Ministerul Agriculturii vrea sa cumpere servicii de publicitate de 12 milioane euro, plus TVA

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Miercuri, 22 iulie 2009, 19:35 Actualitate | Esenţial

Ilie Sarbu
Foto: AGERPRES
Ministerul Agriculturii a lansat trei licitatii deschise pentru achizitionarea de servicii de publicitate, care au ca scop promovarea Programului National pentru Dezvoltare Rurala si a Programului operational pentru pescuit, in valoare totala de aproape 12 milioane de euro, fara TVA.

Cele trei contracte sunt cofinantate din fondurile Masurii Asistenta Tehnica (511) din PNDR*. Din totalul sumelor cheltuite, Uniunea Europeana asigura 80%, in timp ce cofinantarea de la bugetul de stat este de 20%.

In general, cele trei licitatii au in vedere crearea de spoturi radio si TV, machete de presa, bannere internet si difuzarea acestora in mass-media.

1. "Imbunatatirea strategiei de comunicare si a identitatii vizuale a PNDR".
Valoare totala - 8.400.720 lei, fara TVA.

Ce se cere:
  • servicii de creatie si productie a 2 spoturi TV;
  • servicii de creatie si productie a 2 spoturi radio,
  • servicii de creatie si productie a 4 machete de presa scrisa;
  • realizarea de bannere electronice pentru publicitate internet;
  • realizarea unui site pentru PNDR;
  • elaborarea strategiei si planificarii media: presa scrisa, radio si internet;
  • servicii de difuzare a spoturilor radio si machetelor de presa scrisa;
  • servicii de inchiriere spatii media - internet;
  • imbunatatirea si actualizarea strategiei si planului de informare, comunicare si promovare a PNDR;
  • realizarea a 3 valuri de cercetare sociologica cu privire la impactul campaniei de informare si publicitate a PNDR. (inainte de inceperea campaniei, la mijloc si la sfarsit).

Conditii de participare:
  • Media cifrei de afaceri pe ultimii trei ani: 2006, 2007 si 2008 sa fie mai mare de 1.000.000 €.
  • Media profitului net al ofertantului (operator economic sau membrii asocierii de operatori economici impreuna) pe anii 2006, 2007 si 2008 trebuie sa fie pozitiva.
2. "Actiuni de promovare a Programului National de Dezvoltare Rurala".
Valoare totala: 32.531.666 lei, fara TVA.

Ce se cere:
  • Asistenta tehnica pentru cresterea capacitatii institutionale AM – PNDR (8 sesiuni de training pentru personalul AM - PNDR in teritoriu in domeniul comunicarii);
  • Organizarea de activitati cu presa;
  • Servicii de monitorizare media;
  • Servicii realizare film documentar;
  • Servicii de difuzare (media buying) TV si panotaj stradal;
  • Servicii de realizare si tiparire publicatii;
  • Servicii de organizare conferinte;
  • Servicii de realizare sondaje de opinie.
Ce se cerea in caietul de sarcini: "Se solicita realizarea unui media plan pentru difuzarea spoturilor TV pe care autoritatea contractanta le va pune la dispozitia contractantului si difuzarea spoturilor pe primele 6 posturi TV generaliste private, cu arie de acoperire la nivel national si pe primele doua posturi de stiri, in ordinea audientei, conform celui mai recent studiu de audienta TV".

Ulterior, a fost modificata prevederea "6 posturi TV generaliste private", introducandu-se si mentiunea "sau publice".

Conditii de participare:
  • Media cifrei de afaceri pe ultimii trei ani: 2006, 2007 si 2008 sa fie mai mare de 1.000.000 €.
  • Media profitului net al ofertantului (operator economic sau membrii asocierii de operatori economici impreuna) pe anii 2006, 2007 si 2008 trebuie sa fie pozitiva.
3. "Creatia, productia si difuzarea unei campanii de promovare a Programului Operational pentru Pescuit"
Valoarea totala: 2.250.000 €, fara TVA. Procedura: Licitatie restransa accelerata.

Si aici, se avea in vedere contractarea unor servicii de creatie, productie si difuzare:
  • logo, slogan, mascota, melodie personalizata;
  • cinci pagini web personalizate;
  • machete presa;
  • cinci spoturi publicitare TV;
  • cinci spoturi publicitare radio;
  • patru filme de scurt metraj;
  • 18 filme de tip testimonial;
  • 10.000 de brosuri etc.
Anuntul a fost transmis in sistemul electronic de achizitii publice in 15 iulie, dar a fost respins de Autoritatea de management al achizitiilor publice.

Ministerul justifica procedura licitatiei restranse accelerate prin faptul ca "ANPA a deschis sesiunea de primire a cererilor de finantare a proiectelor in cadrul Programului operational pentru pescuit 2007 - 2013 la inceputul lunii mai insa, pana in prezent, s-a depus un numar extrem de scazut de proiecte in raport cu asteptarile initiale, fapt care denota o slaba popularizare si cunoastere a oportunitatilor de finantare pentru dezvoltarea sectorului de pescuit si acvacultura".

*Ce reprezinta Masura 511

Prin Programul National de Dezvoltare Rurala (PNDR) sunt alocati 376.119.793 € pentru masura 511 Asistenta tehnica, adica aproximativ 3,75% din bugetul total al programului (inclusiv Reteaua Nationala de Dezvoltare Rurala).

Prin fondurile destinate masurii de asistenta tehnica se finanteaza:
  • Asigurarea unei bune gestionari si utilizari a resurselor alocate in vederea derularii eficiente a PNDR;
  • Imbunatatirea si maximizarea impactului PNDR;
  • Asigurarea transparentei, informarii, comunicarii si promovarii PNDR si a sprijinului comunitar destinat derularii acestuia;
  • Asigurarea unei bune cooperari cu Comisia Europeana si partenerii economici si sociali;
  • Infiintarea si functionarea Retelei Nationale de Dezvoltare Rurala.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

2067 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    Dar la taranul muritor de foame (Miercuri, 22 iulie 2009, 19:49)

    Titirca1 [utilizator]

    Nu ati da, nenorocitilor, 5 bani in plus pe kg de grau.
    Sau pentru infiintarea/ consolidarea unui organism de lupta impotriva intermediarilor nu ati da 1milion de euro. HUOOOOOO. dar las ca nu mai aveti mult jiltz sub kur, va sare el in toamna de o sa stati pe coceni de cucuruzi la Jilava.
    • +8 (8 voturi)    
      Ridicol (Miercuri, 22 iulie 2009, 20:10)

      Licuriciul [anonim] i-a raspuns lui Titirca1

      Mama ce-au venit astia cu foamea in git, nu ma asteptam la asa ceva...... s-au dat mielusei cit au stat pe bara acum s-au suit direct pe gramada...
      • +1 (1 vot)    
        ... (Joi, 23 iulie 2009, 15:19)

        festinalente [utilizator] i-a raspuns lui Licuriciul

        nu ar baga banii in ceva productiv, in agricultura. Noi traim cu publicitate si servicii de promisiuni.
  • +3 (5 voturi)    
    da, asta a mai ramas de facut (Miercuri, 22 iulie 2009, 19:49)

    Costi [anonim]

    adevaru' ca da, agricultura e infloritoare, producem la capacitate maxima. Graul, orzul, secara, porumbul, rosiile, castravetii, gogosarii sunt in exces si acum trebuie sa-i vindem. Deh, pe criza nu se mai poate fura decat pe fata asa ca statul a trecut la varianta directa: "bai cetateni, ne pisham pe voi ca nea felix, vantu si sarbu au nevoie de bani ca ies pe minus anul asta. Mai ales de cand i-au marit salariu' lu' esca la 100 de catraliarde.
    • +4 (4 voturi)    
      Legatura (Joi, 23 iulie 2009, 13:18)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Costi

      Ce legatura au nea Felix, Sarbu si Vantu. La ei se duce o mica parte, parte care mi se pare normal sa se duca atata timp cat vrei sa cumperi spatiu publicitar. Ai vrea sa-l dea pe gratis?

      12 milioane auzi, pai e printre cele mai mari buget de marketing din Romania anul asta. Nu va e rusine ma? Pai concureaza guvernul cu Orange si Vodafone la bugete de marketing? Aia baga bani din profit nenorocitilor.
  • +2 (2 voturi)    
    Macar e pe fata.... (Miercuri, 22 iulie 2009, 19:51)

    bgd [utilizator]

    Cat despre eficienta....nu cred ca e modul cel mai bun de a investi 12 mil de euro...mai ales cand vorbim despre agricultura... Dar na...poate stiu ei mai bine....glumesc. :)
  • +5 (7 voturi)    
    iata cum se fac banii de campanie (Miercuri, 22 iulie 2009, 20:03)

    fiinca [anonim]

    Iata ca dupa Ridzi si Udrea a venit si vremea sa vedem de unde-si ia bani si PSd-ul pentru campanii electorale. Se putea sa ramana mai prejos:)
  • +2 (2 voturi)    
    cred (Miercuri, 22 iulie 2009, 20:09)

    Cristi [anonim]

    ca o sa redenumim ministerul : Ministerul Turismului Agrar si va trece in subordinea Ministerului Turismului!
  • +5 (5 voturi)    
    Bai fratilor, ati prostit ! (Miercuri, 22 iulie 2009, 20:16)

    georgetica [utilizator]

    Eu nu inteleg publicitatea unor institutii publice. Apreciez ca este una din formele de a fura. Opriti-va fratilor cu furatul, sau macar furati mai putin! Inteleg o firma privată care vrea sa-si promoveze un produs prin publicitate, dar una de stat, pe bani publici, nici sa ma tai ca nu inteleg. S-apoi de ce sa nu lasi televiziunile sau presa scrisa sa te caute pentru programe sau articole de senzatii ca sa aiba audienta sau sa-si vanda ziarele? Ce-or sa faca daca nu-si vand marfa? In plina criza, asta ne mai treuia:publicitate. Vai de steaua lui de taran(deh...fermier). Uscalis-ar mana celor care semneaza contracte de publicitate!
    • -2 (2 voturi)    
      populism ieftin (Miercuri, 22 iulie 2009, 20:34)

      badea cartan [anonim] i-a raspuns lui georgetica

      Oameni buni, voi intelegeti ca acesti bani, care vin de la UE, sunt dedicati obligatoriu comunicarii publice? Sunt bani care trebuie cheltuiti pe publicitate. Si se vor duce, dupa conditiile din caietul de sarcini, catre o firma din UE. Asa se saubventioneaza mascat! De ce nu se ia nimeni de Nemirschi? Pentru ca banii aia erau cu dedicatie de la inceput! Bruxellesul a hotarât cum se cheltuiesc! Nu cheltuiesti cum vor ei, ramanem fara restul de trei sute si mai bine de milioane! Deci, ce facem? Ne dam populisti, si pierdem trei sute de milioane, sau investim banii aia in agricultura si castiga niste firme europene un bacsis de 12 milioane? Sa va aud!
      • +2 (2 voturi)    
        badea cartan esti troll? (Miercuri, 22 iulie 2009, 21:28)

        darian [anonim] i-a raspuns lui badea cartan

        Nu vine nimic cu dedicatie de la Bruxelles, decat in mintea dumitale. Atunci cand se elaboreaza un astfel de "proiect european", autoritatile romane au mana libera. Puteau sa aloce 50-100 000 euro pentru a se lipi afise in toate carsciumile satesti si a angaja dubasi care sa anunte in fata primariilor toate elucubratiile ministrului-vanator. Este clar ca banii vor cumpara bunavointa presei falimentare.
      • 0 (0 voturi)    
        Corect, (Joi, 23 iulie 2009, 13:31)

        mihai2k [utilizator] i-a raspuns lui badea cartan

        Ai dreptate, asa este, doar ca romanii tocmai au fost invatati sa sara la fiecare euro cheltuit ca este cheltuit aiurea.

        Orice ban se duce pe ceva , trebuie disecat si interpretat.
        Sigur ca este o nada aruncata interpretabil de gazete, trebuie si ei sa manance o paine.

        Ca altfel, deun de sa stie fermierul de programe, daca nimeni nu ii povesteste ?
        Uneori, publicitatea este necesara.
        In cazul de fata, este o metoda de INFORMARE.

        Fie ca va place, fie ca nu !

        Sau, hai sa tipam cat ne tine gura, programele nu se fac si banii se duc inapoi la UE.....
  • +1 (1 vot)    
    Le merge (Miercuri, 22 iulie 2009, 21:36)

    gabi [anonim]

    Le merge din plin pt. ca amaratul asta de popor (p...limea, adica), nu intamplator a fost asemuit mamaligii. Nu vrea sa explodeze.
  • +3 (3 voturi)    
    Rusine idiotilor de la agricultura (Miercuri, 22 iulie 2009, 22:50)

    bysantium [anonim]

    sa se interzica publcitatea mai mare de o suma de 15o mii de euro in toate minsiterele!
    Daca au programe europene sa le promoveze angajand oameni, folosind radio-ul si televiziunea publica! SA DEA BANII PENTRU IRIGATII!
  • +1 (1 vot)    
    Excelente comentariile de mai sus (Miercuri, 22 iulie 2009, 22:54)

    Bysantium [anonim]

    Mi le-am copiat si le pastrez, sunt multe idei bune. Daca hotnews nu le pastreaza ar fi pacat, fiindca merita facuta o istorie, candva, scrisa, a oamenilor cumsecade din Romania.
  • +1 (1 vot)    
    aoleoo! (Joi, 23 iulie 2009, 0:00)

    dares [anonim]

    da cu banii astia pot sa-si faca televiziune

    da comparati si voi publicitatea lu Udrea cat a costat si cat costa un program de dezvoltare rurala sa-l promovezi
    da nu e cam mult??
  • +1 (1 vot)    
    De ce nu investiti.. (Joi, 23 iulie 2009, 9:05)

    Ion-reper [anonim]

    Cu banii risipiti pe publicitate s-ar putea reface o parte din reteaua de irigatii sau se poate face in fiecare oras cate un depozit de produse agricole pentru a se elimina mafia din pietele de legume si fructe.E o treaba care ar aduce mai multe avantaje si taranilor si orasenilor.
  • +1 (1 vot)    
    Fermier careva? (Joi, 23 iulie 2009, 10:59)

    Gigi [anonim]

    Daca e vreun fermier pe aici sa ne spuna si noua in medie cate hectare (din alea mici si mijlocii :) ) se pot iriga cu 12 mil eur?

    Sau cate "siloaze" pentru programul Primul Siloz se pot construi?
  • -1 (1 vot)    
    suportul "322" (Joi, 23 iulie 2009, 11:02)

    dedeiu [anonim]

    Cei din parlament ii sprijina aceasta decizie inteleapta. Bine i-au facut lu' Ridzi, pentru jumate din suma de mai sus.
  • +1 (1 vot)    
    Servicii de publicitate de 12 milioane euro (Joi, 23 iulie 2009, 13:00)

    AsmVax [anonim]

    Beietii de la guvernare stiu ca nu or sa mai iasa si de aceea isi indeasa in buzunare cat pot de mult.
    Nimeni din cei ce vor veni la conducere nu vor face nimic pentru populatie.
  • 0 (0 voturi)    
    Foame de bani! (Joi, 23 iulie 2009, 14:51)

    Maxx [anonim]

    Vreau ca un anal-ist, deontolog etc. sa-mi explice cum naiba se face ca in apropierea campaniilor electorale si alegerilor ii apuca pe toti strechea cu publicitatea. Asta cu milioane pentru publicitate agricola, Udrea vrea zeci de milioane cu brendul de tara (nu este guvernare de la 1990 sa nu dea bani pe brend). Chiar astia nu au nici o limita in a pradui bugetul asta si asa amarat??
  • +1 (1 vot)    
    ridicolul la rang de arta (Joi, 23 iulie 2009, 15:06)

    sabin [anonim]

    "atentie, pentru toti taranii romani: de maine veti fi filmati pe scurt (metraj), sa vada lumea ce bine va merge. si voi, oraseni imbuibati cu bunatati de la supermarket, veti avea un alt scurt (metraj). pentru filmul documentar '(sub)dezvoltarea se intoarce' am angajat actori din afara, ca voi sunteti niste amarasteni"

    frate, 12 mil. Euro pentru "Imbunatatirea strategiei de comunicare si a identitatii vizuale a PNDR"! suma mi se pare ENORMA! cat reprezinta suma din bugetul anual al Ministerului? cat costa cu adevarat un spot video si o melodie personalizata? dar un afis? care sunt 'grupurile tinta'? daca atata costa publicitatea, atunci cat costa programele in sine si cine ia banii???

    sa faca reclama la ce? stam prea bine la agricultura si nu stim noi? da' identitatea vizuala' a PNDR ce are, s-a zbarcit de nu mai e buna? identitatea vizuala a terenurilor agricole in paragina cum mai e? da' conditiile pentru producatorii locali - carne, lapte si altele? de ce reclama si nu (re)construirea si descentralizarea fermelor si sectorului agricol care sa raspunda la nevoile de baza ale oamenilor? isi fac ei singuri reclama, numa' sa vreti sa sustineti agricultura romaneasca! ne-am saturat sa mancam mizerii aduse din China si Turcia!

    Guvernul (indiferent de culoare) vinde vorbe goale, imparatul este gol si fudul pe deasupra! trezirea, Romania, la munca! politicianule (de toate culorile) ales, fa ceva util, ca mori curand si ramane bataia de joc dupa tine!
  • 0 (0 voturi)    
    De unde si pentru ce ? (Joi, 23 iulie 2009, 16:39)

    Ioana [anonim]

    Furt pe fata. Propun o noua zicala : hotul pana nu e si fudul parca nu e hot destul !
  • 0 (0 voturi)    
    hmmm (Vineri, 24 iulie 2009, 9:27)

    Gabriel [anonim]

    cea mai buna publicitate este treaba bine facuta !

    am zis.
  • 0 (0 voturi)    
    PSD se pregateste pentru alegeri (Vineri, 24 iulie 2009, 11:33)

    hotnewsfil [utilizator]

    Vin alegerile!
    Este bine ce face PSD : cumpara simpatia presei.
    Numai promisiunile validate de presa mai pot induce in eroare alegatorii.
    Bravo PSD.
    Presa poate fi un surogat al lui Iliescu, acum cand batranul comunist a inceput sa urce sculele in pod.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri