Comisia Europeana a cerut Romaniei informatii despre programul "Prima casa"

de Anne-Marie Blajan     HotNews.ro
Joi, 9 iulie 2009, 11:25 Actualitate | Esenţial

Comisia Europeana este in contact cu autoritatile romane privind programul "Prima casa", a declarat pentru HotNews.ro purtatorul de cuvant al comisarului pentru concurenta. Comisia a cerut Bucurestiului mai multe informatii privind acest program.

Bruxelles-ul nu comenteaza inca garantiile oferite de stat imprumuturilor pentru populatie privind achizitionarea unei case, insa a cerut autoritatilor romane informatiile necesare unei analize, a aratat reprezentantul Comisiei.

Rugat sa comenteze aceasta informatie, premierul Emil Boc a declarat ca programul "Prima casa" respecta toate normele Uniunii Europene.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

4326 vizualizari

  • +9 (17 voturi)    
    Oooops (Joi, 9 iulie 2009, 11:29)

    Catalin [anonim]

    Asta e grav - inseamna infringement. Adica pica programul (ca sa nu platim amenzi de sute de milioane euro) si cei cu credite luate prin acest program revin la conditiile pietei (dobanzi mai mari, garantii suplimentare, ipoteca in favoarea bancii, comisioane de rambursare uriase....tot tacamul).

    Adica e grav - guvernul se joaca de-a criza cu viitorul unor oameni.

    Exact ce am spus de la inceput - e programul prima teapa.
    • -6 (14 voturi)    
      Nu e chair asa... (Joi, 9 iulie 2009, 12:14)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Ganditi-va ce natiuni au proiecte imobiliare in RO...si dupa va spuneti parerea!
      • -5 (13 voturi)    
        Iesim din UE! (Joi, 9 iulie 2009, 12:26)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        Nu ne lasa astia ba, nu ne lasa!
        Repede, au aflat si ei si se baga ca musca-n lapte.

        Decat sa renuntam la prima tzeapa, mai bine iesim din UE!
      • +5 (9 voturi)    
        Nu are legatura (Joi, 9 iulie 2009, 12:38)

        Catalin [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        Daca sunt incalcate directive UE, Comisia imediat va initia procedura de infringement. La ei nu functioneaza pila si spaga.

        Urmareste procesele de la Curtea Europeana de Justitie sau Tribunalul de Prima Instanta. Astia dau in judecta pe oricine, indiferent de puterea economica si politica, si de obicei castiga.

        E grav daca sunt incalcate directivele UE cu privire la concurenta. Vor fi afectati si beneficiarii creditelor de pana atunci, care, conform contractului, daca pierd garantia statului risca sa isi vada creditele declarate exigibile si puse in executare silita, dar va fi afectat si statul, care va fi asaltat de procese si cu credibilitatea (atat cat mai exista) facuta zdrente.
      • 0 (6 voturi)    
        mars ma.... (Joi, 9 iulie 2009, 13:11)

        luputehno [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

        niste aventurieri...nici unul serios....tepari de doi lei
    • +5 (9 voturi)    
      calm (Joi, 9 iulie 2009, 13:44)

      emilper [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

      ca au cerut doar informatii, nu au inceput sa incalzeasca motoarele tancurilor ... Informatii se cer tot timpul, presa doar cauta pretexte sa faca rating.
    • +1 (3 voturi)    
      Ai dreptate cu o singura exceptie (Joi, 9 iulie 2009, 13:48)

      msrp [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

      Aia cu programul prima teapa... macar de ar fi fost prima!
  • +4 (12 voturi)    
    ajutor de stat..... (Joi, 9 iulie 2009, 11:32)

    luputehno [utilizator]

    parca vad ca o sa fie suspendat...ca nu s aia asa fraieri...ca nu o sa lase sa se incarce statul cu toate cotetele la pret de case in Germania...noi avem de platit bani pe imprumuturile luate de la ei...nu sa i aruncam pe cociobe ceausiste...sau sa i scoatem pe toti rechinii din caritasul in care au intrat....casele care au avut un pret decent se vand si fara programe...
    • -1 (1 vot)    
      Ganditi si nu va mai prostiti (Joi, 9 iulie 2009, 16:22)

      traianu [utilizator] i-a raspuns lui luputehno

      80% din locuintele urbane sunt blocuri ceausiste si cum in Romania 55% din populatie locuieste in mediul urban, fa si tu un calcul simplu daca nu-ti cer prea mult pentru gandirea? ta si zi-mi unde ar trebui sa locuiasca 44% dintre romani. Stai tu linistit ca nu o sa se suspende nimic, UE-ul promoveaza programele sociale.

      Pentru toti desteptii doctori in economie nu va mai dati cu parerea despre preturi ca nici Isarescu nu stie cat o sa mai tina euro in lesa, preturile la locuinte nu vor scadea prea mult.
      Daca iau acum un credit de 60 000 euro voi da inapoi 120 000, exact cat costa o locuinta anul trecut pe vremea asta doar ca atunci nici nu te gandeai sa treci pragul bancii, iar daca iti permitea salariul sa te atingi de un credit realizati cat ati fi dat inapoi la un credit de 80 000+?
  • +2 (10 voturi)    
    Da' ce mai asteptati de la Boc, Pogea..? (Joi, 9 iulie 2009, 12:01)

    n-am [utilizator]

    Nu e clar ca daca nu il demite Basescu pe Boc, din proprie initiativa, il va demite din ratiuni comunitare? Asta ne-ar mai lipsi: amenzi.
    Orice program al acestui guvern e o teapa, fir din nestiinta, fie din coruptie.
    Demisia urgenta!
    • +1 (11 voturi)    
      Demisie (Joi, 9 iulie 2009, 12:09)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui n-am

      Pai cum sa-l demita cand Boc face ce zice el, conducatorul suprem?
      Gandesti un pic?
      • -1 (3 voturi)    
        Cogito ergo sum (Joi, 9 iulie 2009, 12:39)

        n-am [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru C

        Da, il inlocuieste cu altul mai credibil, si, poate , mai competent. Cu cat ii mai tine in functie pe amatorii astia, cu atat ne afundam mai mult. Gandeste-te si tu un pic: faliment sau gloria conducatorului suprem?
        • -1 (3 voturi)    
          Pe cine (Joi, 9 iulie 2009, 13:17)

          Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui n-am

          ca ii trebuie tot un lingau. Nu vad decat Udrea, Ridzi, Pogea si Blaga in postura asta.

          Ultima varianta e cea mai plauzibila dar nu prea-i merge gura iar in campanie de unul caruia sa-i mearga gura are nevoie.
      • +1 (5 voturi)    
        Dar Comisia Europeana.. (Joi, 9 iulie 2009, 12:48)

        n-am [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru C

        ... nu e in subordinea niciunei autoritati romanesti. Va trebui sa raspunda cineva la neperformanta. Cine: Basescu sau pionii de sacrificiu?
        De cand a devenit si Boc indispensabil? Si Pogea, si Videanu?
        Nu te mai intreb cine a zis : cimitirele sunt pline de oameni de neinlocuit !
        Popor de Gica -contra. Nu se poate nimic, sa ne refugiem in meditatie, in Tibet.
        Dar de civism ai auzit? Solidaritate? Patrotism? Sa vedem si generatia 1990!
  • -1 (9 voturi)    
    Nu e chiar asa (Joi, 9 iulie 2009, 12:01)

    EU [anonim]

    Chiar daca se anuleaza programul, nu inseamna ca cei care au laut deja case o sa revina la dobanzile standard, deoarece ei au semnat deja contracte cu bancile, in care sunt specificate ratele si dobanzile care sunt fixe pe toata desfasurarea creditului.
    Acum nu stiu cum arata contractul, ca s-ar putea sa aiba si cateva clauze de scapare.
    Totul depinde de ce este scris in contract
    • +3 (9 voturi)    
      Ba cam asa e.... (Joi, 9 iulie 2009, 12:11)

      Cristina [anonim] i-a raspuns lui EU

      Contractul zice ca s-a garantat cu suma de....(maxim 60.000E). Daca statul retrage garantia, tre' sa vii cu garantie de acasa.... Deci....
    • +7 (11 voturi)    
      Pai hotaraste-te (Joi, 9 iulie 2009, 12:11)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui EU

      Ne spui intai ca in contract e dobanda fixa si sunt specificate ratele, apoi ne transmiti ca nu stii cum arata contractul.
      De ce iti dai cu parerea daca habar nu ai?
    • +6 (6 voturi)    
      Ba asa e (Joi, 9 iulie 2009, 12:41)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui EU

      In orice contract scrie ca daca se pierde garantia (in acest caz garantia statului) banca poate solicita alte garantii plus garantii suplimentare, iar in caz ca nu le primeste poate declara creditul exigibil (adica peste noapte devii dator toata suma creditului) si poate trece la executarea silita.

      Bancile sunt acoperite pentru toate situatiile, crede-ma. Cel care pierde e beneficiarul creditului, daca CE buseste programul.
    • +2 (2 voturi)    
      Dobanda FIXA??? (Joi, 9 iulie 2009, 15:13)

      kolo [anonim] i-a raspuns lui EU

      Dar cine v-a pacalit ca dobanzile la Prima Casa sunt fixe?
      Sunt calculate in functie de EURIBOR si ROBOR, care nu sunt deloc fixe... Deci nici dobanda creditului nu e fixa.
  • +6 (12 voturi)    
    sa-l inchida da-l drak (Joi, 9 iulie 2009, 12:06)

    tony [anonim]

    normal ca intreaba...pentru ca nu i-a intrebat nimeni si pe ei inainte sa dea drumul la program...ca boc-floc s-a grabit repede repejor ca urlau dezvoltatorii imobiliari ca pierd bani..cand tot ce se face cu bani de la stat tb sa aibe si consultarea CE, dar na ...noi aicea suntem smecheri....dar noi sa fim sanatosi..ca guverne cu papagali or sa tot fie....
  • +3 (11 voturi)    
    iar am calcat pe bec (Joi, 9 iulie 2009, 12:08)

    gogu [anonim]

    parca sintem elefantul ala bagat in magazinul cu bibelouri; dar cine i-a pus sa ne bage-n ue.
  • +2 (6 voturi)    
    Poate doar VOR SA INVETE (Joi, 9 iulie 2009, 12:27)

    Lucia [anonim]

    de la poporul ROMAN ca inca se poate !!!!
  • +6 (8 voturi)    
    UE (Joi, 9 iulie 2009, 12:41)

    nicu [anonim]

    Vor si ei sa puna in aplicare un astefel de program. Au nevoie de niste informatii utile de la genialii din guvernul Boc. Sunt doar invidiosi ca Romania iese din criza cu programe utile :)
  • -9 (9 voturi)    
    ham ham de dragul latratului ... (Joi, 9 iulie 2009, 12:51)

    the [utilizator]

    Bine inteles ca orice face guvernul României nu e bine ... e clar ca pe lumea asta nu sunt decât persoane necinstite si oportuniste, care abia asteapta o ocazie sa faca bani pe spatele vostru, o, popor muncitor si cârtitor.

    Care stiti franceza, puteti citi acilea :

    http://www.seloger.com/s_actu/187872/eSText_actu.htm

    care nu, sa va fie de bine, dati-i inainte cu infringementele, managementele, aplicatiile si brandurile de pleshckoy !
    • -5 (5 voturi)    
      mersi la latratorii (Joi, 9 iulie 2009, 14:05)

      the [utilizator] i-a raspuns lui the

      care au dat puncte negative :)))
      Bai priceputilor, v-ati dus sa cititi articolul, sau nu v-a ajuns cunostintzili de gallica moderna ?
      Pacat ...
      Ati fi aflat ca nemtii au redus TVA de la 19% la 16%, in timp ce românii se iau ca ... (cenzurat) dupa franceji, ba chiar vor sa-i intreaca, sporind TVA-ul la 20-22 % ... cu bune rezultate nule ...
      Traiasca specialistii de inalta calificare adusi din america cu ultimul transport de ceapa (copirait Mircea Crisan)
  • -3 (5 voturi)    
    Renegociere (Joi, 9 iulie 2009, 12:51)

    Stefan [anonim]

    Un contract semnat, nu poate fi schimbat decat daca exista clauze contractuale, sau ambele parti sunt de acord cu modificarea acestuia. Chiar daca garantia statului va pica, in functie de clauze, contractul trebuie renegociat.
    Daca nu se ajunge la nicic o intelegere intre parti, atunci contractul va fi reziliat, iar partea rezilianta(in cazul nostru banca), va trebui sa plateasca daunele specificate in contract pentru rezilierea unilaterala a acestuia.
    Este foarte posibil ca programul "Prima Casa", sa fie gasit neconcurential, deoarece numai anumite banci pot incheia contractele in cauza.
    • +1 (3 voturi)    
      sancta simplicitas (Joi, 9 iulie 2009, 13:47)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui Stefan

      Tu pui problema ca si cand ai putea impune clauze avantajoase unei banci.

      Stai linistit, bancile sunt acoperite prin zeci de clauze, de orice eventualitate.

      Contractul de credit are 13-18 pagini si in mod sigur nimeni (clienti) nu il citeste.
      • -1 (1 vot)    
        NU SEMNEZI DACA NU-TI CONVINE (Joi, 9 iulie 2009, 16:37)

        mata [anonim] i-a raspuns lui Catalin

        /
        Afla ca nemtii au contracte de sute de pagini unde fiecare termen, proces etc este explicat ca pentru prosti tocmai pentru a nu lasa loc interpretarilor, indiferente de domeniu, asa ca sutem inca primitivi in elaborarea de contracte iar daca tie 15-18 pg ti se par mult inseaman ca exercitiul cititului la tine este nul.

        Stefan nu vand nici o practica neloiala, programul a fost promovat si deschis tuturor bancilor.
  • +2 (6 voturi)    
    Aoleu! (Joi, 9 iulie 2009, 13:03)

    Lolita [anonim]

    Si mai sunt programe: primul siloz, prima masina, primul cal, prima sotie... Ne paste in infringement poate in campania electorala?!
  • 0 (4 voturi)    
    Emil Boc a declarat ca programul "Prima casa" res (Joi, 9 iulie 2009, 13:47)

    est4west [anonim]

    " Emil Boc a declarat ca programul "Prima casa" respecta toate normele Uniunii Europene."

    Sunteti sigur, domnule Prim Ministru ?

    Nu de alta, dar pe la ministere sunt persoane care sustin ca nu este OBLIGATIA LOR SA VERIFICE ........CI DOAR SA SEMNEZE CA PRIMARII.....
  • -2 (2 voturi)    
    ASA SI ASA (Joi, 9 iulie 2009, 14:49)

    sabo [utilizator]

    dar intreb, cata libertate vmai are statul roman?
    zero.
    daca prin absurd s-ar ajunge sa merga ro mai bine ca germania, ar opri economia?
  • -1 (1 vot)    
    UE stie (Joi, 9 iulie 2009, 15:55)

    PARSOR [anonim]

    UE stie cate matrapaslacuri s-au facut in tarisora asta; dar s-a cam saturat sa se tot intenteze dupa aceea procese la CEDO.
    De aceea UE are tot interesul sa opreasca din fasa orice alta hotie pe care incerca sa o faca minunatii nostrii guvernanti tip Base, Boc, Pogea, etc.
    Smecheria este evidenta si anume ca acesti bani trebuiau sa ajunga la niste smecheri ( mafioti imobiliari )
  • +1 (1 vot)    
    Am zis? AM ZIS ! (Vineri, 10 iulie 2009, 18:58)

    Danut D Deleanu [utilizator]

    @ Spuneam cu alta ocazie ca UE in loc sa schimbe in bine Romania, coruptii Romani vor"infecta si UE. Asteapta si astia comisioane? Au fost si acolo cazuri de deturnari de fonduri UE.DDD


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă