Copiii Romaniei cu viitor incert. Parinti la treaba in strainatate, adoptii imposibile. Sunt Manuel si Nicoleta niste sacrificati?

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Luni, 27 iulie 2009, 1:18 Actualitate | Esenţial

Gustul cel bun al inghetatei
Foto: HotNews.ro
Manuel se invarte pe langa o terasa din Vlaicu, in Arad, il stiu toti ospatarii si locuitorii din zona. Daca primeste un banut sau o inghetata la chioscul din colt, e bine. Daca nu, tot asa, caci Manuel nu cerseste. E un baiat istet, comunicativ, merge zilnic la scoala.

Parintii ii sunt in Spania, sau in Italia, nu mai stie pe unde. Nicoleta are trei ani, e in ingrijirea unei familii germane, de catava vreme. Acasa, langa Lipova, o asteapta o viata in conditii mizere. Sperantele de rezolvare a ramanerii sale in Germania, in „interesul superior al copilului”, sunt minime, caci legea romana spune nu, adoptiilor internationale. Acestor copii si altor mii ca ei, viitorul li se prezinta in zdrente.

Periuta de dinti si lumea cea larga

Manuel e pe jumatate fericit, caci de la plecarea mamei in strainatate, ii au de grija bunica, unchi si matusi. Dimineata se duce la scoala, dupa-mesele se joaca cu verii lui, sau o ia hai-hui pe strazile Aradului. Nu-i plac betivii, il ia la rost pe barbatul prabusit langa o sticla de rachiu, pe trotuar. Ii plac insa cainii, seara il asteapta sa vina, de la plimbare, pe cockerul doamnei de la etaj. S-ar tot juca cu el, insa si acesta pleaca, intr-un sfarsit, acasa.

Manuel mai ramane, desi se lasa intunericul si pana la Confectii, zona unde locuieste bunica, e mult de mers pe jos. Pe terasa si in restaurant nu intra, caci ospatarii il alunga. O fac insa cu blandete, caci Manuel nu e cersetor, ci mai degraba un obisnuit al casei, un fel de mic entertainer. El sta de vorba cu lumea de dupa garduletul cu flori, emite pareri, e un filozof.

La tema spalatului pe dinti, Manuel e insa incurcat. Decat o periuta si-o pasta de dinti, mai bine isi ia, cu cei 10 lei primiti, o inghetata. Restul ii duce acasa, sa-si cumpere si verii lui dulciuri. La scoala, lui Manuel ii place geografia, caci acolo i se spune „despre tari si mari”. Despre tarile unde s-a dus mama sa castige bani si de unde suna asa rar, caci telefonul e scump.

Ajutoare si amenzi

In cazul lui Manuel si al altora ca el, legea e clara. Ei raman in ingrijirea, mai buna sau mai rea, a rudelor. Daca si acestea sunt la limita existentei, riscurile pentru copii cresc: de la cersetorie, pana la intrarea in ghearele retelelor de prostitutie infantila, nu e decat un pas. In martie anul acesta, intr-un proiect de lege al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, citat de Mediafax, se lua in calcul „si posibilitatea remunerarii bunicilor in cazul in care acestia se ocupa de cresterea copilului”.

O alta initiativa legislativa, „adoptata tacit in Senat, prevede noi norme de protectie a minorilor ai caror parinti pleaca la munca in strainatate. Astfel, cetatenii romani trebuie sa aleaga o persoana din familie cu care sa isi lase copiii, in caz contrar riscand o amenda cuprinsa intre 2.500 si 10.000 de lei”. Amenzi sau ajutoare, inca nu e clar cum vrea statul roman sa rezolve problema „viitorului tarii”, care sta si in acesti copii.

„Numarul copiilor neglijati a crescut cu 50% din cauza crizei economice” scrie Hotnews.ro in 20 iunie. „In Romania, criza economica ii face pe tot mai multi parinti sa-si neglijeze copiii din punct de vedere al sanatatii, educatiei si ingrijirii. Numarul copiilor care au intrat in sistemul de protectie a crescut in primul trimestru al acestui an cu 50% fata de perioada similara din 2008, a declarat secretarul de stat de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului.  Ileana Savu a spus ca cele mai multe cazuri sunt in judetele din estul si sudul tarii”.

Abandonuri si jumatati de adoptii

Cati dintre acesti copii au parintii plecati de saracie, sau din ambitii egoiste, peste granite? Cati sunt ca Manuel, la o varsta unde balanta poate foarte usor sa se incline, de la o viata normala, la una infractionala? In timpul din urma insa, Europa inregisteaza si un altfel de fenomen, legat de copiii romanilor plecati din tara: parasirea copiilor, adusi sau nascuti peste granite, uneori in locuri publice –cum a fost cazul „pruncului din ieslea bavareza” de anul trecut.

Acesti copii intra, de obicei, in grija unor familii germane, pana la clarificarea cazurilor. E un proces laborios, caci legea adoptiilor din Germania difera de cea din Romania, in acest sens nu exista consens european. Nici legea adoptiilor din Italia nu se misca in acelasi cadru cu cea romaneasca, astfel aparand situatii de genul celei de mai jos, mentionate de Evenimentul Zilei din 17 iulie.

„Doi copii romani au fost adoptati in Italia la inceputul acestui an. Autoritatile din Peninsula au incalcat, astfel, legislatia romana, care interzice adoptia internationala a copiilor, dar si acordul incheiat intre Guvernul Romaniei si cel al Republicii Italiene privind cooperarea in domeniul protectiei minorilor romani neinsotiti sau in dificultate aflati in Italia, semnat in iunie 2008, la Roma, si intrat in vigoare in octombrie 2008” noteaza EVZ.

O plasare cu cantec

Anul acesta, Germania a fost zguduita de cazul micutei Nicoleta, alias Christina, alias Maria, cum apare ea (cu nume schimbat) in presa germana. In decembrie 2006, doua femei de origine germana din Romania -mama (58 de ani) si fiica (28 de ani)- au intermediat ilegal, in scop de adoptie, o fetita de trei luni, dintr-un sat de langa Lipova, din judetul Arad.

Mama in ingrijirea careia se afla Nicoleta, de doi ani si jumatate, e o nemtoaica din Bad Kissingen. Ea a declarat la procesul incheiat la inceputul anului 2009 ca ar fi actionat de buna credinta, contactand „o initiativa privata, cu scop caritabil“ care daduse anunt in ziar.

„Am intrebat acolo daca e posibil, prin ei, sa se adopte un copil“ a spus femeia de 41 de ani. I s-a raspuns ca, la inceput, poate fi vorba doar de o „luare in ingrijire pe timp limitat“, datorita legislatiei tarii de provenienta a copilului.

Insa, dupa o anumita perioada, ingrijirea poate fi transformata in adoptie. „Am avut incredere, ca asa este“ ar fi declarat mama ingrijitoare, la proces. Femeia ar mai fi spus ca a avut cele mai bune intentii, vrand astfel sa faca o fapta buna, prin care sa compenseze „o lovitura a sortii in familie“.

Cele doua acuzate in proces au negat acuzatiile de intermediere in scop de adoptie. In cadrul unui reportaj in satul de origine al Nicoletei, la familia sa din Romania, Spiegel TV prezenta insa documentul cu intelegerea intre parintii acesteia si familia care urma s-o ia in ingrijire in Germania. In document aparea scris cuvantul „adoptie“, ca alternativa ulterioara a darii in ingrijire initiale.

„Inghetata si infometata“

Familia Nicoletei traieste, in satul de langa Lipova, in conditii mizere. Nicoleta e unul dintre cei noua copii ai familiei, care locuieste claie peste gramada intr-o casuta vai si-amar. Una dintre surorile ei mai mari are si ea, la randul ei, un copil. Locatarii ajung sa fie vreo 16, dupa cum apare in reportajul Spiegel TV.

Nicoleta, ajunsa prin intermedierea din decembrie 2006 in Germania, intra intr-o familie decenta, care ii ofera cu totul alt cadru de dezvoltare. Tot in Germania, se observa ca Nicoleta sufera de o deficienta la sistemul locomotor, pentru care urmeaza tratament.

„Conditiile de acolo sunt jalnice“ spune mama ingrijitoare, din Germania. Acompaniata de intermediara, aceasta a fost in satul si la locuinta Nicoletei, in 2006. „Micuta era inghetata si infometata“ a adaugat ea. Prin intermediara din Hammelsburg, nemtoaica a convenit cu parintii Nicoletei sa ia copilul in Germania. Tot intermediara s-ar fi ocupat de intocmirea formalitatilor din Romania. In ianuarie 2007, situatia insa a devenit conflictuala.

Mama naturala a Nicoletei a venit in Germania, sa-si vada copilul, la noii parinti. Acolo, s-a ajuns la certuri si amenintari din partea acesteia, care in final si-ar fi vrut copilul inapoi.  A doua zi insa, mama naturala nici n-ar fi venit sa o ia pe Nicoleta, ci pur si simplu a disparut, a declarat mama ingrijitoare, la proces. De atunci, „contactul a fost complet intrerupt“ a mai spus ea. Ceea ce i-a cauzat, timp de doi ani, destule probleme, pentru ca, in multe privinte, „chiar si pentru un vaccin“, e nevoie de acordul parintilor naturali.

Pentru intermediere, nu s-a convenit o plata directa, ci doar „un imprumut de 1.000 de euro, pentru renovarea ferestrelor dintr-un camin de copii“. La ancheta insa, s-a dovedit ca mama ingrijitoare a platit, in timp, peste 1600 de euro, atat parintilor, cat si intermediarei. „Mereu trebuia sa platesc cate ceva“ a declarat femeia din Bad Kissingen, la proces. In final, ea s-a opus solicitarilor financiare continue si a alertat politia.

Intre rotile de moara ale birocratiei

Dupa un proces ajuns si la instanta superioara, din Würzburg, intermediara din Hammelburg a fost condamnata, pentru incercare de trafic de minori, la trei ani inchisoare cu suspendare. Fiica acesteia a primit o amenda in bani. Problema copilului nu a fost insa rezolvata. In 2 iunie 2009, Nicoleta ar fi trebuit sa fie repatriata in Romania.

De situatie stiu autoritatile responsabile din tara, ca si consulatul general al Romaniei, de la München. „Nu este singurul caz de acest gen“ ni s-a spus de la Consulat. Sunt copii in ingrijire la familii germane, ai caror parinti sunt decedati, disparuti sau decazuti din drepturi.

Legea romana a adoptiilor limiteaza insa acest drept doar la cetatenii romani, rude cu copilul, si orice interventie „pentru binele superior al copilului“, pentru gasirea unei solutii de „plasament familial“ cu scop umanitar, se loveste de litera legii romanesti, in materie.

„Parintii“ germani ai Nicoletei au incercat imposibilul in pastrarea micutei, pe care o iubesc si o ingrijesc, de doi ani si jumatate. Au fost de nenumarate ori la autoritatile germane, la Oficiul pentru Minori, in speranta unei solutii. Au apelat la Barbara Stamm, presedinta Consiliului regional din Bavaria, care este si presedinta a Comisiei bavareze de ajutor pentru Romania. Stamm i-a ajutat sa obtina o asigurare de sanatate pentru Nicoleta, a spus mama ingrijitoare a Nicoletei.

In culmea disperarii, aceasta din urma a trimis o scrisoare si presedintelui Germaniei, Horst Köhler. Autoritatile romane au insa, dupa cum se pare, mainile legate. Oficiul pentru Protectia Minorilor din Timisoara, dupa cum relateaza presa germana, opineaza ca locul Nicoletei e la familia ei din Romania si copilul trebuie repatriat neintarziat. Detlev Konnerth, jurnalistul de la Spiegel care a cercetat cazul si in Romania, spunea insa despre parintii Nicoletei ca acestia „doar vegeteaza“.

Este un caz deosebit, in care copilul, bine integrat in noua lui familie germana, „ar trebui sa se intoarca in astfel de conditii insuportabile, unde ar suferi grave afectiuni fizice si psihice“ adauga jurnalistul nascut in Romania.

Legea e dura, dar e lege. Unde e „interesul superior al copilului“?

Consilierul regional din Bavaria, Thomas Bold, afirma: „Umanitar, e extrem de problematic. O dilema umana. Cu toate acestea, autoritatile germane nu au competenta si nu pot actiona in problema. Hotaratoare este vointa parintilor naturali si cadrul legal din Romania“. Vicepresedinta Parlamentului german si sefa grupului parlamentar germano-roman, Susanne Kastner, a declarat pentru Main-Post ca povestea i se pare „foarte rea“.

Desi la inceputul lunii iulie ea ar fi intervenit personal si la fata locului, la comisia pentru protectia copilului de la Timisoara, pentru ramanerea fetitei in Germania, Kastner nu vede „cum ar putea fi impiedicata retrimiterea acesteia in patrie“.

In 23 iulie, Nicoleta era inca in Germania, sub „ultimativa“ protectie a unui certificat medical care atesta ca fetita nu e apta de calatorie. In plus, repatrierea -dupa doi ani si jumatate traiti la familia care a ingrijit-o de la varsta de trei luni- se considera ca i-ar cauza puternice traumatisme psihice, date fiind si conditiile mizere in care s-ar intoarce, la parintii naturali. „Exista vreo solutie diplomatica?“, se intreaba unii.

Exista vreo solutie umanitara? E cadrul legislativ al adoptiilor internationale din Romania absolut corect si batut in cuie? Este el in consens cu legea adoptiilor agreata la nivel european? Sunt intrebari care inca asteapta raspuns. Nicoleta asteapta si ea, leganandu-se pe calutul ei de jucarie.


Citeste mai multe despre   






















3129 vizualizari

  • +6 (12 voturi)    
    Adoptiile Internationale... (Luni, 27 iulie 2009, 4:43)

    Nume [anonim]

    Nu inteleg de ce se pun bete in roate adoptiilor internationale...Sincer sa fiu si eu as fi interesat sa infiez un copil din Ro. Locuiesc in Canada impreuna cu fiul, sotia mea si parintii mei....nu cred ca se pune problema de rea intentie din partea mea. Vreau copil din Romania nu din China, India, Mexic samd....Dar daca nu se poate....Pacat...
    • +1 (9 voturi)    
      Infiaza un tigan! Bonus inca unul. (Luni, 27 iulie 2009, 8:01)

      Axul [anonim] i-a raspuns lui Nume

      Ce zici de o lege care sa permita adoptiile internationale doar pentru copiii de tigani?
      Sunt nascuti in RO, nimeni nu ii vrea aici, nici macar mama lor, tatal nici nu stie de ei, sunt frumosi, cuminti, destepti si viitori artisti.
    • +6 (6 voturi)    
      entru ca romanu e talhar (Luni, 27 iulie 2009, 8:27)

      c [anonim] i-a raspuns lui Nume

      pentru ca in secunda urmatoare ar incepe un trafic cu copii fara scrupule si fara limite.
      lege fara portitze poate tine romanul in frau altfel lipsa lui de frica de orice...il impinge sa faca trafic cu orice..ovule..copii..
      Cu siguranta vor incepe sa vanda copii pt organe...
      • +1 (1 vot)    
        Probabil.... (Luni, 27 iulie 2009, 15:13)

        Nume [anonim] i-a raspuns lui c

        .....ca ai dreptate. Dar presupun ca s-ar putea gasi parghiile necesare pentru a tine in mare masura sub control acest proces....daca se vrea, bineinteles. Pacat de copii carora li se refuza un viitor decent si li se ofera un loc in canalul din fata/spatele garii.....
  • +3 (9 voturi)    
    ce mizerie de legi avem! (Luni, 27 iulie 2009, 5:59)

    Lucian_Mares [utilizator]

    sa iei unui copil sansa unui trai civilizat si sa-l arunci pe drumuri in romania!
    Hahalerelor, mai lasati lupta pentru ciolan si ocupati-va de problemele serioase !!!
  • -3 (7 voturi)    
    Articol pur propagandistic! (Luni, 27 iulie 2009, 6:23)

    Garett [anonim]

    Saptamana trecuta scriati despre presiunile externe asupra guvernului pentru reluarea adoptiilor, acum apareti cu un articol "lacrimogen" de genul "mai bine s-ar da drumul adoptiilor". De ce am vrea sa transformam copii intr-o marfa de export? Am ajuns intr-un asemenea hal de decadere morala incat sa ne vindem, legal, copiii in strainatate? Mai dati-o incolo de treaba! Statul trebuie sa se implice in creearea unor conditii decente aici nu sa accepte "exportul" lor! Tarile vestice, confruntate cu probleme demografice legate de imbatranirea populatiei, au gasit brusc o sursa de copii "spalatei", albi, ca nu cred ca de tigani se intereseaza, si acum fac presiuni sa-i importe iar noi le cantam in struna fericiti ca suntem bagati in seama!
    • +1 (1 vot)    
      Ceea ce... (Luni, 27 iulie 2009, 15:19)

      Nume... [anonim] i-a raspuns lui Garett

      spuneti dvs. suna a ceva de genul "nu ne vindem tara"....pentru ca nu mai avem noi ce fura!! Cred ca niciuna din tarile civilizate nu are orfelinatele pline pana la refuz asa cum sunt in Ro. De ce? Pentru ca nivelul de trai le permite familiilor sa adopte copii. In Romania situatia este mult, mult diferita....exact invers as spune.
  • +5 (5 voturi)    
    nu este interzis (Luni, 27 iulie 2009, 7:17)

    Adoptatul [anonim]

    Adoptiile internationale nu sunt interzise.
    Legea nr.273/2004 privind regimul juridic al adoptiei, art.3 lit. c si d :
    "c) adoptie interna - adoptia in care atat adoptatorul sau familia adoptatoare, cat si adoptatul au domiciliul in Romania;
    d) adoptie internationala - adoptia care, in conditiile prezentei legi, nu este adoptie interna; "

    Poate adopta orice cetatean strain cu conditia de a avea domiciliul in Romania, cel putin pana se finalizeaza adoptia.
  • +1 (5 voturi)    
    adoptii (Luni, 27 iulie 2009, 7:40)

    ABS [anonim]

    De mai multi ani, ma amuz citind comentariile romanilor la diferitele articole scrise si sunt surprins acum, sa constat ca nimeni nu are nimic de spus, in cazul unui copil adus intr-o situatie dificila. Asa incat, m-am hotarat sa fac eu primul comentariu, pentru ca situatia copiilor o consider una de importanta majora, indiferent de originea acestora.
    Personal, sunt de acord cu hotararea judecatoreasca a tribunalului din Wurzburg, care reprezinta autoritatea germana si obliga mama adoptiva sa cedeze copilul familiei naturale, cu toate ca presa germana este impotriva si incearca sa murdareasca imaginea familiei copilului, a satului romanesc si implicit al Romaniei. Sunt sigur ca judecatorii germani au analizat situatia si au aplicat legea lor, iar prin decizia luata au confirmat ca o ilegalitate a avut loc. Altfel, ar fi dispus ca mama adoptiva sa pastreze copilul si acesta s-ar fi bucurat de toate drepturile copiilor germani, inclusiv de o noua identitate. Dar din pacate, se pare ca parintii copilului il vor inapoi ceea ce e primordial. Ca au sau nu posibilitati sa-l creasca, asta e o alta poveste. Nu am auzit cazuri in care s-a murit de foame in Romania si dupa cate stiu eu alocatia de stat pentru copii exista inca, desii nu ar strica daca s-ar mai marii putin. Situatii de genul acestei fetite ar fi fost evitate. Va propun sa punem intr-o balanta pe de o parte viata familiala intr-un sat romanesc iar pe de alta parte raceala obiectelor si "bunastarea" strainilor. Cred si sustin ca dragostea familiala va triumfa in fata bogatiei jucariilor si ca spre consternarea germanilor copilul s-ar putea sa declare ca e mai fericit alaturi de mama sa naturala. Si ca sa justific comentariul meu va reamintesc, ca si Ion Creanga, cum scria in "Amintiri din copilarie" a fost foarte fericit in copilaria sa, cu toate ca nu avea televizor, telefon, calculator, jucarii electronice, etc.
  • +1 (1 vot)    
    trei ani indemnizatie (Luni, 27 iulie 2009, 8:10)

    Andrei Cosmovici [utilizator]

    Am auzit si de ipoteza necesitatii prelungirii pana la varsta de 3 ani a indemnizatiei de crestere a copilului. In prezent, aceasta indemnizatie acopera doar primii doi ani de la nastere, astfel incat mama isi pune problema ce sa faca pana la varsta gradinitei (3 ani) cu copilul sau.
  • +4 (4 voturi)    
    Viitorul natiei (Luni, 27 iulie 2009, 8:13)

    papillon [anonim]

    Se intareste tot mai mult ideea ca natia noastra se afla intr-un accelerat proces de descompunere.
  • +2 (4 voturi)    
    normal (Luni, 27 iulie 2009, 8:22)

    srpc [utilizator]

    au fost probleme mari in anii 90, multe create de "specialistul" in domeniu Valeriu Stoica; de atunci avem aceste blocaje stupide...
  • -2 (2 voturi)    
    Comparatii (Luni, 27 iulie 2009, 8:50)

    Duduveche [anonim]

    Si se mai mira euroatlanticii ca cei de peste 45 ani sunt "nostalgici".
    De fapt "Nostalgici" pe naiba, NIMANUI nu i este dor de Ceasca ! Dar pur si simplu au trait o perioada in care era o dictatura militara idiotizanta dar viitorul copiilor nu era "in zdrente".
    Macar erau alfabetizati si cca 25% din copiii de tarani aveau o sansa sa junga studenti (fata de 2% acuma in mafiocratie).
    Iar intre 1965-1978 (perioada de care sistematic tinerilor nu li se vorbeste) copiii aveau si acces la o mincare ieftina si buna.
    Jos comunismul, de acord. Dar cu ce e mai buna dictatura pornografica a mafiilor? Dupa 20 de ani scorul NU e in favoarea capitalismului.
  • +3 (3 voturi)    
    nu e nimic interzis (Luni, 27 iulie 2009, 9:03)

    Mirciulica [anonim]

    Legea 273/2004 privind regimul juridic al adoptiei permite adoptiile internationale. Singura obligatie a adoptatorului strain este sa aibe domiciliul in Romania cel putin pana la finalizarea procesului de adoptie.
    Cam asa cum isi schimbau baietii destepti domiciliul pe Arges ca sa obtina permisul. :))

    Cititi cu atentie ar.3 lit.d din Legea 273. In Romania se fac si in prezent adoptii internationale.
    • +1 (1 vot)    
      da, dar... (Luni, 27 iulie 2009, 11:11)

      mirunamara [utilizator] i-a raspuns lui Mirciulica

      conditia asta cu domiciliul in romania imi face mie probleme. sunt casatorita cu un german, locuim in germania, iar el nu-mi poate adopta baiatul din cauza domicilului. e drept ca nu ii lipseste nimic copilului, adoptia ar fi pura formalitate, dar nu se poate face. sau daca se poate, nu stiu eu inca.
  • +2 (2 voturi)    
    Domiciliul in Romania pt cetateni straini (Luni, 27 iulie 2009, 12:17)

    Ioana [anonim]

    O mare tampenie inventata de oameni rupti de realitate. Pai strainii astia nu muncesc in tara lor? Ca nu sunt toti Angelina Jolie sau Madonna. Cum sa le ceri sa se instaleze in Romania? Ce fel de smecherie mai e si asta? Eu am dubla cetatenie si sunt domiciliata in Franta de 15 ani. As vrea sa adoptez un copil din Romania dar nu e posibil pentru ca nu sunt domiciliata acolo ??? Foarte bine, sa-i lasam pe copiii romani in continuare in mizerie... Adoptiile internationale in Romania nu sunt interzise, sunt doar imposibile. Frumooooos.
  • +1 (1 vot)    
    fericirea copilui? (Luni, 27 iulie 2009, 13:11)

    cosmin [anonim]

    Spunea cineva ca Nicoleta ar fi mai fericita langa mama lui si ca Ion Creanga era fericit in in copilarie.
    Sunt perfect de acord. In mod sigur la varsta de doi ani copilul va fi mai fericit langa parintiilui dar copilul o sa cresca. Va avea nevoie de bani sa se duca la scoala, sa isi cumpere rochite, farduri, bijuterii ca doar o sa fie si ea domnisoara ca toate fetele.
    Va putea familia ei sa ii ofere toate astea? Probabil ca nu.
    In felul asta va ajunge o alcoolica asa cum sunt convins ca sunt si parintii ei. 90% dintre locuitorii satelor sunt alcoolici indiferent de sex.
    Probabil Nicoleta va ramane si ea gravida la betie si se va marita cu un alt betiv si va face 6 copii pe care nu isi va permite sa ii creasca. Asta e situatia fericita.
    O alta alternativa este sa ajunga sa se prostitueze ieftin pe centura celui mai apropiat oras fiind lipsita complet de educatie si cultura.
    Cam asta ajung toate fetele sarace de la tara.
    Ramane sa alegem intre aceasta perspectiva si probabila raceala a parintilor adoptivi din Germania.
    Ne aparam natalitatea cu forta si perpetuam o societate limitata in toate directiile.
    Sa oprim copii in tara sa ii lasam sa zaca in saracie si prostie in asa fel incat sa nu stie ce e ala prezervativ ori sa nu isi permita sa il cumpre. In acest fel vom creste natalitatea in saracie apoi ne miram ca ne alunga italienii cu agresivitate din tara lor?
    • 0 (0 voturi)    
      discutii sterile (Duminică, 2 august 2009, 4:06)

      albert [anonim] i-a raspuns lui cosmin

      sunt roman , traiesc in romania si caut sa adopt un copil de circa 6 luni ( avand si un atestat in acest fel eliberat de dir de protectie sociala - in lipsa lui nu se poate face adoptia).
      cu exceptia a 2 tigani , nu mi s-au propus de catre cei de la protectia copillului nimeni altcineva.
      Realitatea e ca in Romania , daca vrei sa adopti un copil ( roman , nu tigan) sansele sunt 10-15%, procedurile sunt extrem de grele .
      Asa ca cei din afara Romaniei , daca vreti sa adoptati cautati-va in noile voastre tari de adoptie...
  • 0 (0 voturi)    
    articol mincinos (Joi, 6 august 2009, 19:32)

    Andreea soveski [anonim]

    Ziaristul de origine germana de la Spiegel TV umple imaginea Romaniei cu rahat pentru ca este unul dintre sdlugile Barbarei Stamm. Filmul sau este plin de trucaje si minciuni. iar cine a scris articolul asta la comanda mai bine s-ar documenta. Rusine!

    adevarat poveste a Nicoletei, gasita in Germania de catre Jurnalul National o puteti gasi aici

    http://www.jurnalul.ro/stire-special/copil-sechestrat-de-3-ani-cu-acte-false-509678.html


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri