Sporul sau indemnizatia de incompatibilitate, un ajutor financiar pentru magistrati, parlamentari, alesi locali si functionari publici

de E.M.     HotNews.ro
Marţi, 2 iunie 2009, 17:17 Actualitate | Esenţial

Bugetarii care nu pot desfasura alte activitati in afara functiilor publice pe care le detin ar putea beneficia de un spor sau o indemnizatie de incompatibilitate pentru a li se asigura venituri mai mari, a anuntat marti Valentin Mocanu, secretar de stat in Ministerul Muncii. Sporul ar fi cuprins in salariul de baza, daca va fi vorba de categorii mari de bugetari. In caz contrar, va fi acordat separat exclusiv categoriilor de bugetari cu incompatibilitati.

Trebuie gasita o solutie pentru ca, de principiu, au dreptate. Nu pot avea acelasi venit cu cei care mai pot desfasura si alte activitati, a spus Mocanu.

Potrivit legii, categoriile de bugetari care ar putea fi vizate de acest spor sau indemnizatie, in conditiile conflictului de interese si regimului incompatibilitatilor (vezi Legea 161/2003), sunt: presedintele Romaniei, deputatii, senatorii, consilierii prezidentiali si consilierii de stat din Administratia Prezidentiala, prim-ministrul, ministrii si ministrii delegati, secretarii de stat, subsecretarii de stat si functiile asimilate acestora, prefectii si subprefectii, magistratii, alesii locali si functionarii publici.

Citeste Legea Nr. 161/19 aprilie 2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, CARTEA I - Reglementari generale pentru prevenirea si combaterea coruptiei, TITLUL IV - Conflictul de interese si regimul incompatibilitatilor in exercitarea demnitatilor publice si functiilor publice.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2375 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    cred ca nu ati inteles exact (Marţi, 2 iunie 2009, 17:29)

    io [anonim]

    deputatii si senatorii nu pot desfasura alte activitati? unde ati citit asta?
    a nu se confunda conflictul de interese si incompatibilitatea cu interdictia de a avea alte venituri.
    senatorii si deputatii nu se afla in situatia magistratilor, sper ca ati inteles dvs gresit,
    altfel inseamna ca "alesii" nostri dragi vor incerca sa profite de un drept cerut de magistrati pentru a se inghesui si ei la un spor ca sa mai piste un ban.
    de altfel, cred ca ne-au obisnuit cu cutume de a-si baga bani in buzunar in mod "legal" dar complet imoral.
    ca doar legile ei le voteaza intr-un final, nu-i asa?
    • -1 (1 vot)    
      revin cu exemplu (Marţi, 2 iunie 2009, 18:32)

      io [anonim] i-a raspuns lui io

      ca sa raspund minusului dat de dl patrunjel.
      iaca aci declaratia de avere a lui Oprescu.

      http://www1.pmb.ro/pmb/institutii/declaratii_PMB/Avere/d_avere_sorin_mircea_oprescu.pdf

      in 2007 (legea 161 a fost data in 2003) actualul primar general lua inca doua retributii, tot de la stat, pe linga cea de parlamentar.
      bravo dl patrunjel, ai inteles mai mult de-o gramada din ce am spus eu in mesajul anterior.
  • -1 (3 voturi)    
    risul curcilor (Marţi, 2 iunie 2009, 17:34)

    stefan [anonim]

    Faceam mai devreme un comentariu legat de legea salarizarii unice si acum apare ideea unor sporuri nemaiauzite: spor de incompatibilitate.
    Ca in Ferma animalelor de Orwell: toti sunt egali, dar unii sunt mai egali decit altii.
    • +2 (4 voturi)    
      tu esti de rasu curcilor (Marţi, 2 iunie 2009, 17:54)

      patrunjel [utilizator] i-a raspuns lui stefan

      De rasul curcilor esti tu.

      Toti sunt egali dar unii mai egali ca altii e daca nu se acorda sporul asta de incompatibilitate.

      Ca pana una alta medicul poate lucra si in privat , profesorul poate da si meditatii, amandoi pot sa isi deschida firma , sa faca productie , sa faca comert si ce naiba vor ei .

      Dar magistratii, soldatii , serviciile secrete NU AU VOIE PRIN LEGE sa faca nimic altceva decat meseria lor. Sub pasibilitate de pedeapsa penala.

      Nu poti face egalitate doar la drepturi si nu la obligatii.
      • 0 (2 voturi)    
        Multam pentru lamuriri (Marţi, 2 iunie 2009, 18:59)

        stefan [anonim] i-a raspuns lui patrunjel

        Daca profesorul si-ar face treaba la scoala n-ar mai fi nevoie de meditatii. In alte tari decit Ro n-am auzit de meditatii pentru admitere la liceu sau facultate.
        Medicul ce are si cabinet particular functioneaza ceva de genul: aci la policlinica n-am ce-mi trebuie, dar vino mata la mine la cabinetul particular. Acolo mi-am luat nu stiu ce aparatura. (Adica lucreaza la stat, dar si in propriul cabinet. Nu pun in discutie pe cei ce au numai cabinetul lor).
        Despre medici cu fabrici sau profesori cu fabrici nu prea am auzit. Dar cu magazine da. De, limite in cunostinte.
        Salariile din magistratura nu-s asa de mici.
        Si nici mici nu-s nici indemnizatiile domnilor deputati si senatori. Ca propunerea ascunde posibilitatea ca alesii nostri sa mai inhate ceva. Au posibilitatea sa ia bani de cazare, dar n-au obligatia sa aduca acte justificative. Asa isi mai dau un drept.
        Fac parte din cei care au avut 2 joburi si pot depune marturie ca nu e usor deloc si la nici unul n-aveam timp de odihna.
        Destul de repede se acumuleaza oboseala.
        Imi vorbesti de armata. Ma faci sa rid, ca ofiterimea in majoritate este supraponderala. Totdeauna mi-am dorit sa inghesui un colonel intr-un tanc sau sa-l pun sef de teava la pompieri. Ca de strigat si injurat stiu, dar de implinit si ei baremul cot la cot cu mine nu.
        Profesorii, norma de 18-20 ore pe sapt. Intra la si 10 si pleaca la fara un sfert. Fara experiente la fizica, chimie, biologie, dau 2 lucrari pe semestru si si atunci intorc spatele.
        Magistratii: elibereaza Garbunovi sau fac prost dosare, pleaca dupa 5 ani in avocatura ca-s bani mai multi.
    • +1 (3 voturi)    
      Ceea ce spui tu e egalitarism nu egalitate (Marţi, 2 iunie 2009, 17:57)

      A.A.N. [anonim] i-a raspuns lui stefan

      Poti sa mergi in Coreea de Nord daca vrei sa fii egal cu toti. Sau in Cuba cum doresti. Oricum legea asta e o mare porcarie pentru ca incearca o comparatie intre mere si pere, pr principiu toti trebuie sa fim egali, nu conteaza ce faci si ce raspundere ai.
      • 0 (2 voturi)    
        Mai cauta (Marţi, 2 iunie 2009, 19:21)

        stefan [anonim] i-a raspuns lui A.A.N.

        In Coreea de Nord daca mergi nu prea mai iesi. Iar in Cuba am posibilitate, dar nu merg din principiu. Asta ca sa stim cum stam. Nu vreau ca din banii mei sa hranesc un stat comunist.
        In mod normal in toate democratiile exista o astfel de lege pentru bugetari. Pentru o buna repartizare a resurselor. SI pentru o ierarhie. SI si pentru un bun control al averii. (Pe Aldrich Ames asa l-au prins, cu fiscul)
        Si exista aceste grile. Dar nu exista asemenea timpenii de sporuri.
        Pentru ca daca stai si analizezi cu calm, ai sa descoperi ce desi poti spune ca legea e acceptabila (nu-s inca convins de asta, dar se poate discuta si indrepta/ajusta), vine apoi lista de sporuri care rastoarna tot.
        Si in plus propunerea ascunde interesul alesilor (deputati, senatori) si al altora asemeni lor de a mai inhata ceva.
        De mult nu mai cred in asemenea legi si ma intreb cui foloseste. (evident, un grup mic, nu noua celor ce platin taxe). Cel mai recent exemplu e legea impozitului unic. Gindeste si analizeaza.
        Cit despre sporuri mai spun o data, totalitatea lor nu trebuie sa depaseasca 10%.
        Un salariu trebuie sa acopere si sa reflecte munca depusa si conditiile de munca.
        Norma de munca este de 40 de ore pe saptamana. Le poti face de luni pina vineri sau de joi pina luni. Din moment ce faci tot 40 de ore de ce sa primesti spor de simbata si duminica, ca nu sunt ore suplimentare?
        Sau lucrezi simbata si duminica si in zilele astea este Paste sau Craciun sau alta sarbatoare. Sporul ajunge la 300%. E corect?
        Eu zic ca nu.
        Dar daca lucrez de luni-vineri am salariu de 1000 lei/luna, iar daca orarul e de joi pina luni salariul e de 1100 lei pe luna nu-i mai bine?
        Sau plata cu ora si completarea unei foi de timp. Hm! Ce zici?
  • +1 (3 voturi)    
    SPORURI........ (Marţi, 2 iunie 2009, 17:58)

    ELENA [anonim]

    Fiecare profesie are avantaje si dezavantaje legate de salariul pe care-l primeste salariatul pentru munca prestata.Daca magistratii se considera nedreptatiti ca nu pot sa fie actionari,asociati,nu pot sa desfasoare diverse activitati comerciale etc,pot sa renunte la profesie si sa se angajeze in sistemul privat unde plata muncii se face functie de competenta. In sistemul privat se pot angaja toti cei care vor sa beneficieze numai de avantajele profesiei dar nu si de dezavantajele ei. Ar fi interesant de stiut cate rubrici are un stat de plata in tarile din U.E? In Romania ca sa determini suma pe care o cheltuie statul pentru un bugetar(respectiv salariul brut din statul de plata) trebuie sa ai coloane pentru toate sporurile si sporuletele pe care le primesc bugetarii. E inadmisibil.
    • +1 (3 voturi)    
      Germania, Austria, Franta (Marţi, 2 iunie 2009, 18:34)

      VictorConstantinescu [utilizator] i-a raspuns lui ELENA

      In privinta magistratilor, in tarile Germania (modelul legii unice de salarizare pe care il transpunem la noi), Austria si Franta, magistratilor le este calculat separat si fara nici o echivalenta cu alta categorie profesionala.

      Acelasi lucru este valabil pentru soldati, politisti si functionari publici.

      Mai mult, in tarile amintite, magistrati sunt platiti bine (2500E+) indiferent la ce instanta sunt, diferentele intre instante superioare fiind de maxim 10-15%.

      Daca lansezi argumentul ca "daca nu le convine sa plece" te anunt ca e o panta destul de periculoasa. Pentru ca s-ar putea sa o faca (multi au si facut-o). Acelasi argument si la medici si profesori.

      Daca tu vrei ca in sistemul bugetar sa existe numai incompetenti care nu isi gasesc locul in mediul privat, atunci iti pierzi dreptul sa te mai plangi de calitatea serviciilor publice.
      • 0 (0 voturi)    
        Ca bine zici ! (Miercuri, 3 iunie 2009, 11:18)

        Un roman ce se vrea neamt [anonim] i-a raspuns lui VictorConstantinescu

        Pai exemplul asta e extraordinar. Inseamna ca dupa mult hulita lege, magistratii primesc de fapt salarii prea mari.

        Sa facem un calcul ! Daca un magistrat din "tarile amintite" primeste un salariu de 2500E+, iar salariul minim pe economie, tot in "tarile amintite" este de cam 1000E, depinde de tara, inseamna ca la ei coeficientul e de... 2,5 !!! Cum, tot de la dvs. citire, diferentele intre instante sunt de 10-15%, inseamna ca la varf nu depasesc un coeficient de 3,5.

        Pai atunci de ce se pland ai nostri, care urmeaza sa aiba un coeficient de 8-10 ?!?!?!
        • 0 (0 voturi)    
          Aveti dreptate in parte (Miercuri, 3 iunie 2009, 16:19)

          VictorConstantinescu [utilizator] i-a raspuns lui Un roman ce se vrea neamt

          M-am interesat mai bine, in Franta este intre 2600Euro si 6000Euro net spre sfarsitul carierei si o prima anuala de 16.000Euro. Venitul minim pe economie in Franta este de 1200Euro net.

          Argumentele dvs sunt valabile in situatia de fata. Insa pe masura ce se va majora si la noi salariul minim pe economie, in primul rand ca majorarile vor fi facute la cei cu coeficientii cei mai mici, iar in al doilea rand, dupa ce vom ajunge si noi la un salariu minim pe economie de 1200E, fiti convins ca vor scadea simtitor coeficientii la toate categoriile.
  • +1 (3 voturi)    
    Si diminuari, nimic? (Marţi, 2 iunie 2009, 18:08)

    voicu [anonim]

    Dar pentru faptul ca nu pot fi dati afara, trebuind sa li se asigure alt post in sistemul bugetar si alte privilegii care cei angajati la privati nu le au, cat li se va scadea din salar?
  • +1 (1 vot)    
    in principiu (Marţi, 2 iunie 2009, 18:23)

    I [utilizator]

    in principiu... vin alegerile! niste lasi.
  • +1 (3 voturi)    
    incompatibilitate (Marţi, 2 iunie 2009, 18:29)

    Kitty [anonim]

    Eu fac control fiscal. Nu am voie sa fac absolut nimic in timpul liber, decat activitati de educatie (sa predau - exclus) sau de cercetare. Ceea ce nu e cazul. Nu va obositi sa-mi spuneti sa merg la privat pentru ca eu sunt fiscalist si nu vreau sa schimb asta. Si in plus, lucrez pentru statul roman si nu vreau sa schimb nici asta. Nu toti suntem prosti si nici nu luam spaga! Clar? A, si inca ceva! poate faceti voi ceva cu legile alea pe care noi nu putem nici macar sa le comentam, ci suntem obligati doar sa le respectam si sa le aplicam!
    • 0 (2 voturi)    
      Ha,ha, ha, gluma zilei (Marţi, 2 iunie 2009, 19:32)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui Kitty

      Zi zau cu limba scoasa.
      Si vrei sa te cred.......
      Bine, o fac si p-asta.
  • +1 (1 vot)    
    restrangerea unor drepturi pentru militari (Marţi, 2 iunie 2009, 19:19)

    ioan [anonim]

    si militarii ar trebui sa primeasca asemenea sporuri la cate interdictii au , dar daca nu pot organiza sindicat
    Cadrelor militare în activitate le este interzisă exercitarea următoarelor drepturi:
    - să facă parte din partide, formaţiuni sau organizaţii politice ori să desfăşoare propagandă prin orice mijloace sau alte activităţi în favoarea acestora ori a unui candidat independent pentru funcţii publice;
    - să candideze pentru a fi alese în administraţia publică locală şi în Parlamentul României, precum şi în funcţia de Preşedinte al României;
    - să declare sau să participe la grevă.
    - Cadrelor militare în activitate le este restrânsă exercitarea unor drepturi şi libertăţi, astfel:
    - opiniile politice pot fi exprimate numai în afara serviciului;
    - exprimarea în public a unor opinii contrare intereselor României şi forţelor armate nu este permisă;
    - aderarea la culte religioase este liberă, mai puţin la cele care, potrivit legii, contravin normelor de păstrare a ordinii publice, precum şi la cele care încalcă bunele moravuri sau afectează exercitarea profesiei;
    - constituirea în diferite forme de asociere cu caracter profesional, tehnico-ştiinţific, cultural, sportiv-recreativ sau caritabil, cu excepţia celor sindicale ori care contravin comenzii unice, ordinii şi disciplinei specifice instituţiei armatei, este permisă în condiţiile stabilite prin regulamentele militare.
    - participarea la mitinguri, demonstraţii, procesiuni sau întruniri cu caracter politic ori sindical este interzisă, cu excepţia activităţilor la care se participă în misiune;
    - cadrele militare în activitate se pot deplasa în străinătate în condiţiile ce se stabilesc prin ordin al ministrului etc.
  • 0 (0 voturi)    
    categorii defavorizate (Marţi, 2 iunie 2009, 20:16)

    cineva [anonim]

    in afara de ce s-a enumerat mai sus mai sunt si alte categorii de personal ce ar putea beneficia de indemnizatie de incompatibilitate....de pilda toti angajatii ministerului justitiei si ministerului public,exceptand bineinteles personalul contractual!!!
  • 0 (0 voturi)    
    interdictii in justitie (Marţi, 2 iunie 2009, 20:22)

    Stefania [anonim]

    grefierii au aceleasi interdictii ca si magistratii. Nu pot desfasura nicio alta activitate pentru a obtine venituri si nici nu au salarii ca si magistratii. Cineva ne recomanda sa mergem in privat, nu mai bine privatizam justitia si judecam in functie de cum intelege fiecare sa ne plateasca? Si daca plecam noi vin altii, care vor solicita exact acelasi lucru. Daca solutia e plecarea oamenilor pregatiti deja, va inselati amarnic. Cine a trecut printr-o instanta de judecata si a privit lucrurile echidistant va intelege, ceilalti sunt invitati sa vina in sistem si sa traiasca alaturi de noi in "bunastare" Nu uitati ca justitia e un serviciu public in slujba cetatenilor si ca e in interesul cetatenilor este ca aceasta sa functioneze Uscaciuni sunt in orice sistem inclusiv la privat! Daca cineva mai are vreo reclamantie legata de banii pe care-i percepe justitia prin taxe de timbru si alte taxe, va aduc oficial la cunostinta ca acesti bani nu intra in contul justitiei ci la primarii, ca doar acolo sunt alesii votati, deci banii se duc la partide in alt mod. In cine aruncam acum cu pietre?????
  • +1 (1 vot)    
    Indemnizatzii (Marţi, 2 iunie 2009, 20:51)

    Pensionar [anonim]

    Eu sunt pensionar si nu pot desfashura nici o alta activitate care sa-mi aduca un venit suplimentar, deoarece ma doare un picior. Ar trebui sa primesc o indemnizatzie la pensie.
  • +2 (2 voturi)    
    Si io! (Marţi, 2 iunie 2009, 22:11)

    Gimmy [anonim]

    Si io vreau indemnizatie de trait in Romania!

    Vreau indemnizatie de cetatean ajuns in situatia de a fi condus de un parlament de incompetenti si corupti!

    Vreau si indemnizate de cetatean obligat prin lege sa se adreseze instantelor de judecata romanesti, incompetente si corupte.

    Vreau indemnizatie si pentru educatia fiului meu, nevoit fiind sa-l trimit la meditatii pentru ca profii lui isi bat efectiv joc de activitatea de predare (sau directorul a decis ca nu e cazul sa inceapa sa studize germana sau engleza sau franceza) iar eu nu pot influenta/determina schimbarea lor.

    Mai vreau indemnizatie si pentru ca sunt nevoit sa traiesc intr-un oras in care concetatenii rromi isi permit absolut orice (de la luat cu japca apartamente si case la bairamuri monstruoase si batai in public) in timp ce eu simplu cetetean cu bun simt sunt amendat pentru orice fluierat pe strada.

    Mai vreau indemnizatie si pentru ca traiesc in acelasi oras in care administratia este pur si simplu aberanta, in care azi se asfalteaza pentru ca dupa doua zile sa se repare tevi si sa se ingroape conducte.

    Vreau spor de risc de trait intr-o Romanie in care o banala apeendicita primeste 4 (patru) diagnostice diferite pentru ca in final sa fie operata in urgenta ca peritonita acuta sau in care tratamentul cancerului inseamna incarcerarea in spitale-inchisori de oncologie in care pana si ultimul brancardier isi permite sa urle la tine "Ce mai vrei ba!? Si-asa te cureti in 6 lunie!" iar asistentele nu au timp decat pentru confortul sexual-emotional al medicului de garda.

    Intr-un cuvant, vreau o indemnizatie de incompatibilitate cu Romania anului 2009!
    • 0 (0 voturi)    
      Si io !!! (Miercuri, 3 iunie 2009, 11:22)

      Gimme too [anonim] i-a raspuns lui Gimmy

      Subscriu ! Daca deschide cineva o lista, vreau sa ma inscriu. De altfel, poate deschidem o actiune in instanta, nu... ?!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică