VIDEO Peste 600 de programe de licenta ale universitatilor de stat nu indeplinesc conditiile ARACIS

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 26 iulie 2009, 20:23 Actualitate | Esenţial

Un numar de peste 600 de programe de licenta ale universitatilor de stat nu indeplinesc toate conditiile impuse de Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Superior (ARACIS) - organismul insar­­cinat cu evaluarea si acreditarea programelor de studii. Unele au doar autorizatie, iar altele au acreditari vechi care trebuie reevaluate, relateaza NewsIn.

Ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, sustine ca universitatile nu s-au opus evaluarii, insa ARACIS nu a avut suficient timp sa le analizeze pe toate, in conditiile in care a fost infiintata abia in 2006.

"Nu putem vorbi de faptul ca universitatile nu au vrut sa intre evaluare, asa cum a fost cazul, de exemplu, cu "Spiru Haret, pentru ca acolo, fiind probleme, am rugat noi ARACIS-ul sa intre in evaluare rapid, iar universitatea nu a acceptat. Insa, celorlalte universitati nu le-a venit inca randul", a declarat Andronescu.

Potrivit legii, toate specializarile trebuie evaluate din punct de vedere al calitatii la fiecare cinci ani.



Citeste mai multe despre   






















2910 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Cele 600 de programe de licenta neacreditate (Duminică, 26 iulie 2009, 20:54)

    Addy [utilizator]

    http://media2.gruprc.ro/document/072009/61e89cbf0ea4d3645cfbddfd4f32426e.pdf
  • +1 (1 vot)    
    infiintata abia in 2006??? (Duminică, 26 iulie 2009, 21:15)

    emil [anonim]

    pai si in 3 ani nu au avut vreme sa le verifice???? mai ne mint mult politicienii astia? de 20 de ani fac acelasi lucru, ne mint fara nici o jena!
    • +1 (1 vot)    
      Matale probabil dai cu sapa ... (Luni, 27 iulie 2009, 11:58)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui emil

      Nu ca datul cu sapa ar fi o activitate degradanta - toti patru bunicii mei au fost tarani, fruntasi in obstile lor, chestie de care-s mandru, si in copilarie am dat si eu cu sapa, si m-am dus la piata cu ce producea gradina familiei (era inainte de '89, hectarele de pamant erau la CAP).

      Da' cand am ajuns la facultate, m-am prins ca treaba e diferita. Daca ma uit la o tufa de rosie sau de ardei, imi ia o privire sa ma prind ce-i in neregula cu ea (ma rog, imi lua, au trecut multi ani de-atunci), daca un porc sau o vita e bolnava, veterinarului ii ia o consultatie, eventual cateva zile sa-i puna diagnosticul. Da' sa evaluezi o facultate, de care intr-o universitate sunt mai multe, e o treaba pt. mai multi oameni priceputi, care dureaza mai multe luni de zile. Oamenii aia priceputi sunt putini. Asa ca e logic si rational ca anual sa nu poata avea loc mai mult de cateva zeci, poate sute de evaluari, daca vrei sa fie facute ca lumea. La 600 de programe de invatamant neacreditate doar la Spiru Haret, fa matale un calcul cate acreditari trebuiau facute in trei ani, avand in vedere faptul ca in RO dupa '89 au puit universitatile de toate neamurile mai ceva ca ciupercile dupa ploaie.
      • +1 (1 vot)    
        Aveti perfecta dreptate (Luni, 27 iulie 2009, 12:22)

        ALex [anonim] i-a raspuns lui Eu

        Dar vazand ca nu mai prididesc cu treaba, de ce nu au dat repede o lege prin care sa se spuna ca toate acele facultati / specializari, etc carora le expira perioada de creditare in curand li se va prelungi automat licenta de functionare cu X ani.

        Nu au facut-o si acum s-au trezit ca acele institutii functioneaza dupa ureche, intr-o zona nereglementata.
      • +1 (1 vot)    
        reply (Marţi, 28 iulie 2009, 13:19)

        stickler [anonim] i-a raspuns lui Eu

        In principiu ai dreptate, DAR ARACIS a fost infiintata in 2006, iar pana acum nu a verificat nimic. A inceput cu SH si aici sta opintita de 2 ani jumate. Intrebare : de ce a inceput cu Spiru si nu a terminat pana acum?? De ce nu si-a facut curat mai intai in propria curte (sa dea un exemplu: uite ca la Stat tre' sa faca toata lumea). Si ar mai fi multe de spus...
        P.S.
        Ai inteles gresit: 600 de programe neacreditate la STAT NU LA U.S.H. Citeste cu atentie, macar titlul, si apoi sa ne vedem fiecare de oile noastre, "nu ca ar fi vreo rusine" ...
  • +3 (5 voturi)    
    intrebare (Duminică, 26 iulie 2009, 21:27)

    curiosul [anonim]

    reexaminarea studentilor de acolo cine o s-o faca? daca nu sunt indeplinite conditiile, inseamna ca diplomele lor nu sunt valabile, corect? sau folosim alta unitate de masura?
    • +2 (4 voturi)    
      In mod normal asa ar trebui procedat (Duminică, 26 iulie 2009, 22:41)

      Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui curiosul

      Pentru ca o institutie care nu este abilitata sa elibereze hartii oficiale nici nu o poate face. Altfel fiecare student ar putea sa-si confectioneze diploma acasa, de mana, fara antet, fara nimic.

      Asa cum nu ai voie sa conduci masina cand ti-a expirat permisul, chiar daca expirarea permisului nu inseamna ca ai uitat sa conduci. Este de obligatia facultatii sa isi prelungeasca licenta de functionare (acreditarea), iar daca ministerul nu e capabil sa o onoreze in timp atunci sa dea facultatea in judecata ministerul.

      Studentii acelor facultati ar trebui de asemenea sa dea in judecata in grup facultatea pentru ca nu le-a adus la cunostinta faptul ca si-a pierdut licenta.

      PS: Daca Tarom-ul si-ar pierde licenta de operare, avioanele sunt tinute la sol. Nu pentru ca nu sunt apte de zbor si nici pentru ca pilotii sunt beti. O acreditare iti da dreptul de functionare, si asa ar trebui sa fie si in cazul unei institutii.

      Insa ma indoiesc de faptul ca legea este la fel pentru toti. Mereu in Romania in fata legii unii au fost mai egali decat altii.
  • 0 (2 voturi)    
    ciudat (Duminică, 26 iulie 2009, 22:00)

    Alex [anonim]

    E ciudat ca apare acest lucru in timp ce este scandalul cu Spiru. Acum toti vor spune: Aha, daca nici cele de stat nu respecta, atunci ce sa te astepti de la facultatile (mai bine zis companiile) private.
    • +1 (1 vot)    
      e normal, nu ciudat (Duminică, 26 iulie 2009, 23:00)

      exuser [anonim] i-a raspuns lui Alex

      e ceva normal si nu ceva ciudat. nici cei de la facultatile de stat nu sunt perfecti. sunt oameni si mai au si ei interese.
  • -1 (1 vot)    
    nu e chiar asa... (Luni, 27 iulie 2009, 8:27)

    Tim [anonim]

    Nu e vorba ca nu a fost timp pentru evaluare...pur si simplu unele dintre specializari nu prea functioneaza (au avut 2-3 generatii de studenti) sau, in unele cazuri, dezinteresul cadrelor didactice in acreditare...impardonabil...
  • -2 (2 voturi)    
    Minciuni marca Spiru (Luni, 27 iulie 2009, 9:29)

    Adevarul [anonim]

    Datorita faptului ca Spiru Haret a facut o cascada de abuzuri si urmeaza sa dea socoteala (nu asa cum ar trebui, ca, deh, suntem in Romania) urmeaza o cascada de campanii de denigrare a invatamantului de stat. Cele mai mici neconcordante sunt speculate si prezentate ca avand consecinte galactice. Insa fondul este urmatorul: dupa campania declansata de Spiru Haret prin fripturistii de serviciu (vezi Paunescu) partial cititori de 'almanahe', nu mai are dreptul de a exista. Raul trebuie indepartat total. Cand trebuie facuta o interventie chirurgicala nu intrebi femeia de serviciu daca este de acord cu asta.
    • +1 (1 vot)    
      Nu este vorba de campanie de denigrare (Luni, 27 iulie 2009, 10:02)

      ALex [anonim] i-a raspuns lui Adevarul

      Pentru ca in anumite cazuri se denigreaza singur. Am terminat la stat si erau destule cazuri de "trecut pe pile" sau si mai bine zis de "note pe ochi frumosi". Basca m-am mai si trezit cu o bancnota de 20 de euro intr-o lucrare pe care o aveam de corectat.

      Pe de alta parte, rferitor la licenta de functionare (acreditare), este destul de evident ca nu iti poti practica ca om meseria legal fara sa ai licenta valabila; acelasi lucru este valabil si pentru o autoritate. Sa va dau un exemplu: puteti trece granita daca prezentati un act expirat? Dar daca e expirat doar cu o luna inainte? Evident nu, in ambele cazuri. Ba mai mult, puteti fi acuzat de tentativa de trecere ilegala a frontierei.
      • -1 (3 voturi)    
        Partial ai dreptate (Luni, 27 iulie 2009, 14:02)

        Veghemonul de serviciu [anonim] i-a raspuns lui ALex

        Ai dreptate, insa nu exista universitati perfecte. Peste tot pot apare abordari la limita legalitatii, insa legale. Iar daca lucrurile devin ilegale, vezi Oradea, masurile sunt luate fara niciun fel de menajamente. Concluzia este ca la particulare se manevreaza bani multi si negri cu care isi pot cumpara protectie la diverse lichele politice si nu numai.
  • +2 (2 voturi)    
    evaluare ? (Luni, 27 iulie 2009, 9:57)

    capatu' satului [anonim]

    scopul real al asa zisei evaluari este simplu: bani pentru PSD la prezidentiale, comunishtii nu se linistesc nici acum, dupa trofeul Calitatea - marca Nastase, urmeaza diplomele din facultati, din cate intelegem ar exista 600 de specilizari la facultatile de stat, specializari ce ridica in opinia d-nei Abramburica probleme,
    probabil nr. de studenti si persoane ce efectueaza studii post universitare la facultatile de sta si private depaseste 500.000 de persoane, daca ii obliga pe fiecare sa dea doar 10 lei vechi se strange o suma frumusica,
    este irelevant faptul ca Ministerul Educatiei....Fizice, a aprobat aceste specilizari, acestea trebuie aprobate si de ARACIS,
    se merge pe o reteta cunoscuta de prin 1995, atunci se numea Comisia Nationala de Evaluare si Acreditare Academica (CNEEA);
    cati bani au facut membrii CNEEA in anii 1994 - 1996 nu se poate spune, ne referim la mita luata de la facultatile de stat si private, pentru a emite autorizatii de functionare la diverse specializari,
    in 1995 au fost veo 10 - 20 de specializari neautorizate la fiecare Universitate, in total cateva sute pe toata tara,
    valurile de migratie ale studentilor de la facultatile neautorizate catre cele autorizate a depasit in anul 2005 10.000 de persoane, persoane ce au fost obligate sa plateasca taxe de transfer, si alte taxe de echivalere a notelor, etc.,
    pana la urma de stat sau privat, nu este nici o diferenta, cine nu cotizeza la minister nu are o viata usoara...
    • -2 (2 voturi)    
      La ARACIS nu se plateste (Luni, 27 iulie 2009, 13:58)

      Veghemonul de serviciu [anonim] i-a raspuns lui capatu' satului

      In prezent toate evaluarile institutionale facute de ARACIS sunt pe bani europeni. Deci universitatile nu platesc nimic. Acreditatea se face anul acesta in 3 etape. Deci este falsa afirmatia cu platitul la minister.
  • -2 (2 voturi)    
    un ziarist ... (Luni, 27 iulie 2009, 14:20)

    nety [anonim]

    ... de doi bani (cel de la Ziua care a scis articolul)! In titlul spune "... ilegale", in subtitlul "... neacreditate". Ori, "ilegal" inseamna cu totul altceva decat "neacreditat". Neacreditat este orice program de studiu in primii trei-patru ani de existenta, in orice universitate din Romania. Asta pentru ca, initial, programele de studiu se "autorizeaza provizoriu" (AP), urmand a se acredita (A) dupa trei promotii de absolventi (daca indeplinesc conditiile). De la cea de a treia promotie pana la vizita de acreditare mai poate trece o vreme (de aceea 3-4 ani). Toate programele de la institutiile de stat descoperite de asa zisul ziarist ca ilegale se afla intr-o asemenea situatie. Nu exista situatii similare cu cele de la SH (pe care, probabil, ziaristul a terminat-o), care nu au cerut, sau daca au cerut nu primit AP. Deci intrebare: ce universitate a absolvit ziaristul de la RL?
    • +1 (1 vot)    
      CAtedra mea s-a transformat in facultate (Luni, 27 iulie 2009, 19:26)

      Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui nety

      Odata cu incheierea semestrului de vara 2009 Catedra de Calculatoare a Facultatii Electrotehnice din cadrul Universitatii Tehnice din Praga a devenit Facultatea de Calculatoare a aceleiasi universitati.

      De aceea a obtinut o acreditare provizorie pentru primii 3 ani (bachelor) si primeste DOAR STUDENTI IN ANUL 1. Eu nu predau in ciclul inferior si de aceea am ramas la vechea catedra (care functioneaza in continuare) pentru a putea duce la bun sfarsit studentii din anii terminali pana cand se primeste acreditarea pentru ciclul superior (magister).

      Pe perioada in care noua facultate nu este pe deplin acreditata NU POATE ELIBERA DIPLOME. Studentilor li s-a explicat situatia si toata activitatea continua in mod reglementat, chiar daca este vorba de o stare de tranzitie.
      • +1 (1 vot)    
        sigur ... (Marţi, 28 iulie 2009, 10:57)

        nety [anonim] i-a raspuns lui Porcurorul General

        ... e asa cum spui, eu am omis un fapt: pana la acreditare diplomele se obtin sustinand examenele de licenta la institutii unde respectivul program de studii este acreditat. In rest, lucrurile stau asa cum spui.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri