In replica la unele articole aparute in presa referitoare la modul in care au fost cheltuite fondurile bugetare, secretarul de stat in Ministerul Turismului, Sorin Muntenu, a declarat ca toate achizitiile publice sunt prezentate pe site. "Suntem cel mai transparent minister", a spus Munteanu. Acesta sustine ca din totalul fondurilor alocate ministerului, adica 352,6 milioane lei, suma cheltuita reprezinta doar 11%.

Secretarul de stat a mai spus ca Ministerul Turismului a achizitionat spatii publicitare pentru promovarea Romaniei, nu pentru imaginea ministerului. In ceea ce priveste deplasarile in care au fost luati si jurnalisti, cheltuielile de cazare, transport si diurna pentru acestia sunt reglementate din 2001.

In privinta acuzatiilor potrivit carora au fost cumparate perdele de 75.000 de euro, Sorin Munteanu sustine ca, pentru cele 50 de incaperi de la minister, au fost achizitionate perdele si jaluzele in valoare de 34.010 lei, adica 8.000 de euro. "In realitate, Ministerul Turismului a achizitionat in anul 2009, pentru un numar de 50 de incaperi din sediul situat in Bulevardul Dinicu Golescu, nr.38, Sector 1, Bucuresti, perdele si jaluzele in valoare de 34.010 RON, adica de aproximativ 8.000 euro, in niciun caz de 75.000 euro", a spus Munteanu.

Munteanu are explicatie si pentru sumele vehiculate pentru serviciul de telefonie fixa si mobila. Ministerul are alocat un buget de 160.000 de euro si nu de 180.000 de euro asa cum s-a vehiculat, din care s-au cheltuit efectiv pana acum 36.000 de euro, a precizat secretarul de stat.

Ministerul Turismului a fost exceptat de la prevederea legislativa privind achizitia de autoturisme

O alta acuzatie se refera la faptul ca Ministerul Turismului a incheiat un contract cu Eurosport mult mai slab decat Croatia. "Am fost acuzati ca am fi incheiat cu Eurosport o afacere mai proasta decat Croatia, platind mai multi bani pentru difuzarea unui numar mai mic de spoturi. Spoturile Croatiei de pe Eurosport sunt de 30 de secunde, in timp ce ale Romaniei sunt de 60 de secunde. Campania Croatiei s-a desfasurat in primavara, pe cand cea a Romaniei se va desfasura in perioada august-decembrie. In plus, spoturile Romaniei vor fi difuzate intr-o perioada cu evenimente sportive importante, in prime-time", a spus Sorin Munteanu. In plus, Romania mai beneficiaza si de o campanie de sponsorship pe canalul Eurosport, care include 325 billboard-uri de 6 secunde si o campanie de difuzare pe internet a noua milioane de bannere. Toate acestea au costat un milion de euro, nu 1,3 milioane euro cum a fost prezentat in presa, a mai spus secretarul de stat.

Acesta a mai spus ca nici contractul cu Goran Bregovici nu a fost dezavantajos. "Referitor la onorariul platit de minister lui Goran Bregovici and Wedding Funeral Orchestra, comparatiile cu onorariul achitat de alti clienti artistului sunt neavenite. De exemplu, la TVR a cantat 20 minute in studio cu jumatate din orchestra pentru suma de 30.000 Euro, in timp ce pentru minister a sustinut un spectacol chiar in seara de Paste, cand onorariul artistului creste cu pana la 50%, 2 ore de concert live cu un numar dublu de muzicanti, si a costat 42.000 Euro. In legatura cu onorariul primit de acelasi artist la concertul organizat la Buzau, onorariul platit artistului a fost de 60.000 Euro, si nu de 25.000 Euro, cum s-a afirmat in presa", a declarat secretarul de stat.

Munteanu a mai precizat ca pentru achizitia unor autoturisme s-au cheltuit 170.000 de euro, nu 180.000 de euro cate au fost alocate. Legislatia prevede ca in acest an ministerele sa nu mai faca astfel de achizitii pentru a fi reduse cheltuielile bugetare. "Ministerele nou infiintate au fost exceptate", a explicat secretarul de stat.

Ministerul Turismului are un buget de 352,6 milioane lei, reprezentand 0,06% din PIB, sumele cheltuite efectiv pana in prezent fiind de sub 11% din sumele alocate. Bugetul este destinat in principal sustinerii investitiilor in infrastructura turistica, derulate de administratiile publice locale, in procent de 73%, investitii aprobate in anul 2006, 12% din buget este destinat actiunilor de promovare a turismului romanesc, 3% din buget este alocat pentru proiectare si cercetare in turism, iar 12% sunt cheltuielile de functionare ale ministerului.