Angajatii Bechtel „dau din casa”: Cum se lucreaza la Autostrada Transilvania  

de Zonk     HotNews.ro
Marţi, 14 iulie 2009, 17:02 Actualitate | Esenţial

bechtel 2
Foto: HotNews.ro
Cititorul Hipolit.r a postat pe forum un email de la un angajat Bechtel in care povesteste cum se munceste in realitate la vestita autostrada:

Stiu ca de cand a inceput constructia Autostrazii Bechtel, santierul a fost un „domeniu privat”, accesibil doar politicienilor aflati in cautare de cistiguri electorale. Rind pe rind, de la Adrian Nastase incoace, toti ministrii de resort si prim-ministrii Romaniei si-au lustruit pantofii pe autostrada, in vizite anuntate si organizate.

In acest sens, conducerea Bechtel a raspuns de fiecare data comenzilor celor aflati la putere. In acest carusel al santierului electoral, de curind, Adrian Nastase, cel care inaugura cu ani in urma santierul, a fost oprit sa-si mai incerce sarmul electoral.

Nici presa nu a avut acces liber pe santier, ci doar in escapade organizate din timp pentru oficialitati. Bechtel si autoritatile romane tin santierul autostrazii sub obroc. Cineva din interior a simtit nevoia sa faca publice nereguli privind executia lucrarilor de constructie. Puteti sa verificati daca ceea ce se spune mai jos e adevarat.




Bechtel 1
Bechtel 1
Foto: HotNews.ro
10 porunci negative

1. Activitatile de turnare a asfaltului NU necesita curatarea suprafetei de contact, aplicarea in exces in emulsiei acopera urmele de noroi la km 28.

2. Turnarea asfaltului NU depinde de conditiile meteorologice. La 1 iunie 2009, la Ecuator era soare, nu ploua ca la km 21.

3. Lucrarile de drenaj NU trebuie sa fie perfecte. Apa le va afecta cu siguranta pe cele de la km 35, asa ca nu se va mai observa ca SEDA-N a lucrat prost.

4. Reprezentantii consultantului NU stau zi si noapte pe santier. Se pot gasi momente favorabile in care sa se faca lucrarile „delicate”.

5. Subcontractorii romanii NU trebuie platiti la timp. in fond, e problema lor ca nu au bani de plata salariilor.

6. Evidenta cantitatilor de agregate de pe stoc NU trebuie sa fie cea corecta. Trebuie sa traiasca si firmele de transport.

7. Cu orice pret, otelul-beton NU trebuie achizitionat din Romania, indiferent ce vrea prefectul sau ministrul. ENKA e o firma turceasca, e normal sa promoveze interesele firmelor turcesti.

8. Termenele de finalizare a lucrarilor NU trebuie respectate. Segmentul Turda–Gilau poate fi dat in folosinta si in 2010 sau 2011, nu neaparat la 15 noiembrie 2009.

9. NU trebuie respectata adancimea de forare a pilotilor. Ce mai conteaza cateva zeci de centimetri in plus sau mai ales in minus pentru ca betonul respecta principiul vaselor comunicante si iese prin toate gropile de fundare chiar daca se toarna numai in una.

10. Salariile lunare ale angajatilor romani NU se compara cu cele ale angajatilor turci. Asta ar fi chiar culmea.

10 porunci pozitive

1. Numarul angajatilor turci POATE creste. Chiar daca se fac reduceri de personal, acestea se fac din randul angajatilor romani.

2. POT fi exercitate presiuni asupra angajatilor EGIS ROUTE sau Inspectoratului de Stat in Constructii. E vina lor ca vad prea multe.

3. Orice pata de ulei sau motorina de pe asfaltul aplicat IESE cu detergent, fara a mai fi nevoie de frezarea partii carosabile afectate la km 28.

4. Fisurile de la platforma podului de la km 31 SE POT masca usor prin betonare. in fond, fisurile sunt inerente oricaror activitati in domeniul constructiilor.

5. Membrana hidroizolanta aplicata la structuri POATE avea si alte dimensiuni decat cele prevazute in proiectul tehnic. In fond, Compania Nationala de Autostrazi a avizat si alte neconformitati.

6. POT fi executate lucrari si fara proiect tehnic sau studii geologice. Consolidarile de la Km 13 al Tronsonului 2B sunt o exceptie. Sau o regula?

7. Agregatele necorespunzatoare SE POT utiliza in cadrul lucrarilor la fundatia infrastructurii rutiere. Oricum sunt acoperite apoi cu asfalt.

8. Orice nerespectare a obligatiilor catre terti SE POATE solutiona in instanta. PULP FICTION este un exemplu singular. Sau poate nu?

bechtel 6
bechtel 6
Foto: HotNews.ro
9. Otelul-beton importat din Turcia ESTE conform. Neconformitatile semnalate de Laboratorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Cluj se datoreaza doar echipamentelor invechite.

10. SE POATE orice. Numai sa vrea MIKE MIX si OZGER INAL.

In final, din ciclul „NU TOtI ROMaNII POT FI CORUPTI”, va anexam si cateva poze facute cu telefonul mobil la punctele de lucru. Las insa la alegerea dumneavoastra includerea acestora in categoriile „DA” sau „NU”.

Ne vedem pe santier... si o sa va dati seama singuri... daca o sa fiti lasati (ma cam indoiesc de asta...!) de fermitatea cu care se respecta cele 20 porunci!!!”


Mai multe fotografii pe Forumul Hotnews.ro


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

9560 vizualizari

  • +9 (11 voturi)    
    ati trimis un link si la Berceanu? (Marţi, 14 iulie 2009, 17:15)

    buha [utilizator]

    ati trimis un link si la Berceanu?
    • +10 (10 voturi)    
      ce sa mai faca berceanu? (Marţi, 14 iulie 2009, 17:40)

      dedeiu [anonim] i-a raspuns lui buha

      Contractul este semnat de domnul Nastase pe multi ani.
  • +12 (12 voturi)    
    pct 7 (Marţi, 14 iulie 2009, 17:18)

    alex [anonim]

    In cunostinta de cauza, sunt de acord cu pct 7 (negative).

    De ce da Base din gura la Bucuresti-Brasov legat de otelul romanesc, cand Bechtel a adus numai otel din Turcia? La Bechtel nu ar trebui sa faca acelasi lucru?

    E o tampenie sa ai un combinat care produce otel beton la Campia Turzii (practic pe traseul autostrazii, cu costuri de transport zero) plus alte cateva in Romania si sa aduci otelul din Turcia...
    • -4 (8 voturi)    
      Pt ca e in campanie electorala (Marţi, 14 iulie 2009, 17:27)

      dumitru [anonim] i-a raspuns lui alex

      Uite de aia.....
      • +3 (3 voturi)    
        lol (Marţi, 14 iulie 2009, 17:46)

        alex [anonim] i-a raspuns lui dumitru

        Sa se duca la Campia Turzii sa faca campanie... o sa arunce lumea cu oua dupa el/ei...

        In alta ordine de idei Enka are un Joint Venture cu Bechtel in Turcia si au facut multe alte lucrari comune. Asa ca e greu ca Bechtel va renunta la ei, nu stiu cum ar putea romanii sa ii convinga pe Enka sa foloseasca otel romanesc la lucrari.
    • +3 (5 voturi)    
      despre otelul beton turcesc... (Marţi, 14 iulie 2009, 17:30)

      iceman [anonim] i-a raspuns lui alex

      De ce nu se scrie in articol cine este importatorul acestui produs? Poate asa aflam si noi cine ia spaga (ca asa se ia spaga acum, tu nu mai vii cu valiza de bani ca acum 20 de ani, ci iti aduc eu materia prima la pret preferential (shpaga included)).
      • +4 (4 voturi)    
        importator (Marţi, 14 iulie 2009, 19:38)

        alex [anonim] i-a raspuns lui iceman

        Pot sa iti dau eu informatia. Importatorul este:

        BECHTEL INTERNATIONAL INC. SRL
        SAT VALISOARA COM SAVADISLA
        CLUJ ROMANIA

        Daca e vro spaga stai linistit ca nu se deruleaza in Romania, asa ca nu vom afla noi (cu muci in nas) cine ce cum. Poate SRI si baietii mai destepti ca noi.
        • +3 (3 voturi)    
          nu ma refeream ... (Marţi, 14 iulie 2009, 20:05)

          iceman [anonim] i-a raspuns lui alex

          ... la un nume sec de firma cu sediul in fundu` curtii, ma refer la oamenii din spatele afacerii cu statul, cei care isi umfla conturile.
          • 0 (0 voturi)    
            cred ca... (Marţi, 14 iulie 2009, 20:43)

            alex [anonim] i-a raspuns lui iceman

            Cred ca e un pic mai complicat :)

            Faptul ca statul plateste o gramada de bani aiurea nu inseamna ca se ia spaga.
    • +2 (2 voturi)    
      Oţel beton (Marţi, 14 iulie 2009, 18:23)

      ha [anonim] i-a raspuns lui alex

      Combinatul de la Câmpia Turzii nu produce fier-beton atât de gros pentru autostrăzi. Crede-mă, am vorbit cu cineva care lucrează acolo într-o poziţie destul de mare. Îmi zicea că anul trecut în vară nu făceau faţă comenzilor, l-am întrebat, din cauza autostrăzii? Mi-a zis că ei nu fac atât de gros pe cât au cerut cei de la Bechtel. Toate comenzile lor erau pentru mall-uri şi construcţii din astea, mai lejere, nu unde trebuie să treacă camionul de 40 de tone la 100 km/h.
      • +2 (2 voturi)    
        :) (Marţi, 14 iulie 2009, 19:35)

        alex [anonim] i-a raspuns lui ha

        Se face la Targoviste otelul cu dimensiuni mari.
        • -2 (2 voturi)    
          aaa (Marţi, 14 iulie 2009, 20:46)

          alex [anonim] i-a raspuns lui alex

          Aa. Si inca o chestie:
          "9. Otelul-beton importat din Turcia ESTE conform. Neconformitatile semnalate de Laboratorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Cluj se datoreaza doar echipamentelor invechite.".
          Cu asta sunt de acord. Cred ca neconformitatile alea sunt bete in roate bagate pe plan local.
  • +7 (7 voturi)    
    Unde sunt muncitorii (Marţi, 14 iulie 2009, 17:21)

    ady624 [utilizator]

    Uitându-mă la poze, nu pot să mă abțin de la întrebarea: Acolo se lucrează? Unde sunt muncitorii?

    În legătură cu textul (plin de sarcasm) n-aș putea să spun nimic... Poate fi adevărat, poate fi fals, poate fi o exagerare sau poate fi de plâns. Aștept ca autoritățile să se autosesizeze și să facă niște controale neanunțate. Știu că aștept în zadar... Poate ar fi cazul să și fac ceva, nu doar să aștept...

    Cu stimă,
    Adrian
  • +6 (6 voturi)    
    Bechtel e mai puternica decat 2 Românii (Marţi, 14 iulie 2009, 18:19)

    Alexm [anonim]

    Cine să facă control?

    Păi ”puterea” din RO nu are nici un cuvânt de spus aici... păi noi am fost primiţi în UE pe ochi frumoşi?

    Nuuu... a venit francezu şi a zis ce dai?: apa 'traiti, auto neamtu: gazu, grecu - diverse fabrici, banci, austriacu - banci, petrol, americanu: va facem o autostrada? da nu avem bani 'traiti --- aa no problem dam noi si voi dati inapoi cu dobanda? da cat costa KM? buei roman obrazinc cum ma cat costa km? cu banii de la noi tu intrebi cat costa? costa cat trebuie... pai ii dam inapoi cu dobanda... mars ma de aci ce sa dai inapoi daca nu-ti dau eu mai intai... in nato nu vrei in ue... ba da 'traiti
  • +2 (4 voturi)    
    curaj (Marţi, 14 iulie 2009, 20:44)

    ion [anonim]

    Toti romanii ar trebui sa vada autostrazile din Ungaria,Croatia ,Bosnia Hertegovina si s ar da seama de ce ei pot si noi nu.Pentru ca la ei nu se fura,nu se iau comisioane grase de cei care aleg firmele constructoare,de cei care verifica lucrarile.Politicul sta in banca lui si isi face datoria in plan politic nu la cascaval.Clasei noastre conducatoare ii mai trebuie multa moralitate si mult patriotism.Iti este rusine cand vii de afara si vezi sosele noastre,toaletele care put de iti stramba nasul ,campurile nelucrate pline de balarii.Mai mare rusinea !Un popor tanar si sanatos nu este in stare sa ingrijeasca aceasta frumoasa tara ,aceste minunate daruri ale naturii.Avem ,litoral,delta ,Dunarea,munti inalti,campii manoase,ape termale,ape minerale dar nu avem spirit gospodaresc.Ne batem joc de toate si de toti crezandu ne destepti.Agricultura punctul nostru forte altadata acum este la pamant,ajunsa pe mana samsarilor care distrug ultimii tarani,iar ststul este spectator.Da licente de import de la grau la citrice sau flori si si trage spagile facandu se ca nu vede subevaluarea din vama.Ne scufundam incet dar sigur in mocirla si nu o sa ne ajute nimeni,pentru ca suntem intr o competitie.Subventiile pentru agricultura le iau cei cu limuzine nu taranii.
    • 0 (0 voturi)    
      constructor (Miercuri, 15 iulie 2009, 11:14)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui ion

      si stiti care e culmea? autostrazile din croatia sunt facute tot de bechtel. si sunt cele mai bune autostrazi din europa la ora actuala.
      deci la unii se poate.
      • 0 (0 voturi)    
        romani (Sâmbătă, 15 august 2009, 0:51)

        adi [anonim] i-a raspuns lui mihai

        ptr ca suntem prosti. d-aia!
  • +1 (1 vot)    
    de furat se fura si la unguri (Marţi, 14 iulie 2009, 22:36)

    gogo [anonim]

    dar nu ca la noi. la ei mai ramane ceva si pentru constructia de autostrazi.
    vom avea autostrazi cand nu va mai fi petrol iar in ue se va merge cu masina antigravitatie
  • +1 (1 vot)    
    spalare de bani (Miercuri, 15 iulie 2009, 10:43)

    anonim [anonim]

    mai oameni buni, cand o sa pricepeti ca Romania a devenit de mult o tara pentru spalare de bani. Daca va uitati cine sunt actionarii Bechtel veti intelege de ce am ajuns sa lucram cu ei. Toate imprumuturile pe care le-am luat au fost conditionate. Toti bani primiti de la FMI trebuie sa se reintoarca in Statele Unite cu profit. O firma ca si Bechtel + politicieni corupti, dezinteresati de tara acesta, cu o gramada de proprietati in alte tari exotice = o tara fara viitor, moarte sigura pentru noi si urmasi nostri. Din pacate Romania si-a castigat o imagine de tara in care poti spala usor bani. Nici macar Uniunea Europeana nu este interesata de Romania. Au interesele proprii. Politicienii nostri sunt insa prea interesati de bunastarea proprie si de scurta durata decat ceea ce ar putea deveni Romania. Rusine!
  • 0 (0 voturi)    
    Indiferenta si coruptie (Miercuri, 15 iulie 2009, 12:26)

    dan [anonim]

    Idiferenta:
    ca in orice proiect, cred ca exista un propietar(statul in cazul nostru) un Contractor(Bechtel) si un Subcontractor(Enka). Fiecare lucrare, pina a se plati, este supervizata de departamentele de control ale fiecarei din cele trei, in ordine, normal netrebuind sa treaca nici o neregula de acest ,,filtru''. Sa o luam pe rind:
    statul Roman- cei 10.000 de specialisti au emigrat, toate structurile continind acum rude, prieteni sau pile ale celor de la guvernare. Si cunostinte tehnice sau experienta ZERO
    Bechtel-am in cunostinta un proiect realizat de ei. Cind termina ceva pleaca si nu se mai uita innapoi. Daca vor accepta o garantie o vor face cu intirziere sau deloc. Cit despre capacitatea lor tehnica, sunt convins ca numai invirt hirtii, habar nu au de ce se intimpla in field si se lasa total la mina subcontractorului.
    Enka-,,cum e turcul si pistolul''. Vor face tot posibilul sa ne dea teapa, sa se abata de la specificatiile de proiect si sa verifice in dorul lelii calitatea executiei.
    Coruptie:
    de ce nu avem autostrazi? Pt. ca statul refuza sa le faca in privat. Asa ca, acum, statul controleaza spagile, platile si un lucru deloc de neglijat si contractele dupa ce autostrazile sunt gata.
  • +1 (1 vot)    
    spaga (Miercuri, 15 iulie 2009, 12:54)

    dfjdfjf [anonim]

    Aceste comentarii sunt inutile. Toata lumea in Vest stie ca autostrada Bechtel din Ro a fost spaga data de Nastase guvernului american pentru ca sa-l faca sa taca pe ambasadorul lor de la Bucuresti. Luati ziarele de atunci si vedeci ce iesiri la rampa au avut ambasadorul Guest si cel dinaintea lui, cu privire la coruptia si conduita guvernului Nastase. Cat priveste pretul, de asta este asa de ridicat, pt ca nu are nici o legatura cu vreo oferta comerciala. Rad si curcile de noi, pe 3 continente...
  • 0 (0 voturi)    
    Bechtel plateste reparatii in SUA (Miercuri, 22 iulie 2009, 20:43)

    Dan Criste [anonim]

    In ianuarie 2008, consortiul Bechtel/Parsons Brinckerhoff, care a supravegheat executia celei mai costisitoare autostrazi din SUA, ce tranziteaza orasul Boston, a acceptat sa plateasca 407 milioane $ drept reparatii pentru modul defectuos in care s-a achitat de sarcina supravegherii subantreprenorilor (unii dintre acestia comitand fraude), ca si pentru moartea, in 2006, a unei femei intr-un accident cauzat de desprinderea unor bucati de beton din tavanul unui tunel realizat in cadrul proiectului. Asadar, daca la americani acasa face Bechtel lucru de mantuiala, la romani credeti ca va face altceva? Si apoi, cu banii din Romania se poate acoperi gaura din America. Cert este ca astia de la Bechtel au gasit cu cine sa se inhaiteze in Romania. Apropo de Croatia, Bosnia etc. Oare cat a cerut Bechtel pentru constructia autostrazilor de acolo?
    Informatia despre plata celor 407 milioane $ la care a fost obligat consortiul Bechtel/Parsons Brinckerhoff se gaseste in versiunea originala in limba engleza la adresa: http://www.boston.com/news/traffic/bigdig/articles/2008/01/24/big_dig_settlement_will_take_quick_hit/?page=1


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică