Comisia Europeana va anunta joi deschiderea procedurilor de infringement (incalcarea tratatelor UE) impotriva Romaniei in 8 cazuri, din domeniul taxarii, mediului si energiei, informeaza Radio Romania Actualitati citand surse comunitare.

Romania nu a implementat doua directive din 2003 - si anume Directiva 54/2003 privind energia electrica si Directiva 55/2003 privind gazul - referitoare la preturile reglementate pentru gaz si energie electrica. In plus, tot in domeniul energiei, au fost incalcate doua regulamente ale Comisiei - 11775/2005 si 1228/2003 -, Romania fiind acuzata de lipsa de transparenta in comunicarea informatiilor privind capacitatile de transport si stocare a gazului si energiei electrice pe termen lung.

In domeniul taxarii, exista alte trei scrisori de notificare formala pregatite a fi trimise autoritatilor romane, iar incalcarea tratatelor se refera la taxa de mediu (se pare ca exista din nou dovezi privind masuri discriminatorii luate in baza acesteia, care discrimineaza masinile provenind din UE), la TVA-ul pe dividende si la impozitarea discriminatorie a rezidentilor si nerezidentilor.

Potrivit corespondentului RRA la Bruxelles, o alta procedura de infringement va fi deschisa si pe mediu. Legislatia nationala privind autovehiculele uzate nu este conforma cu directiva Comisiei, aceasta fiind gresit transpusa in legislatia romaneasca.

Comisia urmeaza sa anunte oficial joi deschiderea cazurilor de infringement si transmiterea autoritatilor romane a scrisorilor de notificare formala, dupa care Romania are la dispozitie 2 luni pentru corectarea problemei si transmiterea raspunsului Comisiei Europene.

In cazul in care solutia autoritatilor romane este conforma si satisfacatoare pentru Comisia Europeana, procedura de infringement va fi inchisa. In caz contrar, CE emite un aviz motivat, ale carui prevederi trebuie indeplinite in termen de 2 luni de catre statul membru. Comisia poate trimite cazul in justitie, in cazul in care statul membru nu se conformeaza, insa probabilitatea de a se ajunge la o astfel de solutie drastica este destul de mica, daca avem in vedere intregul dialog dintre Bucuresti si Bruxelles pe taxa de prima inmatriculare.

In final, termenele limita ale comisiei au fost destul de laxe, iar autoritatile romane pareau sa fi rezolvat problema.