The Economist: Gigi Becali - greu de tradus

de Dumitrina Galantonu     HotNews.ro
Vineri, 12 iunie 2009, 14:57 Actualitate | Esenţial

Declaratiile lui Gigi Becali vor da multe batai de cap interpretilor din Parlamentul European, scrie The Economist. Chiar si in limba romana, europarlamentarul se "incalceste" in sintaxa iar exprimarile sale argotice il transforma intr-o adevarata tinta pentru amatorii de satira.

Lucrurile devin cu atat mai savuroase cu cat translatorii din PE vor trebui sa explice ce spune eurodeputatul ales despre homosexuali, evrei, romi sau despre femei.

Cu ironie, publicatia aminteste ca deocamdata translatorii de la Bruxelles sunt salvati pentru ca Becali nu are voie sa paraseasca Romania, ca urmare a implicarii sale intr-un caz penal de rapire.

De altfel Gigi Becali nu isi face probleme ca nu stie limba engleza, sustinand ca, de fapt, nu stie sa pronunte corect, dar problemele se vor rezolva, odata ajuns la Bruxelles.

"Eu stiu engleza, o simt in mine. O mai repet putin, cam o luna si gata. Stiu sa vorbesc engleza, dar nu stiu sa pronunt cum trebuie. Dupa ce ajung acolo o sa fie altfel, o sa ma obisnuiesc cu engleza pentru ca o sa o tot vorbesc", a raspuns Becali, relaxat, dupa ce a fost intrebat cum se descurca cu limba engleza.

El a aratat ca aceste alegeri reprezinta prima sa reusita politica si, pe viitor, isi propune sa creasca si mai mult din punct de vedere politic.

Si despre Corneliu Vadim Tudor, cei de la The Economist scriu ca este colegul de partid al lui Becali si a fost ales de asemenea europarlamentar pe listele Partidului Romania Mare.

Jurnalistii britanici il descriu pe CV Tudor drept un nationalist, fost poet "de curte" al fostului dictator comunist, Nicolae Ceausescu.

Publicatia mai scrie ca vesticii par moderati in comparatie cu unii dintre xenofobii si populistii est-europeni care au castigat euroalegerile.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

6758 vizualizari

  • +17 (17 voturi)    
    concentratie (Vineri, 12 iunie 2009, 15:02)

    Dragomir [anonim]

    Gigi reprezinta pe cei ce l-au ales...
    • +13 (27 voturi)    
      nu doar pe ei (Vineri, 12 iunie 2009, 15:10)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Dragomir

      Din pacate, ii reprezinta si pe cei care nu s-au prezentat la vot...care se dau scarbiti sau injura de mama focului prezenta unor maimutoi ca vadim, becali sau chiar eba in PE.
      • -3 (29 voturi)    
        eu nu am fost la vot... (Vineri, 12 iunie 2009, 15:24)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        si sincer nu ma identific de loc cu gigi becali...

        nu inteleg ce atata tevatura ca nu merge lumea la vot... lumea nu merge la vot pentru ca nu are cu cine vota...

        eu sincer sunt satul de cliseul cu :nu merge-ti la vot, nu va intereseaza de tara...: FALS... ne intereseaza de tara, dar pur si simplu nu avem pe cine vota.
        Si sa votez pe unu ca sa nu iasa altu nu mi se pare o solutie, e chiar aberant... d-aia au iesit aslfel de oameni, presedinti , partide etc...

        sa merg la vot sa imi anulez votul nu e o solutie... nu vreau sa pierd 1-3 ore din viata mea aiurea...
        • +13 (29 voturi)    
          te felicit (Vineri, 12 iunie 2009, 15:43)

          lsm [anonim] i-a raspuns lui liviu_

          ca nu ai fost la vot :-( Asa ajung europarlamentari unii ca v c tudor si becali, pentru ca nu vreti voi sa va pierdeti 1-3 ore din viata (ma rog, eu am "pierdut" doar 15 minute ca sa votez si, de fapt, consider ca le-am castigat). Din nou, felicitari! De-aia suntem unde suntem si suntem reprezentati de cine suntem reprezentati!!!!
          • +3 (15 voturi)    
            in primul rand (Vineri, 12 iunie 2009, 15:54)

            liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui lsm

            eu am zis ca as pierde 1-3 ore cu mersu la vot daca mi-as anula votul...

            nu am cu cine vota ce e asa greu de inteles?

            zi-mi tu te rog pe cine as putea vota si o sa ma gandesc sa ma duc la prezidentiale...

            PS: daca s-ar fi dus mai multi oameni la vot tot procentele astea ar fi fost...
            • +6 (10 voturi)    
              Chiar crezi asta ? (Vineri, 12 iunie 2009, 17:46)

              eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

              Chiar crezi ca cei care nu au mers la vot ar fi votat in aceiasi proportie partidul Romania Mare si EBA ?

              Eu unul nu cred .

              Daca ar fi mers la vot 55% din cei cu drept de vot , PRM-ul si Eba ar fi obtinut jumatate din procentele obtinute cu 27% prezenta la vot .

              Pentru ca multi "nu au cu cine sa voteze" (mai degraba nu isi bat capul cu o astfel de probema) ajungem sa fim reprezentati in Europa de Vadim, Becali si EBA .
              Si suntem cu totii reprezentati chiar daca votam sau nu votam.

              PS. Nici macar atunci cind prezenta la vot a fost de 80% nu "pierdeai" 3 ore ca sa votezi.
              • +2 (4 voturi)    
                Pentru asta (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 0:07)

                dami365 [utilizator] i-a raspuns lui eugenrc

                ar fi bine ca votul sa fie OBLIGATORIU Cel putin daca tot ai ajuns pana in cabina ma indoiesc ca o sa votezi pentru inculti,lingai sau pitzipoance . Ideea e pusa in aplicare in alte tzari.De ce la noi nu?
                • +1 (3 voturi)    
                  Corect. (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 0:39)

                  eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui dami365

                  IN conditiile date sunt pentru votul obligatoriu .
            • +1 (7 voturi)    
              ce comod esti..... (Vineri, 12 iunie 2009, 18:30)

              gigi [anonim] i-a raspuns lui liviu_

              tu o sa binevoiesti sa votezi numai cand va candida un super academician.....nivelul tau este prea inalt ca sa te deranjezi.........tu esti cineva..........I see......
              • -1 (3 voturi)    
                da-l drqacu de sado-masochist (Vineri, 12 iunie 2009, 22:03)

                gica contra [anonim] i-a raspuns lui gigi

                prostul tot prost ramane,n-a fost la vot?Sa faca precum puiul!
            • 0 (0 voturi)    
              macar atat sa faci... (Duminică, 14 iunie 2009, 0:15)

              irinasayshello1243359481155 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

              Mi se pare o fitza chestia asta ca nu ai cu cine vota,il alegi dintre cei care sunt pe cel pe care il consideri tu cel mai bun.Ai aceasta datorie morala in amintirea celor care au murit la revolutie pentru a fi astazi o tara democratica si chiar daca nu 100% macar nu mai mergi cu cardu sa iei lapte si alimente.
            • -1 (1 vot)    
              tu chiar crezi ceea ce scrii...? (Luni, 15 iunie 2009, 23:24)

              muky [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

              ...sau postezi si tu ca sa te afli in treaba;
              daca veneau mai multi la vot,in mod sigur,UDMR-ul si PRM-ul,poate aveau doar cate un europarlamentar, iar EBA nu-i sigur ca avea suficiente procente,ca sa "treaca clasa";in orice caz se putea schimba destul de mult structura celor 33 trimisi de romani sa reprezinte Romania in Parlamentul European(nu avem de asteptat mult si avem sansa sa-i alegem din nou;numai ca unii dintre alegatori nu vor mai fi in viata;au avut ocazia si nu au facut-o-asta e) randul viitor sau intr-o alta viata cu bine
          • -4 (10 voturi)    
            nepasarea ta (Vineri, 12 iunie 2009, 16:11)

            artcoding [anonim] i-a raspuns lui lsm

            Din cauza ca nu ati votat, acum merg ungurii in locul nostru. Ar trebui sa fiti mandri ca sunt si nationalisti acolo, si sa va legati de ce pot face nu DOAR de cum pune omul o virgula. Sa vorbiti voi ungureste in orasele voastre, si sa va complaceti in coruptia romaneasca, dar nu mergeti inspre bine cu astea.
            • +3 (3 voturi)    
              Vad ca nu prea te-au inteles (Vineri, 12 iunie 2009, 17:50)

              eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui artcoding

              Romanii nu pricep ca daca ungurii merg intr-un procent de 60% la vot iar romanii intr-un procent de 30% , UDMR Va obtine un procent dublu fata de situatia in care si romani ar fi mers 60% la vot.
          • +3 (9 voturi)    
            dragul meu, (Vineri, 12 iunie 2009, 16:15)

            cornerro [anonim] i-a raspuns lui lsm

            a alege inseamna a indica ceva preferat dintr-o multime. daca nu gasesc nimic care sa-mi placa, nu mai poate fi vorba despre alegere. spun unii analisti profunzi ca nu ai dreptul sa injuri dupa aia daca nu ai votat. pai, daca am dat cuiva girul meu, de ce sa-l mai injur? daca ma simt furat, tradat, inselat, nu inseamna ca atunci cand l-am votat i-am oferit increderea mea in alb? cu ce drept sa-l mai injur, atunci? daca sunt convins ca nici unul de pe lista nu merita increderea mea, nu am decat sa-l injur dupa aceea daca prin ceea ce face confirma lipsa mea de incredere, tocmai fiindca s-a confirmat faptul ca am avut dreptate!
            si absenta de la vot este o alegere. si poate fi o alegere care spune mai mult decat votul la intamplare, numai vot sa fie...
            dupa parerea ta, daca se prezenta la vot 80% din populatie, nu mai iesea gigi becali? si cine iesea, presedintele academiei romane sau presedintele asociatiei oamenilor cinstiti din romania?
            nu din lene nu am fost la vot. pentru un candidat in care as crede, as pierde si o saptamana. ramane ca el sa apara pe scena politica romaneasca, trecand prin filtrele de partid care , din nefericire, sorteaza dupa alte standarde, se pare...
            • +2 (2 voturi)    
              preferinte... da (Vineri, 12 iunie 2009, 19:38)

              Mircea [anonim] i-a raspuns lui cornerro

              Si totusi te inseli. Refuzand sa alegi nu inseamna ca nu te alegi cu nimic, ci, din pacate, te alegi cu alegerea altuia. Adica cu ce au ales altii pentru tine.
              Daca totusi te-ai interesat putin si ai stiut cine sunt candidatii, chiar iti e indiferent daca in Parlamentul European se duce Becali sau altcineva? Raul mai mic e o alegere extraordinara fata de raul mai mare.
              Repet, daca tu refuzi sa alegi, cineva - si s-a vazut ca au ales mai ales cei fara carte - o sa aleaga in locul tau.
              Iar politicianul, pe termen lung, nu are ce sa faca decat sa isi pregateasca o campanie cu mici si bere, adica pe gustul celor care merg la vot. Ca tu, mai destept, nu te duci oricum...
            • 0 (0 voturi)    
              Participarea la vot... (Vineri, 12 iunie 2009, 22:02)

              Victor [anonim] i-a raspuns lui cornerro

              ...este facultativa, intr-adevar, este un drept si nu o obligatie (doar intr-o dictatura tot ce nu-i interzis e obligatoriu), dar optiunea exprimata prin lipsa de la vot este eficace doar fata de persoane cu bunsimt, nu si fata de politicieni.
              De injurat (daca asa ti-e firea) poti sa-i injuri si daca n-ai participat la vot, dar mai cu seama daca AI participat; in primul rand l-ai putea injura daca la numaratoarea voturilor "a iesit" alt candidat decat cel pe care l-ai creditat cu votul tau, dar l-ai putea injura si pe cel care a fost ales (votat fiind si de tine) daca a fost suficient de ascuns si eventual de abscons pt a reusi sa te induca in eroare. Sa-l injuri insa atunci cand continua sa se poarte ca si pana atunci si sa sustina aceleasi idei e o nesimtire din partea ta. Injura-te pe tine ca n-ai avut mai multa minte si mai mult discernamant. Sa nu uitam ca "Alianta DA" a castigat alegerile, pe baza votului - relativ - masiv al "saracimii" DECLARAND FATIS ca ii va dezavantaja pe cei din clasele "de jos" impozitandu-i la fel ca pe cei bogati (asa se poate traduce "cota unica de impozitare" inversand termenii comparatiei de egalitate, in ciuda faptului ca n-ai crescut cota saracilor ci ai redus-o pe a bogatilor; pana la urma veniturile la buget trebuie sa fie realizate pt a putea fi facute cheltuieli, si daca platim cu totii la fel... unora le ramane mult mai putin).
              Cat despre "a indica ceva preferat dintr-o multime"... sa nu uitam de asa-numitul "vot negativ", in care "pui stampila" pe oricine numai NU pe "ALA" (sau pe "AIA"). Si EXCLUDEREA dintr-o multime reprezinta tot o forma (mai ciudata, mai sofisticata si mai distorsionata) de alegere, ca doar reprezinta o optiune si este exprimata in cadrul procesului de votare, deci de alegere.
            • +1 (1 vot)    
              Era sa uit de ... (Vineri, 12 iunie 2009, 22:16)

              Victor [anonim] i-a raspuns lui cornerro

              ..."candidatul in care as crede".
              Desi nu sunt bucurestean, ci timisorean, la alegerile locale candidatul cel mai credibil mi s-a parut a fi Dl Dr Sorin Oprescu. DAR, in ciuda faptului ca ma consider o persoana rationala si ponderata, m-am surprins (eu pe mine) dupa alegeri (dupa confirmarea sa in functie) exprimand in gand (eu fata de mine) o opinie de genul "uite ca si ASTA-i manjit...", si asta DOAR in virtutea faptului ca a fost ales, fara ca intre timp sa se fi petrecut CEVA care sa fi putut justifica rational aceasta schimbare a atitudinii mele (mentale) fata de dansul. Si va rog sa ma credeti ca mi-a fost rusine, nu pt noua mea opinie ci pt irationalitatea acestui mod de desfasurare a procesului de gandire: "dac'-a reusit inseamna ca-i manjit". In aceste conditii, CATE persoane meritorii credeti ca vor mai face sacrificiul de "a-si pune pielea pe bat" (metaforic vorbind, din punct de vedere social) "sarind in groapa cu lei" a politicii?
          • +4 (12 voturi)    
            pe cine sa votezi ? (Vineri, 12 iunie 2009, 16:20)

            Bogdan [anonim] i-a raspuns lui lsm

            de 20 ani tot se voteaza liber in romania, in 90 s-a plecat cu 85% prezenta la vot sau chiar mai mult, incet incet oamenii si-au dat seama ca oricine ajunge la putere nu ii reprezinta.
            clasa politica numai reprezinta interesul cetateanului de foarte mult timp.
            si atunci de ce sa votezi ? de ce sa fiu acuzat ca nu am pus stampila pe cineva ?
            in 20 de ani s-au incercat toate variantele posibile si toate aliantele facute de alesii nostri ca sa ramana la putere, si rezultatul a fost acelasi:
            inainte de alegeri - promisiuni
            alegeri - votare
            castigare alegeri - bataie pe ciolan + ignorarea votantului 4-5 ani + bataie de joc + luare de prost + si bineintelessss greau mostenire
            mereu la fel ... si atunci de ce sa mai votez ?
          • 0 (10 voturi)    
            si cu cine sa votez? (Vineri, 12 iunie 2009, 16:28)

            liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui lsm

            si cu cine ar fi trebuit sa votes ma rog?
            si de ce...
            si nu ma lua cu voteaza x ca sa nu iasa y...
            sau x e cel mai putin hot dintre toti ca astea nu merg...
            daca ma duc la vot vreau sa votez cu cineva in care sa cred, nu sa votez ca sa fac act de prezenta...

            eu pierd 1-3 ore pentru ca stai cam aiurea fata de unde trebuie sa votez... si am zis ca piard daca ma duc sa-mi anulez votul...

            gigi sau eba ajungeau oricum stai tu linistit... chiar daca mergea mai multa lume la vot tot nu se schimbau prea mult procentele
            • +5 (5 voturi)    
              Ai si tu dreptate, dar.. (Vineri, 12 iunie 2009, 17:35)

              giga [anonim] i-a raspuns lui liviu_

              Sa presupunem ca la presedintie candideaza Vanghelie (sau Nutu Camataru) contra lui Basescu (printre altii care sunt acum cunoscuti in politica - deci n'ai incredere in ei). Tie, mie, etc nu ne place nici unul si nu ne prezentam la vot. Vanghelie aduna 100 0 de tigani (cu micu si berea) care il voteaza. Si asa o sa fie Vanghelie 10 ani, dupa care, daca nu schimba regimul de vot) vine fi-su. Ti se pare ca e mai bine asa ?
              • +2 (2 voturi)    
                MIsto exemplu (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 0:36)

                eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui giga

                Pacat ca nu i se pare ca e mai bine asa si totusi nu va merge la vot cu speranta ca Vanghelie va aduna mai putini votanti cu mici si bere decit celalat iar cind se va trezi va fi prea tarziu .

                Prezenta in randul PE a lui Vadim , Becali si EBA si procentul mare obtinut de UDMR sper sa-i convinga pe cit mai multi sa mearga la vot pe viitor.
            • +1 (1 vot)    
              "gigi sau eba ajungeau oricum " (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 0:29)

              dami365 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

              Chiar nu ajungeau oricum, pentru ca nu sunt chiar asa multi prosti in tzara asta. Atata doar ca cei (care se cred mai) destepti stau acasa.Si daca lasi pe altii sa aleaga in locul tau,uite ce iese!!!
          • +1 (9 voturi)    
            spuneti-ne si noua (Vineri, 12 iunie 2009, 16:29)

            VictorS [utilizator] i-a raspuns lui lsm

            Am votat de nu stiu cate ori si nu am rezolvat nimic.

            Tu pe cine ai votat de esti asa disperat?stii ceva ce noi - cele peste 10 milioane nu stim?
          • +6 (8 voturi)    
            Suntem vai de mama noastra! (Vineri, 12 iunie 2009, 16:32)

            Captain Planet [utilizator] i-a raspuns lui lsm

            O ducem foarte rau dpdv politic. Clasa noastra politica este din ce in ce mai mica, ba chiar pe cale de disparitie.
            Sa inteleaga toata lumea ca in Romania zilei de astazi nu se mai voteaza pe criterii politice sau economice, ci pe interese. Fiecare isi urmareste interesul propriu si al partidului.
            Suntem, din pacate, o tara saraca politic, fiindca oamenii de valoare adevarati prefera sa nu se implice sau stau in umbra tot din cauza atator interese meschine.
            Personal, cunosc oameni de valoare, cu studii de specialitate, profesori si doctori in stiinte, adevarati politicieni care nu au loc pe scena noastra politica, fiindca nu vor sa-si asocieze numele cu cei pe care-i vedem noi acum pe sticla sau pe hartie!
          • +1 (5 voturi)    
            tu pe cine ai ales? (Vineri, 12 iunie 2009, 16:38)

            Daniel U [utilizator] i-a raspuns lui lsm

            Datorita votului tau, ce om de valoare a fost ales? La fiecare mare partid au existat 1-2 oameni care au meritat functia de europarlamentar, in rest doar nulitati. Acesti 1-2 au iesit oricum. Cu ce sunt mai buni ceilalti, candidati de care nu am auzit si pe care nu dau 2 parale, decat Becali sau Vadim Tudor?

            Tie, nu ti-e rusine de votul tau? Ai cautat macar dupa alegeri sa vezi care este lista completa a europarlamentarilor care au iesit la partidul pe care l-ai votat? Ii cunosti? Sau va avantati cu totii in tot felul de declaratii patriotice?

            Pentru binele acestei tari as face multe sacrificii. Nu e problema ca mi-a fost greu sa merg la vot. Dar nu o sa pun botul la jocurile lor murdare doar ca sa nu iasa un Vadim sau un Becali. Nici in 2000 nu am fost la vot sa-l votez pe Iliescu doar pentru a nu castiga Vadim, si nu imi pare rau deloc.
          • +2 (6 voturi)    
            sistemul de vot este un fisssss (Vineri, 12 iunie 2009, 16:41)

            ovidiu [anonim] i-a raspuns lui lsm

            La gradul de participare sub 50% ar trebui invalidate cu imposibilitatea celor care au participat sa mai participe in viitor.

            Este evident ca aproape 80% din alegatori nu-i dorea pe nici care dintre ei.

            Este un drept al tau si al meu sa nu votam, la fel cum ai dreptul sa votezi cu cine vrei.
            Pe principiul am ales raul mai mic, am votat in 90 cu Iliescu si am mai stat 10 ani in comunism. Acum au iesit manelistii, in 2 ani vor fi starurile porno, si tot asa pana cand si cei care-i voteaza pe acesti cretini vor intelege ca nu are rost, iar aceste personaje josnice vor renunta sa mai iasa in fata.
            • +2 (2 voturi)    
              Gresit ! (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 0:30)

              eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu

              In cazul votului pe liste este un principiu gresit sa-i trimiti pe toti la plimbare doar pentru ca nu au fost 50% la vot.
          • +4 (6 voturi)    
            Si ma rog.... (Vineri, 12 iunie 2009, 16:45)

            MOBUTU [anonim] i-a raspuns lui lsm

            pe cine ai votat eminenta? pe d-ra basescu sau pe madam nicolai sau pe insipida de plumb care a falimentat mai multe fabrici? prietene, cred ca nu realizezi cat de prosti suntem!!
            domul liviu ti-a oferit raspunsul corect; nu avem pe cine alege!! poate tu ai si atunci sa stii ca exact de asta te aflii unde te afli!
        • +1 (5 voturi)    
          @ liviu & costica (Vineri, 12 iunie 2009, 15:45)

          musatescu [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Amestecam lucrurile. Absolut de acord cu pozitia de principiu: suntem dezamagiti de clasa politica in ansamblul ei. Nu detectam onoare, nu vedem proiecte etc. Pe de alta parte, ceea ce e o constatare de bun simt devine un slogan. Fetisizam dezamagirea noastra si o folosim ca justificare ptr propria lene si lipsa de actiune. Votul e unul din modul de a actiona. Nu singurul. Asa ca ar trebui sa renuntam la logica "vinovati sunt altii, nu eu." O minima introspectie e necesara, inainte de a ne baga picioarele.
          P.S. Culmea, pe listele partidelor de la europarlamentare, erau cativa oameni onorabili si profesionisti. Asta spre deosebire de alegerile generale de anul trecut.
        • +2 (4 voturi)    
          Exact asta zic si eu (Vineri, 12 iunie 2009, 16:28)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Ce democratie e asta in care am de ales numai hoti pe listele partidelor?

          ultima oara am votat pe Basescu si am fost sincer cum mine. Acum cand stiu ce am facut - mi-e rusine cat de naiv am fost.

          Sunt oameni de calitate in Romania care nu vor sa sa intre in politica si sa candideze de scarba sau frica.

          cei care votati ce ziceti de asta? as putea sa sustin ca d-aia am ajuns aici ca ati dat girul la tot felul de infractori.

          macar eu mi-am vazut de viata mea.
          • +1 (1 vot)    
            exemplu din trecut (Vineri, 12 iunie 2009, 17:29)

            ela [anonim] i-a raspuns lui VictorS

            cand in turul doi la prezidentiale a ajuns vadim cu iliescu
            daca maghiarimea(~1.5 mil de votanti), si inca de 2-3 ori atata lume scarbita de optiunile existente nu iesea la vot in proportie de 99% iesea vadim sef de stat?
            sau in opinia voastra este totuna cine ajunge acolo...
            daca nici macar asa nu incercam sa-i oprim pe unii degeaba latram ca e naspa in tara
            • +1 (1 vot)    
              Foarte bun exemplu (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 0:27)

              eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui ela

              CE pacat ca multi Romani au uitat de momentul cind au avut de ales intre Iliescu si Vadim.

              Bine ca macar atunci s-au ostenit sa aleaga raul cel mai mic .
              Sau cine stie ?
              Asa credeam noi la vremea respectiva, ca Iliescu este raul cel mai mic.
        • -1 (3 voturi)    
          mai incearca! (Vineri, 12 iunie 2009, 17:10)

          gigi [anonim] i-a raspuns lui liviu_

          E absurd, tu si altii ca tine vreti candidatul ideal, in loc sa alegeti intre ceea ce ne ofera realitatea.
          Sa zicem ca vrei sa zugravesti, pt ca peretii casei tale arata foarte urat. Te duci la magazin, dar nu-ti place nici o culoare foarte mult. Ce faci? O alegi pe cea care se apropie cel mai bine de gusturile tale sau ramai cu peretii scorojiti si murdari?
        • +1 (1 vot)    
          ai pierdut (Vineri, 12 iunie 2009, 22:10)

          SarCastic [anonim] i-a raspuns lui liviu_

          Democratia nu "se da"" Se cistiga prin munca - in cazul tau cele 3 ore "pierdute". De altfel ar trebui mai mult - studierea candidatilor, a partidelor lor etc. Nu intotdeauna vor fi toate pe placul nostru, dar sigur va merita a face o alegere instruita dintre cele oferite. Sa nu mai vorbesc despre implicarea voluntara in politica - daca "nu ai cu cine vota".
          Se pare ca Romaniei ii trebuie un dictator "bun" in locul democratiei - acum romanii sint prea lenesi sa isi aleaga reprezentantii.
          Deci romanii ii merita pe vadim si becali. Vrem nu vrem ei vor reprezenta Romania.
          Asta ca un individ sa cistige 3 ore.
          • +1 (1 vot)    
            Ce bine era daca era doar un individ. (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 0:24)

            eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui SarCastic

            Democratie , democratie , ce este aia democratie ?

            In cazul Romaniei , Democratie este atunci cind 70% din populatie se supune deciziei luate de 30% din populatie.
        • +1 (1 vot)    
          Fii atent cum... (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 0:00)

          dami365 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          e cu matematica si cu mersul la vot: sunt 100 de oameni.80 destepti si 20 prosti.Dintre prosti iese unul in fatza ca sa fie ales(e dreptul lui).La vot se duc cei prosti(pentru ca cei destepti nu-si pierd pretiosul timp pentru un prost.Si uite asa iese ales becali,vct sau eba. Cam asa a fost ales si Hitler....
        • -1 (1 vot)    
          asa pierzi mult mai mult... (Luni, 15 iunie 2009, 22:59)

          muky [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          ...si nici tu si nici ceilalti care n-au fost la vot,nu-si dau seama acum cat au de pierdut;nici eu n-am avut alternative,dar tot nu am votat PRM-UL sau pe EBA,am votat PNT-cd-ul;si chiar daca n-a intrunit procentele necesare sa mearga o persoana(ex. Milut)din partea PNT-cd-ului,am satisfactia ca votul meu nu a alimentat partide ca:PD-L,PSD,PNL,PRM,UDMR SI "independenti" ca EBA;nu stiu de ce nu s-au regasit pe liste Ecologistii sau Verzii-caci cu ei as fi votat din convingere-asta e,poate randul viitor. sa auzim de bine
      • -2 (6 voturi)    
        ba chiar mai mult (Vineri, 12 iunie 2009, 15:31)

        costica [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Ii reprezinta pe cei care au condus tara si pe cei care o conduc: pacalicii GB si CVT au fost votati de unii pentru ca s-au saturat de hotiile si magariile astora!
      • +1 (3 voturi)    
        Merci (Vineri, 12 iunie 2009, 16:26)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        Dragomir, tu cu cine ai votat anii astia?

        Merci pt increderea avuta in mafia institutionalizata caci pe oricine ai votat - asta ai votat. Eu astept inca oameni curati si de incredere. am votat pana acum cativa ani si acum astept ceva - nu mai votez un hot ca sa nu iasa altul.

        Va rog sa nu va mai pripiti in a judeca pe altii ce fac sau nu fac. Aveti bunul simt sa faceti ce puteti pt ca voi si cei din jur sa fiti ok.
  • +6 (10 voturi)    
    Asta ne lipsea... (Vineri, 12 iunie 2009, 15:13)

    FaraNume [anonim]

    ....Gigi Becali in PE....Ne-am facut-o singuri...Macar pana acum nu il cunosteau personal... "Greu de tradus"...Am momente cand imi este rusine ca sunt roman iar Gigi Becali in PE este unul din ele....
  • +6 (8 voturi)    
    greu de tradus? (Vineri, 12 iunie 2009, 15:24)

    brigantes [anonim]

    pai de multe ori nici el nu intelege ce vrea sa spuna, ce sa mai zici de aia care fac traducerea. dar pana se mai consulta traducatorul cu jiji le mai compune vadim cate o oda ca sa nu se plictiseasca.
  • -2 (6 voturi)    
    mi-e rusine ca sunt roman (Vineri, 12 iunie 2009, 15:31)

    roman [anonim]

    cu astfel de reprezentanti cum naiba sa nu le fie rusine oamenilor, ca sunt romani? pt asta trebuie sa multumim atat celor care i-au votat pe cei de genul eba, jiji sau "tribunu'", cat si celor care si-au bagat picioarele in alegeri. recunosc ca m-am dus la vot cu tactica de a alege raul cel mai mic, si pentru a da votul altora decat specimenelor mentionate mai sus, dar ce sa-i faci daca n-ai dintre cine alege
    • +1 (5 voturi)    
      Raul cel mai mic (Vineri, 12 iunie 2009, 16:41)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui roman

      cand am de ales intre cancer la prostata si cancer la ficat prefer sa ma duc la munte si sa ma plimb in aer curat. cam asta e cu raul cel mai mic. voi vota numai in cineva care e in stare sa fie un model pentru mine sau copiii mei. Nu mai vrem mafioti si corupti.

      Mi-ar fi jena sa trimit pe cineva la vot. Imi imaginez insa cei care au fost ce valori au si cu ce oameni se inconjoara.
      • -2 (4 voturi)    
        (si) multumita tie suntem in aceasta situatie (Vineri, 12 iunie 2009, 17:29)

        roman [anonim] i-a raspuns lui VictorS

        pai daca nu votezi atunci de ce te mai plangi ca ai parte de mafioti sau corupti? in situatia de fata, votul mi se pare solutia cea mai la indemana sa incerci macar, sa scapi de ei . Dar probabil ca esti unu care viseaza la inca o revolutie ca sa faca curatenie. Ai impresia ca daca s-ar revoltat lumea nu tot astia or sa iasa apoi deasupra? Cat despre cei care au votat, indiferent de preferintele lor electorale tot au valori mai bune decat tine, cel care preferi sa astepti o curatare a clasei politice, probabil din partea divinitatii :). Ei cel putin au incercat sa faca ceva, spre deosebire de tine, care nu shtii decat sa comentezi. Pai crezi ca daca ar fi iesit lumea la vot in proportie mare, mai prindea jiji PE-ul? sau mai ajungea EBA sa aiba 4% cu tot cele 10 voturi/sectie asigurate de taticu?
        ca fapt divers, shtii cat mi-a luat sa ma duc la prima sectie de votare si sa ma intorc? 10 min!! si asta in conditiile in care nu am domiciliul in localitatea in care am votat. Am considerat ca merita sa-mi pierd 10 min ca sa incerc pe jiji sa intre in PE. macar eu mi-am facut datoria.
        • +1 (1 vot)    
          uff, ce bine ca ti-ai facut datoria! (Marţi, 16 iunie 2009, 14:59)

          nu_va_suport [utilizator] i-a raspuns lui roman

          super! trebuie sa fii foarte mandru de tine ca ti-ai exercitat dreptul la vot, fara sa crezi in persoana pe care ai votat-o. Tu vorbesti de valori morale... ma faci sa rad. Spui ca cei care au votat au incercat sa faca ceva :)) Ce? Sau crezi ca de pe lista candidatilor, eba, cvt si jiji erau singurele bile negre? Iti zic eu de ce iti este tie rusine: iti e rusine ca suntem reprezentati in PE de oameni care nu sunt in stare sa ascunda cat de necalificati sunt pe acest post. Adica dintre toti politicienii "valorosi, dedicati", sa fim reprezentati tocmai de ei?? Iti e rusine ca o sa se vada si mai clar in Europa care este nivelul politicienilor romani... Apropo, ce parere ai de valorile lor morale? Bineinteles, era mult mai bine daca eram reprezentati de cineva care chiar dadea impresia ca merita acest loc, nu? Concluzie: in loc sa votez aiurea, mai bine nu votez! Faptul ca am ajuns aici se datoreaza celor care au votat la celelate alegeri de pana acum, si nu celor care nu au votat! Si inca o intrebare: de unde stii tu cum ar fi votat ceilalti??
      • +1 (1 vot)    
        Din fericire nu ai cancer (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 0:21)

        eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        Dar daca ar fi sa alegi intre cancer la prostata si cancer la ficat iti zic eu ca vei alege cancerul la prostata fiindca fara ficat nu mai ai nici o sansa dar fara prostata mai mergi la munte citiva ani.

        Adevarul e ca ne-am pierdut speranta si ei isi freaca miinile pentru ca au reusit sa obtina rezultatul asta .

        Iata ca din 2007 , o majoritate de 70% care nu a mers la vot este nevoita sa se supuna unei minoritati de 30% care a mers la vot .

        Intrebare de baraj .
        Oare cei care cred ca au discernamint in care grup se incadreaza?
        • +1 (1 vot)    
          Din fericire (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 11:39)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui eugenrc

          Ce vroiam sa zic (se pare ca nu merge prin metafore) e ca nu a alege nici un rau. As refuza sa fiu bolnav si sa sufar. Este cea mai puternica metoda de vindecare de care am auzit vreodata.

          La fel si aici. Am contribuit activ la viata politica acum cativa ani... insa am vazut in cei din lumea politica (si eu cred ca am avut de aface cu o parte mai putin corupta, mai naiva) indivizi cu comportament de hiene.

          Ce am ales sa fac?
          Nu sunt nici Che si nici Ghandi ca sa fac eu schimbarile aici dar ma schimb pe mine (autoeducatie) si incerc sa deschid si ochii oamenilor din jurul meu sa vada mai mult. Mentionez de cate ori pot valorile adevarate romanesti si construiesc in jurul meu lumea pe care o doresc.

          Nu dau spaga nicaieri (si da, am avut si probleme) dar dau bacsis intotdeauna cand imi permit si cand are sens :D

          Faptul ca nu m-am dus la vot nu ma face mai bun sau mai prost decat cei care au fost. Pur si simplu sunt dezamagit si stau in tara din cauza ca a mea consoarta nu vrea sa ne mutam in alta tara. Inca ...
  • -6 (10 voturi)    
    becali (Vineri, 12 iunie 2009, 15:38)

    cititor [anonim]

    e bine ca becali e in parlamentul european.
    va spune lucrurilor pe nume.
    adevarul nu are nevoie de translator.
    • -1 (1 vot)    
      Si care-or fi lucrurile alea? (Vineri, 12 iunie 2009, 16:11)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui cititor

      Bai hahalero! Doua mii de dolaaaaaari?Miau-miau?Razboinicul luminii? Stau in palat?Va fac o aroganta? Bai baiatule! He-he-ha-ha-ha...Sau chiar stie mai multe cuvinte? Abia astept sa vad cum pronunta"verbele" in engleza!
      Sau ai impresia ca la capacitatea lui intelectuala mai are loc si pentru alte teme"politice"?
  • +9 (11 voturi)    
    Rasu'... Plansu' (Vineri, 12 iunie 2009, 15:41)

    Mike N [anonim]

    ... Recent un prieten, medic, stabilit la Bruxelles de 5 ani imi scria: "Incredibil, am plecat din Ro ca sa scap de unii ca el... (becali)... iar acum vin ei dupa mine aici..."
  • +3 (7 voturi)    
    mergeti la vot (Vineri, 12 iunie 2009, 15:45)

    Lucianmotzul [anonim]

    Toti agramati si incompetenti iau voturi de la cei citeva procente de votanti cumparati intr-un fel sau altul,cei scirbiti de politica de 2 lei de niste politiceni hahalere nu merg la vot ,atunci rezultatul este ast si mai spunem ca mie rusine ca sint roman; sa va fie rusine ca nu mergeti la vot pt a vota pe cei ce merita si nu niste clovni si saltimbaci. Acum vin prezidentialele alegeti pe cel ma reprezentativ dintre ei demn ,cu cultura ,care sa aiba tinuta ,morala si sa ne poata reprezenta sa aratam adevarata fata a ROMNIEi si nu votati tot felul de mascarici si mincinosi ,fatarnici ,care nu fac nimic pt tara ,intretin certuri de mahala si sicane ,certuri interminabile,care nu au demnitate si promoveaza mafia lor si familia ,prin prezenta la vot si cu multa judecata poate incepe schimbarea in Romania.Uitativa la ei si judecati,care au ceva bun de facut pentru noi poporul care de 20 de ani asteptam asta.
    • +1 (1 vot)    
      Traducere (Vineri, 12 iunie 2009, 15:48)

      Norica [anonim] i-a raspuns lui Lucianmotzul

      oare cum se traduce: ciocu mic ! noi sintem la putere!
    • 0 (2 voturi)    
      si pe cine sa votam??? (Vineri, 12 iunie 2009, 15:56)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Lucianmotzul

      uite vin prezidentialele... pe cine sa votez?
      basescu, gioana sau antonescu???? nici unul dintre ei nu mi se pare bun de presedinte... deci ce sa fac???
      sa-l votez pe cel mai putin rau sau sa votez pe x ca sa nu iasa y??? nu merge asa... exact pe acest motiv au iesit presedinti cei care au iesit...
      • +1 (1 vot)    
        Asa e cind te uiti doar la TV (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 0:14)

        eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Acolo nu-i vom vedea decit pe Basescu, Geoana si Crin fiindca asa trebuie sa vedem .

        Poate reusim sa vedem si altceva decit vor ei sa ne arate.
    • 0 (0 voturi)    
      Care erau cei care merita? (Vineri, 12 iunie 2009, 16:02)

      flix [anonim] i-a raspuns lui Lucianmotzul

      Zici ca trebuiau votati cei care merita. Cateva exemple poti sa ne dai? (a nu se intelege ca-i sustin pe GB, CVT sau EBA)
    • +1 (1 vot)    
      mai usor... (Vineri, 12 iunie 2009, 16:08)

      f [anonim] i-a raspuns lui Lucianmotzul

      cu critica, partea cu 'agramati'.

      Daca ai fi scris 'agramatii si incompetentii' si 'uitati-va' eram bucuros de un asa comentariu, dar te incadrezi cu brio si tu la prima categorie.

      Sa aveti o zi frumoasa.
    • +2 (2 voturi)    
      vot (Vineri, 12 iunie 2009, 16:20)

      Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui Lucianmotzul

      Eu am fost la vot dar spune-mi te rog cine e "cel ma reprezentativ dintre ei demn ,cu cultura ,care sa aiba tinuta ,morala si sa ne poata reprezenta sa aratam adevarata fata a ROMNIEi" candidat la presedintie? ca pe mine nu ma incanta nici unul din ei.

      Romania are multi oameni mai valorosi decat cei 4-5 candidati cunoscuti.

      dar probabil presedintele Romaniei reprezinta media valorii tuturor romanilor si nu doar pe cei mai buni dintre ei.
    • 0 (2 voturi)    
      si daca am merge pe cine am vota? (Vineri, 12 iunie 2009, 16:28)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Lucianmotzul

      la parlamentare de ex. e geoana. basescu si antonescu... pe cine propui sa votam?

      nu merg la vot pentru ca pur si simplu nu am pe cine vota ... si nu vreau sa votez impotriva altuiua, sau pe cel mai putin rau dintre cei de acolo...
    • +2 (4 voturi)    
      prezindentiale (Vineri, 12 iunie 2009, 16:34)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Lucianmotzul

      si la prezindentiale pe cine sa votam?
      eu imi fac deja bagajele dupa ce Crin Antonescu (pe care sincer voiam sa il votez) a inceput campania intr-un penibil balcanism si cu niste gafe de m-am crispat.

      PSD nu vreau sa votez, iar clanul Basescu nu mai votez nici mort! Dupa ce am vazut emisiunea cu mafiotul de frati-su m-am lamurit. Nici presedintele nu mai are bun simt in Romania.

      Repet iarasi si o sa o fac pana se schimba ceva: sunt multi oameni in romania de bun simt. De ce nu intra in politica? hai sa facem ceva aici - sa sprijinim pe cei ce fac ceva, pe cei ce ne sunt modele (nu toti avem pe Gigi Becali sau Elena Udrea ca model)...
      • +2 (2 voturi)    
        Eu zic (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 0:11)

        eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        sa votam pe cel care este cel mai putin virusat de bolile specifice politicii dambovitene.

        IN opinia mea , viitorul presedinte ar trebui sa simta si sa vorbeasca romaneste , sa aiba bun simt, sa fie bine crescut, sa aiba o educatie peste medie , sa fi umblat in tari straine, sa fi luat contact cu personalitati ale lumii, sa stie bine cel putin doua limbi straine si sa fie demn .
        Sa nu se preteze la balacarelile specifice politici romanesti si sa dea dovada de diplomatie si intelepciune la cel mai inalt grad.

        Si nu in ultimul rind sa ne dea impresia ca ne trateaza cu respect de la mic la mare.
        • +1 (1 vot)    
          de acord cu ceea ce zici, (Marţi, 16 iunie 2009, 15:07)

          nu_va_suport [utilizator] i-a raspuns lui eugenrc

          ...insa din pacate, sunt sanse foarte mici ca un astfel de om sa intre in politica, sanse si mai mici sa ramana asa, si cel mai important, sanse infinit mai mici sa ne faca sa-l remarcam din marea de politicieni din care nu avem ce alege acum :) Pentru ca in fiecare din noi, pe zi ce trece, creste un mic Toma Necredinciosul...
    • 0 (2 voturi)    
      raspuns (Vineri, 12 iunie 2009, 16:36)

      cameleonul [anonim] i-a raspuns lui Lucianmotzul

      si cam care ar fi cei pe care trebuie sa-i votam, in opinia ta? da-ne un exemplu , o persoana care crezi tu ca este ok, si pe care o putem vota cu incredere.
    • 0 (6 voturi)    
      Felicitari celor ce N-AU fost la vot duminica... (Vineri, 12 iunie 2009, 16:39)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui Lucianmotzul

      Si ia spune tu, prietene, cine merita sa fie votat? Spune tu, hai, da-mi macar un exemplu, spune-mi macar o persoana care "merita" sa fie votata.. Nu ai cum sa-mi dai sau ce sa-mi spui pentru ca nu exista asa ceva. Sunt aceleasi personaje de acum 1 an, de acum 4 ani, de acum 8 ani, de acum 12 ani, etc... Sunt aceleasi ! Nimic nu s-a schimbat in tara asta si nici nu se va schimba. Acestea sunt primele alegeri la care nu am participat si nici nu cred ca voi mai participa de acum inainte. Vin sa votez ce? Schimbarea? Noul ? Pe cei care merita? Iti raspund eu : cei care ar merita cu adevarat sa ajunga acolo NU au participat la alegeri si nici nu ar fi avut cum sa participe. Pai ce, ar fi avut loc de unii ca Becali, Vadim, EBA si alti maimutoi? Eu nu prea cred si pana in ziua in care cei care merita cu adevarat vor participa la alegeri( sper sa se intample in timpul vietii mele sau macar a copiilor mei) nu voi merge la vot. Nu voi merge pentru ca nu am de ce, n-as face decat sa pierd timpul. Toti sunt la fel, toti sunt prieteni, toti sunt parteneri de smecherii, toti sunt o apa si-un pamant. Numai un orb sau un prost n-ar putea sa nu observe asta... Dar tu merge si voteaza in continuare, fa-ti datoria constiincios si tot constiincios iti doresc sa-ti primesti flegmele in fata(de dupa alegeri) de la cei pe care i-ai votat :)
      • +3 (3 voturi)    
        Adevarat doar pe jumatate (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 0:02)

        eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui Florin

        Flegemele in fata le primim cu totii .
        De ce ?
        Pentru ca pentru ei suntem niste sclavi numai buni de munca si de platit taxe si impozite .

        Important in aceasta situatie e sa-i gasim pe cei care flegmeaza mai rar fiindca daca ne lasam in grija celor care merg la vot pentru ca sunt manipulati si cumparati cu usurinta exista riscul sa ne trezim cu uni care ne flegmeaza asa de mult ca la un moment dat nu mai putem sa respiram.
      • 0 (0 voturi)    
        corect! >:) (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 11:53)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Florin

        Oricum, mai bine Becali decat PD-LSD - Becali asta cel putin e "natural" >:)

        Zisei io, care am FOST (totusi) la vot - si, nu! NU am votat cu Becali.
    • 0 (2 voturi)    
      50% minim prezenta la vot (Vineri, 12 iunie 2009, 16:44)

      ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Lucianmotzul

      Aceasta ar trebui sa fie regula, iar daca nu se prezinta lumea este evident ca nu-i vrem.
      Sa se intoarca la oile lor, la vilele lor (cumparate prin afaceri imobiliare succesive), la scolile lor contrafacute prin state....

      E simplu.
      • +3 (3 voturi)    
        alege ai de unde (Vineri, 12 iunie 2009, 17:25)

        Lucianmotzul [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

        In 90 cind aveam de ales intre Iliescu comunistu si Ion Ratiu cu mare traditie in istoria Romniei noi cei multi (afara de mine ) am votat Iliescu ,Ratiu nu a mincat salam cu soia ,papion ,a venit sa ne fure si vinda tara ,(este vinduta si distrusa complect ,mai mult si depopulata de oameni capabili si muncitori)sint nu dau nume dar afara de cei trei crai B,G,si A,sint si alti ,ce sa zicem de Radu de exemplu sau poate apare altul sa urmarim si sa vedem,acest radu are dictie ,stie vorbi ,are tinuta de demnitar ,vorbeste cursiv citeva limbi de circulatie mondiala ,nu va indemn sa-l votati dar sa vedem ce mai apare ,cine o sa mai candideze cei trei fff slabi si incompetenti ,dintre Nastase hotul si Basescu am votat Basescu dar am fost dezamajit si chiar scirbit ,intrigar ,sforar ,interesele lui si ale familiei mai sus ca ale tari si pe deasupra si mincinos,corupt ,spagar si multe alte implicati urite.Cu agramata de EBA si-a dat arama pe fata.
      • +2 (2 voturi)    
        Ar fi bine sa fie simplu dar NU e. (Vineri, 12 iunie 2009, 23:57)

        eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu

        Din pacate in conditiile expuse de tine cu 50% minim prezenta la vot singurul efect va fi ramanerea in functii a celor vechi si un mare numar de alegeri pina cind lumea se va duce la vot doar ca sa nu mai fie in campanie lectorala 12 luni pe an si sa constate ca muncim cu toti doar ca sa platim alegerile pe care v-a trebui sa le facem lunar doar pentru ca 50% nu se ostenesc sa mearga la vot.
        Mai cauta , poate gasesti intradevar o solutie simpla .
        Daca reusesti te vei imbogati fiindca problema asta cu prezenta la vot o au si alti nu numai romanii.
  • 0 (4 voturi)    
    free gigi (Vineri, 12 iunie 2009, 15:46)

    noi, poporul [anonim]

    Gigi este reactia romanilor la felul in care partidele politice "traditionale" i-si promoveaza valorile. Nu stiu cu ce ar fi mai prjos Gigi fata de eba sau norica nicolai. Cit despre psd, pdl, si pnl toate sint la fel de corupte si i-si urmaresc numai propriile interese materiale. Macar Gigi a facut si ceva bun: a batut niste hoti.... spre deosebire de restul candidatilor car cu citeva exceptii sint ... ciobani cu diplome.
  • +1 (3 voturi)    
    Gigi reprezinta romanaia (Vineri, 12 iunie 2009, 16:03)

    nelu [anonim]

    Orice ati spune.... Gigi Becali, Vadim Tudor si EBA reprezita exact ceea ce este romania in acest moment. Caracterul si atitudinile lor acopera o majoritate de 90% din populatia romaniei. Cu alte cuvinte romania este reprezentata exact de ceea ce este romania de fapt . Dejeaba incercam sa ne detasam si sa spunem ca ei nu ne reprezita... pentru ca noi suntem mult mai inteligenti, mai intelepti, si cu mai bun simt pentru ca cei trei reprezinta exact realitatea romaneasca. Ma bucur ca au iesit acesti oameni.. poate ne trezim si noi si recunoastem ca de fapt astia suntem noi. I-am ales exact pe cei care ne seamana si care ne reprezinta cu adevarat in realitate.
  • +2 (2 voturi)    
    si eu... (Vineri, 12 iunie 2009, 16:41)

    bruce willis [anonim]

    ...si eu voi juca in seria "greu de tradus" impreuna cu superstarul vostru. O sa-mi iau cetatenia romana si o sa particip la alegerile de la voi ca sa nu iasa si la voi frun Obama. Asta-la-vista bebe
    PS: cand o sa mearga la vot peste 60% din cetateni sa nu va mirati ca va fi ales un candidat lansat intr-o berarie, atunci sa va aud comentariile. Pana atunci bucurati-va de democratie...paradoxal, nu?
  • +2 (2 voturi)    
    tradus (Vineri, 12 iunie 2009, 17:36)

    Kronk [anonim]

    Ar trebui un traducator romm-roman in primul rind.Daca limba romana (adevarata) a ajuns in halul asta cred ca de vina e scoala in primul si tiganii.In loc ca tiganii sa invete romaneste au invatat romanii tiganeste.Becalii are limbajul sau personal care din pacate e intraductibil.Bekalita de pipera-brand
  • +1 (1 vot)    
    conzura si prostie.. (Vineri, 12 iunie 2009, 18:42)

    off... [anonim]

    "...batai de cap interpretilor din Parlamentul European"
    in primul rand "interpreter" se traduce prin "translator" nu prin "interpret!!
    de la gigi nu am pretentii insa voi va si dati mari intelectuali cand habar n-aveti de utilizarea corecta a limbii romane..

    asta e a doua oara cand incerc sa postez mesajul, poate va simtiti..

    P.S.domnu' cenzor, de ce nu permiti postarea mesajului? va deranjez cumva ca va demonstrez ca sunteti diletanti?
  • -1 (3 voturi)    
    n-are nimic (Vineri, 12 iunie 2009, 19:11)

    miki [anonim]

    stimati improscatori cu diverse in gigi...cu el o sa aiba translatorii probleme, dar asta cel putin va aduce ceva investii in tara. garantat.
    mi-e cam sila de el, dar ailalti, cu care probabil va simtiti mai bine, stiu bine engleza, franceza etc astfel incit nu ar avea nevoie de traducator pt cuvinte si expresii gen "o rezolvi cu o spaga la partid", "mica ciupeala", "poti obtine un teren moca", "la noi justitia functioneaza perfect, da' sinteti voi rauvoitori"...
  • +2 (2 voturi)    
    mesaj celor care n-au votat (Vineri, 12 iunie 2009, 22:15)

    Bogdan B. [anonim]

    sunt de acord cu mersul la vot pentru a alege raul cel mai mic. maximalistii, idealistii, romanticii, asa cum reiese din comentariile lor, seamana cu o grasa urata si mandra care nu se marita pentru ca are capul impuiat de romane de dragoste in care "alesul" e mereu tanar, bogat, frumos si cu bani.

    acesti destepti fini vor ramane "nemaritati" ca si grasa de mai sus, si vor bombani acasa la ei toata viata pentru ca ei nu inteleg un lucru simplu: ca lumea e o creatie/aparitie/etc imperfecta si ca in politica alegerea trebuie orientata catre RAUL CEL MAI MIC.
    lor, nimeni, niciodata, n-o sa le placa. motivele care stau la baza simpatiei sau afectiunii, antipatiei sau aversiunii lor, sunt greu de descifrat, chiar si de catre ei insisi (mai ales). lasitatea lor (dar si o crasa lipsa de instructie si cultura civica) nu le va permite sa recunoasca, privindu-se in oglinda, ca ei sunt grasa cea urata plina de pretentii.
    am mers 2 ore si jumatate ca sa ajung la consulatul romaniei sa votez. am schimbat trei mijloace de transport. puteam sa ma razgandesc de zece mii de ori. am vrut sa votez o persoana, dar am fost suprins s-o vad pe LISTA unui partid pe care nu-l simpatizez. am strans din dinti si am votat.

    da, cred trebuie sa te misti, idealistule si romanticule, sa iesi din casa si sa te duci la vot chiar daca iti anulezi votul. o sa apara la rubrica "voturi anulate". dar "prezenta la vot" va fi alta. da, puturosule si iresponsabilule, trebuie sa te duci la vot. pentru ca doar "prezenta la vot" ii poate obliga pe politicieni sa se schimbe. sa le fie teama ca, in timp, "voturile anulate" se pot transforma cat ai clipi in "voturi valabil exprimate". dar pentru asta trebuie sa-ti ridici curul din fata internetului, sau sa lasi telecomanda din mana. pentru ca nu cred ca munceai in ziua alegerilor la descoperirea un tratament contra cancerului. ti-a fost pur si simplu lene. sa-ti fie lene si la tastat comentarii STERILE pe net pentru ca, statistic, NU EXISTI!
    • +1 (1 vot)    
      Felicitari Bogdan ! (Vineri, 12 iunie 2009, 23:50)

      eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan B.

      Ai scris un comentariu care ii poate face invidiosi pe unii jurnalisti gen Ciutacu .
  • +1 (1 vot)    
    Tot Silviu Brucan, saracul! (Vineri, 12 iunie 2009, 22:31)

    Victor [anonim]

    Pacat ca - in ciuda faptului ca a avut dreptate in principiu - a pacatuit printr-un optimism exagerat. Iata, se adevereste ca "douaj' de ani" au fost insuficienti...
  • +2 (2 voturi)    
    Neglijam CONSECINTELE (Vineri, 12 iunie 2009, 23:47)

    eugenrc [utilizator]

    Absenteismul la vot genereaza CONSECINTE mult mai grave decit votul dat raului cel mai mic .

    1. Partidele extremiste au o sansa in plus pentru a trece de pargul electoral.
    2. UDMR are sansa obtinerii unor procente aproape duble in situatia in care reuseste sa-si mobilizeze electoratul si obtine o prezenta la vot in Harghita, Covasna si Mures mult peste media pe tara .
    3. Partidele au oportunitatea de a manipula un numar restrans de alegatori . Alegatori care se preteaza sa isi vanda voturile pentru niste beneficii de moment .
    Eficienta unor astfel de actiuni creste proportional cu absenteismul la vot.
    4. Vor nu vor, cei care lipsesc de la vot sunt obligati sa accepte rezultatele alegerilor si sa se supuna deciziei luate de o minoritate manipulata , cumparata sau aservita intereselor de partid.
    5. Partidele se vor simiti mult mai stapine pe sine si vor ignora cu mai multa usurinta interesele nationale stiind ca aproape 80% din populatie nici nu ii mai baga in seama.
    6. Absenteismul la vot inseamna mai putin spirit civic.
    Mai putin spirit civic inseamna mai putine sanse ca un grup sa se unesca in scopul de a milita impotriva unor decizii luate impotriva interesului national.
    7. Absenteismul la vot echivaleaza cu o capitulare care lor le da dreptul sa continue lupta pentru propriile privilegii in defavoarea cetateanului de rand .
    8. Absenteismul la vot ofera oprotunitatea ca intr-o buna zi , clasa poltica sa justifice falimentul tari , nu prin propria incompetenta ci prin lipsa sprijinului popular.

    Faptul ca atit clasa politica cit si mass-media nu fac nimic pentru a trezi interesul cetatenilor pentru a vota mie imi confirma ca de fapt asta se si doreste si noi nu facem altceva decit sa le dam satisfactie .

    Judecati la rece ansamblul de fapte si situatii din perioada preelectorala si nu numai si va ve-ti da seama ca de fapt am fost manipulati in sensul de a nu mai merge la vot .

    Sa auzim de bine !
    • +1 (1 vot)    
      si ce daca trec pragul? (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 12:02)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui eugenrc

      Partidele extremiste se dezvolta cel mai bine cand lumea vede pe ce hal de jaf sunt pusi astia din guvernul Boc!
      De CE aproape "murisera" partidele extremiste, anul trecut, cand cu parlamentarele? Si DE CE au "inviat" brusc, la numai jumatate de an dupa ele?
      Asa incoerenta, SETE de jaf, balbe si rea-vointa n-am vazut in NICI o guvernare! A ajuns sa mi se para "parfum" ce se intampla la inceputurile anilor '90.

      Si nu numai eu, fiti voi siguri! Daca astia se gandesc la "anticipate" simultan cu prezidentialele, or sa aiba o surpriza neplacuta: iese lejer PSD. Am prieteni care au urît PSD tot timpul - dar care acum spun ca nici pe vremea acelora nu era asa rau ca acum!
    • +1 (1 vot)    
      am mers la vot (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 15:05)

      dracowar [utilizator] i-a raspuns lui eugenrc

      ...dar degeaba. asta pentru ca nu am avut cu cine sa votez.
      nu am reusit sa inteleg care e raul cel mai mic dintre :
      norica nicolai
      psd
      pdl = partid care nu are nici o alta identitate in afara de faptul ca executa tot ce spune Basescu (dovada clara oferita de hotnews prin ancheta legata de voturile obligatorii pt eba)
      laslo tokes
      vadim+gigi
      milut
      pitipoanca cu "mintea odihnita"
      pavel abraham, singurul om din cei care apar la tv pe care il urasc sincer si care imi provoaca greata de fiecare data cand il vad.

      Va rog sa notati ca astea au fost TOATE optiunile de pe acel buletin de vot. Efectiv nu ai cum sa alegi raul mai mic pentru ca el nu exista.
      Sigur sunt si persoane ce merita apreciate pe acele liste (D-na Weber, D-na Macovei), dar le-as fi votat doar daca votul meu pentru dumnealor nu ar fi reprezentat AUTOMAT un vot si pentru scursurile si nonvalorile care le inconjurau.
      La celelalte alegeri de pana acum am reusit sa identific un "rau mai mic" , acum a fost imposibil.
      Poate a existat interesul ca populatia sa nu mearga la vot, dar daca ar fi mers, care era diferenta. Bun, nu intrau gigi, vadim si eba. in locul lor mergeau inca 3 "oameni de partid", ce au ocupat pozitiile n-spe pe listele psd, pdl sau pnl. Nu era acelasi lucru ?
      Tragic este ca sistemul actual din Romania nu permite aparitia unei alternative, intrucat este imposibil sa infiintezi un partid si sa speri ca vei depasi pragul electoral.
      Asta pentru ca 70% din cei care merg la vot sunt cei din mediul rural care vor vota numai cu cine le spune primarul/preotul.
      Stiti ce inseamna campanie electorala in mediul rural ? Daca nu ai protectie de la "judet", voluntarii care lipesc afise electorale vor lua bataie.
      Nu ai avea de unde sa aduni bani pentru finantarea partidului si pentru campanii. Pentru ca din nou, sistemul isi asigura spatele. Sa spunem ca 2-3 oameni bogati ar sustine dezinteresat o asemenea initiativa (teoretic). In cate zile credeti ca vor fi chemati la dna/parchet
  • +1 (1 vot)    
    E greu de tradus dar macar se poate traduce... (Vineri, 12 iunie 2009, 23:59)

    Liviu [anonim]

    EBA saraca e INTRADUCTIBILA.
    • +1 (1 vot)    
      BOGATULE ! (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 12:09)

      Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui Liviu

      @ Bine ca esti mata bogat,breaz,cu stea in frunte ,bogat,frumops,fara pacat si inainte de toate de mare curaj ca ai trimis o anonima nesemnata.B rava bre la mai secu !DDD
  • 0 (0 voturi)    
    Becali, Vadim, EBA... (Duminică, 14 iunie 2009, 23:32)

    M [anonim]

    Nici nu merita comentariu!
  • 0 (0 voturi)    
    vot (Luni, 22 iunie 2009, 7:23)

    un oarecare [anonim]

    Ar trebui luat exemplu unor tari cu vechime in alegeri democratice.Ex.In Australia votul este optional dar daca nu votezi platesti si platesti destul de mult asa ca pina la urma tot tre sa mergi.Acolo oamenii trec pe calendar ziua votarii ca sa nu uite de ea pt ca amenzile repet sint destul de mari.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi