Romania, printre statele europene cu cea mai mare rata a accidentelor rutiere mortale

de Sorana Mihailescu     HotNews.ro
Luni, 22 iunie 2009, 8:57 Actualitate | Esenţial

Romania se numara printre tarile Uniunii Europene cu cea mai mare rata a accidentelor rutiere, potrivit unui studiu dat publicitatii, luni, de Consiliul European pentru Securitatea Transporturilor si citat de agentia France Presse. Anul trecut, pe intreg teritoriul al UE si-au pierdut viata aproximativ 39.000 de persoane in accidente rutiere, se mai arata in documentul citat.

Cifrele reprezinta o scadere cu 8,5% a deceselor cauzate de accidente rutiere, comparativ cu anul 2007, insa obiectivul UE de a reduce la jumatate numarul mortilor in accidente rutiere este departe de a fi realizat. In studiu se mentioneaza ca, in acest ritm, Uniunea Europeana are nevoie de sapte ani pentru a atinge acest obiectiv.

Strazile Suediei, Olandei, Marii Britanii si Elveţiei (care nu face parte din UE) sunt cele mai sigure din Europa, dupa insula Malta. In aceste state se inregistreaza mai putin de 50 de morti la un milion de cetateni. Alte tari in care se inregistreaza un numar scazut de decese sunt Norvegia si Germania, urmate de Irlanda, Finlanda, Spania, Franţa, Danemarca, Luxemburg si Italia.

In schimb, Romania, Bulgaria, Letonia, Grecia, Polonia si Lituania se apropie de pragul de 150 de morti in accidente rutiere la un milion de locuitori.

In 2008, unele dintre tarile estimate ca fiind printre cele mai periculoase si-au redus substanţial statisticile. De exemplu, Estonia (-33%), Lituania (-33%), Slovenia (-27%). Expertii europeni au explicat ca aceasta ameliorare se datoreaza crizei economice, dar si cresterii preturilor la combustibili. In schimb, situatia din Romania si Bulgaria s-a inrautatit. 


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2462 vizualizari

  • -2 (2 voturi)    
    noi (Luni, 22 iunie 2009, 9:11)

    ion ion [anonim]

    nu cunoasteti tarile membre ue ?!?
  • 0 (4 voturi)    
    si la noi se scot radarele (Luni, 22 iunie 2009, 9:33)

    break [anonim]

    ca sa poata trece mai usor toti timpitii prin orase si sate cu viteza mare, ca doar de aia si-au luat masina puternica (si second) din germania.

    ministru asta al internelor nu ar trebui sa rapunda penal daca numarul de accidente creste, in urma opririi radarelor automate?

    sunt de acord ca sa se faca conform legii acele licitatii de instalare, dar daca tot sunt montate, si nu s-a contestat metrologic aceste radare, de ce nu le lasa sa functioneze? eventual sa incaseze politia banii, pina se lamureste treaba cu aspectul juridic.
    • +2 (4 voturi)    
      tampit esti tu (Luni, 22 iunie 2009, 13:02)

      The Saker [utilizator] i-a raspuns lui break

      daca ai gandi putin mai mult nu te-ai repezi sa sustii aberatii;
      mortii din accidente rutiere nu se datoreaza ipsei radarelor fixe, ci drumurilor extrem de proate si nesemnalizate ca in lumea a treia, precum si faptului ca toti cocalarii si proastele au carnet, pt ca dau spaga gaborilor corupti.
      eu, de ex care circul mult prin tara si sunt un sofer foarte prudent, mi se pare absurd ca dupa un drum de la bucuresti la arad, sa primesc acasa 3 amenzi pt ca m-a "prins" radarul fix in trei comune cu 75 la ora, sau 65 la ora, comune aflate in jud Mehedinti, pe unde nu am vazut tipenie de om, cu cateva case intanse pe langa niste dealuri, efectiv pericolul de accident era 0.
      • 0 (0 voturi)    
        Imi pare rau (Luni, 22 iunie 2009, 18:37)

        Dartagnan [utilizator] i-a raspuns lui The Saker

        nu sunt de acord; aceste accidente vin de la viteza excesiva; nu ca tine, care circuli cu 75, dar din cauza smecherilor care circula cu 200, precum copos weekendul trecut; drumurile sunt proaste, dar politistii nu-si fac treaba si nimeni nu-i trage la raspundere; sunt o serie de oameni care sunt inafara sistemului, de la smecheri de politicieni la criminali din lumea interlopa
  • +10 (10 voturi)    
    daca au ajuns toti retardatii sa aiba carnet!!!... (Luni, 22 iunie 2009, 9:38)

    cris25 [utilizator]

    asa cum nu exista respect nici in statia de tramvai, nici pe strada cu flegme verzi, si nici cind manelele sint date la maxim la ora 12 duminica noaptea; exact acelasi respect exista si in trafic: cind marlanul pe care-l depasesti accelereaza cu tine odata pe un drum cu o singura banda pe sens, sau cind iti taie fata facand slalom ca sa ajunga primul la semaforul rosu; cind nu-ti acorda prioritate cand are semnul de cedeaza mai mare decit capul lui de oligofren!!! ba din contra sar din masina sa te bata toti patru!!! in conditiile astea eu cred ca numarul mortilor e inca prea mic! .....am zis!!
    • -2 (4 voturi)    
      autostrazile sunt problema (Luni, 22 iunie 2009, 13:17)

      liana [anonim] i-a raspuns lui cris25

      Cauza principala a accidentelor mortale in din Romania este faptul ca nu avem autostrazi. Este logic ca o tara fara autostrazi sa aiba atatea accidente. In Germania te sui pe autostrada si ca sa mergi dintr-un capat al orasului intr-altul.

      In ce oras stai, scuza-ma ca te intreb :). Am condus vro 40 000 km si nu mi s-a intamplat sa iasa din masina 4 insi sa ma bata. Soferi retardati nu sunt numai in Romania.

      A, si accidentele de masina mortale sunt mai mult in afara orasului.
  • +9 (9 voturi)    
    Pentru ca avem educatia precara (Luni, 22 iunie 2009, 9:53)

    Frankie [utilizator]

    Neexistand educatie in Romania, cocalarii si analfabetii nu stiu cum sa conduca in conditii de siguranta, nu au cultura condusului NORMAL... Toti se hazardeaza cu tot felul de rable pe toate rablele de sosele.
    Unde mai adaugam ca si militia sta degeaba asteptand sa treaca timpul ca sa le mearga leafa in loc sa amendeze infractorii din trafic.
  • +4 (6 voturi)    
    O avea legatura cu politia slaba? (Luni, 22 iunie 2009, 9:55)

    ratonul [anonim]

    Numai ieri am vazut citeva stiri in care politia e luata in ris. ba chiar si batuta.
    Demeti cu carnet de 1-2 ani sau chiar fara carnet isi alearga hergheliile de cai pe bulevardele oraselor....Si politia negociaza cu cretinii daca sau nu acestia doresc sa prezente actele la control. Si iaca ,ghinoin nu vor de cele mai multe ori....
    O singura alinare am, dimineata la stiri cind vad ca s-au infipt cu 160/h in vreun pom sau cap de pod.
  • +5 (5 voturi)    
    Cauze (Luni, 22 iunie 2009, 10:01)

    Cosmo [anonim]

    Din punctul meu de vedere aceasta statistica tragica are mai multe cauze:
    1. Vitezomanii BMWisti si nu numai carora nu le pasa de nimeni si de nimic cand sunt la volan
    2. Modul in care inteleg romanii sa se comporte in trafic. Condusul preventiv la noi este foarte rar intalnit
    3. Starea drumurilor care este in multe cazuri sub orice critica
    4. Faptul ca nu exista o infrastructura rutiera care sa permita o circulatie fluenta si rute alternative viabile.

    Asa ca sa nu ne miram ca avem astfel de "rezultate" care sa ne scoata iar in fata statisticilor UE.
    • +8 (8 voturi)    
      Starea drumurilor (Luni, 22 iunie 2009, 10:16)

      rintintin [anonim] i-a raspuns lui Cosmo

      mai lasa-ma cu povestea asta. Doi tantalai au reusit sa se omoare in Timisoara chiar pe un drum nou nout (nici macar deschis circulatiei publice).

      Cel putin in Iasi, din vreo 350 de pietoni calcati de masini, 250 erau pe trecerea de pietoni. Cei de la Ziarul de Iasi au numarat zilele trecute cati soferi trec pe rosu: zece in jumatate de ora, pe la 11 dimineata.

      Nu starea drumurilor e problema, ci starea mentala a multor participanti la trafic. Dar na, e mai usor sa spui ca gropile din drum sunt vinovate si nu dobitocul care merge cu 140 km/h in oras.
      • +1 (1 vot)    
        rosu (Luni, 22 iunie 2009, 18:08)

        if0014 [utilizator] i-a raspuns lui rintintin

        Mie imi vine greu sa cred cat de multi cretini care trec pe rosu sunt in trafic (ii vad zilnic, si nu conduc prea mult), si sunt convins ca aceeasi idioti au la fel de mult respect si pentru restul regulilor de circulatie, indiferent de starea drumurilor.

        Vinovati sunt cei din Politia Rutiera. Sunt convins ca daca s-ar da amenzi si s-ar suspenda carnetele pe bune, foarte multi s-ar gandi, cu cei 2-3 neuroni functionali, daca sa treaca sau nu pe rosu/sa depaseasca pe linia continua / sa treaca cu 60 la ora in intersectii cu cedeaza trecerea s.a.m.d.

        A, si daca testarea psihologica ar fi si ea pe bune, peste 50% din idiotii descrisi mai sus nici n-ar avea carnet.
    • +1 (1 vot)    
      cauze... (Luni, 22 iunie 2009, 12:32)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui Cosmo

      dupa parerea mea, pentru morti ar fi doar 2 cauze majore: atitudinea (in medie) a oamenilor fata de lege (respectarea limitelor de viteza, linie continua etc) si capcanele din trafic (ca de exemplu atunci brusc dupa o curba ti se termina banda sau vine un santier sau o groapa, un semafor dupa panoul publicitar etc)
  • +2 (12 voturi)    
    E simplu (Luni, 22 iunie 2009, 10:06)

    dragos [anonim]

    Sa fac autostrazi si va scadea numarul de accidente.
    • +8 (12 voturi)    
      Mda (Luni, 22 iunie 2009, 10:24)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui dragos

      Sa se faca autostrada inclusiv din fata blocului pana la cea mai apropiata "saormerie", deoarece cocalarul nu stie sa foloseasca decat pedala de acceleratie si claxonul.
      • -4 (6 voturi)    
        cocalar si ce-am mai invatat de la tv (Luni, 22 iunie 2009, 11:02)

        I [utilizator] i-a raspuns lui soferul

        cred ca n-ai iesit din tara...
    • -1 (3 voturi)    
      sa se schimbe locuitorii tarii mai bine (Luni, 22 iunie 2009, 11:32)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui dragos

      si sigur nu vom mai avea atatea accidente
  • +5 (7 voturi)    
    tine de educatie (Luni, 22 iunie 2009, 10:09)

    Cristian [anonim]

    Tine si de educatie si gradul de civilizatie cred eu , ori pt noi " Moise inca nu a parasit Egiptul " , suntem undeva departe de tari precum Suedia ... problema este ca suntem departe si vom ramane departe .
    Suntem o tara in care responsabilitatea se masoara in km/h .
  • +5 (7 voturi)    
    Ezista o explicatie! :) (Luni, 22 iunie 2009, 10:10)

    dl K [anonim]

    Romania, printre statele europene cu cea mai mare rata a accidentelor rutiere mortale ... fiind totodata si tara cu cel mai scump Kilometru de autostrada construita. Cred ca noi construim la ses mai scump si mai prost decat construiesc altii in munti. Deci, se fura, dom'le!
  • +7 (9 voturi)    
    Si la ce sa se astepte? (Luni, 22 iunie 2009, 10:11)

    Bellcross [anonim]

    Cand avem numai fitosi in BMW cu manele date la maxim fugind pe asutostrada cu 200 km/h?? Si daca este un accident si mor nu stiu cate persone din cauza unui idiot bine inteles ca nimic nu se intampla.

    Mai am vazut un prost care a facut un accident pe autostrada mergand cu peste 150 km/h si se plangea familia lui ca de ce doamne a murit......

    Sa nu mai vb de examenele auto la care se duc toti analfabetii care nu stiu nici macar sa citeasca si le trec prin spagi si alte chestii....
  • +5 (5 voturi)    
    e de asteptat (Luni, 22 iunie 2009, 10:18)

    Sorin [anonim]

    Comportamentul la volan este o oglinda a comportamentului din societate. Trist... era de asteptat.
  • +2 (4 voturi)    
    Capul patrat = valoare europeana (Luni, 22 iunie 2009, 10:25)

    Axul [anonim]

    Nu vad sa se fi tinut seama in evaluare de DISTANTA MEDIE PARCURSA de cetateni!
    Cu cat unii merg mai mult, cu atat sunt mai expusi la accidente.
    Pentru ca sa inteleaga si bizonul care a conceput metoda de evaluare, degeaba Romania egaleaza maine indicatorul din Olanda, daca un roman merge in medie cu masina de 10 ori mai putin decat un olandez. Spus plastic, trebuie facuta comparatia intre distantele pe care le parcurge un om pana crapa in accident.
    E un calcul mai laborios, dar astfel nu ajungem sa comparam mere cu pere, ca in acest studiu. Nici nu vreau sa ma gandesc cati bani a dat UE pe el.
  • +2 (8 voturi)    
    atitudine (Luni, 22 iunie 2009, 10:26)

    adrian [anonim]

    singurul motiv este INFRASTRUCTURA din Romania! zilele trecute calatoream prin tara cu un grup de francezi; dupa cateva ore pe drum, acestia mi-au cerut politicos sa ne intoarcem pentru ca se simt intr-o totala nesiguranta si disconfort in microbuz. Asta dupa ce soferul fusese fortat sa franeze brusc in repetate situatii de genul cal&caruta, biciclist sau satean ce traversa <drumul european>. Mai avem o singura sansa sa determinam autoritatile responsabile sa-si faca datoria: incetarea contributiei la Stat. Platesc lunar/anual taxe si impozite (taxa de drum, impozite masina etc). CE anume se intampla cu toti acesti bani din 1990? De ce trebuie sa ne riscam viata (la modul propriu) de fiecare data cand ne propunem imprudentul plan de a sofa intre Bucuresti si TImisoara, de exemplu?! De ce nu suntem capabili sa actionam unitar (v.cazul Frantei) si sa transmitem un mesaj categoric celor care nu isi fac datoria?! In Germania se defriseaza paduri si se sapa in munte pentru a largi cu doua benzi existenta autostrada (ce are deja 4 benzi); In Romania este CAMP in stanga si in dreapta soselei - ce anume ne impiedica sa facem ceva?
    • +1 (5 voturi)    
      Motiv (Luni, 22 iunie 2009, 12:01)

      danny [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Subscriu. Singurul motiv care va reduce imediat numarul de accidente este INFRASTRUCTURA. Adica existenta autostrazilor va elimina multe accidente. Va rog sa ma credeti, muncesc intr o tara in care un sofer Roman ar fi exemplu de corectitudine. Aici nu respecta nici o regula iar zebra este un cuvint ce desemneaza animalul african. DAR au autostrazi. De aici si numarul de accidente mic in comparatie cu attidudinea lor in trafic.
      Si in ritmul in care se construieste in RO autostrazi, prea repede nu vom scapa de numarul mare de accidente. Pacat.....atata suferinta....
  • +5 (7 voturi)    
    autostrazi (Luni, 22 iunie 2009, 10:27)

    I [utilizator]

    noi nu avem autostrazi, iar cei care monteaza semne de circulatie nu au nici o responsabilitate penala: s-au montat semne la mine in cartier si foarte multe au fost puse sub pomi, fiind acoperite de frunze.

    Dar de departe, cea mai mare problema e ca nu avem autostrazi. Drumurile nationale trec prin mijlocul satelor si multe din ele mai sunt si serpuite, cu alte cuvinte au fost construite exact pe unde a mers badea Ion cu carul, chiar daca zona e de campie.
    La 3300 de decedati, pierdem echivalentul unui sat in fiecare an.
  • +3 (5 voturi)    
    Apropos de accidente (Luni, 22 iunie 2009, 10:30)

    Axul [anonim]

    De ce ati "accidentat" stirea de ieri despre eliberarea lui Chitac, iar despre cea a lui Stanculescu ati tacut malc?
    Cine v-a tamponat?
  • -1 (5 voturi)    
    CARTEA NEAGRA a Guvernarii PSD+PNL a lui Tariceanu (Luni, 22 iunie 2009, 10:35)

    PSD.PNL.TV [anonim]

    Ar trebui ca SI aceasta statistica sa fie pusa in Cartea Neagra a Guvernarii PSD+PNL a lui Tariceanu

    Dar cum PDL nu a facut nimic nici cand a fost in opozitie, la ce poti sa te mai astepti de la PDL?
    • -2 (2 voturi)    
      nu sunt de acord cu tine (Luni, 22 iunie 2009, 12:15)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui PSD.PNL.TV

      este adevarat ca in timpul lui Tariceanu nu s-a prea construit, dar in schimb are cea mai mare densitate de drumuri refacute.
      Bune, rele, exista!
      • 0 (2 voturi)    
        ce tampenie! cum poti sa spui asa ceva ??! (Luni, 22 iunie 2009, 12:45)

        PSD.PNL.TV [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

        ce inseamna drumuri "refacute" cand noi nu avem autostrazi?

        CINE a incredintat vreodata prin VOT mandatul pt. drumuri "refacute" - sau cui a PROMIS vreodata Guvernul PSD+PNL ca noi "nu avem nevoie de autostrazi" si ca atare, el vrea sa faca "drumuri refacute" ?

        Guv. PSD+PNL a facut totul dupa capul lui, fara sa tina cont de PRIORIOTATILE NATIONALE, iar "drumurile rafecute" sunt drumuri de 2-3 km prin sate si comune, facute pt. a CUMPARA VOTURI.
  • +3 (3 voturi)    
    oameni buni (Luni, 22 iunie 2009, 10:35)

    cristi [anonim]

    se merge repede peste tot in lume, oamenii au probleme de rezolvat, timp de economisit, problema consta in calitatea traficului, care tine mai mult de calitatea soferilor decat cea a drumurilor, pentru ca daca ai un minim de bun simt si esti atent cand conduci poti evita 80% din accidente.

    Zilele trecute mergeam cu 100 si ceva cand de pe contrasens se desprinde o masina puternica si intra in depasire. Am franat pana la 20 kmph in vreo 5 secunde si ala s-a bagat in sir la 4 metri inaintea mea.

    Deci ochii mari la trafic (de obicei simti "dementii la volan" cand ii vezi, eu ii las sa ma depaseasca mereu, viteza sa fie rezonabil de mare, si drum bun!
  • +3 (7 voturi)    
    nu ma leg de BMW :) (Luni, 22 iunie 2009, 10:42)

    Lucian* [utilizator]

    dar problema este altundeva.
    De acord ca avem un comportament coleric la volan si mare parte din accidente ni se trage de aici, dar sunt o sumedenie de factori care te "favorizeaza":
    1) sosele cu doar o banda pe sens te obliga sa intri in depasiri si sa-ti fortezi norocul deoarece cel din fata ta te omoara de nervi cand merge prea incet desi tu te grabesti, sau este un tractor sau un camion lent sau o caruta sau un scuter.
    Uneori adaugarea unei a treia benzi ar fi salvatoare dar din ce vad este inca bine ca mai functionam cat de cat ca si tara.
    2) Semafoare nesincronizate. Te fac sa apesi acceleratia doar pt ca sa prinzi al doilea verde.
    3) Bizoni in trafic care se opresc pe prima banda cu avariile pornite dar nu au nici o problema.
    4) intersectii si curbe cu vizibilitate prosata. Din ce am vazut, unele incep sa se transforme in sensuri giratorii dar dureaza fffff mult pana se termina.
    5) supradensitate de indicatoare! Avem de 3-4 ori mai multe indicatoare decat orice alta tara si nici macar nu sunt unde trebuie sau nu sunt vizibile toate!
    6) Inactivitatea politistilor. Se uita ei la viteza si la linii continue dar ar trebui sa se uite si la bizoni!
  • 0 (4 voturi)    
    Intrebare pt. Redactia Hotnews + PSD + PNL (Luni, 22 iunie 2009, 10:58)

    PSD.PNL.TV [anonim]

    Am o curiozitate. Am observat ca absolut toate stirile negative care se refera la perioada Guvernarii PSD+PNL a lui Tariceanu sunt titrate cu ambiguitate, adica nu se arata absolut NICIODATA ce ele se refera la acea perioada de Guvernare.

    Ori, acest lucru e foarte important, pentru ca acea guvernare a fost una pe crestere economica si a produs iata, atatea dezastre colective.

    Din titlu insa, se intelge ca dezastrul prezentat de statistica resp. apartine actualei guvernari.

    Asta inseamna disculparea de orice vina a Guvernarii PSD+PNL si mai inseamna ca PSD+PNL vor fi Liberi sa REPETE aceleasi greseli nexti time vin la putere, ceea ce se va intampla cred foarte curand.

    Sa inteleg ca sunteti COMPLICI cu toate greselile guvernarii PSD+PNL ?

    Guvernarea PSD+PNL a lui tariceanu este cu atat mai vinovata - deci demna de a deveni exemplu NEGATIV de guvernare cu cat, fiind scutita de orice turbulenta externa sau interna : criza economica, lipsa de resurse financiare pt. ca au fost devalizate de fostul guvern - Guvernarea PSD+PNL a beneficiat deci de conditii normale si totusi, produce aceste statistici NEGRE pe care le publicati dvs.

    Vi se pare ca e o guvernare demna de a fi REPETATA ?

    Vreti sa fiti COMPLICI cu asa ceva?
  • +5 (5 voturi)    
    dont worry there's no sugar (Luni, 22 iunie 2009, 11:02)

    silver surfer [anonim]

    eu propun traversarea romaniei cu masina ca oferta turistica inedita pentru straini (si nu numai), si asa sunt la moda sporturile extreme. Iar cand intra in tara sa le dea la vama un Pepsi Max.
  • +1 (1 vot)    
    fraude (Luni, 22 iunie 2009, 11:28)

    pieton [anonim]

    sa mai dea politia carnele fara examen si o sa fie si mai bine!plus lipsa de educatie si civilizatie specitica romanilor...
  • -1 (7 voturi)    
    desigur (Luni, 22 iunie 2009, 11:30)

    mda [anonim]

    unii de aici sunt soferi de duminica, si se vad aceia, sunt cei care critica pe oamenii care isi permit sa mearga cu 150 km/h pe drumurile din romania.

    voi ati auzit de "adaptarea vitezei la condtiile de trafic" ???

    nu ? ei uite ca exista asa ceva, mai ales pentru cei care stiu intr-adevar sa conduca... nu sa se plimbe de la moara pana la gara cu masina lu tata.

    totusi sa explic ce inseamna aceasta "adaptare a vitezei la conditiile de trafic"

    pai e simplu:

    eu de exemplu am facut in ultimele 24 de ore aproape 1000km (piatra-neamt-bucuresti-galati-piatra-neamt) si am mers si ziua si noaptea...

    - ziua pe drumurile europene in conditii de trafic normal, mai mult de 110-120 pe alocuri nu dadeam in masina, prin localitati unde se strangeau masinile, mergeam toti cu 50-70km/h maxim.
    - noaptea, fiind liber, am avut o medie de 150-160km/h in afara, si 80-100km/h prin localitati, asta in conditiile unui trafic foarte mic, fara prea multi pietoni sau carute pe drumuri.

    si uite asa am facut in 9 ore aproape 1000km, fara probleme, pentru ca am evitat:

    - depasirile riscante, cu vizibilitate redusa
    - mersul in galop, adica 40km/h prin oras, si 200km/h prin afara, cu frani cat cuprinde
    - consumul redus de combustibil, facand o medie de 120km/h, desi aveam portiuni foarte libere in care se putea prinde si mai mult.

    P.S. toate acestea cu o masina de 2.500cmc V6 TDI cu 180CP si cu o greutate de 2600kg (am zis si masina sa subliniez faptul ca nu conteaza cat de puternica este masina, atata timp cat tu stii sa mergi prudent si sa adaptezi masina la conditiile de drum, adica trafic, carosabilul, conditii meteo, etc)
    • +2 (2 voturi)    
      Prudent 160km/h noaptea? (Luni, 22 iunie 2009, 12:14)

      finlandezul [anonim] i-a raspuns lui mda

      Tu crezi ca e prudent sa mergi noaptea cu 160 km/h si nici macar pe autostrada ci pe soselele romanesti? Iti urez viata lunga, dar n-as paria pe asa ceva :(
      • +1 (1 vot)    
        Din pacate (Luni, 22 iunie 2009, 12:59)

        soferul [utilizator] i-a raspuns lui finlandezul

        are sanse sa omoare si cativa nevinovati.
      • 0 (2 voturi)    
        desigur (Luni, 22 iunie 2009, 14:05)

        mda [anonim] i-a raspuns lui finlandezul

        te invit sa mergi noaptea pe E85, de la urziceni la bacau, si daca vezi tu trafic, atunci mai discutam.

        se intampla sa uit sa sting si faza lunga prin localitati, atat de mult trafic era...

        aici trebuie sa mai fii si sigur pe masina ta, pe timpul tau de reactie, pe experienta ta,

        nu ma dau mare sofer, dar am 7 de ani de condus, prin vest mai ales, chiar si pe autostrada in SUA am avut ocazia.

        ma rog, daca ati vedea cum se conduce acolo, v-ati schimba radical ideea de "viteza mare", pentru nemti mai ales 150km/h e o nimica toata.
        • 0 (2 voturi)    
          nici vorba (Luni, 22 iunie 2009, 17:06)

          finlandezul [anonim] i-a raspuns lui mda

          Nu e vorba numai de trafic. Daca ai fi circulat prin vest, asa cum pretinzi, ai fi observat ca autostrazile sint - in cea mai mare parte - protejate de garduri. Te-ai intrebat vreodata de ce?
          Sa inteleg si prin vest ai condus cu 160km/h noaptea, pe drum unde limita legala e de 100?
          Te invit sa faci chestia asta in oricare tara din Scandinavia (adica alea unde numarul de morti in accidente e mic) si pe urma mai vorbim.
    • +1 (1 vot)    
      Bravo, esti tare... (Luni, 22 iunie 2009, 12:36)

      plictisitu' [anonim] i-a raspuns lui mda

      dar normal ar fi fost sa faci cei 1000km in 10 ore, fara sa treci prin localitati, fara sa incalci nici o regula de circulatie si cu o oboseala minima. Compara cele 2 cazuri (cel descris de tine si cel descris de mine) si ai sa intelegi de ce suntem campioni la accidente.
  • +3 (3 voturi)    
    Asa se plateste balcanismul. (Luni, 22 iunie 2009, 12:41)

    AlinN [anonim]

    In vieti. Daca facem abstractie de Malta, unde nu sunt morti din accidente intrucat pana prinzi 60km/h se termina "tara", si ne uitam la Suedia, UK, Elvetia, observam ca acolo sunt radare si se trimit amenzi. Oamenii nu opresc masinile datorita faptului ca stiu ca trebuie sa demonstreze la statistici ca sunt mai civilizati decat cei din Europa de Est, si patrunsi de misiune, apasa pedala de frana, zambind ca ne vor straivi in statistici. Stiu ca au mers pe acea portiune ei, vecinii, prietenii, si le-a venit o chitanta de plata. Mare. Nu i-a oprit vreun politist, nu au negociat cu politistul, nu au "cazut la pace", nu i-a iertat "sefu'". Implacabil, fara sa aibe cu cine sa se certe la-a venit chitanta.
    Pe langa aspectul "biciului" care functioneaza in tarile respective indiferent ca esti print sau cersetor, mai exista si celalalt aspect. Autostrazile. Pai tarile acestea cam sunt impanzite de autostrazi. Ce probabilitate este sa fac accident daca pentru 1000Km mergi 36 de ore sau 7 ore? Dar noi in loc sa facem autostrazi ne tanguim ca nu potem cumpara pamantul. Ne tinem de smenuri josnice. Invarteli din pamant, bani din nimic etc.
  • +1 (1 vot)    
    amenzi amenzi amenzi (Luni, 22 iunie 2009, 13:33)

    X-ulescu [anonim]

    Doar amenzile usturatoare de circulatie pot stopa la noi aceste lucruri. In alte tari exista legi prin care daca ai depasit viteza legala cu nu stiu cat, faci si zile de puscarie pe langa o amenda usturatoare. Si atunci sa vedem cui ii mai convine. Iar, sa vedem cat de in urma suntem noi, elvetienii aplica amenzi si pentru nerespectarea distantei dintre masini. Nu de putine ori mi s-a intamplat sa vina cate unul si sta in fundul tau, daca pui o frana brusca esti victima sigura ca nu mai are timp sa franeze.
    http://www.capital.ro/articol/elvetia-amenda-pentru-nerespectarea-distantei-dintre-masini-111565.html


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi