Alegeri europene

Ambasadorul Olandei: In Romania s-au facut eforturi maxime pentru a avea o campanie pentru europene cat mai confuza

de Anne-Marie Blajan     HotNews.ro
Joi, 28 mai 2009, 15:48 Actualitate | Esenţial

In Romania s-au facut eforturi maxime pentru a face campania pentru euroalegeri cat mai confuza, nu este o campanie pentru alegeri europene, ci prentru prezidentiale, a spus ambasadorul Olandei la Bucuresti, Jaap Werner in cadrul unei dezbateri despre participarea tinerilor la alegerile din 7 iunie. "As fi dezamagit daca rata de participare va fi de doar 30%, pentru ca Romania are mult de castigat din apartenenta la UE si o multime de bani vin in Romania de la UE", a spus diplomatul european.

Werner crede ca rata intentiei de participare la vot in Romania de 30% - indicata de ultimul sondaj al Parlamentului European - ar fi una mica si s-a declarat dezamagit de o astfel de lipsa de implicare, intrucat Romania are o serie de beneficii in urma apartenentei la UE si in conditiile in care foarte multi bani europeni sunt directionati catre Romania. Si mai dezamagit ar fi de o mica implicare a tinerilor: in categoria de varsta 18-24 de ani, 15% dintre barbati si 13% dintre femei au indicat ca probabila participarea la vot, potrivit directorului de cercetare de la CSOP, Silviu Matei. "Tinerii trebuie sa fie constienti ca ei pot modela propria tara si Europa", a spus ambasadorul.

El a recunoscut insa ca nu exista o campanie electorala prea convingatoare in Romania, care sa mobilizeze electoratul sa mearga la vot. "Sunt teme nationale, iar politicienii au inceput deja campania pentru prezidentiale. Prea repede, in opinia mea. (...) S-au facut eforturi maxime pentru a face campania cat mai confuza, nu este o campanie pentru alegerile europene, ci pentru prezidentiale. Nu stiu daca cei din sectorul 5 al Bucurestiului nu cred ca il voteaza pe Vanghelie pentru Parlamentul European", a spus Werner despre afisele electorale in care apare primarul sectorului 5, sub pretextul ca il sustine pe Adrian Severin.

Ambasadorul a constatat ca nu exista diferente intre agenda europeana a partidelor care candideaza la euroalegeri, ca sunt teme nationale si isi arata surprinderea pentru lipsa unei intelegeri intre fortele politice inainte de campanie, prin care sa convinga sa discute teme europene.

Analistul politic Andi Lazarescu crede ca partidele nu acorda atentia necesara acestor alegeri europene, ca mobilizarea lor este destul de redusa. Potrivit lui, asteptarile sociologilor sunt ca 20-22% dintre romani sa se prezinte la urne in 7 iunie. "UE este o chestiune complicata pentru dezbateri, ea face apel la intelect, nu la inima/emotii", considera Lazarescu. El a deplans lipsa unei dezbateri - atat in mediul politic, cat si academic si presa - privind Uniunea Europeana si ce fel de Uniune se doreste, insa a fost contrazis de ambasadorul olandez care, dimpotriva, a spus ca este necesar ca dezbaterea privind UE sa se refere la teme concrete, care influenteaza si afecteaza vietile alegatorilor pentru a avea rezonanta la public. Spre norocul Olandei, a spus diplomatul, acum nu exista perspectiva unor alegeri nationale, asa ca dezbaretea din tara sa s-a concentrat pe teme europene.

Reprezentantul ambasadei Danemarcei prezent la dezbatere a explicat dezinteresul si prin faptul ca in Romania nu exista un curent eurosceptic, care a incurajat dezbaterile. Toate partidele romanesti au aceeasi pozitie fata de temele europene, nu exista apartide si politicieni eurosceptici, probabil si pentru ca nu multi dintre ei au reale cunostinte despre Uniunea Europeana. El a remarcat ca transferul de suveranitate catre UE s-a facut in Romania usor si fara dezbatere, oarecum ciudat dupa ce libertatea si democratia s-au instaurat in Romania de atat de putin timp.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

1608 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    nu m-ar mira (Joi, 28 mai 2009, 16:10)

    un_om_de_cal [utilizator]

    Avand in vedere ca alegerile sunt intr-o duminica in conditiile in care luni e sarbatoare nationala, nu m-as mira sa fie si mai mica prezenta.

    Nu inteleg de ce nu au putut pune alegerile sambata sau luni.
  • +3 (3 voturi)    
    De fapt (Joi, 28 mai 2009, 18:03)

    dl K [anonim]

    De fapt in Romania nu a avut NICIODATA o dezbatere civilizata despre aderarea la UE. UE insasi se fereste, in dezbaterea celor mai spinoase probleme(vezi asa-zisa Constitutie Europeana), de votul popular si ia decizii foarte importante peste capetele popoarelor, manipuland lacomia parlamentarilor de bani si functii.

    Mai mult chiar, atunci cand se pune problema de politici serioase de aparare, sau externa, sau energetica, tarile mari se disociaza foarte repede de principiul fundamental al solidaritatii, impunand, in schimb, tarilor mici dimensiunile castravetilor, culoarea rosiilor, soiurile de vita-de-vie de cultivat sau ambalarea branzei.

    Cat despre bani, sa stea domnul ambasador al Olandei linistit, ca, daca tragem linie, cred ca bunii samariteni care ne-au primit in UE ies in castig net in relatia cu Romania. Eu apreciez ca europeana participarea dansului la parada homosexualilor, insa as fi preferat sa il vad si alaturi de demonstrantii din Bucuresti pentru respectarea drepturilor civile la Chisinau, drepturi barbar incalcate de Voronin si comunistii lui.
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Joi, 28 mai 2009, 18:41)

      bla [anonim] i-a raspuns lui dl K

      sunt de acord cu tine in privinta ultimului paragraf, cel referitor la voronin. pe de alta parte, trebuie sa fim realisti: UE nu are competente referitoare la problemele din MD si nici la homosexuali. pe aceste teme ei nu pot decat "da din gura" si formula niste dorinte, care pot sau nu pot fi indeplinite.

      in ceea ce priveste politica de aparare: nu exista asa ceva la nivel UE, nu au competenta, nu pot face nimic. iar acea coordonare a politicii externe, atat cat exista, nu este de domeniu comunitar (adica direct aplicabil), ci de domeniul dreptului international public. spre exemplu, Romania poate bloca o hotarare in acest domeniu, daca nu este de acord cu ea, oricat s-ar supara germania, uk&co....

      referitor la dimensiunea castravetilor: la prima vedere chiar pare funny, dar pt un producator de castraveti e un aspect foarte important. reglementarea acestori lucrui ii ofera certitudinea ca legumele sale vor putea fi vandute peste tot in UE, din finlanda in portugalia....de acesta reglementare depind toti producatorii de castraveti din UE, cu familiile si angajatii lor...deci sa nu ridiculizam.

      cat despre constitutie....ea saraca nu s-a scris singura...fiecare stat a trimis experti in drept, economie, politica si diplomatie pt redactarea ei...(si referitor la tratatul de la lisabona si Romania). constitutia nu a fost scrisa de UE, ci de statele a caror reprezentanti iau "decizii foarte importante" in consiliu si comisie.

      80% dintre legile adoptate in Romania reprezinta transformarea actelor legislative europene....asa ca..... hai LA VOT!!! =)
  • 0 (0 voturi)    
    Din pacate... (Joi, 28 mai 2009, 18:12)

    hahalera [anonim]

    problemele romanului de rand sunt destul de diferite de cele ale Europei. Este normal intr-o tara subdezvoltata (in raport cu standardele UE). Pe de-o parte exista lipsa de interes a majoritatii romanilor fata de conceptul de "alegeri" in general, percepute de catre ei, pe buna dreptate, drept o oportunitate pentru politicieni de-a se mai da in stamba si-a face din nou promisiuni desarte, iar partidele politice incearca sa profite de ocazie ca sa-si consolideze pozitiile in randul preferintelor electorale - nicidecum nu sunt interesate de politicile UE. Un alt motiv ar fi si "subtirimea" clasei politice care nu tine pasul... Cand un partid important pe scena politica romaneasca, cum este PSD, mai are un singur om capabil sa atraga voturi (l-am numit pe nea Marean de la sect. 5) pe care in viitorul apropiat probabil il vom vedea candidand si la PGMB, apoi la Presedentie si Parlamentul European (cam cum a facut si Basescu inainte de-a fi presedinte) nu-i de mirare ca romanul de rand nu mai percepe nici o diferenta intre alegeri locale, prezidentiale, (euro)parlamentare, referendum, etc. Ei traiesc cu impresia ca e o zi din acelea cand te imbraci frumos, mergi la vot, pui stampila oriunde (eventual la aia care dau mici si bere mai multa) ca oricum nu conteaza... Din pacate suntem prea mici pentru problemele UE.
  • +2 (2 voturi)    
    Are dreptate (Joi, 28 mai 2009, 18:17)

    un roman [utilizator]

    Asa a fost si in 2007.
    Nu existau informatii despre candidati, trebuia sa le cauti pe net pe site-ul fiecareui partid ca ei nu iti spuneau nimic in public.
  • -1 (1 vot)    
    Stare confuza (Joi, 28 mai 2009, 18:35)

    Un alegator [anonim]

    Nu este o problema! Se poate vota oriunde, pe liste suplimentare.
    Ambasadorul Olandei are dreptate.
  • +1 (1 vot)    
    UE (Joi, 28 mai 2009, 18:57)

    Goe [anonim]

    Din toti locuitorii UE numai ambasadorul Olandei mai poate crede in ziua de azi ca Romania primeste multi bani de la uniune.Cum poate o colonie nenorocita sa primeasca bani de la puterea coloniala.Acest adevar este cunoscut si de baba Ana din fundul Moldovei.Si asta nu este diplomat cc.
  • +1 (1 vot)    
    ambasadorul lu peste oparit (Joi, 28 mai 2009, 22:12)

    marian [anonim]

    vorbeste mucea , in olanda prezenta la vot o sa fie foarte slaba , o sa iasa castigatoare 30% formatiunea PVV, un fel de garda de nazisti, foarte apreciati printre olandezi si care au promis ca o sa avem liber la munca in olanda la pastele cailor.
    uitativa pe net despre PVV si mentalitatile lor, si nu sunt singurii mai sunt alte cateva partide ultranationaliste , pe langa care vadim e copil de mingii.
    fara suparare nici nu stiti cat sunt de xenofobi, le place viata si drogurile dar nu le plac alte natii si in special est europenii bulgarii si romanii
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns pentru Marian (Vineri, 29 mai 2009, 14:40)

      Thill Buhoglinda [anonim] i-a raspuns lui marian

      Mariane, olandezii astia sunt poate cel mai serios popor din Europa, daca nu si din lume. Rivalizeaza cu zaponezii. Si-au cladit o tara din nimic, zmulgand pamantul din mare si construind diguri , in interiorul carora au facut de toate:si agricultura si industrie si turism si cultura, si multe altele. Sa te duci odata sa vezi cum arata aceasta tara-ca acum poti calatori liber- si atunci o sa iti schimbi impresiile gresite despre olandezi.Doar un singul ex, al seriozitatii cu care muncesc: PIB-ul Olandei(cu 14 milioane si ceva de locuitori) este mai mare decat al rusilor care au o tara pe doua continente, dar nu stiu ce sa faca cu ea, din cauza lenei, betiei, coruptiei si prostiei, ca si la noi!!.
      Te inseli Mariane, le plac alte natii , care sunt serioase si isi vad de treaba ca si ei, dovada ca Olanda este memebru fondator al Uniunii Europene. Daca erau xenofobi nu ii primeau in acest club in care are sunt reguli de comportament foarte clare. Dar de la noi, dupa aderarea la UE, au plecat in Olanda, Italia, Germania si in alte tari ale UE si hoarde de infractori si cersetori care ne-au facut de ras pe acolo, pe tine, pe mine, pe alti romani cu bun simt si la locul lor.Dupa astia s-a format, in mod gresit, impresia olandezilor, a italienilor, a nemtilor, etc, despre poporul roman de astazi, ca doar furam, ca nu ne place sa muncim, ca suntem superficiali( desi in ultimele privinte cam au dreptate).
      Sa stii un lucru Mariane, daca intr-un scenariu de science fiction sa zicem ca Romania ar fi locuita 10 ani, exclusiv de 10 milioane de olandezi, astia ne-ar pune tara in picioare si s-ar minuna ce resurse imense are, dar de care ne batem joc cu nonsalanta.
      Asa incat, declaratiile ambasadorului Olandei , cam au o baza reala.
  • 0 (0 voturi)    
    deci asa si prin urmare... (Luni, 29 iunie 2009, 22:31)

    dl.J. [anonim]

    mereu aceleasi statistici inexacte si confuze puse la dispozitie de tns csop...
  • 0 (0 voturi)    
    Se publica doar comentarii favorabile...? (Marţi, 30 iunie 2009, 0:03)

    chucky [anonim]

    Sondajele TNS CSOP sunt mereu inexacte si confuze...sa ne aminitim marja de eroare de 2 la suta sau 4 la suta....0 necunoscuta...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică