Luni incepe Bacalaureatul. 220.000 de elevi se pregatesc pentru examen, profesorii ameninta cu boicotul

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 19 iunie 2009, 21:31 Actualitate | Esenţial

220.000 de elevi se pregatesc sa sustina examenul de Bacalaureat in acest an, prima proba, cea orala, la limba si literatura romana, fiind programata luni. Intre timp, profesorii ameninta cu boicotarea examenului, nemultumiti de faptul ca sumele alocate pentru plata cadrelor didactice care vor participa la examen ar putea fi cu 50% mai mici decat in 2008.

Potrivit Antena 3, sindicalistii cer Ministerului Educatiei sa emita, in cel mai scurt timp, ordinul de plata pentru personalul implicat in examenul de Bacalaureat, iar liderii sindicali au anuntat ca lasa la latitudinea fiecarui profesor sa decida daca participa sau nu la examen.

Pentru sesiunea iunie-iulie a acestui examen s-au inscris peste 220.000 de elevi, repartizati in 622 de centre de examen, anunta Mediafax.

Prima proba orala a examenului de bacalaureat din 2009 - cea la limba si literatura romana - se va desfasura luni si marti. Subiectele pentru probele orale au un grad de complexitate care permite tratarea lor integrala in maximum 10 - 15 minute.

Pentru sustinerea problelor orale, candidatii vor extrage un singur bilet, insa acestia au dreptul la un al doilea, caz in care nota va fi scazuta cu un punct.

Un candidat se considera "promovat" la proba orala/practica daca a obtinut minimum nota finala 5. Candidatul care a obtinut o nota sub 5 sau nu s-a prezentat la o proba orala este declarat "respins", respectiv "neprezentat" si nu mai participa la probele urmatoare. La probele orale si practice nu se admit contestatii, cu exceptia probei de dicteu melodic si armonic, de la profilul artistic - muzica.

Probele orale vor continua in zilele de 23 si 24 iunie cu Limba si literatura materna, respectiv 24 si 25 iunie - Limba si literatura moderna.

Programul probelor scrise:

26 iunie - Limba si literatura romana

29 iunie - Limba si literatura materna

30 iunie - proba obligatorie a profilului - proba D

1 iulie - o proba la alegere din aria curriculara corespunzatoare specializarii - proba E - proba scrisa sau practica

2 iulie - o proba la alegere dintre disciplinele din celelalte arii curriculare corespunzatoare specializarii - proba F - proba scrisa sau practica

Rezultatele vor fi afisate in data de 5 iulie, pana la orele 16.00. In aceeasi zi vor putea fi depuse si eventualele contestatii, urmand ca rezolvarea lor sa se faca in perioada 7-8 iulie. Rezultatele finale la examen vor fi afisate pe data de 9 iulie. 


Citeste mai multe despre   






















1893 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Invitatie (Vineri, 19 iunie 2009, 21:45)

    Mazeta [utilizator]

    Ii invit pe toti cei care dadeau lectii profesorilor despre toate cele, le reprosau ca freaca menta cateva ore pe saptamana, ca orele sunt prea multe sau prea prost tinute, ca iau spaga, ca fac meditatii samd. sa faca un act patriotic si sa se inscrie acum pe listele de bac (membri in comisie, supraveghetori, corectori, fiecare ce se pricepe). In felul acesta punctul lor de vedere va capata greutatea faptei si toata lumea va fi multumita.
    • +1 (1 vot)    
      de acord (Vineri, 19 iunie 2009, 22:17)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      EU ma bag. Supraveghetor. Unde sa ma inscriu?
      Pe cuvint de onoare ca nu ii las sa vorbeasca si nici sa copieze.
      Fara mobile, fara MP3, far genti....
      • +1 (1 vot)    
        Sugestie (Vineri, 19 iunie 2009, 22:42)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui stefan

        Cred ca in acest caz forul suprem il reprezinta Comisia Nationala de Examene, din subordinea MEC. Faceti o cerere scrisa si, date fiind conditiile actuale, nu este imposibil sa se aprobe (am verificat in regulament, unde din pacate scrie: supraveghetor = cadru didactic..). Bine ar fi insa sa exista o miscare de mai mare respiratie civica, o presiune a opiniei publice, astfel incat demersul dvs. sa fie luat in serios si cuvantul de onoare crezut. Va urez succes si sper ca banii pe care ii veti primi (?) sa va acopere macar cheltuielile de transport.
      • +1 (1 vot)    
        subscriu! (Vineri, 19 iunie 2009, 23:41)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui stefan

        sunt putine probe la care este nevoie efectiv de cadre didactice cu experienta. poate doar probele orale de limba romana si limbi materne. cred ca se vor gasi destui profesori pentru acestea. in rest apelam la spiritul civic. eu as face asta chiar daca nu s-ar plati. fara spaga, fara copiat, fara favoruri. pentru viitorul tarii. un bac corect de la inceput pana la sfarsit in care valorile sa iasa in evidenta.
        • 0 (0 voturi)    
          ... parerea mea (Duminică, 21 iunie 2009, 1:28)

          derland [anonim] i-a raspuns lui pehash

          Parerea mea e ca profesorii nu ar trebui sa se duca sa participe la bac, mai ales dupa cum se vede in ultimi 5-10 ani, toata lumea si-a batut joc de ei. Nu inteleg de ce nu rispostateaza, asa de bine i-a dresat "sistemul" ?

          Daca guvernul da cu barda tu ce faci te apleci si stai ? Riposteaza !

          Am in familie un astfel de caz, saturindu-se de aceasta bajocura din sistemul de invatamant ( generat de toate guvernele ), , si-a dat demisia si s-a angajat la o fac. particulara, platit foarte bine. Aceasta persoana a "ripostat" si nu s-a "aplecat" ca orice analafabet sa dea cu barda.

          Deci fiecare se culca cum isi asterne.
  • +1 (1 vot)    
    Boicot! (Vineri, 19 iunie 2009, 21:53)

    stefan [anonim]

    Nu! Eu as fi corect!
    Nu i-as lasa sa copieze, nu i-as lasa sa vorbeasca.
    Prima tentativa-afara din examen.
    In felul asta sigur ar avea putin de corectat.
  • +1 (1 vot)    
    Dar elevii... dar ei? (Vineri, 19 iunie 2009, 22:16)

    Un_Tata [anonim]

    Cunoastem care sunt problemele din invatamint. Stim ce face (sa NU face) guvernul / ministerul ptr a le rezolva. Cunoastem degringolada...

    Dar la acesti copii - tineri - adolescenti - se gindeste cineva? Strasul de a trece prin 5-6 teste nu e mic. Deloc.

    Se pregatesc de peste 1 an ptr acest Bac, invata zilnic, uita de orice altceva (incerc sa scot copilul - ma rog tinarul din casa si nu reusesc) - sta inchis in camera si invata / repeta.. Incontinuu, Are note f oarte bune, este acceptat deja la o 2 universitati din "vest" ((ptr care a dat concurs / test de matematica).
    Are certificare internationala in 2 limbi - Engleza si Franceza (CAE si DALF) cu maxim de punctaj.

    I se cere sa aduca doar diploma de Bacalaurest

    :E oare prea mult? Sa ceri sa iesi din infern si sa ai o viata normala undeva? Altundeva? Departe de lupte politice insipide, partide inamica si amice in acelasi timp, baroni locali, primari infratziti inn interese cu patroni ce guverneaza colectarea gunoiului piblic si administrarea parcurilot, indivizi Becalizatzi?

    va ro sa imi spuntezi daca cer prea mult...
    • +1 (1 vot)    
      Spuntem (Vineri, 19 iunie 2009, 22:52)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Un_Tata

      Vedeti invitatia mea de mai sus. Incercati sa va uniti toti cei care credeti ca profesorii nu isi fac treaba cum trebuie sa ca nu se gandesc la elevi. Sacrificati-va una-doua saptamani de dragul copiilor dvs. Acum este momentul!
      • +1 (1 vot)    
        "Rautaciosule" (Vineri, 19 iunie 2009, 23:09)

        vio [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        La supravegheat e mai usor - bine, cand incep intrebarile gen "pot sa scriu cu pix negru?" sau "daca incep al doilea set de pagini, cu care pagina incep?" - dar la corectura? Dupa barem!
        Iar daca la a doua corectura iese o diferenta de cel putin 2 puncte, primul corector sa fie amendat sau bagat la puscarie.
        • 0 (0 voturi)    
          False probleme ! (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 19:38)

          Nora [anonim] i-a raspuns lui vio

          Pentru un profesionist, lucrurile astea tin de rutina. Oricine care a dat un examen stie ca nu trebuie sa lasi semne pe lucrare Si dece trebuie sa corectezi prost? (daca esti profesor trebuie sa-ti sti meseria). Etc.
          In Germania un profesor are norma de 25 ore. Aia sunt mai prosti sau cum?
    • +2 (2 voturi)    
      bac si derbedei (Vineri, 19 iunie 2009, 23:22)

      Alt_Tata [anonim] i-a raspuns lui Un_Tata

      Pe toti ne deranjeaza ce se intampla! Avem ghinion pentru ca promotia asta a nimerit intr-un an electoral care perturbeaza atat de mult! Profesorii vor primi in ultima clipa ceea ce merita, totul va reveni la normalul relativ si va ''castiga'' cine trebuie din aceasta manevra electorala. Nici lor, profesorilor, nu trebuia sa li se faca asta - o spun in ciuda eforturilor mele de a suplini material lipsa lor de activitate din invatamantul gratuit.
      Dureros este stresul suplimentar adaugat copiilor nostri de acesti derbedei politici, cu simtul proprietatii exacerbat. Ii injur in gand si imi indemn copilul la echilibru. El intelege mai mult decat credem noi. Sau va adauga unde trebuie aceasta experienta urata.
  • 0 (2 voturi)    
    Alt santaj (Vineri, 19 iunie 2009, 23:57)

    Escu [anonim]

    Le este prea greu sa se deranjeze pentru supraveghere si corectura. De ce nu sunt si acestea incluse in sarcinile de serviciu obligatorii?
    Fisa posturilor lor e cam subtire...
    Cand li se spune ca au trei luni de vacanta si cateva ore de munca pe saptamana, nu recunosc.
    La toate institutiile publice, la incadrare se tot dau teste, se fac subiecte, se corecteaza lucrari si toate acestea nu se platesc.
    Dar cei implicati nu fac greva...
    Oare mai vrea cineva din invatamant sa munceasca ?
    • 0 (0 voturi)    
      Totusi este trist în lume! (Marţi, 23 iunie 2009, 20:31)

      Skalid [utilizator] i-a raspuns lui Escu

      Prezenta profesorilor la Bac are loc dupa incheierea anului scolar - mai exact este vorba de munca in afara orelor de curs. Si sa nu crezi ca ultima zi de scoala a elevilor este si ultima zi de scoala pentru profesori. Daca stai sa calculezi, vacanta profesorilor se reduce undeva la 30 de zile lucratoare (incheierea situatiilor, consilii de administratie, examene de titularizare etc).

      Plata pe cele 3 luni de concediu include numai salariul de baza, fara sporuri.

      Iar cat despre fisa posturilor fiind subtire, se vede ca nu ai habar de ce presupune a fi profesor sau invatator. In fiecare an cand profesorul/invatatorul reia materia cu o clasa noua, trebuie sa stea acasa sa repete ce trebuie sa predea a doua zi.

      Ti se pare usor sa vorbesti in fata unei clase intregi timp de 6 ore pe zi? timp de 8-9 luni pe an? Timp de 40 de ani?

      In institutiile publice unde se creaza teste si se dau concursuri, persoanele care se ocupa de ele sunt platite.

      Tu crezi ca ai putea sa rezisti sa stai de la 7 dimineata pana noaptea tarziu la corectat de teze de bacalaureat? Ai putea sa stai ore intregi sa asculti zeci de copii care iti povestesc ce au invatat ei acasa?

      Ce m-a oripilat de curand a fost sa aflu ca o fosta profesoara de-a mea din general a fost obligata de "purcoiul" de bani primiti din invatamant sa se angajeze ca femeie de serviciu dupa terminarea orelor ca sa poata sa isi creasca odraslele.

      Si apoi mai vin si infectiile cancerigene de la conducerea Romanie care spun ca sistemul de invatamant scot idioti. Pana la urma are dreptate... Cum sa poti sa scoti valori din scoala daca imediat dupa ore trebuie sa te duci sa speli WC-uri ca sa poti sa aduci bani acasa in loc sa stai seara si sa pregatesti lectiile pentru a doua zi? Cum sa mai VREI sa scoti valori daca vezi cum incultii si agramatii sunt admirati si laudati? Pentru ce sa te mai chinui sa scoti valori numai ca semenii tai sa te aseze doar cu o treapta mai sus decat gunoierii?
  • 0 (0 voturi)    
    Eu cred. . . (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 12:16)

    Gheorghe [anonim]

    . . . ca s-a mers prea departe cu nesimtirea! Guvernul ar trebui sa opreasca aceasta sarabanda de cereri acceptate din partea acestor santajisti ordinari. Pai daca li se platesc separat participarile la examene. corecturile de teze. intrebarile puse in examene. pentru ce Doamne iarta-ma mai primesc salariu? Bani pentru haine, bani pentru carti, bani pentru naveta bani, bani, si iar bani. Oamenii astia nu mai au bun simt si ar trebui tratati ca atare. Nu ma injurati ca sunt imun si v-am injurat eu primul de cum m-am trezit de dimineata!
  • 0 (0 voturi)    
    Si eu as participa gratis la supraveghere (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 12:20)

    G. O. [anonim]

    ...la supraveghere.
    Participarea la supravegerea examenelor este (sau ar trebui sa fie) obligatie de serviciu. O completare a celor 15 ore / saptamana cat muncesc profesorii. Se intelege ca la cele 15 ore se mai adauga cateva pentru pregatirea lectiilor dar nu trebuie sa se uite cele trei luni de vacanta platite. Sunt niste avantaje enorme in comparatie cu multe alte categorii de salariati care muncesc mult mai mult pe un salariu de mizerie (care au si ei studii superioare)
    Cred ca multi profesori vor merge la Bac in ciuda presiunilor pe care le fac liderii lor agresivi si nesimtiti.
    Asta sunteti dlor sindicati: niste nesimtiti cu "scoala".
    Iar dna ministru se milogeste pentru a-si pastra functia (si pentru celelalte incompatibilitati) si nu de mila cuiva.
    Dar asa e omul; cu cat ii dai mai mul,t cu atat e mai nesatul.
  • 0 (0 voturi)    
    unde sunt profesorii de liceu? (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 14:21)

    doamna Trandafir [anonim]

    Sunt de 30 ani profesor. Sunt de acord cu faptul ca examenele ar trebui sa fie obligatii de serviciu. Cand se dau tezele unice la clasele VII - VIII profesorii de gimnaziu isi fac datoria. Asta pentru ca sunt elevii nostri, copiii pe care-i pregatim in ciuda tuturor celor care se spun despre noi. Cand se da bacul unde sunt profesorii de liceu? Sunt suficienti pentru a rezolva problema.
    Si inca ceva- cand bacul va fi nu platit, ci cinstit, fara candidati de genul State Potcovaru' care vor sa treaca oricum, fara liste "de timizi" la oral atunci va fi altceva.
    Si mai ales cand nu vor mai avea voie toti incapabilii sa faca contestatie - pantru ca totul se poate contesta in tara asta, atunci vin pe gratis, oricand si oricum la orice examen.
    • 0 (0 voturi)    
      intrebari (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 20:30)

      cititor [anonim] i-a raspuns lui doamna Trandafir

      Redau o prpozitie din comentariul Dvs. "Sunt de acord cu faptul ca examenele ar trebui sa fie obligatii de serviciu".
      Cum asigurarea examenelor nu este o obligatie de serviciu?
      In ce tara traim? Ce tara este asta Romania?
      Ce fel de corp profesoral are scoala romaneasca?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version