VIDEO Ecaterina Andronescu: Universitatea "Spiru Haret" este cu multe in afara legii. Raportul final in acest caz, cel mai probabil miercuri

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 25 iulie 2009, 15:10 Actualitate | Esenţial

Ecaterina Andronescu
Foto: AGERPRES
Ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, a declarat sambata, dupa sedinta BPN a PSD, ca Raportul in cazul Universitatii "Spiru Haret" va fi finalizat la jumatatea saptamanii viitoare, probabil miercuri, decizia in acest caz urmand sa o prezinte in Guvern, informeaza Mediafax.

"Raportul va fi gata pe la jumatatea saptamanii. Daca mai apare nevoia de a avea si alte informatii, sigur ca o sa ne mai ducem si o sa luam. Cand il finalizam, il comunicam", a spus Andronescu, care a aratat ca Universitatea "Spiru Haret" este "cu multe in afara legii". Andronescu a aratat, totodata, ca va prezenta decizia in Guvern, dupa care aceasta va fi publicata.



Citeste mai multe despre   






















2493 vizualizari

  • -4 (20 voturi)    
    Record (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 15:46)

    Conciliant [anonim]

    Cu cei peste 300mii studenti, e cea mai mare universitate din lume. Ar trebui lasata asa, sa avem si noi un record mondial.
    • +5 (17 voturi)    
      Nu e prima... (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 16:28)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui Conciliant

      E de fapt a doua.

      Iar singurul record cu Spiru Haret e la productia in masa de diplome fara valoare. As spune si coruptie, dar coruptia e peste tot.
  • +2 (10 voturi)    
    adica (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 16:38)

    dedeiu [anonim]

    "Ecaterina Andronescu: Universitatea "Spiru Haret" este cu multe in afara legii. Raportul final in acest caz, cel mai probabil miercuri "

    Daca are probe atunci se autosesizeaza cineva din justitie?
  • -5 (15 voturi)    
    spiru haret (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 17:00)

    calin [anonim]

    conciliant.... NU MAI VOTEZ PSD DACA OAMENII CARE AU FACUT SCOALA LA SPIRU ISI PIERD DIPLOMELE (a se citi : isi pierd locurile de munca- fara diploma nu?)
    • +3 (13 voturi)    
      nu mai votez PSD (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 17:34)

      patrunjel [utilizator] i-a raspuns lui calin

      Nu mai votez PSD daca oamenii care au luat diplome ilegal la Spiru Haret isi pastreaza diplomele. E bataie de joc ce se intampla acolo.

      Nici invatamantul de stat nu e stralucitor dar macar nu e fabrica de diplome la norma.
      • +1 (1 vot)    
        haos (Duminică, 26 iulie 2009, 20:15)

        mary [anonim] i-a raspuns lui patrunjel

        Pe ce te bazezi cand spui ca au luat diplome ilegal,cred ca esti inconstient ce spui .UPG Ploiesti este de stat si a dat diplome fara acoperire ca sa nu spun ca tine ilegale.Unde este gluma ta la USH macar invatam,mergem la examene,mergem care vrem la cursuri chiar cei de la ID,sunt facultati particulare unde studentii predau referate facute acasa de pe net nici macar nu le sustin si sunt notate ,ce ai pe ce lume traiesti,abramburica este abramburita si ne abrambureste si pe noi.
    • -1 (5 voturi)    
      supara-te (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 22:27)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui calin

      supara-te te rog!!
  • 0 (14 voturi)    
    cui prodest? (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 17:06)

    ion [anonim]

    campania ministrului impotriva acestei universitati, asa cum s-a vazut la emisiunea de ieri la 'realitatea', nu are la baza bune intentii. demersul ei a divizat societatea. pe de o parte, sunt oamenii de buna credinta ingrijorati pentru ca ministerul accepta ca a gresit si totusi transfera responsabilitatea asupra absolventilor. pe de alta parte, sunt papagalii semidocti, cu pretentii de intelectual pentru ca au absolvit la stat, care arunca cu noroi in ceilalti fara a cunoaste cum stau lucrurile, ci impinsi de acel spirit gregar de care pare ca nu va scapa niciodata aceasta natie. aceasta persoana care detine o functie publica prea mare pentru ea ne-a aratat, dupa maniera in care in care actioneaza, ca razboiul ei nu este impotriva neregulilor din sistem. castigatoare pe termen scurt ar putea fi facultatile de stat (pline si ele de nereguli pe care nu vrea sa le vada) si atat. de castig pe termen scurt nu poate fi vorba ca nu avem aici o strategie, ci o rafuiala. cei care pierd pe termen scurt si mediu sunt oamenii. de care o doare stim cu totii unde. rusine! e rusinos cum si intelectualii isi fac dupa o vreme buna curaj pentru a apara ce?. cand o idee devine mai importanta decat oamenii, etichetati in mod nedrept in fel si chip, atunci drumul nu mai e cel bun. mi-e sila de aceasta tara, de intelectualii si politicienii ei, de ziaristii slugarnici si analistii ei fara coloana.
  • -2 (12 voturi)    
    licentiat (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 17:37)

    ioana [anonim]

    Noi nu cersim locuri de munca, le-am obtinut prin truda, examene, concursuri. Suntem apreciati!
    Am vrut doar sa ne perfectionam, sa invatam mai mult.
    Doar prin forma ID puteam sa ne permitem. Examenele au fost corecte, fara spaga si alte minuni.
    Daca promotia 2009 va fi nevoita sa sustina din nou licenta, adio voturi si respect pentru PSD-PDLl
    Geoana si Basescu, amandoi, veti pierde toate voturile, inclusiv ale tuturor cunoscutilor nostri!
    • -4 (8 voturi)    
      nu inca ? (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 18:25)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui ioana

      Adica nu le-au pierdut inca ?
    • +2 (2 voturi)    
      JOS SUS (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 23:13)

      Georgescu [anonim] i-a raspuns lui ioana

      ... vrajeala.
      Voturile sunt pe bani cata vreme participarea la vot este sub 50%. Nu asta conteaza. Important e sa se revizuiasca tot sistemul de invatamant - si chiar daca unii profesori nu vor mai avea studenti multi macar licentiatii sa aibe baza minima pentru a fi creativi si capabili sa-si faca treaba.
      Angajarile de mult nu le mai fac pe baza diplomelor romanesti. Nu cred in ele. Bac-ul se trece prin copiat, licenta mai usor ca bac-ul (nu toate), prin urmare altele sunt criteriile.
    • -1 (1 vot)    
      forma ID (Duminică, 26 iulie 2009, 8:29)

      maria [anonim] i-a raspuns lui ioana

      Si eu am inceput aceasta forma de " INVATAMANT" si cand am vazut ce este acolo m-am retras pentru-ca vroiam o diploma nu o bucata de hartie. Sunt multe alte posibilitati de a face o facultate si atunci cand este sarac. Numai ca trebuie sa inveti si sa muncesti. De fapt asta este problema. Tu nu ai vrut sa muncesti si nici nu te duce mintea, altfel ai fi vazut ca nu are cum sa mearga magaria aia . Mai devreme sau mai tarziu tot ar fi iesit la iveala.
    • -1 (1 vot)    
      daca (Duminică, 26 iulie 2009, 11:37)

      papadie [anonim] i-a raspuns lui ioana

      ce motiv ai sa dai bani la particulara, cand la stat se intra atat de usor, fara bani, in general, iar profesorii sunt de un milion de ori mai bun ca la private. la spiru haret(si alte particulare) merg cei pe care nu-i duce capul, sau sunt lenesi, sau au facut un liceu de cacao. un student cat de cat mai rasarit nu merge la sppiru haret. este universitatea ratatilor.
  • 0 (12 voturi)    
    spiru haret (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 17:45)

    calinsab [anonim]

    vinovat de a fi student sau absolvent la sh. este verdictul in urma caruia propun oamenilor politici si intelectualilor sa ia masuri concrete. sa se zideasca repede camere de gazare in apropierea Bucurestiului si sa fim eliminati. oricum suntem o rusine pentru societatea in care traim. suntem niste inculti, niste saraci care s-au bucurat de taxele rezonabile (nu conteaza ca cei mai multi dintre noi am invatat pentru ca stim cat este de important acest lucru la locul nostru de munca). diploma noastra, care in ochii vostri valoreaza doi bani, chiar daca poarta antetul ministerului, este documentul in baza caruia putem fi condamnati. numai asa se va asigura superioritatea rasei absolventilor de la stat si nu vom mai constitui un pericol pentru puritatea ei.
    • -2 (10 voturi)    
      diplome (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 18:20)

      elod [anonim] i-a raspuns lui calinsab

      Poate au antet de MEC, dar cine le-a semnat?

      Ati beneficiat de pe urma unui sistem piramidal, construit pe dorinta voastra de a fi "licentiati".

      Ati crezut ca veti obtine un castig pentru tot restul vietii cu un minim de investitie... Ei, nu prea se poate asa ceva.

      Ma bucur enorm ca Ministerul nu da inapoi si sper sa se termine prin desfiintarea "Universitatii SH".
    • 0 (2 voturi)    
      vinovati (Duminică, 26 iulie 2009, 8:34)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui calinsab

      Sunteti vinovati ca nu a-ti deschis ochii. Este ca in afaceri daca nu esti in stare sa faci ceva ca lumea te lasi. Merge si compromisul pana crapa si atunci gata. Dar v-a placut sa nu faceti nimic. Sa luati examele pe bani si sa umpleti buzunarele cretinilor care predau acolo. Asa ca diplomele voastre TREBUIE anulate pana nu inegriti si mai tare pata de pe invatamantul romanesc.
    • 0 (2 voturi)    
      cam ai dreptate (Duminică, 26 iulie 2009, 11:39)

      papadie [anonim] i-a raspuns lui calinsab

      da, sunteti o rusine pentru societatea in care traiti, sunteti niste inculti si generatori de probleme in societatea noastra. pentru ca unul care nu stie nimic va locul unuia care merita postul. credeti ca cu bani se poate obtine totul. nu, banul nu poate sa-ti dea creier.
  • +2 (10 voturi)    
    este o crima (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 18:20)

    gabriel4west [utilizator]

    Este o crima felul in care se trataeaza aceasta problema.

    Este o crima sa arunci in tocatorul public o astfel de idee, ca diplomele de la SH sunt false sau nelegale - fara sa trasezi clar o linie de demarcatie intre ce inseamna fals, nelegal vs adevarat si legal.

    Fara sa te gandesti la miile de copii care au INVATAT pe bune la aceasta universitate, stiu copii care au invatat din greu , nu au glumit, diploma lor nu este nici falsa nici nelegala, fiind de la facultati acreditate, dar pentru marele public toti absolventii de la SH sunt o apa si un pamant.

    E jenant, e trist.

    Plus ca legalitatea sau falsul nu pot fi probate decat de o HOTARARE JUDECATOREASCA. Nu poti sa vii tu, cat ai fi de ministru , si sa spui ca sunt NELEGALE.

    Faci mata sesizare si lasi apoi justitia sa se pronunte.

    Ceea ce se intampla in tara noastra este dincolo de orice putere de imaginatie.
    • +2 (10 voturi)    
      Chiar ca-i crima, mor de ras! (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 20:51)

      rica venturiano [utilizator] i-a raspuns lui gabriel4west

      Miile de copii care au INVATAT la Spiru... :)) Nu cunosc prea multi absolventi de Spiru, dar cei pe care-i cunosc sunt niste handicapati mintal, absolventi de liceu agricol / material rulant etc, cu bacul luat la a doua/treia incercare, care n-au dat niciodata pe la facultate, au memorat grilele cu o seara inainte de examen si si-au luat diploma cu 10 - la drept, la cursuri de zi, specializare acreditata si cu acte in regula. Poate ca aia care au invatat din greu erau atat de retardati incat nu erau in stare sa memoreze o succesiune de 30 de raspunsuri la grile sau ce li se cerea lor acolo... In fine, voi n-aveti decat sa va credeti valorosi si sa fiti convinsi ca cei care au terminat la stat va ponegresc din invidie. Nu-i puteti prosti decat pe cei care deja au nivelul vostru de inteligentza...
      • +2 (6 voturi)    
        pt.gabriel4west (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 21:35)

        natty [anonim] i-a raspuns lui rica venturiano

        cred ca ar trebui sa te uiti putin si in ograda factultatiilor de stat pt ca si acolo sunt (handicapati mintal si retardati cum spui tu)spun acest lucru din cunostinta de cauza ....termina mii de studenti la facultatiile de stat si atunci cand trebuie sa isi completeze o cerere pt.angajare pur si simplu nu stiu ,se uita la tine de parca au vazut extraterestrii si intrebarea lor este cum fa fac cererea pt ca nu stiu ,atunci eu ii intreb :
        cum nu stii sa faci o cerere ? ...doar a-i terminat la zi ......sincer cei care terminat la ID au totusi o experinta in spate de cativa ani de munca si sincer la patron nu te angajeaza nimeni daca nu ai experienta ..... ( un patron nu o sa desfaca contractul de munca unui angajat care a terminat la SH atata timp cat este competent , si nici nu o sa angajeze absolventi de la stat daca nu au experienta , probabil pe la bugetari pe la un ghiseiu .....si uite asa vand cei de la facultatiile de stat pepeni in piata cum s-a exprimat d-na ministru ....si inca ceva atunci cand vin la angajare primul lucru intreaba .....salarul cat este ? ca doar eu am terminat o facultate la zi (stat) si el este ............
      • +2 (4 voturi)    
        Dragutza.... (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 22:24)

        gabriel4west [anonim] i-a raspuns lui rica venturiano

        ......imi pare rau pt tine, nu sunt absolvent de SH, ci de Universitatea Bucuresti, si chiar absolvent prin anii '70, eu mi-am exprimat o parere care mie mi se pare corecta - unde este lege nu-i tocmeala - nu suntem la piata, exista legi care trebuie urmate, daca justitia va decide ca SH a gresit, atunci o va sanctiona ----- dar pana atinci, dna Andronescu nu poate sustine cadiplomele sunt false ----- tocmai pt ca vorbeste unor oameni ca tine, care interpreteaza dupa ureche .....

        Si care isi permit sa judece oamenii asa cum chair singur ai scris --

        "cei pe care-i cunosc sunt niste handicapati mintal, absolventi de liceu agricol / material rulant etc,"

        --- nu inteleg de ce absolventii de liceu agricol sau material rulant sunt handicapati - ii cunosti tu pe toti ? Chiar asa ? Ai facut scoala cu ei ? Stii ce profesori au avut ?

        La fel judeci si univ SH - dupa ureche ! daca au absolvit SH atunci sunt handicapati, au mintit, au furat la examene, etc etc etc ....

        Din cauza unora ca tine ministrii romani ar trebui sa aiba grija ce le iese pe gura..... si sa gandeasca de sapte ori inainte de a ridica piatra ..... pentru ca dupa ei urmeaza o ploaie de pietre aruncate de cei care oricum nu gandesc cu capul lor, si care nu stiu decat sa faca si ei ce a facut ministrul.....
        • 0 (2 voturi)    
          hai sa ne haidem (Duminică, 26 iulie 2009, 0:34)

          rica venturiano [anonim] i-a raspuns lui gabriel4west

          In caz ca ai trait pe alta planeta pana acu, te informez ca la agricol / material rulant si ce mai ziceam eu pe-acolo intra oameni care abia reusesc, cu mare greutate, sa-si ortografieze numele. vad ca-ti place sa faci teoria chibritului, dar, pe scurt, situatia e asa: un om care a facut liceul agricol si n-a luat bacul din prima NU POATE sa termine pe bune dreptul cu 10. Daca nu pricepi atata lucru, orice alta discutie e inutila.
      • 0 (0 voturi)    
        o noua mineriada (Luni, 27 iulie 2009, 16:43)

        Ludovic [anonim] i-a raspuns lui rica venturiano

        Eu sunt absolvent de Spiru la ID la Sociologie-Psihologie 2008 si nu sunt handicapat mintal si nici nu am luat diploma pe bani. Ca dovada ca nu sunt handicapat este ca SUNT si absolvent de Politehnica, inginer din 1990 cu 9 la licenta si sef de grupa in ultimii 4 ani de studiu. Si am si realizari profesionale ce ma onoreaza si pot oricand sa le prezint cu mandrie. Asta despre IQ-ul meu. Privitor la USH: Invit pe oricare din aruncatorii de noroi sa studieze legea invatamantului cu toate modificarile la zi si autorizarile pe care le are USH in temeiul legii. Apoi sa mearga la USH sa dea niste examene pe computer sa vada ca degeaba incerci sa impresionezi computerul si tot degeaba poti avea fusta scurta sau copiute. Cu camerele de luat vederi nu te poti juca. Apoi sa studieze tot legea sa afle ca ARACIS a functionat timp de 4 ani ( pana in iunie 2009 ) fara recunoasterea europeana ( conditie necesara si obligatorie inscrisa in legea de infiintare a ARACIS ) si sa vada ca ARACIS a emis facturi, a incasat bani si a acordat acreditari in afara legii!!! Sa vedeti ca universitatile de stat nu au voie sa aiba cursuri cu plata ( legea spune ca invatamantul de stat e gratuit!!) si deci toate diplomele obtinute la cursuri cu plata la universitatile de stat sunt ilegale si deci nule! Nu e asa ca ar trebui anulate ?
        Nu asa s-a intamplat si la mineriade?
        Privitor la licenta, pot sa dau examenul oricand, si dupa o scurta pregatire sunt capabil sa-l promovez la orice alta facultate. Dar nu e asa ca voi fi discriminat ( ca si colegii de la examenele de titularizare ) pentru simplul motiv ca asi veni de la USH? Pana atunci insa STIU ca USH functioneaza legal si numai Justitia Romaneasca sau Europena are dreptul de a se pronunta si in nici un caz un ministru. Dumneai e doar hotarata sa goneasca studentii de la Privat la Stat ca doar e rector ( auto-suspendat :) ) de la UPB si e extrem, dar extrem de impartiala. Ca noi o credem, nu-i asa?
    • +2 (8 voturi)    
      Asa e (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 20:52)

      Iesanul [utilizator] i-a raspuns lui gabriel4west

      Modul in care se obtin diplome pe banda la USH forma de invatamant ID este o crima! Si daca efortul de a obtine diploma mult visata in aceste conditii pare sisific, incercati sa va imaginati ce ar fi insemnat sa o obtineti in conditii normale de studiu, asa cum e cazul a mii de copii care nu se vad smecheri in romanica noastra plina de dastepti! Fraieri sunteti voi care va inchipuiti ca va merge si in domeniul asta! Oricum, cu sau fara diploma, manelistii miros a incultura de la o posta! Si asta e ceva ce nu poate fi escamotat asa usor!
  • +2 (6 voturi)    
    ACREDITARE FORME DE INVATAMANT S.H (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 19:27)

    mihaela [anonim]

    Am luat licenta la SH in anul 2008.Acum sunt anul 2 la un master la care am terminat prima din promotie.(la o alta facultate)Daca eram slab pregatita atunci de ce am intrecut colege de la ASE? Oare problema nu este in alta parte?Eu in 2005 cand m am inscris la facultate specializarea era acreditata.Nu pomenea nimeni de forma de invatamant acreditata...Unde este greseala mea?
    DACA o gasiti sunt de acord sa raspund.
    • 0 (2 voturi)    
      pisicutzo (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 23:44)

      diu1so [utilizator] i-a raspuns lui mihaela

      te numeri printre acei 1% din spiru care au invatat.
      si matale ai fost inselata daca specializarea nu a fost acreditata. da in judecata universitatea. Imi pare rau pentru tine, dar o meriti.
      • 0 (0 voturi)    
        specializarea nu forma de invatamant (Luni, 27 iulie 2009, 16:52)

        ludovic [anonim] i-a raspuns lui diu1so

        Foarte multi amesteca lucrurile in tara asta.
        Specializarea e una iar forma de invatamant e alta. Acreditarea formei de invatamant nu se cere in lege> Acreditare se cere doar pentru specializare. Asta e doar o gaselnita de ultim moment pentru a face rau unora. Cat timp in cadrul aceleiasi specializari la forme diferite ( zi, seral, ID, FR ) programa e identica, sunt aceleasi carti, aceeasi profesori, aceleasi examene, nu se vede clar ca la mijloc e doar rautate?
        Privitor la discriminarea absolventilor de liceu agricol, s-ar putea sa te pomenesti cu ceva procese de calomnie.
        Iar de cei 1% care au si invatat la Spiru, de unde stii procentul? Ai acces la date reale cu care sa dovedesti afirmatia ta? S-ar putea sa fiu interesat sa cer daune morale. Din partea celor 99% CARE DUPA TINE au trecut examenele fraudulos. Ce parere ai?
  • +7 (7 voturi)    
    cand reaua-credinta face legea (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 19:31)

    cristian [anonim]

    Ecaterina Andronescu este si jucator, si arbitru. Jucator, pentru ca interesele ei sunt legate de Politehnica si de invatamantul de stat (aflate in cadere libera), jucator -pentru ca intervine in activitatea invatamantului privat, incalcandu-i autonomia universitara, cu intentia clara de a-l pune pe butuci. Chiar si simplul fapt ca, inainte de a fi gata raportul in discutie, ea se grabeste sa formuleze acuzatii grave- antepronuntand-se- sugereaza intentiile pe care le urmareste si reaua sa credinta. Scoaterea de la examenul de titularizare a candidatilor USH este - in lipsa unei decizii sprijinite de lege- un abuz grosolan si, normal ar fi, ca cei lezati sa o cheme in fata justitiei si sa-i pretinda daune. Invatamantul nu e tarlaua personala a doamnei Andronescu ca sa faca ea ce vrea si cum vrea. Chiar si asa, jumatate din candidatii lasati sa dea examen, in majoritate covarsitoare de la stat, au picat rusinos, ceea ce arata nivelul pregatirii universitare asigurate de stat si umple de ridicol discursul doamnei Andronescu privind lupta ei pentru cresterea calitatii actului de invatamant. De fapt, personajul nu stie pe ce lume se afla. Pentru a se lamuri ce inraita este, va recomand sa mergeti in curtea Politehnicii pe care ea a izolat-o abuziv, asemenei unui ghetto, si a pus bariere unde se cere o taxa de 60 000 lei celor care vor sa treaca mai departe. Asta numai ca sa faca imposibil accesul normal al celor de la USH care au cateva facultati in aceeasi incinta. Acum au loc inscrierile la Politehnica. Lasand la o parte faptul ca viitorii studenti nu se prea inghesuie, ei au mai avut si surpriza sa vada ca numai pentru o banala verificare a actelor de inscriere li se pretinde suma de 1,5 milioane lei, bani pentru care li se elibereaza o hartie anonima, fara antet si fara stampila. Cum sunt contabilizati acesti bani in institutia unde doamna Andronescu este rector si pe ce temei legal s-a luat decizia introducerii unei asemenea taxe jenante?
  • +3 (9 voturi)    
    strategii de scara blocului! (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 21:24)

    zeze [anonim]

    dupa un atac dur impotriva ministresei, mai marii psd au ajuns la concluzia ca mai bine sacrifica ceva electorat, spiristii si familile lor. ministreasa taie ceva capete dar nu importante pentru neocomunistii din psd, iar pe imaginea generala de partid apare corectitudine dorinta de justitie, dar isi conserva gasca cu dosare la dna pe care ii tot protejeaza prin parlament ca saracii sunt nevoiasi si toti ii ataca nedrept.
  • -1 (5 voturi)    
    Asigurarea Calitatii, obigatorie (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 21:52)

    hotnewsfil [utilizator]

    Domnul Geoana : ".. dar cei care au absolvit trebuie considerati in legalitate".
    Dar :
    Facultatile care au functionat fara a fi acreditate nu au fost in legalitate.
    Acreditarea a fost prevazuta de lege ca sa se asigure un nivel de pregatire corespunzatoare a studentilor, pentru a se preintampina tendinta unor universitati de a avea ca tel ingrosarea veniturilor, prin cresterea numarului de studenti, neconform cu dotarea materiala si cu cadre profesorale si prin coborarea exigentelor privind calitatea pregatirii si licentierii studentilor.
    Se pune intrebarea daca un student care a absolvit cursurile unei facultati neacreditate (care nu a avut conditii sa asigure pregatirea la nivelul necesar), este sau nu in legalitate, cum afirma domnul Geoana, afirmatia sa fiind, evident, si o indicatie catre membrul PSD Ecaterina Andronescu, fiind vizate alegerile de la toamna, deci netulburarea bazinului electoral al partidului.
    Avand in vedere ca scopul legalizarii unei facultati este ca aceasta sa asigure calitatea licentiatului, nefiind un simplu act birocratic, inseamna ca absolventul facultatii neacreditate nu are asigurata calitatea necesara unui licentiat. Daca admitem ca scopul major al acreditarii, este Asigurarea Calitatii, rezulta ca "legalitate =calitate", adica fara respectarea legalitatii nu poate fi asigurata calitatea.
    Asigurarea Calitatii actului scolar este obligatia universitatii, nu a studentului. Desigur, studentul nu poate fi invinuit ca universitatea nu a respectat legalitatea, in vederea asigurarii calitatii pregatirii sale, ca licentiat. dar, nefiind asigurata calitatea pregatirii sale, nu exista certitudinea ca pregatirea sa este corespunzatoare. Societatea, care urmeaza sa se bazeze pe licentiatul respectiv, nu poate fi indiferenta.
    Daca licentiatul ar fi avut ca unic scop sa isi puna diploma in rama, societatea nu avea de ce sa se amestece in Asigurarea Calitatii pregatirii sale..
    Altfel, societatea trebue sa-i valideze pregatirea.
  • +3 (3 voturi)    
    Pur si simplu nu inteleg un lucru (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 22:19)

    Porcurorul General [utilizator]

    Eu nu am nimic de-a face cu SH, nu am frecventat-o, am terminat Politehnica la stat; asta am precizat ca sa nu se spuna ca am scris ceva tendentios. Ceea ce nu pricep este urmatorul lucru: facultatile de la care studentii au obtinut diplomele erau acreditate sau nu? Pentru ca daca nu erau si ei nu stiau asta, e vina lor ca nu s-au interesat pana cand sa le fie clara aceasta situatie. Dar pe de alta parte daca erau, diplomele le-au obtinut individual de la o facultate acreditata - nu discutam cum. Daca examenele de licenta au fost individuale, cum acum sa li se retraga titlurile in colectiv?!?

    Ceea ce am spus este cam asa: daca obtii un titlu universitar la o facultate acreditata, iar aceasta se desfiinteaza (dintr-un motiv sau altul), titlul nu il pierzi. Arhiva exista si va fi preluata de o institutie.

    Va multumesc pt raspuns.
    • -1 (3 voturi)    
      raspuns (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 23:30)

      elod [anonim] i-a raspuns lui Porcurorul General

      Ministrul spunea ca acreditarea se face per specializare si forma de invatamant.

      E foarte simplu. Daca ai invatamant de zi, se aplica un set de reguli (care probabil sunt verificate in cadrul acreditarii, si ulterior).

      Pentru ID sau FR se aplica cu totul alte reguli ca la zi. Daca ne gandim doar la platforma tehnologica, la training-ul profesorilor e evidenta treaba.

      SH probabil a ascuns faptul ca ID nu sunt acreditate, prezentand doar faptul ca specializarea este acreditata (la zi) si ca se preda acelasi lucru si la ID.
      • -1 (1 vot)    
        Sincere multumiri (Duminică, 26 iulie 2009, 14:06)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui elod

        Pentru lamurire. Eu nu m-am prins de detaliul acesta. Deci acum au urmatoarea problema: daca facultatea X are creditata specializarea Y in forma Z, atunci va avea si in forma Z'? Ori daca legea spune ca este per forma de invatamant, reulta ca in forma Z' nu este valabila acreditarea.

        Cu toata stima.
  • +2 (2 voturi)    
    Ca posibila iesire... (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 22:32)

    doru [anonim]

    Situatia deosebit de complicata a USH, cu implicatii politice dar in primul rand sociale a foast creata nu de-a lungul celor 20 de ani de cadere libera a invatamantului romanesc. Vinovati: toate guvernele post decembriste. Situatia este identica cu cea de la fostul CARITAS clujean. De ce abia acum a plesnit buboiul ? Pentru ca in toamn, universitatile de stat(de fapt mai mult private) nu ar mai fi avut clienti(studenti) si era clar ca multe catedre urmau sa fie desfiintate, avand primii someri din randul cadrelor didactice universitare. Deci, nu intamplator a fost acest scandal acum inaintea inscrierilor la facultati. Odata scoasa de pe piata USH, cele de stat (mi-e groaza de acest "stat" cand stiu de zecile de mii de studenti care alimenteaza bugetele si buzunarele profesorilor acestora) pot sta linistite. Problema este cu absolventii USH, care datorita diplomelor obtinute cu antetul MECI au ocupat diferite functii in domeniul public sau privat. Ca solutie eu vad ca ar trebuia lasate lucrurile asa cum sunt, adica ce-i papat e bun papat. Cei care mai urmeaza aceasta universitate sa reflecte mult daca merita sau nu sa mai toace niste bani. Nulitati cu licenta sunt de ambele tabere, si-n randul cadrelor universitare dar si in randul studentilor. Am spus tabere pentru ca exista un razboi intre ele, in urma caruia au de pierdut oameni, de cele mai multe ori de buna credinta. Incompetenta, prostia, goana dupa bani, voturi si imbecilitatea guvernantilor nostri de dupa 1990 a dus la crearea acestui monstru care decima oameni si familiile lor. Asa cum a fost cazul CARITAS-ului cred ca nu este alta solutie: ce-i papat e bun papat, iar potentialii clienti sa beleasca bine ochii, pentru ca altfel... Lasati piata muncii sa-i trieze.
  • +2 (2 voturi)    
    abramburica si interesele de partid (Duminică, 26 iulie 2009, 12:04)

    preluat [anonim]

    Zeci de universităţi de stat, repetente la evaluarea academică Şi universităţile de stat, nu doar cele private, au probleme cu legea. Există specializări care de zece ani nu au mai fost evaluate din punctul de vedere al calităţii, deşi evaluarea trebuie făcută la fiecare cinci ani. Peste 600 de programe de licenţă din toată ţara funcţionează ilegal. Unele universităţi de stat şi-au acrediat specializările de ani întregi, însă nu au mai vrut să fie evaluate o dată la cinci ani aşa cum spun Legea învăţământului, dar şi Legea calităţii intrată în vigoare în 2007. Alte universităţi de stat şi-au reevalut specializările în urmă cu cel puţin cinci ani şi ar fi trebuit să intre din nou la control. De exemplu, Universitatea din Bucureşti are şapte specializări care sunt sub semnul legii. Specializarea ?fizică? există de dinainte de 1989 şi a fost acrediatată automat prin lege, însă după 1990 nu a fost evaluată o dată la cinci ani de către Consiliul Naţional pentru Evaluare şi Acreditare Academică (CNEAA), care a fost desfiinţat în 2005. Geografia turismului de la Călimăneşti a fost autorizată în 1998, dar nu a mai trecut pe la reevaluare. O altă universitate de stat care a uitat de controalele periodice este Universitatea de Medicină şi Farmacie ?Carol Davila? din Bucureşti, cu specializările medicină, medicină dentară, farmacie şi tehnică dentară existente înainte de 1989. Unele universităţi s-au tot văitat că nu au bani şi de aceea nu au venit la evaluarea periodică. Unele programe de studii universitare au încetat şcolarizarea, dar au rămas în structura universităţii. ?Situaţiile exacte nu sunt cunoscute la ARACIS (Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Superior, urmaşa CNEAA) întrucât universităţile nu au informat la momentul respectiv. Însă toate cele care nu s-au acreditat, nu s-au evaluat la timp, funcţionează ilegal?, a declarat pentru cotidianul.ro Oprea Călin, vicepreşedintele ARACIS. Un document elaborat de Agenţia Română pentru Asigurarea Cal


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version