Cursa AF447 Paris-Rio: Avionul era intreg in momentul impactului cu apa

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Joi, 2 iulie 2009, 17:40 Actualitate | Esenţial

Avionul Airbus A330 al Air France, care s-a prabusit in data de 1 iunie, in timp ce efectua o cursa intre Rio de Janeiro si Paris, nu s-a dezintegrat in aer, ci era intreg in momentul impactului cu suprafata apei, a anuntat joi Biroul pentru Anchete si Analize (BEA), insarcinat cu ancheta tehnica privind accidentul, relateaza AFP.

BEA a aratat ca sondele de determinare a vitezei - sondele Pitot, ar putea constitui un element in explicarea accidentului, dar pana la acest moment nu se poate afirma ca au fost si cauza prabusirii avionului.

"Avionul nu a fost distrus in zbor", a declarat Alain Bouillard, seful echipei de anchetatori.

"Se pare ca avionul s-a lovit de suprafata apei in linie de zbor, cu o puternica accelerare verticala", a adaugat el, prezentand primele concluzii ale anchetei.

'Avionul era intreg in momentul impactului'

Din spusele lui Bouillard rezulta ca avionul a atins suprafata apei cu partea anterioara a fuselajului.

Faptul ca deriva (parte anterioara, fixa, a ampenajului vertical al unui avion) a ramas fixata de structura avionului confirma ca aceasta nu a cedat in zbor.

"Avionul era intreg in momentul impactului", a declarat Alain Bouillard.

Nu a fost gasita nicio vesta de salvare umflata. "Absenta vestelor de salvare umflate arata ca pasagerii nu erau pregatiti pentru o amerizare", explica Bouillard.

In urma acestui raport, rezulta ca sondele de viteza nu pot fi considerate, la acest stadiu al anchetei, responsabile pentru prabusirea avionului, desi sindicatul pilotilor Air France au acuzat acest lucru, in urma mesajelor tehnice trimise de aeronava care s-a prabusit cu 228 de persoane la bord in Oceanul Atlantic.

'Suntem inca departe de a stabili cauzele'

"Bineinteles, stim ca exista suspiciuni puternice legate de sondele Pitot. Este unul dintre elemente, dar nu este cauza catastrofei", a adaugat Alain Bouillard.

"Suntem inca departe de a stabili cauzele accidentului", a remarcat el.

BEA a anuntat ca a prelungit cu pana in 10 iulie mandatul echipelor de cautare a cutiilor negre.

"Balizele de semnalizare au o durata reglementata de emisie de 30 de zile. Cautarea a fost prelungita suplimentar cu 10 zile, pentru a incerca sa recuperam cutiile negre", a mai spus Alain Bouillard.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

4613 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    Vrajeli (Joi, 2 iulie 2009, 18:00)

    rumburak [anonim]

    Pai nu scriau deunazi ca au fost gasite cadavrele dezbracate, ceea ce indica faptul ca avionul s-a dezintegrat in zbor, pentru ca hainele nu puteau sa zboare de pe ei decit din cauza vitezei de cadere? Acum o sa ne spuna ca dupa ce avionul a atins apa, pasagerii s-au dezbracat de buna voie pentru un pic de inot in ocean? Hai sa fim seriosi, toata ancheta va dovedi ca nu e vorba de greseli de constructie, Airbus va scapa cu fata curata si pilotul va fi singurul vinovat.
    Si by the way, e foarte interesant ca nu se face nici pe departe la fel de mult circ pe tema avionului cazut in Yemen? Nu inteleg de ce in cazul ala presa e asa de tacuta? Mai ales ca acolo au un supravietuitor martor ocular care ar putea spune ce s-a intimplat.
    • +4 (4 voturi)    
      ai dreptate (Joi, 2 iulie 2009, 18:45)

      liana [anonim] i-a raspuns lui rumburak

      Chiar asa, de ce nu e asa de interesant cazul avionul din Yemen, oare din cauza ca pasagerii nu sunt francezi si nu sunt asa de importanti ? Saraca fata supravietuitoare a innotat 10 ore printre cadavre si resturi de avion. Mie mi-e frica si cand se clatina putin avionul...
      • +1 (1 vot)    
        pai de fapt (Joi, 2 iulie 2009, 19:12)

        at [anonim] i-a raspuns lui liana

        daca cititi un pic stirile o sa aflati a companiei yemenia nu isi intretine avioanele drept pentru care e de suspectat ca avionul a cazut de neingrijit ...

        ... sau din motive de vant puternic la aterizare (d-aia de exemplu au fost redirectionate niste avioane la baneasa acum vreo doua saptamani pentru ca era furtuna la otopeni - si au mai fost cazuri de accidente prin asia acum cativa ani pentru ca au fost subevaluate furtunile).

        Sa nu ne apuce scenarita acuma, lumea e suficient de mare sa iasa tot felul de adevaruri la iveala. Airbus nu are nici un interes sa puna pe piata avioane sau piese de proasta calitate pentru ca s-ar afla - iar ceva de genul asta poate sa distruga o companie chiar si atat de mare.

        Accidente se intampla. Cauzele sunt rareori simple.
      • +2 (2 voturi)    
        Fetita (Joi, 2 iulie 2009, 19:27)

        gaspy [utilizator] i-a raspuns lui liana

        Fetita supravietuitoare era cetatean francez (s-ar putea sa ma insel totusi).

        Dar da, daca nu ar fi existat ea, s-ar fi scris chiar si mai putin.

        Cat despre teama, eu ma tem mai mult cand vad soferi conducand inconstient...
    • +2 (2 voturi)    
      Speculatii (Joi, 2 iulie 2009, 18:58)

      gaspy [utilizator] i-a raspuns lui rumburak

      Asta e prima declaratie oficiala. Restul erau speculatii preluate de catre presa din diverse parti, multe din ele cu putin peste nivelul la care discutam noi aici. Hint: airliners.net, eurocockpit, etc. (da, urmaresc subiectul indeaproape si toate teoriile si informatiile).

      Airbus nu prea are de ce sa fie de vina - a recomandat inca de anul trecut schimbarea senzorilor de viteza, Air France a tras de timp.

      Avionul cazut in Yemen e mult mai simplu - resturile s-au gasit imediat, cutia neagra va fi recuperata relativ usor, apele nu sunt atat de adanci.

      AF447 in schimb ramane un mister. Probabil ca nu se va sti niciodata cu siguranta ce s-a intamplat - probabil un cumul de vreme rea, senzori defecti, eroare umana si poate inca ceva.
    • +2 (4 voturi)    
      Supravietiutorul spune ce s-a intamplat (Joi, 2 iulie 2009, 19:36)

      Andreiy [anonim] i-a raspuns lui rumburak

      - Buna fetita de 12 ani , ce s-a intamplat?
      - Pai unul dintre motoare s-a defectat din cauza supraincarcarii energetice si dupa viteza cu care a picat avionul mi-am dat seama ca nu are cum sa fie decat o greseala a constructorilor. De fapt eu mi-am dat seama ca e ceva suspect ca era un zgomot cu intensitatea de 10 dB inca de cand am decolat.

      Bai tu est normal ce crezi ca zice fetita aia? Avionul a picat , eu m-am trezit in apa si m-au gasit aia.
  • +2 (2 voturi)    
    Raportul (Joi, 2 iulie 2009, 19:22)

    gaspy [utilizator]

    Pentru cei interesati, raportul interimar poate fi citit aici: http://www.bea.aero/docspa/2009/f-cp090601e1.en/pdf/f-cp090601e1.en.pdf

    N-am apucat sa-l citesc inca...
  • 0 (0 voturi)    
    Cursa a fost Rio-Paris nu Paris-Rio! (Joi, 2 iulie 2009, 20:18)

    Zgaiba [anonim]

    Cursa a fost Rio-Paris nu Paris-Rio!
  • +1 (1 vot)    
    Vestele de salvare (Joi, 2 iulie 2009, 20:26)

    Eu [anonim]

    "Nu a fost gasita nicio vesta de salvare umflata. "Absenta vestelor de salvare umflate arata ca pasagerii nu erau pregatiti pentru o amerizare", explica Bouillard."

    Bouillard nu a zburat niciodata cu avionul? La fiecare decolare ti se explica faptul ca umflarea acestora se va face DOAR in momentul amerizarii si nu in avion (cu exceptia copiilor mici).
    Motivul pentru care se face acest lucru, este ca in cazul in care avionul se scufunda, pasagerului ii va fi imposibil sa iasa din acesta cu vesta umflata fiindca va fi impins de aerul din vesta spre tavanul cabinei, nefiind capabil sa inoate spre iesire.

    Poate stirea ar fi trebuit sa mentioneze ca nu s-a gasit nicio vesta pe vreun cadavru.
    • +1 (1 vot)    
      Cu siguranta (Joi, 2 iulie 2009, 20:37)

      gaspy [utilizator] i-a raspuns lui Eu

      Ca e iar vorba de felul in care se transmite stirea -- telefonul fara fir.

      Am vazut cateva comunicate oficiale in franceza care traduse in engleza (si de acolo in germana, romana) rastalmaceau niste termeni foarte exacti.
  • -2 (2 voturi)    
    2 fotografii din avion (Joi, 2 iulie 2009, 20:47)

    ovidiu [anonim]

    Mie mi-au ajuns 2 fotografii pe mail acum 2 zile, cica au fost facute in timpul prabusirii de un pasager Paulo G. Muller. Se explica in engleza ca pozele au fost facute cu un Casio Z750..care era distrus, si au recuperat datele de pe card, au cautat dupa serialul aparatului foto si asa au ajuns la Paulo G. Muller, un actor la un teatru de copii. Nu stiu daca sunt trucate pozele....dar mie imi par foarte reale, si din ce am vazut se vedeau norii, ca si cum avionul era rupt in doua, iar in a doua poza l-a prins pe un pasager exact dupa ce zburase de pe scaun, restul erau lesinati..cu mastile de oxigen pe fata, unul avea fata plina de sange...m-au pus pe ganduri pozele alea. D-aia tind sa cred ca avionul s-a rupt in aer.
    • +2 (2 voturi)    
      esti sigur? (Joi, 2 iulie 2009, 21:14)

      Adi [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

      Nu prea esti la curent. Pozele alea sunt luate din serialul LOST. :)
      Au fost puse asa..hai sa mai intre oleaca lumea la noi pe site sau sa mai facem oleaca de rating. N-ai vazut cat de penibili erau unii in nush ce emisiune? Au luat pozele astea din serialul LOST, si s-au apucat sa le analizeze. Praf...
    • +2 (2 voturi)    
      pozele alea ... (Joi, 2 iulie 2009, 21:40)

      florin [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

      ...is din serialul LOST!
      • 0 (0 voturi)    
        LOST (Vineri, 3 iulie 2009, 11:32)

        lebowsky [anonim] i-a raspuns lui florin

        Doamne, e chiar ciudat cand vad ca oamenii chiar cred ca acele poze sunt adevarate.Cine naiba ar face poze intr-o asemenea situatie?Sunt chiar fotograf de meserie, si in acele momente cred ca as face pe mine de frica, ce sa ma mai gandesc eu la facut poze.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu ma mira... (Vineri, 3 iulie 2009, 10:01)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

      ... de ce televiziuni ca Antena n (n=1,2,3) au succes la popor. Comentariul de mai sus este o mostra clara a naivitatii si credulitatii unui procent mare din populatie. Nu stiu de ce ne mai miram de bizonii votati mereu si multe alte lucruri suprinzatoare (negativ) din tara asta.
  • 0 (0 voturi)    
    fotografii (Vineri, 3 iulie 2009, 16:28)

    LOST [anonim]

    Pentru cine mai pune botul la prostii trimise pe mail.

    http://urbanlegends.about.com/library/bl_photos_gol_737_crash.htm


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă