Monumentul Holocaustului: In loc sa fie transplantati, cei 32 de arbori au fost taiati cu drujba

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 5 iunie 2009, 18:24 Actualitate | Esenţial

Galerie foto: Parcul in care se va ridica Monumentul Holocaustului
Parculetul de pe strada Brezoianu din Bucuresti, din fata fostului Minister de Interne,  a fost ras de pe fata pamantului pentru a face loc monumentului Holocaustului. In loc sa fie transplantati, asa cum a promis primarul Capitalei, Sorin Oprescu, cei 32 de arbori au fost taiati de la radacina cu drujba, pe teren ramanand doar trunchiurile si aleiile schilodite. Locul a fost imprejmuit cu un gard de tabla.  Pentru a „compensa” raul facut, au fost plantati 124 de copacei in Parcul Izvor.

Mai multe ONG-uri sustin ca proiectul incalca legea. “Atat Planul Urbanistic Zonal cat si autorizatia de defrisare si autorizatia de constructie, daca vor fi emise, incalca OUG 114/2007, care interzice schimbarea destinatiei spatiilor verzi, reducerea suprafetei ori stramutarea lor. Noi nu ne opunem realizarii monumentului, ci doar locatiei alese, care ar face sa dispara unul din putinele spatii verzi centrale” , a declarat Nicusor Dan, presedintele Asociatiei Salvati Bucurestiul.

„Saptamana viitoare vom cere autoritatilor sa ne puna la dispozitie un teren cu aceeasi suprafata ca parcul defrisat si care sa nu fie spatiu verde, pe care sa plantam copaci. Daca nu ne adresam in instanta si cerem oprirea lucrarilor. Puteau sa faca acest monument in fata parcului, pe parcarea Dalli, nu neaparat in parc”, ne-a spus Dan Trifu, vicepresedintele Ecocivica.

Proiectul Monumentul Holocaustului a fost aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti pe 29.10.2008. Potrivit presedintelui de sedinta al CGMB, Calin Murg, proiectul  are  aviz de la Agentia de Mediu. Ulterior a primit aviz si de la Directia de Mediu din Primaria Capitalei.

Ansamblul cuprinde cinci constructii: un Memorial, Steaua lui David, Via Dolorosa, Roata Tiganilor si Coloana, inalta de 20 de metri.


Citeste mai multe despre   






















4663 vizualizari

  • +14 (16 voturi)    
    domnul primar a zis? (Vineri, 5 iunie 2009, 18:28)

    kalu [anonim]

    pai dragi cetateni, numiti un singur lucru din sirul promisiunilor sforaitoare facute in campanie si atunci treaba-i treaba. Unde este autostrada plutitoare, pardon zburatoare, sau cum s-ar mai fi numit ea?
  • +21 (23 voturi)    
    holocaust ! (Vineri, 5 iunie 2009, 18:31)

    anonim [anonim]

    Probabil copacii au fost taiati tocmai pentru a sublinia ideea de holocaust ! Are sens : (
    • +6 (10 voturi)    
      Taiati copacii antisemiti! (Vineri, 5 iunie 2009, 20:12)

      Mitica [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Oare copacii respectivi au facut politica antisemita?

      Cred ca mai degraba vor sa faca un pic de loc intre strazile Lipscani si Mihai Voda pentru a largi parcarea Dalli - ca de avem nevoie de cocosi la turism si la Primarie.
  • +19 (23 voturi)    
    Monumentul... (Vineri, 5 iunie 2009, 18:32)

    Loerincz [utilizator]

    ... holocaustului copacilor din Bucuresti!
    • +7 (11 voturi)    
      holocaust (Vineri, 5 iunie 2009, 19:22)

      alpha [utilizator] i-a raspuns lui Loerincz

      mi-ai luat vorba din gura...!
  • +9 (11 voturi)    
    :-( (Vineri, 5 iunie 2009, 18:44)

    dia [anonim]

    Ce oribil! O bataie de joc!
  • +11 (13 voturi)    
    Nu se transpanteaza copaci in mijlocul verii (Vineri, 5 iunie 2009, 18:47)

    jean valjean [anonim]

    Chiar ne cred tampiti, copacii nu se transplanteaza in mijlocul verii cand sunt in plina vegetatie pt ca se usuca garantat, stiau de la inceput ca vor fi taiati.Faza asta cu transplatarea a fost doar praf in ochii presei.
  • +6 (10 voturi)    
    caracteristic (Vineri, 5 iunie 2009, 18:48)

    Cristi [anonim]

    promit doar minciuni!!
    tara imbuibatilor,marlanilor
    cateva planuri pt viitor :
    1)-un job bun in alta tara
    2)-obtinerea cetateniei
    3)-renuntarea la cetatenia romana
    • +1 (7 voturi)    
      ... (Vineri, 5 iunie 2009, 21:20)

      asterix [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Vrabia malai viseaza. Ai auzit de ceva care se cheama criza?
      Produs chiar de "fratii de singe" ai celor din cauza carora se intimpla si acest eveniment cu parcul?
      Totusi, eu zic sa pui in practica de pe acum punctul 3, astfel o sa se mai curete si tara asta.
    • +2 (4 voturi)    
      clar (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 8:13)

      geo [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Niste idioti aproba distrugerea unui parc si inlocuirea lui cu betoane. Mi-e mila de locuitorii Bucurestiului.
      Chestia cu jobul bun in alta tara e tare. Am aplicat solutia asta in urma cu 11 ani si sint foarte multumit de rezultat. Adica salarul este de 10 -15 ori mai bun decit cel mai bun salar care il speram in Romania. Cetatenia am obtinut-o, dar nu renunt la cetatenia romana, caci imi convine sa fiu cetatean EU.
      • 0 (2 voturi)    
        se vede... (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 13:13)

        alexM [anonim] i-a raspuns lui geo

        Salariu, se zice salariu nu salar...
        • 0 (0 voturi)    
          regionalisme... (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 23:00)

          alexandru [anonim] i-a raspuns lui alexM

          smart ass... a folosit si omul un regionalism, fiind probabil din ardeal de origine. dar da... esti si tu romanul care (doar) critica :)

          p.s. scuza-mi inceputul mesajului. mentionez ca e un neologism provenit din slang-ul unui grai ascuns "dupa blocurile" de peste oceanul de la vest.
  • +1 (5 voturi)    
    plata (Vineri, 5 iunie 2009, 18:50)

    roman [anonim]

    Sper sa vina cat mai curand vremea sa platiti pentru aceste fapte.
    • +1 (3 voturi)    
      Astia nu platesc - incaseaza ... spaga ! (Vineri, 5 iunie 2009, 20:13)

      Mitica [anonim] i-a raspuns lui roman

      .
  • +9 (15 voturi)    
    Nu holocaustul e important (Vineri, 5 iunie 2009, 19:06)

    dumi [anonim]

    Nu sunt mare fan al politicii actuale evreilor din motive lesne de inteles, insa trebuie sa incetam cu prostia asta impotriva holocaustului. Cred ca da, aveau dreptul la un monument.

    Ce este incredibil este cum se face acest monument (putea semnifica orice, chiar nu e important). M-am saturat de barbaria si nesimtirea si ...nu stiu, nu exista cuvinte in dictionar ca sa arate scarba si oroarea fata de cei ce ne conduc la orice nivel. In Franta, la ce mandrie nationala au francezii, cred ca erau trecuti prin ruguri de mania populara de 1000 de ori pana acum. La noi lumea tace si indura bataia de joc de 20 de ani care nu o sa se termine niciodata.
    • -4 (8 voturi)    
      ? (Vineri, 5 iunie 2009, 20:48)

      vagaBOND [anonim] i-a raspuns lui dumi

      ..de unde stii tu asta?De ce sunt arestati si persecutai CEI CARE CER ADEVARUL ISTORIC CU CARTILE PE FATA?In jidanistan este un monument al cretionilor omoriti de $idovi?Ce esti perciunat sau perciunizat(vandut ptr. 33 arginti)?
    • +3 (9 voturi)    
      iti zic eu cine avea dreptul la un monument (Vineri, 5 iunie 2009, 20:59)

      viking [anonim] i-a raspuns lui dumi

      aveau dreptul martirii inchisorilor comuniste, victimele unui regim impus de rusi cu ajutorul unui grup de tradatori romani in proportie de 90% de origine evreiasca. poate ca de-asta nu ar trebui evreii sa aiba un monument in Romania !
      • -2 (8 voturi)    
        niste jigodii jidanii (Vineri, 5 iunie 2009, 22:27)

        ghe [anonim] i-a raspuns lui viking

        daca s-ar fi vorbit de victimele facute de armata israeliana in Gaza acuzau de antisemitism
    • -3 (9 voturi)    
      io (Vineri, 5 iunie 2009, 21:50)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui dumi

      cred ca nu, nu aveau dreptul la nici un monument. Pai asa au murit milioane de polonezi, ca sa nu mai vorbim de rusi-zeci de milioane- in al doilea razboi si vad ca astia nu cer asa ceva.
      De sutele de mii de romani ucisi a caror singura vina era ca aveau alte pareri politice decit ocupantul sovietic si slugile lor comuniste evreiesti din Romania ai auzit? Daca nu, auzi acum.
      Copacii cresc oriunde si oricind, cu oamenii e altfel.
      • +4 (8 voturi)    
        Fiecare cu parerea lui (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 0:26)

        dumi [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Eu cred ca un popor care si-a pierdut peste 50% din populatie intr-un razboi, are dreptul la un monument. Si asta indiferent de ce popor este, pentru ca tot crima se cheama.

        Dar nu asta e important, ci exact ce am spus mai sus. Ca primul lucru ce tb inteles este ca este o crima ce s-a intamplat cu parcul. Si numai niste ignoranti ar duce discutia de la fond (parcul distrus) la o forma discutabila(daca au sau nu dreptul). Si ma refer si la tine, cu cei 30 de arginti...exact la specimene ca tine ma refeream, care folosesc orice pretext sa se ia de un popor. Si nu spun ca sunt sau nu vinovati de orice, ci ca nu asta e subiectul. Iar in viata, daca ai ceva cu evreii, du-te si spune pe fata, daca ai ceva cu ecologia, spune-o din nou pe fata. Nu te folosi de un pretext ca sa spui altceva.
        • -2 (6 voturi)    
          lectii (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 6:02)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui dumi

          de viata iei matale din brosurile grinpis. Dar fii bun si pastreaza-le pt matale si alti econazy. Pe mine nu ma intereseaza.
        • 0 (4 voturi)    
          de acord cu procentul, dar (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 7:39)

          MirceaA [anonim] i-a raspuns lui dumi

          asa hai sa facem monumente amerindienilor,
        • -4 (6 voturi)    
          TOATE RAZBOAIELE AU FOST FINANTATE DE EVREI (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 9:33)

          manoliuval [utilizator] i-a raspuns lui dumi

          Solutia sa plece in Israel.
          Ciuma evreiasca planetara sa plece din romania.
          In Congo au ucis peste 7 milioane der congolezi impreuna cu printul Belgiei pentru DIAMANTE, acela nu este HOLOCAUST?
          SUTE DE MILIOANE DE CETATENI UCISI CU VIRUSUL HIV FABRICAT SI ELIBERAT DE EVREI, NU ESTE holocaust?
          Milioane de cetatreni ucisi in razboaiele dupa 1944 finantate si provocate de evreii, nu este HOLOCAUST?
        • +1 (3 voturi)    
          Nu ai dreptate (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 16:06)

          Eu [anonim] i-a raspuns lui dumi

          Cred ca dupa 60 de ani de scuze si plecaciuni ar trebui sa ne indreptam atentia si catre alte popoare mutilate de valtorile istoriei: armeni, kurzi, tamili etc etc. Hai sa ne apucam sa defrisam Herastraul si sa construim monumente inchinate acestor popoare. Desigur imi veti spune ca n-am avut nici un amestec in holocaustul armenilor si deci nu-i cazul sa ridicam statui. Dar de ce am stat deoparte? De ce nu ne-am dus peste turci sa salvam un milion de oameni de la pieire? De lasi!
          Si acum intrebare: De ce in Ierusalim nu exista un monument inchinat celor 53 de romani "Drepti intre popoare" (numai 53 au corespuns criteriilor) - romani care au salvat mii de suflete evreesti in acele vremuri?
          Ce ma deranjeaza enorm este urmatorul lucru. Imi pare nespus de rau de tragedia mondiala produsa de acel val de furie nebuna si nejustificata si promit sa nu incurajez niciodata astfel de actiuni! Dar, domunele evreu, te rog nu impune copiilor mei sa planga la monumentele Holocaustului Evreiesc si nu-mi impune sa-ti cunosc istoria inaintea istoriei propriului meu popor sau al altor popoare!
    • 0 (0 voturi)    
      prostie (Duminică, 7 iunie 2009, 0:59)

      liviu [anonim] i-a raspuns lui dumi

      dar nu numai indura bataia de joc ci ii voteaza cu amnadoua mainile de frica ca vopsitii (adica comunistii)nu mai ies la alegeri(PSC+PC si PD-L)
      au distrus tara au vandut PETROM la un pret de nimic fac autostrazi la pret fabulos pe km iar acest popor imbecilcade in extaz si voteaza 65% cu comunistii
      meritam sa ne extermine
  • +9 (15 voturi)    
    nu monumenteleor (Vineri, 5 iunie 2009, 19:14)

    ana [anonim]

    odata cu acest monument o sa creasca si antisemitismul bucurestenilor dar asta nu-i o problema pentru evrei ei supravietuiesc facand pe victimele si cerand despagubiri
    • +4 (12 voturi)    
      Evident - babuinii din Primarie baga zazanie (Vineri, 5 iunie 2009, 20:10)

      Mitica [anonim] i-a raspuns lui ana

      Evident ca va creste antisemitismul bucurestenilor - atatat insa de babunii din Primarie! lipsiti de orice idee despre istoria recenta si despre decenta cu care trebuie sa facem uitate zilele de groaza ale rebeliunii legionare, ale represiunii carliste, ale martirizarii unor delicventi de drept comun, hoti si criminali - legionarii, sionistii si comunistii.
      Loazele de la Primarie s-au gasit sa plaseze acest monument intr-una din zonele considerate de legionari ca "sfinte" deoarece in apropiere - la biserica Sf Ilie Gorgani si-au comemorat "martirii" - Capitanul - care a ucis in sala de judecata, Mota si Marin - morti ca niste fraieri in Spania la Majadahonda, calcati de tanc, si bandele de ucigasi - Decemvirii si Nicadorii - besti gregare care si-au ucis ritualic colegi si oponenti politici la-olalta! Ucigand ritual sunt asemenatori evreilor pe care ii urau atat si foarte departe de spiritul crestin.
      Chiar in fata noului "monument" privind spre Podul Izvor - se vede casa lui Zizi Cantacuzino, general si fecior batran - care senil a fost atras de legionari si i-a gazduit in caza sa. Loc blestemat - este astazi o ruina pe cheiul Dambovitei, imediat dupa parcarea din fata Ministerului.
      In acest mod babuinii din Primarie lipsiti de orice amintiri in afara de "labele poc" pentru Ceuasescu - pun gaz pe foc pe o problema veche, dar care scindeaza din anii '40 Romania si pe romanii de pretutindeni.
      De ce nu l-au pus peste garla - ceva mai departe - de exemplu cel mai bine exact in locul unde cei mai multi dintre evreii bucuresteni au locuit - in strada Lucaci, pe spatiul liber de ani de zile unde au fost demolate casele evreilor?
      Pentru ca acel teren este vizat de "clientii" politici ai babuinilor din Primarie, pentru vre-un nou centru comercial!
      Prin astfel de "masuri" intelepte - Primaria Capitalei va continua sa atate antisemitismul unor oameni mai putin educati, pe care i-am vazut mereu evitand biserica Sf. Ilie Gorgani pentru ca este biserica legionarilor, iar acum ...
      • +1 (5 voturi)    
        si ce daca (Vineri, 5 iunie 2009, 22:33)

        andu [anonim] i-a raspuns lui Mitica

        si evreii nu pot decat sa se bucure pentru ca invocand antisemitismul poate ne vor cere si noua despagubiri la fel cum le fac nemtilor
        • 0 (2 voturi)    
          tot timpul (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 7:40)

          MirceaA [anonim] i-a raspuns lui andu

          toata istoria lor, ei au cerut ceva. Pana la urma tot le va da cineva ceva... definitiv.
        • +1 (3 voturi)    
          Bine ar face sa-si ceara despagubirile la Budapest (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 10:08)

          Mitica [anonim] i-a raspuns lui andu

          Bine ar face sa-si ceara despagubirile la Budapesta, deoarece la data cand evreii din Transilvania au fost trimis in lagarele de exterminare din Polonia erau cetateni unguri, sub protectia statului ungar.

          Sa nu uitam deasemenea ca cei mai multi evrei din Transilvania au fost foarte fideli statului ungar, la fel cum cei din Germania au fost de-a dreptul dedicati Germaniei si culturii germane.

          Dupa 1867 foarte multi evrei s-au convertit si si-au declarat nationalitatea ca ungara (atentie ! nu maghiara - caci maghiarii sunt si cei care traiesc in afara granitelor, pe cand unguri sunt doar cei din Ungaria - atat cat este ea la un moment dat). In Transilvania erau destule sate in care singurii vorbitori de maghiara si de germana erau carciumari evrei.

          Bineinteles ca multi evrei inca sunt nostalgici dupa anii petrecuti sub monarhia dualista, cand au fost pusi in functii si li s-au dat multe oportunitati comerciale ca rasplata pentru convertire si pentru luare nationalitatii ungare. Noi lor stapani i-au trimis in camerele de gazare mai tarziu, poate tot ca rasplata pentru convertire si pentru aderarea la Natio Hungarica.

          Asa ca pentru despagubiri sa se adreseze la Budapesta, este un loc pe malul Dunarii, o casa mare - Parlamentul ungurilor, acolo trebuie depuse cererile de despagubire.
          • 0 (0 voturi)    
            asta e (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 23:50)

            andu [anonim] i-a raspuns lui Mitica

            si tot pe noi ne fraieresc cu monumente, ne intoxica cu Holocaustul usor usor o sa-i dau dreptate lu Ahamadinejad..
  • +3 (9 voturi)    
    romanul rabda ce rabda (Vineri, 5 iunie 2009, 19:17)

    gogu [anonim]

    Dar nu cred ca va mai rabda mult, asta e clar, deja e bataie de joc oriunde intorci ochiul oriunde pasesti, peste tot....
    Si cind te gandesti ca au fost taiati saracii copaci chiar de ziua mediului.... halal doctor, sa dea aprobare pt disparitia spatiilor verzi, care te mentin sanatos, cit de cit...... rusine
    • -1 (3 voturi)    
      probleme, (Vineri, 5 iunie 2009, 21:51)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui gogu

      gogule, probleme?
    • +3 (5 voturi)    
      romanul nu mai rabda.... (Vineri, 5 iunie 2009, 22:03)

      undo [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Romanul s-a resemnat. Cei care au vrut o schimbare au plecat, restul (baieti destepti, oameni lenesi ori prea batrini) au ramas aici si inghit tot ce li se da.
      In aceasta campanie electorala a luat cineva atitudine? In alte tari se mai huiduie, se mai arunca un ou, o rosie. La noi nimic. Nici la vot nu se mai duce lumea, fiindca nu mai intereseaza pe nimeni cine ne conduce. Vedeti profesorii, cit de usor au renuntat la greva, s-au resemnat de tot. Am devenit niste impotenti care lucra pe bani de nimic in timpul saptaminii, iar in weekend mergem undeva cu Loganul luat prin programul rabla, facem un gratar, bem o bere dintr-un pet pe care-l lasam in urma ascultind manele date la maxim. Iar luni luam totul de la capat. Pacat, probabil acum 20 de ani nu tocmai la asta am visat. Am devenit o turma de spalati pe creier prin televizor condusa de citiva baieti destepti.
      • +3 (3 voturi)    
        Asa este (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 7:05)

        paulmateescu [utilizator] i-a raspuns lui undo

        O descriere superba si perfect reala.

        Oamenii pleaca pentru ca, la o evaluare realista, isi dau seama ca acest popor sufera de pasivitate stucturala de mult timp, nu numai in ultimii 20 de ani.

        Realist vorbind, suntem un popor de masochisti care se incapatzaneaza sa duca orice jug, cu obedientza si chiar cu placere. Daca incerci sa ii trezesti pe romani, se sperie ca vor trebui sa isi ia destinele in maini si ideea infricosatoare ca sunt responsabili pentru ei insisi ii face sa devina violentzi la adresa celor care vor sa ii trezeasca.

        Sa credem oare ca va exista o schimbare notabila in cursul vietilor noastre? O astfel de schimbare vine numai dupa un efort organizat din partea unei natiuni (vezi Japonia, de exemplu), dar unul din lucrurile care ne definesc pe noi este respingerea oricarui fel de actiune organizata.

        Asa ca emigrarea apare ca o actiune perfect logica in urma aprecierii la rece a situatiei.
      • +3 (3 voturi)    
        ai perfecta dreptate (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 7:49)

        MirceaA [anonim] i-a raspuns lui undo

        din pacate, ai perfecta dreptate. Acest popor nu a avut niciodata performante in democratie, nici inainte de razboi, nici acum. Intotdeauna a trebuit sa fie condus cu o mana de fier, de un conducator cu sabia si biciul in mana. Asa se conduc turmele.
        N-am stiut niciodata sa ne alegem conducatorii. Cei care au condus tara bine, fie au luat puterea cu forta, prin lupta, fie au fot adusi de afara si impusi. Pe roman il conduci numai cu forta, altfel sta ca un caine, latra si mananca ce-i dai.
  • +8 (12 voturi)    
    holocaust (Vineri, 5 iunie 2009, 19:25)

    viorel [anonim]

    Ca a fost, este probabil sigur.
    De ce a fost nu vra numeni sa spuna. Daca ne uitam la ce se intampla acum in lume, intelegem de ce.
    Si intelegem de ce va fi din nou. din pacate ei nu inteleg, si nu se potolesc. Pe urma vor da iar vina pe noi. Si iar va vfi un holocaust.
    si tot asa, cum se intampla de sute de ani.
    • 0 (4 voturi)    
      de ce a fost?? (Vineri, 5 iunie 2009, 22:42)

      bebe [anonim] i-a raspuns lui viorel

      asta-i intrebare de 100 de puncte
      nea ala cu mustacioara si-a dat seama ca perciunatii sunt ca o caracatita si acapareaza tot incepand cu finantele apoi te fac sclavul lor, exemplul din ziua de azi fiind palestinienii care stau ca la inchisoare in propria lor patrie
  • 0 (4 voturi)    
    e totusi ok (Vineri, 5 iunie 2009, 19:59)

    Stoned [utilizator]

    au plantat alti 124 de copaci. lucreaza cu mai mult CO2. e strategic
    • 0 (0 voturi)    
      tzeapa! (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 17:55)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Stoned

      Sa plantezi 124 de copaci pe un spatiu DEJA verde NU compenseaza in NICI UN FEL distrugerea unei suprafete verzi si inlocuirea ei cu betoane!

      Ar fi fost ceva daca ar fi daramat o parte din Casa Boborului si ar fi plantat acolo - sau pe locul vreunui mall!

      ORICE plantare de arbori in vreun parc denota prost-gust (pentru ca orice "parc" in mod normal are o "conceptie" arhitecturala) iar, din pdv al "mediului", nu e decat o tzeapa!
      • 0 (0 voturi)    
        Plantare de tzepe pe Maidanul lui Catzel (Duminică, 7 iunie 2009, 13:21)

        Mitica [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

        Draga Codruta,

        Ai fost in parca sa vezi ce au plantat sau ai multa intuitie feminina ?

        Parcul Izvor arata acum ca o plantatie de tzepe, deoarece cele 124 de rasaduri de "arbori" sunt in fapt niste tzepe. Sper sa nu se usuce pana la primavara, deoarece solul de pe maidanul respectiv nu este grozav, nici un fel de vegetatie nu s-a dezvoltat bine acolo in ultimii de 35 de ani.

        Motivul este simplu - sub un strat foarte subtire de sol se afla ruinele cartierului, ale carui beciuri au fost umplute cu moloz de la demolari. Nu exista o alimentare naturala cu apa, datorita schimabrilor facute la relieful Dealului Spirii odata cu constructia Palatului Parlamentului, a metroului si a canalizarii Dambovitzei.

        Asa ca Parcul Izvor dupa sistematizarea facuta de fostul pitic isi poate relua numele istoric de Maidanul lui Catzel, fiind doar un cutzodrom pentru cateva javre din blocurile vecine.
  • +8 (10 voturi)    
    Cand facem si pentru ai nostri ceva? (Vineri, 5 iunie 2009, 20:04)

    Rhadoo [utilizator]

    Monument in Bucuresti pentru eroii romani ai celui de-al doilea razboi mondial cand se face? Sau pentru cei care au murit in chinuri groaznice in lagare de munca staliniste?
    Marii oameni de cultura si inventatori romani cand o sa aiba un monument cum trebuie?
    Dupa cate imi aduc aminte, pana si monumentele eroilor din rezistenta anticomunista au fost construite din donatiile oamenilor obisnuiti. Toate clasele din liceul meu au donat bani pentru a cinsti cum se cuvine memoria Tinei Rizea, insa nu am auzit de fonduri de la primarie sau guvern pentru acest proiect.
    Bine ca ii pupam in fund din greu pe evrei, americani, europeni, etc. nerealizand ca ne lipseste ceva esential, patriotismul. E trist ca nu mai cinstim jerfa stramosilor nostri si oamenii de valoare.
  • -4 (8 voturi)    
    NU TREBUIE SA MERGEM LA VOT!!! (Vineri, 5 iunie 2009, 20:15)

    amm [anonim]

    este o porcarie imensa ce se intampla in tara asta! cum ajung la putere, cum le ia dracul mintile!
    rusine celor care ne conduc!

    " voi sunteti urmasii romei?
    niste, rai si niste fameni!
    e rusine omenirii
    sa va zica voua oameni..."
    • -3 (7 voturi)    
      greva (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 0:39)

      monica L [anonim] i-a raspuns lui amm

      corect! sleahta politicienilor merita o lectie usturatoare: greva electorala generala!!!!
    • +2 (4 voturi)    
      Ce-aveti?????????? (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 6:53)

      paulmateescu [utilizator] i-a raspuns lui amm

      E una din putzinele dati cand imi ies din pepeni: la ce i-ati dat voturi negative lui amm pentru ce a spus, oameni buni???

      Are dreptate, si citatul este foarte corect!
    • +3 (3 voturi)    
      omule (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 7:57)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui amm

      te rog eu, nu fi ca un caine care nu-si alege stapanul si dupa aia nu e multumit de el si latra la luna. Daca toti cei ca tine, care vor sa se faca ceva in tara asta, ar iesi la vot, nu ar mai ajunge toti tampitii la conducere. Abia atunci ar fi mai multe voturi de bun simt, care sa rastoarne aranjmentele partidelor. Trebuie sa depasim la numar masina de vot a partidelor si atunci nu mai au ce face. Daca cei care au minte in cap nu merg la vot, acesta este aranjat cu mici si bere de Vanghelie si alti paduchi pe care-i stii.
      • 0 (0 voturi)    
        partidele-s de vina! Nu absentesitii! (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 17:58)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

        Pe CINE dreq sa votezi? Nu vedeti ce figuri sinistre sunt prin toate partidele? Ce sa votezi, daca n-ai pe cine?

        Putinii "independenti", daca au (prin vreo minune) sansa sa fie alesi, nu rezista mult si se contamineaza si ei de murdaria din jur! :((

        Societatea romaneasca este astazi un cancer cu metastaze! >:(
    • 0 (0 voturi)    
      PENTRU GUNOAIELE DE "SUS" (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 17:20)

      anm [anonim] i-a raspuns lui amm

      Consider voturile negative primite de catre "cei de sus", care se considera lezati. Oricum de Eminescu n-au auzit, asa ca le mai spun cate ceva:" ...Asta plebe, ast gunoi
      A ajuns a fi stapana
      Si pe tara si pe noi,,,"

      si " Nu spera cand vezi miseii
      La izbanda facand punte
      Te-or interce nataraii
      De ai fi cu stea in frunte..."
  • +4 (6 voturi)    
    ce importanta are (Vineri, 5 iunie 2009, 20:15)

    xy [anonim]

    ...ce se face pe locul ala. putea sa fie si monumentul eroilor romani, si un turn de birouri, o cresa, o biserica, orice. rau e ca se taie pomi, ca se spun minciuni cu transplantari fanteziste, si inca si mai rau e ca se creeaza un precedent cu incalcarea legii. maine oricine poate sa vina sa defriseze si sa promita ca muta copaci sau sadeste puieti, fiindca exista deja precedentul. si primarul nostru *Anton* Oprescu iar o sa ridice din umeri.
    • -1 (7 voturi)    
      mai (Vineri, 5 iunie 2009, 21:56)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui xy

      econazistule, pomii tai de kk n-au nici o importanta. Se planteaza altii in alta parte. Monumentul minciunii monumentale care este holocaustul, asta conteaza
      Dar ca sa pricepi asta, iti trebuie doua lucruru: minte si bun simt. Tu nu posezi nici una nici alta..
      • 0 (0 voturi)    
        pana una-alta (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 17:59)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        in zona AIA era deficit de "spatiu verde" - NU in alta parte!

        Cat despre "nazi"... cine zice, ala e! Din pacate, nici macar "eco"! >:(
  • +1 (5 voturi)    
    toti avem curaj (Vineri, 5 iunie 2009, 20:50)

    interbelicu' [anonim]

    Daca tot suntem atat de infocati in a comenta acest lucru, mai bine sa ne canalizam energia intr-un lucru mai rodnic si sa mergem toti acolo sa punem o placarda, doua pe care sa scriem ce ne doare!
    • -2 (6 voturi)    
      grafitti sau sa-l daramam (Vineri, 5 iunie 2009, 22:38)

      andu [anonim] i-a raspuns lui interbelicu'

      mai bine sa-l daramam
    • +1 (3 voturi)    
      Ntz (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 6:57)

      paulmateescu [utilizator] i-a raspuns lui interbelicu'

      Noi nu procedam asa. Noua ne e frica sa aratam autoritatilor ca suntem cumva in dezacord cu ele. Modul nostru de actiune este sa barfim pe la colturi, in carciumi sau (la creme de la creme) pe net, apoi sa ne taraim alene gleznele incatusate, sa ne aranjam mai bine zabalele din gura si sa indreptam sheile din spate pe care s-au cocotzat ca intotdeauna niste fanariotzi, cu exceptzia faptului ca de data asta sunt de un neam cu noi. Ne mai relaxam batandu-ne nevestele, copiii si soacrele...

      Asta e felul nostru pur romanesc de "actziune".
  • +1 (3 voturi)    
    UPSSSSSS ! Cenzura ! (Vineri, 5 iunie 2009, 21:25)

    Mitica [anonim]

    Na-ţi-o frântă că ţi-am dres-o prin cenzură !

    Sprijinitorii Primăriei cenzurează comparaţiile şi comentariile despre echidistanta politica a găştii de pe bulevard!

    Alo ! Domnu Oprescu - acum primăriţi pe Kogălniceanu, nu pe 6 Martie !
  • +2 (4 voturi)    
    a promis primarul??? (Vineri, 5 iunie 2009, 21:39)

    daniel [anonim]

    Pai nu asta e individul care a obtinut asa cum a obtinut semnaturile pentru a putea candida? De atunci trebuia sa se fi lamurit lumea ce e cu el... O fi el chirurg, dar la transplant de copac nu se pricepe, a zis ca mai bine extirpa :|
    • +4 (4 voturi)    
      Ati ales ... (Vineri, 5 iunie 2009, 22:18)

      nedero [anonim] i-a raspuns lui daniel

      ....PSD/Oprescu .. aste e promisiunu si minciuni din belsug .... mai aveti o sansa sa alegeti si duminica ....tot PSD ca merita domni..
  • -1 (5 voturi)    
    solutie (Vineri, 5 iunie 2009, 21:51)

    nic [anonim]

    voi merge la vot. ce pot sa fac? e timpul sa ne iubim tara . sa utilizam fiecare sansa de a ne exprima. a emigra nu e o solutie , e o nenorocire , o prostie , sinucidere . daca tai un cap balaurului rasar sapte , ca-n poveste . s-a vazut in 89. alta e pedeapsa : ceva chinezesc .(nu termopane) . sa mergem la vot . nu va jenati VOTATI.
  • +2 (6 voturi)    
    rezervatia de caini (Vineri, 5 iunie 2009, 21:59)

    ardeleanul [anonim]

    Pute Bucurestiul de mizerie, haitele de caini bantuie capitala, dar ne doare de : ,,Parculetul ...a fost ras de pe fata pamantului pentru a face loc monumentului Holocaustului... cei 32 de arbori au fost taiati de la radacina cu drujba... ramanand doar trunchiurile si aleiile schilodite. Locul a fost imprejmuit cu un gard de tabla. " Ce sa va povestesc, s-a prabusit cerul schilodind Bucurestiul nostru minunat. Face-ti-va curetenie bucurestenilor, nu va mai vaitati cu nerusinare ca mirosul gunoaielor bantuie pana in varful Carpatilor.
    • +3 (5 voturi)    
      Pana una alta, cainii ii mananca pe timisoreni! (Vineri, 5 iunie 2009, 22:34)

      Mitica [anonim] i-a raspuns lui ardeleanul

      Pana una alta, cainii ii mananca pe timisoreni, si nu pentru ca ar fi mai gustosi decat bucurestenii sau mai putin dibaci in tehnici de aparare antikanine, ci pentru ca sunt mai multi si mai salbatici.

      Ar mai putea fi un factor care face diferenta - cainii de la Bucuresti umbla cu covrigi in coada ! iar celor din Timisoara le-au furat rrrrrrrrromulaniii covrigii.
      • +1 (3 voturi)    
        Pana una alta pe voi va mananca tiganii (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 1:58)

        /./ [utilizator] i-a raspuns lui Mitica

        Stai flexat ca nu sunt nici 1/10 caini in timisoara cati sunt in bucuresti miticule.Cam 30% din populatia bucurestiului e formata din tigani, colentina e plina, d-na ghica e plina , in capatul d-nei ghica pe stanga exista ghetouri pline doar de tigani.Dc nu ai trecut niciodata pe acolo ti-as sugera o plimbare..Adevaru ca nu stiu cine s-ar incumeta sa merga intr-un asemenea ghetou, asa ceva nu am mai vazut nici intr-un oras al tari.Sa nu mai vb de cartierele renumite gen rahova, giulesti, pantelimon, etc.
        In timisoara inca nu a murit nimeni de la muscatul unui caine , in bucuresti avem cateva cazuri .
        • +2 (4 voturi)    
          Noi, amaritii! (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 10:09)

          Maria [anonim] i-a raspuns lui /./

          Ja, sigur ca Bucurestiul este plin de tigani: inainte de revolutie erau "legati" de loc, acum au libertate de miscare si sunt atrasi de marile orase sau .. .Italia. Nu-ti inchipui ca Timisoara este mai "nobila" doar pentru ca tiganii au ales sa emigreze din Transilvania in praful Bucurestiului. Fii bucuros si nu mai face pe grozavul! Suntem si asa prea amariti cu totii sa mai ne certam intre noi! Nu tu urma de politician de ales, prea multe urme ale unei societati bolnave!
  • +3 (3 voturi)    
    stare de fapt (Vineri, 5 iunie 2009, 22:41)

    Roman [anonim]

    Huaaaaaa! Imputitilor! Emigrarea esti singura solutie...
  • +4 (4 voturi)    
    pai!! (Vineri, 5 iunie 2009, 22:55)

    adyfootballer [anonim]

    La ce primar are Bucurestiul ,va meritati soarta bucuresteni!!!Cu alta ocazie iesiti la vot si votati altceva decat un securist inrait!!!
    • -1 (3 voturi)    
      .. (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 3:06)

      st.pauli_1910 [utilizator] i-a raspuns lui adyfootballer

      bine ca aveti voi primari buni (taranilor)
  • +1 (3 voturi)    
    Merita? (Vineri, 5 iunie 2009, 23:13)

    Itzic [anonim]

    nu stiu cine, ce a promisiune sau santaj a fost dar nu prea ii vad rostul in Bucuresti...

    Mall-ul din deal, de la Cotroceni este investitie a donilor cu monumetu'.
    Si in spiritul respectului fata de cei nealesi. TOATE materialele sunt aduse din Israel, exceptie betonul.
    Bastinasii sunt doar cu muschii...
    • 0 (0 voturi)    
      si mall acuma? (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 23:57)

      adri [anonim] i-a raspuns lui Itzic

      adica-s evrei? au bani de dat spaga si sigur vor face mall ul
  • +1 (3 voturi)    
    morti (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 1:21)

    john [anonim]

    In ziua de 13 iunie 1990, in acel parculetz au fost impuscati oameni, de catre indivizi, probabil militzieni, care trageau din cladirea Min. de Interne.
  • -1 (5 voturi)    
    Koser (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 1:32)

    muz [anonim]

    In parcul ala era plin de aurlaci :) ce nu este chiar kosher :)
    va fi un monument .. care precis va arata destul de futuristic si bine :)
    ce nu este smafu in asta ?

    Shalom
  • -1 (3 voturi)    
    semnificatie (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 1:48)

    Adolf Eichmann [anonim]

    Parerea mea este ca acest monument nu are nicio semnificatie pentru evreii din tara asta. In fapt, sunt de parere ca nu mai sunt in viata evrei care stiu exact cum s-a ajuns in situatia numita ,,holocaust". Nu cred ca mai sunt evrei intelepti, care au inteles evenimentul si care sa-i bata pe umeri pe cei colegii de religie mai narozi si sa le explice ca este o cheltuiala inutila. Acest monument trebuie construit la Londra. Elizabeth stie de ce.
    • 0 (2 voturi)    
      In fata la Foreign Office (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 7:42)

      Mitica [anonim] i-a raspuns lui Adolf Eichmann

      Si noi stim de ce "nemtoaica" ar trebui sa aiba acest monument in fata la Palatul Buci-in-geam.

      Diferenta este ca ea isi permite sa se faca ca nu stie, in timp ce noua ni se sluteste orasul cu colaborarea unor babuini din Primarie, care fac gafe "monumentale" prin alegerea amplasamentelor pentru asa zise monumente.
  • +1 (5 voturi)    
    sunt mandru,ca bucurestean (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 3:53)

    nicolae [anonim]

    sunt mandru,ca Bucurestean, de durerea exprimata de concetatenii mei fata de 'uciderea' acestor 32 de arbori nevinovati.
    Bineitnteles ca daca acelashi simtamant uman ar fi fost prezent 'la acea vreme', un asemenea monumant nu ar fi fost 'in discutie'..
    Cat despre ridicarea unui monument pentru eroii patriei (evit etichetarea 'neamului' in caz ca s-ar isca o confuzie ref. 'neamu cui')- monumentul cu pricina nu exclude un alt monument .
    Noi puieti de stejar (sper) saditi in locul celotr defrishati pot deveni un simbol al unei Romanii noi de care sa fim toti mandri ( incluzand,bineinteles si Prelungirea Ferentari si zona din jusru cimitirului Invierea cat si alte 'asezari' tiganesti din juru capitalei)
  • +4 (6 voturi)    
    E o actziune pur romaneasca (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 6:50)

    paulmateescu [utilizator]

    Nu cred ca taierea copacilor in loc de "transplantarea" lor are vreo legatura in sine cu tema acestui monument.

    Pentru ca suntem in Romania, tara unde structura mentala a oamenilor s-a mentinut mult mai simpla si mai neatinsa de informatia moderna decat media europeana, cauzele sunt poate cele uzuale:

    1. E ceva de ciupit, de sterpelit, de palmat, de dosit p'aci? In cazul dat: s-au prevazut cumva fonduri speciale pentru mutarea copacilor, fonduri care s-au incasat desi copacii au fost taiati?

    2. E mai simplu pentru un romanez sa taie un copac decat sa il mute. Dupa ce face treaba asta se poate duce linistit sa isi bea taria la cutie de carton si sa manance un mititel. Treburile astea cu oxigenul, zona verde, aerul curat etc sunt muuuuult prea complicate pentru el. Lui ii e indiferent daca se plimba intr-o cocina de porci sau in centrul Londrei. Daca i-ar fi data si Londra pe mana, ar transforma-o in timp record in cocina, la fel cum a reusit cu Bucurestiul.

    Nu uitati: suntem in tara unde Caragiale este la fel de actual ca si acum 100 de ani, tara lenei, a dispretului pentru gandirea exersata si actiunea organizata (cu exceptia punctului 1.)
  • +2 (2 voturi)    
    Felicitari (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 9:11)

    sc [anonim]

    Felicitari celor care au votat schimbarea, adica bordura cu drujba!
    Cand votezi cu picioarele, picioare iti dau si alesii! ;)
  • 0 (4 voturi)    
    Muzeu ? (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 9:53)

    Al .Cojocaru [anonim]

    Bine faceti un muzeu al holocaustului comis de nazisti dar MUZEUL HOLOCAUSTULUI COMUNIST , cand va fi construit ? Dar monumentul celor ucisi in pucariile comuniste sau in lagarele de munca ?
    Domnii consilieri care au aprobat acest muzeu nu stiu ce crime monstruoase s-au petrecut IN ROMANIA , impotriva TUTUROR cetatenilor romani inclusiv a celor de origine evreiasca, de catre regimul comunist ?
  • +1 (3 voturi)    
    RUSINE ! (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 10:37)

    mm [anonim]

    Incredibil ! Cum de ce nu-i trazneste Cel de Sus ?
    Rand pe rand, toti cei alesi au dat si dau dovada de o imensa nesimtire si inconstienta.
    Bucurestenii vor ajunge sa traiasca printre betoane si santiere fara de sfarsit...iar alesii in vile "la loc cu verdeata"...asa sa le-ajute!
  • 0 (4 voturi)    
    Ce vina au avut copacii ? (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 10:49)

    Elena [anonim]

    Cine a dat dispozitie de taiere, sa plateasca bani grei pentru fiecare copac taiat.( se puteau planifica transplantarile din primavara; sau, poate nu incepe lucrarea in intregime pe toata suprafata; sau,....).Ar fi insemnat sa gandeasca cineva si sa ii pese.
    Si "noi , ceilalti," suntem viteji numai pe net? Intr-un orasel din tarile nordice, pentru a nu fi taiat un copac, oamenii l-au inconjurat, cativa s-au urcat pe crengi, si nu au plecat pana la anularea hotararii de taiere.
    A fost ziua mediului...
  • +4 (4 voturi)    
    i-ati votat=aasa va trebuie (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 13:22)

    bunicu nicolae [anonim]

    lasati vaicareala ca voi si ai vostri i-au votat pe alde oprescu si gasca. sa taie tot bucurestiu. oricum deja in unele zone daca stai mai mult de o ora in aer liber faci ca astmaticii. go, go!
  • +3 (5 voturi)    
    umilinta !! (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 13:37)

    gabi [anonim]

    incredibil ! au fost taiati copaci si desfiintat un spatiu verde ca sa se aseze in loc r o a t a t i g a n i l o r ?????? dupa ce ca ne-au cotropit ( cel putin in bucuresti ) si ne terorizeaza cu comportamentul lor infractional trebuie sa induram sa avem in buricul bucurestiului monumentul tiganilor ? dar de fapt ce ne mira atita timp cit unii dintre ei chiar ne conduc !!!!! oare o fintina arteziana nu ar fi fost mai indicata ? dar mai bine nu decit sa se spele tiganii in ea !!!
  • 0 (0 voturi)    
    copacii au ucis jidani (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 19:59)

    arhanghelul Mihail cel Nou [anonim]

    Pentru ca au ucis jidani acei copaci trebuiau ucisi. Halal conducere sub obladuirea Piticului Atomic. Si IISUS TOT DE JIDANI A FOST RASTIGNIT.
    Doamne fa dreptate cumva.
    Doamne ajuta!
  • 0 (0 voturi)    
    aoleeeuuu...!!! (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 23:26)

    Codruta N [utilizator]

    Alta tzeapaaaa...!!!
    Nu ajungea cea cu tumoarea aia maligna, din Piata Revolutiei - mai trebe una si aici!!!

    Parca zicea cineva de tzepe in Piata Victoriei - alea unde-s? >:)

    Da-v-ar Dumnezeu, alora care distrugeti spatiile verzi, sa picati in propriile voastre tzepe!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică