Cele 11 porunci ale maghiarilor din Sancraieni catre tigani: Sa-si lege cainii, sa-si faca WC in gospodarie, sa-si inregistreze caii, sa nu mai fure, sa adune lemne

de Attia Biro     HotNews.ro
Marţi, 14 iulie 2009, 20:07 Actualitate | Esenţial

viata ascunsa cu cai si tigani
Foto: USER UPLOADED
Autoritatile din localitatea harghiteana Sancraieni si comunitatea rroma din localitate au pus pe hartie un pact pentru convietuire pasnica dintre rromii si maghiarii din comuna. Intelegerea dintre maghiarii  majoritari in localitate si rromi, circa 200 de persoane, a fost conceputa dupa ce in urma cu o saptamana tensiunile dintre cele doua comunitati au escaladat. Prin cele 11 puncte ale pactului rromii sunt obligati sa isi lege si sa-si vaccineze cainii, sa isi inregistreze caii iar cei care nu au teren nu au dreptul sa aiba cai, sa isi construiasca garduri si porti la case, sa isi igienizeze curtile, sa se comporte civilizat si sa nu mai comita furturi.
  • Primarul din Sancraieni sustine ca cerintele sunt minimale, dar se indoieste ca rromii le vor respecta. Seful comunitatii rrome a declarat ca rromii vor incerca sa respecte protocolul si ca nu doresc decat sa convietuiasca in pace.
  • Reprezentantii Centrului Romilor pentru Interventie Sociala si Studii sustin ca acordul incheiat cu rromii nu va rezolva situatia din zona si nu face decat sa incurajeze maghiarii din localitate sa raspunda cu violenta ori de cate ori un rrom va incalca protocolul.
Protocolul dintre autoritatile locale si comunitatea rroma din Sancraieni a fost incheiat luni, 13 iulie, dupa ce cu cateva zile in urma in localitate a izbucnit un conflict intre maghiari si rromi, pe larg despre conflict aici. Prin protocolul negociat, rromilor li se impun 11 reguli pe care sa le respecte.

Primarul localitatii, Erno Szekely, spune ca cele 11 conditii sunt minimale si de bun simt. “Sunt niste conditii omenesti pe care trebuie sa le respecte ca sa fie liniste”, a declarat primarul Szekely Erno. Iata care sunt si cele 11 puncte ale protocolului pe care reprezentantii Primariei si Consiliului Local Sancraieni si cei ai comunitatii rrome care s-au angajat sa le respecte.
  • 1. Legarea si vaccinarea tuturor cainilor. Termen: 15 zile
  • 2. Clarificarea proprietatii private atat la terenuri cat si la constructii. Termen: 15 zile
  • 3. Construirea WC-urilor pentru fiecare gospodarie. Termen: 15 zile
  • 4. Curatirea gospodariei si a santurilor, cu sprijinul autoritatii loclae (asigura locatia pentru transportul gunoiului),
  • 5. Imprejmuire cu gard si poarta fiecare proprietate. Termen: 30 zile
  • 6. Cine nu detine teren agricol de cel putin 0,50 Ha nu are voie sa mearga la camp si sa detina cai. Contractele de arendare sa fie inregistrate la primarie conform legii. Fara inregistrare nu sunt valabile. Termen: permanent
  • Inregistrarea si luarea in evidenta a cailor de catre medicul veterinar din comuna, domnul doctor Nagy Tibor face acest lucru gratuit, fara taxa, doar cu conditia ca dupa aceasta operatiune sa nu fie nici un cal fara act doveditor de provenienta si daca se intampla acest lucru, calul respectiv sa fie confiscat. Data la care se realizeaza aceasta actiune: 17 iulie 2009
  • 7. Familiile de rromi sa asigure cantitatile necesare de lemn de foc pentru perioada de iarna. Ajutorul de incalzire se vireaza la composesoratul Sancraieni. La contravaloarea ajutorului composesaoratul asigura lemn de foc la pretul actual. Termen: 01.11.2009
  • 8. Scolarizarea, educatia copiilor- obligatorie. Termen: 1 septembrie
  • 9. Folosirea strandului in conditii igienico-sanitare
  • 10. Comportament civilizat de zi cu zi - PERMANENT
  • 11. Oprirea furturilor-PERMANENT
Primarul Szekely Erno a explicat ca a fost impusa legarea si vaccinarea tuturor cainilor deoarece rromii din localitate au multi caini pe care ii lasa liberi. “Acuma sunt pe strada in fata unei care si cainii umbla liberi. Sa aiba caini, da' sa ii tina legati si sa fie vaccinati ca daca musca pe cineva sa nu fie pericol. Asa si cu caii, sa fie inregistrati”, a mai declarat primarul.

El a mai explicat ca rromilor li s-a mai impus sa isi delimiteze proprietatile si sa isi declare la primarie proprietatile: “Si-au construit case aiurea si nu si-au delimitat proprietatile. Trebuie sa isi faca gard cu poarta”.

Primarul din Sancraieni: Deocamdata e liniste

La un alt punct se mai mentioneaza ca rromii nu vor mai primi banii pentru incalzire in mana ci aceste sume vor fi virate in bugetul destinat achiztionarii de lemne de foc. “Ei nu foloseau banii pentru a cumpara lemne. Asa ca nu mai primesc banii in mana ci primesc lemne de foc ca iarna sa nu mai fure gardurile pentru a face foc. Oricum nici banii astia nu stiu cat o sa ajute, dar macar tot e ceva”, a mai explicat  Szekely Erno.

Primarul din Sancraieni spune ca este sceptic in privinta unui rezultat favorabil dupa semnarea acordului. “Ii cunosc de mult pe cei de aici si nu cred ca o sa respecte. Dar deocamdata e liniste”, mai spune primarul. El a mentionat ca rromii din localitate adica aproximativ 200 de persoane fac parte dintr-o familie care s-a stabilt in zona inca din 1930.

Pe de alta parte reprezentantii comunitatii rrome au fost de acord cu protocolul primariei.
"Vom respecta protocolul, l-am si semnat si mai vreau sa fie pace, cum a fost si pana acum. Aici ne-am nascut si aici vrem sa traim. Vrem sa traim in intelegere cu maghiarii si sa nu mai fie scandal. Eu zic ca nu vor mai fi probleme pentru ca acum am inteles si noi, nu vrem sa facem rau, ci numai bine si le multumim celor care au fost langa noi", a declarat bulibasa romilor din Sancraieni, Grancsa Istvan Janos citat de Mediafax.

Romani Criss: S-a propus ca rromilor sa le fie interzisa intrarea in strandul local

La negocierile dintre autoritati si comunitatea rroma au participat si reprezentantii Romani CRISS - Centrul Romilor pentru Interventie Sociala si Studii care considera ca intelegerea semnata luni nu rezolva mare lucru.

Nu este o solutie reala la acest conflict pentru ca au fost impuse doar conditii exclusive pentru rromi si nu se mentioneaza nimic despre ce trebuie sa faca autoritatile. Initial protocolul avea conditii chiar mai dure. Adica s-a propus ca rromilor sa le fie interzisa intrarea in strandul local si mai grav s-a dorit scoaterea rromilor din localitate si crearea unui alt sat pentru ei”, a declarata Magda Matache directorul executiv al Romani CRISS.

Potrivit reprezentantului Romani CRISS, intelegrea scrisa dintre rromi si autoritati nu rezolva problemele de fond ale comunitatii si anume, faptul ca nu sunt locuri de munca pentru rromi, au venituri mici sau ca au probleme in a urma o scoala.

E o solutie gresita pentru ca primaria nu a facut decat sa transmita un semn comunitatii maghiare ca a procedat bine. Daca in urmatoarea perioada rromii sau un singur rrom va incalca protocolul sunt sanse mari ca episodul de saptamana trecuta sa se repete”, a mai declarat reprezentantul Romani CRISS. 


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

10422 vizualizari

  • +18 (24 voturi)    
    igen,igen (Marţi, 14 iulie 2009, 21:10)

    kalu [anonim]

    hahahahahahahahahahahahahaha praleo, ce tare a fost asta. Or sa se tina tiganii de cuvant la sfantu asteapta. De trailes bahtalo !!!
    • +16 (20 voturi)    
      n-ai priceput (Marţi, 14 iulie 2009, 22:45)

      ToBeOrNotToBe [anonim] i-a raspuns lui kalu

      daca tiganii nu vor respecta cele 11 reguli (toate) atunci oamenii aia adevarati din Harghita le vor da foc la case. Ti se pare o masura dura ? Hai sa-ti explic: iti faci o casa langa padure, casa ideala. Insa un lup incepe si-ti mananca animalele din curte unul cate unul...tu stai cu mana in san ? vei anunta vanatorul sa-si faca treaba, nu? Daca vanatorul nu-si face treaba, atunci o vei face tu (daca esti om normal). Acum, prin analogie, avand in vedere ca tiganii aia se poarta ca animalele salbatice iar politia nu-si face treaba, NU PUI TU MANA PE SABIE ???
      • +10 (10 voturi)    
        ba da scumpi (Miercuri, 15 iulie 2009, 8:12)

        kalu [anonim] i-a raspuns lui ToBeOrNotToBe

        ce te-ai ambalat asa? Am vrut sa spun ca tiganii nu se tin de cuvand decat cu forta, sunt de acord cu fratiorii nostrii maghiari care i-au pus la punct.
        • +9 (9 voturi)    
          ... (Miercuri, 15 iulie 2009, 9:41)

          ToBeOrNotToBe [utilizator] i-a raspuns lui kalu

          m-am ambalat ptr ca glumitzele nu-si mai au locul avand in vedere situatia in care suntem, niste caprioare schioapete dezmebrate de hiene. Este momentul sa ne scoatem coarnele la inaintare
          • -3 (3 voturi)    
            hihi (Miercuri, 15 iulie 2009, 11:53)

            gruia [anonim] i-a raspuns lui ToBeOrNotToBe

            hai ca am ras bine in dimineata asta, dulce caprioara. culmea e ca instinctele de microbist sunt canalizate prost de data asta: daca romanii ies cu tortele si cu toparele (si cu sabiile!) si tiganii vin cu cutitele ne-am dat dracu toti. rascoala de la bobalna a ramas inscrisa in adn-ul romanului dar atitudinea civica s-a pierdut
            • +2 (6 voturi)    
              Tigani maghiarofoni, ca Majlat (Miercuri, 15 iulie 2009, 13:15)

              UDMR vrea voturi de tigani [anonim] i-a raspuns lui gruia

              Unii au uitat, dar primii care au pus mana pe coasa si tortze si au dat foc la case de tigani au fost romanii, in 2001 si 2006. In satul Liesti si intr-un sat din Timis, Uliuc, unde s-a intervenit cu mascatii.

              La Hadareni, in 1993, romanii au dat foc la 14 case de tigani din sat si i-au alungat pe toti de acolo, au revenit doar o parte si numai sub protectia politiei.


              Asa ca ciocu mic, minoritarilor, la recensaminte ii contabilizati pe tigani (200.000) la "minoritate maghiara" si la alegeri umbla UDMR-ul cu sacul sa le cumpere voturile.
              Dupa aia nu va mai convine sa ii vedeti pe ulita, ase-i ?
              • +3 (5 voturi)    
                ha ha... (Miercuri, 15 iulie 2009, 15:46)

                attila [anonim] i-a raspuns lui UDMR vrea voturi de tigani

                Haha, ma sparg de ras, cine zici tu ca fura voturiel tiganilor??? Ungurii????? Pai mai baiete, ia calculeaza ce s-ar intampla daca milioanele de tigani(cel putin vreo 4 milioane) nu s-ar mai declara romani.....

                Romanilor le place de tigani numai la alegeri.....sau eventual daca au rezultate sportive bune, atunci se bat in piept romanii cu tiganii..in rest....

                Hai ca ai fost penibil....
                • -3 (3 voturi)    
                  Fara tigani UDMR nu trece pragul de 5% (Miercuri, 15 iulie 2009, 17:35)

                  Juvete Attila [anonim] i-a raspuns lui attila

                  -chiar daca tiganii romanofoni nu ar mai vota partide romanesti, acestea au suficiente voturi pt. a trece un prag electoral. Insa fara cele 200.000 de voturi ale tiganilor maghiarofoni, UDMR ajunge la o medie de 800.000 voturi si nu mai e sigura ca trece pragul electoral.
                  -cifrele pe care le dai sunt niste aberatii de frustrat ignorant. Chiar si extremistii din ONG-urile tiganesti sustin ca in Romania exista maxim 1,5 milioane tigani, adica de 3 ori mai mult decat cei declarati la recensamant. Adica tot atatia cat minoritarii care se declara "maghiari".
                  -nu fa confuzia, e vorba de "minoritatea maghiara" din Romania, nu de unguri. Aceasta minoritate are in componenta 3 mari grupuri etno-lingvistice: secuii, tiganii vorbitori de maghiara si descendentii imigrantilor unguri.
                  -intre secui exista o mare parte de valahi asimilati lingvistic, fapt recunoscut chiar si de guvernul maghiar pe la 1900, cand se felicita ca "400 de sate de romani din secuime au fost asimilate".
                  -tigani exista nu doar intre secui, ci si in Ungaria si chiar f. numerosi si agresivi. ONG-urile tiganesti din Ungaria sustin ca acolo sunt 1 milion de tigani, statul ii estimeaza la 6-800.000 mii. Tiganii au devenit problema nationala si electorala in Ungaria, vezi ca Jobikk-ul fascist a avut de 2 ori mai multe procente decat Vadim si Becali !
                  • +2 (2 voturi)    
                    informatie (Joi, 16 iulie 2009, 11:52)

                    Gabor [anonim] i-a raspuns lui Juvete Attila

                    Simt un comentariiu gen "electoral" care sa puna benzina iarasi peste foc.
                    Dar sincer, cat se poate de sincer doresc o informatie la penultimul punct despre romanii asimilati din Secuime. Eu sunt maghiar, hobbiul meu este istoria, dar NICIOADATA nu am citit sau auzit de asa ceva, desi am studiile superioare facute in Ungaria, iar cele dinainte doar in scoli romanesti fara nici o tangenta cu prieteni maghiari sau colegi maghiari.
                    Celalate puncte contin destul de mari aberatii, doar pt cei care nu le cunosc doar le inghit ca si adevarate.
            • +5 (5 voturi)    
              ... (Miercuri, 15 iulie 2009, 15:06)

              ToBeOrNotToBe [utilizator] i-a raspuns lui gruia

              Gruia, tu ramai in casa. Vom iesi noi ceilalti la lupta, tu stai si te uita la televizor.
    • +15 (15 voturi)    
      Cand semneaza si romanii asemenea pact? (Miercuri, 15 iulie 2009, 1:28)

      Observatorul [anonim] i-a raspuns lui kalu

      Foarte buna initiativa a maghiarilor pentru tigani.

      Pe cand o asemenea initiativa si pentru romani?
      • +8 (8 voturi)    
        subscriu (Miercuri, 15 iulie 2009, 11:54)

        Ion I [anonim] i-a raspuns lui Observatorul

        dau printre primii cu semnatura :P

        apropo de ce zicea "macchiavelli" mai jos... reguli de bun simt care trebuie impuse cu forta si pentru care niste dobitoci te fac rasist...
      • +1 (5 voturi)    
        din pacate (Miercuri, 15 iulie 2009, 14:52)

        entombed [anonim] i-a raspuns lui Observatorul

        Nu o sa se intample niciodata acest lucru, pentru ca suntem niste mamaligi ... bravo celor care au stiut cum sa reactioneze, nu sa taca
    • -7 (9 voturi)    
      Rasism si xenofobie ! (Miercuri, 15 iulie 2009, 13:27)

      Traveller [anonim] i-a raspuns lui kalu

      Rasism si xenofobie. Asta citesc in cele mai multe comentarii de aici… asta e Romania ? Inca putin si discutam despre organizarea unui pogrom sau macar despre o vanatoare mica, cu taiat de maini, pour le bon goût!

      Si se jura primarul ca toti ceilalti oameni din comuna indeplinesc ad literam tot ce li se cere romilor (au toti cainii vaccinati, se comporta intotdeauna civilizat si nu fura niciodata ?! Inclusiv cel care i-a dat romului cu un scaun in cap la bar – incidentul de care a pornit toata istoria ?!).

      Asta inseamna good governance in Romania anului 2009? Asta e tot ce poate propune un primar cu toata comisia de mediere, cu sub-prefectul si comisarii ?

      Absurd. Domnul primar ar putea fi dat in judecata, iar acesta ar putea fi un caz 'frumos' impotriva Romaniei la CEDO.
  • +35 (37 voturi)    
    marfa.... (Marţi, 14 iulie 2009, 21:17)

    macchiavelli [anonim]

    sunt rasist daca spun ca astea sunt reguli MINIMALE ptr orice fiinta umana???
    • +13 (13 voturi)    
      nu esti rasist (Miercuri, 15 iulie 2009, 8:13)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui macchiavelli

      nu esti rasist deloc. situatia asta este numai o exemplificare a faptei ca cat de necivilizati au devenit tiganii. Eu (locuiesc la nici un km de o asezare tiganeasca de langa oras) tot speram ca timpul va aduce imbunatatiri. E nu ... astia au devenit si mai si ...
  • +25 (27 voturi)    
    toata tara sa accepte asa conventie (Marţi, 14 iulie 2009, 21:17)

    slotinn [anonim]

    foarte buna negocierea si rezultatul. acordul ar fi bine sa fie extins la nivelul intregii tari. asa nu vor mai exista tensiuni intre tigani si roamani.
  • +20 (22 voturi)    
    Se pare ca acolo se poate (Marţi, 14 iulie 2009, 21:23)

    Y [utilizator]

    Pe cand ceva de genul asta la nivel national?
    Nu e vorba de rasism, doar de bun simt.
  • -7 (15 voturi)    
    Primarul asta vrednic... (Marţi, 14 iulie 2009, 21:23)

    Corneliu [anonim]

    ...ma face sa rad.
    Si cum crede ca-i poate obliga legal?
    Si ce poate sa le faca legal daca nu vor sa respecte acordul (care n-are nicio putere juridica)?
    Iar violentele din partea localnicilor nu sunt o solutie. Si nici alta nu este...
    O sa ramana... ca-n tren.
    Haideti sa fim seriosi.
    • +17 (17 voturi)    
      .. (Marţi, 14 iulie 2009, 23:19)

      tudor [anonim] i-a raspuns lui Corneliu

      Cum sa nu fie o solutie? Vine politia si baga tot satul de maghiiari in puscarie ca omoara un tigan?:)) se cheama linsaj si au motive intemeiate!

      Bine ca vin maghiari la romani in tara sa ne arate cum trebuie procedat! Romani luati aminte ca suntem toti niste fraieri!
    • +4 (4 voturi)    
      Atitudine romaneasca (Miercuri, 15 iulie 2009, 14:23)

      timis [anonim] i-a raspuns lui Corneliu

      Cinica, fatalista, la misto... Ungurii astia macar au ridicat vocea... Tu te scufunzi in nepasarea ta, pana cand vei ajunge sa fii mandru ca ai ajuns si tu rom...
  • +27 (27 voturi)    
    Foarte bine! (Marţi, 14 iulie 2009, 21:28)

    AL [anonim]

    Asa trebuie sa facem toti daca vrem sa mergem inainte ! Maghiarii sunt oameni cinstiti ! Daca la tigani nu le place,. sunt liberi sa plece !
  • -1 (17 voturi)    
    eh (Marţi, 14 iulie 2009, 21:33)

    unu_de_aiurea [anonim]

    Desi ii inteleg pe acei oameni pentru ca si eu am avut probleme cu tziganii, contractul acela pare desprins din alte vremuri...
    Statul de ce nu face nimic ?
    Daca fura, la puscarie cu ei !!!
    Cainii liberi sa te muste pe strada ? Otraviti.
    Offf, zici ca e desprins din filmul ala cu Senatorul Melcilor..
    .
    O idee ar fi sa le donam un judet din tara unde sa isi faca propria lor tara, neinclusa in UE, sa le construim acolo cu marii dezvoltatori imobiliari falimentari locuinte, sa le dam ceva industrie, bani cat venitul mediu pe 3 ani(un exemplu)-ca sa nu ne considere nimeni rasisti, numai sa nu mai aiba drept de intoarcere in Romania/UE.

    Ce parere aveti ?
    • +11 (13 voturi)    
      Ai pierdut din vedere un amanunt! (Marţi, 14 iulie 2009, 22:03)

      Roman. [utilizator] i-a raspuns lui unu_de_aiurea

      ...cineva trebuie sa munceasca,iar tiganii cu munca...
      • +2 (10 voturi)    
        pai si ce? (Marţi, 14 iulie 2009, 22:26)

        unu_de_aiurea [anonim] i-a raspuns lui Roman.

        asta e problema lor, ce iti pasa tie ca in nu stiu ce stat nu se munceste(sau ca se munceste ineficient si ca sunt saraci) ?
        Sa aiba tara lor, imparatul lor, legile lor, sa se guverneze intre ei, sa ne lase in PACE...
    • +3 (7 voturi)    
      @unu_de_aiurea (Marţi, 14 iulie 2009, 22:10)

      Paul [anonim] i-a raspuns lui unu_de_aiurea

      Proasta. Nici ca se putea idee mai proasta. Nu cunosti constitutia? Teritoriul tarii este indivizibil. Asa au facut modovenii cu gagauzii care vor acum republica federativa. Daca taceai, filozof ramâneai.
      • +6 (6 voturi)    
        hehe (Marţi, 14 iulie 2009, 22:24)

        unu_de_aiurea [anonim] i-a raspuns lui Paul

        daca taceam filosof ramaneam, dar si daca vorbesc tot filosof ma numesc :)
        Nu ma lua te rog cu intrebari de genul "nu cunosti constitutia?"...pentru ca nu e cazul de atacuri la persoana aici si ca desi probabil nu o cunosc destul de bine, nu inseamna ca nu se poate modifica...
        Pana si legile fizicii se mai schimba in timp, dar o banala constitutie...
        Deci partea cu constitutia nu constituie un argument impotriva ideii propuse de mine, incearca sa vii cu altceva mai inteligent te rog.
    • -3 (9 voturi)    
      Să le donăm Jud Kluj cu premier cu tot ! (Marţi, 14 iulie 2009, 22:13)

      Mitică [anonim] i-a raspuns lui unu_de_aiurea

      Foarte bună idee - propun să le donăm judeţul Ku-Kluj-Kstan, cu premier cu tot !

      Bokkutu să le fie preşedinte, Riţzi - ministrul "familei", d-na Udrea Nuţi la Transporturi şi Bombonel la Justiţie.

      Vadim à la danse, Becali à la chance, adică director la Loterie.

      Consul general al României în Ku-Kluj-Kstan să-l punem pe domnul Ion Nuică Libidinosu`.

      Iar la sănătate - că este mai bună decât toate - pe dl. dr. Ciomu.

      Komisar pentru multilimbism - Atilla Verestoy - că este băiat fain, din Ardeal de la noi.
      • +10 (12 voturi)    
        tiganii (Marţi, 14 iulie 2009, 22:36)

        kalu [anonim] i-a raspuns lui Mitică

        eu zic ca tiganii ar trebuii adunati la ei acasa in bucuresti in palatul parlamentului cu fratii lor parlamentari
      • +5 (7 voturi)    
        ce zici de dabuleni? (Marţi, 14 iulie 2009, 22:53)

        catalin [anonim] i-a raspuns lui Mitică

        Eu sincer le-as dona Dabuleniul, ca si asa senatorul de Dabuleni se vrea presedinte si nu prea are la ce. ar avea asa o tara a lui, cu cetateni pe masura.
        • -3 (3 voturi)    
          Nu in Dabuleni (Miercuri, 15 iulie 2009, 8:41)

          Bebe [anonim] i-a raspuns lui catalin

          Dacia a fost împartita în doua povincii: Dacia Inferior, cuprinzând Oltenia si coltul de sud-est al Transilvaniei, aparata de Muntii Carpati si de limes Alutanus (frontiera pe Olt), întarita de numeroase tabere fortificate (castre), si Dacia Superior, în limitele careia intrau Banatul si cea mai mare parte a Transilvaniei. Aproximativ în 167-168 teritoriul celor doua Dacii a fost divizat în trei provincii: Dacia Malvensis (Oltenia), cu capitala la Malva; Dacia Apulensis (Banatul si sudul Transilvaniei),cu capitala Apulum si Dacia Porolissensis (nordul Transilvaniei),cu capitala la Porolissum.
          Asa ca singura solutie pentru tigani ramine Dobrogea sau Moldova. Optez pentru prima varianta. Dabuleni face parte din Romania straveche.
          • +1 (3 voturi)    
            Dabuleni, tinut pepenar. (Miercuri, 15 iulie 2009, 10:41)

            Harcov [anonim] i-a raspuns lui Bebe

            Dobrogea si-a rezolvat problema cu tiganii de mult. Acolo nu e nicio problema cu turcii, grecii, tatarii, lipovenii, maghiarii, italienii, rusii, bulgarii pentru ca mereu a fost o relatie buna intre ei. Au mai fost conflicte dar niciodata intre etnii. Pastrati-va tiganii carora le-ati dat nas acolo unde ii aveti. Sincer, as milita pentru ca Dobrogea sa devina stat de sine statator si o sa intelegeti apoi, foarte repede cate avantaje aveati de pe urma celor doua judete din Dobrogea, delta, mare, viticultura, energie eoliana ... cel putin.
          • +3 (3 voturi)    
            Bebe ... (Miercuri, 15 iulie 2009, 11:36)

            Eu [anonim] i-a raspuns lui Bebe

            ... esti un mare tont. Ce "magiun" mananci tu acolo se refera la Dacia ocupata. Provinciile dace si cu atat mai putin fortificatiile sau cetatile nu aveau nume latine. Au capatat aceste denumiri sub ocupatie romana. Asta nu inseamna ca in celelalte tinuturi nu traiau daci. Numai ca se numeau "Dacii liberi" : geţi în Muntenia, carpi în Moldova, costoboci în Carpaţii Nordici şi daci "mari" în nord-vest (Satu Mare, Crişana, Zarand), care nu au intrat în componenţa Provinciei romane Dacia. Se vede treaba ca esti si tu unu' din ala care se crede roman superior fata de altii pentru simplu fapt ca, in comparatie cu ceilalti, ai numai doi neuroni sub scalp interconectati c-o sirma de cupru (litza i se mai zice) montata la nastere.
      • +6 (8 voturi)    
        Am propuneri mai bune (Miercuri, 15 iulie 2009, 8:07)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Mitică

        Sa le dam sectorul V (adica 5) cu Vanghelie suprapresedinte avand drept sefa de cabinet pe Oana Mizil, cu Geoana purtator de cuvant al presedintelui ca tot are norma sapatamanala de cuvinte rostitesi oricum e finatat de el, cu Nastase premier ca tot e expert in escrocheri si sacapa nepedepsit, cu Abramburica la invatamant, cu Stanoiaca la justitie, cu Puwaka la investitii, cu Rerarii la sanatate ca sa taxeze si cand intri in farmacie sa-ti cumperi o aspirina si daca mai caut mai gasesc si multi alti pedeseristi pentru portofolii. Poate gasim sdin pacate si pentru unii liberali fosti petrolisti. Si am scapa astfel si de niste asa zisi politicieni.
      • -2 (2 voturi)    
        Pacat , (Miercuri, 15 iulie 2009, 8:51)

        Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Mitică

        ca nu pot sa-ti dau mai mult de un punct !
    • +7 (7 voturi)    
      De mult am ideea asta :) (Marţi, 14 iulie 2009, 23:57)

      mass effect [anonim] i-a raspuns lui unu_de_aiurea

      Chestia cu judetul...o am de mult in minte...ai uitat sa amintesti de granite...eu le-as da un judet inconjurat de munti...sa treaca mai greu granita...cine crede ca dau dovada de rasism ...sa mearga in judetul Ialomita...unde tiganii fura ca-n codru...de la amaratii de batrani care cresc cateva pasari...de ce pe vremea lui Ceausescu nu misca unul...pt ca ii baga la mititica,isi mai aduce cineva aminte cum furau bijutierii si alte bunuri tiganii de la mortii din 1977? Sunt pleava societii...si ultimii africani sunt mai cinstiti decat scursurile astea...BRAVO LOR MAGHIARILOR!!! pt atitudine...ne-au stricat numele de roman in toata lumea...nu au ce cauta intr-o Europa a vremurilor noastre pt ca nu stiu decat sa fure...munca pt ei este un chin...unii prefera sa stea in inchisoare pe banii nostri decat sa munceasca!! RUSINE!!!!
    • +2 (2 voturi)    
      pe aproape.. (Miercuri, 15 iulie 2009, 12:00)

      Ion I [anonim] i-a raspuns lui unu_de_aiurea

      dar mai degraba as sustine ce zicea mai de mult un fost ministru de externe la care au sarit toti la gatul lui
    • +2 (2 voturi)    
      dc nu face statul nimic??? (Miercuri, 15 iulie 2009, 12:15)

      ati [anonim] i-a raspuns lui unu_de_aiurea

      pai dc nu face statul nimic? Tiganul ala a injunghiat un maghiar din Sancraieni de 5 ori. Omul e in stare grava la spital, si medicul legist a spus ca n-a suferit leziuni care sa-i pune viata in pericol. De aici a pornit totul.Tiganul a fost lasat sa pleaca acasa. Cand s-a izbit scandalul, a doua zi, medicul legist s-a razgandit.....spunand ca totusi a fost pusa in pericol viata omului.
      Statul??? Ce a facut? A lasat sa pleaca linistit acasa. A doua zi esti amenintat ca te omoara, si o sa dea vina pe un bolnav psihic de al lor, care n-o sa faca puscarie.........stiu si ei asta.
    • +2 (2 voturi)    
      fantezie.... (Miercuri, 15 iulie 2009, 16:37)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui unu_de_aiurea

      .... de ce sa le dam teritoriu ? avem o constitutie.
      de ce sa mai bagam bani in fundul lor murdar? hai ce le mai dam??
      le-am dat pana si nume dupa al nostru? Ce mai urmeaza, pamant din al nostru????
      E de salutat initiativa localnicilor din aceasta localitate.
      Sper sa apu8c sa traiesc sa vad astfel de masuri la nivel national!
    • +2 (2 voturi)    
      pai nu e bine (Miercuri, 15 iulie 2009, 17:14)

      koral [anonim] i-a raspuns lui unu_de_aiurea

      1-- ei au o tara- India- unde se pot duce in vizita la verisorii lor definitiv, sau punem mana de la mana si le platim biletul numai dus. Oricum 2-3 milioane de colorati inrtre cei 1,5 miliarde de indieni nici nu se cunoaste si tiganii s-ar simti ca acasa fiind in elementul lor in jungla!
      2-- Nu sunt dispus sa mai platesc in continuare sa le faca si case, caci de 60 de ani tot le dam si ei in loc sa-si faca un rost fac puradei si se inmultesc ca gandacii!
      • 0 (0 voturi)    
        pentru Koral (Joi, 14 aprilie 2011, 21:58)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui koral

        Corect !Bilet numai dus.
        Si strangem banii sub deviza
        Dati un milion
        Pentru Ceylon
        Ceylon pentru rima, de fapt in India.
    • 0 (0 voturi)    
      pentru unu _de _aiurea (Joi, 14 aprilie 2011, 21:48)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui unu_de_aiurea

      Un judet din tara? Prea aproape de noi. Cu nanii pe care ii propui sa-i cheltuim le cumparam un judet in India. Le asiguram si transportul . Nu cu coviltirul. Mai civilizat. Cu vaporul.
  • +8 (10 voturi)    
    foarte bine (Marţi, 14 iulie 2009, 21:45)

    foarte bine [anonim]

    da domne , bravo oamenilor de acolo. Asa le trebuie tziganilor. Daca erau oameni linistiti , si nu faceau ce vor ei, nu le zicea nimeni nimic nici de cai , nici ca n-au gard. Ar trebui facut asa peste tot cu tziganii, multzi nu sunt oameni, sunt pericole sociale
  • +10 (12 voturi)    
    Felicitari maghiarilor! Jos palaria! (Marţi, 14 iulie 2009, 21:46)

    MBB [anonim]

    Felicitari maghiarilor! Jos palaria!
  • +9 (11 voturi)    
    paradoxul fratiei romano-maghiare (Marţi, 14 iulie 2009, 21:48)

    decebal alias attila [anonim]

    bravo lor!asa ar trebui a faca si romanii in localitatile unde 'indienii' fac probleme
  • +14 (16 voturi)    
    Ce aberatii !!! (Marţi, 14 iulie 2009, 21:49)

    dami365 [utilizator]

    Ce probleme greu de indeplinit pentru bietii tigani!! Sa se spele,sa nu fure,sa stranga lemne de foc,sa nu fure cai,sa foloseasca civilizat strandul.Saracii!!! Pana si reprezentantul lor isi da serama ca nu se poate.
  • +9 (11 voturi)    
    Bravo (Marţi, 14 iulie 2009, 21:51)

    Rica dela 4 [anonim]

    Salut acest primar! Tot respectul!
  • +4 (10 voturi)    
    un exemplu bun (Marţi, 14 iulie 2009, 21:58)

    leon [anonim]

    Exemplul acestor oameni este bun de urmat. In orice oras, sat, catun al tarii in momentul in care un tigan comite o ilegalitate ar trebui linsati...tara asta e unde e mai ales datorita acestor creaturi colorate....
  • +7 (11 voturi)    
    Intre oameni cicilizati, (Marţi, 14 iulie 2009, 22:00)

    Roman. [utilizator]

    un astfel de protocol,nu ar fi fost necesar vreodata.Cu tiganii (nu rromi ),astfel de intelegeri - pe care am convingerea ca nu le vor respecta - sunt necesare,dar trebuie sa prevada si sanctiuni drastice in cazul nerespectarii prevederilor protocolului.
    Cat despre Tiganii Criss,croncane inutil,pe aceeasi tema a rasismului si a discriminarii.Maghiarii ar fi trebuit sa propuna,nu crearea unui alt sat ci al unui alt stat pentru tigani.
    In rest,aceleasi poezii a la tiganiicriss,cu veniturile mici,de parca ar muncii mult,ca nu sunt locuri de munca pentru tigani,de parca ar vrea sa munceasca,sau ca au dificultati in a urma o scoala,cand singurele piedici sunt traditia tiganeasca si dispretul pentru scoala care ii tine departe de orice forma de disciplina.
    Singura metoda cu care poti sa tii in frau tiganii,este cea aplicata deja la Sancraieni,altele mai eficiente,nu exista
  • +10 (12 voturi)    
    ! (Marţi, 14 iulie 2009, 22:05)

    ileana [anonim]

    Nu scapati ceva din vedere:
    1. Aia sunt tigani unguresti!
    2. Au negociat cu ungurii din sat!
    3. Daca tiganii nu respecta, ungurii nu stau pe ganduri: le dau foc! , iar tiganii stiu asta!
  • +11 (13 voturi)    
    in atentia pro-tiganilor (Marţi, 14 iulie 2009, 22:06)

    clujean [anonim]

    clanurile mafiote tiganesti fura, escrocheaza, talharesc si ucid din saracie, de foame, cumva? tiganii proprietari de kg de aur (foarte multi) fura din saracie? tiganii saraci (nu comentez acum de ce sunt asa) nu se spala, urla, injura, agreseaza lumea si chefuiesc pana la dimineata din cauza foamei? mi-e scarba de pretinsii umanisti care pun semnul egal intre civilizatie si lasitate.
  • +6 (8 voturi)    
    Romani Criss (Marţi, 14 iulie 2009, 22:07)

    ileana [anonim]

    Romani Criss, inainte de "a pleca la strand" sa vada daca-i permis accesul, sa justifice cheltuirea banilor europeni "pentru intregrarea tiganilor in societate"!!!
  • +7 (9 voturi)    
    integrare !!! (Marţi, 14 iulie 2009, 22:12)

    dan [anonim]

    Maghiarii vor doar sa-i integreze in societate, iar Romani Criss se plange de discriminare!!!
    Cum pot avea pretentia sa nu fie discriminati daca nu se spala? normal ca oamenii nu vor sa vina toti jegosii la strand, sa se spele si apoi pot merge la strand!
    Cum sa te integrezi intr-o societate daca nu ai gard la curte? Ce fel de organizare e asta? Trib? Daca ziceam satra eram rasist...
    Romani Criss sa nu se mai planga de discriminare, sa lupte pentru intrgrarea tiganilor in societate!!!
  • +8 (10 voturi)    
    de bun simt (Marţi, 14 iulie 2009, 22:14)

    Ingineru [anonim]

    Cele 10 cerinte mi se par de bun simt pentru a se putea asigura o convietuire normala.

    Dragi oameni de la Tigani Criss: normal ca se impun cerinte pentru tigani, deoarece ei cauzeaza problemele.
  • +8 (10 voturi)    
    tot asa inainte (Marţi, 14 iulie 2009, 22:16)

    felicitari !!! [anonim]

    Excelenta solutie; trebuie adoptata la nivel national !

    Cei de la "romani criss" sa se uite in ograda proprie; locurile de munca sunt pentru oameni cinstiti si muncitori; locurile de munca nu sunt nici pentru romani, nici pentru unguri si nici pentru tigani; sunt pentru oameni onesti si harnici.
    Cei de la "Romani Criss" dau dovada de RASISM si discriminare din moment ce isi doresc locuri de munca doar pentru tigani.

    Si mai schimbati denumire de pe firma ca nu sunteti "Romani"; cand o sa aveti denumirea "Tiganii Criss" o sa va luam si noi Romanii in serios.
  • +10 (12 voturi)    
    bravo (Marţi, 14 iulie 2009, 22:19)

    george [anonim]

    felicitari comunitatii, sunt curios peste un an care va fi atmosfera;

    sunt multe comunitati de romani care stau si nu fac nimic, iata ca maghiarii au pus piciorul in prag
  • +8 (8 voturi)    
    romy (Marţi, 14 iulie 2009, 22:58)

    ion [anonim]

    Adevarat primar!
  • +7 (7 voturi)    
    jos palaria! (Marţi, 14 iulie 2009, 23:09)

    Cris [anonim]

    si ca sa vezi ca si ungurii sunt oameni, cu mult mai mult bun simt decat romanii! si mult mai realisti.

    daca vezi ca-n tara ta nu-ti face nimeni dreptate, pui picioru' in prag si-ti faci singur. din cate imi amintesc, au mai fost batai acolo... asa e in România, lupti daca vrei sa traiesti decent.

    iar românii de preturindeni pot invata si ei sa nu se mai lase calcati in picioare... de oricine.
  • -1 (9 voturi)    
    Chestia asta e reală? (Marţi, 14 iulie 2009, 23:18)

    Casargoz [anonim]

    Adciă chiar suntem în urmă cu 1000 de ani inventăm Magna Carta? Daca singurele legi bune si acceptabile sunt date de comunitate, ce rost mai are parlamentul? Ce rost mai are justitia?
    • +4 (4 voturi)    
      Sa fim cu ochii pe ei ! (Miercuri, 15 iulie 2009, 9:16)

      Carla [anonim] i-a raspuns lui Casargoz

      Pai daca nu faci nimic ce rezolvi ?
      Un pas oricat de mic conteaza. Eu il admir pe primar: pana sa-i faca cineva dreptate incerci tu sa faci ceva.
      Tiganii traiesc incalcand si ignorand legile tarii. Parca nici nu-i intereseaza chestile astea: sa nu furi, sa nu agresezi pe nimeni, sa mergi la scoala, pastrarea bunurilor comune, curatenia, respectul fata de semeni...civilizatia in general... Faptul ca a"au " rege, imparat, bulibasa etc, care fura si ei pe rupte (presa a semnalat ca Cioaba fura gaz la fabricile lui de topit metale..) e tot o dovada a faptului ca ei traiesc in triburi. Si atunci daca nu vor sa-si schimbe viata, sa se comporte la fel ca populatia pe ale caror pamanturi s-au asezat, n-au decat sa plece acolo unde unde le place. Dar se pare ca le place pe aici. Ca noi NU II BAGAM IN SEAMA.
  • +4 (4 voturi)    
    Felicitari! (Marţi, 14 iulie 2009, 23:18)

    Sorin [anonim]

    Felicitari comunitatii maghiarilor din Sancraieni ! Asa da! Au impus in mod civilizat (dar ferm) ceea ce orice om de bun simt ar cere. E o intelegere corecta, pentru a trai cu totii in pace.
  • +5 (5 voturi)    
    (un roman) Bravo Maghiarilor! (Miercuri, 15 iulie 2009, 0:29)

    vlad [anonim]

    Ca Roman zic:
    Oamenii cinstiti ,curati si care muncesc se inteleg si se ajuta,indiferent de nationalitate!
    Romani,nu mai stati cu mainile in san -luati exemplu de la Maghiari!
  • +3 (3 voturi)    
    cum sa nu mai furam ? (Miercuri, 15 iulie 2009, 7:49)

    rasist [anonim]

    Reactia tiganilor se traduce prin :
    "Ai naibii unguri ..
    Impun niste reguli imposibil de respectat asta e adevarul
    Cum adica sa nu mai furam ? Asta e RASISM . Pai noi asta facem."
    Tiganii nici macar nu se gandesc sa nu fure .. si asta e grav .. ca in curand chiar vom trai in Rromanica tara tiganilor (daca nu cumva nu traim deja)
  • +3 (3 voturi)    
    sa-si (Miercuri, 15 iulie 2009, 8:12)

    sabo [utilizator]

    faca olitia si administratia, datoria.
    Asta e chestiunea.
  • +3 (3 voturi)    
    Sunt perfect de acord (Miercuri, 15 iulie 2009, 8:20)

    Un roaman anonim [anonim]

    cu toti cei care trimit Roamanicriss acolo unde ii este locul. Saracia, atat cat este reala si nu doar un pretext, nu justifica nesimtirea si nici furtul. Si sa nu se mai planga arancand vinovatii si incriminari de rasism spre altii ci sa actioneze pentru a-si civiliza la un nivel minim coetnicii. Sau stiu ca acordul e din start condamnat ssa nu fie respectat si gaseste justificari in loc sa ia atitudine si masuri cantra infractorilor, ca de obicei. Oricum, se pare ca mai sunt si oameni cu sange in vine in Romania, chia daca sunt maghiari. Atunci cand staul nu te mai aprara iei acest drept in proriile maini. Ar trebui sa invatam si noi romanii. Nimeni, nici hiar UE nu se poate impotrivi unui intreg popor care doreste liniste si siguranta. Iar cei care nu vor sa respecte nici macar niste norme minimale de civilizatie ca sa nu mai scriu de legile penale sunt liberi sa plece unde vor ei si unde cred ca vor putea face ce vor (nu cred ca exista un asemenea loc, iar ca sa furi trebuie sa ai de la cine, de la producatori cinstiti). Sau cu alte cuvinte te civilizezi sau dispari.
  • +4 (4 voturi)    
    E prea mult (Miercuri, 15 iulie 2009, 9:23)

    Gabi [anonim]

    Sa se spele, sa-si faca WC, sa-si curete gospadaria, sa nu fure, sa mearga la scoala..., doamne, bietii tigani, ce lucruri grele au de facut! Of, chiar sunt discriminati. Pana si semnatarii protocolului sunt sceptici. Pai, daca ar face toate astea, s-ar nega ca etnie, oameni buni!
  • +1 (1 vot)    
    Bravo Maghiarilor! (Miercuri, 15 iulie 2009, 9:54)

    RO+HU=Friends [anonim]

    Ajutati-ne si pe noi ca majoritatea dintre noi RO nu stiu ce sa faca nu au destula coloana vertebrala iar cu o floare nu se face primavara.
    Punem de o liga a drepturilor Maghiarilor si Romanilor in tara in care s-au nascut si nu ai nicio vina incat sa inghita atata KKT sa nu mai zic ca incepem sa devenim si noi minoritari.
    Pentru unul care este acostat la 1 dimineata de o masina cu nr de spania pline de rromi cu opritul masinii in mijlocul drumului sa intrebe ei ceva ca aveau o nelamurire.....mi-as fi dorit sa fiu in America pt prima oara in viata.
  • +2 (2 voturi)    
    cinste maghiarilor (Miercuri, 15 iulie 2009, 11:27)

    tyty [anonim]

    iata ca maghiarii sunt uniti impotriva faradelegilor care se petrec acolo. pe cand vor fi si romanii?
  • +1 (1 vot)    
    tigani (Miercuri, 15 iulie 2009, 11:27)

    viorel barbu [anonim]

    bravo lor ar trebui si noi romanii sa facem asa , ca nu se mai poate, de fapt sunt lucruri obligatorii si de bun simt,
  • -1 (1 vot)    
    Citesc si ma frec la ochi. (Miercuri, 15 iulie 2009, 11:46)

    anonim [anonim]

    1.Mie imi suna a fascism ceea ce fac secuii din Harghita. Vedeti ca maghiarii nu sunt totuna cu secuii. Credeti ca cei 3 romani din Sancraieni se bucura cand vad asta?
    2. Vad ca aproape toti tineti cu secuii si ati uitat cat i-ati injurat ca au vrut placute bilingve, autonomie etc. Viata asta e atat de ionica si unii uita atat de repede.
    3. Tara asta are niste legi care trebuie respectate, politica de forta a majoritatii e o porcarie.
    4.Tiganii au ajuns sa faca asta din cauza majoritatii care i-a dispretuit si nu le-a oferit acces egal la drepturi. Cititi niste istorie.
    5. Nu sunt de acord cu furturile, talhariile etc.
    • +2 (2 voturi)    
      Tiganii au mai multe drepturi decat romanii (Miercuri, 15 iulie 2009, 12:33)

      sabiutza [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Eu stiu atat: ca tiganii au mai multe drepturi decat orice om normal din Ro. au locuri asigurate numai si numai pt ei la intrarea in facultate, la fel si la angajare. Iar pe timpul comunismului au primit case: case care acum sunt o ruina sau nu mai sunt de cativa ani. Iar scaoal...parca era gratuita pt toata lumea. Cati tigani si-au dat plozii la scoala? Parca traditia lor e sa nu faca scoala, nu?
    • +1 (1 vot)    
      Haios. (Miercuri, 15 iulie 2009, 12:37)

      Dorian [anonim] i-a raspuns lui anonim

      " Tara asta are niste legi care trebuie respectate, politica de forta a majoritatii e o porcarie." - sa-ti recitesti propria afirmatie si sa cazi pe ganduri. Thanks.
      Daca s-ar aplica hotarari de genul asta si-n Bucuresti, ar ajunge la 1 mil de locuitori. ;-)
      • +1 (1 vot)    
        ... so ?! (Miercuri, 15 iulie 2009, 17:15)

        ealexs [utilizator] i-a raspuns lui Dorian

        Fara tigani si manelisti cam atatia sunt

        N-ar fi rau !
  • +2 (4 voturi)    
    mai multi unguri in guvernul romaniei (Miercuri, 15 iulie 2009, 12:24)

    miklos [anonim]

    tari ungurii din harghita!

    au propus rezolvarile la aceste probleme intr-un timp extrem de scurt. dau dovada oamenii astia de un pragmatism si de o problem solving mentality de la care romanii ar trebui sa isi ia un exemplu.

    de aceea e transilvania mult in fata celorlalti. pentru ca romanii au trebuit sa tina pasii cu sasii si ungurii.

    la guvernantii romani le trebe o viata intreaga sa rezolve o problema...asta presupunand ca o rezolva...poate toti sefii lor ar trebui sa fie unguri sau sasi....
  • +1 (1 vot)    
    Propunere (Miercuri, 15 iulie 2009, 13:02)

    dumiritu' [anonim]

    Lasand la o parte admiratia pentru gestul maghiarilor din Sancraieni, am o alta propunere:
    - de multa vreme inghitim bobarnacele insolente ale UE, care ne acuza ca nu suntem in stare sa gestionam problema tiganeasca. Pentru ca tot sunt ei avansati in democratie pana la genunchiul broastei, propun sa-i impachetam pe "conationali" si sa-i trimitem plocon statelor din vest care ne critica... Poate ne demonstreaza ei cum sa-i civilizam - mai stii, poate n-am aplicat noi cele mai bune metode... Sa-i vad cum se descurca!!
    • 0 (0 voturi)    
      UE (Vineri, 17 iulie 2009, 0:55)

      kk [utilizator] i-a raspuns lui dumiritu'

      Dar stai liniştit că încetul cu încetul, statele UE vor înţelege (vezi incidentele din Irlanda, Italia, Spania etc.). Acum, spre satisfacţia noastră şi spre nemulţumirea vecinilor europeni, ţiganii nu mai sunt o problemă a României ci a întregii Europe. Până acum românii discriminau ţiganii (pe nedrept). Să vedem acum ce se va întâmpla.
  • +4 (4 voturi)    
    habar n-aveti (Miercuri, 15 iulie 2009, 13:42)

    fanul lui vanghelie [anonim]

    asta e ce-a mai simpla metoda de a-i alunga pe tigani din comunitate. de ce credeti ca tiganii n-au o tara a lor si nici nu vor sa aiba? ati auzit voi vre-un tigan sau vre-o organizatie tiganeasca revendicand un anumit teritoriu din dorinta de a-si intemeia un stat? nu, si nici nu o sa auziti. tiganii nu sunt o "natie". tiganii sunt pentru oameni o etnie PARAZITARA. asa cum in regnul animal si vegetal ezista plante si animale parazitare, asa si omul are o etnie parazitara. ca orice parazit ,acesta se inmulteste si se dezvolta acolo unde "gazda "e mai toleranta. care e cel mai tolerant popor? romanii...unde is cei mai multi tigani? in romania.cu cat" gazda" e mai toleranta cu atat "parazitarea" e mai evidenta incat se ajunge la transformari atat de mari incat gazda incepe sa semene cu "parazitul"..de aceea romanii sunt din ce in ce mai mult confundati cu tiganii..au ajuns sa-si spuna roomi.. roomi-romania...cine mai face diferenta? ce facem noi cu plantele sau animalele parazitare? plantele parazitare din culturi le smulgem noi sa se poata dezvolta cultura respectiva. ce vacem imotriva parzitilor care afecteaza organismul uman? ne tratam cu medicamente sa-i eliminam. in salbaticie exista un auto-control al lumii parazitare...altfel stiu si ele ca dezvoltandu-se prea mult risca sa omoare "gazda" si implicit vor muri si ele.tiganii nu au un astfel de auto-conrol fiindca-s migratori....dupa ei potopul. foarte greu e sa iei masuri impotriva lor ,mai ales azi cu:drepturile omului.....si altele...chestia cu integrarea e o pierdere de timp si bani...integrare o vac ei singuri...cei care sunt exceptii si care se transforma din paraziti in gazde...adica traiesc pe propriile picioare...aceea cu timpul nici nu se mai recunosc ca sunt tigani. aceasta e o solutie: sa le impui niste reguli simple de convetuire...de fapt sa le ceri sa se auto-intretina.. nu vor putea sa respecte aceste reguli si vor pleca singuri.. ehe...sunt multe de spus..
  • +3 (3 voturi)    
    sa faca cineva si pentru restul romaniei (Miercuri, 15 iulie 2009, 16:19)

    _Jack_ [utilizator]

    fara misto, cineva sa stranga semnaturi pentru un astfel de acord si pentru restul romaniei. Chiar daca stiu ca tiganii nu au cum sa nu fure, dar macar asa sa bagam frica in ei!
  • +2 (2 voturi)    
    1-6-10-11 (Miercuri, 15 iulie 2009, 18:22)

    Fraieru' [anonim]

    Ştie cineva cum s-ar putea ca punctele 1, 6, 10 şi 11 să fie legiferate pentru toată ţara asta?
    Nu ca legile ar fi respectate pe aici, doar aşa ...
  • +2 (2 voturi)    
    Saracul Joo Gyorgy... (Miercuri, 15 iulie 2009, 18:52)

    Razvan Ionescu [anonim]

    ...cata dreptate avea, cand spunea "ce libertate am in satul meu ?... sunt liber sa rabd ! " Citat din marele scriitor Moricz Zsigmond, 130 de ani de la nastere si centenarul publicarii volumului " Sapte creitari", capodopera a prozei scurte maghiare. Tiganii ne-au facut de ras in toata Europa, suntem considerati "tara tiganilor". Iar noi le dam drepturi infinite...fara nici un fel de obligatii ! Cititi din eseistica maghiara si operele prof. univ. Thomas Molnar (in franceza si engleza ).Exista persoane interesate de opera sa ? Doresc sa particip la conferinte despre Moricz Zsigmond in Romania ( cu traducere in romana sau franceza ).
    • +3 (3 voturi)    
      ailoviu oiropa, mancatias (Miercuri, 15 iulie 2009, 19:56)

      tiganu [anonim] i-a raspuns lui Razvan Ionescu

      da
      europa ne eticheteaza pe toti ca tigani, dar daca vrei sa rupi niste oase destea de cioara hoata (nu de tigan vrednic) nu ai voie ca ii discriminezi si trebuie sa ii ajuti sa ii integrezi.
      in alta ordine de idei, daca ai un copil cu care nu te poti intelege, ce faci?
      sa zicem ca esti intr-un magazin si iti cere ciocolata (10 nu 1 si le mananca pe toate). daca ii zici ca nu ii dai zbiara si darama rafturi. daca ii dai se imbolnaveste.
      ce faci?
      ii dai 2 palme si se calmeaza :D

      cel putijn la copil poti spune ca parintele poarta responsabilitatea cresterii lui; dar la tigani?
      la tigani o poarta autoritatile romane care nu ii baga in parnaie pe toti care merita (fie ei tigani, unguri sau romani)
  • 0 (0 voturi)    
    sovini si fascisti (Joi, 23 iulie 2009, 6:57)

    blue [anonim]

    ungurii sunt sovini si fascisti, de cand impun ei ce sa aiba in posesie un om, bozgorii incalca proprietatea si drepturile omului; la puscarie cu ei!
  • 0 (0 voturi)    
    MACAR TIGANI NU CER AUTONOMIE TERITORIALA (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 23:11)

    gabi [anonim]

    BA NU M-AI VORBITI ASA DE TIGANI CA MACAR EI NU CER AUTONOMIE TERITORIALA .


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă