VIDEO Sindicalistii din "Cartel Alfa" protesteaza in strada fata de proiectul ordonantei care le taie din sporuri

de Carla Dinu     HotNews.ro
Luni, 23 martie 2009, 7:26 Actualitate | Esenţial

Aproape 15.000 de profesori, functionari publici, cadre medicale si politisti afiliati la "Cartel Alfa", picheteaza, luni, intre orele 11:00 si 13:00, sediile prefecturilor din toata tara, iar intre 12:00 si 14:00, sediile Ministerului Muncii si ale celor doua partide aflate la guvernare, PD-L si PSD.

Toti sunt nemultumiti de prevederile ordonantei privind reducerea sau taierea unor sporuri. Sindicalistii sunt decisi sa declanseze conflictul de munca daca documentul va fi adoptat in forma actuala.

Intre timp, tot astazi se reiau discutiile intre Ministerul Muncii si sindicalisti asupra celor patru articole divergente din textul actului normativ.

Ministrul Muncii, Marian Sarbu, declarase, in urma cu o saptamana, ca la sfarsitul acestei saptamani ministerul va avea o noua propunere pentru salariatii bugetari, care ar urma sa-i multumesca pe acestia.

La finalul intalnirii de saptamana trecuta intre sindicalisti si Ministerul Muncii s-a stabilit ca sporul pentru limbi straine de 10% se acorda doar angajatilor care cunosc limbi straine rare, sporul de pana la 75% se va acorda angajatilor care lucreaza cu fonduri europene in functie de performante, iar pentru orele suplimentare vor fi acordate ore libere si, doar acolo unde acest lucru nu este posibil, orele suplimentare vor fi platite.

Banca Mondiala a recomandat Romaniei ca sporurile sa nu reprezinte mai mult de 25% din salariile bugetarilor, aratand intr-un raport recent analizat acum de Guvern ca bonusurile au o pondere prea mare in salariu. In plus, reprezentantii institutiei au recomandat inclusiv eliminarea sporului de vechime din salariu si cresterea salariilor de la stat in functie de concurenta cu pozitiile similare din mediul privat.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

1393 vizualizari

  • +2 (8 voturi)    
    Vai ce nenorocire (Luni, 23 martie 2009, 8:19)

    pamfletaru [utilizator]

    Cum???? Nu v-au dat banii promisi astia pe care i-ati votat?!
    • -5 (11 voturi)    
      pamfletare! (Luni, 23 martie 2009, 8:35)

      Symbol [utilizator] i-a raspuns lui pamfletaru

      Sa deducem ca esti un liberal frustrat, angajat in sectorul privat si care nu prea are de lucru?
      • +4 (8 voturi)    
        .... (Luni, 23 martie 2009, 9:30)

        pamfletaru [utilizator] i-a raspuns lui Symbol

        Nu asta ar trebui sa deduci, ci ar trebui sa deduci ca esti unul dintre cei multi care a pus botul la promisiuni electorale populiste!

        Intelegi tu ce vreau eu sa spun?! Sau tu esti ala frustratu' care a votat pe cine nu trebuie si acum ai vazut ca ai ramas doar cu promisiunile?
      • +1 (3 voturi)    
        bizonash ... (Luni, 23 martie 2009, 12:36)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui Symbol

        daca n-ar fi sectorul privat care sa duca in spate si parazitii ce lucreaza in administratie (ca tine), s-ar alege praful de voi. Nu zic ca nu-s oameni seriosi si printre voi, dar la fiecare persoana serioasa/munictoare is vreo 10 paraziti inutili care gatuiesc sistemul.
        • 0 (2 voturi)    
          nonsens (Luni, 23 martie 2009, 14:23)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui gigi

          "parazitii ce lucreaza in administratie"! ori lucreaza, ori sunt paraziti! hai sa incercam o luna fara administratie publica sa vedem ce iese, de acord?
          • +2 (2 voturi)    
            no, si tu acuma (Luni, 23 martie 2009, 14:48)

            mvr [utilizator] i-a raspuns lui srpc

            Nu existenta administratiei publice e problema ci supradimensionarea si ineficienta acestui aparat birocratic.
            • +1 (1 vot)    
              pestele de la cap se-n pute... (Luni, 23 martie 2009, 19:09)

              mitica [anonim] i-a raspuns lui mvr

              Bine zici,dar 70 % din functionarii publici nu fac nimic-deci nu-si merita leafa -deci nici locul de munca, multe cadre medicale uita ca intai de toate este OMUL iar multi politisti sunt incadrati numai ca sa fie in numar mare,ca nici ei nu prea isi fac treaba de politisti,vai si amar de multi care au un nivelul IQ de "rasul curului".


              Sa fiti iubiti!
            • 0 (0 voturi)    
              alma mater? pentru cine? (Luni, 23 martie 2009, 19:19)

              mitica [anonim] i-a raspuns lui mvr

              A...si multi profesori ,la fel ca functionarii publici,ar trebui sa mearga intre oi,acolo unde este locul,.mai ales ca-n ultimul timp niste idioti au decis ca cei cu studii superioare,adica cu rahaturile astea de asa-zise facultati la FF sau online,sau cine stie cum,ca nu se poate verifica,-hop peste noapte devin mai destepti si cu salarii actuale de 1500-2000 de Roni.
              Rusine stimati "pedagogi" !!! Vedeti-va lungul nasului ,va rog.
    • +1 (1 vot)    
      stii cat castiga... (Luni, 23 martie 2009, 17:50)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui pamfletaru

      un bugetar fara sporuri????

      hmmm sa ne gandim... 6-8 milioane???
      btw si vechimea e un spor...

      tu critici pe aia cu 20 000 lei/ luna, care credema, nu o sa fie afectati de taierea sporurilor...

      inaitne sa avem pretentii la medici, profesori, functionari publici etc, trebuie sa si platim
  • +7 (9 voturi)    
    nesimtitii astia de contopisti... (Luni, 23 martie 2009, 8:30)

    Observator OSCE [anonim]

    Dintre toti sindicalistii, cel mai mult ma enerveaza functionarii publici. Dupa ce ca 90% au ajuns acolo pe pile si relatii, mai sunt si cu gura mare.
    Dintre toti functionarii 2 muncesc si 5 freaca menta. Eu as concedia 60% dintre ei si cred s-ar imbunatatii calitatea serviciilor.

    Dixit !
    • +3 (5 voturi)    
      nu tine ideea (Luni, 23 martie 2009, 11:21)

      mpcj [anonim] i-a raspuns lui Observator OSCE

      daca s-ar face reduceri masive, ghici cine ar fi dat afara? pilosul sau ala care munceste? doar suntem la portile Orientului, aferim!
  • +1 (3 voturi)    
    ia te uita!!! (Luni, 23 martie 2009, 9:02)

    Codruta N [utilizator]

    Shi io care le plangeam de mila la bugetari...

    Pai deduc ca, daca nu sunt multumiti cu 25 % sporuri, ca pana acum sporurile fuseera muuuuult mai mari!!!

    Ca sa vezi! Uite de ce sa plangeau peste tot de salarii mici - in schimb se inghesuia lumea la posturi de "bugetar" >:)
  • +5 (7 voturi)    
    Mie mi se par prevederi de bun simt (Luni, 23 martie 2009, 9:23)

    Je [anonim]

    Aceleasi reguli se aplica si la privat. Eu la firma vb numai in engleza...si nu-mi da nimeni spor ca vai doamne stiu engleza.

    Daca functionarii ar sti sa utilizeze PC-ul multe lucruri ar merge mult mai repede.
    • -1 (1 vot)    
      bravo mha (Luni, 23 martie 2009, 14:45)

      maru [anonim] i-a raspuns lui Je

      TU iei 20 de mil...la privat noi luam 8 maxim si cu engleza si cu cunostiinte PC...any questions?
      • +1 (1 vot)    
        ... (Luni, 23 martie 2009, 18:35)

        pamfletaru [utilizator] i-a raspuns lui maru

        Da, am eu intrebari!

        1. Se merge pe regula, nu iti convine esti liber sa pleci. De ce nu pleci?!

        2. De ce trebuie sa stau si sa inghit eu toate mizeriile unui functionar sau politist sau ce vrei tu (toti sunteti platiti din banii mei si ai celor care muncesc la privat) care este frustrat ca are salariul mic?! Ai ceva de comentat?! Vezi regula 1.

        3. Zicea cineva mai sus de limba engleza. Pai sunt perfect de acord. Te angajezi traducator si vrei spor de limba straina?! Pai nu crezi ca esti cam nesimtit? Sa-ti dau un exemplu. Eu m-am angajat IT-ist la o firma. Cum ar fi sa cer spor de cunostinte cu lucrul la computer?

        4. Cati bani fac profesorii din meditatii? E la moda chestia asta... Se apropie bac-ul.... meditatii... Se apropie examenul la facultate... meditatii... Sa nu plangeti de mila profesorilor universitari ca nu aveti de ce, credeti-ma.

        5. Pentru ce platesc CAS? Daca nu stiti va spun eu! Ma duc la doctor sa ma opereze pentru un rahat de hernie inghinala si ma macelaresc aia acolo. Pai javrele alea te lasa sa mori acolo daca nu le dai ceva. Si daca le dai, surpriza... tot te lasa sa mori.

        Mai e si o chestie de onoare si orgoliu. De ce sa demonstrez la o firma privata cat de bun sunt, cand pot sa fac scandal ca imi da statul prea putini bani. Pai daca ramai inseamna ca iti place locul ala caldut... ziua trece leafa merge.

        Intotdeauna cei care se plang trebuie sa se gandeasca la punctul 1. INTOTDEAUNA
        • +1 (1 vot)    
          Perfecta dreptate... (Luni, 23 martie 2009, 22:10)

          Bogdan C [utilizator] i-a raspuns lui pamfletaru

          M-am saturat sa se tot planga... m-am saturat, numai sa ne plangem suntem in stare, de asta nu merge treaba in tara asta... suntem obisnuiti ca in comunism... sa plangem sa ni se dea.
          Daca ar investi timpul pe care-l folosesc in eficientizare si in cautare de solutii atunci poate chiar am avansa, dar na asta este moda.
          Sunt perfect de acord cu pamfletaru. Fratii mei, aveti probleme pai atunci haide sa gasim solutii, la treaba....munca sfinteste locul. Haideti sa ridicam tara asta, dar la asta sunteti ultimii, la plans si la cerut sunteti prima. Stiu foarte bine de ce plangeti. O cunostiinta foarte apropriata lucreaza la ANCA(Agentia Nationala de Consultanta Agricola), stiu foarte bine ce face... isi vopseste unghiile in timpul serviciului, asteapta sa vina taranu' sa-l consulte. Si va mai intrebati de ce nu absorbim fondurile pe agricultura etc... pai uite de ce. Oameni de 60 de ani care au lucrat la CAP-uri conduc agricultura... habar nu au sa foloseasca faxul sau internetul. Pai ce vrei sa faci cu oameni de genul? Vreau sa vad si eu un criteriu de performanta, dat de o agentie din afara pentru vreun serviciu din Romania... atunci sunt de acord cu sporuri de merit, de performanta... pana atunci sa li se taie si lumina din birou ca sa se faca economie. Sunteti prea comozi, gata cu mentalitatea asta de 2 bani... Unde esti tu Tepes doamne???? Nemtii au lucrat dupa razboi pe MOCA!!!! sa reconstruiasca Germania.... Nu avem taria lor! Degeaba stramosii au dat piept cu romanii, cu turci si cu tatarii... suntem varza! Nu mai avem sange de dac in noi... acum e Dolce fan niente!!!! Rusine!
  • +4 (6 voturi)    
    BM a recomandat să se elimine sporul de vechime (Luni, 23 martie 2009, 9:23)

    mateea [anonim]

    anca Mondială a recomandat României eliminarea sporului de vechime şi creşterea salariilor în funcţie de concurenţa cu poziţiile similare din mediul privat, potrivit unui raport comandat de fostul guvern în 2008 şi aflat, în prezent, în analiza reprezentanţilor Executivului.

    “Stimulentele pentru performanţă sunt subminate de ponderea acordată sporului de vechime şi legăturii slabe cu responsabilităţile muncii. Prin urmare, cei care au responsabilităţi mai mici pot acumula salarii mai mari doar datorită numărului de ani lucraţi în sectorul public. Sporul de vechime trebuie redimensionat în timp şi eliminat în final”, se arată într-un raport al Băncii Mondiale.

    Instituţia recomandă Executivului să îmbunătăţească “practicile actuale de monitorizare a ocupării şi salarizării” şi atrage atenţia că “alocaţiile şi bonusurile reprezintă o cotă mult prea mare din totalul remuneraţiei”.

    “Guvernul poate să ia măsuri pentru a realiza o strategie a reformei salariale: în primul rând, ar putea începe prin a stabili categorii de sporuri şi a elabora o abordare gradată a fiecăreia.

    http://gandeste.org/politica/banca-mondiala-a-recomandat-romaniei-sa-elimine-sporul-de-vechime/1310/
    • 0 (4 voturi)    
      da, sigur (Luni, 23 martie 2009, 11:40)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui mateea

      iar daca, dupa 50 de ani, nu mai ai putere sa tragi in jug cat unul de 25, out, in somaj cu tine, nu? ca doar experienta nu conteaza, doar forta de munca bruta! cand javrele de la Banca Mondiala vor accepta salarii de kkt mai discutam, dar e abject sa propui scaderi de venituri la oameni aproape de pensie platiti si asa mizer, cand tu umfli zeci sau sute de mii de dolari pe an! hai sictir, BM!
  • +3 (5 voturi)    
    Carte Spalfa (Luni, 23 martie 2009, 9:48)

    xyz [anonim]

    Domnilor Spagari, pe cand un meeting de protest organizat de dumneavoastra impotriva coruptiei din institutiile unde "munciti"?
  • +2 (2 voturi)    
    solutie pt buget (Luni, 23 martie 2009, 10:03)

    clujean [anonim]

    sa cerceteze guvernantii cate amenzi nu au fost platite in ultimii 5 ani si vor gasi, brusc, o sursa babana de bani pt. buget! dar sa fie taxati toti rauplatnicii, nu doar aia mititiei !
  • 0 (2 voturi)    
    spor de 75% (Luni, 23 martie 2009, 10:05)

    Ramona [anonim]

    Functionarii publici care lucreaza cu fonduri comunitare au fost angajati in baza OU nr.1/2006 care prevede ca vor fi remunerati cu salariul de baza plus un spor de 75% si nu pana la 75%. Guvernantii sa citeasca mai atent legislatia! S-a intrat in baza unui concurs foarte greu. Este un volum imens de lucru care implica cunoasterea a zeci chiar sute de legi, hotarari,ordonante, ordine regulamente interne si europene, proceduri foarte complicate impuse de uniunea europeana etc,etc. Cine vine sa faca munca voluntara pe un salariu net de 8-10 mil lei, la un volum de munca foarte mare si la o raspundere imensa ?? Cei care comenteaza sunt in necunostiinta de cauza !
    • +1 (3 voturi)    
      oare (Luni, 23 martie 2009, 10:45)

      flynt [anonim] i-a raspuns lui Ramona

      si care este randamentul acestor persoana care iau acest spor de 75%? care este gradul atragerii fondurilor europene? si nu mai bateti campii ca de fapt altcineva se face vinovat de aceasta situatie. stiu foarte bine ce se intampla in departamentele cu pricina - "se freaca menta". nu va convine, mergeti la privat.
      • -2 (4 voturi)    
        care privat? (Luni, 23 martie 2009, 11:25)

        mpcj [anonim] i-a raspuns lui flynt

        ala al ex-securistilor si directorasilor ceausisti? acolo se plateste cumva performanta? hai, mai scutiti-ma cu trimiterile astea la privat! e de 10 ori mai penibil decat la stat, doar cunosc bine ambele variante! firmele private si-au dovedit caracterul chiar mai jegos decat cel al firmelor de stat, amice! etatismul completat cu competitie (da, se poate!) este solutia de viitor, nu mafia privata.
  • +2 (4 voturi)    
    Stop terorismului sindical (Luni, 23 martie 2009, 10:31)

    Sargon [utilizator]

    Acesti sindicalisti burtosi, cu cefele groase care ies in strada si grohaie, reprezinta de fapt un grup de presiune care incearca sa obtina privilegii pe spinarea celorlalti muncitori.

    Un guvern competent trebuie sa fie independent de orice grup de presiune si sa asigure legi corecte pentru toti oamenii, sa elimine orice privilegiu si orice discriminare impusa prin legislatie.

    Aceste "sporuri" sint niste minciuni. Salariile muncitorilor trebuie sa creasca in tara asta, nu sporurile sindicalistilor si nesimtirea grupurilor de presiune (sindicate , patronate si chiar BOR)!
  • 0 (4 voturi)    
    doar o urare (Luni, 23 martie 2009, 11:08)

    nu conteaza [anonim]

    le doresc tuturor care isi manifesta atat de vehement nemultumirea fata de salariile bugetarilor sa "traiasca bine" cu 1000 roni salariul de baza si 25% sporuri... ca simpla matematica, scadeti apoi contributiile si impozitele pe care la stat nu le poti dosi cum se face la privat, unde 61% din forta de munca lucreza pe salariul minim pe economie (sa i-o spuneti lu' mutu!!!!!) si cu ce ramane sa va hraniti familia!!!!!!! SA TRAITI.... cum puteti.
    • 0 (0 voturi)    
      mdaa... (Luni, 23 martie 2009, 18:36)

      pamfletaru [utilizator] i-a raspuns lui nu conteaza

      De ce nu iti cauti de lucru in alta parte daca nu iti convine?!
      • 0 (0 voturi)    
        nu ca ar fi treaba ta (Marţi, 24 martie 2009, 10:26)

        nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui pamfletaru

        dar am cautat, iar cand la unul dintre "interviuri" am fost intrebat daca nu am niscai pile si la otopeni ca sa nu le fie "deranjati clientii" cu controalele vamale, m-am lamurit cum stam si cu "privata". si era vorba de o firma "cu greutate" si nume international. hal de companie... daca pleca de la premisa ca "distinsi lor clienti" nu trebuie "deranjati" de institutiile abilitate ale statului, ma intreb daca sapi mai adanc p-acolo de ce oare mai dai...
  • +1 (1 vot)    
    nu cred ca greva ajuta (Luni, 23 martie 2009, 11:21)

    c [anonim]

    Daca lumea face greva nu inseamna ca o sa apara si banii, ca acolo e problema. Daca fara sporuri, tre sa mai imprumutam 4% din PIB ca sa platim salariile, atunci cu sporuri cine stie pe unde o sa ajunga procentul. Si cine ne mai imprumuta bani doar sa ne crestem nivelul de trai.
  • +1 (3 voturi)    
    Pace! (Luni, 23 martie 2009, 11:22)

    Mazeta [utilizator]

    Observ din conținutul si din tonul mesajelor anterioare vechea noastră indisponibilitate către un dialog veritabil, ca și cum, dacă „i-am zice-o” lui x, am fi mai câștigați decât dacă am ajunge la o soluție de comun și util acord. Citim mesajul preopinentului sărind peste ceea ce este valoros sau bine intenționat, căutând cu tot înadinsul greșelile lui de un fel sau altul, în logica naivă după care, din moment ce noi avem dreptate, ceilalți nu se pot decât înșela.

    La subiect: cred că este o greșeală a sindicatelor să solicite altceva decât elaborarea, dezbaterea și adoptarea unei legi unice de salarizare a bugetarilor, bazată în primul rând pe prioritățile naționale (care or fi ele) și numai în al doilea rând pe efectele „crizei”. Cred că, în acest moment și în general, mai important este să ne întrebam CE VREM, decât CE AVEM.
    • 0 (4 voturi)    
      imposibil (Luni, 23 martie 2009, 11:33)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ar insemna ca magistratii, securistii, politistii, functionarii "de la centru" si alti rechini sa aiba salarii la sfert (sau mai putin) fata de ce au acum! intre 9.000-15.000/ luna un procuror DNA (cu marete rezultate in anticoruptie) si 860 /luna un functionar de primarie e cale lunga, nu? hai sa si judecam un pic: orice astfel de lege va fi urmata imediat de legi speciale, pt. bugetarii "speciali", care ar readuce cheltuielile salariale per ansamblu la nivelul actual; solutia ar fi ca politicienii aflati la putere sa nu se bizuie la nesfarsit pe institutiile de forta ci pe alegatori, insa asta e muuuult mai complicat!
      • 0 (0 voturi)    
        total de acord... (Luni, 23 martie 2009, 17:53)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        ce nu intelege multa lumea e ca cei cu salarii foarte mari oricum nu o sa fie afectati de lege, ca de, solutii se gasesc...
        o sa fie afectati tot amaratii...

        solutia nu e taierea sporurilor ci taierea celor cu salarii imense... dar acest lucru e imposibil ca nu vad parlamentarii sa voteze o lege prin care sa-si injumatateasca salariile...
  • 0 (0 voturi)    
    dreptate (Luni, 23 martie 2009, 12:33)

    mihai [anonim]

    Sporurile ilegale trebuiesc imtozitate corespunzator si totul s ar domoli .Americanii impoziteaza cu 90% castigurile nesimtite si ia pus cu botul pe labe pe baietii destepti.Fiscul trebuie sa devina si la noi instrumentul de lupta impotriva persoanelor cu statut special care vandalizeaza bugetul. ,a mafiotilor.
  • 0 (0 voturi)    
    tragic (Luni, 23 martie 2009, 19:33)

    anonim [anonim]

    Vorbeati de sporuri si de pile si de cat de lenesi sunt bugetari??????? Ar trebui sa va fie rusine sa vorbiti asa despre niste categorii profesionale bazandu-va pe clisee sau exemple izolate. Iar in ceea ce priveste sporurile, sunt bugetar, lucrez 8 ore pe zi, dar de cele mai multe ori si 10 ore pe zi, am 7 ani vechime, 2 copii de intretinut si 750 ron pe luna. Vi se pare asa de mult domnilor si doamnelor din domeniul privat????


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri