LiveScience: Deplasarile cu avionul sunt mai sigure ca oricand

de D.G.     HotNews.ro
Marţi, 2 iunie 2009, 15:05 Actualitate | Esenţial

Disparitia avionului de tip Airbus A330 deasupra Oceanului Atlantic precum si alte incidente recente readuc in discutie riscurile pe care le presupune o calatorie cu avionul. Totusi zborul cu avioanele de mari dimensiuni ramane printre cele mai sigure modalitati de transport iar statisticile arata ca in ultimii ani cursele aeriene au devenit din ce in ce mai sigure, scrie LiveScience.com.

In 2008 au fost 0,2 accidente mortale in SUA, raportat la 1 milion de deplasari. Cifra este in scadere comparativ cu 1989 de exemplu cand s-au inregistrat 1,4 accidente la un milion de zboruri. In plus statisticile indica o tendinta generala de imbunatatire a situatiei.

In ultimul deceniu s-a inregistrat "o scadere remarcabila a accidentelor aviatice la nivel global", declara Bill Voss reprezentant al unui ONG, responsabil cu Siguranta Zborului.

Doar 28 de accidente aviatice s-au petrecut atat in 2007 cat si in 2008, potrivit Biroului National de Transport.

Cauzele reducerii numarului de accidente sunt multiple: o pregatire mai buna a echipajelor si un control mai bun al traficului aerian.

Specialistii intervievati de LiveScience spun despre disparitia avionului Air France ca de vina ar fi conditiile meteo nefavorabile. Tunetele si alte fenomene naturale pot pune in pericol avioanele.

"Acesta este un incident foarte neobisnuit", spune Voss, care enumera mai multe motive: avionul era in zbor - in contextul in care cele mai multe accidente se petrec la decolari si aterizari-, aparatul de zbor era aproape nou si avea combustibil suficient si, in plus, avea sistem de salvare si comunicare incorporat.



Citeste mai multe despre   






















4437 vizualizari

  • -7 (13 voturi)    
    Minciuni in falsh. (Marţi, 2 iunie 2009, 15:15)

    Ghita [anonim]

    Cel mai corect ar fi fost sa se exprime in numar morti per kilometru deplasat. Ei compara mere cu pere: "44 au murit de avion si 44.000 de masina".
    Avionul este un mijloc nesigur de deplasare.
    • +3 (5 voturi)    
      Atunci (Marţi, 2 iunie 2009, 15:39)

      G [anonim] i-a raspuns lui Ghita

      Statisticile sunt de obicei procentuale si nu in numere absolute.

      Ce mijloc de deplasare modern e mai sigur dupa parerea ta?
      • +3 (5 voturi)    
        haideti sa nu confundam mere cu pere (Marţi, 2 iunie 2009, 16:02)

        ioba [anonim] i-a raspuns lui G

        multa lume cade in pacatul exprimarii procentuale. dar oare este corect sa spunem ca daca un IAS avea o vaca si aceasta a fatat un vitel ca avem o crestere de 100%? este, numai ca este incorect fata de IAS-ul unde fatasera 50 de vaci din 200 (tot cite un vitel) si unde cresterea era de numai 25%. asa jonglau cu procentele activistii si inca multa lume a ramas cu sechele :-))
      • +3 (9 voturi)    
        Asa m-ar fi convins: (Marţi, 2 iunie 2009, 16:04)

        Ghita [anonim] i-a raspuns lui G

        La 1km mers cu avionul mor 0.5 oameni; pe cand la 1 km mers cu masina mor 0.6 oameni.
        Prin urmare este mai sigur sa mergi cu avionul decat cu masina.
        Ce spun ei? In 2007 au murit 44 de avion si 44.000 de masina. Prin urmare daca mergi cu avionul este mai sigur. Extrapoland, incalecatul pe tigru este cel mai sigur mod de deplasare pe planeta, intrucat a murit doar o persoana in 2007 incalecand pe tigru, fata de 44 morti in accident de avion. Sau meseria de imblanzitor de lei este mult mai sigura decat cea de vanzator de bilete RATB intrucat anul acesta nu a murit nici un imblanzitor de lei in exercitiul functiunii, pe cand vanzatori de bilete au murit 3.
        • +4 (4 voturi)    
          esti prost sau te faci? (Marţi, 2 iunie 2009, 18:49)

          geo [anonim] i-a raspuns lui Ghita

          cifrele sunt raportate la milion de deplasari; raportat la nr de km parcursi ar fi iesit si mai bine pt avioane, pentru motivul evident ca avioanele acopera distante uriase.
          • 0 (2 voturi)    
            Geo... (Marţi, 2 iunie 2009, 22:27)

            Loerincz [utilizator] i-a raspuns lui geo

            Nu se preface!
          • 0 (0 voturi)    
            nici tu nu esti prea destept (Miercuri, 3 iunie 2009, 9:08)

            lol [anonim] i-a raspuns lui geo

            La cateva sute de milioane de masini care fac fiecare cateva mii de kilometri pe an .... ce zici? unde se aduna cei mai multi kilometri?

            Plus numarul de pasageri pe traficul rutier este cu muuuuuult mai mare decat cel aerian.
        • 0 (0 voturi)    
          CORECT SI AMUZANT! (Miercuri, 3 iunie 2009, 15:13)

          blackarrow@yahoo.com [anonim] i-a raspuns lui Ghita

          Nimic mai adevarat ce spuneti, chiar haios, astia cu statisticile lor isi bat joc de masa de bizoni, e un exemplu de manipulare crasa sa te determine sa apelezi la avion.
          N-am fost cu avionul niciodata si chiar daca as fi nevoit vreodata sa fac asta, nu m-as urca in avion decit batut sau legat.
    • +4 (4 voturi)    
      statistici (Marţi, 2 iunie 2009, 16:01)

      un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui Ghita

      http://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_safety#Statistics
    • +3 (7 voturi)    
      siguranta (Marţi, 2 iunie 2009, 16:08)

      dana [anonim] i-a raspuns lui Ghita

      nu e chiar asa. toate statisticile arata ca este sigur. e normal sa impresioneze cand mor 200 de oameni deodata, dar nu e zilnic. Gadeste-te cate zeci de mii de curse sunt zilnic. Si mai cade cate un avion o data la multa vreme. Deci din miile de oameni care folosesc acest mijloc de transport, se mai intampla uneori sa moara cate 200. Dar din accidentele de masina cati mor zilnic? Nu este un mijloc de transport nesigur. Accidente pot fi si daca stai cuminte acasa in fata televizorului.
      • -1 (1 vot)    
        OARE? (Miercuri, 3 iunie 2009, 9:12)

        lol [anonim] i-a raspuns lui dana

        Exercitiu

        Rutier: sa zicem 200 de milioane de masini ce circula zilnic cu 2 pasageri ca medie = 400 milioane de pasageri pe zi


        Aerian: 10.000 curse zilnice ( sunt darnic ) cu 200 pasageri = 2.000.000 pasageri pe zi.

        400.000.000 <???> 2.000.000 ce zici de proportii ?

        Deci care e mai sigur? Cand mor 200 din 2 milioane sau 1.000 din 400 milioane?
  • 0 (4 voturi)    
    mda (Marţi, 2 iunie 2009, 15:16)

    mda [anonim]

    o fi cele mai sigure...

    asta pana cand auzi la TV

    "un avion cu sute de oameni a disparut de pe radar"

    si cand stii ca si nevasta, sau copii sunt intr-unul, deja te faci galben.
  • -4 (8 voturi)    
    Sa le spuneti mortilor (Marţi, 2 iunie 2009, 15:16)

    patrunjel [anonim]

    Sa le spuneti asta mortilor din avionul din Brazilia.

    Sa vedem daca va cred.
  • +2 (2 voturi)    
    0.2% raportat la un milion????? (Marţi, 2 iunie 2009, 15:17)

    ion [anonim]

    Nu e clar ori e 0.2 % (ceea ce e imens. Inseamna ca la 500 de zboruri apare un accident mortal), ori e 0.2 la milion (ceea ce inseamna ca apare un accident mortal la 5 milioane de zboruri. In acest caz as mai vrea sa zbor cu avionul...). Dar 0.2% raportat la 1 milion nu are sens.
    • +2 (4 voturi)    
      este 0.2% la milion (Marţi, 2 iunie 2009, 15:34)

      claudiu.bacau [anonim] i-a raspuns lui ion

      ei se refera la milionul de zboruri :) deci oricum sunt mai mici sansele decat la masina decat in tren sau decat cu bicicleta, oricum cand auzi ca are accident un avion cam intrii in panica cand mai stii si ca ai sa zbori si tu peste 1-2 saptamani.
    • +5 (5 voturi)    
      asta ma miram si eu (Marţi, 2 iunie 2009, 15:35)

      outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui ion

      Eu cred ca cifrele date nu sint corecte - 4 zboruri la mie sint fatale (1 la 250)? Ma indoiesc. La inceput zburam pina la Budapesta si apoi mergeam cu autocarul la Cluj = risc maxim. Pina odata cind am scapat ca prin urechile acului. Apoi am preferat avionul. Am trecut de 200 de zboruri si consider in continuare ca avionul este FOARTE SIGUR.
    • +3 (5 voturi)    
      re (Marţi, 2 iunie 2009, 15:36)

      gheorghe [anonim] i-a raspuns lui ion

      0,2 accidente mortale in SUA, raportat la 1 milion de deplasari , deci un accident la 5 milioane de deolasari
    • +2 (2 voturi)    
      e foarte clar (Marţi, 2 iunie 2009, 15:38)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui ion

      Acolo scrie negru pe alb 0,2 accidente mortale in SUA, raportat la 1 milion. Asta inseamna 1 la 5 milioane de zboruri. Sunt mii de zboruri zilnic. Daca ar fi 0.2% atunci ar fi cateva accidente pe zi, ceea ce nu se intampla pentru ca aceasta stire n-ar mai fi de senzatie ci ar fi ceva uzual.
      Dar, din fericire, la numarul total de zboruri sunt putine evenimente nefericite ceea ce face zborul cu avionul un mijloc destul de sigur de transport.
    • 0 (0 voturi)    
      Ai macar cele 4 clase primare? (Miercuri, 3 iunie 2009, 9:14)

      hmmm [anonim] i-a raspuns lui ion

      Matematica sigur nu e punctul tau forte.
  • -1 (7 voturi)    
    statistica e pt US (Marţi, 2 iunie 2009, 15:33)

    Cami [anonim]

    :-)
    Actualul accident nu a fost in US, deci nu se pune, iar noi toti nu avem nici o treaba cu statisticile din US, unde pilotii pot ameriza pe Hudson.
    • 0 (2 voturi)    
      Pompierii (Marţi, 2 iunie 2009, 15:41)

      G [anonim] i-a raspuns lui Cami

      Da, sa stii ca asa e.

      Si cand nu e Hudson prin apropiere, e adus de urgenta de catre pompieri.
  • -2 (6 voturi)    
    Statisticile (Marţi, 2 iunie 2009, 15:57)

    vlad [anonim]

    ... astea despre cat de sigur este sa zbori sunt proaste. Spuneti-ne mai bine care este procentul de supravietuitori din accidente aviatice. Apoi comparati-l cu procentul de supravietuitori din accidente auto, feroviare si navale. Veti constata ca si cu dirijabilul contelui Zeppelin este mai bine sa calatoresti decat cu avionul.
    Singurul zbor sigur este cel pe care il faci cu mijloace proprii, in timpul somnului. Daca se intampla sa cazi, cel mai rau lucru care se poate intampla este ca te trezesti.
  • +6 (8 voturi)    
    Adevarat! (Marţi, 2 iunie 2009, 15:58)

    alecu [anonim]

    Nu mai locuiesc in RO de ani buni, insa vin in RO de 2-3 pe an, si am zis ca nu mai conduc in viatza mea in Romania. Am fost de la Bucuresti la C-ta cu masina si chiar in mashina din fatza mea a intrat o mashina de pe partea opusa (din cauza unui smecher care depasise neregulamentar cu un BMW, si bine-nenteles ca nu a oprit). Accident mortal cu cel putzin 2 persoane. Mi-a fost rau din ce-am vazut ca m-am dus sa incerc sa dau primul ajutor, nici nu mai zic ca mi-a stricat tot concediul, felul cu se conduce in Romania e putin spus nesigur, multi sint foarte inconstienti de ceea ce se poate intimpla.
    Intra-devar avionul este cel mai sigur mijloc de transport, cind se intmpla un accident aviatic e mediatizat in lumea intraga, insa accidentele rutiere se intimpla la fiecare minut in lume, daca ar da fiecare accident de masina la news, toti ar fi foarte socati sa vada cite un accident mortal la fiecare minut.
  • +4 (4 voturi)    
    statistica mea (Marţi, 2 iunie 2009, 15:59)

    alex [anonim]

    vad ca pe de pe CDG (hub-ul AirFrance-ului) au trecut in 2008 putin peste 60 mil de pasageri si mai mult d 550mii d zboruri comerciale.
    conform wikipedia, au fost 3 accidente cu avione AirFrance. Unul in 2000 (concorde-ul), unul in 2005 si cel d acuma. La o medie de 50 mil de pasageri pe an din 2000 pana acum am avea:
    50 mil * 9 ani = 450 mil de pasageri
    victime = 113 + 309 + 228 (posibil) = 650 pasageri

    Eu personal merg destul de des si prefer AirFrance si dupa calculul de mai sus, o sa merg in continuare.
    • -3 (3 voturi)    
      Trebuia sa te si semnezi... (Marţi, 2 iunie 2009, 16:24)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui alex

      Alex, AirFrance.
  • +4 (6 voturi)    
    Avion versus Masina (Marţi, 2 iunie 2009, 16:11)

    Jim cel negru [anonim]

    Intre un zbor cu avionul si mersul de exemplu d ela Bucuresti la Timisoara,aleg prima varianta de 100 de ori.Daca ar fi mai ieftin biletul as renunta cu placere la masina.In fiecare zi vad la stiri dimineata o groaza de morti pe sosele Romaniei,si anual numai in Romania mor cred ca peste 1000 de oameni ,din cauza masinilor.Cate accidente de avion sunt pe an in Romania?Avionul ramane in continuare unul din cele mai sigure mijloace de deplasare.Sincere condoleante familiilor,chiar daca nimeni dintre acele familii nu va citi aceste randuri,dar e normal sa regretam moartea atator oameni.
    • 0 (0 voturi)    
      in Irak e mai sigur (Miercuri, 3 iunie 2009, 10:48)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui Jim cel negru

      Sunt peste 3000 de morti in fiecare an pe soselele din Romania. O medie de aproximativ 10 in fiecare zi.
      Can pleci la drum in Ro te pregatesti ca si cum ai pleca in Irak.
  • +1 (1 vot)    
    no comment :-( (Marţi, 2 iunie 2009, 16:21)

    Cami [anonim]

    http://www.planecrashinfo.com
    http://www.planecrashinfo.com/recent.htm
    • 0 (0 voturi)    
      compania (Miercuri, 3 iunie 2009, 1:16)

      Xample [utilizator] i-a raspuns lui Cami

      accidente din Indonezia, Venezuela, Ecuador Ughanda samd.

      conteaza foarte mult cat de bine sunt intretinute avioanele. Una e sa zbori cu "Air Congo" si alta e sa zbori cu Air France, Lufthansa, United, KLM samd. De asta a zis cineva mai sus ca o sa continue sa zboare cu Air France...el are incredere in acea companie si se simte in suguranta.
      De ce crezi ca in UE unele companii nu au drept de zbor?
  • +1 (1 vot)    
    Statistici (Marţi, 2 iunie 2009, 16:37)

    razvan [anonim]

    La numarul de km parcursi, da, avionul este de departe cel mai sigur.
    La nr. de calatorii, insa, este unul dintre cele mai nesigure - autobuzele produc 1 mort la 250 mil. calatorii, trenurile 1 mort la 50 mil. de calatorii, masinile 1 mort la 25 mil. calatorii, iar avioanele 1 mort la fiecare 8,5 mil. calatorii.
    Cu alte cuvinte, am de trei ori mai multe sanse sa mor cind ma urc in avuion decit atunci cind ma urc in masina. Ca in masina ma urc poate de trei ori pe zi, iar in avion de doua ori pe an, este alta discutie, desigur :)
    Nu in ultimul rind, din accidentele de masina exista supravietuitori in majoritatea aczurilor, din cele de avion fff rar.
    In plus, nu pot trece peste faptul ca daca motorul masinii se opreste, tragi pe dreapta si suni la asistenta, in timp ce daca motorul avionului se opreste, cazi si mori - parca e nitel stupid, nu?
    • +2 (2 voturi)    
      statistici se intoarce (Marţi, 2 iunie 2009, 17:09)

      accidentescu ionel [anonim] i-a raspuns lui razvan

      cred ca ar fi mai relevant raportat la numarul de ore parcurse, nu la numarul de calatorii. Daca te duci sa-ti iei paine din colt cu masina, tot calatorie se cheama.

      Raportat la numarul de ore parcurse (pe care le petreci in masina sau in avion), ai mult mai multe sanse sa mori in accident de masina decat de avion (de vreo 4 ori mai mari).

      priveste aici:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_safety#Statistics
    • 0 (0 voturi)    
      Un contraexemplu (Marţi, 2 iunie 2009, 17:56)

      AIM [anonim] i-a raspuns lui razvan

      E posibil sa ai sanse si atunci (cand nu mai merg motoarele avionului): http://en.wikipedia.org/wiki/Gimli_Glider

      PS Am mers cu avionul, am frica teribila de inaltime (acrofobie cred ca se numeste) si de zborul cu avionul.
  • 0 (0 voturi)    
    jeez (Marţi, 2 iunie 2009, 20:08)

    me [anonim]

    s-au strans aici toti redusii! cititi fratilor de 2 ori daca nu intelegeti din prima!!! sau de 3... sau mai bine culcati-va ...
  • 0 (0 voturi)    
    jocul numerelor (Miercuri, 3 iunie 2009, 6:15)

    dan [anonim]

    Cand calculezi o rata concluzia finala nu reprezinta altceva decat in joc al numerelor. In schimb daca iei in considerare numarul absolut a celor disparuti in accidente aviatice la nivel de an, atunci poti sa spui ca ai inbunatatit ceva sau nu. In cazuri in care viata unui om nu se compara cu un produs pe care il vinzi sau nu, in cazul acesta, pentru mine personal rata nu inseamna nimic, ci numarul. Daca anul trecut depilda ai avut 10 morti cu o rata de 1.0%, iar anul asta ai 100 de morti cu o rata de 0.8%, asta nu ma face mai fericit si e greu sa zici ca ai inbunatatit ceva. Referitor la siguranta, probabil 70% tine de avion efectiv, dar in mare masura tine si de ce pilot ai. Cred ca e o mare diferenta intre un pilot si un pilot bun. Trebuie sa-ti folosesti imaginatia si sa faci tot ce e posibil in caz de criza, si nu multi sunt in stare de asa ceva in secundele pe care le au la dispozitie. Doar cei care fac meseria cu pasiune pot ajunge aproape de perfectiune si aceia sunt dintre cei mai buni si din pacate dintre cei putini. Oricum, AF de la Rio la Paris e o mare tragedie si sper ca pilotii au facut tot ce se putea pana in ultimul moment. Pacat....
  • 0 (0 voturi)    
    Transportul cu avionul e sigur (Miercuri, 3 iunie 2009, 8:50)

    Oana_Mtl [utilizator]

    Nici nu ma indoiesc. Cred ca e vorba de o prabusire la vreo 500 000 de zboruri (50 000 de zboruri pe zi, un accident la zece zile, mai ales ca e vorba de avioane comerciale cu multi pasageri).

    Sansele de a crapa intr-un accident de avion sunt infime. Si cu toate astea, dupa un zbor traumatizant, a inceput sa-mi fie si mie frica sa mai pun piciorul in avion. Pentru un motiv foarte simplu: ultimele 3 minute intr-un accident de avion sunt foarte diferite de ultimele 3 minute intr-un accident de masina. De fiecare data cand ratez o ocazie de a lua avionul ma simt usurata.
  • 0 (0 voturi)    
    statistica... (Miercuri, 3 iunie 2009, 10:59)

    blorin [anonim]

    Pentru o mai mare acuratete a comparatiei, mai util ar fi un indicator agregat, de tip calator-kilometru.

    In transportul auto distantele sunt mai mici, pe cand transportul aerian se desfasoara pe distante mult mai mari.
    In aceste conditii, desi exercitiul propus de OARE mai sus parea explicit, folosind un calcul agregat se cam schimba treaba:

    Exercitiu

    Rutier: sa zicem 200 de milioane de masini ce circula zilnic cu 2 pasageri ca medie = 400 milioane de pasageri pe zi


    Aerian: 10.000 curse zilnice ( sunt darnic ) cu 200 pasageri = 2.000.000 pasageri pe zi.

    400.000.000 <???> 2.000.000 ce zici de proportii ?

    Daca cei 400 mil pasageri rutieri zilnic fac o medie de 10-15 km (nu cred ca e mai mare de atat), rezulta 4-6 mld pasageri-km.

    Daca cei 2 mil pasageri aerieni fac o medie de 1000km, rezulta 2 mld pasageri-km.

    Fara a tine cont de cifre, se vede ca se schimba radical raportul dintre cele doua variante...
  • 0 (0 voturi)    
    statistici inselatoare (Miercuri, 3 iunie 2009, 12:24)

    andrei [anonim]

    pai se compara accidentele aviatice care sunt pilotate de persoane profesioniste supra calificate cu accidentele de masina unde conduc toti dubiosii?
    Practic, e mult mai probabil, daca esti o persoana care conduce prudent(profesionist) sa mori intr-un accident de avion decat in masina.
    Daca insa conduci in stare de ebrietate si faci curse pe sosele, bineinteles ca e mai sigur cu avionul, sau daca lasi pe altcineva sa conduca...
    Si cu asta basta....
    • 0 (0 voturi)    
      si cu asta basta se intoarce (Miercuri, 3 iunie 2009, 14:11)

      accidentescu ionel [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Situatia e mai complicata decat "asta-basta". Sunt mai multe variabile in joc: prudenta la volan e una dintre ele. Riscul se reduce, intr-adevar, dar nu indeajuns de mult, "multumita" celorlalti participanti la trafic (mai putin prudenti).

      Nu ai de unde sa pretinzi ca daca esti prudent la volan, ai mai multe sanse sa mori intr-un accident de avion. Nu iti poti baza concluziile pe nimic, decat pe niste supozitii vagi ("daca eu conduc prudent, inseamna ca n-o sa am accidente, ca altii").
  • 0 (0 voturi)    
    Ce statistica (Miercuri, 3 iunie 2009, 15:07)

    blackarrow [anonim]

    e asta ? 0,2 accidente la 1 milion de zboruri ?
    Daca in 2007 si 2008 au fost 28 de accidente,la rata de mai sus ar insemna ca au avut loc -dupa regula de 3 simpla -cam 140 milioane de zboruri.Poate pe tot globul, dar si asa mi se par extrem de multe , deci rata de accidentare e nerealista.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version