Lucrarile la Pasajul Pipera-Tunari se reiau. Traficul rutier si feroviar in zona este inchis pana vineri

de Ella Moroiu     HotNews.ro
Marţi, 28 iulie 2009, 7:35 Actualitate | Esenţial

Lucrarile la Pasajul Pipera-Tunari din Capitala se reiau marti, dupa ce timp de mai multe luni au fost intrerupte din cauza ca proiectantii nu au luat in calcul existenta stalpilor de inalta tensiune ai CFR in zona care impiedicau montarea unor traverse de beton. Din acest motiv, in perioada 28-31 iulie, traficul rutier si feroviar in zona este inchis. Trenurile deviate vor avea intarzieri de pana la 60 de minute.

Intr-un comunicat, Primaria Sectorului 2 informeaza ca a fost gasita o solutie tehnica pentru ca stalpii sa nu mai fie mutati. Solutia va fi pusa in practica prin intermediul unei macarale care va ridica si va aseza cele sapte traverse de beton peste calea ferata.

Finalizarea lucrarilor trebuia sa aiba loc in noiembrie 2008. Din cauza greselilor de proiectare, costurile pasajului Pipera Tunari au crescut la 11,44 milioane de euro, aproape dublu fata de suma initiala, iar termenul de finalizare a lucrarilor a fost cu mult depasit, dupa ce constructorul a solicitat o prelungire a termenului de finalizare cu inca sase luni.

Intarzierile sunt generate de devierea retelelor Apa Nova, Romtelecom si Electrica. Costurile pentru relocare au dus la o marire a costurilor pasajului (cheltuieli neeligibile) cu aproximativ 4 milioane de euro, bani platiti de Consiliul Local Voluntari si de Consiliul Local al sectorului 2.

Proiectul, in valoare initiala de 6,225 de milioane de euro, este realizat din fonduri PHARE - 64%, bugetul de stat - 20% si Consiliile locale ale sectorului 2 si orasului Voluntari - 16%. Lungimea podului este de 102 metri, inaltimea de 18,60 metri, iar lungimea celor doua rampe de acces pe pod, de 235 de metri. Pasajul va avea rampe de acces si un profil transversal al carosabilului de patru benzi, cu lucrari de racordare la drumurile laterale si intersectii.

Viitorul pasaj ar urma sa fluidizeze circulatia la hotarul de nord dintre Capitala si judet.

Mersul trenurilor in perioada 28-31 iulie pe rutele vizate

Din cauza circulatiei pe ruta deviata, 16 trenuri vor avea intarzieri de pana la 60 de minute. Tensiunea de 22.000 de volti a liniei de cale ferata Bucuresti - Constanta va fi deconectata, informeaza un comunicat remis luni de Ministerul Transporturilor.

Vor fi anulate, in 28 iulie, doua perechi de trenuri personale care circula pe ruta Bucuresti Nord - Bucuresti Obor si retur, iar in perioada 29 - 31 iulie, toate cele patru perechi de trenuri personale care circula in relatia Bucuresti Nord - Bucuresti Obor si retur.

Pe rute ocolitoare vor circula, prin Mogosoaia, in perioada 28-31 iulie, patru trenuri Rapid pe rutele Kardam - Negru Voda - Bucuresti Nord, Bucuresti Nord - Mangalia, Bucuresti Nord - Constanta si Mangalia - Bucuresti Nord.

In perioada 28/29 iulie - 31 iulie/01 august, vor circula, prin Mogosoaia, doua trenuri Rapid pe rutele Mangalia - Timisoara Nord si Timisoara Nord - Mangalia si patru trenuri Accelerat pe rutele Mangalia - Arad si retur, Constanta - Sibiu si Constanta - Bucuresti Nord.

In perioada 29 - 31 iulie, prin Mogosoaia, vor circula patru trenuri Rapid pe rutele Bucuresti Nord - Negru Voda - Kardam, Constanta - Bucuresti Nord, Mangalia - Bucuresti Nord si retur, precum si doua trenuri Accelerat pe rutele Sibiu - Constanta si Bucuresti Nord - Constanta.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2582 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    Care e scopul devierii trenurilor? (Marţi, 28 iulie 2009, 8:44)

    chief [anonim]

    Pana la urma care e scopul devierii trenurilor??
    Nu se spune ce lucrari se vor efectua in 4 zile. Ma indoiesc ca o sa puna in 4 zile toata partea de deasupra caii ferate.

    PT Redactie: Si pana la urma cat a costat toata investitia? Intr-un loc spuneti 11,44 milioane de euro si in altul 6,225 milioane de euro.
  • 0 (6 voturi)    
    Stalpii! (Marţi, 28 iulie 2009, 8:59)

    nashu_mare [utilizator]

    Ai dracu stalpi nu trebuie mutati... Te pomenesti ca or fi monumente ale naturii si protejati de Unesco, Unicef si Uefa.
    • 0 (2 voturi)    
      :) (Marţi, 28 iulie 2009, 10:15)

      Costin [anonim] i-a raspuns lui nashu_mare

      faina gluma!! mai ales partea cu Uefa :D
    • -1 (3 voturi)    
      Uneori nu e bine sa fugim... (Marţi, 28 iulie 2009, 10:26)

      Killer [anonim] i-a raspuns lui nashu_mare

      ...mai repede decat cel mai rapid neuron.
      Draga nashule, sa fii spiritual e o arta si nu le iese bine la toti.
      Stalpii sunt pusi sa sustina catenara (firul ala care da curent la trenuri astfel incat astea sa nu mai foloseasca catari), iar daca sunt mutati nu mai e curent.
      Ai nostri au facut pasajul de parca urma sa treaca peste un canal cu apa, nu peste o cale ferata dubla electrificata (din 1975, nu de ieri)...
      Si nu stiu ce tot da autorul cu 22000 volti cand e 25000 toata ziua.
    • -1 (1 vot)    
      Stalpii (Sâmbătă, 1 august 2009, 21:38)

      Pasha [anonim] i-a raspuns lui nashu_mare

      Daca ai trecut prin zona, ai fi observat ca stalpii sunt mai inalti cu doar 20 de cm decat firele de inalta tensiune, ca asa sunt ei... bajetii cu podul, din ce motiv, nu stim, au facut podul doar cu vreo palma mai inalt decat inaltimea la care se afla firele.... adica cam cat de inalti sunt stalpii... ei le zic asa astora de la cfr: ba, opriti circulatia trenurilor si mutati-va stalpii... na, in cele din urma astia de la cfr or sa o faca si pe asta. Problema este alta: firele de inalta tensiune vor fi la o palma de structura de beton a podului.... ceea ce contravine tuturor legilor din tara asta care zic ca distanta minima tb. sa fie undeva pe la 60 cm, dar nu sunt expert, e posibil sa fie si mai mult... cu chiu cu vai, cu ilegalitati (ca altfel ar tb. sa darame podul sau sa-l modifice substantial, cu costurile de rigoare) or sa treaca podul la cativa centimetri de firele alea, si dupa ce or da drumul la circulatie or sa inceapa sa fie prajiti oamenii care vor trece cu masinile pe acolo... atunci o sa fie dezastru... si ca de obicei, constructorul pilos si incompetent (normal, daca e spagar, n-o sa fie competent, nu ?) isi va fi incasat banii si va fi de mult dus cu tunuri pe la alte obiective de prin tara asta, consiliile locale se vor da vina una pe alta, pe aia de la cfr ca de ce au aprobat... si o sa iasa o balacareala care nu va rezolva nimic, si nu se va corecta nimic... de ce ? Pai stim cine ne conduce, indiferent ca sunt/au fost/vor fi la putere sau in opozitie... sunt ei... cei fara trecut si fara viitor... si fara nici un Dumnezeu.
      • +1 (1 vot)    
        re Killer si Pasha (Miercuri, 29 iulie 2009, 12:15)

        nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui Pasha

        Si nu era mai ieftin sa puna doi stalpi, unul inainte si unul dupa pod?

        Constructia e in conformitate cu standardele de trecere dar nu pe deasupra stalpilor. Altfel nici inaltimea firelor nu e batuta in cuie. Daca stiti, dispozitivul prin care se alimenteaza locomotiva (imi scapa numele acum) e destul de elastic si permite un joc in sus si in jos.
  • +1 (1 vot)    
    25.000 V (Marţi, 28 iulie 2009, 10:01)

    Ritzi Pitzi [anonim]

    CFR foloseste pentru alimentarea locomotivelor electrice curent alternativ monofazat la 25.000 V / 50 Hz.
  • +2 (2 voturi)    
    intrebare retorica (Marţi, 28 iulie 2009, 10:30)

    anghel saligny [anonim]

    Nu-i asa ca toate costurile suplimentare datorate erorii de proiectare sunt suportate de firma care a facut proiectul si implicit greseala? Ca doar n-or fi suportate de la buget, nu?
  • +2 (2 voturi)    
    Asigurare (Marţi, 28 iulie 2009, 10:50)

    abc [anonim]

    In mod normal chiar daca bugetele locale platesc, au obligatia sa se regreseze impotriva vinovatului, adica in cazul de fata proiectantul. La randul lui, proiectantul trebuie sa isi foloseasca polita de raspundere civila profesionala, ca de aia e asigurat. Daca nu se intampla asa, inseamna ca pierderea va fi suportata din banii nostri, urmand ca acest incompetent de proiectant sa mai strice si alte lucrari, in loc sa iasa din piata sau sa il coste foarte mult asigurarea daca nu isi face bine treaba. Daca autoritatile nu insista pentru tragerea la raspundere a vinovatilor, cangrena se va extinde. Daca cei de la primarie prefera sa nu le ceara banii la proiectanti, sper sa ii ia DNA la puricat.
  • 0 (0 voturi)    
    ce frumos le ziceti voi dragi tovarasi abc si sal! (Marţi, 28 iulie 2009, 16:34)

    costica [anonim]

    Ca din carte!

    Dar Pasha are dreptate, tot noi fraierii care platesc impozite vom suporta costul prostiei proiectantilor!
  • 0 (0 voturi)    
    cand va fi gata? (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 17:45)

    Laura [anonim]

    Stie cineva cand va fi dat in folosinta acest pod???


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri