Premiera in vremuri de criza: O instanta din Vrancea stinge lumina la propriu si da statul in judecata pentru ca e in faliment

de D.T.     HotNews.ro
Joi, 11 iunie 2009, 13:54 Actualitate | Esenţial

Buget de instanta in faliment
Foto: HotNews.ro
Tribunalul Vrancea stinge lumina, la propriu. Nu mai are bani pentru factura de curent electric din luna iunie si nici pentru alte utilitati. Fondurile pentru consumabile si alte servicii sunt si ele epuizate. Presedintele Tribunalului Vrancea, Adrian Neacsu, sustine ca a actionat statul roman in judecata pentru ca fondurile aprobate pentru intreg anul bugetar 2009 au fost epuizate la data de 31 mai 2009 la mai multe alineate bugetare. “Primind doar jumatate din bani, ne-au ajuns pana la jumatatea anului”, a declarat pentru HotNews.ro presedintele Tribunalului Vrancea.

Incalzit, iluminat si forta motrica – se solicita o suplimentare a bugetului cu 75000 lei. Bugetul alocat la acest alineat s-a epuizat odata cu inregistrarea consumului de energie electrica pentru luna mai. Lipsa de fonduri la acest alineat duce la blocarea activitatii  prin imposibilitatea utilizarii de catre  instanta a echipamentului IT si implicit, utilizarea de catre personalul instantei a programului ECRISS”, se arata in textul actiunii depuse astazi de presedintele Tribunalului Vrancea, Adrian Neascu, la judecatoria sectorului 4 din Bucuresti.

In actiunea judecatoreasca, indreptata impotriva ministerului finantelor si impotriva ministerului justitiei, Tribunalul Vrancea solicita ca “in baza art. 111 cod procedura civila raportat la art 131 alin1 din Legea nr. 304/2004, republicata sa constatati existenta dreptului Tribunalului Vrancea, ca instanta de judecata, la o finantare corespunzatoare, integrala si adecvata de la bugetul de stat, astfel incat sa se asigure functionarea neintrerupta a instanei, drept vatamat ca urmare a neindeplinirii de catre parate a obligatiei de finantare a activitatii reclamantei Tribunalul Vrancea.


Citeste mai multe despre   






















3080 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    Oare?? (Joi, 11 iunie 2009, 14:08)

    florian [anonim]

    "Primind doar jumatate din bani, ne-au ajuns pana la jumatatea anului”, a declarat pentru HotNews.ro presedintele Tribunalului Vrancea.
    ALooo, Domnule Presedinte! prima jumatate a anului se va termina la 30 iunie. La 1 iulie va incepe a II-a jumatate si veti intra in vacanta pana la 1 septembrie. Asa ca ar fi trebuit sa va ajunga banii, desigur ... daca sunteti, cumva ... si putin manager! Daca totusi, ati dat Statul in judecata, poate ne spuneti si cine va judeca actiunea ca si autoritate independenta?
    • +2 (4 voturi)    
      nu ajung banii ... (Joi, 11 iunie 2009, 14:59)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui florian

      acum un an cand am avut probleme cu banii in firma am redus cate un pic din toate locurile

      Le-am explicat angajatilor situatia, le-am redus un pic din salariu , oamenii au inteles ... cand merge bine prime ... cand e greu strangem toti un pic cureaua , acum ei castiga mai bine ... daca se incapatanau azi erau someri probabil

      La stat problema e ca au salarii f mari si nu ii misca nimeni ... de ce sa se oboseasca sa lucreze mai cu spor sau sa renunte vre-un pic la salarii ...

      Probabil ca situatia se va schimba ... imi e frica cine o sa plateasca pana la urma pt toate aceste "distractii" pentru ca e clar ca bani nu prea sunt

      In ori ce caz ... sa aveti bagajele pregatite
      • 0 (0 voturi)    
        nu ajung banii... (Vineri, 12 iunie 2009, 11:58)

        Valentin Buliga [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Ce nu cunoasteti dumneavoastra este ca la o institutie publica executia bugetului se face strict pe destinatia aratata in Legea bugetului. In cazul in care utilizezi fondurile excedentare de la o destinatie catre alta, respectivul ordonator de credite ajunge la puscarie, si mai si scoate banii respectivi din buzunar.

        Vorba cu "la privat nu e ca la stat" are si reciproca valabila "la stat nu-i ca la privat"
    • 0 (0 voturi)    
      oare??? (Vineri, 12 iunie 2009, 11:54)

      Valentin Buliga [anonim] i-a raspuns lui florian

      Bineinteles ca Mister President/aka Capi di tutti capi/ aka Zeus/ aka Marinelu....!!!!
      Ce intrebari aveti si dumneavoastra!!!????
      Ori e o intrebare retorica... sau poate a vrut sa fie o glumita???
  • +2 (6 voturi)    
    noapte buna! (Joi, 11 iunie 2009, 14:14)

    doru [anonim]

    foarte curand toata tara va stinge lumina
  • -6 (8 voturi)    
    Faliment de Tribunal (Joi, 11 iunie 2009, 14:19)

    martorul [anonim]

    Felicitari domnului Neacsu !
    Cred ca a procedat corect !
  • +2 (8 voturi)    
    dea (Joi, 11 iunie 2009, 14:21)

    aha [anonim]

    pai da.. ca banii s-au dus pe salariile functionarilor si a celor care lucreaza acolo

    si-au dat bonusuri si sporuri de milioane.

    aseara arata cum cei de la finante din constanta au cate 100-200 milioane salar pe LUNA!!!!!!!!!

    asa e peste tot in romania, pe banii bugetului se fac niste abuzuri, si raman fara ei tocmai cei care au nevoie, pensionarii, asistenta sociala, scolile, spitalele...

    hai odata cu legea aia de salarizare unica!!!!!
    • +2 (4 voturi)    
      nu prea aveau cum sa faca ce zici tu (Joi, 11 iunie 2009, 15:42)

      Anonimus [anonim] i-a raspuns lui aha

      Chiar daca dorea, Tribunalul Vrancea (sau orica altul) nu avea cum sa ia din banii de salarii si sa plateasca curentul. La o firma privata da, merge ca managerul sa faca acrobatii din astea cu bugetul ca sa se tina pe linia de plutire. La stat e mai greu, trebuie rectificari aprobate. Altfel, daca nu respecti bugetul vine Curtea de Conturi peste tine.
  • 0 (4 voturi)    
    Cine va judeca la sectorul 4? (Joi, 11 iunie 2009, 14:22)

    n-am [utilizator]

    Daca va castiga Tribunalul Vrancea , cine va plati fondurile suplimentare si taxele de judecata? Tot statul! suntem intr-un cerc vicios sau din ciclul: cum sa ma amendez singur! Si sa si platesc! pai, guvernul , daca ar fi avut bani, le-ar fi dat. Si nu intra in categoaria urgente de stat: se transfera dosarele la alte tribunale. Simplu.
    • -1 (3 voturi)    
      caz tribunal Vrancea (Joi, 11 iunie 2009, 15:14)

      A [anonim] i-a raspuns lui n-am

      astia sunt cei de la care am zeci de hartii pe acasa pt ca din neglijenta unui angajat al unei benzinarii care nu mi-a incasat banii potriviti de pe card am ajuns sa fiu acuzata pt furt calificat de 80 RON!!! A trecut aproape un an de cand ma lupt pt cazul asta...
      Mie mi se pare un caz incredibil si cu siguranta cheltuielile ocazionate cu proasta instrumentare au fost semnificative...

      din punctul meu de vedere isi merita soarta
      • -1 (1 vot)    
        la carduri ma pricep (Joi, 11 iunie 2009, 16:05)

        n-am [utilizator] i-a raspuns lui A

        cum neglijenta unui angajat? nu a fost debitat cardul? exista un istoric al tranzactiei, nu poate nicio greseala omeneasca sa deschida un dosar penal, scuze
        doar daca ati plecat cu masina pur si simplu!
        ce daca nu corespunde suma, intentia de frauda ea comerciantului, ca doar nu ati trecut cardul d-voastra personal prin POS!
  • +2 (4 voturi)    
    Vai de judecata voastra,buna de cocotat pe stalp! (Joi, 11 iunie 2009, 15:03)

    Tata Omidu [anonim]

    Sa zicem ca se constata existenta dreptului pretins si se obtine hotararea judecatoreasca.
    Si ce-i cu asta?

    Daca statul ar vrea sa vada cum reuseste reclamantul sa puna in executare hotararea , ar fi interesant sa-l lase sa-si atinga scopul final prin executare silita, cu un executor judecatoresc catzarat cu titlul executoriu pe un stalp de inalta tensiune.
    Daca e criza si la nivelul stalpului, poate spage usa guvernului si ia de acolo ori "casa de bani", ori cateva galetzi cu curent.


    i a cu .
    • 0 (2 voturi)    
      aveti perfecta dreptate (Joi, 11 iunie 2009, 16:08)

      n-am [utilizator] i-a raspuns lui Tata Omidu

      e numai publicitate, cine stie ce alte interese oculte in joc
      statul vs statul- o mare dilema, din care nu putem iesi, am zis!
    • 0 (0 voturi)    
      vai de judecata... (Vineri, 12 iunie 2009, 12:03)

      valentin Buliga [anonim] i-a raspuns lui Tata Omidu

      Probabil respectivul ordonator de credit urmareste sa arate deplina diligenta in gestionarea respectivei instante judecatoresti.
      Ulterior, daca i se va imputa administrativ nefunctionarea acelei institutii ori daca justitiabilii se vor arata nemultumiti de amanarea pricinilor lor, el va putea sa se apere sustinand ca a facut tot ce ii era la indemana pentru a preintampina respectiva situatie.
      Ma indoiesc insa ca justitiabilii il vor crede...
  • -1 (3 voturi)    
    pai.. (Joi, 11 iunie 2009, 15:55)

    ady [anonim]

    oricum sunteti prea multi ,puturosi si ineficienti..un manager bun ar scoate institutia pe profit..puneti sare la lipitori
  • -1 (3 voturi)    
    sa ajunga la toata lumea (Joi, 11 iunie 2009, 15:57)

    razvan [anonim]

    vad din cometariile de pana acum mentalitatea "sa se dea cate putin sa ajunga la toata lumea"... f bine au facut cei din vrancea ca au dat statul in judecata.
  • +1 (3 voturi)    
    coregrafie (Joi, 11 iunie 2009, 16:44)

    eu [anonim]

    facuta doar sa inteleaga toata lumea ce greu o duc instantele si cata nevoie au magistratii de toate sporurile ....

    sumele uriase pe care bugetul le plateste pe diversele sporuri cerute si obtinute in instanta de magistrati depasesc probabil cu mult necesitatile privind utilitatile si cheltuieliele adiacente necesare functionarii unei instante

    nimic nu se va schimba niciodata in tara asta....
    • 0 (2 voturi)    
      coregrafie (Joi, 11 iunie 2009, 17:37)

      cristina [anonim] i-a raspuns lui eu

      da, ai dreptate, cu oameni ca tine, care au doar viziunea vizuinii, chiar nu se va schimba in bine tara asta... de altfel acelasi orizont ingust de gandire il au si ceilalti care au postat... halal sa ne fie!
      • 0 (2 voturi)    
        raspunsul tau (Joi, 11 iunie 2009, 18:03)

        eu [anonim] i-a raspuns lui cristina

        este din ciclul "cine nu este cu noi este impotriva noastra"...

        cum poti explica faptul ca magistratii au ajuns sa ceara (si sa isi si aprobe) sporuri de confidentialitate de 50% din salariu ???

        confidentialitatea, ca atribut inerent al profesiei acestora, trebuie platita ????

        se pare ca da, de catre cei care sunt catalogati ingusti in gandire si care trebuie sa aiba grija doar sa-si plateasca impozitele la timp

        probabil ca faci parte din sistem . Succes si la cat mai multe sporuri ! Si pensie la valoarea ultimului salariu, marit de 100 de ori , normal!
        • 0 (0 voturi)    
          ps (Luni, 15 iunie 2009, 17:28)

          Gabi [anonim] i-a raspuns lui eu

          tu esti prea "destept" ca sa intelegi un rationament simplu pentru obtinerea unui drept salarial. nu o sa se oboseasca nimeni sa-ti explice tie o chestiune ce o intelege si un elev de clasa primara.
          nici la capitolul "acuzatetea infirmatiilor" nu depasesti nivelul de "penibil".
          nu o sa inveti nimic din mesajul meu dar macar o sa-ti ajunga la neuron inca o data confirmarea faptului ca esti depasit de situatie.
    • 0 (2 voturi)    
      si ce are sula cu prefectura (Joi, 11 iunie 2009, 17:50)

      patrunjel [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Si ce legatura are salarul luat de magistrati cu faptul ca nu are bani institutia sa isi plateasca facturile ?

      Tu daca esti functionar la posta ai da din banii tai personali sa aiba de benzina la masini ?

      Daca ai fi dascal ai da din banii tai sa se cumpere manuale ?

      Daca ai fi politist ti-ai cumpara gloante in pistol din banii personali ? etc etc etc

      E usor sa le pretindem altora sa faca pe Ecaterina Teodoroiu sacrificata pe altarul patriei .

      lol
  • +1 (3 voturi)    
    pentru dl.patron- suuuuper destept ! (Joi, 11 iunie 2009, 18:40)

    doina [anonim]

    cumpar hirtie de scris, stau pe intuneric-economie- doar la lumina monitorului,fac ore suplimentare- neplatite din vecii-vecilor,stau in frig ( nu zilele acestea , c-a dat Doamne-Doamne si la noi caldura!)- economie,cumparam hirtie igienica, sapun,pixuri,detergent pentru curatenie... Platim expedierea citatiilor in strainatate....Si ce sa mai facem.. ? sa ne lasam salariul la instanta si sa ne trimitem copiii la cersit ?
    Cind ati fost ultima data intr-o sala de judecata ???????????
    Va doresc s-aveti parte.....Si sa de-a Domnul sa fie macar 100 de dosare pe lista, sa iesiti la 11 noaptea de sala si mai stam de vorba ...
    • 0 (0 voturi)    
      Săracul de el/ea (Vineri, 12 iunie 2009, 12:57)

      Ioan [anonim] i-a raspuns lui doina

      Ce venituri lunare aveţi? Nu v-aţi gândit că actuala situaţie provine exact din lăcomia voastră? Cât la sută din cheltuielile justiţiei se duc pe salariile voastre? Şi cu ce venituri ieşiţi la pensie. Daţi statul în judecată (adică pe noi, cei mulţi cinstiţi şi decenţi), să vă mai mărească privilegiile, pentru a nu ajunge să vă trimiteţi copiii la cerşit. Şi oameni cu o asemenea fibră morală sunt cei care înfăptuiesc justiţia în România! Ce mai poate fi spus?
      • 0 (0 voturi)    
        apel la ratiune ! (Vineri, 12 iunie 2009, 14:32)

        doina [anonim] i-a raspuns lui Ioan

        Oameni buni,voi chiar aveti impresia ca ce se spune în mass-media,este foarte adevarat,sursele sunt foarte ... importante (am auzit niste ineptii iar sursa era Guvernul !) sunt chiar adevarate ? Dac-am avea salariile care se vehiculeaza, credeţi c-ar mai circotii cineva ? S-ar mai face greva ? Folosiţi-vă neuronii si cred că veţi aprecia drept...
        • 0 (0 voturi)    
          ps (Luni, 15 iunie 2009, 17:32)

          Gabi [anonim] i-a raspuns lui doina

          le-au fugit neuronii la subsol!

          is paraleli cu toate. d-aia ii manipuleaza orice demagog de la televizor ... indiferent ca ar fi ziarist incompetent sau politician nesimtit!
      • 0 (0 voturi)    
        ps (Luni, 15 iunie 2009, 17:30)

        Gabi [anonim] i-a raspuns lui Ioan

        dar tu ai idee care sunt cheltuielile din justitie?
        cat reprezinta salarii?

        ai idee cati judecatori sunt? nici cati angajatii unei firma mari!

        decat sa vorbesti mai bine sterge-te la gura si asculta la cei mai si poate iti dam si tie voie sa ne zici "multumesc" la sfarsit!
  • -1 (1 vot)    
    haimanale (Joi, 11 iunie 2009, 18:57)

    unu [anonim]

    Vrem si la Cluj!!! Si daca exista bani, tot as stinge lumina.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version