Ce ati face ca sa rentabilizati trenul de la Gara De Nord la Otopeni?

Propunerile cititorilor privind linia feroviara Gara de Nord - Otopeni: "Mai bine privatizati" 

de Zonk     HotNews.ro
Marţi, 12 mai 2009, 17:03 Actualitate | Esenţial

Ni s-au parut foarte interesante cateva reactii si recomandari ale cititorilor Hotnews.ro  la articolul "Linia feroviara Gara de Nord - Otopeni se va inchide, pentru ca inregistreaza pierderi". Toti cititorii condamna decizia Ministerului Transporturilor si iata cateva dintre argumentele lor:
  •  sa se privatize, in loc sa se inchida
  •  linia ferata trebuie dusa pana aproape de aeroport
  •  nu e un produs care sa scoata profit imediat, trebuia asteptat
  •  produce pierderi mai mult pentru taximetristi?
  •  alte mijloace de transport pana in Otopeni sunt mai proaste si mai scumpe
  • "Si eu am mers cu trenul ala si mi s-a parut o briza de occident"
  • trenul asta nu e un moft, e o necesitate.
  • Trebuie lasat sa functioneze pentru ca e de utilitate publica, un serviciu pentru cetateni, chiar daca produce pierderi
  • o cauza a inchiderii ar fi "mafia taximetristilor"

Daca ati fi investitor cum ati face rentabil acest tren?


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

1287 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    De ce? (Marţi, 12 mai 2009, 17:10)

    Adrian B [anonim]

    Daca e asa bun, ieftin, briza de occident, necesitate, utilitate publica, serviciu pentru cetateni, de ce circula mai mereu gol?
    • +3 (3 voturi)    
      Prost management (Marţi, 12 mai 2009, 17:35)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Adrian B

      1. Circula ca proasta din ora in ora, fara a se sincroniza cu aterizarile/decolarile de pe aeroport.

      2. Nu i se face publicitate buna si nu are vizibilitate buna in aeroport

      3. Nu este chiar pana in aeroport, partial se merge cu autobuzul(si ala ca dracul)

      4.Peronul din Otopeni este neamenajat

      5. etc :)

      Insa nici unul dintre aceste motive nu justifica inchiderea liniei, ci, dimpotriva, modernizarea ei.
      • 0 (0 voturi)    
        avioane multe (Marţi, 12 mai 2009, 19:58)

        gigi aviatorul [anonim] i-a raspuns lui CezarN

        prietene..la otopeni aterizeza si decoleaza la fiecare 10-15 minute un avion.....cu care dintre ele vrei tu sa se coreleze???
    • +4 (4 voturi)    
      nu tren, metrou! (Marţi, 12 mai 2009, 17:43)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui Adrian B

      circula gol pentru ca nu e un utilaj de transport marketat cum trebuie si e extrem de prost gandit. daca te-ar lasa in aeroport, atunci multa lume ar fi mai deschisa la a-l folosi. da cine naiba vrea sa se duca la gara ca sa ia trenu ca sa ia autobuzu ca sa ajunga sa ia avionul?? nimeni.

      in esenta...nu trebuia un tren! ci metrou.
    • 0 (0 voturi)    
      Infrastructura (Marţi, 12 mai 2009, 19:36)

      Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui Adrian B

      Mie mi se pare ca aceasta linie de la bun inceput a fost o carpeala si este o masura corecta sa fie inchisa. De fapt nici nu trebuia deschisa. In orice aeroport civilizat, exista doua posibilitati de trasnport in comun. Acel autobuz Shuttle-bus care este in mare parte cam acelasi lucru cu linia aceea de autobuz din piata Victoriei, legatura feroviara care _ARE_ statie in incinta aeroportului, sau ambele. Acea linie de autobuz, ar fi suficienta, daca nu ar fi traficul infernal de pe DN1 si eventual suplimentata pentru evitarea aglomerarii si ar mai fi indicat sa fie exclusiv dedicata calatorilor care merg la aeroport.

      Sincronizarea trenului cu zborurile este o imbecilitate. Plecarile, dar mai ales sosirile nu pot fi foarte bine planificate din diferite motive (vreme, trafic aerian, etc.) In orice aeroport pe orarul zborurilor exista doua ore (mai ales pentru sosiri) ora planificata si ora efectiva. Deci in concluzie sincronizarea nu este posibila, si nici nu-si are rosul acum, cand pe Otopeni este destul de mult trafic aerian care iti da o fluenta relativ constanta a calatorilor. Intr-adevar, intervalul este cam mare. La fiecare jumatate de ora cred ca era indicat.

      In concluzie, dupa mine, cea mai indicata solutie de transport in comun pentru Otopeni ramane acea linie din piata Victoriei.
      • 0 (0 voturi)    
        autobuzul 780 (Marţi, 12 mai 2009, 21:50)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui Marcel Ionita

        nici de autobuzul 780 nu se mai vorbeste, parca vad ca e declarat nerentabil.
        Pt cei care nu stiu: autobuzul 780 este intre Gara de Nord- aeroportul Baneasa si aeroportul Otopeni. Sunt autobuze Mercedez cu aer conditionat, radio, nu e aglomerat , toata lumea are loc pe scaune.
    • 0 (0 voturi)    
      pentru ca (Miercuri, 13 mai 2009, 13:05)

      ani30 [anonim] i-a raspuns lui Adrian B

      pentru ca romanii nu sunt obisnuiti cu transporturile in comun si prefera sa se inghesuie in trafic ! ultima data cand am mers de la Otopeni in Bucuresti, am pierdut 4 ore(!!!!)
      daca transportul in comun ar fi promovat si dezvoltat ne-am putea educa in acest sens. in plus, e inadmisibil sa nu se faca nici o investitie in transporturile in comun care ar putea lega aeroportul de oras, chiar daca profitul nu va veni imediat ! Ministrul Berceanu are cu siguranta alte interese din moment ce vrea sa suprime aceasta linie de transport! sau poate ceva actiuni la vreo firma de taxi! Atitudinea acestui ministru, fata de transportul in comun in acest oras care se sufoca din cauza circulatiei, este absolut jenanta!!!
  • +4 (4 voturi)    
    Nu este mediatizat ... (Marţi, 12 mai 2009, 17:32)

    kin3zu78 [utilizator]

    si problema mare e ca nu ajungi direct la Aeroport , schimbi si o masina ca sa ajungi . Ia sa prelungeasca linia ferata pana la aeroport , cel putin cei din provincie il vor folosi GARANTAT !!!
  • +1 (1 vot)    
    Tren de placere (Marţi, 12 mai 2009, 17:37)

    Jenica [anonim]

    Domne, sa-l privatizeze foarte bine zis. Eu as face din el un "tren de placere".

    As face vagoane de fumatori, bar, restaurant, i-as face reclama ca fiind o atractie turistica, etc
    Si sa vezi ce mergea.
    • 0 (0 voturi)    
      Bai! (Marţi, 12 mai 2009, 21:49)

      ciombe [anonim] i-a raspuns lui Jenica

      Sigur nu esti tigan!
      Poate publicati si nu mai cenzurati! Sau aveti si voi tigani pe post de cenzori!
      Dupa cate stiu tigan este inca in DEX si este numele unei etnii, asa ca s-ar putea sa va dau eu in judecata pentru discriminare!
  • +2 (2 voturi)    
    Baneasa? (Marţi, 12 mai 2009, 17:45)

    care este [anonim]

    traficul e mare si in aeroport la Baneasa; cu statie in baneasa ar putea sa fie rentabil; + corelare cu programul avioanelor
    • 0 (0 voturi)    
      e departe (Marţi, 12 mai 2009, 17:55)

      Aramis [utilizator] i-a raspuns lui care este

      de Baneasa, trenul vine prin Mogosoaia
  • +1 (1 vot)    
    Propuneri (si reactia instantanee a Ministerului) (Marţi, 12 mai 2009, 17:56)

    Adrian [anonim]

    1. O mai buna campanie de informare despre existenta legaturii (pe traseul calatorilor intre avion si mult-prea-favorizatii taximetristi nu exista NICI UN panou publicitar care sa anunte ca exista un tren catre Gara de Nord).
    2. Reducerea personalului de la casa de bilete la strictul necesar (cand am cumparat bilet, erau acolo 3 angajate, eu as pastra-o doar pe cea care vorbeste o limba straina si stie sa emita bilete. Da, exista, si este unica!).
    3. Scaderea timpului de transfer (in prezent trenul parcurge distanta de 20 km in 40 de minute).
    4. Imbunatatirea legaturii intre gara Otopeni si aeroport.

    Am incercat sa le trimit direct la Ministerul Transporturilor (relpub@mt.ro, dupa cum se recomanda pe site), dar emailul mi-a venit urgent inapoi cu mentiunea:

    The following organization rejected your message: mail.mt.ro.
    relpub@mt.ro
    mail.mt.ro #<mail.mt.ro #5.0.0 SMTP; 554 5.7.1 Mail appears to be unsolicited.

    Ce facem, oameni buni?
    • 0 (0 voturi)    
      MT are perfecta dreptate! (Miercuri, 13 mai 2009, 9:18)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Strict vorbind, are 100% dreptate, daca e trimiti o sesizare, o reclamatie, sau niste propuneri de imbunatatire, toate astea sunt NESOLICITATE!

      am patit si eu, si nu numai cu MT
  • 0 (0 voturi)    
    as da-o (Marţi, 12 mai 2009, 17:59)

    Zug [anonim]

    As da-o la o firma nemteasca de turism si sigur ar gasi ei cum sa faca.

    As permite fumatul in unele vagoane.

    As angaja carausi de bagaje
    As face rezervari pe net
    As face super lux si as creste pretul
    As face cvagon restaurant inauntru si daca ma suna nevasta, ii spun ca-s in tren si nu pot sa vin imediat acasa :)
    • 0 (0 voturi)    
      pentru 20 de min_ fumat... (Marţi, 12 mai 2009, 18:15)

      misescu [utilizator] i-a raspuns lui Zug

      de aia nu e rentabil, ca nu se poate fuma... de tot rasul
  • +1 (1 vot)    
    Deci ne intoarcem la taximetristii bisnitari ? (Marţi, 12 mai 2009, 18:05)

    geo [anonim]

    Ne intoarcem la taximetristii aia care ne cer 100 RON pe 2 km si stam 2 ore in trafic ? Halal politicieni, halal administratie in tara asta !
  • 0 (0 voturi)    
    si eu am mers cu trenul respectiv (Marţi, 12 mai 2009, 18:11)

    ovex [anonim]

    Mi s-a parut o idee foarte buna introducerea trenului, mai bine iau trenul decat sa dau bani la taxi, dar:
    1. Trebuie facuta publicitate mai multa pentru tren, cei din afara nu stiu de existenta lui (ex: autobuzul care te duce la tren ar trebui inscriptionat corespunzator si sa fie stationat la sosiri internationale, sa-l vada lumea).
    2. Cred ca aici au intervenit pe langa ministru si cei de la companiile de taxi, de frica pierderii clientilor
    3. Multe curse de tren sunt subventionate, de ce nu si asta?
    4. Ar trebui lucrat la infastructura, sa poata parcurge distanta mai repede
    5. Cred ca trenul nu are succes si din cauza mentalitatii romanului: "Daca sunt boier si am bilet de avion, de ce sa fiu taran si sa ma duc la aeroport cu trenul?"
  • 0 (0 voturi)    
    BRAVOOO!!! (Marţi, 12 mai 2009, 18:22)

    SOROS [anonim]

    comentarii foarte bune!
    iata interesul obiectivat si nu politica partizana si ieftina.
    bravo popor!
    sincer.
    sunt din provincie, stiu putin despre situatie, dar imi plac aceste idei!
    la fel si pentru politicieni si am face un pas mare inainte.
  • +1 (1 vot)    
    ciudat (Marţi, 12 mai 2009, 18:25)

    dan [anonim]

    eu cred ca imediat ce-l vor inchide se va gasi un "intreprinzator" prieten de partid care va prelua businessul si va merge ca unsa treaba. Nu stiu de ce, dar miroase a blat.
    Adica peste tot in lume exista asa ceva - ori tren/metrou ori autobuz de legatura la aeriporturile low-cost si e rentabil, numai la noi nu e rentabil la stat pana ajunge la un privat "prieten" care il rentabilizeaza.
  • 0 (0 voturi)    
    Propunere (Marţi, 12 mai 2009, 20:51)

    george [anonim]

    Intrebarea a fost: Daca ati fi investitor cum ati face rentabil acest tren?

    As cauta raspunsul la intrebarea 1. Aceasta linie are potentialul economic necesar pentru a deveni rentabila?
    Daca raspunsul la intrebarea 1 este „DA„, urmeaza intrebarea 2. Cum poate fi atinsa rentabilitatea. Daca raspunsul la intrebarea 1 este ”NU”, discutia nu mai are sens.
    Revin la intrebarea 1 Aceasta linie are potentialul economic necesar pentru a deveni rentabila?
    As mentine linia inca 30 de zile timp in care as distribui in tren chestionare care sa imi permita sa identific profilul celor care folosesc linia - localitatea de resedinta, cat de frecvent zboara din Otopeni - si sa aflu de ce au ales aceasta varianta de a ajunge la aeroport.
    In aeroport, as distribui celor care pleaca - timpul mort de dupa check in - un alt chestionar, din care sa aflu daca ar folosi aceasta linie, de ce, localitate de resedinta, frecventa plecarilor, etc.
    Daca datele culese din chestionare ar arata ca linia ar putea deveni rentabila, as cauta solutii.
  • 0 (0 voturi)    
    simplu (Marţi, 12 mai 2009, 23:24)

    gigi [anonim]

    Nu ai nevoie de statistica sa intelegi ce nu merge cu linia asta. Am incercat-o o data, si mi-a ajuns. Cu oricata publicitate m-ati bombarda acu, nu o sa pot trece peste faptul ca e o singura cursa pe ora. Si ca dupa ce in sfarsit ai luat busu, mai trebuie sa astepti trenu inca ~10min. Si apoi mai dureaza inca aproape o ora pana ajungi la destinatie...
    Faptul ca trebuie sa concureze cu o cursa expres care are o plecare la fiecare ~20min spune totul.

    A, da, stiu singura reclama care m-ar convinge: un panou care sa afiseze situatia in timp real a traficului pe DN1 si estimarea timpului in care expresul o sa poata ajunge pana la Victoriei...

    Sunt pentru o astfel de linie, dar daca nu se imbunatatesc conditiile astea... nu, mersi.
  • 0 (0 voturi)    
    simplu (Marţi, 12 mai 2009, 23:24)

    gigi [anonim]

    Nu ai nevoie de statistica sa intelegi ce nu merge cu linia asta. Am incercat-o o data, si mi-a ajuns. Cu oricata publicitate m-ati bombarda acu, nu o sa pot trece peste faptul ca e o singura cursa pe ora. Si ca dupa ce in sfarsit ai luat busu, mai trebuie sa astepti trenu inca ~10min. Si apoi mai dureaza inca aproape o ora pana ajungi la destinatie...
    Faptul ca trebuie sa concureze cu o cursa expres care are o plecare la fiecare ~20min spune totul.

    A, da, stiu singura reclama care m-ar convinge: un panou care sa afiseze situatia in timp real a traficului pe DN1 si estimarea timpului in care expresul o sa poata ajunge pana la Victoriei...

    Sunt pentru o astfel de linie, dar daca nu se imbunatatesc conditiile astea... nu, mersi.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă