Studentii din provincie, pretext pentru marirea numarului licentelor de taxi in Bucuresti

de D.G.     HotNews.ro
Sâmbătă, 6 iunie 2009, 15:08 Actualitate | Esenţial

Cei 70.000 de studenti din provincie sunt invocati ca pretext pentru marirea numarului licentelor de taxi cu 769, releva un studiu comandat de Primaria Capitalei, informeaza NewsIn.

In studiu, alaturi de studenti, ca potentiali utilizatori ai taxiurilor figureaza si persoanele din provincie aflate in interes de serviciu in Bucuresti.

Un prim studiu despre necesarul de licente de taxi, realizat in februarie 2007, prevedea un necesar de 9.500 de autorizatii, care a fost inclus intr-o hotarare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB) de anul trecut.

Ulterior, pe 25 noiembrie 2008, CGMB, la propunerea primarului general Sorin Oprescu, a aprobat suplimentarea numarului de licente cu 769.

Masura, explicata oficial prin necesarul de transport din Bucuresti, era luata la presiunea unor taximetristi independenti, care au protestat si au intrat in greva foamei in fata sediului primariei.

In prezent din cele 9.500 de licente, 3.425 sunt detinute de taximetristi independenti, iar 5.875 de societatile comerciale de profil.


Citeste mai multe despre   






















845 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Auzi (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 15:30)

    dumi [anonim]

    De ce ati redus durata de circulare a metroului in weekend de la 12 la 11.30 (si nici aia nu se respecta) ?

    In Paris cel putin, durata maxima se intinde in weekend pana la 1 noaptea. In aceeasi idee, de ce autobuzele merg atat de putin?? S-au facut cereri peste cereri si sondaje peste sondaje in care toti oamenii cereau macar o jumatate de ora in plus pentru mijloacele de transport in comun noaptea Nimic. Pt ca prietenii din taxi trebuie sa manance si ei...cu kilu, nu? Iar conceptul de serviciu public se traduce numai in bataie de joc publica...Inca o data...o simpla rusine !

    p.s. poate in 20 de ani terminati si voi situl ratb.ro, stiu ca e greu sa transformi o poza cu meniul sitului intr-un meniu autentic...munca domne...munca...
    • +2 (2 voturi)    
      sa bage GPS! (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 17:03)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui dumi

      O GRAMADA de soferi de autobuz si troleibuz se prefac ca "se retrag", inca de la 10 noaptea - in special cei care au traseele pe la gara si pe la Universitate!

      Sa le faca banda inica, sa le bage GPS si - MAI ALES! - sa bage afisaj electronic in statii - sa stie tot omu' cu cat a intarziat autobuzul / troleibuzul pe care-l asteapta! ;)
  • +1 (1 vot)    
    .... (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 15:53)

    Constantine [anonim]

    din cei 70.000 de studenti daca 100-200 folosesc taxiul cu regulalirate...iar cele disponibile sunt arhisuficiente.... sa fim seriosi : studentii nu au bani de taxiu si folosesc mijloacele de transport in comun decat sa fie jegmanitzi de taximetristi mai ales la ce trafic este in bucuresti. Numai bine ...
    • +1 (1 vot)    
      si ce? (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 16:56)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Constantine

      Le folosim noi, astialalti!

      Eu sunt FOARTE bucuroasa ca au scazut preturile si, mai ales, ca in loc sa se uite de sus la mine cand vreau sa merg numai 2- 3 km, taximetristii acum se INTREC care sa ma ia in masina - si sa fie cat mai politicosi! ;)
  • +2 (2 voturi)    
    degeaba... (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 16:41)

    Horea [utilizator]

    Daca nu-i controleaza, degeaba se dau mai multe licente. Incercati seara in Gara de Nord sa vedeti daca vreun taximetrist va duce oriunde in Bucuresti pe ceas.
    Nicio sansa!
    Mai intat trebuie sa ii verifice - sa prinda cativa hoti dintre ei - pe urma pot sa si dubleze numarul de licente din partea mea.
    • +1 (1 vot)    
      recomand (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 16:59)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Horea

      cu caldura (asa cum le recomand tuturor celor pe care ii stiu si care nu-s din Bucuresti) sa luati un taxi din care tocmai coboara cineva - sunt destule, la (aproape) orice ora; bineinteles, uitati-va totusi pe portiera sa vedeti tarifele, ca nu se stie: poate cei care tocmai coboara erau cumplit de grabiti asa ca au acceptat si o firma mai scumpa ;)

      In NICI UN CAZ nu luati din cele care stationeaza in gara (in special daca soferul are un aer mai lenevos sau indiferent) si MAI ALES nu luati din cei care trag de voi sa va urcati (chiar daca spun "e pe ceas") si tot asa: ABSOLUT NU din cei care asteapta pe peron sau la iesire (sau in orice loc altul decat la volanul masinii lui)! ;)
  • +2 (4 voturi)    
    si ce daca il maresc? (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 16:54)

    Codruta N [utilizator]

    FOARTE bine fac! normal, ele nici n-ar trebui limitate ca numar!

    Eu m-am saturat sa tooot fac comanda de taxi, sa ma tzina juma de ora la telefon - si dupa aia sa-mi spuna "n-avem masini disponibile"!

    Concurenta e FOARTE BUNA!

    Iar daca e vorba de tzepari - ar fi de ajuns ca 2 politisti in civil sa se suie un vreun taxi din alea care stau cu orele in gara (ca "n-avem drum in directia Dvs") sau in Piata Victoriei (unde PRECIS n-ar sta fara "protectie"), in Piata Romana si in alte cateva locuri - si sa-i BELEASCA atunci cand or vedea ca nu pun ceasul (sau ca il pun pe "tarif 3" sau altceva de acest gen ;)

    In alta ordine de idei: TOTI marlanii de primari RARESC autobuzele si tramvaiele in week-end - ca, deh! de CE sa circule si bucuresteanu fara inghesuiala si sa nu ajunga transpirat si nervos unde trebuie? Uite, d.ex. 205 (care merge la Herastrau): in week-end vine din juma in juma de ora! Nesimtire curata!!!

    Si te mai miri, dupa aia, ca nu poate romanu sa mearga la iarba verde (sau chiar si la lucru) decat latzindu-si curu in masina personala - si mai ales, ne plangem ca nu sunt destule parcari si mai taiem din copaci!

    Nesimtire de la mama ei! la TOTI primarii de pana acum!
    • +1 (1 vot)    
      buna codruta. (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 18:29)

      Vasile M [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

      Salutari sotului tau, tot la Taxi2000 lucreaza?
      In alta ordine de idei, cei mai indisciplinati soferi in trafic sunt taximetristii. Eu as mari numarul licentelor si as taia 3/4 din nr permiselor acestora.
      • +1 (1 vot)    
        taximetristi (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 19:33)

        AntonH [utilizator] i-a raspuns lui Vasile M

        putin zic indisciplinati. Mai degraba nesimtiti, porci ordinari si alte cele... as putea continua toata seara. Numai cand ma gandesc mi se ridica parul in cap,
        • 0 (0 voturi)    
          ghinion! (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 23:19)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui AntonH

          Se pare ca aveti talentul sa nimeriti numai din astia de care pomeniti - eu in 90% din cazuri am nimerit taximetristi chiar ok, inclusiv care m-au ajutat daca aveam vreo problema sau care mi-au povestit lucruri interesante ;)
      • +1 (1 vot)    
        nope >:) (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 23:17)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Vasile M

        Eu sunt alta Codruta, nu aia la care te gandesti tu, sorry! ;)

        De acord cu marirea numarului licentelor - si cu sanctionarea celor care-s indisciplinati in trafic!

        Si de acord si cu un "huo!" din inima tuturor primarilor care isi bat joc de bucuresteni >:)
  • +1 (1 vot)    
    articol cel putin suspect (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 23:13)

    Un nenic [anonim]

    Limitarea numarului de taxiuri intr-un oras european este normala si necesara pentru pastrarea unui nivel al calitatii serviciului.
    In Bucuresti in schmb avem o problema. Exista un MONOPOL format din cateva persoane care fac tot posibilul sa-si pastreze pozitia. Sunt cateva persoane care detin cele cateva firme de taxiuri din Bucuresti si care detin majoritatea licentelor. Aceste licente sunt inchiriate contra unor sume frumusele taximetristilor proprietari de masina. Sumele se invart pe la 1000-1500 eur/luna. deci 1000 de licente date catre independenti fac cam 1-1,5 milioane de euro mai putin, lunar, in buzunarele rentierilor. E normal sa fie suparati. Si e normal ca noi, consumatorii sa ne bucuram si sa sustinem initiativa primariei. Trebuie sa se instaureze concurenta reala si trebuie desfiintat monopolul. Primaria trebuie sa reglementeze nivelul minim de calitate al serviciilor si nu cativa baieti cu pile.
  • 0 (0 voturi)    
    cine a facut studiul? (Duminică, 7 iunie 2009, 11:13)

    zeze [anonim]

    cat o fi costat studiul asta? si unde sa fie statiile de taxiuri este scris ceva in studiu? sau tot pe trecerile de pietoni sa se aseze si astia noi, sau pe trotoare sau pe intrarile in spitale sau usile garilor sau sa ocupe parcarile aeroporurilor? la asa vesti bune mi se pare normal sa platim un studiu de la buget care este alimentat de noi!
    da de numaratorile RATB nu spune nimeni? platitori sunt 15 % dintre pasageri, in conditiile in care transportul public este suportat de bugetul local, recte de noi. in elvetia in echipele de controlorii de bilete sunt cadre ale politiei ca sa nu existe dubii ca se cer actele la control de catre diversi, asta va spun din perspectiva in care angajatilor RATB le este "teama" sa verifice sau cad la "pace".
    va pup si sa auzim de bine!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version