Dana Garbovan, presedintele UNJR, despre discursul lui Traian Basescu: Este o modalitate iresponsabila de a acuza justitia, asmute celelalte categorii sociale impotriva judecatorilor

de D.Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 4 mai 2009, 17:15 Actualitate | Esenţial

Dana Garbovan - in prim plan
Foto: HotNews.ro
Presedintele Uniunii Nationale a Judecatorilor din Romania (UNJR), Dana Garbovan, critica in termeni duri discursul presedintelui Traian Basescu, pe care il acuza ca asmute celelalte categorii profesionale impotriva judecatorilor. “Nu doar ca nu-si indeplineste rolul de mediator fata de puterea judecatoreasca, dar prin atacurile violente, asmute practic restul categoriilor sociale asupra judecatorilor”, a declarat Garbovan pentru HotNews.ro. Seful statului a anuntat luni ca a sesizat Curtea Constitutionala pentru a solutiona conflictul aparut intre autoritatea judecatoreasca, pe de-o parte, Parlament si Guvern pe de alta parte, in chestiunea obtinerii unor drepturi salariale in instanta.

Rep: Cum comentati faptul ca Traian Basescu acuza instantele judecatoresti ca se substituie Executivului in chestiuni referitoare la salarizare?
Dana Garbovan: Puterea judecatoreasca are obligatia de a transa un litigiu, sa stabileasca daca un drept acordat printr-o lege, ordonanta sau alt act normativ a fost respectat sau nu. Or, in cazurile de recunoastere a unor drepturi salariale precum cele privind diverse sporuri, ele au fost acordate de Executiv prin diverse acte normative diferitelor categorii de functionari, judecatori etc.

Situatia in care s-a ajuns acum, desi greu de conceput intr-un stat de drept, e tocmai rezultatul erorii si a incapacitatii Parlamentului si Guvernului de a adopta niste acte normative coerente in domeniul salarizarii.

Exemplul cel mai bun si recent este cel al profesorilor. S-a adoptat o lege, a fost promulgata, publicata. Dar iata ca nu se aplica, la o luna dupa ce a fost publicata. E doar un exemplu dintr-o serie de masuri incoerente, populiste. Se uita ca o lege isi produce efecte fata de toata lumea, este obligatorie si nu confera doar drepturi iluzorii pe hartie.

Rep: Are Traian Basescu dreptate atunci cand constata ca e un conflict intre puterile statului si se adreseaza Curtii Constitutionale?
D.G. Este un drept al lui, insa mi se pare foarte grav ca, in conditii de criza economica, arunca practic toata vina asupra justitiei. Bugetul Justitiei e sub 1% din PIB, e subdimensionat. Executivul refuza sa plateasca tocmai aceste sporuri, sa-si execute obligatiile, refuza sa execute hotarari judecatoresti irevocabile si situatia nu e doar din acest an. Treneaza de ani de zile, cand nu era criza ci economia tarii duduia.

Pe de alta parte, rolul presedintelui este acela de a fi mediator intre puterile statului. Prin interventile repetate ale domnului presedinte, nu doar ca nu-si indeplineste acest rol fata de puterea judecatoreasca. Prin atacurile violente, asumute practic restul categoriilor sociale asupra judecatorilor. A devenit o moda un astfel de discurs.

Daca se doreste cu adevarat a rezolva problema justitiei, atunci politicul trebuie sa afle care sunt cauzele reale ale ineficientei sistemului. Deci avem o justitie neperformanta, in care procesele sunt lungi si rezultatele lor sunt imprevizibile.

Dar sa spui ca singura cauza este incompetenta judecatorilor este nu doar fals ci si periculos, pentru ca nu va duce niciodata la rezolvarea problemei. Cauzele reale sunt in primul rand legislatia incoerenta, instabila, numarul excesiv de cauze, procedurile invechite, lucruri care tin numai si numai de vointa clasei politice. Daca nu se recunoaste acest lucru, problemele din justitie vor ramane in continuare simplu subiect de demagogie pentru diversi politicieni.

Rep: Bun, dar ramane problema banilor. Sunt informatii ca MJ mai are bani doar cateva luni pentru salarii. Nu are totusi dreptate Basescu atunci cand spune ca instantele dispun de buget, ca se comporta iresponsabil?
D.G.: Nu, pentru ca bugetul a fost din start subdimensionat. E mai mic decat cel alocat anul trecut, iar hotararile judecatoresti pronuntate nu au afectat bugetul instantelor pentru simplul motiv ca nu s-au acordat drepturile restante stabilite prin aceste hotarari.

Cel mai bun exemplu in acest sens este ca, desi ministrul Predoiu si-a asumat obligatia de a plati o transa din aceste drepturi in luna aprilie a acestui an, ea nu a mai fost pusa in executare prin ordonanta de urgenta urmand a fi din nou reesalonate pe o perioada nedetereminata. Hotararile date de instante sunt doar drepturi pe hartie.

Pana la urma, e o modalitate iresponsabila de a acuza justia ca greveaza, hotaraste si este culpabila pentru situatia in care a ajuns in acest moment bugetul Romaniei. Daca n-ar fi tragic, ar fi de-a dreptul rizibil sa vii cu astfel de afirmatii ca sef de stat. 


Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

4752 vizualizari

  • -1 (19 voturi)    
    Ce spuneam io!!? (Luni, 4 mai 2009, 17:27)

    Gimmy [anonim]

    Fiecare cu ce-l doare!

    Ii spui omului "Ba! nu sunt bani! NU SUNT!!! uite, bate vantul (nu ala de la Realitatea) prin vistierie!..."
    ... si el ce zice:
    "Pai nu sunt bani ca a fost bugetul subdimensionat!!!"

    Astia nu fac si ei niste cursuri de logica formala in facultatea aia a lor? Ca stiu ca la admitere nu le cere nimeni asa ceva...

    Vorbesc foarte serios, inchid firma si sa va plateasca Cel de Sus, ca io unul m-am saturat sa tot virez bani la buget iar la judecatorie sa fiu tratat ca ultimul cersetor!
    • +2 (18 voturi)    
      fara logica (Luni, 4 mai 2009, 17:39)

      Dacus [utilizator] i-a raspuns lui Gimmy

      perfect de acord cu tine
      parca nu ar fi logic ca daca nu sunt bani nu se pot face cresteri de salarii/bonusuri etc ...
      peste tot in lume se dau afara oameni din lipsa de bani sau scad salariile din cauza diminuarii veniturilor la buget, doar la noi lumea nu intelege ...
    • +6 (10 voturi)    
      Nu sint bani... (Luni, 4 mai 2009, 18:16)

      Ivanoschi [anonim] i-a raspuns lui Gimmy

      Dar de ce nu faci legile in asa fel sa poata fi si aplicate? Clare. Concise. Si mai ales pentru toata lumea. Iat apoi de ce nu spui 'Nu sint bani!" inainte de alegeri si nu dupa? Intreb si eu. Nu ca n-as sti dar ca subiect de discutie pe net.
      • +3 (9 voturi)    
        Pai uite (Luni, 4 mai 2009, 18:44)

        Gimmy [anonim] i-a raspuns lui Ivanoschi

        Io gandesc asa: daca vreau sa imbunatatesc (de exeplu) sistemul de sanatate si invatamant, intreb si invit medicii respectiv profesorii sa vina cu solutii.

        La fel pentru justitie: nu merg bine lucrurile si toata lumea e de acord (ma rog...) ca e vraiste, sa vina avocatii, judecatorii si procurorii sa spuna ce si cum.

        Ai vazut tu asa ceva pana acum?! Io unul, nu!
        Singurele miscari coerente, sustinute si duse pana la cap au fost cele legate de drepturile salariale!

        Pai stai mai frate, fa lucrurile sa mearga bine si dupa aceea ai toata autoritatea morala sa spui: am facut treaba, vreau mai multi bani! Io la firma maresc salariul daca vad ca omul are rezultate bune; nici nu ma gandesc sa arunc prima data cu bani sperand ca omul se va simti si va munci mai bine!
        • +2 (4 voturi)    
          de acord (Luni, 4 mai 2009, 23:05)

          Ivanoschi [anonim] i-a raspuns lui Gimmy

          Sint de acord cu tine, dar cine ar trebui sa fie motorul unor astfel de actiuni daca nu Presedintia impreuna cu Parlamentul prin comisiile sale. Numai ca atunci cind sint prin Parlament sau Guvern in pozitii cheie ei isi fac repede salarii de nu pot sa le care acasa decit cu vreun 4x4, iar cind schimba pozitiile respectiv responsabilitatile, incep sa se plinga asa cum o face Presedintele acum. Oare cine le-a facut salariile actuale magistratilor, la care au mai adaugat sporuri peste sporuri? Ca nu si le-au facut singuri. Ce vreau sa spun este ca atunci cind emiti si/ sau semnezi un act legislativ trebuie sa responsabilizezi toate sau cit mai multe dintre efectele ce le-ar putea produce acel act legislativ. Pentru ca odata intrate in vigoare, LEGILE TREBUIESC RESPECTATE IN LITERA SI SPIRITUL LOR. De catre toata lumea inclusiv, Presedinte, Guvern sau Parlament. Altminteri nu putem vorbi de un stat de drept. Sint convins ca daca am arata mai mult respect legilor, noi toti, n-am mai vorbi atita de coruptie generalizata. Iar atitudinea corecta fata de legi ar trebui s-o arate mai intii cei tin topul societatii. Cind Presedintele urca baut la volanul masinii cum te poti astepta ca ceilalti conducatori sa respecte codul rutier iar politia sa te pedepseasca pentru condusul sub influenta alcoolului? E un exemplu minor, ca legile sint numai pentru unii, dar sint atitea altele, multe la numar. Asa ca dupa 20 de ani in care Domnul Presedinte nu prea a lipsit dintre cei care au emis si/ sau aprobat legile care azi ni se par aberante, si cu siguranta unele sint aberante, mi se pare lipsit de elementar bun simt sa iesi in fata natiunii cu asemenea discursuri.
    • +1 (5 voturi)    
      care justitie? (Marţi, 5 mai 2009, 9:47)

      novarom [utilizator] i-a raspuns lui Gimmy

      daca facem un sondaj acuma imi spuneti si mie daca romanii cred ca tara romaneasca inca mai are justitie?.....de ce?....pt ca in fiecare zi apar spre public doua tipuri de informatii, si anume:
      1. baietii destepti....cocos si altii nu stiu ce contracte au facut si au luat(dati cu google), videanu la fel, vantu a scapat de nu stiu ce acuze, am castigat ins. serpilor da de fapt era data de mult s.a.m.d.....si toata lumea cea justitiara tace si n-aude nimic
      2.un veteran de razboi (cati ani o fi avand saracu?)si-a "vandut" biletele de tren gratuite, iar justitia a cerut condamnarea sa.....pana la urma s-a ales cu o penala de 8 mii de lei .......sau....un cetatean (pericol public!) de 79 de ani are de executat 3 ani pt ca mutat tarusii (lu sora-sa) de pe tarla!
      decideti dvs. daca justitabilii romanesti nu merita toata stima si mandria!?......si asa cum au masurat aia drumurile si au zis ca in 130 de ani ii ajungem pe europeni, cred ca s-au referit si la justitie implicit.....succesuri!
  • +5 (17 voturi)    
    asmute... (Luni, 4 mai 2009, 17:38)

    florin [anonim]

    Dar poate pe dreptate. Nu contest ca angajatii din justitie au anumite calificari, dar fiind platiti de la stat trebuie sa se inscrie intr-un trend al economiei si in orice caz, sa nu poata sa isi judece si aprobe propriile cereri de sporuri si mariri salariale in genul a da statul in judecata, b da castig lui a si apoi schimba rolurile...
    • +4 (6 voturi)    
      judecata lumeasca (Luni, 4 mai 2009, 18:48)

      nume [anonim] i-a raspuns lui florin

      ca orice om, si judecatorul are dreptul de a apela la justitie. PUNCT
      nu sunt judecator nu lucrez in justitie
      • -2 (4 voturi)    
        !! (Marţi, 5 mai 2009, 0:30)

        do [anonim] i-a raspuns lui nume

        ba da lucrezi in justitie, altfel nu ai f atat de categoric in discurs!!
  • -1 (13 voturi)    
    E important ca (Luni, 4 mai 2009, 17:39)

    Cucu din deal [anonim]

    sa fie bani pt. salariile magistratilor, alfel saracii ar trai doar din pleasca.
  • +2 (16 voturi)    
    Cat tupeu!? (Luni, 4 mai 2009, 17:44)

    judex1 [anonim]

    Magistratii sa-si merrite mai intai banii, pentru ca sunt primii vinovati de faptul ca Romania colcaie de interlopi, hoti, tradatori si nemernici. Politistii isi pun vietile in pericol sa-i aresteze, iar magistratii ii elibereaza pe criminali si pe talhari pe usa din dos.
    • +6 (10 voturi)    
      judex12345 (Luni, 4 mai 2009, 18:30)

      Tim [anonim] i-a raspuns lui judex1

      mai judex tu chiar nu poti intelege ca se voteaza legi aiurea in tara asta, presedintele isi da ok-ul si acum se cearta cu oamenii care vor ca aceste legi sa fie respectate?
      lasa-ma mai frate cu comunismele tale de pensionar...legea e lege! nu suntem la capitolul parcari sau asfaltari unde stie mai bine presedintele ce hotarari sa dea :D
      • -1 (5 voturi)    
        Presedintele. . . (Marţi, 5 mai 2009, 8:30)

        Vali cel batran [anonim] i-a raspuns lui Tim

        . . . isi da OK-ul ca nu are incotro. Poate respinge o lege doar o singura data. A doua oara nu are decat atributiuni de decor. Si acest lucru (cu exeptia legii salarizarii profesorilor unde a gresit ca nu a respins-o da-capo) s-a intamplat de foarte multe ori. Presedintele respinge Parlamentul insista si legea este promulgata in varianta parlamentara. Unde este vina Presedintelui in atare situatie? Poti sa imi spui?
        • +1 (1 vot)    
          respingere (Marţi, 5 mai 2009, 12:53)

          gabi [anonim] i-a raspuns lui Vali cel batran

          Poate respinge o lege o singura data, dar meschinul nostru presedinte nu a facut-o, ptr ca si-a dorit sa mai fure niste voturi.
    • +1 (7 voturi)    
      noi (Luni, 4 mai 2009, 18:51)

      mda [anonim] i-a raspuns lui judex1

      asta a stiut ciobanu asta...sa asmuta pe unii impotriva alotra..din primul moment in care a aparut inpublic..doar asta stie...sa provoace scandal...nu a facut nimic niciodata si nicaieri..la minister, la partid,...pe unde a fost a provocat doar scandal si a dat doar din clanta
      a asmutit pensionari impotriva salariati....salariatii la "privat" contra bugetari, profesori impotriva militienilor etc...
      si inca sunt fraieri care asculta cu gura cascata...
      vai de tara asta
      • -1 (3 voturi)    
        Un singur raspuns pentru Tim si mda... (Luni, 4 mai 2009, 21:42)

        judex1 [anonim] i-a raspuns lui mda

        Am spus vreun neadevar? Daca nu, de ce sunteti asa de ofuscati? Sunteti de partea hotilor si criminalilor? De ce incercati sa manipulati si sa abateti atentia de la fondul problemei?
        • -1 (3 voturi)    
          fondul problemei (Luni, 4 mai 2009, 23:18)

          ovidiu [anonim] i-a raspuns lui judex1

          este ca tu nu intelegi ca buboiul pleaca din strada de la gardianul care imi da mie amenda ca am stat pe iarba si mertanului aurit ii sterge oglinzile cu batista din dotare.
          Cum poti sa zici ca politistii isi dau viata, si din-alea, pai mah baiatule vezi si tu a cui sunt vilele si casele din zonele rezindentiale. Nu mai ii de mult la moda sa fii inspector de vama, multumesc UE.
      • +1 (3 voturi)    
        ii un ghertoi (Luni, 4 mai 2009, 23:11)

        ovidiu [anonim] i-a raspuns lui mda

        Unul care a sesizat pofta de harta a romanului si i-o da in momentele cheie pe tava.
        La fel si cu Oprescu, Vanghelie, Becali.
        Vrei balci, bairam , nabadai, ia d-aici!
    • 0 (4 voturi)    
      esti cam dezinformat judexule (Luni, 4 mai 2009, 23:15)

      ovidiu [anonim] i-a raspuns lui judex1

      Politistii si procurorii (magistrati ultimii) fac un dosar (care poate fi de tot rasul), un judecator poate avea cata bunavointa ai vrea tu, dar mai mult de maxim nu poate sa dea cand interlopii vin cu cei mai buni avocati din sistem.
  • -1 (15 voturi)    
    ce (Luni, 4 mai 2009, 17:45)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    obraznica este absolventa de drept penaloid garbovan, se face ca nu vede ca judecatorii centreaza, dau cu capul, stau in poarta si sint si arbitru.
    Pai ar trebui ca profesorii, (sau alti bugetari), sa dea statul in judecata, actualii magistrati sa-si dea demisia, citiva profesori sa devina judecatori in locul lor si problema s-a rezolvat. Si tot asa cu totii bugetarii, pe rind sau toti odata.
    Multa obraznicie, tupeu si nesimtire la aceasta duduita si la tagma ei de eliberatori din puscarii a tot felul de hoti si criminali.
    • +1 (1 vot)    
      sa nu dai tu primul cu piatra (Miercuri, 6 mai 2009, 10:12)

      jude4all [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      Iti doresc sa te ia mascatii (din eroare caci oricum nu conteaza) sa te fotografieze presarii care numai din intamplare erau pe acolo, sa te duca la judecator pentru arestare si acolo, desi tu te stradui sa demonstrezi ca este o greseala, sa fii arestat pentru ca altfel iarasi presa ar striga ca judecatorii corupti au eliberat un infractor
  • +7 (17 voturi)    
    Draga Dana (Luni, 4 mai 2009, 17:49)

    spysoby [anonim]

    Cu ramine cu comflictul de interese si interesul patrimonial al judecatorului ( cind judeca propriile sporuri).Adevarul ca absolventii de drept din ro sunt foarte slabi profesional in majoritatea lor.Adevarul ca justitia e o casta .Avocatii sunt la fel de jalnici (aparare e vineaza vicii de procedura,atit.Notar nu poti fi daca n-ai bani sau o ruda).
  • +2 (10 voturi)    
    inflatie! (Luni, 4 mai 2009, 17:52)

    ion [anonim]

    Exista o singura solutie. Le dai la toti ce vor, blochezi orice posibilitate de schimbare-ati cerut ati primi si de aici lasam inflatia sa rezolve problema 50 lei 1 euro - asta-i.
  • +1 (11 voturi)    
    ce doamna confuza (Luni, 4 mai 2009, 17:59)

    amidona [anonim]

    pai basescu exact asta a facut, a cerut medierea curtii constitutionale. ce lupta se da ! avem categorii de functionari ai statului care si-au faurit legi proprii.
  • 0 (10 voturi)    
    magistrati (Luni, 4 mai 2009, 17:59)

    nea nelu [anonim]

    magistratii au dat statul in judecata pentru drepturi prevazute in lege si neacordate in practica. Daca orice cetatean se poate adresa justitiei, ei cui sa sa adreseze? Daca un functionar public isi poate da institutia in judecata pentru sporuri salariale pe care legea le stipuleaza, dar nu i-au fost date, magistratii ce sa faca? unde sa dea in judecata? Sa fim rationali, nu au cerut nimic ilegal.
    • 0 (6 voturi)    
      Rationali pana la cap... (Luni, 4 mai 2009, 18:48)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui nea nelu

      Auzi sporuri: spor de specializare, spor de fidelitate ...iar procesul? la Craiova mai multi judecatori (vreo 40) au depus cererea azi, tot azi s-a judecat, si tot azi s-a dat sentinta... si sa mai zicem ca nu se rezolva repede cazurile in justitie
  • 0 (10 voturi)    
    garbovan haha (Luni, 4 mai 2009, 18:08)

    cornell [utilizator]

    ce cuvinte foloseste madam "tragic", "rizibil". tragic nu stie ce inseamna e clar din context, il foloseste la fel de neatent precum la tembelizor. cat despre rizibil, rizibil e sporul anti-coruptie hahaha deci: imi dai bani ca sa nu primesc bani mita. dar dreptatea, cinstea? ce dreptate dom'ne, ce cinste, te-ai capiat? totul e pe bani, prostituata e modelul nostru, o facem numai pe bani. garbovan fata tatii, ia baga o telenovela si o cafea ca ai gandit prea mult azi!
  • +1 (11 voturi)    
    IMPERTINENTA (Luni, 4 mai 2009, 18:18)

    Cetatean [anonim]

    cum isi permite impertinenta asta sa desconsidere "restul categoriilor sociale" incat sa le caracterizeze ca pot fi "asmutite" impotriva judecatorilor? adica...1)exista doar judecatori si...restul categoriilor sociale care...2)sunt asmutiti de presedinte impotriva lor. alta impertinentza la necunoscuta asta e ca-si permite sa comenteze si sa conteste parerile presedintelui romaniei, desisi altii (tot impertinenti) fac asta (de ex. pana si repetentul crin antonescu). ba foarte bine le-a zis-o basescu, ca numai justitie nu fac,dar dupa bani ,din toate resursele (bugetare si mai mult nebugetare),ei tipa cel mai tare.de fapt,cand e vorba de ei,vor sa-si impuna dictatura lor.eu as desfiinta toata (in)justitia romana si as aduce justitia chineza.
    • +1 (5 voturi)    
      hmm... (Luni, 4 mai 2009, 18:52)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Cetatean

      Pacat ca prin "Categorie sociala" ei inteleg ca sunt diferiti de restul, o casta aparte, se simte din felul in care vorbeste.
    • 0 (4 voturi)    
      usurel, cetatene! (Luni, 4 mai 2009, 22:37)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui Cetatean

      cum adica "impertinenta (...) sa comenteze si sa conteste deciziile presedintelui Romaniei"? vorbim cumva despre Iisus Hristos si eu n-am observat? sau, mai stii, poate ca sustii si tu imbecilitatea lui basescu, anume ca, daca te-a ales boborul, toate pacatele ti se spala instant? pot sa-l bag in ma-sa pe presedinte si pot sa-i spurc orice vorba daca am chef, fiindca asa e in democratie! nu-ti place? back in the USSR, prietene!
  • +4 (10 voturi)    
    "Fac de drept?" (Luni, 4 mai 2009, 18:19)

    cititor9 [anonim]

    Daca toata lumea le spune ca sunt beti ei ar trebui sa se culce. Dar se pare ca paranoia e la ea acasa in justitie. Cum e posibil sa lasi niste oameni iresponsabili sa-si dea singuri salarii. Fara nici un control. Nu ca ar fi singurii, dar ceea ce fac ei duce tara asta la dezastru. Ca daca ar fi functionat justitia nu ar fi fost nici politicienii corupti. Oricum, ei nu traiesc din salariu, dar lacomia a ajuns la cote paroxistice. Si totul ca sa umble in masini de 50000 EUR. Te impiedici de tot felul de boshorogi in trafic care umbla cu masini scumpe pt ca au pensie de sute de milioane.
    Macar de ar fi ceva de capul lor, dar daca ai de-a face cu ei mai de aproape iti dai seama ca majoritatea sunt niste tatze sau semidocti...
    Ca sa nu mai vorbim de absolventii fac de drept pariculare care au ajuns pe unde nu trebuie...
  • +4 (10 voturi)    
    Dispretul suveran al magistratilor (Luni, 4 mai 2009, 18:22)

    Av.Corina Dodoiu [anonim]

    Doamna Judecator Garbovan ,
    In legatura cu ''Presedintele Traian Basescu..asmute celelalte categorii sociale impotriva judecatorilor ''se cuvine sa subliniez dispretul suveran cu care magistratii isi sustin punctul de vedere ca nu pot accepta o lege de salarizare unica .Citez V.Costiniu ;''nu suntem un balast al societatii ''
    Va aduc aminte cuvintele care razbat din Rezolutia adoptata de Adunarea generala a judecatorilor din Jud.Neamt care fac referire la ''alinierea salariilor nostre (ale magistratilor ,evident ) cu cele de la periferia societatii ..." Eu cred si stie si o tara intreaga ca magistratii pot dobandi drepturi si sporuri salariale ,peste legea salarizarii unice ,pentru merite deosebite,contrabutia la cercetarea practica si
    stiintifica in domeniu,propuneri de modificare si completare a legilor ,proiecte dea cte normative care vizeaza reforma justitiei ,etc.Asa se realizeaza deparatajarea salariala si nu asa cum sunteti obisnuiti sa primiti bani,sa promovati in sistem si fara expertiza si evaluarea unei agentii independente , sa nu aveti nici o responsabilitate si sa va faca altii reforma .
    Ati asmutit toata societatea impotriva voastra intrucat va pretindeti o casta de pivilegiati in in
    consecinta luptati nu pentru reforma justitiei ci pentru privilegii banesti si orice alte privilegii, care decurg din statutul de magistrat .Adica din gestionarea puterii sociale ,fara limita si fara control.
    Av.Corina Dodoiu
    • 0 (2 voturi)    
      Doamna avoccat (Marţi, 5 mai 2009, 9:29)

      patrunjel [utilizator] i-a raspuns lui Av.Corina Dodoiu

      "se cuvine sa subliniez dispretul suveran cu care magistratii isi sustin punctul de vedere ca nu pot accepta o lege de salarizare unica"


      Vulpea care nu ajunge la struguri spune ca sunt acri. Nu e asa ?

      Daca va ducea capu si erati in stare sa intrati in magistratura acum nu erati avocat.
      "Dispretu suveran" e dat de faptul ca o lege numita Constitutie spune ca nu sunt o simpla meserie ca maturatorul sau soferul ci sunt una dintre cele 3 PUTERI IN STAT.

      Cata vreme celelalte doua puteri in stat nu sunt bagate si ele la legea unica e complet aiurea sa bagi pe asta . Ori toti ori ne lasam de treaba.
    • 0 (0 voturi)    
      pina la d-zeu... (Vineri, 23 aprilie 2010, 12:49)

      nina [anonim] i-a raspuns lui Av.Corina Dodoiu

      exact, pina la D-zeu te mananca avocatii...oare cine vorbeste, rade harb de oala sparta....

      mi-e mi-ar fi tarsol sa vorbesc domnita draga
  • -1 (3 voturi)    
    De acord (Luni, 4 mai 2009, 18:23)

    Mitica [anonim]

    Asa este.........
  • +2 (8 voturi)    
    ... (Luni, 4 mai 2009, 18:24)

    buhuhu [anonim]

    cand vor imparti intr-adevar dreptatea si nu vor mai pupa poala celui care da mai mult nu va mai avea nimeni motiv sa-i injure. au salarii imense, sunt scutiti de o groaza de impozite, au o galagie de beneficii, sunt si inamovibili - asa cum au cerut. si daca cineva spune ca solutiile pe care le dau te fac sa te gandesti ca doar cineva care este ori incompetent ori corupt poate sa faca asa ceva, imediat sar ca arsi si se plang ca le este patata imaginea. niste... magistrati era sa spun "niste zdrente umane" dar eram prea bland
  • +1 (7 voturi)    
    Nu e justitie la noi (Luni, 4 mai 2009, 18:26)

    cornelia [anonim]

    La noi in Romania nu e justitie decat in proportie de cel mult 30 % ! Restul e incompetenta si coruptie. Din pacate aici e cea mai mare hiba in Romania . Si se da prea mare credit unor asociatii profesionale ,in care de multe ori lipseste chiar profesionalismul .
    • +1 (5 voturi)    
      De ce ? (Luni, 4 mai 2009, 18:55)

      dan [anonim] i-a raspuns lui cornelia

      E usor sa spui o cifra si sa nu ai nici o dovada ...
      Te rog sa spui macar 1 nume de judecator corupt sau daca doresti credibilitate spune-mi unde sa merg cu banii sa cumpar un proces ?
    • +1 (3 voturi)    
      parca ai fost babele de la surprize surprize (Marţi, 5 mai 2009, 9:25)

      patrunjel [utilizator] i-a raspuns lui cornelia

      parca ai fost babele de la surprize surprize la faza asta ,debitand tampenii.

      Doar ele mai au astfel de pareri de valoare gen "sa cresca pensiile hotii" , "toti e corupti mama " sau "medicii e toti spagari".

      Vezi tu , aplicarea sablonului peste intregi categorii sociale si folosirea de generalizari de 2 lei denota doar ignoranta din partea ta si iti descalifica opinia.
  • +2 (8 voturi)    
    Judecati individual va rog (Luni, 4 mai 2009, 18:45)

    Bogdan [anonim]

    Cand spuneti ca "justitia e corupta" , "magistratii au salarii mari" "magistrati fac aia.." "magistratii fac cealalta" judecati colectiv si este nedrept.

    Cand ne fac europenii din vest "tigani, hoti, nespalati etc" repede sarim ca nu e adevarat, ca nu suntem asa dar la randul nostru facem aceleasi greseli judecand pe altii.

    Eu nu lucrez in justitie dar am cunoscut judecatori pentru care am tot respectul si sunt niste oameni extraordinari. Judecatorii de la noi au cate 2-3000 de dosare anual !! pe cand alti judecatori (din Italia sa spunem) au 3-400
    Eu spun ca-si merita banii. Prefer sa aiba ei 50 mil salariu si sa stiu ca 90 % din ei iau decizia corecta decat sa aiba 10 mil salariu si sa stea cu mana intinsa intr-o parte sau in alta.
    • -2 (6 voturi)    
      de ce sa nu vedem realitatea (Luni, 4 mai 2009, 19:15)

      rezultatele se vad [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Justitia este unul din factorii care au dus la aruncarea Romaniei in cea mai nenorocita criza de dreptate. Au facut din lege un mijloc de imbogatire si din meserie cea mai corupta ocupatie. Innapoierea Romaniei si faptul ca este cea mai corupta tara a UE li se datoreaza cu prisosinta. Cand majoritatea magistratilor vor fi corecti atunci rezultatul general va fi altul si abia atunci vom putea discuta. Pana atunci multi dintre ei nu merita nici macar un leu desi stiu ca la cat inseala adevarul nici n-au nevoie.
      • +1 (5 voturi)    
        Dovezi (Luni, 4 mai 2009, 19:41)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui rezultatele se vad

        E usor sa spui asta ...repet ... de ce nu dovediti fratilor ca e asa ? Eu nu as putea sa fac o afirmatie decat daca am o dovada. Unde e credibilitatea ? Sunteti toti politicieni aici ?
        • -1 (3 voturi)    
          tovarasa (Luni, 4 mai 2009, 20:55)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

          elena ceausescu la procesul de la Tirgoviste:
          dovada, dovada...
    • +1 (5 voturi)    
      Bogdane! (Luni, 4 mai 2009, 19:27)

      Gimmy [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Nici macar nu trebuie a fac eu judecata asta (ca Doamne-Doamne ce-ar fi la gura mea!...), o face CE prin rapoartele pe justitie!
      Ce zice raportul? Ca stam prost si foarte prost!

      Care e reactia sistemului, a judecatorilor, avocatilor, procurorilor?... cer bani mai multi! Pentru ce sa le dau bani mai mult?! Spune tu!

      Ah! Si tot tu sa le dai banii aia de-i cer in plus! Ca io nu mai am!

      P.S. Tu iei spor de anticoruptie? Ce facem daca si profii vor cere spor de anticoruptie, ca sa nu fie tentati sa astepte de la elevi/studenti atentii?
  • +1 (7 voturi)    
    Ecuatiile la romani (Luni, 4 mai 2009, 18:49)

    Mihai [anonim]

    Ecuatia e simpla:
    oamenii politici fac legi proaste (pentru ca sunt votati dupa criterii care nu au nici o legatura cu activitatea de parlamentar) -> cetatenii Romaniei interpreteaza cum vor aceste legi si merg in justitie -> Magistratii trebuie sa aplice acele legi facute cu fundul si sa corecteze ce fac politicienii.
    Cetateanul (fie de o parte sau de alta) acuza bineinteles justitia si nu politicul pt solutiile date.

    Pentru o tara de ignoranti, manelari, pitzipoance si alte asemenea scursuri ale societatii justitia noastra supravietuieste admirabil.
    • +1 (3 voturi)    
      corect (Luni, 4 mai 2009, 22:31)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      ideea era ca politicienii sa nu incerce, de-a lungul anilor, sa-si atraga magistratii prin acordarea de salarii si sporuri greu de suportat prin buget; magistratii cer doar ceea ce, prin legi si alte acte normative, li s-a acordat de catre politruci (ca in cazul profesorilor); daca e sa scuipam in obraz pe cineva, astia sunt asa-zisii oameni politici romani, nu altcineva.
  • -2 (8 voturi)    
    parere (Luni, 4 mai 2009, 18:52)

    andreid [anonim]

    alooo, justitiaaa !!!
    voi sa va luati banii de la jefuitorii, banditii si talharii care au praduit aceasta tara si pe care voi i-ati scos basma curata.
  • +3 (7 voturi)    
    cititi cu atentie, inainte sa injurati (Luni, 4 mai 2009, 18:55)

    Anonimus [anonim]

    nu stiu care e povestea cu sporurile judecatorilor, dar banuiesc ca erau printr-o lege ceva, exact ca salariile profesorilor. Pentru ca asta e exemplul pe care il dau judecatoarea pe care o injurati, ca se dau legi ca sa ramane pe hartie. Iar daca un om are un drept consfintit pintr-o lege si da statul in judecata, judecatorul NU POATE sa zica "n-am cum sa-ti dau dreptate pentru ca, desi scrie in lege ca ai dreptul, bugetul a fost subdimensionat". Asta ar inseamna sa se subsitutie puterii executive. Poate judecatorii nu au dreptate cu sporurile, habar n-am, dar cu siguranta femeia din articol spune un adevar pe care cu sigurata l-am trait toti intr-o forma sau alta: in Romania, legile sunt proaste. Si indiferent cat de multi judecatori sunt prost pregatiti, spagari etc. justitia nu functioneaza in primul rand pentru ca legile sunt multe si proaste. Imaginati-va un regulament de fotbal in care intr-un articol se zice ca daca faultezi in careu se da penalty si in alt articol se zice ca in nicun caz nu se da penalty. Un arbitru pus sa "judece" un fault in careu, orice decizie ar lua, tot proasta ar fi, chiar daca nu a luat spaga si stie si regulamentul pe de rost. Iar spagaru' sau cel care habar n-are regulamentul s-ar putea ascune foarte bine in spatele scuzei cu regulile aiurea. Cam asa si in justitie: legile sunt proaste, multe de nimeni nu are cum sa le stie pe toate si se mai si schimba o data pe luna. Judecatorii "buni" o dau in bara din cauza lor, judecatorii "rai" se ascund cu usurinta in spatele lor. Iar publicul din tribuna zice ca e balt si cand nu e, pentru ca asa arata.
  • 0 (6 voturi)    
    inadmisibil (Luni, 4 mai 2009, 18:58)

    Anna [anonim]

    E inadmisibil modul in care se decid bonusurile judecatorilor. Practic astia isi judeca unii altora procesele cu statul pt bonusuri, au tot interesul sa-si dea unii altora verdicte favorabile, I'll scratch your back if you scratch mine. Chestia asta nu e conflict de interese?
    • +1 (3 voturi)    
      Si cine sa judece ? (Marţi, 5 mai 2009, 2:42)

      patrunjel [utilizator] i-a raspuns lui Anna

      Si cine ai vrea tu sa judece ? Medicii ?

      Daca ar judeca ar deveni si ei judecatori lol

      Sau vrei cumva sa spui ca daca esti judecator iti pierzi dreptul de a te adresa justitiei ?

      Vezi ca e trecut in carta drepturilor omului.
  • -1 (7 voturi)    
    unde e multa prostie... (Luni, 4 mai 2009, 19:33)

    una [anonim]

    STOOOOOP.
    ati innebunit, oameni buni? nu mai stiti decat sa urmati ca oile indicatiile "tatucului" basel? inadmisibil? isi judeca si isi dau...?
    d-nelor/d-relor/d-nilor, judecatorii (magistratii, in general) APLICA o lege/oug/hg etc. VOTATA / ADOPTATA de catre PARLAMENT / GUVERN care, exact, sunt institutii ai caror reprezentanti au fost alesi de toti cei care au votat si care acum comenteaza. deci, cine e vinovatul exact?
    2 precizari: 1. faptul ca cineva n-a votat nu inseamna ca n-a ales: a ales sa aleaga altii pentru el/ea.
    2. nu sunt magistrat/asimilat/functionar la MJ.
  • 0 (2 voturi)    
    lupii.paznici la oi (Luni, 4 mai 2009, 20:00)

    un spectator [anonim]

    de la magistrati, 50% ,a inceput sa bintuie virusul in

    tot sistemul de salarizare de stat: profesori,sa. unul

    din sporuri e de 50%,de fapt 75%.desi a fost

    cuprins,anterior in salar il revendica din nou (deci

    aplicat de 2 ori devine 1,5x0,5x100= 75%!!!!!)si si-au

    dat hotarire judecatoreasca favorabila,lor insiisi,in

    acest sens,retroactiv pe 5 ani!.fals si uz de

    fals/ministerul justitiei!!!!.astfel,numai din fraude pe

    diferente de salariu le iese sute de milioane de

    euro(daca nu peste mld de euro),modificind bugetul

    tarii-unde e separarea puterilor din stat?autoritatea

    judecatoreasca face bugetul (in pierdere, desigur) al

    guvernului..pe ei cine-i duce la arest,ca pt fapte

    inchipuite ei au arestat oameni de afaceri care au adus

    milioane de euro in tara,promovind prin sport imaginea

    tarii si care dau de lucru la mii de oameni?sa infiintam

    un super dna si pt.magistrati tot asa mai departe.se

    vede clar unde este coruptia cu acte in regula : la

    justitie.!
  • +1 (5 voturi)    
    eu cred (Luni, 4 mai 2009, 20:28)

    Wgvd [utilizator]

    eu cred ca asta suna a manipulare..devide and conquer.. o fi un joc pe care dl basescu il joaca si nu reuseste sa o faca decat cu cheaturi
  • 0 (4 voturi)    
    Manipulare + invrajbire (Marţi, 5 mai 2009, 2:38)

    patrunjel [utilizator]

    Manipulare tipica de genul " aruncam clasele sociale si meseriile una contra alteia , ca o sa fie ocupate sa se injure intre ele si nu ne injura pe noi".


    Situatia judecatorilor este EXACT la fel cu a profesorilor. 100% la fel .

    Au o lege care le da drepturile salariale .Cum o au si profesorii pe cea de +50%. Pe care statul se face ca nu o aplica. Profesorii au ales sa faca greve , fara folos. Magistratii au ales calea mai eficienta , au dat in judecata statul si existand legea au castigat fara probleme.


    Basescu acum e disperat ca s-a creat precedentul si daca si profesorii vor urma exemplul vor castiga si ei fara probleme.

    Asa ca aplica reteta cu invrajbirea si manipularea. Da lasa ca vine toamna . Si dam cu stampila.

    Un profesor.
  • 0 (4 voturi)    
    dreptate (Marţi, 5 mai 2009, 7:52)

    amu [anonim]

    Magistratii se comporta execrabil ,jongleaza cu legislatia cum vor muschii lor, amana cauzele de cate ori vor sise plang pe urma ca sunt multe ,isi fac salarii uriase,isi judeca singuri cauzele ,isi stabilesc varsta de pensionare si modul de calcul original ,ajungand sa fie pensionari de lux in puterea varstei.Culmea ca si cei pensionati inainte de legile astea li se recalculeaza retroactiv pensia ,o hotie pe fata a acestor persoane cu statut special care nu se pot ridica la standarde europene .O , rusine nationala.Ei au dat semnalul jafului din sistemul bugetar.
  • 0 (2 voturi)    
    Justitia este principalul vinovat pentru ce se ... (Marţi, 5 mai 2009, 10:46)

    tizul [anonim]

    ... intampla in tara!
    Greve pentru salarii?
    OK!
    Daca si-ar face treaba, dupa mine, salariul ar trebui sa fie de vre-o zece ori mai mare...

    Dar pe cand greve pentru ca "politicul" intervine in actul de justitie?
    Pe cand greve pentru ca sefii cei mari manipuleaza posturile din justitie, promovand nepotismul, lipsa de profesionalism si impostura?
    Pe cand primul primul politician de la varf infundat pe viata in parnaie pentru coruptie & subminarea economiei nationale?
    Pe cand NUP-urile nu vor mai fi decizia in cazul numelor sonore?
    Pe cand criminali ca Iliescu si sluga lui, Cosma vor ajunge in puscarie si nu vor mai fi eliberati sub nici-un pretext?
  • -1 (1 vot)    
    Pitipoanca de justitie (Marţi, 5 mai 2009, 12:22)

    bogdan [anonim]

    Exprimarea "restul categoriilor" arata dispretul pitipoancei respective fata de resturi. Corect se exprima "celelalte". Nici limba romana, ca si bunul simt sau corectitudinea nu sunt de interes pentru ei. Dar banii spagile, influenta. Sa ne mai miram ca suntem monitorizati pe justitie. Sa fie introdusa legea raspunderii materiale a judecatorilor pentru sentintele casate sau pentru cauzele pierdute la CEDO. Poate se mai curata ceva. Desi nu cred, sunt corupti inca inainte de a intra la facultate la care se duc nu din vocatie sau pasiune ci pentru un viitor de spagi.
  • -1 (1 vot)    
    Dosar la DNA (Marţi, 5 mai 2009, 14:53)

    Peter [anonim]

    Nu-l iubesc pe basescu, dar daca ce-a zis cu privire la legea care reglementa sporurile celor din justitie, cum ca ar fi fost abrigata, iar instantele au luat-o de buna (nelucrand in domeniu, nu ma pot pronunta), atunci este clar conflict de interese si pronuntarea unor hotarari total nelegale, cu consecinte asupra bugetului de stat, alimentat de prostii care muncesc. Atunci DOSAR LA DNA ar trebui sa scrie pe fundul judecatorilor cu pricina.
    Daca nu este adevarata chestia cu judecarea dupa o lege abrogata, atunci tovul base ar trebui sa-si dea URGENT DEMISIA!
    Chiar ii rog pe cei care lucreaza in domeniu sa se pronunte.
  • 0 (2 voturi)    
    patrunjel (Marţi, 5 mai 2009, 14:56)

    Av.Corina Dodoiu [anonim]

    De aceea esti leguma,patrunjel(suna a magistrel )
    pentru ca nu esti ins tare sa te semnezi si sa ai responsabilitatea opiniei !

    Av.Corina Dodoiu
  • -1 (1 vot)    
    justitia (Marţi, 5 mai 2009, 15:12)

    luci [anonim]

    este principalul vinovat pentru situatia in care se gaseste romania: jaf la drumul mare, corupti, drogati, violatori, criminali, care se plimba liberi ca pasarea cerului ...
    tot ionvoca legile proaste, dar ei, magistratii, cum le aplica? de ce la unii exista legi si la altii nu?
    sunt celebre cazurile cu batrani care fac puscarie pentru te miri ce, si criminali- violatori lasati liberi sa-si trateze nu stiu ce boala...
    justitia este cel mai corupt sistem si de aici pleaca toate nenorocirile....
    si ca sa-i raspund si lui patrujel (ce nume!), nu suntem toti de aici politicieni, suntem poporul si vedem si singuri faradelegile provocate de justitie, mai bine vino tu cu argumente ca justitia este corecta (macar in celebrele cazuri de coruptie)...
    dar la cata scoala se face in romania, culmea tupeului sa faci o facultate de drept la ID! si pe urma sa te dai rotund ca esti superior "restului"...
    "restul" cred ca ar trebui sa fie de acord cu acordarea de sporuri si salarii astornomice acestor ticalosi corupti... care nu urmaresc altceva decat castiguri materiale pentru ei, care sustin doar legile favorabile lor (cum a fost si cu recenta indemnizatie pentru mame...)


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă