Romanii vor plati serviciile medicale prin tichete de sanatate. Exemple de tarife: 5 lei- consultatia la medicul de familie, 20 lei vizitele la domiciliu, 50 lei- spitalizarea si 200 lei- un RMN

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 1 iulie 2009, 18:30 Actualitate | Esenţial

Serviciile medicale din Romania vor fi platite, din toamna, prin tichete de sanatate. Ministrul sanatatii, Ion Bazac,a prezentat in sedinta Guvernului de miercuri, 1 iulie, o nota privind introducerea unui pachet general de servicii medicale si principiile implementarii tichetelor de sanatate. Potrivit acestei note, contributia personala a cetatenilor prin tichetele de sanatate nu va depasi 600 RON/an. Insa, potrivit estimarilor, o persoana va plati, in medie, 350 RON/an. Aceste tichete sunt deductibile, a precizat Bazac.


Pentru 350 RON, pacientul poate beneficia de doua spitalizari continue, 2 spitalizari de zi, 6-8 vizite la medicul de familie, 4 vizite la medicul specialist, 1 vizita la domiciliu, 10 analize de laborator, 1 investigatie radiologica, 1 investigatie de inalta performanta.

O consultatie la medicul de familie va costa 5 lei, iar la un medic specialist 10 lei. Pentru vizitele la domiciliu, pacientul va plati 15 lei medicului de familie aflat in afara programului si 20 de lei medicului specialist aflat in afara programului si pentru serviciile de ambulanta.

Pentru spitalizarea de o zi, tariful este de 10 lei, iar pentru spitalizarea continua 50 de lei. Consultatiile in spitalele de urgenta pentru persoanele care nu reprezinta urgente, se vor plati cu 20 de lei.

Si analizele costa: analize de laborator-1 leu, radiologia-5 lei, CT fara substanta de contrast-25 lei, CT cu substanta de contrast- 50 lei, RMN fara substanta de contrast- 100 lei, RMN cu substanta de contrast-200 lei, angiografie- 150 lei, scintiografie-100 lei.

Scutiri de la plata pentru persoanele defavorizate

Categoriile defavorizate vor fi scutite de la plata tichetelor. Este vorba despre persoanele asistate social, pensionarii cu pensii sub 700 RON/luna, somerii, tinerii sub 18 ani, persoanele cu handicap, revolutionarii si veteranii. De asemenea, se va mai acorda scutire pentru personalul sanitar, gravide si persoanele incluse in programele nationale de sanatate. Bazac sustine ca penstru categoriile defavorizate, plata va fi facute de institutiile de care apartin, efortul financiar fiind estimat la 500 de milioane de lei. Pentru aceste categorii, va fi folosit imprumutul de 1 miliard de euro de la banca Mondiala.

Tichete, in loc de spaga

Ministrul Sanatatii a mai spus ca implementarea acestui sistem va genera 700 de milioane de lei in sanatate, suma care va ajunge la furnizorii de servicii medicale, din care 50% la cadrele medicale. Bazac crede ca in acest mod va fi eliminata conditionarea actului medical prin spaga. Banca Mondiala estimeaza ca, anual, romanii scot din buzunare pentru a palti spaga la medic, aproximativ 300 de milioane de euro. "Sumele din aceste plati informale nu raman si nu sunt utilizate in sistemul de sanatate", a mai spus Bazac.

Tichetele de sanatate vor fi deductibile. "Propunem Ministerului Finanatelor ca tichetele sa fie deductibile fiscal, atat pentru angajatori, cat si pentru profesiunile liberale. Nu vedem o problema pentru acceptarea acestui mecanism, in conditiile in care deductibilitatea se aplica deja pentru tichetele de vacanta, de masa si de cadou", a precizat Bazac.

Proiectul de act noormativ mai prevede ca prezenta medicului de familie la cabinet sa fie de 7 ore/zi.

Pachetul de servicii medicale va fi publicat, in 2 iulie, pe site-ul Ministerului Sanatatii, urmand sa intre in dezbatere publica timp de 6 luni.


Citeste mai multe despre   






















6660 vizualizari

  • +9 (13 voturi)    
    Asta era. (Miercuri, 1 iulie 2009, 18:47)

    Anonim [anonim]

    Vai, cum de nu ne-am gandit pana acum? Gata, se rezolva problema sanatatii romanilor. Multumim din inima, domnu Bazac. Sa va luati de mina cu Udrea. Unde ati fost pana acum? Supunem la vot propunerea domnului Bazac. Cine este pentru? Propunerea domnului Bazac a fost aprobata in unanimitate de voturi (strigate de ura). Ar mai fi o problema: la noi in sat n-avem medic, vine dintr-un sat aflat la vreo 20 de Km. Daca vrea. Si acoperisul, si tavanul, de fapt tot dispensarul stau gata sa cada. Niste materiale de constructii merge sa luam pe tichetele astea minune? Si niste vaselina? (pentru usa de la intrare, da ce credeai?)
    • +6 (8 voturi)    
      . (Miercuri, 1 iulie 2009, 22:25)

      Adi [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Da' biserica-i renovata anul asta, asa-i?
    • +2 (2 voturi)    
      subscriu... (Joi, 2 iulie 2009, 10:20)

      danzigk [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      sunt de acord cu tichetele ! a doua zi dupa ce intra in vigoare NU mai platesc nici o asigurare medicala... nu e corect asa ?
    • 0 (0 voturi)    
      Nu cumva (Vineri, 3 iulie 2009, 1:47)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      Nu cumva să îndrăzniţi să puneţi bani şi să renovaţi dispensarul acela că puşcăria vă paşte. Nu v-aţi învăţat minte din păţania celor cu podul? Şi din păcate nu sunt singurii. Stat împuţit, ţară împuţită.
  • +12 (12 voturi)    
    ! (Miercuri, 1 iulie 2009, 18:48)

    Mentos [anonim]

    Daca serviciile medicale se vor plati (deci nu vor mai fi gratuite) vom mai contribui cu aceeasi suma la CAS, Fond de sanatate, etc, etc ?
    • +4 (4 voturi)    
      normal! (Joi, 2 iulie 2009, 7:05)

      eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui Mentos

      ce crezi, renunta guvernantii la un tribut, care nu s-a directionat niciodata spre sanatate, decat pe hartie? ei din ce sa-si incaseze lefurile cu care s-ar plati... si 10 medici, odata?
      • 0 (0 voturi)    
        desigur (Duminică, 5 iulie 2009, 13:42)

        bolnav [anonim] i-a raspuns lui eeeuuuu

        desigur nici astia n-or sa fie folositi pt imbunatatirea asistentei medicale. Sa ne spuna d-l ministru la cati oamnei (alesi pe spranceana) s-a gandit deja sa angajeze ca sa tina evidenta acestor balbaieli....
  • +12 (12 voturi)    
    pai si pentru ce mai platim asigurarea de sanatate (Miercuri, 1 iulie 2009, 18:53)

    sxdfgnb [anonim]

    eu contribui la casa de sanatate cu 1 mil pe luna. in ultimii 6 ani nu am avut nevoie de medic
    • +9 (9 voturi)    
      Sa fii sanatos! (Miercuri, 1 iulie 2009, 19:50)

      Frobenius [anonim] i-a raspuns lui sxdfgnb

      Tu pui 100, angajatorul mai pune 100. Asta face 2400 pe an. Tichetele insumeaza 600 cu speranta ca nu vei depasi 350. Sa fii sanatos!

      Persoana "plateste in medie 350", "contribuie cu 600"... Tichetele se distribuie sau se cumpara de la tutungerie? Fara tichete se mai poate merge la doctor? Mai bine sa fii sanatos.

      Tichetele sint "deductibile". Adica vor fi date prin angajator? Unii vor primi, altii nu? Pensionarii nu vor primi. Si-asa sint cam multi. Sa fie sanatosi!

      Cea mai mica decontare este de 1 leu. Vor fi 600 de tichete pe an? Va exista si tichetul de "dat rest"? Tichetele au termen de valabilitate? Daca te imbolnavesti si nu ai decit tichete "expirate"? Sa fii sanatos!

      Ce de intrebari! Daca in locul lui Bazac era Pogea sigur acum am fi fost lamuriti. Solutia: Pogea la Sanatate si Bazac la Finante. Iesim din criza.
  • +13 (13 voturi)    
    Tichete (Miercuri, 1 iulie 2009, 18:54)

    Frobenius [anonim]

    Tichete de masa, tichete de cadouri, tichete de vacanta, tichete de sanatate, tichete de scarpinat... oare care mai este moneda nationala? Tichetul?
    • +10 (10 voturi)    
      Breaking news (Miercuri, 1 iulie 2009, 20:07)

      Schizofrenicus [anonim] i-a raspuns lui Frobenius

      E misto programul asta. Propun sa se numeasca ,,Prima pastila". Bravo guvernului. Ce de programe, domne!!!! Am auzit ca, daca platim cu tichete, o sa primim si puncte. Cu punctele acumulate putem castiga la tombola alte tichete.
      • +6 (6 voturi)    
        Da (Miercuri, 1 iulie 2009, 20:40)

        Andreiy [anonim] i-a raspuns lui Schizofrenicus

        Sa se numeasca "Prima pastila de-a 2-a zi" ca se potriveste cu ce face guvernul cu noi :D
    • 0 (0 voturi)    
      Buuuna! (Miercuri, 1 iulie 2009, 21:56)

      x [anonim] i-a raspuns lui Frobenius

      Chestia cu tichetele e buna-RAU de tot!
    • +1 (1 vot)    
      Mda... (Joi, 2 iulie 2009, 6:55)

      Birlik [anonim] i-a raspuns lui Frobenius

      O sa ajungem sa ni se dea tichete si ptr atunci cand trecem in nefiinta,cine stie...poate nu o sa ne fie permis sa trecem dincolo daca nu avem tichete......Ce mai...comunism curat....:(
  • +9 (9 voturi)    
    Intrebare pentru desteptii de la sanatate (Miercuri, 1 iulie 2009, 18:54)

    AntonH [utilizator]

    eu pentru ce mama ei de mamaliga platesc impozit la sanatate? daca tot nu am nimic de la ei? nu inteleg sistemul asta, poate cineva sa imi explice. ce am inteles eu: voi dati banii incoace, ca ne luam noi vile/masini/excursii, iar cand voi aveti nevoie de noi platiti atunci inca o data
    • +6 (6 voturi)    
      tichete????!!!!!!! (Miercuri, 1 iulie 2009, 19:57)

      tomi [anonim] i-a raspuns lui AntonH

      inca n-ati vazut nimic.scapa cine poate.natura te vindeca,medicul iti ia banii.
  • +4 (4 voturi)    
    Jos cu incapbilli astia (Miercuri, 1 iulie 2009, 20:20)

    un roman [utilizator]

    M-am cam saturat de prostia care domeneste in acest guvern!
    Vine unu(a) cu o idee debila cu tichete si ceilalti il copiaza!

    Atata prostie pe hectar cat in guvernul Romaniei nu cred ca mai gasesti undeva.
  • -2 (10 voturi)    
    jos basescu! (Miercuri, 1 iulie 2009, 20:26)

    kitto [utilizator]

    exista o singura sansa sa scapam de acest guvern..
    sa nu-l mai votam pe basescu!
    • +1 (1 vot)    
      Hmmm.. (Joi, 2 iulie 2009, 6:22)

      Garett [utilizator] i-a raspuns lui kitto

      In principiu o idee buna, dar ce te faci ca "Nea Ferrari" asta e de la PSD, deci chiar daca pica guvernul si vine PSD, yuck, la putere, tot el apare, ca are "egzperienta"??
  • +6 (6 voturi)    
    Nelamuriri (Miercuri, 1 iulie 2009, 20:44)

    Josef Mengele [anonim]

    1. Programul se va numi ,,prima pastila" sau "ultima pastila"?
    2. Halatu, cat e halatu?
    2. Tichetele vor putea fi folosite la intrarea in spitale drept spaga pentru portari?
    3. Ce banci participa la acest program? E posibil ca spaga pentru operatie sa depaseasca valoarea tichetelor anuale primite si atunci poate facem un imprumut, nu?
    4. Am prin casa niste carnete de sanatate, carnete de asigurat etc, ramase de la niste programe ale unor inaintasi de-ai domnului Bazac. Pot sa le dau la schimb pentru niste tichete d-astea noi sau le mai pastrez?
    5. Ce dimensiuni vor avea aceste tichete? Vor incapea, in toamna, pe gaura urnei de vot?

    Dumnu' Bazac, in visurile dumitale, iti vezi nepotii platind serviciile medicale cu tichete d-astea? Daca nu, insemna ca programul n-are viitor. Dragi guvernanti, lasati-va de programe experimentale pe spinarea poporului asta amarat si nu mai cheltuiti banii aiurea. Daca nu sunteti in stare sa faceti ceva, lasati pe altii.
    Sa traiti sanatosi.
  • +2 (2 voturi)    
    plata serviciilor medicale (Miercuri, 1 iulie 2009, 20:44)

    Duiliu [anonim]

    Cea mai mare nerusinare. Ceva mai scarbos nu se putea inventa decat numai, neaparat, cu un guvern condus de dl Bock ! Ce Dlui a platit macar un control medical ? Nu ! Deoarece e la guvernare ! Noi astia, prostii, care stam cu zilele pentru o programare si apoi cu orele pana ne vine randul, putem fi scosi din rand ca nu am venit cu "darul "... ???
    Cine imi raspunde ?
  • 0 (4 voturi)    
    plata serviciilor medicale (Miercuri, 1 iulie 2009, 20:44)

    Duiliu [anonim]

    Cea mai mare nerusinare. Ceva mai scarbos nu se putea inventa decat numai, neaparat, cu un guvern condus de dl Bock ! Ce Dlui a platit macar un control medical ? Nu ! Deoarece e la guvernare ! Noi astia, prostii, care stam cu zilele pentru o programare si apoi cu orele pana ne vine randul, putem fi scosi din rand ca nu am venit cu "darul "... ???
    Cine imi raspunde ?
  • 0 (0 voturi)    
    tichete pt guvern (Miercuri, 1 iulie 2009, 21:06)

    Adi [anonim]

    Daca am ajuns in faza in care sistemul minunat de sanatate nu-si mai permite sa sustina si o consultatie la MEDICUL DE FAMILIE atunci e chiar grav de tot.
    Cred ca ar trebui ca incepand de la presedinte, prim ministru, ministrii, parlamentari sa fie toti OBLIGATI prin CONSTITUTIE sa-si faca un control medical complet (inclusiv la tartacuta sa vada daca au ceva in ea), iar controlul asta sa fie facut la o clinica de afara (eventual chiar acolo unde-si face si presedintele SUA). Asa poate am avea certitudinea ca sunt intregi la cap. Acum nu pre dau dovada de asa ceva.
  • +3 (3 voturi)    
    SOMNUL RATIUNII DE 10MII €LUNA , NASTE MONSTRII (Miercuri, 1 iulie 2009, 21:17)

    o chestie ciudata [anonim]

    O chestie ciudata, care cred ca ascunde altceva in spate: dorinta statului (al dumnealor) de a controla bani-adica nu dai bani la medic, ca nu-i declara, mai bine da banii la tichete, plateste medicul cu tichete, medicul imi da inapoi tichetele si eu, statul, ii dau banii.
    E chestie prin care se scot bani in plus din buzunarul meu, pe langa enorma asigurare de sanatate de care nu ma bucur, dar statul vrea sa fie sigur ca banii astia ajung neaparat in buzunarul sau-asta e si ideea.
    Eu nu cumpar tichete, ma duc la medicul meu, il platesc corect la Negru, in afara sistemului, ca un fel de Protest.
    Ca si impozitul forfetar, cu incercarea asta de a baga mana cu forta in buzunarul meu, nu o sa gaseasca decat scame, care se vor transforma in arici, la alegeri, in nici un caz, un fisic baban de bani.
  • +4 (4 voturi)    
    Tichete!?!? (Miercuri, 1 iulie 2009, 22:06)

    bazac [anonim]

    Apropo de tichete de masa, de vacanta, de spital... VA MAI ADUCETI AMINTE DE CARTELE??? de paine, de zahar, de ulei... Se pare ca nu e prea mare diferenta, asa-i??? Decat de titluri. Hm!
  • +4 (4 voturi)    
    wow (Miercuri, 1 iulie 2009, 22:24)

    Ion I [anonim]

    .... superb! inimaginabil...

    ati auzit de CAS , hellooooooo?!!?!?!
  • +2 (2 voturi)    
    Tichete pe post de CARTELE ? (Miercuri, 1 iulie 2009, 22:37)

    Moromete [anonim]

    Mai draga derbedeu ...... aici nu-i Bazar, dupa ani de cotizatie la CAS vi tu acum cu cartele? Pe Elena o inteleg, atata o duce bretonu, dar chiar nu mai puteti sa mascati comunismul acesta deteriorat? Spuneti clar ca sunt CARTELE. Cartele de vacanta, cartele de sanatate, impozitul ,,forfetar" (BIR CU SILA), prima casa (casa de la stat cu dobanzi preferentiale, prostii platesc in continuare). Adica sa platim de acum inainte ptr sanatate inca un impozit fix ? Cartela va avea zone ce trebuie RAZUITE :) Somerii care nu mai au bani de cartela vor cadea pe strazi?
  • +1 (1 vot)    
    NISTE IDIOTI (Miercuri, 1 iulie 2009, 22:50)

    tic [anonim]

    Ministrul asta nu ar face fata nici in postul de felcer intr-un spital de provincie!
    Pai cum vine asta? Institutia medicului de familie a fost infiintata in ideea ca cei care platesc asigurarile de sanatate (angajatii si pensionarii). Astfel, medicii de familie sunt platiti in functie de cati contribuabili au inscrisi pe lista, dar indiferent de cati dintre acestia apeleaza la serviciile lor. Pe de alte parte, medicii de familie au atributii limitate privind actul medical (iti ia tensiunea, te cantareste, verifica pulsul, te palpeaza la ficat, te controleaza in gat, iti elibereaza o reteta cu aspirina, antibiotice, sirop de tuse, picaturi de pus in nas, in cazul in care esti racit). Pentru orice problema serioasa, iti da trimitere catre un medic specialist si se spala pe maini. Deci peste 50% dintre medicii de familie castiga o gramada de bani efectuand prestatii medicale de nivelul unei simple asistente medicale! Iar pentru o reteta compensata trebuie sa dai spaga la greu! Daca te doare ceva, mai mult te-ajuta o farmacista decat o "doamna doctor de familie"! Cunosc foarte multe cazuri in care persoane cu probleme reale si-au efectuat investigatiile medicale pe cont propriu, in clinici particulare, au fost internate si au fost operate platind bani grei, dar n-au putut beneficia de concediu medical pentru ca medicul de familie n-a vrut sa contrasemneze actul respectiv pe motiv ca "nu te-am trimis eu sa faci asta"! Si astfel, problema s-a rezolvat 100% pe banul pacientului, iar in loc de concediu medical respectivii au trebuit sa-si ia concediu de odihna.
    Intrebarea mea este: pentru ce platesc din salariul meu ceva de care nu beneficiez? De ce medicul de familie imi poate refuza optiunea mea de a ma trata unde vreau eu, pe banii mei? De ce trebuie sa mai platesc inca 5 lei pentru o consultatie la medicul de familie, in conditiile in care acesta n-ar mai exista daca nu ar exista contributia mea lunara pentru sanatate? Niciunde in lume nu se intampla lucrurile astea!!
  • 0 (2 voturi)    
    amintiri (Miercuri, 1 iulie 2009, 23:02)

    neamtzu [anonim]

    Ce ciudat ,mai toata lumea a inceput sa observe si sa se planga ca sanatatea nu mai e gratis,nici invatamantul ,ba nici case nu mai primesti moca de la stat ,vai nici fabrici si deci nici de lucru nu mai este.Cu toate astea o gramada de oameni plang un cantaret pe care nu l-au intalnit in viata lor,care a trait la mii de km de tara asta si care nu a facut nimic pt niciunul dintre noi (stiu ca asta o sa revolte pe unii dar eu vorbesc de lucruri esentiale,vitale) ba chiar duc flori si aprind lumanari in fata ambasadei unei tari de aiurea dar nu varsa o lacrima si nu aprind o lumare in amintirea celui care a facut o realitate toate lucrurile de mai sus.O fi numai nerecunostinta o fi altceva?Sa traiti mult si bine desi am serioase indoieli
    • +1 (3 voturi)    
      N-ai inteles nimic! (Joi, 2 iulie 2009, 0:02)

      tic [anonim] i-a raspuns lui neamtzu

      Nimeni nu vrea nimic pe gratis!
      Dar daca eu platesc lunar din salariul meu 500 RON contributia pentru sanatate, iar angajatorul meu mai da si el inca pe atat (asta inseamna cam 250 EUR pe luna!) si de banii astia nu beneficiez de nicio asistenta medicala garantata, cum poti sa comentezi asta? Daca pentru banii astia, nu beneficiez nici de retete compensate, nici de consultatii, nici de un concediu medical atunci cand este cazul, atunci pentru ce platesc? Platesc pentru un serviciu, sau este doar o taxa catre stat, pentru a acoperi salariile unor impostori? In Germania ta, la "nemtzii" tai, este tot asa?
      La banii astia, crezi ca 5 RON, taxa ce va fi impusa catre medicul de familie (adica 1,5 EUR), va rezolva ceva? Sau, nu cumva, dupa ce platesc (eu si angajatorul) 250 EUR pe luna pentru serviciile de asistenta medicala), mai dau inca 1,5 EUR (noul tarif catre medicul de familie), si apoi mai dau si spaga obisnuita pentru a fi luat in seama de catre medic?
      Pai "amintirile" n-ar trebui sa te mire! Atunci, dadeai un pachet de Kent sau o punga de cafea, sau o sticla de coniac si erai rezolvat. Acum, daca nu i-ai platit un BMW, te lasa sa mori fara sa clipeasca, fara cea mai mica remuscare. Citeste ziarele, ca sa vezi ca te duci sanatos la clinica si pleci cu picioarele inainte, in patru scanduri, nu pentru ca "n-ai dat", ci pentru ca "n-ai dat cat trebuie"! Adica n-ai stiut ca "domnul doctor" are cheltuieli mari: isi marita fata, isi construieste a cincea vila sau isi schimba vechitura de BMW cumparata anul trecut cu ultimul tip de Porsche!
      Sa traiesti bine (dar nu in Romania)!
      • 0 (0 voturi)    
        asa-i la noi... (Vineri, 3 iulie 2009, 0:24)

        un medic anonim [anonim] i-a raspuns lui tic

        Ai dreptate , dar doar partial , in ceea ce priveste cit platesti. Din pacate , tot ceea ce se aduna cica pentru CAS nu ajunge inapoi in sanatate....trist , dar adevarat.Sa-ti dau un exemplu : ora de operatie chirurgicala e "retribuita " medicului , conform statului de plata cu 0,70 Ron !!!!! Si atunci te intrebi :unde-s banii ???? unde-i dreptatea , ca nici pacientul si nici medicul nu-i multumit !!!!
  • +1 (1 vot)    
    Hotie (Miercuri, 1 iulie 2009, 23:15)

    antonzidarul [anonim]

    La ora actuala, contribuie cu bani la sanatate cei care muncesc. De servicii medicale au parte toti, inclusiv cei neasigurati pentru ca nu au salariu din care sa le retina statul. In continuare vor plati servicii medicale tot cei care muncesc, iar ceilalti vor fi scutiti. Adica cei ce muncesc sunt fraieri. Si eu ma tot intrebam ce merite o fi avut Bazac asta de a ajuns ministru. Are idei omul, pacat ca-s proaste.
    • +1 (1 vot)    
      O intrebare... (Joi, 2 iulie 2009, 10:26)

      Vorbe goale [anonim] i-a raspuns lui antonzidarul

      ... in legatura cu "categoriile defavorizate". Defavorizate de cine? I-a oprit cineva sa invete o meserie si sa lucreze?

      "Categoriile defavorizate" inseamna in traducere libera TIGANIMEA, care si astazi umple spitalele, ca e mai bine acolo decat la ei in maghernitele ocupate ilegal si se da si mancare gratis. Pentru ei, ne-am imprumutat 1 miliard de dolari.

      Sa traiti bine... dar noi ne-am saturat de "persoane asistate social". Si de voi.
  • +1 (1 vot)    
    rabdare (Miercuri, 1 iulie 2009, 23:30)

    MERY [anonim]

    Pe cand asteptam tichetele de inmormantare?
  • -3 (3 voturi)    
    made in romania (Joi, 2 iulie 2009, 0:13)

    dr gigi [anonim]

    romanul e un animal atat de nesimtit incat cheama salvarea la 3 dimineata ca-i tre o aspirina.

    romanul a fost invatat ca are numai drepturi si nici o obligatie fata de sistemul medical.nici macar bun simt pt unii care lucreaza in niste conditii de africa

    romanul nu stie ca cel mai scump pe lumea asta este sanatatea.la propriu.daca faci un calcul si vezi cat da romanul pe factura la telefon si cat da pe sanatate si compari cu alte tari o sa ajungi la concluzia ca romanul e telefonist.

    avem sanatatea pe care o platim
    • +2 (2 voturi)    
      tot made in Romania (Joi, 2 iulie 2009, 6:52)

      Garett [utilizator] i-a raspuns lui dr gigi

      Romanul este un animal atat de nesimtit incat se adreseaza extrem de politicos cu "ce te doare, ba?" sau "ce vrei ma, nu vezi ca dorm, asteapta pana dimineata!" (medicul respectiv fiind de garda)
      Tot romani sunt si cei care ies pe banda rulanta din facultatile de medicina, promovand examenele pe criteriile binecunoscute, care exclud din start competenta, si care dupa aceea isi fac "treaba" la adapostul unui sistem bazat pe "corb la corb nu-si scot ochii".
      Tot romani sunt si cei care ca medici de familie incaseaza sute de milioane lunar nefacand altceva decat sa completeze trimiteri, retete care sunt doar continuari ale celor date initial la iesirea din spital sau concedii medicale.
      Atata vreme cat platesc, unii din ei sume importante la sanatate, da, romanii au numai drepturi, dar stii ce? Trateaza-ma cu respect si te tratez cu respect, vorbeste-mi de sus de la "inaltimea" profesiei tale de medic si n-o sa-ti placa cum o sa te tratez. Pana una alta, ca sa citez o vorba pe care stiu o auziti zilnic in sistem: "noi va platim"!
      Impotriva sistemului astuia de co-plata ar trebui sa fiti si voi, din 2 motive:
      1. Cu atat mai mult veti fi priviti mai prost si lumea va va trata cu dispret si veti auzi mai des vorba de mai sus cand lumea va stii ca plateste de doua ori aceleasi servicii de calitate indoielnica;
      2. omul va fi mai putin tentat sa recurga la "atentii" cand stie ca deja a platit de doua ori, si atunci va trebui sa traiti doar din salariu. Brrr!
    • +2 (2 voturi)    
      Daca taceai filosof ramaneai! (Joi, 2 iulie 2009, 10:08)

      AAA [anonim] i-a raspuns lui dr gigi

      ...asa cum a spus cel mai prost prim-ministru din era postrevolutionara catre unul dintre capetele goale din guvernul sau.
      Azi dimineata vedeam la tembelizor cum Bazac si-a respectat termenul de adoptare a legislatiei privind registrul donatorilor si am zis ca e o chestie buna. E prima oara cand se respecta un termen asumat. Dar apoi, in metrou, citesc articolul asta si ma apuca iar lehamitea.
      Domnu Barzac si dr gigi, de CAS va amintiti?
      Primul probabil ca nici nu prea stie ce-i aia, contabila lui tre sa stie, iar pe al doilea probabil nu-l intereseaza ca el oricum isi ia salariul (daca are vreun salariu) pe drepturi de autor, conventii civile sau alte smenuri...
      gigele, si ca sa ma refer la la exemplul tau concret, le telefon vorbesc si platesc cat vrea muschiu meu, la CAS platesc eu si angajatorul meu cat vrea muschii lor. La telefon primesc niste servicii de bani pe care ii dau oficial, in spitalele NU. Telefonul nu-mi bate obrazul ca sa functioneze, pe cand... si lista poate continua.
      Stii cum e sa astepti o salvare la ora 12 noaptea cu un sold sarit si ei sa-ti trimita dupa 45 min una fara doctor sau asistent, doar cu soferul care nu are niciun un calm, nimic?
      Daca tot e sa platim serviciile medicale, atunci sa scoatem CAS-ul? Sau macar sa se reduca la 1-2% ca sa fie pentru spitale (cladiri si echipamente) si pentru cei defavorizati, restul cash (sau ches ca sa inteleaga si gigi).
      Guvern de incompetenti!
  • 0 (0 voturi)    
    bisnita (Joi, 2 iulie 2009, 7:19)

    gogu [anonim]

    Sa vedeti cum o sa fie cand o sa inceapa contrabanda cu tichetele astea :))
  • 0 (0 voturi)    
    in sfarsit (Joi, 2 iulie 2009, 7:24)

    Petcu Sorin [anonim]

    in sfarsit un lucru la care m-am gindit de foarte mult timp ....eliberarea unor tichete valorice functie de banii cu , care am contribuit ...toate bune , dar cu restul de bani furati , cum ramine ,se dau retroactiv ???? platesc aceste "servicii " de 24 de ani , imi vreau tichete valorice de toti acesti bani , din urma ......gata cu furatul , ar fi timpul sa platiti scursuri ordinare pt banii pe care i-ati furat de la fiecare persoana in parte . exista o multime de persoane , care au platit aceste asa zise servicii , n-au beneficiat de chiar absolut nimic , sint in somaj sau pur si simplu mor de foame , si de diferite boli ca nu-si permit o consultatie .....repet , desii au platit ani de zile aceste servicii , pe ei cine-i are in grija sa le faca dreptate ??????
  • +1 (1 vot)    
    CAS? SPAGA? acum TICHETE? (Joi, 2 iulie 2009, 7:27)

    PANIKA [anonim]

    Domnilor platesc 400 lei CAS pe luna pentru niste servicii pe care nu le solicit si cand am nevoie sunt tratat in scarba de o asistenta care se crede Dumnezeu.
    Domnilor stiti cat ia o infirmiera sa duca un batran la toaleta cu caruciorul??? 5 lei. CUM e posibil sa taxati de 3 ori un serviciu de mizerie: o data CAS, o data spaga, o data tichetele astea. Oare crede cineva ca se va renunta cineva la a primi ATENTII??? poate sa se reinventeze securitatea sa aiba aia agenti DNA sub acoperire. STITI cat e spaga sa intri asistenta intr-un spital?? ENORM ! E normal sa vrea sa isi recupereze investitia. De spagile la doctori nu mai vorbim. Citez "Ce vii la mine cu maruntis", fiind vorba de o hartie de 50 de lei. VA BATETI JOC!!!
  • +1 (1 vot)    
    ce misto (Joi, 2 iulie 2009, 8:15)

    valy70 [anonim]

    Am 24 ani de munca,in anii astia am fost de 2 ori la medic pentru consultatii banale,in anii astia am platit ca orice prost acele biruri de sanatate.Pai unde p...a mea sau dus banii aia daca eu nu am primit nimic in schimbul lor?Tu guvern imi iei bani cu japca dar nu-ti ajung,mai vrei,pai nu-i mai ieftina o bomba atomica si sa ne lichidati pe toti?Uite eu am sa refuz sa mai platesc acele asigurari de sanatate,si ma sterg si de la medicul de familie ca si asa nu mai am nevoie de el,platesc doar atunci cand am nevoie.Sa vedem daca toti renunta la medicii de familie cati din ei mai raman pana la anul..
  • +2 (2 voturi)    
    Problema ! (Joi, 2 iulie 2009, 8:22)

    Medic [anonim]

    Problema este ca unii (cam 20% din romani) platesc o mutime de bani pentru sanatate (asa in conditiile mizerabile in care se face) iar restul beneficiaza de aceleasi conditii fara sa plateasca nimic sau aproape nimic. Spitalele sunt ocupate in proportie de 90% de cei din a doua categorie.
    Romania este o tara de asistati social si conditiile din sistemul sanitar public sunt pentru o astfel de tara. Guvernantii incearca sa mai jumuleasca putin pe cei care contribuie si asta creeaza, pe drept, o stare de nemultumire din partea acestora.
  • 0 (0 voturi)    
    NU ESTE CORECT (Joi, 2 iulie 2009, 8:32)

    Tahipnee [anonim]

    de ce nu au numit acest pachet impozit pe boala, asa mi se pare ca este acest pachet! doar ca si de esti sanatos platesti cei 5.5% din salar (+ce plateste firma) dar daca da si o boala peste tine esti bun de plata ...sa traiti bine...daca mai aveti cu ce!
  • +1 (1 vot)    
    nebunia tichetelor de sanatate (Joi, 2 iulie 2009, 9:09)

    ion [anonim]

    asa ceva nu credeam nici in visele mele urite ca ajungem sa platim si taxa pe sanatate nu ne ajung taxele care sunt acum , mai vine si un ministru al sanatatii cu taxa lui astia ne omoara cu zile mai bine ne omorim noi ca asa nu se mai poate
    • 0 (0 voturi)    
      tichete (Joi, 2 iulie 2009, 14:27)

      theodora [utilizator] i-a raspuns lui ion

      da' de ce sa ne omaram noi? nu mai bine ii omaram pe ei?
  • 0 (0 voturi)    
    nu ioane... (Joi, 2 iulie 2009, 11:24)

    luci [anonim]

    gresesti, mai bine ii omoram noi pe ei, ca suntem mai multi... pacat ca nu suntem uniti... macar la vot sa ii sanctionam, au demonstrat din plin cat sunt de incompetenti... psd-ul ar putea sa nu mai candideze la prezidentiale...
    in alta ordine de idei, observ ca sunt persoane care au inteles gresit, ca vom primi tichete in contul contributiei lunare la sanatate.... bine ar fi sa fie asa, macar pana la limita de 600 lei, restul sa ramana in sistem pentru cei defavorizati, dar eu cred ca aceste tichete sunt niste taxe in plus...
    si acum si cei defavorizati; care sunt acestia?
    cei care au lucrat pana ieri, astazi nu au servici si sunt sau nu in somaj?sau cei care nu au lucrat in viata lor dar beneficiaza de servicii medicale sau chiar pensie de boala?
    pentru cei care au muncit si contribuit la acest sistem, sunt de acord sa beneficieze de anumite servicii, dar cei care nu au muncit niciodata, si nu este vorba numai de tigani, chiar daca ei sunt majoritari, tebuie sa beneficieze de aceleasi servicii?dar cei care muncesc la ora actuala, deci contribuie la sanatate lunar, intretin acest sistem, daca se imbolnavesc, trebuie sa-si plateasca serviciile separat?revin iar, daca am inteles gresit si poate ca aceste tichete sunt date in contul contributiei lunare, dar nu mai mult de 600 lei, cei defavorizati (mai ales cei care nu au contribit sau au contribuit foarte putin), pana la ce nivel beneficiaza de asistenta gratuita?
    stiti cate milioane de oameni lucreaza pe un salariu minim sau un pic mai mare si cate milioane de pensionari pe caz de boala are romania(multi dintre ei avand venituri mai mari decat acesti salariati)?s-a facut ceva cu acesti pensionari? personal cunosc sute de astfel de oameni prin natura serviciului(lucrez intr-o institutie de credit)..., oameni care sunt buni de munca, cu fel de fel de boli, care de care mai ciudate sau, in cel mai rau caz, le are o multime de oameni:ceva probleme cu inima, rinichii, stomac, nelipsitul stres si bolile prov de el, e
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Joi, 2 iulie 2009, 12:20)

    Nautilus [anonim]

    1. "Tichetul pentru sănătate reprezintă serviciile medicale pe care pacienţii le vor plăti în sistemul de sănătate, în afara pachetului general de servicii", a precizat Ion Bazac.

    Sursa: www.realitatea.net

    2. Tichetele sunt de fapt nişte chitanţe care le vor fi date pacienţilor de medicii la care apelează. Cetăţenii vor putea strânge aceste chitanţe, iar în anul următor să le deducă din impozit. „Estimăm că se vor genera peste 700 de milioane de lei în sănătate sub formă de venituri ale furnizorilor de servicii medicale. 50% din aceşti bani se vor duce către medici“, a spus Bazac.

    Sursa: www.cotidianul.ro

    3. Bazac spune că sistemul sanitar romanesc este costisitor pentru că se pierd bani prin "scurtcircuitarea traseului pacienţilor". Astfel, foarte mulţi pacienţi merg direct la Urgenţă sau la spital pentru probleme care pot fi rezolvate in ambulatoriu, la medicul de familie sau la specialist, iar spitalele accepta pentru că le permite sa raporteze mai mulţi pacienţi, deci să ceară de la Casa de Asigurări de Sănătate mai mulţi bani pentru servicii.

    ------

    Intervenţiile chirurgicale şi analizele in spitale vor rămane gratuite, in sensul că ele se acoperă integral din contribuţiile la asigurările de sănătate.

    Sursa: www.ziua.ro

    4. ...incurajarea vizitelor la domiciliu, care vor fi acoperite parţial din fonduri publice, spre deosebire de situaţia actuală, in care vizitele in afara programului de lucru sunt suportate integral de pacient.

    Sursa: www.ziua.ro

    ~Nautilus
    • 0 (0 voturi)    
      Incurajare ?! (Joi, 2 iulie 2009, 13:25)

      aurel [anonim] i-a raspuns lui Nautilus

      Cred ca nu de incurajare au nevoie medicii, ci de conditii omenesti de munca. Sistemul de sanatate s-a birocratizat atat de mult incat medicii intocmesc mai multe acte de evidenta decat retetele si consultatiile medicale, la un loc. Nu doresc sa ma refer la uscaturile sistemului, pentru ca in fiecare sistem sunt o multitudine de probleme.
      Se discuta de un pachet de servicii medicale incluse care sunt determinate de calitatea de asigurat. Oare valoarea acestui pachet este unica sau in functie de salariu?!! Aici este problema sistemului. Nu toti care beneficiaza de asistenta medicala, asa cum este ea, sunt la zi cu plata asigurarilor de sanatate si atunci trebuie sa-si ... chinuie mintea cu solutii ... complementare. Aici discutia este atat de ampla si necesita o pregatire de specialitate, asa ca ma abtin s-o aprofundez, fiindca nu vreau sa denaturez realitatea.
  • 0 (0 voturi)    
    Jaful continua in veselie (Joi, 2 iulie 2009, 15:44)

    Ariel [utilizator]

    Unui guvern care are ministri care declara public ca nu-i intereseaza pretul cu aprobarea tacita a premierului si presului nu i-as da spre administrare nici o ceapa degerata. In loc sa gaseasca modalitati sa scoata sistemul de sanatate din marasmul in care se sbate, d-l Bazac isi iroseste timpul sa salveze bugetul cu o spaga noua oficializata sub numele pretentios de co-plata. Oare cat si-a stors creerii pana a ghicit termenul de co-plata. Adica cum co- plata? Co inseamna cu cineva in parte adica tot cu mine, respectiv cu asigurarea mea de sanatate. Adica co-plata cu mine insumi! Si sa zici ca politichiii nostri n-au simtul umorului! Sa stoarca contribuabilii pentru carpirea bugetului este treaba d-lui Pogea (domnul acela cu mustata, parca asa il cheama? vorba d-lui BOC la Antena 3) care scoate bugetul din cubilou, furnal sau din baia de calire.
    Pai sa vedeti cat de folos mi-a fost mie asigurarea medicala: am avut o problema si m-am dus la medicul de familie, unde am stat la rand trei ore si douazeci de minute si am primit bilet la un spital. Acolo am stat la camera de garda inca trei ore pana am ajuns aproape de lesin si m-au trimis la alt spital pentru o radiografie cu substanta de contrast. Acolo nu aveau in magazie substanta dar o avea doctorul si m-a costat cinci sute de mii, plus un film de inalta rezolutie de un milion. M-am intors la primul spital, doctorul mi-a spus ca trebue operat dar la ei nu se poate decat cu incizie insa daca vreau (adica daca am bani) ma poate opera laparoscopic in clinica particulara cu 280 de euro. Ce sa fac, am acceptat dar ma-m ales cu o infectie contractata in spital care m-a costat inca opt milioane si stat intr-un spital de boli infectioase timp de trei saptamani. Trebuie sa recunosc, in acest spital de boli infectioase am nimerit peste niste oameni de exceptie, carora le sunt recunascator pe viata! In oceanul de uscaturi mai apare si cate o floare care intareste regula! Si de ce am mai platit asigurarea?
  • 0 (0 voturi)    
    pour-boir-ul va ramane.....contra pareu ! (Joi, 2 iulie 2009, 17:06)

    gigel pagubosu [anonim]

    contributia a fost incasata zeci de ani,in exemplul meu; ca valoare cabinetul medicului de familie cu instrumentar cu tot aproape mi-ar apartine,repet ca valoare platita deja,.......iar in toti anii acestia am fost convins ca platesc pentru a nu mai plati in sectorul de stat cel putin - si constat ca am fost mintit de ceausescu iar acum de nepotii lui.
  • 0 (0 voturi)    
    Offfff... (Joi, 2 iulie 2009, 20:28)

    Birlik [anonim]

    Mai bine ne rugam la Dumnezeu sa ne tina sanatosi pe picioare pana la urma,ca astia ar fi in stare sa ne ia si pielea de pe noi.....birocratie..nebirocratie,chestia e ca se duce dracului ,,sanatatea,, si cu toate tichetele astea si o sa vedeti ca tot o sa ia shpaga medici si in spitale colcaie gandacii si medicamente si aparatura k lumea IOC ! Fiecare e ptr burta lui in Romania !
  • 0 (0 voturi)    
    tichete (Joi, 2 iulie 2009, 22:11)

    ANONIM [anonim]

    locuiesc in portugalia! aici orice analiza si vizita la medic o platesc. in plus lunar platesc CAS-ul din salariul meu. daca merg totusi la medic, pastrez chitantele care alaturi de cele de la farmacie le adaug in declaratia de venit. astfel statul imi retribuie parte din bani. sunt multumita! chiar daca sunt latini si portughezii, nu asteapta de la mine nici macar o ciocolata.
  • 0 (0 voturi)    
    Inceputul genocidului ! (Joi, 2 iulie 2009, 22:33)

    Toni [anonim]

    In urma conditionarii actului medical de plata imediata , romanii vor evita vizita la medic exceptand cazurile grave. In rest ne tratam cu clisme , prisnite si ceai "dementa". Sanatatea natiei , si asa amenintata, va scadea tot mai mult iar ministrul - genocid va trai bine ; pe banii natiunii. Cum de mai sta in guvern ?
  • 0 (0 voturi)    
    Petitie: NU Tichetelor de Sanatate (Marţi, 7 iulie 2009, 23:03)

    Ciprian [anonim]

    Semnati petitia impotriva introducerii tichetelor de sanatate: http://www.petitieonline.ro/petitie/nu_tichetelor_de_sanatate-p61493048.html
  • 0 (0 voturi)    
    Ne omoara cu zile si noi nu le facem nimic! (Marţi, 15 septembrie 2009, 13:16)

    gabitza [anonim]

    Pai cum vine asta? Eu "le dau" 300 RON in fiecare luna, de la angajator mai iau inca odata atata cel putin. Nu am fost la doctor decat atunci cand m-au obligat pentru analizele gratuite, norocul meu. Daca vor sa platesc tichete, nu mai platesc CAS nici eu si nici angajatorul, pentru ca asa este corect. De ce sa platesc de doua ori?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri