Isarescu: Trebuie sa ne scoatem criza din cap...Solutiile le gasim in bunul simt. Restul e zgomot

de D.G.     HotNews.ro
Miercuri, 13 mai 2009, 18:31 Actualitate | Esenţial

Politicienii romani abordeaza criza economica intr-o maniera "supra-inflamata", similara cu comunicarea mediatica de tip catastrofic, a declarat, miercuri, la Iasi, guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, citat de Mediafax.

"Trebuie sa ne scoatem criza din cap. Nu este nevoie sa descoperim America. Este suficient sa ne uitam la alte tari, sa venim cu solutii si politici care au fost deja aplicate. Solutiile le gasim in lucrarile de specialitate si in bunul simt. Restul e zgomot", a afirmat Isarescu, intr-un discurs sustinut la Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi.

El a precizat ca efectele crizei sunt inevitabile.

"Criza nu poate fi data la o parte, nu ne propunem sa oprim criza la granita, ci doar sa atenuam pantele acesteia. Cand in Europa productia auto scade cu 30%, ce putem face in Romania? Sa producem pe stoc doar ca sa nu creaca somajul?", a spus Isarescu.

Guvernatorul bancii centrale spera ca economia sa-si revina cat mai repede din recesiune, comparand o astfel de evolutie cu forma literei "V".

"Sper si cred ca va fi un «V» cat mai ascutit, astfel incat sa avem o revenire cat mai rapida", a spus Mugur Isarescu.

In ceea ce priveste cursul valutar, el a precizat ca o depreciere a leului era necesara, pentru corectia deficitului de cont curent.

Guvernatorul bancii centrale a primit, miercuri, titlul de Doctor Honoris Causa al Universitatii "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi, in cadrul unei festivitati la care au participat cateva sute de profesori si studenti ai institutiei de invatamant superior.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

3190 vizualizari

  • +9 (15 voturi)    
    asa (Miercuri, 13 mai 2009, 18:37)

    muz [anonim]

    In sfarsit un om destept ...
    • +1 (7 voturi)    
      mai mult decit destept.... (Miercuri, 13 mai 2009, 20:14)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui muz

      tocmai i-a tras, figurativ vorbind, un dos de palma catastrofistului boc. este singurul care putea s-o faca fara a fi suspectat de intentii politice....
  • +3 (5 voturi)    
    efectul de scara (Miercuri, 13 mai 2009, 18:44)

    hornarul [anonim]

    motto:"de departe calul-si bate,|de apropape ochii-i scoate!|"
    comparatia tarii noastre cu superputeri, foste imperii, chiar si coloniale nu este fezabila din cauza "efectului de scara" din inginerie si teoria sistemelor, ce denota superficialitatea ziaristilor si politicienilor,care ne-a condus unde suntem: jos,f.jos.
    noi trebuie sa ne comparam cu tari similare noua ca istorie politica, spatiu geografic, cultura,economie,sa.
    altfel, apar mari erori de sistem, inclusiv management politic.una, doua, vorbim de franta, germania ,USA, sa.
    cind om avea , dimensiuni geografice,economie, cultura,istorie politica si de populatie, putem sa facem analogii cu statele respective. dar, nu avem.atunci sa stam in banca noastra si sa ne gindim ce avem noi de facut.ce,la noi economia merge de la sine ca la altii?la noi,pe fondul gilcevii,cresc: cursul leu/euro, somajul,birocratia care anesteziaza societatea,in general,etc.
    • +5 (5 voturi)    
      Corect (Miercuri, 13 mai 2009, 19:06)

      costi [anonim] i-a raspuns lui hornarul

      O definitie lucida asupra bazei de plecare intr-o analiza. Observatie : cand a fost desfintata iobagia?
    • +2 (2 voturi)    
      punctul pe i (Miercuri, 13 mai 2009, 20:50)

      mdix [anonim] i-a raspuns lui hornarul

      ai perfecta dreptate. in acelasi mod superficial ca Isarescu au actionat hidrologii nostri prin anii '60 cand au adoptat metoda probabilistica a lui Pearson care functiona perfect in America. Putin mai tarziu insa, Ro a avut doua inundatii catastrofale...fiindca metoda nu se aplica si la noi.
      Dupa "atacul la leu" asta este o noua perla a lui Isarescu, pe care multi inca il considera un expert. mai vorbim peste doi ani...
  • -3 (7 voturi)    
    Profirorii de razboi (Miercuri, 13 mai 2009, 18:44)

    costi [anonim]

    Era un termen care denumea pe cei care se imbogateau din contracte de furnituri militare pe timp de razboi. Preturi mari ,adausuri mari.
    Acum avem profitori de criza .Aceiasi specie.Exploataeaza fara scrupule nestiinta ,ignoranta,lipsa de informare,prostia,lacomia .Dar cine este mai vinovat ?
    Cine cu buna stiinta exploateaza aceste lipsuri caracteristice societatii romanesti ? sau cei care se complac in starea de prosteala idiotica fiind redusi la burti si guri.
    Punga cu pomana si micul de pomana ar merita pus pe drapel sau pe blazon ca stema .
    Mugur Isarescu ? Filozof roman in viata .
    Consiliul monetar al Bulgariei . Dixit !
  • +5 (5 voturi)    
    "reforma",prin dilatare (Miercuri, 13 mai 2009, 18:45)

    peter [anonim]

    "odata ce se deschide un borcan cu rame, singurul mod de a le introduce la loc este acela de a utiliza un borcan mai mare"... Zymurgy- Prima lege a sistemelor dinamice
  • 0 (10 voturi)    
    Un V ascutit (Miercuri, 13 mai 2009, 18:45)

    Horea [anonim]

    Atunci cand criza e ca un V foarte ascutit, inseamna ca nu se pierde prea mult. E doar o scadere abrupta si panicarda a preturilor, care apoi revin la loc.
    Aici e totusi vorba de mii de miliarde de Euro care s-au evaporat peste noapte. Milioane de someri si mii de firme in faliment.
    Cum poti tu, ca Guvernator al BNR, sa speri si sa crezi ca va fi un V foarte ascutit? De unde, domnule, o sa reapara acele mii de miliarde care care s-au pierdut intr-o clipita?
    Sa presupunem ca nimic nu se pierde si ca totul se transforma. Ei bine, acele mii de miliarde s-au transformat din valoare de piata a unor firme si banci, in datorii fara precedent ale statelor care au intervenit ca sa acopere aceste pierderi.
    Cine, cum si de unde o sa mai scoata bani ca sa-si revina V-ul, atunci cand toti contribuabilii se chinuie sa plateasca datorii pentru care nu au avut nicio vina?
  • -1 (7 voturi)    
    si somerii .... (Miercuri, 13 mai 2009, 18:52)

    alex [anonim]

    somerii, sutele de mii de noi someri ce sa zica ... sa isi scoata criza din cap , nu ? mai bine ar veni cu solutii REALE!
  • +5 (11 voturi)    
    isarescu are dreptate dar... (Miercuri, 13 mai 2009, 18:55)

    cucu [anonim]

    atunci ce se va face realitatea si antena3?

    trebuie sa castige si ei o paine saracii, deci va rog putina intelegere si indulgenta pentru promovarile crizei in stil apocaliptic.

    ah,si sa nu uit: basescu e de vina!
  • +4 (8 voturi)    
    Partea trista e ca (Miercuri, 13 mai 2009, 18:56)

    SILE [anonim]

    In Romanika nu sunt ascultati cei ce folosesc vocea bunului simt.Mai ales de jurnalistii care daca nu folosesc stilul bombastic ,nu se considera auziti.Cu toate ca tocmai ei ar trebui sa fie cei care masoara realitatea inainte de a scrie despre ea..Dar se pare ca nici macar nu stiu sa foloseasca un instrument de masura.
  • +3 (3 voturi)    
    "Bunul simt" nu face rating (Miercuri, 13 mai 2009, 19:55)

    - [anonim]

    rating-ul e sursa haosului de care au nevoie
  • +1 (5 voturi)    
    ref. isarescu (Miercuri, 13 mai 2009, 20:36)

    adrian [anonim]

    ce bine ar fi sa avem posibilitatea sa-l clonam pe omul asta...sa-l pastram astfesi la bnr, sa il punem si premier si min. de finante si ministru al economiei..
    • -4 (4 voturi)    
      subscriu (Miercuri, 13 mai 2009, 23:25)

      sandoval [anonim] i-a raspuns lui adrian

      sunt de acord..daca ar fi ceva sa ma determine sa ma duc la alegerile prezidentiale,acel lucru ar fi candidatura lui isarescu.altfel,o sa urmaresc tot circul din fata tv-ului.
    • +3 (3 voturi)    
      bun simt, zau asa? (Miercuri, 13 mai 2009, 23:55)

      zau? [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Dar cand tot dumnealui facea scenariul apocaliptic al atacului asupra leului, unde ii era bunul simt? Sa il clonam ca sa ce? Ca sa ramanem condusi de oameni formati la aceleasi scoli comuniste si institute invechite pline de scursuri si securisti soiosi? Ce crezi ca poate iesi bun de acolo? Cu tot respectul, dar nu cred ca dl.isarescu sau vreun politician roman actual ar avea capacitatea si viziunea de a conduce o tara in secolul 21. sa fim realisti...si sa gandim cu bun simt...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică