (Miercuri, 5 august 2009, 11:19)

      Anathema [utilizator] i-a raspuns lui xtraterestrul

      E pe drum... se va propaga pe Dunare, apoi pe raurile interioare, spre chiuvete si veceuri! suntem pierduti!!!
    • +1 (1 vot)    
      tsunami (Miercuri, 5 august 2009, 11:23)

      HansBrinker [utilizator] i-a raspuns lui xtraterestrul

      Nu Marmureanu se ocupa cu tsunami, ci altcineva:
      http://www.profet.ro/
      Au existat tsunami in Marea Neagra, iar pagina indicata este a unui proiect care studiaza asa ceva.
      Cele bune
    • +1 (1 vot)    
      Tsunami (Miercuri, 5 august 2009, 11:36)

      ALex [anonim] i-a raspuns lui xtraterestrul

      Evident ca se poate produce un tsunami, intrucat Marea Neagra nu este cu nimic mai special ca celelalte mari, dar ca sa apara este necesar sa existe o alunecare de teren subacvatica care sa dislocuie volumul de apa. Fara alunecare de teren tsunamiul nu apare. Dar asta e valabil pentru oricare mare.

      In MN exista problema ca apele bentonice (de mare adancime) sunt saturate de hidrogen sulfurat. In cazul in care apa urca peste un nivel (datorita unei unde de soc), hidrogenul sulfurat nu mai este tinut dizolvat in apa din cauza presiunii ci este eliberat ca gaz. Hidrogenul sulfurat este extrem de toxic.
      • 0 (0 voturi)    
        va multumesc pt raspuns (Miercuri, 5 august 2009, 12:57)

        xtraterestrul [anonim] i-a raspuns lui ALex

        va multumesc pt raspuns.
        • 0 (0 voturi)    
          inca ceva... (Miercuri, 5 august 2009, 23:00)

          marius [anonim] i-a raspuns lui xtraterestrul

          Adancul Marii Negre este un rezervor urias de hidrogen sulfurat, un gaz solubil in apa, care se aprinde in contact cu oxigenul atmosferic si care are o putere calorica mai mare decat cea a gazului metan. In caz de cutremur major, sau in cazul unei interventii umane, acest rezervor de mai multe miliarde de metri cubi, ar putea iesi la suprafata si s-ar putea aprinde instantaneu in contact cu aerul.
  • -1 (3 voturi)    
    cutremur la Cta (Miercuri, 5 august 2009, 11:08)

    sv [anonim]

    la Cta s-a resimtit puternic. nu putea avea loc la 10km adancime in MNeagra, poate la 10km departare de tarm.
    • +1 (1 vot)    
      localizare (Miercuri, 5 august 2009, 11:28)

      hbunny [utilizator] i-a raspuns lui sv

      Centrul de Seismologie Euro Mediteranean precizeaza ca seismul a avut loc la o adancime de 2 de kilometri in Marea Neagra, la 61 de kilometri est de Varna si s-a resimtit si la Sofia.

      Cei de la infp spun ca a avut loc la 6km adancime:
      2009-08-05, 07:49:02, 43.4406 N , 28.7498 E 6 km , BLACK SEA
  • 0 (0 voturi)    
    rusii (Miercuri, 5 august 2009, 11:09)

    dragos [anonim]

    rusii si americanii cred ca sutn de vine so fi batut prin marea neagra cu niste submarine si o fi explodat unul din ele
  • 0 (0 voturi)    
    5.1 (Miercuri, 5 august 2009, 11:09)

    Alex [anonim]

    http://www.emsc-csem.org
  • 0 (0 voturi)    
    Daca la 5.8 e asa, atunci la 7... (Miercuri, 5 august 2009, 11:09)

    Axa [anonim]

    Numai la etajul 8 sa nu fii...
    • 0 (0 voturi)    
      eu lucrez la et 8 (Miercuri, 5 august 2009, 12:22)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Axa

      Lucrez la et 8 in bucuresti pe la semanatoarea si abia s-a simtit
  • 0 (0 voturi)    
    cutremur (Miercuri, 5 august 2009, 11:09)

    Ciprian Pop [anonim]

    Persoana cu care locuiesc (in Constanta) l-a simtit.
  • 0 (0 voturi)    
    felicitari pt promptitudine HN! (Miercuri, 5 august 2009, 11:10)

    ioana [anonim]

    l-am simtit destul de puternic!
  • 0 (0 voturi)    
    Constanta (Miercuri, 5 august 2009, 11:11)

    roberto [anonim]

    S-a simtit pe la 10:49, pret de o secunda. S-a simtit chiar bine, mult mai puternic decat cutremurele din Vrancea.

    Si fix acum cand a inceput campania de promovare a turismului !
  • +1 (1 vot)    
    actualizat (Miercuri, 5 august 2009, 11:11)

    Alex [anonim]

    4.4

    probabil a ajuns atat de tare la Bucuresti pentru ca este multa campie intre epicentru si noi si nu a avut ce masa mare sa absoarba miscarile
  • 0 (0 voturi)    
    pare ca totusi a avut doar 4.4 (Miercuri, 5 august 2009, 11:12)

    vlad [anonim]

    conform centrelor bulgare si rusesti citate de un centru european de seismologie a avut doar 4.4 magnitudine
    http://www.emsc-csem.org/index.php?page=current&sub=detail&id=135676
  • 0 (0 voturi)    
    Super tare (Miercuri, 5 august 2009, 11:12)

    Dido [anonim]

    Ce senzatie ...
  • 0 (0 voturi)    
    Deloc (Miercuri, 5 august 2009, 11:14)

    nelutzu [anonim]

    La Bacau nu s-a simtit deloc, desi stau la 8.
  • +1 (1 vot)    
    Etj 10 (Miercuri, 5 august 2009, 11:14)

    Ady [anonim]

    Stau la etj 10 si de abia ma trezisem, si vad cum toate prin casa se miscau si eu nu. La etj. superioare se mentine mai mult timp.Si uite asa mi-am baut si cafeaua:))
  • -1 (1 vot)    
    Vor mai fi si alte replici? (Miercuri, 5 august 2009, 11:14)

    M [anonim]

    Stie cineva? Vor mai fi si alte replici?
    • +2 (2 voturi)    
      Stie Dumnezeu! (Miercuri, 5 august 2009, 11:34)

      Anathema [utilizator] i-a raspuns lui M

      Da' nu vrea sa spuna! Nu se pot prognoza nici cutremurele in timp util, daramite replicile...
    • 0 (0 voturi)    
      DA!!!!!!!!! BINENTELES!!!!!!!!!!!!!! :-) (Miercuri, 5 august 2009, 17:22)

      replicantus@balck sea [anonim] i-a raspuns lui M

      vor fi multe replici, in urmatorii 10.295 ani (cit va mai falii geo si fi Marea "Neagra" pin zona...)!!!!!!!!

      Happy !!!!!!!!!!!!!! ???????????

      Sfat ptr M: o baie de multime urmata de un spritz la un local de manele si fitze iti va face bine draga M...
  • 0 (0 voturi)    
    cutremur... (Miercuri, 5 august 2009, 11:15)

    bucuresti [anonim]

    Nu stiam de ce mobila scoate un sunet ciudat...abia cand am vazut ca se clatina candelabrul mi-am dat seama ca e cutremur...
  • 0 (0 voturi)    
    la parter nu s-a simit? (Miercuri, 5 august 2009, 11:16)

    anonim [anonim]

    Am vorbit si eu cu cineva care nu a siit nimic la parterul cladirii, eu la et 1 am simtit destul de tare
  • +1 (1 vot)    
    emsc (Miercuri, 5 august 2009, 11:17)

    emsc [anonim]

    Initial pe www.emsc-csem.org era listat la 5.1 si apoi la 2 minute l-au revizuit la 4.4
    Eu sunt din Iasi si aici nu l-am simtit.
    Curios de urmarit daca nu influenteaza placa din Vrancea.
  • 0 (0 voturi)    
    bravo hotnews (Miercuri, 5 august 2009, 11:17)

    radu [anonim]

    ati fost primii care l ati anuntat. la otopeni s a simtit ceva..
  • 0 (0 voturi)    
    4.7 grade scrie pe un site de specialitate (Miercuri, 5 august 2009, 11:18)

    gigi [anonim]

    http://earthquake.usgs.gov/eqcenter/recenteqsww/Quakes/quakes_all.html

    Si mie mi s-a parut cam mic.
  • 0 (0 voturi)    
    emsc (Miercuri, 5 august 2009, 11:18)

    emsc [anonim]

    Acum l-au recalculat din nou pe emsc-csem la 4.7
  • -3 (3 voturi)    
    Test nuclear (Miercuri, 5 august 2009, 11:19)

    Mazarica [anonim]

    Mai mult ca sigur test nuclear
    • +2 (2 voturi)    
      Evident! (Miercuri, 5 august 2009, 11:31)

      Anathema [utilizator] i-a raspuns lui Mazarica

      Deja esti afectat de unda de soc.
  • 0 (0 voturi)    
    nu am simtit (Miercuri, 5 august 2009, 11:19)

    A [anonim]

    http://earthquake.usgs.gov/eqcenter/recenteqsww/Quakes/us2009jyat.php

    aici zice ca a avut doar 4.7
  • 0 (0 voturi)    
    Hai ma (Miercuri, 5 august 2009, 11:19)

    dragos [anonim]

    http://www.emsc-csem.org/index.php?page=home

    A fost un cutremur scurt de suprafata de 4.7.
  • 0 (0 voturi)    
    S-a simtit si la BV (Miercuri, 5 august 2009, 11:19)

    BV [anonim]

    S-a simtit clar si la BV.
    Ca de obicei, Cosmote a picat - probabil odata cu Mazare... si va ramane asa probabil vreo ora.
    Pe hotnews n-am putut intra cateva minute dupa cutremur.
    • 0 (0 voturi)    
      Doar Cosmote? (Miercuri, 5 august 2009, 11:33)

      Claude [anonim] i-a raspuns lui BV

      Si Vodafone a picat....
  • 0 (2 voturi)    
    35 de comentarii in 25 min... (Miercuri, 5 august 2009, 11:20)

    andrei [anonim]

    Ma gandesc ce se intampla daca cutremurul avea pe la 6 grade :)) Pana acum se strangeau 350 de comenturi. Slabut de tot, hai ca puteti mai mult. V-am pupat!
  • 0 (0 voturi)    
    Nu l-am simtit de loc (Miercuri, 5 august 2009, 11:20)

    gogu [anonim]

    O fi posibil sa genereze un mini-tsunami?
  • 0 (0 voturi)    
    ne-a leganat ceva..:) (Miercuri, 5 august 2009, 11:22)

    Gabitza [anonim]

    la etajul 9 al unei cladiri de langa Guvernul tarii noastre s-a simtit frumos.. intai vertical, apoi orizontal, in ritm de vals...:) interesanta senzatie...
  • -1 (1 vot)    
    tsunami? (Miercuri, 5 august 2009, 11:22)

    razvan [anonim]

    Acum ce facem ? Asteptam TSUNAMI-ul ?
  • +3 (3 voturi)    
    Intrebare-intrebatoare: (Miercuri, 5 august 2009, 11:23)

    Anathema [utilizator]

    Daca in cuprinsul articolului se spune ca epicentrul a fost in zona litoralului bulgaresc, de unde titlul aiuritor al articolului, "Cutremur in Bucuresti" ? De ce nu in Oltenita? Sau in Mangalia? Ca s-o fi simtit si pe-acolo...
    • 0 (0 voturi)    
      Scuze. (Miercuri, 5 august 2009, 11:39)

      Anathema [utilizator] i-a raspuns lui Anathema

      Vad ca titlul a fost schimbat. Acum e mult mai bine. ;)
  • -2 (2 voturi)    
    cutremuras (Miercuri, 5 august 2009, 11:24)

    Lina [anonim]

    Deci, vreau sa stiu cine a spus ca cutremurul a avut 5,8 grade? Ce aparat a masurat magnitudinea asta?
    Pentru ce nu e altceva decat o DEZINFORMARE!
    Cutremurul a avut 4,4 grade.
    Sa le fie rusine asa zisilor specialisti care spun numa prostii. Marmureanu &co
  • 0 (0 voturi)    
    4.4 (Miercuri, 5 august 2009, 11:24)

    MirceaA [utilizator]

    la 4.4 nu se simte nimic. A avut mai mult.
  • 0 (0 voturi)    
    cutremur (Miercuri, 5 august 2009, 11:26)

    vali [anonim]

    da, l-am simtit si m-am si speriat.
  • -1 (1 vot)    
    ... (Miercuri, 5 august 2009, 11:27)

    Gigel [anonim]

    tragedie, catastrofa, sange!!!
    p.s. just kidding.
  • 0 (0 voturi)    
    Constanta - cutremur (Miercuri, 5 august 2009, 11:27)

    iulian staicu [anonim]

    La Constanta sa simtit cutremurul f tare. Mai grav ca au inceput cu epicentru in Marea Neagra .
  • 0 (0 voturi)    
    l-am simtit bine (Miercuri, 5 august 2009, 11:27)

    Ernuka [anonim]

    Eu l-am simtit bine in Cotroceni, m-a "leganat" putin scaunul iar candelabrele au "dansat".
    • 0 (0 voturi)    
      Hopa (Miercuri, 5 august 2009, 16:44)

      Confucius [anonim] i-a raspuns lui Ernuka

      Base, tu esti?
  • +2 (2 voturi)    
    Earthquake (Miercuri, 5 august 2009, 11:28)

    G [anonim]

    Hi all,
    I am in Varna, Bulgaria and we are only 60 km away from the epicentre. Here the quake was very good to feel but no damage whatsoever.
    G
    • +1 (1 vot)    
      hi g man (Miercuri, 5 august 2009, 11:41)

      anghel [anonim] i-a raspuns lui G

      still partying like a mad cow? :))
  • 0 (0 voturi)    
    .... (Miercuri, 5 august 2009, 11:30)

    ovi [anonim]

    eu inca-l simt
  • +2 (2 voturi)    
    E bine pentru noi... (Miercuri, 5 august 2009, 11:32)

    Claude [anonim]

    ... or sa inceapa astia cu aberatiile la RTV si Antene si nu ne vor mai plictisi cu madam Udrea si basescu.

    PS: Felicitari Hotnews, ati fost primii!
    • 0 (2 voturi)    
      ce sti tu...? (Miercuri, 5 august 2009, 11:38)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Claude

      stai sa vezi cum devina e basescu ca a trimis-o pe udrea in controal pe litoral si s-a suparat pamantul pe el :)
      imaginatia irealitatii sau antenelor e mare.
  • -2 (2 voturi)    
    bleah.. (Miercuri, 5 august 2009, 11:32)

    nemo [anonim]

    un fleac..si apoi is un nesimtit :))))))))))
  • 0 (0 voturi)    
    cutremur (Miercuri, 5 august 2009, 11:34)

    tudor [anonim]

    pai deaia stimati domni faceti blocurile si casele cu caramida seismica sth si dati bani pa bton sa fie dial un b300 cel putin si renuntati la planseele ceramice + un ntrerupator de gaze, ca e num 20 mil unu...
    • 0 (0 voturi)    
      da, mare dreptate ai, ce destept esti (Miercuri, 5 august 2009, 11:49)

      tudor [anonim] i-a raspuns lui tudor

      indubitabil !
  • 0 (0 voturi)    
    LOLEX (Miercuri, 5 august 2009, 11:36)

    Ca in bancuri [anonim]

    Faza asta cu magnitudinea cutremurului e ca in povestirile vanatoresti.

    De la 5,8 Grade a ajuns la 5,1 , ca mai apoi sa aflam de fapt , ca e vorba de doar 4,7 grade conform EMSC:

    Magnitude mb 4.7
    Region BLACK SEA

    Date time 2009-08-05 at 07:49:02.2 UTC
    Location 43.38 N ; 28.62 E
    Depth 2 km
    Distances 61 km E Varna (pop 312,770 ; local time 10:49 2009-08-05)
    24 km E Kavarna (pop 11,205 ; local time 09:49 2009-08-05)
    20 km S Šabla (pop 3,901 ; local time 09:49 2009-08-05)
  • 0 (0 voturi)    
    Mai puternic decat Vrancea clar (Miercuri, 5 august 2009, 11:38)

    ABC [anonim]

    S-a simtit puternic si in Baneasa.
    Sa fi fost 7-8 secunde cel putin. Depinde si de cladire, cum preia impactul.
    I-am dat vreo 4 grade.

    Sa fie oare la 10 km adancime, sub scoarta?
    • 0 (0 voturi)    
      DAAAAA, clar , nu? (Miercuri, 5 august 2009, 17:25)

      replicanrus erectus [anonim] i-a raspuns lui ABC

      Da mai , in Baneaa a fost cu totu altceva :-) !!!

      Acolo totu se simt mai tare si dureaxa ceva mai mult... :-) !!!

      Sa fie peste 4 garde (cum zici tu ) si la ceva Kile sub scoartza (>20, daca sttii ce e aia >)

      Noapte buna...
  • -1 (1 vot)    
    Chiar a fost natural? (Miercuri, 5 august 2009, 11:39)

    Corso [anonim]

    Eu cred ca pur si simplu se fac tot felul de teste in Marea Neagra. Chiar a fost o coincidenta ca Marmureanu se afla in momentul producerii cutremurului exact acolo unde trebuia?
    • 0 (0 voturi)    
      binenteles (Miercuri, 5 august 2009, 17:27)

      Naturalicus maximus [anonim] i-a raspuns lui Corso

      Nu a fost natural... vin Rusii :-)
  • 0 (0 voturi)    
    Epic Fail - Cutremurul in persa (Miercuri, 5 august 2009, 11:40)

    Towelie [anonim]

    http://www.gtfo.ro/Epic-Fails/Epic-Fail-Cutremurul-in-presa--i36.html
  • 0 (0 voturi)    
    natura (Miercuri, 5 august 2009, 11:41)

    florin [anonim]

    ..tine mereu sa ne aminteasca faptul ca este mult mai puternica decat noi. iar noi din pacate doar alteram starea planetei - fiecare dintre noi simtim asta pe zi ce trece - vijelii, grindina, ploi, vreme care se schimba in 5 min. in mod clar Pamantul nu mai este ce a fost. Sper sa nu actionam prea tarziu.
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Miercuri, 5 august 2009, 11:41)

    anton [anonim]

    la 5.8 grade cred ca se prabusea jumate din constanta :)...asa la 4.7 e mai putin spectaculos...nimic si pentru media de la mama natura...nu nu pagube, nu tu morti, nu tu un tsunami mic...lumea sta pe plaja si face baie linistita...lasa ca poate da vreo gripa porcina ceva sa scoata si ziaristii bani de-o paine...
  • 0 (2 voturi)    
    cica (Miercuri, 5 august 2009, 11:42)

    itraceyou [anonim]

    parca sa rasturnat caruta cu prosti pe aici pe unde in site,
    intrebare : La ce altitudine sa intamplat, asa ca fapt divers?
    :)))
    • 0 (0 voturi)    
      re:cica (Miercuri, 5 august 2009, 11:53)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui itraceyou

      Prost se pare ca esti tu! Altitudinea este inaltimea fata de un punct de pe fata pamantului. Adancime este cuvantul pe care-l cauti.
    • 0 (0 voturi)    
      la 5000 de metri deasupra creierului tau... (Miercuri, 5 august 2009, 11:56)

      d [anonim] i-a raspuns lui itraceyou

      confunzi inaltimea cu adancimea....
      • 0 (0 voturi)    
        :)) (Miercuri, 5 august 2009, 12:09)

        lol [anonim] i-a raspuns lui d

        Omu glumea :))
        Plus "Altitudinea este inaltimea fata de un punct de pe fata pamantului." tare explicatia :D
    • 0 (0 voturi)    
      altitudine ? (Miercuri, 5 august 2009, 12:00)

      alu-nelu [anonim] i-a raspuns lui itraceyou

      cred ca pe la 2200 m, la balea lac ... sau poate, nu stiu, pe undeva... nu stiu, cred ca... nu stiu ...
    • 0 (0 voturi)    
      re:cica (Miercuri, 5 august 2009, 12:06)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui itraceyou

      In plus: Caruta s-a rasturnat si nu "sa" rasturnat.
    • 0 (0 voturi)    
      cica (Miercuri, 5 august 2009, 12:07)

      itraceyou [anonim] i-a raspuns lui itraceyou

      am vrut sa vad daca muscati din problema....
  • +1 (1 vot)    
    how zguduium doo ? (Miercuri, 5 august 2009, 11:53)

    TREMURICI [anonim]

    sigur a avut 8.3 si la intensitatea asta se clatina multe scaune
  • 0 (0 voturi)    
    cutremurul "devastator"??? (Miercuri, 5 august 2009, 11:58)

    ciara [anonim]

    lucrez intr-o cladire natoionalizata pe strada m. eminescu (bucuresti).... s-a simtit groaznic.. si teama a fost amplificata de ideea indusa de presa.. care anunta de ceva vreme ca NU se vor mai produce cutremure de intensitate mica .. ci este asteptat cel "devastator"...
  • 0 (0 voturi)    
    s-a simtit si in Constanta (Miercuri, 5 august 2009, 12:03)

    dumi [anonim]

    s-a simtit tare si in Constanta ... dar nu a intrat nimeni in panica pentru ca nu era de o magnitudine mare
  • 0 (2 voturi)    
    o tzara de disperati (Miercuri, 5 august 2009, 12:03)

    andrei [anonim]

    Pentru o basina de cutremur multi prosti se mai agita. Vad ca romanica someaza cu desavarsire...
  • 0 (2 voturi)    
    anonim (Miercuri, 5 august 2009, 12:04)

    tremuru [anonim]

    Nici cutremuru nu mai este ce-a fost, asteptam Vrancea, cand colo Marea Neagra...
  • 0 (0 voturi)    
    Nu a fost cutremur! (Miercuri, 5 august 2009, 12:24)

    Mihai [anonim]

    Daca ar fi fost, ar trebui sa urmeze un tsunami :)
    http://traficulmasii.ro/2009/08/05/dumnezeule-a-fost-cutremur-in-marea-neagra/
  • +1 (1 vot)    
    cutremur (Miercuri, 5 august 2009, 12:26)

    tuca [anonim]

    Cutremurul s-a simtit si in Pitesti pe orizontala de la sud spre nord s-a miscat patul. A fost de scurta durata. Maine in timpul eclipsei v-a fi un nou cutremur?
  • -1 (1 vot)    
    replica (Miercuri, 5 august 2009, 12:27)

    Costi [anonim]

    se anunta o replica de 8.2 in aparatul guvernamental.
    fiti pe faza, pititi-va pe unde apucati :D
  • 0 (0 voturi)    
    S-a simtit si in in Veliko Tarnovo (Miercuri, 5 august 2009, 12:29)

    Dia [anonim]

    Eram in cladirea universitatii din Veliko Tarnovo, la etajul 5 unde cutremurul s-a simtit destul de bine, mai ales ca universitatea este oarecum pe o stanca.
  • +1 (1 vot)    
    hmm (Miercuri, 5 august 2009, 12:34)

    bubicu [anonim]

    Interesant:
    Citez: "Dupa ce a trecut (cutremurul), multi au intrat in apa. Nimeni nu a plecat de pe plaja".
    Daca venea un tsunami in cateva minute - cati mai ieseau din apa!?!?
  • +1 (1 vot)    
    nu am simtit nimic (Miercuri, 5 august 2009, 12:38)

    dilimake [anonim]

    ce sa zic sunt in portul maritim mangalia la 15 km de Sabla...la sol nu s`a simtit nimic...doar cei ce stateau pe scaun in incaperi au simtit...cine era in picioare sau pe utilaje , masini nimic.....multumim lui Dumneeu ca a fost doar atat....doar linia telefonica a picat atat...:)
  • +1 (1 vot)    
    a fost chiar maricel... (Miercuri, 5 august 2009, 12:42)

    Ciprian [anonim]

    imi facea mobila in sufragerie, parca o muta cineva din loc.....mai ales monitorul de la pc.....
  • +1 (1 vot)    
    cutremur (Miercuri, 5 august 2009, 12:44)

    kyky [anonim]

    Eram in pat ma uitam la tv cand se misca patul
    ce speriat am fost!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1!!!!!!11
  • 0 (2 voturi)    
    cutremurica (Miercuri, 5 august 2009, 12:52)

    bogdan [anonim]

    n-a fost cutremur, ci un cutremurica mic. in cel mai rau caz, probabil ar fi spalat un pic corturile din vama veche.
  • 0 (0 voturi)    
    haz de necaz (Miercuri, 5 august 2009, 13:08)

    bn [anonim]

    Pfff... iar ne-au luat-o bulgariii inainte!
  • +1 (1 vot)    
    da (Miercuri, 5 august 2009, 13:15)

    george [anonim]

    in bucuresti m-a trezit din somn:( il dau in judecata
  • 0 (0 voturi)    
    corectati magnitudinea va rog! (Miercuri, 5 august 2009, 13:18)

    papura_voda [anonim]

    4,7 grade pe scara Richter, va rog sa corectati, nu 5 virgula nu stiu cat!
    sursele cred ca sunt foarte demne de incredere:

    http://www.emsc-csem.org/index.php?page=current&sub=detail&id=135676

    si

    http://earthquake.usgs.gov/eqcenter/recenteqsww/Quakes/us2009jyat.php
  • +1 (1 vot)    
    cutremur (Miercuri, 5 august 2009, 13:27)

    petrut [anonim]

    cutremurele in bucuresti au loc pe o falie instabila care trece si prin blocul OD16 , daca urmariti blocurile care au cazut in 77 o sa vedeti ca urmaresc un anumit traseu, asta este si motivul pt care unii au resimiti mai puternic iar altii deloc
    in blocul meu s-a simtit f. putin, daca in schimb ai simtit cutremurul puternic iti recomand sa te muti , totul depine de pozitionarea geografica
  • +1 (1 vot)    
    la etajul 5 s-a simtit grosznic (Miercuri, 5 august 2009, 13:39)

    alina [anonim]

    lucrez intr-un imobil, la ultimul etaj, respectiv 5. s-a simtit foarte tare cutremurul si a durat la fel de mult. parca nu se mai oprea. mi-a fost frica si inca imi mai este.
  • -1 (1 vot)    
    Mda... (Miercuri, 5 august 2009, 13:41)

    BobbyRo [anonim]

    Am dormit ca porcul si nu am simtit nimic!!
  • +1 (1 vot)    
    cutremur (Miercuri, 5 august 2009, 14:49)

    claudia [anonim]

    mare minune cutremurul acesta! nu reuseste sa aiba aceeasi magnitudine nici macar in cadrul articolului despre el! in titlu are 5.1 pe scara richter si in cuprinsul articolului are 5.5. probabil de emotie redactia stiri - care semneaza acest articol - nu reuseste sa cada de acord asupra cifrelor. mare belea aritmetica asta!
  • +1 (1 vot)    
    monitorizare radon (Miercuri, 5 august 2009, 14:54)

    grig13 [anonim]

    Monitorizeaza cineva si emanatiile de radon ? In partea de sud a litoralului romanesc radioactivitatea naturala este mai mare. In mod normal un cutremur favorizeaza eliberarea radonului din roci. Ar fi bine ca autoritatile sa masoare si acest element.
  • 0 (0 voturi)    
    cutremur m.neagra (Miercuri, 5 august 2009, 15:30)

    mircea [anonim]

    un cutremur in marea neagra peste 6 poate produce degajari masive de gaze periculoase.vezi cum este marea neagra peste 2oo metri adancime.
  • 0 (0 voturi)    
    Un vecin zicea... (Joi, 6 august 2009, 8:49)

    fqwyzgdh [anonim]

    Fira'ti ai dreaqu cu cutremuru vostru. Stia el ceva cu toate ca era beat.
  • 0 (0 voturi)    
    puterea atomică (Sâmbătă, 8 august 2009, 17:30)

    melcutzu [anonim]

    dar dacă rușii au testat ultima generație de bombă termobarică , spun și eu așa , poate cineva să nege ?
  • 0 (0 voturi)    
    cutremur (Sâmbătă, 8 august 2009, 22:09)

    adelina [anonim]

    l-am simtit foarte foarte bine ... eram chiar la sursa in bulgaria la 9 km de albena ... la castelul reginei .... a fost o spaima mare ...
  • 0 (0 voturi)    
    A fost cutremur? (Miercuri, 12 august 2009, 6:43)

    privitor mirat [anonim]

    Dragut.. eu am aflat astazi pe 12 august. Nu traiesc pe Marte sper/cred :)) ... dar nu prea am treaba cu stirile si tv-ul in general.. am aflat intamplator.

    Citeam printre comentarii, cineva din zona Floreasca din Capitala a zis "sunt la birou undeva pe floreasca, doar la etajul doi, dar s-a simtit destul de tare"

    Interesant este ca eu in floreasca stau si eram acasa la ora "dezastrului", nu am simtit nimic.. Stiu ca fiind si la parter este redus efectul, dar macar ceva acolo domne :)) .. chiar curios oO

    Si acum, glumind... ziceti merci ca NU au testat rusii o bomba mica :P, dupa cum zicea melcutzu... Dap, pot sa neg.. Daca o faceau ne spalau cu totul :))


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version