Ordonanta impotriva evaziunii fiscale:

Graul de contrabanda, confiscat cu tot cu TIR. Cum functioneaza contrabanda

de Attila Biro     HotNews.ro
Joi, 2 iulie 2009, 18:47 Actualitate | Esenţial

Recolta si contrabanda
Foto: AGERPRES
Guvernul Boc a emis pe 30 iunie o Ordonanta de Urgenta prin care incearca sa opreasca comertul la negru cu grau si paine. Potrivit noilor reglementari TIR-urile prinse in trafic ca transporta grau sau paine fara acte de provenienta sunt confiscate direct de catre inspectorii ANAF si politisti. Guvernul a luat aceasta masura pentru ca piata neagra a comertului cu grau a depasit 50% din totalul tranzactiilor cu cereale din Romania. Presedintele Agrostar, Stefan Nicolae sustine ca pierderile anuale la bugetul de stat provocate de comertul ilicit cu cereale se ridica la 2 miliarde de euro. 

Guvernul a emis in 30 iunie Ordonanta de Urgenta 93 care prevede ca transporturile de cereale care nu au acte in regula sunt confiscate cu tot cu mijloacele de transport. In aceeasi ordonanta se prevede ca si produsele de panificatie (cum ar fi paine, n.red.) sunt confiscate daca transportul nu este insotit de actele doveditoare.

Transportul in scop comercial al cerealelor sau al produselor de panificatie, neinsotite de documentele prevazute de lege care sa justifice provenienta licita a acestora este amendat cu 3.000-5.000 de lei si confiscarea marfii si mijlocului de trasport marfa utilizat in acest scop”, se arata in Ordonanta de Urgenta a Guvernului.

Guvernul argumenteaza aceasta decizie mentionand ca fenomenul comercializarii la negru a cerealor a luat amploare in special in perioada de vara. “In perioada campaniei de vara se amplifica activitatile ilicite in care sunt implicati operatorii economici care se ocupa cu comercializarea si transportul cerealelor, fiind momentul in care se creeaza stocuri ilicite de cereale ce ulterior sunt utilizate pentru tranzactii comerciale sau productia de panificatie neinregistrata”, se mentioneaza in preambulul ordonantei publicate in Monitorul Oficial, pe 1 iunie.

Politistii isi iau 15% prima din ce confisca

Pentru a pune in aplicare prevederile guvernamentale urmeaza sa se creeze echipe mixte de politisti si inspectori ai Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. In ordonanta se mai prevede ca 15% din valoarea cerealelor si autovehiculelor confiscate urmeaza sa fie utilizate drept premii pentru inspectorii ANAF si politisti. Restul sumelor rezultate din valorificarea bunurilor intra la bugetul de stat.

Oficial baietii destepti de pe piata graului au 40%, neoficial piata neagra depaseste 50%.
Piata neagra a tranzactiilor cu cereale, in special grau, reprezinta aproximativ jumatate din piata din Romania. Intr-un raport preliminar realizat de Consiliul Concurentei la inceputul anului se arata ca vanzarile ilicite de grau din Romania sunt de 40% din totalul de tranzactii.

Piata cerealelor - 50% contrabanda

Din informaţiile primite de la participanţii la piaţă, reiese existenţa unei pieţe negre, respectiv a tranzacţiilor nefiscalizate (pentru care nu se plăteşte TVA sau alte taxe şi impozite). Aceiaşi participanţi estimează nivelul acestei pieţe la aproximativ 40% din totalul tranzacţiilor, ceea ce conduce la pierderi semnificative generate bugetului de stat şi la dezavantaje competitive create participanţilor corecţi”, se arata in raportul Consiliului Concurentei. Descarca aici raportul Consiliului prezentat la inceputul anului.

Presedintele Federatiei Nationale a Sindicatelor din Agricultura, Agrostar, Stefan Nicolae sustine ca piata neagra reprezinta chiar 50% si ca acest fenomen persista de ani de zile. “Este una din problemele cele mai importante pe care le avem noi. Este un fenomen care continua de ani de zile pentru ca autoritatile nu iau masuri”, a declarat Nicolae Stefan.

Unul din factorii favorizanti ai acestui fenomen este in opinia lui Stefan Nicolae si faptul ca in tara noastra nivelul TVA-ului, de 19%, este mare pentru vanzatorii individuali. “In toate tarile UE nivelul de impozitare nu depaseste 5%. Astfel ca sigur ca se incurajeaza si comertul la negru cu grau”, mai spune presedintele Agrostar. Potrivit acestuia pagubele produse la bugetul de stat prin neplata taxelor se ridica anual la suma de 2 miliarde de euro.

Cum functioneaza piata neagra

Presedintele Agrostar a descris care este mecanismul vanzarii graului la negru. “Totul este foarte simplu. Sa presupunem ca eu am o firma de apartament. Merg direct la producatorii mici. Iau 30 de camioane si chem taranii si ii intreb. Tu cate tone? Pe piata kilogramul este sa zicem 50 sau 60 de bani. Eu spun taranului ca ii cumpar toata cantitatea, 10 mii de tone. Multi dintre acesti baieti destepti ai graului merg cu valiza de bani. Taranul cand vede banii nu mai cere chitante, e bucuros ca isi vinde productia chiar daca per total pierde.

Dupa ce graul a fost achizitionat fara niciun document el este ori depozitat si intermediarul asteapta ca pretul pe kilogram sa mai creasca ori il vinde unui procesator. “Si aici s-a dezvoltat o piata neagra. Pentru ca nici procesatorii, adica cei din panificatie nu cumpara cu acte ci tot la negru. Si aici piata este cam tot la 50%”, a mai explicat Stefan Nicolae.

Legat de noua reglementare a Guvernului, presedintele Agrostar spune ca este circumspect. “Sigur e bine. Sa le ia si masinile si casele pentru ca acest comert la negru ne ruineaza pe noi comerciantii care platim taxe. Daca el vinde la 35 de bani kilogramul trebuie sa scad si eu pretul chiar daca eu merg in pierdere”, a mai declarat presedintele Agrostar.

Mecanismul contrabandei vazut de cititorii HotNews.ro

George:

"Cine nu cunoaste aceasta bransa ar fi bine sa citeasca cele de mai jos pentru o mai buna lamurire. Aceasta asa zisa mafie a graului a fost de la revolutie pana in zilele noastre intretinuta de cei aflati la putere. Exista niste tabere intocmai ca la fotbal, fiecare contribuie cu sposorizari masive la bugetele partidelor a caror ajutor il primesc. De exemplu anul trecut, in contextul crizei mondiale de grau pretul graului ajunsese pe piata internationala la 200 de euro/tona.

Ce a facut guvernul Tariceanu? A scos o mare cantitate de grau de la rezerva de stat sub pretextul improspatarii si l-a dat prietenilor politici. Marea smecherie era ca acestia trebuiau sa il dea inapoi (adica sa returneze acele cantitati) la noua recolta. se stia insa deja din estimarile specialistilor ca pretul graului (ca urmare a unei recolte foarte bogate) nu va depasi 100 de euro/tona.

Practic daca inmultiti cele cateva sute de mii de tone cu 100 de euro o sa vedeti niste sume astronomice. aceasta speta apare si intr-un raport al consiliului concurentei dar evident ca nu s-a intamplat nimic.in al doilea rand e o mare 'abureala' cu piata neagra la grau si paine. aceasta situatie de evaziune fiscala a fost incurajata de diversele guverne.

Practic s-a sustinut piata neagra pentru ca painea sa fie ieftina. de altfel, in romania painea costa mai putin de jumatate fata de media UE, desi pretul la materia prima (grau, faina) este cam acelasi (raportat la calitate). Daca aceasta piata neagra nu ar exista pretul painii ar fi cel putin dublu fata de cat e acum. deci stati linistiti, nu se scumpeste painea, circul e oricum gratis. multumim clasei pulitice, sa fie circ si paine! "

Sorin:

Sunt producator de paine si patiserie si pot spune ca vorbesc in cunostinta de cauza. Nu stiu dedesubturile legate de sponsorizari, portbagaje si alte de-astea insa pot spune ce se intampla la nivelul unei piete de marimea unui judet .Sunt, intradevar cantitati mari de produse care se vand fara acte . Ce implicatii are acest lucru? Iata doar cateva dintre ele: -o concurenta neloiala in privinta calitatii produselor si o distorsionare a notiunii de paine. Oamenii au uitat ce inseamna o paine de calitate deoarece rareori mai gasesti o paine bine facuta, cu gust adecvat si un gramaj decent. Rareori mai gasesti o paine care sa depaseasca gramajul de 500 grame , in rest doar gramaje dintr-astea halucinante (315 grame.,425 grame, etc) care induc in eroare deoarece nu sta nimeni sa cantareasca franzelutele alea.

-un tratament inegal de care producatorii beneficiaza din partea autoritatilor si a populatiei, in sensul ca suntem perceputi ca si "evazionistii de serviciu" si accesul la facilitati fiscale sau investitionale este mult mai dificil;
-retineri mari din partea tuturor producatorilor de a se asocia deoarece pun inaintea tuturor lucrurilor doar piata;

-din aceste activitati , cel mai mult are de castigat comerciantul final care isi pune pretul cu putin sub cel al concurentei care are pretul cu tva platit .
Sunt multe aspecte de relevat si numai o actiune serioasa de aplicare a legii va rezolva o parte din ele. Sa speram ca odata acest lucru inceput, se va si materializa pentru ca toti vrem sa fie ordine in viata noastra insa multi vor sa se inceapa intotdeauna cu altii iar noi mai pe la urma. Succes!


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

10207 vizualizari

  • +10 (12 voturi)    
    OK (Joi, 2 iulie 2009, 19:09)

    cvm [utilizator]

    Masura este salutara! Pana la urma trebuie scoasa la suprafata cat mai mult din economia gri.
    Ca de obicei in Romania, problema va fi aplicarea ei. Fara norme metodologice clare camionul confiscat va deveni 'instrumentul' prin care smecherii vor putea sa obtina daune de la stat, influenta si nu numai.
    • -1 (1 vot)    
      m-am saturat de masuri (Vineri, 3 iulie 2009, 9:22)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui cvm

      As vrea sa vad si actiuni. Daca lumea spune ca 50% din piata e neagra nu va fi foarte greu sa marchteze cateva actiuni ca sa vada si ochiul meu ca au facut ceva.

      Daca nu vad nimic in urmatoarele 2-3 luni e clar ca am in fata o alta initiativa unde cineva se trezeste ca ceva e in neregula, se da o lege de lemn, nu se face nimic si "baietii" isi vad in continuare de treaba...
    • +1 (1 vot)    
      Orbilor! (Vineri, 3 iulie 2009, 18:25)

      edy [anonim] i-a raspuns lui cvm

      Toti vorbiti..dar sunteti orbi.

      Se vorbeste de "paguba" si "prejudiciu" adus statului.. Daca statul n-a avut nicioadata banii aia.. unde e paguba.. unde e prejudiciul?

      Alta baliverna: CONTRABANDA ! Adica eu fac contrabanda cu propriul meu produs.. daca nu impart castigul cu "statul" ! ca statul a transpirat cu mine pe ogor nu?

      Si-apoi vin cu prepotenta.. avand "legea" in mana.. te pun in lanturi daca refuzi sa fi sclav modern !

      SA intre banii la baietii din parlament.. sa traiasca ei ca-n paradis cheltuind sute de mii de euro pe "serbari" in timp ce unele spitale sunt la pamant din cauza unor datorii modice. (nu sunt bani).

      Stau si ma gandesc.. ce e mai rau.. sa stau in rand cu "cinstitii" si sa sa muncesc toata viata pt stat...
      Sau sa fiu rebel... si sa muncesc pt mine.. ca oricum statul nu-mi da nimic!

      As platii impozite bucuros.. daca as vedea ca banii nostrii.. se folosesc spre binele tuturor.. insa la noi... banii se duc pe loganuri la pret de porsche.. unii-si cumpara case de peste 1 milion de euro... IAR EU MUNCESC HA ?
      • 0 (0 voturi)    
        Poate chiori (Luni, 6 iulie 2009, 20:52)

        cvm [utilizator] i-a raspuns lui edy

        Acum sa fim seriosi, nu tot ceea ce platim noi ca 'dari la stat' se duce in fundul politicienilor (observi ca nu am pus ghilimele:). ) Daca toti ar gandi ca tine ar trebui ca fiecare sa-si angajeze propriul medic, invatator s.a.m.d.
        Problema este ca multi nu-si vor putea permite asta.
        Intelegi?

        PS Nu esti singurul care munceste.
        Spre norocul nostru:)
  • +7 (9 voturi)    
    Bravo (Joi, 2 iulie 2009, 19:31)

    Razvan007 [utilizator]

    O masuta buna. Hotia nu se va opri decat in momentul in care hotia nu mai este rentabila.
  • +7 (7 voturi)    
    De ce NUMAI la griu & faina? (Joi, 2 iulie 2009, 19:55)

    x [anonim]

    Parca era un articol dintr-o lege care asigura confiscarea oricari mobil cu care se facea un furt sau doar participa la furt (tzinaea de 6!)?
  • +6 (6 voturi)    
    asa sa fie? (Joi, 2 iulie 2009, 20:01)

    stefan [anonim]

    cerealele au conditii speciale de depozitare. si nu vorbim de o punga de malai pe care o pitesti in dulap, vorbim de milioane de tone.
    nu ar fi mai simplu sa monitorizeze centrele de depozitare?
    daca producatorii cumpara la negru inseamana ca vand si produsele de panificatie tot la negru pentru ca altfel nu se potrivesc fluxurile de aprovizionare si de produse finite. sau au ei o reteta magica si fac cu un sac de faina un camion de paine?
    e un lant intreg de miscari la negru in care taranul are cea mai mica parte de vina. il doare pe taran daca ia chitanta sau nu.
    • +2 (2 voturi)    
      dap (Vineri, 3 iulie 2009, 7:46)

      codrea [anonim] i-a raspuns lui stefan

      Lantul e lung si porneste de la producatorul de grau si se opreste la comerciantul de produse de panificatie.
      Depozitele se monitorizeaza teoretic dar o mare parte a graului nu e in depozite si la particulari.
      Taranul nu ia chitanta =)) ca el vinde si daca vinde inseamna ca ia bani deci, implicit el "taie" chitanta.
    • 0 (0 voturi)    
      care taran ? (Vineri, 3 iulie 2009, 14:28)

      taranu [anonim] i-a raspuns lui stefan

      Graul de la tarani este de cele mai multe ori de proasta calitate . Daca ai crezut cumva ca cei care locuiesc la tara si pun -1 pogon , lantz sau ce alta masura o fi in zona lor - grau , ajunge in painea ta te inseli . Ala e pentru consumul lor propriu si pentru animale . N-ai vrea paine din graul ala ca nu e de calitate si n-ai cumpara painea. Faina se face din graul marilor producatori sau import !
      Taranul chiar ar trebui sa dispara si sa lase locul fermierilor . Ce rost are nonsensul asta cu pupatul in cur al taranului . Taranul produce putin si prost pentru consumul propriu . Ceilalti sunt fermieri !
  • -5 (19 voturi)    
    Ma idiotilor (Joi, 2 iulie 2009, 20:02)

    Silviu G [anonim]

    Eu zic sa se aresteze boc singur pentru port ilegal de prostie.

    Dle Boc, Agricultura avem ? Facilitati pentru IMM-uri avem? Facilitati pentru tineri avem?

    Dar lasa ca avem in schimb 1.400.000 de angajati la stat din 6 milioane de angajati - frumos raport dle. Boc. Pacat, oamenii destepti pleaca din romania, iar altii fac evaziune, nu le convine sa munceasca pentru stat.

    App.. impozite si taxe - denumirea moderna a birului.

    Dle. Avocat Boc - sa va mai explic o lectie de economie: daca in tara se fac 100 lei si matale iei 25% impozit la suta asta, daca vrei sa iei mai mult stimulezi (scazi impozitele si birocratia) afacerile, nu pui impozit si mai mare.. ca s-ar putea sa iei 40% din 30 de lei - si mai stai si cu someri pe cap..

    Dar ce te doare pe tine, bogatule din banii publici?
    • +2 (10 voturi)    
      tu (Joi, 2 iulie 2009, 21:40)

      adik [utilizator] i-a raspuns lui Silviu G

      ori esti vizat de Ordonanta, ori esti platit sa te iei de Boc. Ce are lectia ta de economie cu prefectura?
      Nu pune impozite mai mari pe grau.
      Doar vrea sa-i sanctioneze pe cei care fura.

      Hai sa-ti "explic" si eu o lectie de economie:
      daca scade evaziunea si banii negri "se duc la stat", statul va putea sa scada impozitele si sa acorde tot ce ai scis tu in al doilea paragraf.
      "Filozofule"!
      • -1 (11 voturi)    
        glumetule (Joi, 2 iulie 2009, 23:59)

        Silviu G [anonim] i-a raspuns lui adik

        Daca tii cu Boc tine, nu tin cu evaziunea, dar tin cu cei care nu isi platesc impozite: la ce sa dai bani la stat, sa ia CFR-ul costume de scafandru ?
        Sa stea masina numa in service din cauza directiei ? mi se pare normal sa faca evaziune, sa-i dea lu nastase pentru matusa tamara ? zi tu.. la ce bun sa platesti impozite in romania.. drumuri nu, sanatate nu, invatamant nu, bataie de joc din plin... da-mi un argument plauzibil.
        • 0 (0 voturi)    
          argument plauzibil (Vineri, 3 iulie 2009, 9:54)

          neomul [utilizator] i-a raspuns lui Silviu G

          pentru că schimbarea trebuie să înceapă cu noi! Când noi nici n-o să mai furăm, nici n-o s-o mai permitem celui de lângă noi, lucrurile se vor schimba foarte repede în țara asta.
          Da nah... e mai ușor să dăm vina pe extratereștri.
      • +2 (2 voturi)    
        "baietii destepti" vizati ... (Vineri, 3 iulie 2009, 11:06)

        emilper [utilizator] i-a raspuns lui adik

        ... sunt taranii. Daca taranul cu 3 hectare de teren nu taie chitanta, cel care cumpara graul lui nu are de unde sa arate "documente de provenienta". Rezultatul: o parte din micii producatori de cereale nu vor mai cultiva cereale pentru ca overhead-ul infiintarii unei firme e prea mare ca sa justifice cheltuiala.

        "Baietii destepti" nu au probleme cu actele care sa dovedeasca provenienta: micii producatori au.
  • +4 (4 voturi)    
    valoarea prejudiciului (Joi, 2 iulie 2009, 20:09)

    stefan [anonim]

    cred ca aici i-a alunecat pixul reporterului sau s-a aruncat cel care a facut declaratia. 2 MILIARDE de euro e probabil valoarea estimata a tranzactiilor la negru cu grau. taxele datorate nu se pot ridica la aceeasi valoare.
  • +1 (11 voturi)    
    2 miliarde? (Joi, 2 iulie 2009, 20:34)

    calin [anonim]

    Hai mai las-o chiar 2 miliarde de euro sa fie valoarea pagubei? Pai 2 miliarde e aproape 2 % din pibul Romaniei :). Cu cei 2% deja ne-am rezolvat jumatate din deficitul bugetar :).
    Oricum o parte din comert tot va ramane in zona gri a economiei.
    Ideea mea pentru Pogea forfetaru': Sa se puna un impozit forfetar pe fiecare hectar de teren cultivat. In acest fel se vor aduna mai multi bani la stat (si se va ingropa definitiv agrigultura Romaniei care si asa este cu un picior si jumatate in groapa...).
    • +1 (1 vot)    
      exista deja (Vineri, 3 iulie 2009, 11:07)

      emilper [utilizator] i-a raspuns lui calin

      Exista deja impozitul pe terenuri agricole, doar ca e mic.
  • +13 (13 voturi)    
    pacaleala (Joi, 2 iulie 2009, 20:46)

    georgel007 [anonim]

    cine nu cunoaste aceasta bransa ar fi bine sa citeasca cele de mai jos pentru o mai buna lamurire.
    aceasta asa zisa mafie a graului a fost de la revolutie pana in zilele noastre intretinuta de cei aflati la putere. exista niste tabere intocmai ca la fotbal, fiecare contribuie cu sposorizari masive la bugetele partidelor a caror ajutor il primesc. de exemplu anul trecut, in contextul crizei mondiale de grau pretul graului ajunsese pe piata internationala la 200 de euro/tona. ce a facut guvernul tariceanu? a scos o mare cantitate de grau de la rezerva de stat sub pretextul improspatarii si l-a dat prietenilor politici. marea smecherie era ca acestia trebuiau sa il dea inapoi (adica sa returneze acele cantitati) la noua recolta. se stia insa deja din estimarile specialistilor ca pretul graului (ca urmare a unei recolte foarte bogate) nu va depasi 100 de euro/tona. practic daca inmultiti cele cateva sute de mii de tone cu 100 de euro o sa vedeti niste sume astronomice. aceasta speta apare si intr-un raport al consiliului concurentei dar evident ca nu s-a intamplat nimic.
    in al doilea rand e o mare 'abureala' cu piata neagra la grau si paine. aceasta situatie de evaziune fiscala a fost incurajata de diversele guverne. practic s-a sustinut piata neagra pentru ca painea sa fie ieftina. de altfel, in romania painea costa mai putin de jumatate fata de media UE, desi pretul la materia prima (grau, faina) este cam acelasi (raportat la calitate). daca aceasta piata neagra nu ar exista pretul painii ar fi cel putin dublu fata de cat e acum. deci stati linistiti, nu se scumpeste painea, circul e oricum gratis. multumim clasei pulitice, sa fie circ si paine!
  • +6 (6 voturi)    
    Asa e georgica (Joi, 2 iulie 2009, 21:43)

    adik [utilizator]

    Ai dreptate.
    Pacat ca putini vor intelege.
  • 0 (2 voturi)    
    griul 2009 (Joi, 2 iulie 2009, 22:02)

    ile [anonim]

    ca orice minune va tine 3 zile,ce parca pina acum nu aveam legislatie sau ministrul agriculturii este venit cu pluta,le promiteti premieri,pai cine sunt nene adevaratii traficanti?sunt politisti,politicieni,comisari de pe la garda financiara,aceasta ordonanta s-a nascut deja moarta,este iar un pumn de praf aruncat in ochii romanilor.
  • 0 (2 voturi)    
    15% pentru inspectori si militieni? (Vineri, 3 iulie 2009, 1:05)

    plm [anonim]

    pai aia nu sint deja platiti sa isi faca datoria?
    si daca negociaza 16% si ii fac scapati pe contrabandisti?
    • +2 (2 voturi)    
      nici (Vineri, 3 iulie 2009, 8:23)

      nety [anonim] i-a raspuns lui plm

      nici nu mai negociaza, negocierea este deja facuta, fiecare inspector are palmasii lui, la care merge periodic si isi ridica "meritul". din cand in cand il avertizeaza ca vine altii, sa fie atent. Inspectori de la finante ii invata pe contribuabili cum sa nu plateasca impozite (uneori gresesc si ii baga in faliment pe cate unii), cu conditia sa dea la partidul dlui inspector si, evident, si partea inspectorului. sau daca nu inspectorul asteapta sa fie sustinut de partid pentru sef la deconcentrate. hotia este sistematizata in romania, si nu numai la paine-grau.
  • 0 (0 voturi)    
    apa de ploaie (Vineri, 3 iulie 2009, 7:48)

    Ciprian Bardan [anonim]

    ordonanta este apa de ploaie

    Problema este ca agricultura particulara nu este contabilizat. speculantu da banii si taranul ar trebui sai de chitanta. dar ce taran are chitantier?

    si atunci speculantu face un borderou de achizitie produse de la persoane fizice. pune o 100 de euro in el si-l arata controlorilor. astia se uita, stiu ca respectivu cumparator nu si-l va inregistra niciodata in contabilitate dar nu prea au ce face ca totul este perfect legal in monemtul respectiv.
    si tot ce ramane din ordonanta la sfarsit sunt postarile astea pe site.

    Problema ramane contabilizarea agriculturii si fiscalizarea ei incepand de la tarani.

    dar tarani sunt masa de manevra electorala si nu o sa vedeti in curand impozite platite de agricultorii individuali
  • 0 (0 voturi)    
    Sfat ptr. politisti (Vineri, 3 iulie 2009, 8:15)

    Mao [anonim]

    Decat 15% prime cine stie cand mai bine 30% pe loc.
  • +1 (1 vot)    
    nu este suficient!!!! (Vineri, 3 iulie 2009, 8:19)

    soby [anonim]

    ' transportul fara acte in regula se confisca' - nu o sa vedeti nici o masina confiscata, este suficient ca masina sa aiba un aviz de insotire a marfii si gata. Avizele se pot cumpara de pe Colentina.
    Exista o ordonanta de guvern din nr22 din 2006 care spune ca pot face comert cu cereale doar producatorii agricoli sau agentii economici care dovedesc ca marfa provine din spatii autorizate.
    Urmarea acestei ordonante: toti samsarii au inchiriat fictiv spatii. happy end
    Doar doua solutii sunt eficiente pt a impiedica furtul de TVA:
    - ori facem TVA-ul de 5%
    - ori bancile nu mai elibereaza cash pt achizitia de cereale la borderou, dar isi pierd comisionul de retragere (intre 0,5 si 1%)
    Vreti sa vedeti porbagaje de SUV-uri pline de bani? vizitati baraganul tarii.
    mai exista o solutie mai greu de pus in practica: din factura TVA-ul sa fie platit direct catre stat
    • 0 (0 voturi)    
      smart (Vineri, 3 iulie 2009, 12:30)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui soby

      felicitari pt postare. la obiect, are continut si e intr-un limbaj simplu. m-am saturat de fitoshii de la MoneyChanel care mesteca procente si cuvinte pompoase pentru ca adoua zi realitatea pietii sa se prezinte complet altfel.
      sa mai scrii :)
  • 0 (0 voturi)    
    Contrabanda.sau... sponsorizare politica? (Vineri, 3 iulie 2009, 10:18)

    NostraDamus_IT [anonim]

    Da, fara sa fii un observator " calificat" al ceea ce se intampla in acest domeniu se ridica intrebarea din titlu!
    Cunosc personal atat o situatie in care o societate de apartament cu doar 3(trei) angajati(dintre care unul chiar patronul!) care a avut profit,binenteles neevidentiat niciunde ,de peste 400000 ron doar intr-o vara din activitatea de intermediere cereale si o alta situatie in care se transporta cereale la negru dar culmea ...cu acte.Cum? Foarte simplu: fiecare sofer al camioanelor angrenate in transportul cerealelor au la dispozitie cate un carnet de avize de insotire a marfurilor pe care il folosesc atunci cand pornesc in cursa incarcati cu cereale( le completeaza arbitrar,cu cantitatea si produsul transportat - dupa ce ajung la destinatie il rup pur si simplu!) - toata lumea stie de aceste sisteme de eludare a legii dar nimeni nu face nimic! Initiativa(buna dealtfel!) guvernului va ramane doar pe hartie daca nu se vor face verificari incrucisate(stii dnii de la ANAF ce inseamna asta - doar sa vrea sa o faca!)
  • 0 (0 voturi)    
    Inceputu-i bun, zic (Vineri, 3 iulie 2009, 10:34)

    Sorin [anonim]

    Sunt producator de paine si patiserie si pot spune ca vorbesc in cunostinta de cauza. Nu stiu dedesubturile legate de sponsorizari, portbagaje si alte de-astea insa pot spune ce se intampla la nivelul unei piete de marimea unui judet .Sunt, intradevar cantitati mari de produse care se vand fara acte . Ce implicatii are acest lucru? Iata doar cateva dintre ele: -o concurenta neloiala in privinta calitatii produselor si o distorsionare a notiunii de paine.Oamenii au uitat ce inseamna o paine de calitate deoarece rareori mai gasesti o paine bine facuta , cu gust adecvat si un gramaj decent. Rareori mai gasesti o paine care sa depaseasca gramajul de 500 grame , in rest doar gramaje dintr-astea halucinante (315 grame.,425 grame, etc) care induc in eroare deoarece nu sta nimeni sa cantareasca franzelutele alea.
    -un tratament inegal de care producatorii beneficiaza din partea autoritatilor si a populatiei, in sensul ca suntem perceputi ca si "evazionistii de serviciu" si accesul la facilitati fiscale sau investitionale este mult mai dificil;
    -retineri mari din partea tuturor producatorilor de a se asocia deoarece pun inaintea tuturor lucrurilor doar piata;
    -din aceste activitati , cel mai mult are de castigat comerciantul final care isi pune pretul cu putin sub cel al concurentei care are pretul cu tva platit .
    Sunt multe aspecte de relevat si numai o actiune serioasa de aplicare a legii va rezolva o parte din ele.Sa speram ca odata acest lucru inceput, se va si materializa pentru ca toti vrem sa fie ordine in viata noastra insa multi vor sa se inceapa intotdeauna cu altii iar noi mai pe la urma. Succes!
    • +1 (1 vot)    
      Sfirstiul prost (Vineri, 3 iulie 2009, 11:03)

      Vasile Ceterasu [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      Iar din taxele culese de la "evazionistii" (apropo: evaziuuea apare datorita birurilor exagerate) vom avea t:
      a) o piine la fel de proasta, dar mai scumpa
      b) incasari la buget pe care sa le cheltuie Madam Ritzi, madam udrea si clientela lor din Guvernul BB,, plus tichete de vacanta pentru buigetarii tot mai politici si tot mai incomeptenti.
      • 0 (0 voturi)    
        Adevarat ce spui (Vineri, 3 iulie 2009, 11:16)

        Sorin [anonim] i-a raspuns lui Vasile Ceterasu

        Asa este, experienta anilor ce au trecut spre asta ne duce cu gandul.Adica , bine-bine, platim dar voi ce faceti cu banii. Asta este rolul unei asocieri in bransa. In contextul in care exista o unitate de idei puternica , atunci si controlul guvernarii se face din ce in ce mai adecvat iar o parte din contributii se vor intoarce la contribuabili. Daca nu, vom sta cu gura cascata la presa ca sa vedem ce-au mai descoperit si pe cine au mai "vanat'
      • 0 (0 voturi)    
        le-ai zis-o (Marţi, 14 iulie 2009, 23:32)

        bravo [anonim] i-a raspuns lui Vasile Ceterasu

        este buna ideea ta . Baietii (pardon si fetitele ) destepti (destepte ) din politica fura cu acte in regula; cam ca duduia ridzi (nu merita sa o scriu cu litere mari) a tras imediat un tun de 600 mii euro LEGAL pentru ca nu prea exista lege in RO sa -ti impuna sa achizitionezi(cumperi) produse servicii lucrari la un pret de bun simt; este de ajuns sa procuri o contraoferta de pret de la o firma fictiva in care sa pui un pret mai mare decit al celui de la care vrei sa achizitionezi.Cit priveste problema de fond evaziunea in comertul de cereale vreau sa va dau un exemplu :
        - o firma achizitioneaza de la un fermier o cantitate de 20 to rapita (un tir) cu 10.000 lei vechi. fara acte .daca aceasta firma isi procura o factura de intrare de pe COLENTINA DIN CARE SA REIESE CA A ACHIZITIONAT RAPITA CU 9900+TVA SI DAPA ACEEA VINDE RAPITA PE BUNE LA UN PROCESATOR CU 10000+ TVA RAMANE CU 20.OOO.OOO LEI VECHI PROFITLA UN TIR CARE SUMA REPREZINTA CLAR EVAZIUNE FISCALA. DAR DACA COMERCIALIZEAZA 1000 TO.
        (50 TIRURI)!!!????
  • 0 (0 voturi)    
    Io crez ca e numai asa de exemplu pt emisiunea (Vineri, 3 iulie 2009, 10:45)

    gheorghe [anonim]

    Reflector !
    Dintr-un calcul simplu, pe baza articolului cum functioneaza piata neagra, e clar ca sumele provenite sunt de ordinul 5-7 Miliarde € !
    Chestia ca ai prins un camion cu cereale e praf in ochiul prostului sa mai scrie si presa ceva !
    Daca politia din zona si-ar face treaba, ar confisca zilnic cite 20-30 de camioane si in vreo 10 zile, cu arestarile de rigoare, cu tot cu tarani care nu pot sa vinda fara acte, in maxim o luna ai fi combatut piata neagra care dainuie de zeci de ani !
    Dar nu se doreste lucrul asta ! Luam spaga de rigoare iar daca nu sunt bani la buget, marim TVA-ul la toti !
    • 0 (0 voturi)    
      taranii nu trebuie calcati in picioare! (Vineri, 3 iulie 2009, 12:56)

      Inginer [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

      Sint de acord ca toti ar trebui sa joace cu aceleasi reguli, cu toate ca uneori te apuca deznadejdea cind vezi cum isi bat joc furaciosii care ne conduc, de banii platiti ca taxe si impozite, si deci implicit de noi.

      DAR, taranii nu trebuie sa pice la mijloc in treaba asta. Cei mai multi dintre ei practica o agricultura de SUBZISTENTA, si poate sint la o virsta la care nu isi permit sa umble si sa-si faca firme sau sa-si dezvolte abilitati de management, corect?

      Bine ar fi, zic eu, sa fie o diferentiere clara intre "taranii" care vind de ordinul sutelor de tone, si cei care vind 2 tone, de pe al lor 1,5Ha.
  • 0 (0 voturi)    
    Spaga! (Vineri, 3 iulie 2009, 11:22)

    Lucian [anonim]

    Au mai facut loc pentru o spaga!
  • 0 (0 voturi)    
    rapoarte de activitate (Vineri, 3 iulie 2009, 11:25)

    cris [anonim]

    Avem legi dar nu sunt aplicate. Daca avem evaziune fiscala 50 % inseamna ca legile nu sunt aplicate. prin urmare ar tebui restructurate de urgenta, politia economica pentru ca nu a aplicat legea, guvenul, parlamentul, presedintele romaniei penteu ca sunt garanti aplicari legii si au tolerat frauda.
    Dupa parerea mea nu ar trebuie confiscat tirul care transporta grau fara forme legale ci trebuie pusa sub sechestru judiciar firma care detine tirul
  • +1 (1 vot)    
    Aveti dreptate! TOTI! (Vineri, 3 iulie 2009, 11:34)

    Zgabeartza Iftode [utilizator]

    si georgel007, si soby si ciprian bardan...toti au dreptate...
    sunt contabil-sef la o societate din baragan care lucreaza acum 6000 de ha... grau, rapita, orz, porumb si floarea soarelui.... de cand a inceput campania nu a trecut zi de la dumnezeu in care sa nu primesc telefon sau sa nu ma viziteze cineva la birou si sa mi se propuna sa vand productia inca in stadiul de "neculeasa de pe camp" si mai ales pe baza de borderou... oamenii care se ofera sa cumpere pe borderou nu se sfiesc sa incerce sa ma mituiasca, numai sa accept sa le vand pe borderou....
    in alta ordine de idei, mi-a sechestrat garda doua camioane pe camp! de ce? pai in primul rand ca nu aveam nimic de ascuns, totul era la vedere. de aceea le-au sechestrat! avize de insotire, numar de camion incarcat, ora sosirii si ora plecarii, destinatia de depozitare, contractul cu depozitarul, cui-ul in original... totul era acolo! de ce mi le-au sechestrat? pai , primul motiv a fost ca nu am trecut in aviz cate bene de transportor hawe am incarcat in camion, de parca asta ar conta... penrtu cine nu stie depozitarul iti verifica "marfa" la sosire: cantitate, umiditate, corpuri straine... astea sunt primele chestii pe care le verifica depozitarul dupa care iti emite o receptie... atunci cand lucrezi la vedere nu prea ai cum sa dosesti vreun camion... am luat 2000 de lei amenda, bineinteles ca sa-si justifice prezenta acolo, pentru ca daca nu amendau pe cineva pe bune, nu era bine, nu? oamenii cu banii in portbagaj scot direct plicul...
    problema cu verificatul este cat se poate de simpla: i-ai la puricat pe cargill, intercereal, interagro, etc si vei vedea ca au mai mult in depozit decat in scripte! poate mult mai mult. pe langa astia mari mai sunt foarte multi depozitari mici. ceea ce vreau sa spun este ca faza cu controlatul incepe si se opreste numai la astia mici, dincolo de aceasta linie nu se trece! e ordin!
    pe tarani , nu-i mai inveti acum, la batranete sa dea chitanta..trebuie educati...
    • -1 (1 vot)    
      toti au dreptate (Vineri, 3 iulie 2009, 17:37)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Zgabeartza Iftode

      tu insa cam trimiti intr-o directie usor gresita. Nu stiu de toti depozitarii, insa cel putin unul din cei mentionati de tine a suferit controale mai multe in ultimul an decat toti samsarii din ultima 100 de ani. La fel ca si firma la care lucrezi tu, companiile mari cu sediu social in acelasi loc de ani si ani de zile sunt tinte facile pentru control. Insa firmele fantoma care apar in mai si dispar in decembrie insa sunt cele care au profitat la greu de ceata legislativa intretinuta din vointa politica, spre folosul celor care dau si primesc spaga cu mare usurinta. "Depozitarul" de care vorbesc eu a impus standarde de corectitudine pe care nici partenerii, nici proprii angajati nu le accepta decat cand nu au incotro! Iar statul in loc sa se intareasca plecand de la astfel de exemple se intoarce cu controale peste controale.
      • 0 (0 voturi)    
        "standarde de corectitudine" (Sâmbătă, 4 iulie 2009, 9:31)

        Zgabeartza Iftode [utilizator] i-a raspuns lui ion

        ... Draga prieten, asa ceva nu exista in Romania. Pur si simplu NU EXISTA! Firmele fantoma pot fi controlate, dar cum eu banuiesc ca sunt mari contributoare la campanii electorale, nu vor fi in veci! Si nu trimit in nici o directie gresita. Fa calculul: 50% din productie este Neagra? unde se tine aceasta productie pana ajunge faina? nu toti micii depozitari pot procesa aceste cantitati uriase. Ar trebui sa te gandesti un pic si la varianta asta. Eu nu dau vina pe un depozitar sau altul... Daca bati apropo de cel francez. multinationalele stiu sa-si plateasca si sa-si instruiasca bine oamenii...no ofence!
    • 0 (0 voturi)    
      ca sa ajuti (Vineri, 3 iulie 2009, 17:43)

      blestemu' pamantului [anonim] i-a raspuns lui Zgabeartza Iftode

      mai bine ai da numele celor care incearca sa te mituiasca sa le vinzi la negru, nu ale unor firme despre care crezi ca nu sunt controlate dar de fapt sunt chinuite de stat mai rau decat tine.
      • 0 (0 voturi)    
        Oare? (Sâmbătă, 4 iulie 2009, 9:33)

        Zgabeartza Iftode [utilizator] i-a raspuns lui blestemu' pamantului

        Crezi ca gasindu-ma pe mine cineva pe camp dupa vreo daoua saptamani, MORT cu doi copii de crescut acasa, ajuta pe cineva? pe tine? face cineva ceva? Ntzz...
  • 0 (0 voturi)    
    masuri urgente (Vineri, 3 iulie 2009, 11:42)

    maria [anonim]

    Din pacate daca nu se vor lua masuri urgente si radicale, care sa descurajeze evaziunea, piata de cereale se va prabusi cu efecte in amonte(producatori de cereale inregistrati ca SC) cat si in aval(unii procesatorii).
    La aceasta data, pretul la achizitie la orz este de 250 lei To, in conditiile in care pentru a avea eficienta economica pe un hectar de cultura, ar tb sa obtii o productie de minim 7 To/Ha. Pentru grau se discuta de pret de 350 lei/To. Toate acestea in conditiile unui an agricol mediocru, cu seceta pana acum 2 sapatamani, ploi si grindina in ultima perioada, subfinantarea sistemului, lipsa creditarii, diferente de curs valutar, deoarece ciclul de productie presupune minim 6 luni, etc.
    Senzatia noastra a producatorilor este ca nu se doreste a se interveni in forta, deoarece practica este cunoscuta la toate nivelurile.
    Din pacate daca se va merge pe sistemul consacrat, al evaziunii, cu siguranta in toamna mare parte din exploatatii vor pune lacatul pe poarta. Acest lucru va insemna un atentat la siguranta alimentara a populatiei acestei tari.
  • 0 (0 voturi)    
    :( (Vineri, 3 iulie 2009, 11:49)

    owl [anonim]

    varianta cea mai simpla pentru guvernanti ar fi fost diminuarea tva la 5% pentru produsele de panificatie. Diferenta ar fi fost suficient ca piata sa se regleze singura (riscul + dari platite ar fi fost egal cu tva-ul). Pretul la paine ar fi scazut imediat pentru cetateni, dar pe termen lung ar fi crescut usor. Nu cred ca pretul va ajunge la preturile din vest din doua motive: cantitatile care se vand in rom sunt mai mari, se poate lucra pe o marja mai mica + produsele de afara au costuri mai mari.


    varianta aleasa de ei insa e mai spectaculoasa : confiscam de la cei care fura de la stat. Dar nu dorim nici sa creasca pretul la paine. Concluzie : ori sunt nepriceputi, nu isi dau seama ca n-au rezolvat nimic ori e doar spectacol, intentionand de fapt sa nu faca nimic in rezolvarea problemei de ansamblu.

    PS. Consumul real e 100kg pe an . Cel declarat e de 23kg pe an . ce e mai bine? 5% din pepene sau 19% din pruna? :) Pe la 9% TVA li se dubleaza venitul pe care-l primesc din reducerea de TVA de la 19 la 9 ?!?
  • 0 (0 voturi)    
    Ce se face cu graul treerat depe suprafata proprie (Vineri, 3 iulie 2009, 11:51)

    Agricultorul [anonim]

    Cine imi da un document ca am treierat cele 4ha cu grau pe care le am si merg cu o masina inchiriata sa - l duc la un depozit in custodie?
  • 0 (0 voturi)    
    afaceri negre cu paane (Vineri, 3 iulie 2009, 11:52)

    giga paraciosul [anonim]

    As ruga institutiile in drept sa o faca, sa faca o descindere la cantina Electroprecizia Sacele , cu intrarea din parcarea fabricii si sa vada a cui este brutaria care functioneaza (i)legal si care livreaza paane zilnic de doua ori , nu se stie unde , in conditii de manuire si transport insalubre.Se spune ca ar fi a ministrului Constantin Nita de la PSD.De verificat....Sa vedem daca misca cineva in drept sa o faca.
  • 0 (0 voturi)    
    raspuns ptr. agricultor (Vineri, 3 iulie 2009, 12:22)

    maria [anonim]

    Documentul se obtine de la reprezentantul Directiei Agricole in zona, de regula se stie suprafetele cultivate si structura organizatorica a cultivatorilor, de la reprezentantul APIA sau de la registrul agricol daca sunteti inregistrat cu suprafata de teren si structura de cultura facuta pe anul agricol curent.
  • 0 (0 voturi)    
    Se scumpeste painea! (Vineri, 3 iulie 2009, 12:45)

    GC [anonim]

    !!!
  • 0 (0 voturi)    
    painea noastra cea de toate zilele (Vineri, 3 iulie 2009, 13:01)

    Ingineru Vesel [anonim]

    eu mi-am cumparat masina de facut paine
  • 0 (0 voturi)    
    Mafia griului. (Vineri, 3 iulie 2009, 13:12)

    cip. [anonim]

    EXCELENT !!! Dar , de ce dupa 20 ani ? Toata aceasta mafie a griului a fost intretinuta de putere. Politicienii au dictat ce , cit si cum se vinde , cu cit se vinde si unde se vinde. Fostii directori de IAS , care au luat in arenda terenuri de la fostii actionari - actualmente proprietari de terenuri - fac averi de milioane de euo prin vinzarea la negru a cerealelor. Cine sunt acestia ? fosti tovarasi de bine din sistemul de trista amintire. Adica , cel tovarasesc.
  • 0 (0 voturi)    
    demagogie (Vineri, 3 iulie 2009, 13:54)

    un taran pirlit de soare [anonim]

    sa emiti ordonante fara un studiu major de impact vizind urmarile inseamna ca esti tantalau gogoman.. Pun si eu o intrebare . Am mostenit de la parinti 200 ha si le cultiv cu griu . Utilajele mele , munca mea , productia mea . Vine unu si imi ia griul din cimp . EU , CE ACTE sa-i dau care sa insoteasca marfa?? El este pers fizica , are camioane si silozuri tot pe pers fizica . vine cu sacu de bani . Cum sa fie confiscata marfa si utilajul ?? Omu nu are facturi , foi de drum sau dracu stie ce trebuie . El scrie in declaratia de venit cit cistiga si plateste impozit . Cine ma lamureste ? Multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    "Sorin" ar trebui sa se trateze (Vineri, 3 iulie 2009, 14:20)

    psihiatru [anonim]

    deoarece un medic l-ar dignostica -dupa cele scrise -ca fiind paranoic .
    Vrea paine de 1 kg , 2 kg ? Cumpara mai multe franzele si gata . Daca are 1 kg o poti cantari si daca are 325 g nu poti ??
    Daca painea e 1 leu in vanzare si creste pretul la ceva (faina , curent , gaz , benzina , salarii , impozite etc) nimeni nu creste pretul / bucata ci scade greutatea.
    Vanzatorul final o cumpara cu acelasi pret fie cu factura fie fara .
    Concluzie : esti tu Producator de paine cum sunt Popa eu !
    2. Ori vorbesti prostii ca sa te bagi in seama ori esti dus cu pluta ! Vezi de exeplu pretul cu putin sub al concurentei (hahaha) de parca nu poate concurenta sa cumpere la negru , plus ca oricum vanzatorul final o cumpara la acelasi pret ! Cine e in tema stie bine ce spun !
    • 0 (0 voturi)    
      Asa , ca la piata (Sâmbătă, 4 iulie 2009, 15:22)

      Sorin [anonim] i-a raspuns lui psihiatru

      Am considerat intotdeauna ca a-ti spune parerea atunci cand cineva iti permite acest lucru pe spatiul lui publicistic implica o mare responsabilitate fata de cei care citesc ceea ce tu incerci sa transmiti.Minima mea experienta de aproape 14 ani in acest domeniu, al panificatiei , m-a deprins la anumite reguli , in care respectul pentru cei pe care-i servesti si neinducerea in eroare a lui stau la loc de cinste.Castigul imediat si cu orice pret nu se afla intre valorile mele, poate intre ale tale. .Daca spui ca nu e nimic in neregula ca o asa-zisa paine cantareste 350 de grame , experienta si cunostintele ar trebui sa-ti releve si unde anume gasest denumirea de "paine " la produsele sub 500 de grame. Un produs bine facut , cu gust adecvat si care poate avea denumirea generica de paine cred ca trebuie sa depaseasca 500 de grame, asta din anumite considerente tehnologice pe care "psihiatrii" nu cred ca au , cu respectul deosebit pentru adevaratii din aceasta bransa, timp si rabdare sa le deprinda. In rest , sa dea Domnul sa ai ceea ce dai!
  • 0 (0 voturi)    
    Cum vine asta? (Vineri, 3 iulie 2009, 16:59)

    Oli [anonim]

    Taranul cand vede banii nu mai cere chitante, e bucuros ca isi vinde productia chiar daca per total pierde.”
    De ce ar cere taranul care IA banii chitanta de la unul care DA banii?
    Nu e logic sa fie invers?
    Ce se va intampla? Hotii vor da 10% la partid in loc de 15% la politist...
    Va doresc succes in prinderea hotilor.
  • 0 (0 voturi)    
    oameni (Sâmbătă, 4 iulie 2009, 14:53)

    amu [anonim]

    Avem legi bune,dar nu avem oameni morali care sa le aplice.De ce in Ungaria sau Germania legea nu se discuta, ci se aplica ?Sunt altfel de oameni? Ne batem joc de oamenii cu initiativa de la tara , asa cum stalin i a distrus pe chiaburi si pe taranii fruntasi.
  • 0 (0 voturi)    
    evaziune cu ajutor (Duminică, 5 iulie 2009, 22:03)

    andrei [anonim]

    La braila si Galati franzela are 250g(galmopan) sau 275g restul.Asta nu i o problema,problema o reprezinta pretul.Sa -mi spuna mie cineva cum poate o brutarie sa vanda painea cu 50 bani cu T.V.A. en gross, daca nu face evaziune. Si asta zi de zi. Clar interesele ca pretul painii sa ramana scazut sunt f. mari.
  • 0 (0 voturi)    
    mafia graului (Luni, 6 iulie 2009, 19:17)

    vasile [anonim]

    bravo fratilor cine face evaziune fiscala noi tarani noi avem masini de sute de milioane noi primim mii de euro pentru vacanta avem si vile faimoase haideti sa schimbam mergem noi in parlament iar pe voi va lasam sa faceti evaziune cu cereale.pana va exista parlament va exista si evaziune despre politia romana nare rost sa mai vorbim sa le mai dam plus15% ca merita sunt baieti de nimica boc esti taranoc.
  • 0 (0 voturi)    
    de ce nu ne luati si chilotii de pe noi????? (Marţi, 7 iulie 2009, 13:11)

    un transportator de cereale [anonim]

    buna lege....asa de buna ca cei care-au dat-o....
    pai oameni buni....deodata ce transportatorul isi plateste darile catre stat si are un contract de transport cu o firma evazionista el cu ce este de vina ca acea firma nu-si plateste darile catre stat???
    am ajuns ca in armata ....unu pt toti si toti pt unu....
    dar de.......trebe bani la buget pentru alegerile prezidentiale nu v-ati dat seama???
    traim in romania......!!!
  • 0 (0 voturi)    
    un guvern de inconstienti si incapabili (Joi, 9 iulie 2009, 15:09)

    alt transportator [anonim]

    am un camion de transport cereale si lucrez cu contracte de transport pentru x firme......ce vina am eu ca acela este un evazionist ???? statul imi ia impozit pe profit ,tva si alte biruri.......dar ce-mi da statul mie???? NIMIC!!
    domnilor ...boc...sarbu si cei care a-ti votat aceasta lege la un pahar de spritz......daca-mi luati camionul imi cresteti si copiii???
    ganditi domnilor...ganditi....dar probabil cer imposibilul in aceasta privinta.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică